< Tilbake til oversikten

Januarskravletråden 30+

Zillah sa for siden:

GODT NYTT ÅR, ALLE SAMAN!!!!!!! :D
Herved startes årets første 30+ skravletråd, med ein SKÅL i liksom-sjampis (nærmare bestemt J.P. Chenet Blanc de blancs brut) for å takke for det gamle og ønske dykk alle eit riktig STRÅLANDE nytt år! Her har eg gjort kål på "boble"-flaska mi no (det var berre ei lita ei, altså, men eg er ikkje vand til å drikke alkohol, så det skal ikkje så mykje til før eg blir litt susete i hovudet.)

2012 blir KNALLBRA altså. Det bestemmer EG!

vimsen85 sa for siden:

Godt nytt år :) Pen du er Zillah!

Nnem sa for siden:

Godt nytt år alle sammen:D

Anarko sa for siden:

Godt nyttår! Flott bilde Zillah :)
Har dere nyttårsforsett? Eller bare mål for mnd?
Jeg tenker som så at jeg bare før fortsette på samme måte med trening, lavkarbo og mindre fett. Det har gjort meg lykkelig i allefall :)

Zillah sa for siden:

Tusen takk, jenter :) Bildet er jo elendig, sånn kvalitetsmessig. (Takk til mitt 99-kroners webcam og ingen andre lyskilder enn talglys i bakgrunnen.) Men det var ein fantastisk nyttårsaften. Best ever (hittil i alle fall).

Mål for meg denne månaden må vere å klare å hale i stand en praksisplass. Det skar seg i desember. Men det må da vere råd å finne noko. Forhåpentlegvis. Nyttårsforsett har eg også fått meg - eg skal lære meg å spele fiolin. Er på overtid med den, men det er aldri for seint, gammal kjærleik rustar ikkje og alt det der :hearts:

Åh, men no er eg trøytt altså! Om berre ungane no ville sove (heilt døgnville no etter ferien, korleis skal det gå når skolen tar til igjen om eit par dagar), så sovnar eg nok som ein stein sjølv også.

Anarko sa for siden:

Jeg har også som nyttårsforsett å søke sykepleien, og å begynne å spille gitar igjen. Mål denne mnd er ned 3-4 kg.

Zillah sa for siden:

Å, men det må du gjere, Anarko! Spele igjen, meiner eg. Det har vore piano som har vore mitt instrument (enda eg helst ville vore fiolinist, men det blei dessverre ikkje slik), men no har eg ikkje hatt instrument på så mange år at det nesten berre er vondt å ta i eit piano. Men eg må ha musikken i livet, det er eit stort svart hol av sakn som eg ikkje klarer å leve med lenger, og ettersom eg faktisk har fiolin å spele på, og kan øve saman med jentene mine, så skal eg sanneleg gjere det! Ja!!

Anarko sa for siden:

Da har du planene klare i allefall! Jeg har 2 gitarer. El-gitaren har jeg tenkt på å få fiksa lenge, og en liten forsterker hadde ikke skadet heller. Men har også en kassegitar, og jeg tenker at om den får på seg nye strenger, og jeg tar meg litt tid innimellom, finner noter, og begynner å klimpre litt igjen så kan jeg bli flink igjen :)

sistegang sa for siden:

Hei og godt nytt år til dere alle. Nyttårsforsettet mitt er: Å være snill mot meg sjøl. Det vil si spise lavkarbo, trene og si nei når jeg mener det.

Señora sa for siden:

Godt nyttår alle sammen. Måtte alle få sine ønsker for året oppfylt.

Nnem sa for siden:

Har ingen nyttårsforsett, men ønske om å fortsette med livstilssendringen i 2012. Forhåpentligvis få en fast jobb der jeg jobber nå og være flinkere med kostholdet for resten av familien.

Har ingen konkret mål for januar enn å komme i rutinene igjen og et lite håp om å være i nærheten av minstenotering.

Ønsker dere alle en riktig fin start på 2012.

Brokkoli sa for siden:

Godt nytt år! Jeg har sånn eeeegentlig bestemt meg for å ikke tenke noe særlig på vekt, og droppe vektmål. Jeg skal ikke veie meg før i februar. Men likevel må jeg innrømme at jeg har et lite håp om å bli kvitt 15 kg innen september, og 13 kg til innen sommeren neste år. Det bør plassere meg på rundt regnet 67 kg.

15 kg til september er tross alt mindre enn 2 kg i mnd. Det må jo gå fint.

Men ja, mest tenker jeg på å være sunn, og trene mye og variert :)

Anarko sa for siden:

Høres overkommelig ut det ja :) Men står på tickeren din at du skal ned mer enn 15 kg. Stemmer det?

Brokkoli sa for siden:

Jepp, det stemmer! Tenkte å gå ned 10-15 kg også, men det viktigste er å gå ned de 15 kg jeg har planlagt å gå ned til september. Jeg tror det vil gjøre godt for ledd, rygg osv. Jeg prøver å ikke fokusere for mye på vekt i seg selv, for rent utseendemessig plager ikke størrelsen min meg så veldig mye (bortsett fra om noen nevner ordet bikini...), men på å bli sunnere og friskere. Og det er utrolig hvor mye det hjalp meg å bytte treningssenter!

Anarko sa for siden:

Når du går ned 15 kg er du 67 kg. Nå vet ikke jeg hvor høy du er, eller hva BMI'en din er. Men å gå under 60 kg er vel ganske så lav vekt? Ikke bli fornærmet eller noe nå altså. Jeg er mest nysjerrig.

Brokkoli sa for siden:

Jeg veier 95 kg, så når jeg går ned 15 kg er jeg 80 kg! :)

Anarko sa for siden:

Sorry, jeg har da misforstått :rodme::p

Brokkoli sa for siden:

No stress! Det er faktisk mulig jeg stopper på 75 kg, sist jeg veide 70 kg var jeg ganske stram, og det er litt for mye arbeid til at jeg tror jeg gidder det i denne omgang ;-)

Jeg er nysgjerrig på deg, Anarko - så håper det blir Bergenstreff om ikke for lenge!

Anarko sa for siden:

Hehe, håper jeg også. Jeg er med på kaffe anytime.

vaskeklut sa for siden:

Brokkoli: å nevne b****i her inne er som å banne i kirka :eek: :p

timich sa for siden:

Godt nytt år! Og for et år det skal bli:D Gleder meg til å kjenne at jeg endelig skal klare å miste mange av mine overflødige kilo og bli en friskere person i 2012! Startet dårlig med å droppe trening i dag, men jeg fikk litt for dårlig tid og var i tillegg ikke helt i form. Og jeg har i grunnen trent mange ganger i jula og romjula, så jeg har ikke dårlig samvittighet;)

Anarko sa for siden:

Å si Bergen er som å banne i kirka? :P Jeg bor i Bergen og trives med det. Men er opprinnelig sogning da :)

Anarko sa for siden:

Jeg har trent på mitt treningssenter igjen i dag :) Var digg. Har trent på svigermor sitt i jula, fikk en uke gratis :) Så har jeg kuttet meg på en boks med hermetisk champignon. Var lite delikat, men har stripset sammen gapet i fingrene såpass at jeg tror jeg slipper å sy :P

vaskeklut sa for siden:

Bergen, ja! :cool: trønder Nei, Bergen ender da ikke med i ? :confused:

nellie sa for siden:

Hun mente nok bikini;)

Anarko sa for siden:

Hehe, leste feil. Bi***i ja... fysjom.

vaskeklut sa for siden:

:lol:

sukk. jeg sitter og venter på at legekontoret skal åpne jeg. syk sambo. satser på å kunne få en akuttime i dag... men det skal sies, han som "alle" mannfolk tror jo han er døden nær :rolleyes:

Anarko sa for siden:

Hehe, måtte le av mitt eget mannebein i går. Når jeg kutta meg på hermetikkboksen så ble jo kuttene ganske så dype, og det blødde en del. Sambo ble småpanisk. Så fikk jeg tørket vekk litt blod og tatt en titt på det, han ville også se, så da viste det seg at det ene kuttet gikk såpass dypt at det har kuttet gjennom fettlaget på innsiden av fingern. Det var vel da panikken brøt ut for fullt hos sambo :P Han ville ringe legevakt og muligens 113. Jeg ringte derimot min mor, sendte henne en mms med bilde av vidunderet, og fikk beskjed om at hvis vi klarte å teipe det sammen slik at det kunne gro sammen igjen, så slapp jeg sying. Noen urgostrips senere såg det bra ut :) Syns det var dritartig at det var jeg som holdt meg rolig og fattet, ikke han :P

vaskeklut sa for siden:

hihi, ja det skjønner jeg! hørtes alvorlig ukult ut med det der kuttet da... god bedring til deg :klem:

Anarko sa for siden:

I dag gjør det vondt, men gjorde ikke det i går da. Men går bra. Er back to usual business :) Takk for klem, og sender en tilbake :D

Zillah sa for siden:

Du har vel stivkrampesprøyte, Anarko?

Anarko sa for siden:

Er noen år siden nå jeg tok den. Men ja.

Brokkoli sa for siden:

Om du tok stivkrampesprøyte for et par år siden kan det nok være kjekt å ta en ny i forbindelse med kutt og bitt. Ikke at jeg tror (selv om jeg ikke er noen ekspert) at det er nødvendig nå, en nyåpnet hermetikkboks er nok relativt ren. Om du gjør som meg og tråkker på flaskebunner fordi du synes det er kjedelig å ha på sko på fest, da blir det fort stivkrampesprøyte på nytt og noen sting i tåa. Dette er noen år siden nå, men jeg husker fremdeles at jeg var god og full og krevde å få sy selv, siden mannfolk ikke kunne sy. Både legen og sykepleieren var menn. Veldig tålmodige menn.

Nå for tida drikker jeg nesten aldri, så jeg får vel ingen ny stivkrampesprøyte på en stund.

Anarko sa for siden:

Er nok mer enn det siden sist stivkrampesprøyte. Fikk et bitt fra en villkatt for 1,5 år siden og overlevde fint. Jeg anser det som litt verre enn denne hermetikkboksen. Jeg har renset med pyrisept, og såret ser fint ut. Ikke noe tegn på stivkrampe :) Men har tenkt på at jeg burde ta den. Er vel 10 år den holder. Jeg drikker ikke så mye lenger heller, men nå i jula tok det litt for mye av syns jeg. Nå er det heldigvis tilbake til trening, filmkvelder, gode middager, kino osv, og da er vannvogna veldig grei :)

Carisma sa for siden:

Sitt med såret i grønnsåpevann 10min to ganger om dagen. Jeg turnet i rusten piggtråd (skled i gjørme, og det var alt jeg fikk tak i....) på skoletur en gang, og gikk alt for lenge med såret før jeg dro til lege. Da fikk jeg det rådet, og såret synes knapt nå. Det var dypt og 7-8 cm langt....

Anarko sa for siden:

Grønnsåperådet har jeg faktisk fått av min mor allerede. Men takk skal du ha :) Har kjøpt inn ny grønnsåpe og dyppet den i kveld faktisk. Syns den flasken vi har stående såg litt grisete ut siden det var størknet og klissete grønnsåpe rundt øverste delen.

Nupsida sa for siden:

Godt nyttår folkens! :)

Señora sa for siden:

Godt nyttår :-)

mrs kishty sa for siden:

hahaha jeg regnet med at hun mente brokkoli hahahaha...

Godt nyttår jenter..

flosshatt sa for siden:

Jeg vil også være med i denne tråden:) foreløpig holder jeg meg til nicknamn, men vil si hei. Hadde suksess m lavkarbo for et par årstiden, men greide ikke å fortsette etter 15 kg ned på tre med, nå er 8 av dem på igjen. Ny frisk start i samarbeid med husets mann for da er alt så mye enklere.

timich sa for siden:

Godt nyttår folks! I dag fikk jeg noen laaange blikk i lunsjen, hadde nemlig med meg rester av Sofie Hexebergs thai-suppe...:D Yum yum, så nå er jeg knallmett og det var deilig. I dag er det spinning som står på timeplanen, og jeg gleder meg. Eneste skåret er at jeg har begynt å få så vondt i det ene kneet... Mistenker at det er en eller annen form for slitasje siden jeg har vært overvektig så lenge:( Men jeg tar det så godt jeg kan, og håper at det gir seg etter hvert som jeg blir lettere... Håper ikke jeg må slutte å trene iallfall, for nå er jeg så godt i gang og vil nødig miste det.
I dag har det snødd og snødd her, er et tjukt og deilig lag ute nå. Koselig!:)

Zillah sa for siden:

Du har min sympati der. Eg har eit kne som er litt trøblete iblant også. Kjenner på styrketrening at eg kan ikkje legge på så mykje som eg vil, er redd for at det skal svikte. Og så irriterer det meg litt da, for det er jo nesten ingen utfordring for musklane med den øvinga, men skal eg legge på slik at det blir tungt, ja da kjem eg godt over det eg vågar for kneet sin del :(

Og HEIA flosshatt :) Velkommen inn!

Nnem sa for siden:

Deilig å ha en mage som ikke er trøblete lenger. Drikker ganske bra siden det er ufattelig varmt på jobben. Kjenner jeg gleder meg til mandag og veiedag.

sistegang sa for siden:

Jeg sliter veldig med knea, er bare et spørsmål om tid her før jeg må bytte ledda i begge knea. Det som har hjulpet meg veldig mye har vært trening med slynger. Jeg har virkelig fått styrka muskulaturen rundt ledda, så smertene er veldig mye mindre. Og da er operasjonen dytta lengre fram i tid.

Zillah sa for siden:

Det veit eg faktisk ingenting om. Kva går det seg ut på, sistegang?

timich sa for siden:

Huff da:( Har det hjulpet noe ettersom du gikk ned i vekt? Jeg klarte meg rimelig bra på spinning i går, men la ikke på fullt så mye tyngde som jeg kunne hatt ellers. Det virket som det hjalp.

Nupsida sa for siden:

Jeg har gått opp 1 kg siden jeg begynte på lavkarbo på Tirsdag..
:(

Carisma sa for siden:

Syklus? Evt salt mat?

sistegang sa for siden:

Det er slynger som henger i taket. Fordelen for meg er at jeg må ikke bære hele vekta mi sjøl, hele tida. Og siden jeg er litt ustø har jeg noe å holde meg fast i.

alvepiken sa for siden:

Der har man spist krem med varme bringebær, er jo fredag tross alt :D

sistegang sa for siden:

"Mini sprekk" i går kveld blei noen julekaker i går kveld, men sprekken stoppa der. Så jeg får ta med meg gemalen på butikken i dag, for å forhindre at jeg kjøper smågodt. Trist men sant, så dårlig viljestyrke har jeg.:mad:

vaskeklut sa for siden:

Vet du hva, sistegang? Jeg synes du er tøff. Du er tøff som tar med deg mannen i butikken! Du er tøff som innrømmer at du er svak! Og du er tøff som klarte å stoppe med noen julekaker. Jeg hadde en planlagt sprekk på to uker i oktober. Den varte fram til og med første nyttårsdag. Det var ikke planlagt, for å si det sånn. Jeg klarte bare aldri å hente meg inn. (...og så spiste jeg meg møkklei på sjokolade og snop i jula hos svigers :o så ordna det seg :rolleyes: ) Så ta med deg mannen i butikken du! Jeg bruker sambo på mer eller mindre samme måte. Det hjelper :) Stå på! Jeg heier på deg! :suss::klem:

Anarko sa for siden:

Det er ikke hva du spiser en kveld som ødelegger, men det du spiser de 5-6 andre dagene i uka. Og jeg har jo inntrykk av at du stortsett er flink ellers? :)

vimsen85 sa for siden:

Syns du er flink jeg, sistegang, som tar ansvar og får hjelp av mannen! Jeg har hatt et enormt godtesug helt siden jeg ramlet i en godteskål på nyttårsaften. I kveld skal jeg på spillekveld der de bruker å ha både smågodt og chips. Men nå har jeg bestemt at jeg skal lage Gerd sine after eights, sånn at jeg også har noe godt.

Lykke til sistegang. Jeg er sikker på du klarer det kjemoefint. Og det er nok ikke dårlig viljestyrke det handler om, men et overstyrende sug etter søtsaker. Jeg kjenner til det :)

sistegang sa for siden:

Takk for klemmene.
Jeg syns det er så trist at jeg ikke er i stand til å ta ei kake og slutte der. Hvorfor skal noen av oss være "skrudd" sammen på en så dum måte? Er direkte misunnelig på de menneskene som kan spise helt vanlig.

Anarko sa for siden:

Det er jeg og. Misunnelig altså. Tenk å bare kunne hive i seg alt mulig uten konsekvens... er vel få som kan det uten trening da, men selv om jeg trener mye er jo jeg veldig forsiktig, og må sikkert være det resten av livet...

sistegang sa for siden:

Det er ikke bare det å kunne hive i seg alt mulig, men klare å bare spise litt, smake en bit og så klare å slutte. Ta bare en liten bit når det er kake på jobben, og ikke som jeg som da spiser opp alt som er igjen når de andre er ferdig.:mad: Det er jo det de "normale" får til.

alvepiken sa for siden:

Ned 1.9 kg på 3 dager :D:D:D:D:D:D:D

vimsen85 sa for siden:

Jeg skulle bare smake litt på chipsen og sjokoladen når jeg var på jobb nyttårsaften. Men jeg klarte ikke å slutte. Jeg var flau for jeg stappet i trynet, men fortsatte likevel. Det handler nok mer om avhengighet enn viljestyrke, tror jeg. Men jeg er av de som syns det er ok å lage lavkarbosnop. jeg vet man ikke trenger det. Men man trenger ikke alltid et spa-opphold eller en ny kjole heller. Men man unner seg noen gang noe for å ha det godt. Det har vært vanskelig å finne balansen. Og mange ganger sklir man litt utpå. Sånn er livet. Men jeg har tro på oss. Vi klarer det tilslutt!

vaskeklut sa for siden:

Helt enig, vimsen :) Heia oss!

Anarko sa for siden:

Jeg heier på oss! :heia::heia::heia:

Bik sa for siden:

Tror ikke det bare handler om viljestyrke, men at vi er forskjellige. Snakka om det med en kollega en dag. Hun har alltid vært slank. Hun fortalte at hun aldri gikk rundt å gledet seg til et måltid sånn som jeg gjør. Hun liker god mat og kan snakke om hva som er godt, men har ikke det suget etter noe godt hele tiden. Hun har aldri hatt det. Sånn er mannen min også. Kjøper sjelden sjokolade. Kan kjøpe å ha med på tur, men det hender ofte at den ligger urørt i sekken.

Men hos meg er det en lyst på mat hele tiden, og den var mye verre da jeg levde høykarbo. Nå kan jeg faktisk ha sjokolade i huset uten å røre, og det kan jeg takke lavkarboen for.

Anarko sa for siden:

Jeg og har nesten alltid sett på mat mer som en lidenskap enn noe som er nødvendig for å overleve. Jeg føler det har roet seg noe på lavkarbo, men til gjengjeld er jeg blitt mer kresen. Jeg må ha virkelig lyst på noe for å ha akkurat det og det til middag, jeg blir raskere lei av ting. Sjokolade og chips og andre søtsaker savner jeg sjeldent. Men av og til blir jeg "sulten" eller fysen om man vil, når jeg ser andre sitte og gomle på noe, noe som kan ende i et unødvendig måltid.

sistegang sa for siden:

Jeg har aldri vært særlig opptatt av mat. Kan spise det samme hele tida bare jeg blir mett. MEN ALT ANNET kaker, potetgull, frukt, smågodt kan jeg stappe i meg helt ubegrensa. Det vil si til jeg spyr, men da bare begynner jeg på nytt igjen.

Anarko sa for siden:

Før var jeg opptatt av både mat og snop og sånt. Så sett i perspektiv så har jo forbedringen vært enorm.

Brokkoli sa for siden:

Jeg er helt motsatt! På høykarbo så jeg på mat som noe jeg trengte for å "overleve", og spiste havregryn og brødskiver og pasta og andre lettvinte og billige matvarer. På lavkarbo derimot - er jeg mye mer opptatt av gode smaker og fristende mat. Jeg har alltid vært veldig glad i å lage mat, men på lavkarbo er det gøy til hverdags også, ikke bare når jeg inviterer til middagsselskap :)

Når det gjelder å bare spise litt av en "forbudt" matvare klarer jeg meg helt fint om jeg er flink til å høre på kroppen og spise skikkelig mat når den trenger det. Om jeg har slurva og spist for lite har jeg problemer med å stanse.

Anarko sa for siden:

Jada, der kommer det at jeg er kresen inn. Det må være godt, og med mye smak.

timich sa for siden:

Jeg er veldig opptatt av mat... Elsker å lage mat, og dermed også å spise den:o Men som Brokkoli så er jeg mye mer opptatt av å lage ordentlig mat fra bunnen, med friske og sunne råvarer, nå når jeg spiser lavkarbo enn før (men jeg har alltoid vært glad i å lage mat uansett!).
I dag har jeg gått en lang skitur med gode venninner i fantastisk men kaldt vintervær, så nå er det bare å koke seg en kopp te og fyre i peisen resten av dagen:p

Anarko sa for siden:

Ja, er også opptatt av at det skal være sunt og fra bunnen av :) Jeg har egentlig aldri vært vant til ferdigprodukt siden min mor har løkallergi, og det er løk i nesten alt av hel og halvfabrikat.

Anarko sa for siden:

Det er vel sjeldent at man ser at denne gjengen her er enig i noe, så derfor var det litt artig å lese den :) www.vektklubb.no/artikkel/tittel-20139012
Jeg skal nå brusavvennes etter julen og er på dag 2. Er vel 3 dager uten man skal være for at søtsuget forsvinner? So far, so good i allefall.

mrs kishty sa for siden:

Merkelige greier, ingen av de som skulle krangle? jaja, her står sjokoladen på bordet enda, men den frister ikke engang. Jeg har fått av meg julekiloene og er fornøyd med det.. Nå er det å ta sats og satse på at 2012 er året når resten av kiloene skal av. Jeg har ikke vært så liten siden jeg gikk gravid med eldstemann, og det er nå 16 år siden. Er umåtelig fornøyd med egen innsats.

mrs kishty sa for siden:

hehe, nå er det svangerskapskiloene fra førstemann som skal av :) :P synes det var litt morsomt jeg.. Blir spennende å se om bunaden til tippoldemor passer neste 17 mai :)

Anarko sa for siden:

Jeg er da herved nede i 88 kg med scrubs (arbeidsklær) og sko på! 13 kg to go!

mrs kishty sa for siden:

Kjempeflott anarko :) Du er knallflink :)

Brokkoli sa for siden:

Ååh, løkallergi! Jeg ELSKER løk. Kan ikke forestille meg et liv uten løk.

Sanney sa for siden:

løk kommer ikke i mitt hus, kan ikke fordra det. mye pga ting med løk har så jævla MYE løk i seg.. litt finmost løk som en del av en større rett går greit, men digre løkbiter overalt, neitakk!

(ja, er kresen... liker ikke tomat heller, med mindre den er finmost som i tomatsaus :p)

Anarko sa for siden:

Jeg liker løk nå. Men var nesten litt anti første årene jeg bodde for meg selv. Nå spiser jeg litt løk innimellom, og liker det. Kan klare å styre meg for hvitløk, for det blir fort aaaaalt for mye. Jeg liker godt chili jeg, og tomatsauser. Det var chili som fikk hovedrollen i krydderhyllen i huset etter at min mor fikk løkallergi :) Men må passe på de gangene jeg skal besøke mor at det har gått noen dager siden sist jeg spiste løk, for det lukter jo i ca 2 dager etter du har spist det.

Carisma sa for siden:

Løk! :love: jeg elsker løk! Det sisste halvåret har jeg måttet holde meg unna pga amminga, men nå har jeg begynt å spise litt av det igjen. Jeg kan maule rå løk.... :rolleyes:

Anarko sa for siden:

Maule rå løk er litt voldsomt for meg :P Men hvorfor skal man unngå det når man ammer? Bare fordi det setter smak?

mrs kishty sa for siden:

tror babyene får luft i magen av løk, er sterk kost.

Anarko sa for siden:

Ah. Lærer noe nytt hver dag :)

Carisma sa for siden:

Luftproblemer ja. :ja: det og rå kål er det verste.

sistegang sa for siden:

Jeg er ikke glad i løk. Litt i småbiter i gryter og veldig tynne ringer på pizza, går an. Gemalen kunne hatt løk i store mengder på alt, han er virkelig glad i løk.

vimsen85 sa for siden:

Jeg lagde Nannah's vaffler i dag. De var virkelig gode :D Godt med noe skikkelig kosemat en tirsdagskveld <3 Ha en fin kveld :)

Anarko sa for siden:

Har lagd de en gang før. Syns også de var veldig gode. Men jeg gjorde feilen å vanne ut røra mer og mer, for jeg syns den ble så tykk. Hehe. Så de siste kakene ble vel ikke akkurat bra, men godt smakte det :)

Bønna200 sa for siden:

Opp tre kilo, gitt:o Sånn går det når man er to uker på Tenerife og ikke teller alt man putter inn i gapet...

Men som jeg har nevnt i en annen tråd her, så hadde jeg en spontanabort der en av de første dagene og etter det orket jeg ikke tenke på hva jeg kunne og ikke kunne spise. Jeg blei helt utkjørt etterpå...

Det er to uker siden i dag og kroppen begynner å stabilisere seg litt mer nå, så har begynt på ny frisk og håper på at det meste er vannvekt:p

Anarko sa for siden:

Trist å høre om spontanaborten. Håper det går bra med deg. Vil tro mye er vannvekt ja. Klemmer på.

Bønna200 sa for siden:

Takk, Anarko. :klem:

Joda, det går bra nå. Men har ikke orka dusje idag, kjenner jeg:o
Men i morgen passer meg bra å begynne på en ny, frisk start. Fredag den 13. Det kan jo ikke slå feil:D

Bønna200 sa for siden:

Puh! To kilo mindre i dag:) Da er det nok hovedsakelig vann jeg har gått opp:D

Sanney sa for siden:

endelig helg. og jeg innleder helga med no inni granskauens magesmerter. ikke er jeg kvalm, ikke er jeg sulten.. det gjør bare vondt. FML

Bønna200 sa for siden:

Æsjda... Får håpe det går over fort, fort!! Men hvis ikke bør du oppsøke lege. Det var sånn mamma var da blindtarmen sprakk:eek:
Men får satse på at det ikke er noe så drastisk...

Masse god bedring:)

Sanney sa for siden:

har vært nær på å gå til legevakta for mulig blindtarm før men da gikk de over.nå har det vart i en rundt 5-6 timer og det føles noe værre ut nå enn tidligere. men det gjør mest vondt i området over navlen opp til ribbena. pulserende smerter, som om det følger blodpumpa..

Bønna200 sa for siden:

Da kan det jo rett og slett bare være noe du har spist. Jegb får vondt rett over navlen da. Men det varer jo ikke så lenge...

Kan det ha noe med gallen å gjøre? Den ligger jo på venstre side der et sted?

Sanney sa for siden:

hm, gjør mere vondt til høyre, men ikke langt ned. jeg ser det an. forhåpentligvis har jeg noen kjørbare slektninger i nærheten hvis det skulle trengs :p
vet jo ikke om det bare er meg som har lav smerteterskel for magesmerter, hører jo om de som spyr av smerte, det gjør jeg ikke.. men nå hr jeg nærmest fobi mot å spy da.
men dette blir ikke første gang jeg besøker lege pga smerter i mageregionen. men som regel skjer det midt i uka, og ikke på en fredag rett etter 3 når legen har gått hjem...

Bønna200 sa for siden:

Nysgjerrig som jeg er måtte jeg google litt og dette passet veldig bra med gallesteinanfall.

Da går det smerter opp fra magen og mot ribbeina på høyre side...

Det kan komme av bl.a overvekt, vekttap over kort tid eller kolestrol.

Men jeg er jo ikke noen ekspert, liksom... Bare leser:p

Sanney sa for siden:

jaja, får se. nå har det flyttet seg litt så de gjør vondt nede til høyre også :p egentlig mer eller mindre hele mageregionen fra bystkassa og ned :p

Bønna200 sa for siden:

Får håpe det gir seg...

Jeg føler med deg! :klem:

Sanney sa for siden:

nå har jeg gått time på legevakta 22:30, taxin kommer om 45 min.. dama i telefonen syns det var rart smerten økte når jeg la meg ned...gallesteing og luftsmerter har blitt forelått, sistnevnte pga at smerten flyttet på seg.
så får vi se om jeg er hypokonder, veldig lav smerteterskel eller om jeg faktisk er dårlig

Bønna200 sa for siden:

Du høres veldig dårlig ut... Stakkar... Jeg skal sende deg gode tanker. Lykke til:)

Sanney sa for siden:

vel, har ikke feber eller sånt. bare vondt. og følelsen av at det bare er noe teit som luft eller no.. men smerten har virkelig satt seg fast nede til høyre nå. hadde knapt vondt der de første drøye 5 timene

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.