< Tilbake til oversikten

Desemberskravletråden 30+

vaskeklut sa for siden:

Ny tråd! Hurra! Hva skjer'a? Jeg er blitt samboer! :D

Nnem sa for siden:

Jeg blir fru i morgen:D

vaskeklut sa for siden:

Nææææææææææh :D Gratulerer og lykke til og hva man nå sier til slik! Så utrolig koselig :D

LinLeia sa for siden:

Gratulerer så masse til dere begge to:D
Ingenting er bedre enn å være to.....

Bik sa for siden:

Gratulerer :)

Zillah sa for siden:

Gratulerer, Nnem :-D

Sanney sa for siden:

lager langstekt ribbe, aller første gang jeg lager ribbe. hjemme så koker de ribba dagen før den stekes, og jeg har egentlig aldri vært glad i ribbe. liker ikke dissefett.
men bestemte meg for å prøve nannahs oppskrift. eneste er at ribba mi er veldig liten så den ser ferdig ut lenge før tia. er på siste runde i ovna for å få sprø svor, får håpe jeg får det til :p

Bønna200 sa for siden:

Wow! Det gikk fort:D

Gubben og jeg var sammen i fem år før vi flyttet sammen. Men vi er litt treige:p

Møttes i 1994, ble sammen i 97, forlovet oss i 98, flyttet sammen i 2002 og giftet oss i 2008:)

tess81 sa for siden:

hva meines med 30+ ????

ellers gratulerer te samboer og fru ;)

kokt ribbe---d var noe nytt for meg....

Sanney sa for siden:

ja, de koker den lillejuleaften, også steker de den på juleaften. må si min ble bedre :D

Bønna200 sa for siden:

30+ er 30 kilos overvekt, eller mer:)

tess81 sa for siden:

får :liste: meg ut da....... :klem:

sistegang sa for siden:

Det er veldig vanlig mange steder på østlandet. Krafta blir brukt til mølje.(kraft + flatbrød). Mølja julaftenformiddag er viktigere enn ribba for mannen min.

Bønna200 sa for siden:

Nesj.. Har du lyst har du lov;)

Sanney sa for siden:

ja, mølje og risgrøt sånn på formiddagen/tidlig ettermiddag her hos oss. noe som egentlig er litt rart da mormor er fra rogaland, og det er opprinnelig familien til morfar og...

Bønna200 sa for siden:

Ble bedt på mølje for første gang for to år siden. Jeg skal innrømme at jeg ikke hadde helt positive tanker omkring dette. Men fytti så godt!!!!!

Sanney sa for siden:

nja, liker ikke jeg. men så liker jeg veldig lite av sånne suppeting lagd på kraft... kan ikke komme på noe jeg har likt av det jer har smakt :p stefaren min er romsdøling, han hadde aldri spist mølje før han flytta hit :p

ellers blir det ingen norsk jul på meg i år som ifjor. typen min fikk ikke julefri så da drar jeg nedover. så det blir kalkun som julemiddag.

tess81 sa for siden:

mølje høres ikke best ut.....men har ikke smakt det selv da...så vet jo ikke:rolleyes:

Bønna200 sa for siden:

Mølje høres helt grusomt ut!! Jeg gikk på den tiden på lavfett, så det hørtes ekstra ille ut med alt det fettet...
Men jeg blei kjempeoverraska, for det vqr jo godt:)
Smaker nesten litt som carbonara:p

madamode sa for siden:

hmm - er ikke mølje sånn med fisk og lever og det der da? :confused:
trodde det var sånn mamma brukte å spise før...eller er det kanskje flere "typer" mølje?

vaskeklut sa for siden:

flere typer, ja :) jeg har bare vært borti den som er kokt på ribbe. det ser helt grusomt ut :rolleyes: men aldri smakt det da. kan jo hende det er godt!

Sanney sa for siden:

mølje er no kraft greier lagd av ribbe. serveres med flatbrød :p

Anarko sa for siden:

Mølje høres interessant ut! Gratulerer fru og samboer! Hva er målene for desember da folkens? Jeg var på familiejulebord i helgen, og pinnekjøttet smakte fantastisk, som alltid! Er egentlig litt motstander av pinnekjøtt mer enn 1 gang før julaften, men nå skal vi på julebord neste helg også, så overskrider bare med 1 gang.
Mitt mål er å gå ned alt i alt 10-12 kg. Jeg har så langt gått ned over 9 kg. Så får vi se hvordan det går. Jeg er stappa forkjøla nå, og pottetett, men håper å komme i gang igjen med treningen så fort som mulig :)

Nnem sa for siden:

Takk, takk. Har en liten håp å klare å runde - 20 kg før året er omme, men stresser ikke med det. Er veldig fornøyd med å ha gått ned 15 kg. :D

Bønna200 sa for siden:

Mølja jeg fikk var kokt på ribbefett med flatbrød oppi. Og servert med akevitt.

Så flott, Anarko! Nå er du på god vei:-)

vaskeklut sa for siden:

Heheh, jo, takk. Det gikk litt fort ja, men vi fant ut at det var smartere å gjøre det slik, siden jeg ikke har sovet hjemme siden tidlig i september en gang. Å kaste bort nesten 4000 i mnd på en hybel hvor jeg aldri er, det er bare teit. Så da ble det slik :) Mine mål er å finne tilbake til motivasjonen. Kroppen min er så TEIT!!:mad: Jeg var jo skikkelig syk for et år siden, og spiste nesten ingenting. Jeg raste ned 15-20 kilo, og i sommer begynte de å komme på igjen uansett hva jeg gjorde (nettopp fordi jeg spiste igjen), og de har bare fortsatt. Nå er jeg begynt å trene igjen (men er nesten oppe der jeg begynte), jeg ligger høyere på karbene enn skaldeman sin filosofi tilsier, jeg er definitivt ikke i ketose fordi jeg ikke makter å gå så langt ned (det minner meg bare om det jeg spiste da jeg ble syk og gir meg brekninger) og jeg sliter med at jeg er deprimert (jada, sånn fin diagnose og alt.). Nå vet jeg liksom ikke hva jeg skal gjøre, jeg. Jeg skal være med sambo til foreldra i jula, og de lever alt annet enn lavkarbo, viljestyrken min er på minussida. og.. atte.. HJELP!?!?!?:eek::confused::mad::(

Bik sa for siden:

Finnes flere typer. Saltkjøttmølje og mølje av fisk, lever og rogn. Fikk plutselig veldig lyst på sistnevnte :p

tess81 sa for siden:

SKJEKKLISTE:

I dag har jeg fått skrevet alle julekorta.....tror e.....håper ikke jeg har glemt noen:rolleyes: så nå er det bare å sende de avgårde i morra...så MÅ huske!!!!

Har shoppet en del julegaver men har ikke heilt oversikten så må ta en gjennomgang en av dagene....

har bakt en omgang med pepperkaker men de er snart spist opp, så må vel få te en omgang te snart.
Også må e plotte inn å lage litt julemat som nellikflesk,gravalaks,sursild,rekesalt....mmmm glemt noe nå.....jo julekakene som sarah bernard,karameller,brente mandler,mozartkuler.....
lurer på åssen e ska få presset inn alt i en travel hverdag...

har dere alt på stell???

Carisma sa for siden:

ikke en dritt faktisk!
Har bestillt julekort, det er alt så langt....

Señora sa for siden:

Eh, nei. Har ikke begynt. Dvs. jeg har satt opp adventstaker og lys ute, men bortsett fra det så har jeg ikke gjort en dritt. Nå skal jeg ikke han noe selskap her hjemme i år og det skal bli deilig.

Sanney sa for siden:

hakke satt opp staken engang... og er ikke hjemme i jula så jeg gidder ikke skifte til julegardiner på kjøkkenet heller. bor i 3. etasje så det er det ingen som ser :p

Bønna200 sa for siden:

Her er det heller ikke så mye som en stake, ikke en juleblomst engang.

Men skal ha folk her på julaften, så får vel finne fram juleduken for anledningen.

Vi drar to uker til Tenerife 27 desember, så gidder ikke lage så veldig jul her;)

Anarko sa for siden:

Jeg er i julestemning og har pynta :) Vi skal bort i julen da, og bare kos å lage litt stemning nå :) men tok pyntingen 1.desember, og ikke 1.søndag i advent.

Røsslyng sa for siden:

Æsj, veiedag i dag. Har gått ned 400 gram første uka.. Hadde forventet hvertfall en kilo da, men..:( 400 gram.....

vaskeklut sa for siden:

du må tenke på at nedgang er nedgang (selv om jeg ser poenget ditt) :) du har gått NED, og ikke opp :)

Røsslyng sa for siden:

Sant nok det, men.. Forrige gangen jeg startet (jada, flere ganger ;)) så gikk jeg ned 3.7 kg første uka, og gjett om jeg ble ivrig til å virkelig holde meg hard og fortsette! Føler ikke samme greia nå nei.. Men, er vel bare å "stay strong"! :D

tess81 sa for siden:

mi holder på å byggehus så bor bare i mammas hus midlertidig, så e gidder heller ikke pynte så mye te jul. siden all pynten vår er på lageret, men ellers så liker e å pynte te jul :)

Idamor sa for siden:

Heei.. Kan jeg bli med dere? Har rundt 30-35 kg jeg skal ned. Var 10 kg mindre for et år siden, men pga. graviditet i år kom kg snikende på! Så nå er det om å gjøre å få vekk de siste gravidkiloene, samt alle de andre!

Har hatt x antall oppstarter, og hver gang har jeg like stort pågangsmot.. Så dabber det liksom litt av. Kanskje fordi jeg ikke har noen medsammensvorne? aner ikke...

:)

Anarko sa for siden:

Bare å være med oss ja :D Velkommen! Jeg har hatt god støtte i forumet her, og da spesielt desse skravletrådene her.

Idamor sa for siden:

Høres bra ut :) Venter på tilbakemelding fra et treningsstudio her nede jeg da. Så jeg får meldt meg inn og får nøkkelkort dit. Er selvbetjening der, så man kommer og går som man vil innenfor visse klokkeslett. Praktisk! Og da får også sambo tid med sønnen sin mens jeg trener! Vinn vinn!

Anarko sa for siden:

Samme opplegg som mitt treningssenter da :) Men jeg kan gå når jeg vil på døgnet.

Idamor sa for siden:

Er så og si det her også. Mellom 04 og 23 på hverdager og mellom 07 og 20 på helgene.

Idamor sa for siden:

Hadde planlagt kyllinglår til kvelds jeg, mens spørs om jeg orker.
Spiste 2 ribbebiter, 2 Nannahs knekkebrød med smør og ost til frokost.
Nakkekoteletter i kokosmelk til middag med blomkålmos ved side av.
Ett par never mandler i stad da søtsuget var som verst (stolt av meg selv)..
Samt en god del vann.. Vannet drikker jeg mest om kvelden. Er så sinnsykt dårlig på å få meg drikke på dagtid av en eller annen grunn...

Anarko sa for siden:

Har merket i løpet av denne forkjølelsen hvor dårlig jeg har vært til å få i meg drikke. Måtte ty til brus (sukkerfri) for at det skulle bli noe i hele tatt. Nå er jeg endelig på bedring dog og har fått i meg flere 0,7 flasker med vann i dag :)
Du kan jo ha kyllinglår i matboksen i morgen? Det er i allefall kjempegodt :) Vi skal ha skoleavslutning i morgen og jeg har laget stooor kyllingsalat med litt atkinspasta. Så har jeg bakt den møllerens lavkarbobrød i foccaciaversjon. Jeg kommer ikke til å spise brødet da, for jeg syns det var litt veeel mye karber i, men mange kostholdsbevisste i klassen som vil smake :)

Muffintoppen sa for siden:

Kan jeg henge meg på tråden deres her?

Har altfor mange kg jeg skal ned (virker litt uoverkommelig akkurat nå).
Begynte med lavkarbo for ca 1 mnd siden, men har liksom ikke hatt de store utslagene på vekta enda. Går jo ned litt nå og da, samt at jeg kanskje merker det litt på cm. MEN jeg har nok et barnslig ønske om at vekta skal rase nedover :/

Anarko sa for siden:

Velkommen er du :) Noen er heldige og raser ned, mens andre, slik som du og jeg går saktere. Men nå går det rette veien her, for oss begge, og det er det vi må fokusere på :)

Idamor sa for siden:

Jeg syns ikke det møllerens lavkarbo-brødet var sånn supergodt jeg. Spiser heller Nannahs knekkebrød da ;)

Forøvrig, matboks er det over et år til jeg skal lage meg etter planen ;) Er i mammapermisjon for øyeblikket, og koser meg med min 9 uker gamle sønn :love:

Frokosten i dag ble ribbe og kylling. Men må ærlig innrømme at de kyllinglårene var ikke de beste jeg har spist. Men kanskje fordi jeg er vant med svensk kylling som jeg liker bedre :confused: Tenkte jeg skulle lage sjokolade-cookies etterpå fra Fristende lavkarbo-boka. Greit å ha noen alternativer til julebaksten tenker jeg!

Her er det hvitt ute!! Tenk, snøen kom i år også! Og kaos på veien etter hva jeg har lest. Her skal vi ut å trille for første gang i snøen etterpå. Sola skinner jo litt også. Blir kos det! Jeg og lillegutt på snøtur :love:

Anarko sa for siden:

Så koselig da! Gratulerer med lillegutt :) Jeg spiste ikke av brødet selv, men fikk mye skryt for det. Jeg lagde som sagt foccaciaversjon og hadde i mye oliven og soltørket tomat. Til og med en som ikke liker oliven likte det, og da er jeg fornøyd :)
I dag er det trening igjen. Banna bein. Men må være litt forsiktig pga hosten min da. Så tar det rolig og stopper om hosten begynner.

Carisma sa for siden:

wow, rekker du sånt i permisjonen? Jeg syns jeg knapt rekker å dusje og skifte klesvask jeg... :o

Idamor sa for siden:

Det går såvidt altså! Jeg rakk å sette frem smøret og hakke opp sjokoladen før han måtte ha litt mammkos ;) Er først nå cookiesene ligger i kjøleskapet. Lillegutt ligger på matta si på gulvet. Sover litt, ynker seg litt.. Prøve å la han ligge der litt til. Han jo ikke klistre seg på meg støtt heller!!

Laget tomatsuppe til middag i dag jeg da. Bare laget den så langt, skal koke egg og ha oppi etterpå, og varme opp suppa.

Carisma sa for siden:

Trodde jeg også, helt til han begynte å få tenner. :rolleyes: jeg kan bare si at nyt alle minuttene du har med alenetid, de blir færre og færre....

Anarko sa for siden:

Hadde også tomatsuppe i dag :) Min mor sin hjemmelagede. Blir bortskjemt de helgene jeg er der, og har med meg 4 store bokser med suppe hjem til Bææærrgen :)

Idamor sa for siden:

Da har du mat en stund da kanskje? Fryser du ned, eller blir det spist opp før den kommer i fryseren?

Er litt småuggen her i dag jeg. Tror det er fordi det er min andre dag på kun lavkarbo-kosthold. Følte meg slik sist gang også helt i starten.
Husker jeg var skikkelig kvalm og måtte bare legge meg nedpå litt. Men det ga seg heldigvis da! Så gjør nok det nå også!

Vært flink i dag med vannet da! Drukket masse vann! Lillemann har også vært flink i dag. Han har hatt noen dager hvor han har spist bare dærter (han får mme), men i dag har han spist 5 ganger uten noen dærter innimellom. Og alle flaskene har han drukket ca. 140 ml. Nå ligger han nybadet ved siden av meg, og dupper litt av. Snart på tide med ny flaske vel. Snart 3 timer siden den forrige.

Anarko sa for siden:

Utviser stålkontroll :P Så en boks suppe i uka.

Idamor sa for siden:

Hvor mye har du på en slik boks da? Kvotering utover uka aller ;)

Anarko sa for siden:

Den største boksen er 1 liter. De minste er litt under det. Men over 5 dl. De med minst i tar jeg når sambo ikke vil ha suppe :P Prøver å ha en gang i uka, gleden må jo vare lenge :P

Idamor sa for siden:

Da skal jeg ned og se på dette treningsstudioet i kveld da! Så da blir det nok treningsstart på lørdag vil jeg tro ;)

Her er det kaldt ute, og snart for varmt inne... Og en pjokk som ikke vil sove!!!

Anarko sa for siden:

Er nettopp kommet hjem etter en økt på treningssenter jeg :) Er litt mildt her, så det smelter ute, og er nå skamglatt. Ukult. Skal på peppes med klassen i kveld :) Ser de har noen gode salater som kan være et godt alternativ til meg.

Idamor sa for siden:

Hva trener du? Eller hvordan trener du?

Fy søren så mett jeg ble av middagen. Nakkekoteletter med grønnsaker og soppstuing, og en saus laget av krafta, fløte, soyasaus, sennep, salt og pepper. Jaggu bra jeg har lært meg til at når jeg er mett MÅ jeg ikke spise opp resten ;)

Anarko sa for siden:

Jeg trener en time, og prøver å gjøre det så intensivt som mulig. Mest tredemølle og crossramp, men også ergometersykkel. Den crossrampen simulerer oppoverbakke og motstand. Var en time på den i dag. Men pleier vanligvis å ta en halvtime tredemølle, og en halvtime crossramp. Crossramp er grei for du får trent både muskler og kondisjon.
Jeg var på peppes og fikk kyllingsalat. Ba om uten brød og mais. Den var kjempegod! De hadde krydret kyllingen på et eller annet vis, og salaten var jo kjempestor! Så karakter 5 til peppes i kveld :)
Hva/hvordan trener du da?

Idamor sa for siden:

For øyeblikket trener jeg INGENTING! Før jeg ble gravid kom jeg godt i gang her hjemme da, med et fitness-spill til Wii... Men nå som lillemann har kommet til verden føler jeg at jeg må bort for å få trent. Ellers blir jeg så distrahert.
Planen er tredemølle, sykkel og ellipsemaskin. Og evt. noen vekter etterhvert. Tenker å ta en time/halvannen pr gang. Kanskje 3 ganger i uka hvis jeg får til i starten. Leter etter treningsmusikk akkurat nå. Forslag?

Anarko sa for siden:

Hva slags musikk liker du? Jeg trener til metal med litt fart i. Men noen foretrekker jo techno, dubstep osv.. eller annen popmusikk med fart i.

Sanney sa for siden:

skal harryhandle med pappa imorra. dette gjør jeg nesten aldri da jeg ikke har lappen og pappa kjører bare sykkel i sommerhalvåret..
men nå har jeg fått mast meg til å bli med. er jeg heldig blir det kanin, and og lavkarbopølser. har ikke så mye plass i fryseren, og ting skal jo spises også, ikke bare hamstres :p

timich sa for siden:

Slenger meg med her jeg også:D Nå sitter jeg bare og sløver i sofaen imens ungene ser på barne-tv. Nyter morgenen enn så lenge, for straks er det jobb...
Vi hadde juleavslutning med klubbjentene i går på restaurant, og jeg var skikkelig flink-spiste biff med litt saus og masse woka grønnsaker, og fikk i tillegg salat i stedet for poteter. Ingen dessert. Og det føltes ikke som en forsakelse engang, helt greit:-)
I uka som gikk var jeg på tanketreningskurs på Lindberg-klinikken, det var utrolig nyttig. Så nå er det bare å jobbe videre med den mentale biten, det er jo ofte i hodet at problemene sitter;-)
Ellers skal jeg pakke inn de siste julegavene i dag, har aldri vært ferdig så tidlig før. Det blir nok litt kakebaking med ungene også. Baker dere mye "alternativ" julebakst nå? Jeg føler at jeg må bake noen av de vanlige sortene for ungenes del... Og for min egen del gidder jeg ikke å bake, så lenge det ikke frister så er det ikke noe problem å la være heller.

timich sa for siden:

Ja, hva slags treningsmusikk liker du? Jeg er ikke så glad i verken tekno eller metal-musikk, men liker best å trene til diverse pop-slagere av alle slag. Jeg er egentlig ganske altetende... Jeg setter sammen lister i Spotify, har en for sykling/spinning, en for gå-turer og en for styrketrening. Syns de ulike treningsformene krever ulik type musikk og tempo, er mer motiverende å trene hvis musikken passer sånn nogenlunde til det man gjør:)

Anarko sa for siden:

I og med at jeg liker å ha litt intensitet i treningen så liker jeg litt tempo i musikken :) Det får meg til å yte mer. Men tempo finnes jo innen alle sjangre, og min treningssjanger er da metal, siden jeg ikke er glad i trance osv. Men er jeg på gåtur så hører jeg gjerne Rolling Stones eller Robert Plant og bare koser meg :)

Carisma sa for siden:

Ingenting slår 80talls hits til trening. :D

Anarko sa for siden:

80 talls er perfekt egentlig! Blir så nostalgisk og da gir jeg i hvertfall mer :D

timich sa for siden:

Hihi, enig, er helt perfekt:D Nå ljomer "Last Christmas" på høytalerne her på kjøkkenet...

Anarko sa for siden:

Jeg kjøpte meg en thailandsk detox te i går, som visstnok skal ha en slankende effekt. Det jeg ikke visste før jeg drakk den i dag tidlig er at den bruker ca 8 timer på å funke, og at man då ofte må på do. Jeg leste den infoen på nettet, det stod ikke på pakken. I kveld skal vi ha julebord og skal attpåtil ut på by'n. For en taktiker jeg er. :P

Idamor sa for siden:

Tja, jeg liker vel mest pop jeg da. Men trance kan også gå an til tider. Det går mye i Voice på TV for å si det slik. Fant en del musikk på spotify så får se når jeg kommer hjem fra trening om hva jeg mente om det egentlig ;) Men 80-tallsmusikk ja! Der sa du noe!!

Hadde en skikkelig deppedag igår jeg. Dro på shopping med lillegutt. Skulle ha de siste julegavene, samt ansiktskrem og sminke til meg selv. Ble også nye gulpekluter til lillegutt. Skulle prøve en kjole jeg har hatt såå lyst på også. Tok den med meg i prøverommet, kler av meg og på med kjolen. Grusomt syn altså! Passet ikke til meg i det hele tatt! Pluss at når jeg fikk se kroppen min i alle de speilene ble jeg mildt sagt deprimert. :( Følte meg som en dass rett og slett! Men skal bruke den opplevelsen til å yte det lille ekstra på tredemølla etterpå ;)

Idamor sa for siden:

Da har jeg brukt litt energi i dag jeg da! Er så deilig med førerkortet! Kan gjøre litt mer som det passer meg og ikke bare som det passer gubben! (Fikk det forrige tirsdag nemlig ;) )

Dro ned til sentrum i stad for å handle noe greier på apoteket, hente ei pakke, poste julekort, og TRENE! Herregud så dårlig form jeg er i.
Gikk fort på tredemølle i 15 minutter for å varme opp.. Skulle så kjøre intervall. Vel, klarte å jogge i 2 minutter ca. Så ble til at jeg gikk fort igjen. Totalt 30 minutter. Tok også litt situps, og noen andre øvelser for magen.

Dro hjem igjen, tok meg en dusj.. Og fikk så kjempemasse energi! Støvsugde her, rydda.. Lagde osteskjell til tacoen etterpå (som ikke ble bra, bunnen ble jo ikke stiv, men men...) Så nå først har jeg satt meg ned da. Og kjenner at jeg faktisk er litt sliten.

Håper dere har hatt en fin lørdag. :)

Sanney sa for siden:

æsj, de var utsolgt for kanin... og jeg som hadde gledet meg ;_; men det ble noen gedigne andebryst til 149 sek kg :) samt bacon, gøl pølser og diverse annet.

Idamor sa for siden:

Hva lager du av kanin og and? aldri laget noe med noe av det i jeg så tar gjerne imot tips :)

Sanney sa for siden:

aldri hatt kanin før, så det kan jeg ikke forklare deg. men det er visst nærme kylling i smak og utseende. and har jeg bare lagd en gang, og dengang i tempura batter og fritert (min kjære er britisk, so.. :p)
men pappa sa at jeg skulle frese den skikkelig i panna på høy varme først, så inn i ovnen.

Idamor sa for siden:

Legg ut "oppskrift" hvis du får det til bra da!!! Alltid hatt lyst til å prøve and jeg!

Anarko sa for siden:

I går hadde jeg og sambo julebord. Det var kjempekjekt! Mye pinnekjøtt, kålrabistappe og surkål. Poteter til de som ville ha (bare 2 ut av 5). Bakte epler med sukrin og kanel til dessert med krem med vaniljepulver i. Kjempegodt :D I dag har jeg bakt sukkerfrie kokosmakroner, det ble skikkelig godt faktisk. Akkurat slik jeg husker de fra jeg spiste julebakst før :P Har kjøpt meg en thailandsk detox-te. Den funker som f.... Har hatt vondt i magen i kveld, men tar det som et tegn på at alle giftstoffer og sånt er på vei ut av kroppen :) Man kan drikke den to ganger om dagen, men har nå bestemt meg for å bare ta en kopp hver kveld, siden den tydeligvis er effektiv. Den skal visst gjøre vidunderverk for fordøyelse og tarmfunksjon også, så må si jeg føler meg ekstra sunn :D

Anarko sa for siden:

Da har jeg faktisk nådd en av mine mål for desember! -12 kg! :D God helg ønskes alle. Jeg skal på mitt første "skikkelige" teater :)

Bønna200 sa for siden:

Jippi!! :heia: Gratulere så mye:D

Kos deg på teater! Jeg er på teater mange ganger i året, det er skikkelig stas:)

Anarko sa for siden:

Tusen takk! Det blir veldig spennende :D

Anarko sa for siden:

Det var ikke teater. Det var ballett. Hah! Var Nøtteknekkeren attpåtil. Jeg ble invitert med i dag tidlig på en gratisbillett. Var artig da, og orkesteret var mildt sagt dyktige, men må si at ballett ikke var helt min greie. Så selv om mange sier at de ikke får julestemning uten å se nøtteknekkeren, så vet jeg at jeg kommer til å få julestemning hvert år uten hjelp av den balletten der :)

vaskeklut sa for siden:

Hva med bøtteballett? :lol::cool:

Zillah sa for siden:

Eg har hatt SÅ lyst til å gå og sjå Nøtteknekkeren i årevis. Første året eg hadde planlagt det så endte eg opp på sjukehus med minstemor i staden, same helga, og seinare så blei det aldri til at eg fant tid og råd. Hadde det vore berre meg sjølv hadde det vore enklare å ta seg råd, men vi er jo mange (og eg kan aldri dra aleine, for kem skal passe ungane da?). Det er forestilling i dag. Kanskje det er billettar igjen...? Men ikkje så mykje på kontoen, da. Som vanleg på denne tida av året.

Eg elskar ballett da. Har dansa i Nøtteknekkaren sjølv eg.

Bønna200 sa for siden:

Nøtteknekkeren:love: Fin den da! Jeg så den flere år etter hverandre på operaen, men nå synes jeg det er litt vel stive priser.

Jeg liker ballett. Den fineste, synes jeg, var Romeo og Julie, som gikk på Den norske opera for flere år siden. Men akkurat nå kommer jeg ikk på hvilken komponist det var:o

Bedre lykke neste gang, Anarko:p

Zillah: Hvor dansa du Nøtteknekkeren og hva? :)

Zillah sa for siden:

Bønna - eg var "berre" snøfnugg saman med dei andre jentene i min klasse på ballettskolen, og fikk dessverre ikkje vore med på forestillingane våre fordi eg flytta :-( Men prøvene var artige (sjølv om eg hadde altfor trange tåspissko... vi lider for kunsten med eit smil sjølv om tårene og blodet renn) og eg hugsar mykje den dag i dag, enda så mange år sidan det er.

Og det var nok billettar igjen i går, men det var ikkje nok samanhengande seter til oss alle, så da får eg satse på neste år og legge planer i god tid. Eg planla for så vidt i god tid i år også, MEN eg venta og venta på å få fleire med meg, så... Jaja.

Det er snøfnugg ute også no. Ikkje så mange, heldigvis, men om det held på heile dagen så blir det vel ein del snø til slutt likevel. Eg er ikkje så glad i snø, eg...

Bønna200 sa for siden:

Zillah: Er ikke "bare" et snøfnugg, vet du. De rollene er viktige for helheten:)

Jeg har hørt at tåspissdans skal være fryktelig vondt:eek: Men det er utrolig flott å se på, da:)

timich sa for siden:

Hurra! Milepæl i dag altså, jeg jogget for første gang på minst 10 år... Tok det veldig piano da (jeg veier jo fremdeles godt over 100...), jeg hadde 35 min på tredemølla og av disse var nok ikke mer enn 15 min jogging (fordelt i bolker på 2-4 min), men likevel: Jeg jogget! Er så happy og kjenner at kroppsformen er stigende:D

Nøtteknekkeren kunne jeg også godt tenke meg å se live, har sett den på TV mange ganger men aldri live. Men det blir nok ikke i år...

Anarko sa for siden:

Så flink du er da! Du har all grunn til å være stolt!
Jeg prøver å variere slik at jeg ikke bare er på tredemølla, for den er den jeg har tendens til å være mest på. Men siste 2 dagene har jeg brukt stepmaskinen, eller trappemaskin eller hva man skal kalle det, i 30 minutt hver gang. Så avsluttet med crossrampen. I morgen er det dog tredemølla igjen :)
Nøtteknekkeren var jo artig, men jeg har jo ikke noe spesielt forhold til den slik så mange andre har. Jeg syns orkesteret var fantastisk flinke. Kostymene var gjennomførte, og danserene var jo kjempeflinke, men ballett er likevel ikke min type underholdning.

Anarko sa for siden:

Jeg våknet med julestemning! Den er så intens at jeg føler meg nesten som et barn igjen. Husker dere det? Når dere gledet dere så ekstremt til jul, at det nesten gjorde vondt? Gleder meg også til torsdag når jeg og sambo kommer frem til sunnmøre :)

timich sa for siden:

Jeg har det slikt hvert eneste år, hele desember! Elsker jula:D

Anarko sa for siden:

Jeg elsker jula jeg også! Alltid gjort det. Og i år skal jeg feire med svigers for første gang, og jeg gleder meg! Blir spennende å se hvordan andre gjør det i julen :) Er det forresten slik at rå gulrot har lavere GI enn kokt? Stresser litt og alt jeg klarte å røske med meg var en gulrot.

Måne sa for siden:

Rå gulrot har lavere GI enn kokt. :ja:

Kjærestemannen er på reisejobb de neste dagene, så jeg tenkte jeg skulle overraske ham med å vaske og pynte til jul før han kommer hjem. Har en liten baktanke med det hele, for da får jeg det jo akkurat som jeg vil.. ingen innblanding av hvor hva skal stå, etc..knegg knegg:D

vaskeklut sa for siden:

Jeg har akkurat flytta inn tingene mine hos kjæresten min, og jeg har NØYAKTIG den samme tankegangen.... :D :lol: Det blir nok mye av samme visa med julepynten til neste år også! I år er det forholdsvis lite julepynt, på grunn av alt rotet med flytting. Men neste år, da skal vi pynte! :)

Anarko sa for siden:

Kjærestemannen min var hjemme mens jeg var på senvakt og hadde tryllet frem middag til jeg kom hjem :) Hurra!

timich sa for siden:

Jobbe-hjemme-dag i dag... Det var egentlig ganske deilig nå når ungene har fri. Huset er ferdig vasket og pyntet og jeg skal bare konsentrere meg om matlaging de nærmeste dagene:D Gleder meg vilt til all den gode maten. I går kjøpte jeg familieribbe og tenkte å langsteke den etter Nannahs oppskrift, men jeg tror kanskje ikke det blir før i romjula. Hjemmelagde medisterkaker i dag, kalkun i morra, pinnekjøtt på lørdag, rester på søndag og familieselskap på mandag... :p
Jeg er ingen rutinert ribbelager (hos oss er kalkun og pinnekjøtt de to obligatoriske middagene i løpet av jula), kan man fryse rester av ribba? Eller blir svoren myk da tro?
I dag skal jeg også få ordnet de siste julegavene. Har egentlig bare noe småtteri igjen.

Zillah sa for siden:

Restemat på Juledagen var litt framand for meg. Ribba held seg nokre dagar i kjøleskapet, vi har ribbe til julefrukosten heile romjula igjennom. Men du kan naturlegvis også fryse, korleis det blir med svora veit eg ikkje, eg har ikkje prøvd å fryse langsteikt ribbe med slik god svor nokon gong.

I dag vakna mellom-jenta tidleg og kom i kleda superfort, og lurte på om ho blei for sein til SFO. Nei... nei, klokka var da berre sju. For i dag var det Bingo på SFO nemlig. Det er veldig populært. Størstejenta veit eg ikkje eingong om ho er vaken, for ho har overnatta med ei veninne og da blir det seine kveldar og seine morgoner. Minstemor får vere heime og jage julesnask med meg i dag. Så får eg vel vaske og prøve å gjere det litt fint her, eg også. Lille-lillejuleaften, minsann! Hoi!

Burde nok tatt meg ein tur og kjøpt litt meire julegåver, men det er så hektisk og kaotisk no rett innpå jul, så eg lurer på om eg ikkje berre får vere nøgd med det eg har.

timich sa for siden:

Ja, det skjønner jeg:) Det er litt av praktiske hensyn at vi har stor middag på lille julaften i stedet (da er vi mange, og noen reiser igjen 1.juledag). Og det er alltid en del rester etter både kalkun og pinnekjøtt, og 2.dag er vi borte i familieselskap, så jeg syns det er greit å få spist det opp. Waldorfsalaten holder seg iallfall ikke så lenge... Og jeg nyter å bare vandre rundt i pysjen og ikke tenke på å lage festmiddag på 1.juledag:D

vaskeklut sa for siden:

Jeg tenkte bare jeg skulle ønske dere en riktig god jul, jeg! Jeg stikker til periferien (bedre kjent som Heidal i Gudbrandsdalen :p ) i morgen tidlig, og der er det visst dårlig med nett, så ville bare si det før jeg drar! Håper dere får det supert, uansett hvordan dere måtte feire eller ikke feire!:) Snakkes i januarskravletråden da!

Carisma sa for siden:

Oj, jeg gikk i klasse med to stk fra heidal da jeg tok reiseliv. Kul dialekt! :D

Bønna200 sa for siden:

En riktig god jul til deg og! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.