< Tilbake til oversikten

Ingen vektoppgang julen 2011!

Maissa89 sa for siden:

Tenk hvor godt det hadde vært å slippe den sure følelsen av å ha lagt på seg i julen!

Julen 2011 skal bli den første julen på mange år hvor jeg faktisk ikke skal gå opp i vekt. Hvem er med meg?:D

Vekt i dag: 69.6
Neste veiedag for min del blir 2. januar

Albatross sa for siden:

Jeg er med!!! :D

Vekt nå 84,5 (mangler 300 gr for å ta igjen tickeren etter julebordet :p )

ToreH sa for siden:

Vekta mi varierer mellom 69-71 hele tiden og tar ikke min død pga det. Ser ikke noe forskjell uansett og det kan være ren "møkk", vann, store treningsdoser osv.

Er pr idag 69-70kg, så hvis jeg ila jula ikke går opp en kilo eller 2 betyr det at jeg har antakelig spist for lite, eller bare trent godt :)

Jula er til for å kose seg og slappe av synes jeg, så dette blir jeg gjerne med på.

Bmi pr idag er 23,9 og jeg omtales som veltrent

Skal veie meg lørdag 31 des, må jeg veie meg 1-2 januar så blir det feil siden jeg har tenkt å drikke maaaange liter vin, øl og konjakk nyttårsaften

Maissa89 sa for siden:

Så bra dere er med!

I julen skal man kose seg ja, men det trenger ikke gå over stokk og stein. Derfor er det et fint mål å holde vekten:)

Maissa89 sa for siden:

Sant det. Kanskje lurt å vente med veiingen til 3-4 desember, da jeg har samme plan som deg :P

ToreH sa for siden:

Går aldri over stokk og stein her fordi det klarer jeg ikke. Etter at jeg la om til lavkarbo, mer fett, mer proteiner og mindre raske karbs, så stopper det opp automatisk i magen min. Jeg er jo sulten, men ulvehungeren som jeg kunne ha før er jo helt borte og da forsvinner også overspisingen. Nå spiser jeg meg mett og den følelsen kommer jammen raskt.

2 ribbestykker, litt kålrabistappe, hjemmelaget rødkål og jeg er stappa. Orker ikke tanken på godterier etterpå da.....
Men vi må jo ha det stående fremme pga gjester og unger osv. De er jo ikke på lavkarbo og må nesten få litt av det normale godteriet også. Det hjemmelagede holder vi for oss selv siden det er så veldig mye jobb med å lage det.....
Sikkert litt ego det, men lavkarbo godt for oss som trenger det, og annet godt for de som IKKE er på lavkarbo er min filosofi i huset. :)

ToreH sa for siden:

Jepp, har nå vært på 2 julebord i år og for det første så tar det minst 2 dager før jeg er edru igjen etterpå, kroppen slår seg vrang og jeg har seriøse fylleabstinenser....mulig det er aldreren som tynger...haha.

Det å veie seg 2 dager etter en slik kule, kan sikkert gå bra det, tror ikke jeg går opp så mye mer enn en kilo eller 2 uansett og det er normalen for meg ser det ut til.

Derfor, 31. januar er veiedagen :) Neste veiedag blir da uka etterpå, den 7. januar :D

Maissa89 sa for siden:

For min del blir det motsatt. Alkoholen dehydrerer kroppen, så jeg veier minst en kilo under realiteten dagen derpå.

VSB sa for siden:

Her slenger jeg meg på. Vekta varierer mellom 75-76 for tiden, så målet er å holde seg på 76, helst under. Veiedag fredager (30/12, 6/1), men klarer ikke holde meg unna for tiden.

Señora sa for siden:

Jeg er med, og holder meg til onsdager som er fast veiedag.

langaard sa for siden:

Jeg er med,har ingen planer om og gå opp i vekt i julen:)

langaard sa for siden:

Bare jeg ikke tryner i krumkakeboksen, slik som i fjor:eek:

Chamomilla sa for siden:

Sist faren min var her spiste han opp alle lavkarboknekkebrødene mine, det var litt flere enn tre stk for å si det slik... Han synes de var så gode. Han er en fråtser ... og jeg innrømmer at jeg svelget litt irritasjon. Det var ikke gjort på et minutt å lage de heller... jeg forstår godt filosofien din selv om jeg er enig i at det er litt ego. Men søren heller...:eek::o:(

Mariann S sa for siden:

Eg er med :)
Vege i dag 65 kilo, og reknar med at det er vekta i januar også - vekta har vore stabil sida mai i år :)
Og eg har tenkt å kose meg, har masse lavkarbogodis på lur :D

shailene sa for siden:

Skriver meg opp her jeg også :)
Vekt per nå er 53.3, satser på å ikke gå opp mer enn et par hundre gram over jula iallefall.

tuftemor sa for siden:

Jeg henger meg også på. Ser ut som om jeg er tyngst i klassa:eek:
Men det gjør ingen verdensting for jeg har bestemt meg for å gå NED i julen hihi.
Vekten min i dag er 97,3. Veiedag er mandag og det vil jeg fortsette med.
Ønsker alle lykke lykke til. Kos dere masse i julen:p

19.12.2011 97,3 kg

Yrla sa for siden:

Du kan jo be om å ha din mat for deg selv.

Lille34 sa for siden:

Jeg er med:) Har laget masse lavkarbosnadder som jeg vil ha mest mulig for meg selv. Synes vi har lov til å være litt ego, ettersom alle andre kan spise hva de vil av godteri, kaker og god mat. Tar en "julepause" fra ED, med mål om å vedlikeholde vekten gjennom jula, og deretter fortsette for fullt etter jul.

Lykke til, alle sammen:)

Malice sa for siden:

Jeg er med:) Skal absolutt ikke opp denne jula. Veier meg 23/12 og igjen 3/1.

Chamomilla sa for siden:

Det får jeg meg ikke helt til å gjøre. Det blir jo todelt - fint om andre erfarer at lavkarboalternativer smaker godt, men vær så snill å la det bli igjen litt til meg, liksom? Ikke helt lett når de skal bo hos oss i flere dager.

Og ja - jeg har som mål å holde meg stabil gjennom jul og nyttår. Kjenner det verker litt å skrive det for vet det kommer utfordringer, men fy så kjedelig å gå et steg frem for så å ta to tilbake i løpet av kort tid.. Veier for tiden alt mulig på 58-tallet.
Sånn - nå har jeg visst forpliktet meg..:o Kjenner jeg skal jobbe litt med motivasjon her. ;) Og det er bra! Bevisstgjøring trenger jeg.

Parrot sa for siden:

Jeg er med! Ingen overspising denne julen. Kanskje jeg klarer å gå litt NED i vekt? :D 78 kg nå, ny veiing etter nyttår.

Yrla sa for siden:

Ok, lage masse,da?:)

Peppa Gris sa for siden:

Tja, etter å sprukket på en boks pepperkaker i går føler jeg meg ikke så sikker på dette :o

Jeg kan jo gi det et forsøk? Må veie meg i morgen så jeg finner startvekten.

Yrla sa for siden:

Om du er så glad i pepperkaker kan du bake lavkarbopepperkaker?

Peppa Gris sa for siden:

Det pinlige er vel at jeg egentlig ikke liker pepperkaker, det var nok bare i går det var strålende godt. Jeg skal lage bounty i dag så da har jeg til jula.

Rin sa for siden:

Vil bare hoppe inn med en liten peptalk, jeg. :p

:heia: :heia: heia alle dere! Julen er full av snadder! For meg er det ribbe, sylte, medisterkaker, hjemmelaget leverpostei, edamerost, nøtter, ostekake, julekaffe, og litt enkel lavkarbokakebakst som jeg knapt har plass til i magen etter all den gode maten. Jul er lavkarbo! :)

Maissa89 sa for siden:

Jej! Vi ble jo mange. Jo fler, jo mer viljestyrke :D

Lindemor sa for siden:

Jeg vil også være med. Jeg har veiedag i morgen og bruker den vekta som referanse. Jeg har stått og vippet omkring 75 de siste ukene og er strålende fornøyd om jeg ser omtrendt det tallet når julen er over også.

Er veldig enig i at julen er lavkarbotid så det skal ikke by på store problemer å velge å spise rett. Den mentale biten er på plass og lavkarbosnop har jeg laget hvis behovet melder seg.

Lykke til alle sammen!

VSB sa for siden:

Jeg har vel to tøffe dager i julen lavkarbo-messig. Svigers 2. dag. Julemat men lite grønnsaker... Vurderer å ta med blomkålris og bidra med kakebakst...

Ellers er det en lunsj, hvor det er brød med pålegg. Usikker på om jeg vil være "sær" og ta med eget brød...

Og så vil det jo friste med nystekte (halvstekte) rundstykker og baguetter da... Hmmmm lete etter alternativer...

nellie sa for siden:

Jeg setter meg ikke noe mål om å ikke gå opp noe i jula, men setter en grense ved 1-2 kilo opp pga mer karbohydrater enn vanlig og derfor ekstra vann i kroppen. Kan jeg være med likevel?

Har ganske konkrete planer for hvordan jeg skal løse jula og det går ut på planlagte kontrollerte utskeielser.

Maissa89 sa for siden:

Selvfølgelig kan du være med. Tråden er vel mest en hjelper for å unngå total ukontrollert langvarig utskeielse, som jula noen ganger kan føre til :P Så med din plan høres det ut som du har kontroll.

silia sa for siden:

Jeg er med!!:) Ønsker å holde vekta gjennom juleuka eller aller helst gå litt ned. Har tenkt å lage litt lavkarbogodteri til å ha i bakhånd, men tror det går greit med litt 70% sjokkis og nøtter. Har ikke noe særlig sug etter godis så det går forhåpentligvis bra... (mulig jeg undervurderer julens fristelser, men jeg er iallefall optimmist:p). Var 89,8 i dag tidlig og vil nødig over 90 igjen!!!

Yrla sa for siden:

Om det blir mer karbohydrater kan man minke litt på fettet, og for ikke å overspise kan man tenke litt på kalorier, he he, kanskje rart for noen i jula, men men, resultatet teller vel?

Marina sa for siden:

Jeg gjør som Nellie og melder meg på- men tar høyde for at jeg kan legge på meg litt vannvekt. Heldigvis spiser foreldrene mine også lavkarbomat, så jeg har faktisk muligheten til å klare dette! :smile:

Maissa89 sa for siden:

Syns det er vanskelig å minke på fettet i jula, så da er det kanskje bedre å tenke littegrann på kaloriene. Ikke lett det heller i jula. Alt (lavkarbo) med måte tenker jeg mest :)

nellie sa for siden:

Mine juleutskeielser pleier å være ganske karbofylte.:) Ikke noe problem å kutte ned på fettet her, men er mye verre med karbohydratene. Alkohol drikker jeg heldigvis ikke noe særlig av lenger, så slipper den delen hvertfall.

ToreH sa for siden:

Er jo med, men skjønner egentlig ikke hvorfor så mange er redde for jula her inne. Virker som om de gruer seg fordi de skal ukontrollert fråtse i godis? Da lurer jeg på hvor god kontroll har man egentlig over seg selv og livet hvis man er redd for jula liksom? Er det bare meg eller er dette virkelig et så stort problem for mange her inne? Det kan jo for meg virke å være et, tja psykologisk problem, mer enn et fysisk kanskje? Er jo bare å begrense seg eller?

nellie sa for siden:

Har ikke du slengt ut og fått svar på denne slags mange ganger her inne? Dette får meg til å lure på om du rett og slett bare vil ha litt oppmerksomhet igjen? Enten det eller så har du litt tungt for det.

Det er en grunn til at folk er blitt overvektige vet du. Og det er ikke fordi at det "bare" er til å begrense seg i situasjoner med mye følelser, vaner, press og normer involvert.

Lille34 sa for siden:

Jeg er veldig enig med Nellie's kommentar på dette innlegget! Overvekt har veldig ofte en psykisk årsak, overrasker meg at ikke alle vet det:confused: Trodde sånt var allmenn viten i 2011...
Å være overvektig handler jo i utgangspunktet om å ikke ha god kontroll over seg selv når det kommer til spising, av forskjellige årsaker. Det er da vel ingen som er overvektige for moro skyld:confused: Ærlig talt, hypah, dette viser veldig lite innsikt og forståelse for de fleste her inne på forumet. Håper inderlig du skrev dette i et særdeles ubetenksomt øyeblikk...

index sa for siden:

Jeg hadde som målsetting å komme under hundre før nyttår. Så da vekten viste 98 blank i dag morges, har jeg jo litt å gå på i julen:cool:. Men jeg vil nok uansett være forsiktig, merket at et halvt pizzastykke i forrige uke ga urolig mage resten av dagen. Jeg merker imidlertid at kos ikke er like synonymt med mat lenger som det var før jeg begynte på lavkarbo, så om jeg ikke får fråtse i delfiakake og risboller så gjør det meg egentlig ikke så mye. Jeg tar meg en klementin nå og da, og greier meg egentlig med det. Og de ser ikke ut til å påvirke vekttapet noe videre heller...

Peppa Gris sa for siden:

69,1 i dag. Satser på å holde meg under 70 hele jula. Det får være mitt mål. Jeg kommer nok til å spise litt kakemenn o.l, men dersom jeg begrenser meg skal dette gå strålende. Jeg teller jo kalorier i tillegg så jeg har troen på dette :D

Maissa89 sa for siden:

For min del ligger det mer i at jeg fort går opp i vekt, lavkarbo eller ikke. Så for å unngå det må både karbohydrater og kalorier telles, noe som jeg ikke vil gjøre på ferie. Og selvfølgelig har dette litt med viljestyrken å gjøre.

Og ut fra tickeren din så regner jeg med også du har hatt problemer med å begrense deg tidligere i livet? Bra for deg at du har stålkontroll nå, men tviler på at du spiste deg opp til å bli overvektig med vilje?

Yrla sa for siden:

Jeg tipper frykten handler om tidligere erfaringer med sukker, som er avhengighetsskapende. Særlig i form av sjokolade. Det går nok bra for de fleste ,ingen fråtsing, på lavkarbo-julegodt.

Yrla sa for siden:

Tja, synes ikke dette viser innsikt heller, men:) Det er da mange med fysiske (hormonelle) årsaker til overvekt også. Det er synd mange tror at overvektige mangler viljestyrke, synes jeg. Uten positiv back-up, motivasjon og håp om bedring blir ikke akkurat viljen sterk.Derfor er det så bra med kunnskap om lavkarbo siden det gir håp om å løse overvektsproblemene til de som legger på seg fort ved høyt blodsukker. Og det blir meget lettere når man ikke opplever det motsatte av støtte fra lavkarbo-uvitende nære.

nednoenkg sa for siden:

Jeg melder meg på! Veier per i dag . 70.2 kg. Og vil helst være nede på 69 og noe innen 2 uker...

Lille34 sa for siden:

Ser jeg forklarte meg litt dårlig der, var på vei ut døra :) Da jeg skrev "...forskjellige årsaker" var det fysiske og andre psykiske årsaker jeg tenkte på :) Vet veldig godt at diverse tilstander i kroppen kan føre til overvekt og andre problemer knyttet til mat. Utrolig hva vi lærer på sykepleien;) Jeg reagerte bare på måten hypah skrev innlegget sitt på, der han lurte på om folk egentlig hadde kontroll på seg selv og livet hvis de var redde for julas fristelser.

Chamomilla sa for siden:

Jepp!

Jeg har klart å nesten spise opp en porsjon nøttemandelkuler, dvs de ble ikke kuler siden de holdt seg flytende i romtemperatur. Godt med konfektformer da.

Nå har jeg lagd dobbel porsjon av 200g 87% sjokolade, 200g kokosolje, noen dråper vaniljestevia, 100g finhakkede valnøtter og 200g finhakkede mandler. Altså totalt 700g konfekt. Det bør holde litt altså.

Bountykake i tillegg så skulle det holde både for meg og andre slikkmunner noen dager. :) Har sett meg ut noen flere oppskrifter til fra VOF nr 3/2010. Får se hva jeg rekker - men vi har jo alltids romjula også.

ToreH sa for siden:

Det ordner seg nok, sukker er jo avhengighetsskapende, så derfor er det jo greit å ikke spise hvitt sukker tenker jeg.

Jeg eter slik kostholdssjokolade kjøpt på en helsekostbutikk. Husker ikke hva den het, men det var visst noe greier som kunne gi lakserende effekt. Vel, etter en hel slik plate på null komma niks, så var det på do ila natta ja. Så det med den lakserende effekten er riktig gitt. Jeg gidder jo aldri lese hva som står bakpå slike ting, og fikk jo svi for det nå...hahaha.

Men var ikke mer enn 9-10 gr som var sukkeralkoholer i den og det holdt bra for meg, men neste gang blir det å lese det som står med "enda mindre" skrift også :)

Bik sa for siden:

Jeg er med :)
Målet er å holde vekta. Har bakt egne lavkarborundstykker, to sorter kake, marsipan og peppermyntesjokolader, så jeg er utrustet for lavkarbojul :p
Men litt vin og kanskje, (bare kanskje) en likør skal jeg unne meg ;)

Lille34 sa for siden:

Vi har pyntet til jul i dag, ettersom vi reiser bort i morgen. I den anledning skulle vi se julefilm og kose oss med godteri, og jeg brukte anledningen til å teste ut om jeg tålte å spise mer enn en bit av gangen av mitt lavkarbogodteri. Jeg spiste 2 sjokoladekarameller, 1 kransekakestang, 1 marsipankule og 4 karamellbiter - AU! så vondt i magen da! Mageknip, masse romling og småkvalm. Blir nok ikke å spise mange bitene av gangen resten av jula, så forhåpentligvis er det ikke mulig å spise seg opp i vekt en gang:) (Heldigvis, for det var virkelig kjempegodt:p)

Skal forresten lage min egen julegløgg lille julaften, og er kjempespent på hvordan den smaker :)

langaard sa for siden:

Jeg kan bare gi opp julegodteri, det gir mageproblemer uansett om det er lav eller høykarbo! Koser meg med ribbe og pinnekjøtt ! God jul alle!!

Lille34 sa for siden:

Høres lurt ut :) God jul til deg også!

aslaug sa for siden:

69 kg i dag.
Skal reise bort noen dager og kommer til å bli servert og prakket på både det ene og det andre.:o

nellie sa for siden:

Jaaa-a. Her sklei det helt ut i går. Masse både fett og karbohydrater. Men tar ikke det så ille tungt.:) Har gått heeelt greit i dag og i morgen går det enda bedre. Har jo hele romjula på meg til å hente meg inn igjen og i morgen skal det trenes. Jeg gleder meg!

shailene sa for siden:

I går ble det et stykke høykarbokake, 5 klementiner og 10 twist.. Etter jeg hadde vært såå flink hele dagen. Det var forsåvidt mer en avgjørelse enn en sprekk, etter jeg så meg selv i helfigurspeil for første gang på 5 kilo. Er ikke noe krise om vekta stagnerer litt etter julaften altså, syns jeg har vært flink hittil.

ToreH sa for siden:

Ga faen i går og dagen før det og dagen før det også. Spist akkurat hva jeg ville. Har også gått ned 100 gram, så dette ser ut til å fungere bra. Skal vel tilføye at jeg har trent hardt alle 3 dagene også da, men det er jo normalt.

tror jeg alene satte til livs 8-10 kaker på kaffebesøk hos venner og det var godt ja. Ikke noe bedre enn lavkarbokaker, men de er ikke på lavkarbo, så da spiser man hva man får servert. Bestemte meg på forhånd for at jeg skulle spise kontrollert, og det gikk jo bra. Tok 2 stk av hver sort jeg....hahaha.

På julaften blei det jo desperat leiting etter mandelen i riskremen. :D Premien var som vanlig en diger 400grams Stratos sjokolade, kona fant den, men jeg spiste premien hehehe. Så i dag blir det ikke mer sjokolade, men kun lavkarbogodteri. Tror det er lurt å ikke ta den helt ut. orker ikke vondt i magen og luften av høykarbosjokoladen igjen. :)

Bik sa for siden:

Okei.....derfor det ble litt mageknip i dag......for mye lavkarbogodterier på meg. Sjerpings i morgen ;)

langaard sa for siden:

Ikke en eneste utskeielse så langt, bare alt for mye lavkarbomat:p (stapp mett!)

VSB sa for siden:

Kan vel signere på den med ALTFOR mye lavkarbo-mat og godter. Utskeielsene i form av høykarbo har jeg stålkontroll på...

Yrla sa for siden:

Jeg spiste vanlig god lavkarbomat og litt tagatessesjokolade. Men det pleier jeg å gjøre. Har ikke ønske om utskeielser eller mer mat. Liker ikke å være stappmett.

Señora sa for siden:

Tja, litt riskrem, et bittelite stykke delfiakake, som stort sett bestod av sjokolade og delfiafett og en salat som det var ris i er juleutskeielsene så langt. Kontrollert og greit, samt at vekta i dag var lavere enn sist onsdag.

VSB sa for siden:

Her er det 1,6kg opp, til tross for lite høykarbo:

24: 1 Troika, 1 marsipangris,1 skje riskrem, 1/2 glass Bayleis
25: 1 liten skive brunost, en mini-bounty, litt (mye?) solo super

Vel, det blir for MYE mat, vil tro det er større problem, og så har vi tante rød i vente her... Så mulig det påfører en kg eller så...

Chamomilla sa for siden:

Karbodessert på julaften pluss litt julegodter deretter, litt alkohol i form av rødvin og cognac, men små mengder. Ellers mye god fet julemat. Dvs mye er det ikke i ordets rette forstand, bare til passe mett. I går ble det også dessert og julegodter, lefse med julepålegg til kvelds og litt mer sjokolade i form av konfekt. I dag har jeg ikke veid meg. Ingenting karbomat sålangt i dag, men det er gjerne fra desserttid og utover at evt utskeielser kommer for min del. Å starte dagen med LCHF er ingen sak. I sum går det greit. Koser meg med noen utskeielser her og der, men har ikke behov for å fråtse i noen retning. Å spise seg passe god og mett på sylte og røkelaks og litt egg gir jo et godt grunnlag for å demme opp for karbomonsteret. Fikk boka fristende lavkarbo til jul og der var det MYE jeg har lyst til å teste ut. Deriblant oppskrifter med kokosmel. Lekker og flott bok.

Lindemor sa for siden:

Vekten min viste meg noen hundre gram opp i morges og det får jeg bare ta med meg for jeg vet jo at jeg har spist lavkarbo disse dagene, men også at jeg har spist mye mer enn jeg normalt gjør. Mer mat og lavkarbosnop. Jeg spiser aldri slikt snop ellers.

Det har vært deilig! Skal unne meg litt i dag også. Både karamellpudding (som ble aldeles nydelig med tagatose) og litt konfekt (bounty, delfiakake og troika på lavkarbovis). I morgen er det brått slutt og det blir også en real treningsrunde igjen.

Charlott sa for siden:

Skeiet ut litt, men absolutt godkjent med -1.1 kg :p

Bik sa for siden:

På vekta i dag, og ikke et gram opp :) God følelse.
Har ikke spist annet enn lavkarbomat bortsett fra grøten lille julaften. Dvs jeg spiste litt kålrabistappe i går til pinnekjøttet, men tror ikke det var det verste jeg kunne spist.
I dag har vi hatt kokt kveite. Da hadde jeg blomkålmos til, og litt smelta smør. Var veldig godt :)

Lille34 sa for siden:

Jeg har ikke vært på vekta. Er hos mine foreldre og her har de (heldigvis) ikke vekt.

Jeg har ikke skeiet ut noe særlig, men har spist annerledes enn jeg pleier. Blir 2-3 ED-måltider pr dag, i tillegg til lavkarbomat og lavkarbogodterier. Av høykarbo har jeg spist 1 skål riskrem med rødsaus, litt kålrabistappe og 3 glass hjemmebrygget øl siden julaften. Jeg synes jeg har vært ganske så flink, jeg :D Er tross jul bare en gang i året. Hadde jo bestemt meg for å spise mer generell lavkarbo i jula, og unngå høykarbo så godt det lar seg gjøre. Synes ikke det er så vanskelig heller, savner faktisk ikke annet godteri eller julekaker:eek:

Maissa89 sa for siden:

Har ikke skeiet ut i jula. Blitt noe lavkarbosnop bare. Men jeg har spist mye mer enn vanlig, og ketosen er hvertfall langt borte. skal ikke veie meg enda, så jeg har noen dager å hente meg inn på heldigvis.

ToreH sa for siden:

Her går det i ostepop og sjokkis gitt. Herlig. Men jeg spiser jo dette til vanlig også 1 gang i uka uten at det gjør noe med vekta mi. Jeg har forresten gått ned selv om søtsakene har gått inn. Kan ha noe med at jeg trener hver dag kanskje...Men det er bedre å kontrollere inntaket enn å få ukontrollert inntak som ei anna her på forumet legger ut om i egen tråd....talentløst.

lillekri sa for siden:

Ned 2 kg :) holdt meg til ribba + litt mye marsipan ene dagen. Cluet er o dodge alle små-måltidene med brød/julekake/snop etc.. tar en kaffe isteden!

index sa for siden:

Opp to kg i jula. Sikkert bare vann, etter inntak av mye salt mat. Tviler litt på at jeg har fått i meg 14000 ekstra kalorier på tre juledager..

Et par uker med "normalt" kosthold nå, så er jeg nok i rute igjen. Jeg har ikke spist noe særlig høykarbo, bare mye mat og selvsagt mye salt mat. Merket det sist jeg spiste pinnekjøtt også, vekta tok av på grunn av vannbinding. Skal bli artig å observere endringene de neste dagene:rolleyes:.

nellie sa for siden:

Jeg har spist masseeee dritt. Ingen kontroll her.:p Heldigvis har man SATS, så man kan betale i blod, svette og tårer!:)

nellie sa for siden:

Slutta forresten etter 2. dagen, så er vel en viss kontroll der.

index sa for siden:

på SATS?

Chamomilla sa for siden:

Her har det blitt både dessert og konfekt som ikke er lavkarbo siden julaften. Skal nok ta meg inn igjen, har bare ikke helt bestemt meg for når. Det står noe deilig fruktsalat i kjøleskapet etter i går. Nydelig med råkrem... Får fase ut høykarbokonfekten og bytte ut med labkarbosjokoladen tenker jeg. Og noen turer ut nå som været er bedre kanskje.. Det jeg skeier ut på er ikke dagligkost så tenker det går greit å stramme inn når vi vinker jula og nyttårshelgen farvel.

nellie sa for siden:

Ja.:ja: Følte virkelig tiden var inne for å slutte med den der treninga.

Charlott sa for siden:

Kurant nyttårsforsett; slutte med teit trening og bli en skikkelig lavkarber som sitter i sofaen og spiser fett :ja: :D

nellie sa for siden:

Neeei, jeg skal aldri bli en skikkelig lavkarber.:p Men noen andre må gjerne ta det forsettet.

Maissa89 sa for siden:

Hva er det du snakker om? Kontrollert inntak av ostepop og sjokkis, mens du kaller en annen stakkar talentløs? Nå får du faen meg skjerpe deg. Denne tråden er ikke ment for drittslenging, men for å følge hverandre matmessig gjennom julen.

ToreH sa for siden:

Jeg følger denne tråden på samme måte som dere andre. Forteller om hva jeg gjør og hvorfor, ja, det går nemlig an å ha et kontrollert inntak av sjokkis og ostepop, jeg er en av de, andre her i tråden fikser det også. At noen av dere ikke klarer det, so be it, det er ikke mitt problem. Når du åpner en tråd med dette så åpner du for alle varianter av "ingen vektoppgang julen 2011". Dette er ikke en "kosemose, let`s hug eachother-tråd" imho. Jeg synes overhodet ikke synd på de som sprekker og det er jeg da i min fulle rett å synes og gi uttrykk for også. Det er jo nok av andre som fikser "hugging and kissing".

Charlott sa for siden:

hadde du droppet "talentløs" hadde det nok heller ikke blitt reagert på, imho :)

nellie sa for siden:

Samme om man trøkker i seg kontrollert eller uten kontroll. "Like talentløse" begge metodene. Talentet viser man når man klarer å hente seg inn.. Eller når man lar være å "skeie ut". Et talent aldri jeg kommer til å få hvertfall.:p

Maissa89 sa for siden:

Du kan mene hva du vil, men det er fantastisk unødvendig å kalle andre talentløse. Ok, hvis du liker å trykke andre ned så får du bare fortsette med det da. Har fått med meg at du titt og ofte driver med det her inne. Hva kaller man mennesker som liker å drive med det igjen? Psykopater?

langaard sa for siden:

Og si at andre mennesker er talentløse, er helt forkastelig!!

ToreH sa for siden:

Nei, ser den, det var nok rimelig talentløst av meg å bruke det ordet. Men, at jeg er en talentløs person, der må jeg protestere. Har aldri og kommer aldri til å kalle noen personer talentløse. Har aldri møtt noen som er talentløse faktisk. Men har sett mange gjøre talentløse ting, og det er jo lov så lenge man ikke gjør de igjen og igjen og igjen....:)

shailene sa for siden:

Hypah, syns det ofte finnes gode poeng i det du skriver, så det er synd du så ofte føler behov for å bruke ord og formuleringer som trekker vekk fra det.

ToreH sa for siden:

Dette er hva jeg vil kalle et talentløst innlegg, men jeg kaller ikke deg for talentløs....du ser forskjellen ikke sant?

Selv om man sier og gjør noe dumt, så betyr ikke det at en person ER dum. Big difference.

Men hvis du mener jeg er psykopat så "by all means", det må du gjerne mene.

Men da er jeg en psykopat som ikke har fått vektoppgang i jula selv om jeg har spist en fin miks av lavkarbo og høykarbo i jula. Det er jeg fornøyd med, og viser for meg at jeg kan kontrollere meg selv i en tid med utrolig mye fristelser. Det gir selvtillit og følelsen av at det er jeg som er i kontroll med mitt matforhold og ikke omvendt. :)

ToreH sa for siden:

Ja, har fått tilbakemeldinger om akkurat det :) Så jeg prøver skjerpe meg, men ikke lett. Dog, klarer man ikke bli for provosert av ordbruken, så kommer det et og annet gullkorn herfra også, om enn sjelden, så begynner jeg få taket på å kommunisere her på akkurat dette forumet....hehe :)

shailene sa for siden:

Hehe.. Har sett det :) Er ikke noe jeg tar meg nær av, men jeg har vel aldri følt meg personlig truffet av de "fargerike" ordvalgene dine heller.. Er jo litt unødvendig uansett.

ToreH sa for siden:

Enig, jobber som sagt med akkurat det, men enkelte ganger blir jeg bare så overrasket over enkelte tråder, meg selv inkludert....at da løper fingra løpsk....:D

Maissa89 sa for siden:

Det virkes som det er følelsen av å være "bedre" enn andre til å kontrollere egen vekt som gir deg selvtillit. Bra for deg.

ToreH sa for siden:

Det er følelsen av å kunne kontrollere min egen vekt som gir meg selvtillit og styrke ja. Håper virkelig det er tilfelle for flere enn bare meg her inne, noe annet ville jo være ..... talentløst? :p

langaard sa for siden:

Og , så var det ikke videre morsom lengre!

Maissa89 sa for siden:

Der vrei du helt på det jeg sa, men. Dette er meningsløst og ikke i tråd med tråden. Hadde det for meg som oppstarter av tråden vært mulig å banne deg, hadde det blitt gjort. Siden det ikke er tilfellet håper jeg du kan la vær å kommentere nedlatende på fremtidige innlegg her.

ToreH sa for siden:

Veiedag i morra så da får vi se om det har blitt noe oppgang. Må forsere veiing en dag før planlagt. Regner med jeg ikke har gått opp, men heller gått noe ned. Mulig ostepopen i går fucker opp, men tror egentlig ikke det.

Peppa Gris sa for siden:

Jeg gjør ikke annet en å ete sukker og skit nå denne uka, så vekta holder jeg meg langt unna. Satser på kontrollere kcal-inntaket noe så jeg ikke går opp et tonn om ikke annet.

ToreH sa for siden:

Ei anna i familien har ikke veid seg på et par uker, hu tør ikke...hehe. Men jeg synes nå hun er flink og jeg ser iallefall ikke forskjell. De evt kiloene er nok kanskje mest vann allikevel og vil forsvinne straks man er inne i "normal" rytme igjen.

Cyan sa for siden:

Jeg foreslår at du sitter litt mer på fingrene dine. Evnen til selvsensur er ikke den dummeste evnen man kan ha.

Moderatorisk hilsen,
Cyan

Lille34 sa for siden:

Signerer denne!

Lille34 sa for siden:

Jeg føler at jeg virkelig har kost meg i jula med både lavkarbogodteri og annen lavkarbomat i tillegg til ED-produkter. Har også spist både kålstappe, litt vanlig saus, pølsegrateng og ei skål riskrem. Vekta står ganske så rolig, men jeg krymper faktisk i cm:eek: Yndlingsbuksa har blitt for stor:eek:

Dette hadde jeg virkelig aldri trodd:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.