< Tilbake til oversikten

Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

ToreH sa for siden:

Hva? Jeg? Pyse? Arrgh, nå bare MÅ jeg jo prøve selvkastrering. Men det rommet så bare skummelt ut, mørkt, masse puter, talglys....bare damer der var det også. Jeg er egentlig sjenert ser du....:o

ToreH sa for siden:

Hmm, ok, skal gi det en prøve.

smgj sa for siden:

Høh - den må du ut av landet med... Alt her tyder på at du stortrives sammen med en overvekt av damer... (Pun delvis intended)

Stearinlys er jo mest flatterende, forøvrig. Gjelder spesielt for oss som nærmer oss et par snes.

ToreH sa for siden:

Ikke så rart det da, her er det jo bare hyggelige folk! Dessuten lærer jeg masse.

TigerTove sa for siden:

Pilates inkludert 3 x 30 sek sideplanke på hver side og 4 x planke på albuene gjennomført.

Kanutten sa for siden:

Jeg vrir på den til damer med overvekt. Passer bedre for meg det. :ja: :lol:

Victory sa for siden:

Planke 6 februar:

30 sek strake armer
2 min kontinuerlig med følgende: Strake armer plank jacks 30 sek, running man 30 sek, plank jacks 30 sek, running man 30 sek.
(Ja, jeg må pause litt innimellom.... :o er skuldre/armer som tar mest knekken, mage går greit, mulig noe må gjøres med teknik)
1 min twisiting plank
30 sek side planke på strak arm med crunch. (Tok bare ene siden for og ikke lene meg på senebetennelsen)

Lille Virre sa for siden:

Planke 8 februar

1 min x 3 mage og sider, med beina på bosuball for å utfordre balanse, aktivt stempel. Dirra lett:)

Victory sa for siden:

Planke 9 februar:

30 sek x 2 twisting plank
30 sek x 2 strak planke med side step ( 2 til hver side)
30 sek x 2 Plank row

TigerTove sa for siden:

I går: pilates gjennomført inkludert 3 x 30 sek sideplanke på hver side og 3 x 60 sek planke på albuene.

I dag: pilates gjennomført inkludert 3 x 30 sek sideplanke på hver side og 4 x 60 sek planke på albuene.

ToreH sa for siden:

9.feb

Planke 3x60sek
Sideplanke 3x60sek
Rygghev 3x15 reps
Ete godteri: 2xsnickers (50 grams) :D

ToreH sa for siden:

10.feb:
3x60sek alle planker!

Så et hjertesukk om treningssenter og saltimer. Har jo alltid vært sterk motstander av saltimer, men når jeg først er på reise så kan jeg jo alltids forsøke.
Oh my oh my.
Jeg har vært med på tidenes aller dårligste saltreningsøkt på Spenst.
Det var en time som de kalte for Basis Mage/Ryggtrening. Trodde oppriktig det var meningen man skulle trene mage og rygg jeg?
Et makkverk av en time med en instruktør som var mer interessert i å snakke i den ultrakule mikrofonen, skru på musikken enn å faktisk gi tid til å gjøre øvelsene ordentlig. Omtrent samtlige berter (ja kun damer på den timen der) gjorde alle øvelsene feil, for fort, for tregt og uten å presse. Jeg anser meg selv som rimelig sterk i mage/rygg, men det der var bare tull. Skal man trene mage rygg så må det gis tid til å utføre øvelsene skikkelig, ikke i rykk og napp, bøy og tøy-la oss haste videre til neste øvelse bullshit.

I tillegg var en god del av øvelsene som å be om skader på ryggen. Ila den halve timen jeg var der så var det 2-TO!!!-øvelser for ryggen og kun den ene kan egentlig anbefales for de med ryggproblemer.

Nei fytti katta, og dette gidder folk betale penger for? Samtidig som de blir lurt til å tro de får trening???? Sjanseløst er min mening om denne saltimen.

Jeg var jo selvsagt ikke rausere enn at jeg sa ifra jeg da. Konstruktivt selvsagt, men at dette i bunn og grunn var et makkverk av en time som kanskje 10 av de som var der fikk nytte av. Resterende lå der nå og kavet mer opptatt av å sjekke speilet enn å faktisk gjøre øvelsene riktig.

Sorry Spenst, velg ut noen få øvelser og enkel musikk, gjør øvelsene skikkelig istedetfor. Da skal dere se at de stakkarane som betaler penger for å bli trent faktisk blir trent også!

Moralen er: Hold dere til få, men gode øvelser som gjøres ordentlig. Så som eksempelvis planke, sideplanke, sidehev opptrekk etc . Standard kjedelige øvelser som faktisk gir resultater og ikke bare genererer en masse varme til omgivelsene....

I neste uke skal jeg teste body pump. :D

Qlio sa for siden:

@Hypah: det er grunnen til at jeg sluttet på Bodypump, fordi alt var hastverk og jeg nekter å slenge vekter opp, ned, til høyre og venstre. Men ja, jeg ble støl, men mener fortsatt at styrke er noe som man trener rolig og kontrollert. Men morsomt som en forandring, ja.

Victory sa for siden:

Kan ikke hende de så i speilet for og se om de gjorde øvelsene riktig da..? ;) Siden ingen instruktør tok runden for og sjekke nettop dette. Som de absolutt burde gjøre!!!!! Man ser utrolig mange stygge ryggøvelser.. Verste er jo at mange av disse instruktørene faktisk er fysioterapeuter.

ToreH sa for siden:

Var det jeg mente også, instr var jo opptatt med å se kul ut til å kunne hjelpe folk.
Men hele greia var at det programmet hadde alt for mange slike "kukerundt-treningsøvelser" i seg til å være effektivt.

Victory sa for siden:

Aah.. Jeg som misforsto da. Trodde du snakka om deltagerne.

Jaja, mine planker for dagen:

1 min x2 strak m vridning til hver side over på en arm.
1 min x2 dolphin plank

2x30 sek running man
2x30 sek strak planke steppe et og et ben ut til side
2x 30 sek planke på vekt m roing
2x30 sek twisting plank
2x30 sek opp og ned fra strak arm til albue

Victory sa for siden:

Lite trening denne helga, men fikk litt snømåking og følgende planke på lørdag:

2 x 1 min på albu1
1 min på hver side.

ToreH sa for siden:

Bra Victory. Dette er fremgang og kanskje du kjenner at det blir pittelitt lettere for hver gang?

Victory sa for siden:

Absolutt! Merker det på det meste egentlig. Og det kan man like.
Tenkte på det i dag faktisk, men denne ligge og senke strake bein ned mot gulv.. gjør jeg det feil? Dette var jo voldsomt lett! Hehe.. :D

VSB sa for siden:

Tja, med Jillian blir det jo en del planke øvelser da...

• Walking plank
  • mountain climbers
  • plank with sidebend (tror det er hva hun kaller det, motsatt kne mot motsatt armhule)

I tillegg sideplanke med bevegelse opp og ned.

Catwoman sa for siden:

Hmmm.... Lurer på om kroppen min kan klare planke övelser jeg??
Har lyst til å pröve, men veit ikke om jeg tör....:o
Skjelett skader, nerveskader og reservedeler i både armer og bein.
Vil liksom ikke gjöre vondt värre, men trenger desperat noen nye treningsövelser. Slyngetrening i div varianter er jeg vant til fra fysio, men blir jo noe helt annet?

ToreH sa for siden:

Neida. Plankeøvelser i slynge er faktisk optimalt. Da får du bedre effekt av selve plankeøvelsene.
Hør med din fysio om dette.

Catwoman sa for siden:

Det skal jeg absolutt gjöre :)

Sincity sa for siden:

Må bare si dette.

I dag begynte vi med Plankekonkurranse på jobb. Hang opp et stort ark med navnet til alle på rekke og rad også skrev vi ned hvor lenge vi klarte å holde planken. Så skal vi gjøre dette hver dag og se forbedringene .. Etter en mnd kårer vi en vinner som får en liten gave.

Han ene stod i SYV MINUTTER! Og åtte sekunder vel og merke....

ToreH sa for siden:

Hmmm, det var jammen lenge. Topp konkurranse. Dette må jeg teste. Vi snakker vanlig planke beina på bakken, albuer i bakken? Eller beina høyt hevet?

Lille Virre sa for siden:

Plankekjør i dag. Midjen krymper :)

Tiny&lt;3 sa for siden:

Ok, inspirert av denne tråden ble det idag

2x30 sek på albue
2x30 sek på strak arm
1x45 sek på hver side.

LIBBA sa for siden:

Fy flate så flinke dere er :heia::heia:

Victory sa for siden:

Det er jo du og! Planker jo i vei hele tiden med Jillian! :D

Photobscura sa for siden:

Yay! Første yogaøkt siden jeg ble forkjøla, med 60 sek planke og 2x30 sek sideplanke. Kjente det godt nå, må jeg si.

VSB sa for siden:

OK, Jillian betyr planke øvelser, til sammen 3 minutter.

• plank jack
  • mountain climbers
  • burpies

:confused: :lol:

Du merker det godt på midjen, eller? Det er nettopp det jeg kunne tenkt meg som en bieffekt, har jo gjort planken i lengre perioder selv, med min hukommelse så husker jeg ikke egentlig om det skjedde noe der. :p

FrkMarge sa for siden:

Ups... er i elendig form skjønner jeg:eek:
Klarte omtrent 10 sek før jeg klappet sammen...:o

LIBBA sa for siden:

Jo, tusen takk for det, :D men det er nå bare 30 sekunder i slengen.
Holder lenge det for øyeblikket :)

Victory sa for siden:

30 sek i slengen maaaange ganger som vi gjør er vel så bra som 1 min her og der! :p Hihi.....

VSB sa for siden:

Burpies ( aner ikke hvordan det skrives) er sånn ut i planke, hopp inn og opp, osv. Sikkert dårlig forklart. Her ( ser ikke sånn ut når jeg gjør de...)

www.youtube.com/watch?v=c_Dq_NCzj8M

Ny runde av det samme i dag...

Åherregud! :p
Nei, jeg må si at jeg for mitt vedkommende holder på mine statiske isometriske øvelser jeg, altså! Ble helt sliten bare av å se på!

VSB sa for siden:

Jeg brukte lang tid og mange stygge ord før jeg var i nærheten av å få til noe som helst...

Hehe. Kanskje dette er inngangen til å satse på en karriere som kosakkdanser?! ;)

senorita sa for siden:

haha, jeg PRØVDE å sideplanke igår, men det gikk ikke så bra.. Men visst faen kjenner jeg det i siden i dag likevel.. omg. hehe

langaard sa for siden:

Planke 3x60 sek, done:)

ToreH sa for siden:

2 dager siden noen har planket??? Hva er dette? :D

ToreH sa for siden:

Dæven langaard! Så bra da!

Qlio sa for siden:

Glemte å rapportere, planking utført mandag! ;)

Hypah, hva var du i ditt tidligere liv mon tro?

Victory sa for siden:

Jeg har planket massse!

I dag og går ble det vel omtrent sånn pr dag:

2x30 (på hver side) side planke med crunch
4x30 running man
2x30 ligge på albue/underarm og løfte seg opp på strake armer
2x30 strak arm planke og så tre skritt til hver side. (samme arm og bein)
4x30 strak planke og steppe et og et bein ut til siden

Qlio sa for siden:

Vic: Jeg tror du var Arnold sin personlige trener før den filmen hvor han var sånn gladiator?

Victory sa for siden:

Det stemmer. Det tok sin tid, og var ingen lett jobb. Men han kom seg da ganske bra etterhvert?

Joda! Planket og sideplanket både i går og i forigårs, men har glemt å rapportere.

wbh88 sa for siden:

Hiver meg på her jeg! Jeg tar vanligvis 3x1 min. rett og 3x30 sek. på hver side.. Jeg har forresten et lite spørsmål: Er dette noe man kan gjøre hver kveld, i tillegg til vanlige mageøvelser på treningssenteret? Jeg har lest litt om at kjernemuskaltur krever mindre restitusjon en andre muskelgrupper og jeg føler (på egen kropp hvertfall) at dette kan virke logisk. Blir sjeldent støl uansett hvor hardt jeg kjører på...

langaard sa for siden:

Planke 3x60 sek med 10kg vektvest:)

Victory sa for siden:

Åh jæklær! :D :heia:

langaard sa for siden:

Det var jæ...g vondt! (godt):D

lizliz sa for siden:

3x60 sek vanlig planke
3x30 sideplanke på hver side.. Denne blir jeg ikke helt god på, synes ikke det tar noe på magen, mulig jeg gjør den feil..

lizliz sa for siden:

3x60 sek planke
3x45sek sideplanke på hver side.. Får fortsatt ikke denne til å ta rett.blir mer sliten i armene enn noe annet sted.

skal prøve på sideplanke med beinhev neste gang.

Bare for å skryte så har jeg trent planken og sideplanken hver dag siden sist. :D Yay me!

ToreH sa for siden:

Mer enn hva jeg har fikset, så kjenner misunnelsen gnage...hehe ;)

Bra jobbet Photo, snart kan man øke antall minutter, eh?

Å, ikke foreløbig. Kjenner det mer enn nok som det er, og jeg bygger ikke muskler så lett heller, dessverre. Men jeg er obs på det. Tar ofte mer i når jeg kjenner at jeg venner meg til yogaen også. Men jeg merker at jeg strammer magen mer og mer når jeg tar planken, om ikke annet. :) OG dette gjør underverker for ryggen min. Jeg har en tendens til å sove på magen, og får dødsvondt i ryggen av det, men ikke om jeg trener, hvilket er en av mine største motivasjoner for å gjøre sånne øvelser!

Og takk! :)

senka sa for siden:

3x40 sek planke
2x40sek sideplanke på hver side:)

langaard sa for siden:

planke 3x60sek med 10kg vektvest:)

lizliz sa for siden:

samme som sist, svei litt mer denne gangen... nesten umulig å holde den siste 60 sek planken ( jukset vel kanskje litt.. var veeeldig sliten )

ToreH sa for siden:

Bare pass på så ikke ryggen blir ødelagt. Svai er ikke bra ;-)

langaard sa for siden:

Ryggen strak!! (viktig)

lizliz sa for siden:

ikke juks i form av svai, juks i form av justeringer på beina altså rumpa litt opp for å justere litt, også tilbake i riktig pos.

krokodillen sa for siden:

Kastet meg på sideplankene jeg også, startet på fredag.

Jeg har allerede vanlige planker inne i styrkeprogrammet mitt, de er effektive, så nye varianter er velkomne.

Satser på å ta 30 sekunder på hver side med sideplanke i starten, jeg tar 60 sekunder x 2 vanlig planke.

krokodillen sa for siden:

Planket i dag som planlagt. Tar sideplankene forsiktig fram til jeg blir mer vant til dem.

ToreH sa for siden:

Aahh, sideplanke er konge. Du vil merke stor fremgang og raskt også! Lykke til.

TigerTove sa for siden:

Endelig i gang igjen :D

10 x 30 sek planke.

langaard sa for siden:

Planke 3x80sek med 10kg vektvest:D

lizliz sa for siden:

3x60 sek vanlig planke, var nok det etter 1 time med styrke

Glorfinia sa for siden:

Ei venninne har utfordret meg, vi skal se hvem som klarer planken lengst på et gitt tidspunkt en gang i fremtiden. Men én ting som slår meg når jeg gjør øvelsen, er at den ikke er laga for folk som veier masse. Stakkars armene og skuldrene mine. :/

TigerTove sa for siden:

2 x 30 sek sideplanke, på hver side. 2 x 60 sek planke.

langaard sa for siden:

Har kjørt planke annenhver dag i flere uker nå, i dag ville jeg variere litt , kjørte hiptrust med 24kg på magen:) (den svei gitt:D)

lizliz sa for siden:

2x60 sek
1x70 sek

vanlig planke :)

langaard sa for siden:

Planke i kveld etter mitt vanlige styrkeprogram, 3x80 sek med 10kg vektvest:)

Victory sa for siden:

Du står på med denne vesten din!!!! Så flink! :)

Planket litt med Jillian i dag. Div varianter.. Side med hofteløft er et HÆÆÆxxxxx!

langaard sa for siden:

Banner og sverter mens det står på, men deilig når det er over:)

senka sa for siden:

Tok planke 2x30
sideplanke 2x30:p

langaard sa for siden:

Bra jobba:D

index sa for siden:

Helt enig! Har en runde med denne hver onsdag på slyngetrening, og akkurat denne øvelsen er faktisk den jeg sliter mest med! Korsryggen min er lite glad i den, for å si det slik...

lizliz sa for siden:

2x60 sek
1x80 sek

ToreH sa for siden:

Plaaaanke!!! Husk nå på dere som vil ha drømmekroppen, stram opp, bikiniformer osv.....
Dere kommer ikke utenom planken og sideplanken. Dette er to av øvelsene dere bør ha med i programmet deres. Sit ups halvsitups eller slikt no er ikke gode øvelser.

Så gjør nå plankeøvelser i minst 4 økter pr uke så vil resultatene komme.

En annen øvelse som jeg nå har begynt med, den er også veldig bra. Det er å sitte på en stol, legge hendene under lårene og deretter løfte meg opp og holde den posisjonen litt før jeg setter meg ned igjen. Bruker også heise opp lårene/beina for å få enda mer effekt.

Qlio, MrSil, Langaard denne må dere prøve. Tror denne i kombimasjon med planke og sideplanke kan så absolutt gis oss alle sammen sixpack eller en oppstrammende effekt.

Vil gjerne ha tilbakemelding på hva dere synes om øvelsen.

Jaudaa sa for siden:

Hvordan mener folk det er best å utføre the plænk? f.eks. 2min planke,pause, 2min side,pause 2 min andre siden.
Eller: f.eks 30sek planke,30sek side, 30sek andre side, 30sek planke osv uten pause så lenge man klarer? Eller noe annet?

Jaudaa sa for siden:

Hva koster og hvor kjøper man en sånn vest? Tenker det kan være en fin ting å bruke på fjellturer. F.eks Stoltzen :D

langaard sa for siden:

På flust.no, den kosta ca 500kr:)

lizliz sa for siden:

vil du ha sixpack så ta tunge baseøvelser. Markløft og knebøy FTW

TigerTove sa for siden:

Prøvde denne i dag og må si der værste var å holde balansen :lol: i tillegg til at gubben holdt på å dø av latter. Så denne øvelsen mens man ler er absolutt anbefalt ;)

Må si jeg som Jaudaa lurer på hvor lenge og hvor mange repetisjoner som "trengs" for optimal effekt..

Og så lurer jeg på om det bare er meg, evt noen som vet hvorfor/kan forebygge ømme albuer ved planking.

langaard sa for siden:

Ta planken med strake armer, så sparer du albuene:)

Jaudaa sa for siden:

Jeg pleier å brette en genser, handduk, eller noe annet mykt under albuene når jeg planker.

Jaudaa sa for siden:

Er det planke? Er ikke det startposisjon til armhevinger? :p

langaard sa for siden:

Er planke, ja:p

smgj sa for siden:

I så fall jusker du - arhevinger starter flatt på bakken.... :p

Jaudaa sa for siden:

Svei i ryggen er juks, om man begynner på bakken eller oppe, er akkurat det samme. Jeg begynner oppe, så får det heller være så mye juks det vil:cool:

TigerTove sa for siden:

Da jukser jeg, men har kraftige nok armer fra før, så det gjør ingenting :p

Jaudaa sa for siden:

Denne øvelsen heter Captain`s Chair, og er kåret til "verdens beste mageøvelse" :)

langaard sa for siden:

Planke i kveld (med strake armer:p)
1x90sek
1x120sek
1x100sek

ToreH sa for siden:

Aah, veldig bra loppa! Sommermagen blir fetere nå vettu. Skal du i Skjerva eller Kolvika?

langaard sa for siden:

Planke
1OO sek x 3:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.