< Tilbake til oversikten

Ingen vektoppgang julen 2011!

Peppa Gris sa for siden:

Flinka! :D

nellie sa for siden:

Nå har jeg snart trena bort alt overskuddet fra jula. Eller. I teorien da.:p Meget fornøyd med å være nede på 92-tallet igjen.

Photobscura sa for siden:

Om du ikke er talentløs, så er du i det minste taktløs. Det kan være greit å ha i bakhodet at du snakker om og til folk som du ikke kjenner historien til. Jeg regner med at du er oppegående nok til å vite at overspising er en spiseforstyrrelse på linje med bulemi og anorexia. Ville du også kalt en person som sulter seg selv på grunn av en spiseforstyrrelse talentløs?

ToreH sa for siden:

Nei nå må du slutte å ødelegge tråder med å spørre spørsmål du ikke vil ha svar på ;) Send PM istedetfor du photo. Det er det mange andre som gjør til meg også når de vil ha svar på noe utenfor tråden.

VSB sa for siden:

Opp 2kg hittli, satser på at det er vannvekt. I løpet av jula har det blitt 2 marsipangriser og litt annet høykarbo, men overall har jeg holdt meg til lavkarbo godt. Bare altfor mye. Ikke at magen setter helt pris på det heller...:mad:

Lille34 sa for siden:

Det er vel ikke Photobscura som ødelegger denne tråden, hypah... Det overrasker meg at noen har liten innsikt i spiseproblemer som det du har.

Peppa Gris: takk:D

Nellie: Så flink du er!

VSB: Er nok bare vann! Dessuten er jula snart over, og hverdagskosten overtar igjen :) Stå på videre, lykke til!

Marella77 sa for siden:

Jeg har så langt gått ned 1,9 kg i jula, siden julaften. Det har aldri før skjedd... Jula har alltid vært høysesong for å legge på seg for meg. Ett år gikk jeg opp 5 kg på en jul!!! Så nå har jeg på en måte gått ned 6,5 kg. hehe... Gratulerer til alle andre som har klart å begrense seg i julen :) Nå starter snart et herlig nytt år med masse spennede vektnedgang. Kjenner jeg går med spenning i kroppen nesten hver dag. ELSKER Å GÅ NED, OG IKKE OPP!

Lille34 sa for siden:

WOW! Gratulerer med en fantastisk vektnedgang:D

Så se på det som retorisk, og ta det til etteretning. Det er uansett ikke ditt anliggende å fortelle meg hvordan jeg skal operere på dette nettstedet som moderator. Sånn generelt, uten at jeg vet om du klarer å se det fra ditt ståsted, så er det en fordel for forumet og dets brukere at vi som moderatorer er synlige i "feltet", og kniper ting der det begynner å utarte seg.

Marella77 sa for siden:

tusen takk Lille :)

nellie sa for siden:

Klarte meg nok ikke igjennom jula uten oppgang, nei. Må justere tickeren rundt 500 gram opp.

Menmen. It's over now. Thank God!
Nytt år, nye muligheter.:heia:

Marella77 sa for siden:

ja, nytt år!! :) Men 0,5 kg er jo ingenting på en jul da Neillie :)

nellie sa for siden:

Nei, det vanlige før var 5-6 kg:p

Marella77 sa for siden:

Me too ;)

Bik sa for siden:

Blir spennende i morgen. Ble litt karbohydrater både i går og i dag. Litt vin, likør, en liten sjokolade og et kakestykke.
Ellers hadde vi koldtbord, og det var jo greit bortsett fra at jeg spiste så alt for mye. Var kvalm etterpå :(

ftdmia sa for siden:

Har muligens lagt på meg max et kilo tipper jeg, men gud som jeg har kost meg med god mat og drikke, men det ble mest på selve julaften og ikke dagene rundt da jeg jobbet masse i jula.

Har fått inn et par treningsøkter mellom slagene også så alt i alt er jeg fornøyd med julens strabaser i år :) Så lenge jeg ikke tar med meg sjokoladespisingen inn i hverdagen så er jeg happy happy happy.

Señora sa for siden:

Mål nådd, ingen vektoppgang. Ei heller særlig nedgang utfra minstenotering, men stabilt. Stabil vekt er bra!

Ergo er jeg veldig fornøyd. Nå har jeg levd veldig nøkternt altså med lite utskeielser.

Peppa Gris sa for siden:

Jeg har vært på total høykarbo, men likevel ikke gått opp mer en 1 kg. Nå er det slutt på sukker og skit, pluss litt mer trening, så skal den vel forsvinne igjen.

Det var faktisk deilig befriende med en uke der jeg bare stappet innpå alt hjertet begjærte.

timich sa for siden:

Ingen oppgang her, ingen nedgang heller, men så lenge jeg ikke har gått opp så er jeg superhappy:) Men har ikke hatt noen store utskeielser i julen da.

Maissa89 sa for siden:

Jeg veier meg 4. januar :) Siden det er den tiden av måneden akkurat nå så venter jeg et par dager for å være sikker på at jeg ikke sitter med ekstra vannvekt :)

Mariann S sa for siden:

Eg har hatt den flottaste jula eg kan huske, har ikkje en dag følt med stinn og stappa som ei julepølse.
Har kosa meg masse.... med lavkarbosnop og masse god julemat. Har spist pittelitt potet til enkelte middager og kålrabistappe til pinnekjøttet.
Men ikkje sukkerholdig snop og julekaker :D Ikkje har eg savna det heller.
Vekta mi: 65 før jul, og 65 i dag - JIPPI :)

Marella77 sa for siden:

jippi, hurra for deg Mariann!! Herlig følelse!! :) Well done girl!

Marella77 sa for siden:

Gratulerer!!! :) :)

Makat sa for siden:

Vel...jeg veide meg i morges, og har altså klart å legge på meg 2 kg siden vi tok juleferie. Var ikke særlig glad for det, men håper at neste veiing viser tilnærma det samme som før jul! Har heller ikke stappa i meg i ferieuka, ungene fikk ha godteriet i fred, og har ikke spist marsipan en gang, men likevel; et stk kake her, litt dessert der, vin og champis - det var nok til at karbo-tallene hoppa i været og vekta like så. Det var deilig å starte hverdagen igjen idag!!
Den første jula i mitt nye liv var ikke lett, men det blir vel bedre neste år:ja:

silia sa for siden:

Status etter tur på vekta i dag, var -1,1kg!! Er strålende fornøyd:). Har spist litt sjokolade med "juksesukker" når jeg har vært fysen på noe godt. Ellers noen få twistbiter og etpar småkaker og rabbestappe. Synes ikke at jeg har ofret noe spesielt i jula, og er veldig motivert til å gå ned 7 kg til!!! Mange flinke folk som har holdt seg gjennom jula herinne, og for de som ikke har klart det, er det viktig å klare å nullstille, slik at man kommer inn i rett spor igjen.

Parrot sa for siden:

Jeg har ikke gått opp og ikke ned i vekt i jula - får vel være fornøyd med det. Det ble en del mer karber enn planlagt. Nå gleder jeg meg til hverdagen med faste måltider :)

Maissa89 sa for siden:

Da kom veiedagen. Den viste en nedgang på svimlende -300 g siden før jeg tok juleferie. Og det er jeg kjempefornøyd med! Endelig en jul hvor jeg ikke har gått opp i vekt :D

Albatross sa for siden:

Vekta holdt seg helt stabil gjennom hele julen :) Idag er den ned 400 gr!

Lille34 sa for siden:

Jeg har veiedag i dag, og fikk sjokk da jeg gikk på vekta. 1 kg NED i jula:eek: Fatter ikke hvordan det er mulig, jeg har jo virkelig spist masse god mat og kost meg med masse lavkarbogodt. Nå ble jeg glad:D Snikveide meg i går, og trodde jeg hadde gått noen hundre gram opp, men det var nok bare vannvekt kombinert med mens og treg mage, for i dag var den plutselig 1,5 kg ned. O'lykke:)

Señora sa for siden:

Jeg har heller ikke gått opp i vekt i jula, så målet er oppnådd denne gangen. :-)

Har ikke skeiet nevneverdig ut i år heller vil jeg si.

Lille34 sa for siden:

Jeg føler at jeg har kost meg masse, men må jo si meg enig i min mor i at jeg knapt har spist i år ift tidligere år:o Kost meg har jeg uansett, men det var jo lavkarbogodteri og -kake. Høykarbo har jeg knapt puttet i kjeften, kun 1 skal riskrem m/saus, hjemmebrygget øl og litt brunsaus noen dager.

Det som overrasker meg mest er at det finnes så mye lavkarbogodt jeg kan spise. Har spist mye hjemmelaget sjokolade, kransekakestenger, hjemmelaget lys gløgg og karamell (nam!!), så jeg har ikke engang savnet sjokolade, potetgull, brus og kaker. Utrolig:rolleyes:

Malice sa for siden:

Jeg har mistet 0,7 kg i løpet av jul og nyttår..og det er jeg kjempefornøyd med :) Målet var å ikke gå opp, og jeg har virkelig kost meg med masse god lavkarbomat!

Marella77 sa for siden:

så flott Malice!!! Bra jobba! You go girl!! :) hehe :)

Malice sa for siden:

Takk Marella :))) Jeg er veldig fornøyd, og faktisk litt overrasket. Har ikke skeiet ut, men har spist mer enn hva jeg vanligvis gjør, lavkarbodessert og kanskje en lavkarbokake til kaffen, og allikevel gått ned. Tror det er første julen jeg ikke har lagt på meg:) Ser at du også har vært råflink! Stå på, du er faktisk en inspirasjon for meg :)

Chamomilla sa for siden:

Jeg har ikke veid meg på en stund nå, men vekta har svingt litt i jula. Tenkte å trippe oppå vekta når jeg føler meg mer i gjenge igjen og har fått fruktsalater og andre småting ut av systemet.. Har ikke fråtset, men litt småspising her og der.. Tror jeg uansett tar meg inn igjen og at jeg har funnet frem til en måte å spise på i løpet av høsten som fungerer ok for meg på lengre sikt. Håper... Og etter at jeg lagde lavkarbomarsipan med sukrin og stevia og 87-% plamilsjokolade med litt kokosolje så fikk konfekteskene høyt oppå skapet stå helt i fred for meg. Syns det minnet masse om marsipanbrød med mørk sjokolade. Sååå digg! Har alltid likt det mye bedre enn jule-og påskemarsipanen med lys sjokolade som smaker altfor søtt uansett. :D Den skal definitivet lages igjen og igjen! Var jo også så enkelt å lage med ferdigskoldede malte mandler fra allergimat (på tilbud før jul).

Nei, se der! Jeg har gått ned en halvkilo i jula, gitt! :)

Chamomilla sa for siden:

Grattis!
Så mange som har klart seg bra! Supert! :D

Marina sa for siden:

Gikk opp 0,1 kg i julen. Fornøyd med det! Har allerede tatt det av igjen :)

Takk! Men bortsett fra litt ost og rømme og frøbriks så har jeg i grunn bare spist som jeg pleier, altså. :) Så ingen overraskelse egentlig. Har vel aldri gått opp i jula, tror jeg?!

Dietta sa for siden:

Er disse veldig finmalte ? Altså mer finmalte enn jeg fikk mine etter 2 runder i mandelkverna ? Laget marsipan jeg også, men synes den ble litt for grov.

Marella77 sa for siden:

ååå, så uttrolig koselig å høre!! :) Nå ble jeg glad!! :) Kjempebra at du ikke gikk opp i jula, og når man tenker på det du vanligvis bruker å gå opp som du sier, så har du jo egentlig gått ned mye mer enn 0,7, you see? Stå på fortsatt, så til sommeren er livet helt anneledes! Jeg heier på deg!! :) :heia: :heia:

Chamomilla sa for siden:

Hm, vanskelig å si for jeg har ikke prøvd å kjøre mandler to ganger i mandelkvern. Men jeg tror kanskje de er en smule grove altså, men jeg liker veldig godt den grove konsistensen på marsipanen og var sjeleglad for å slippe å skolde og male mandlene selv så lenge prisen var overkommelig.

Hm nå fikk jeg lyst på mer marsipan. All gone...:p

Jeg kan vel ikke skryte på meg null oppgang i jula heller, men det var greit å ha det å strekke seg etter. Kanskje det hadde vært verre resultat uten noe mål i det hele tatt. Så takk for utfordring, trådstarter! :) Jeg gikk vel opp rundt en kilo tenker jeg... Og jeg er fortsatt ikke helt i gjenge igjen når det gjelder enkelte matvarer. F.eks. pinnekjøtt i går fikk tilbehør av både rødkål, saus (med hvetemelsjevning) og litt tyttebærsyltetøy... Noen karboreduserte muffinser som ungene ikke likte (typisk!!! :( ) spiste jeg to av - og det var nok bortimot 15 karber pr muffins. Og da er er sukkermengden halvert og røra tilsatt litt stevia i stedet. Jeg syntes jo de ble nydelige og saftige. Kokosmel i stedet for hvetmel og et halvt egg pr muffins. Hadde jeg lagd til meg selv ville jeg eksperimentert videre med null sukker. Irriterende at ungene ikke sluker alt jeg lager.. :o

FrkMarge sa for siden:

Jepp jeg har gått NED :D
Så for første gang 7-tallet først når jeg veide meg i går, og det er 2 år siden sist.

Marella77 sa for siden:

Hurra for deg!! :heia:

Lindemor sa for siden:

Gratulerer!!! :heia:

FrkMarge sa for siden:

Takker - uvant "bivirkning" av jula :D

ToreH sa for siden:

Midt i jula gikk jeg ned, hurra! Men rett over nyttår gikk jeg opp det jeg gikk ned i jula, hurra!

Dvs jeg er der jeg var FØR jula. Kanskje like greit fordi nå 1 uke etter nyttår, ja da gikk jeg ned ytterligere en kilo. Er nå nede på 68 tallet. Har ørlitegrann underhudsfett jeg skal bli kvitt på magen, så en kilo til kan gjøre susen.

Etter at jeg begynte mer målrettet styrketrening så har jeg faktisk gått inn i midjemål ift de bildene jeg la ut i "Bildetråden" for et par uker siden også.

Så jeg er fornøyd med meg selv jeg. Tror jeg har stort sett kun gått opp ifm tidligere juler med unntak av de julene jeg var aktiv idrettsutøver da.....men det er maaange år siden det gitt.:)

gamlebyen sa for siden:

Gikk ned 1 kg over jul.
*Klappe seg selv på skuldra ja.

Marella77 sa for siden:

Så bra du er fornøyd Hypah! Ingenting er bedre enn det! Gratulerer!! :)

Gratulerer :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.