Vil også ønske dere en riktig god jul :) Har nettilgang, men ikke med egen pc, så er stortsett innom nettet en gang i løpet av dagen, og da er det en kjapp tur innom facebook stortsett :) I kveld skal vi bort til noen venner og ha noen glass rødvin. Gleder meg veldig til julen, og vekten har virkelig gått rette veien og nå siste mnd. Kan ikke være annet enn fornøyd :) Håper alle får en like flott jul som det ser ut til at jeg får :D
God jul folkens :) Jeg har mekket julegodt og mamma har bakt rundstykker og pyntet julehus i hele dag. Nå har jeg lagt meg så "nissen" kan komme og legge i julestrømpen. Håper dere alle får en vakker og fredfull jul :D
Har dere en fin jul så langt? Her har Dagmar herjet, men svigers sitt hus har overlevd uten skader. Mye skader å se rundtom på andre hus og biler derimot. Er trist at det skal være så mye som blir ødelagt.
I dag er det i gang igjen med trening etter pause julaften og i går, og forhåpentligvis noe lettere mat. Tror det blir kylling.
Det har vore ei fin jul så langt. Vi feira julekvelden med foreldra mine, veldig koselig :) Så kom ho Dagmar, da, og blæs og herja. Vi bur såpass langt inn i fjorden at det var vel ikkje det verste som kom hit til oss, berre eit par mil utover, i byen, stod det verre til, trur eg. Og enda lenger ut, på kysten og på øyene var det nifst og øydeleggande: dette her syntes eg var trist
Men for oss her var det ikkje så ille. Ikkje vart vi straumlause heller, enda det blinka ein del. Internett forsvant, da. Og det var jo forferdeleg for meg og kjærasten som satt så altfor langt frå kvarandre og var jule-ensomme og ville prate. Det var 15 lange timar, haha.
Eg gløymde forresten at det er mandag i dag. Skulle jo ha gått på vekta i dag tidleg, men det var jo helg...! Får ta det i morgon. Eg har skjeia ut og, eg! Spist potet, og lefse, og gulrot, og til og med smakt saus med mjøl! Hoi meg sjøl, men det er no jul berre ein gong i året.
Vi har vært uten strøm, internett, mobilnett, telefonnett og nødnett i to dager. Vi har laga mat på peisen, lest bøker og spilt spill. Fått tilbake strømen og har sporadisk mobilnett. Syns det er godt å komme på nettet litt på mobilen. Det er godt å vite at man kan ringe ambulansen om noe skulle skje. Håper alle har hatt en fin jul :)
Oj, to dagar var lenge. Det hadde vore ille her hos oss, som ikkje har noko alternativ til straum. Ingen peis eller vedovn her i borettslaget vårt. Og vatnet verkar ikkje utan straum heller, så eg er glad når vi slipp slikt. Godt at det er oppe igjen no, Vimsen! Og nødnettet også da - det treng ein jo i hovudsak aldri, men når ein gjer det, ja da bør det helst vere der!
No gikk strømmen faktisk igjen. Men eg har en eller to streka på dekninga på mobilen mesteparten av tida no, så det er jo godt. Var jo en mann som døde for nødnettet/telefonnettet var ute og familien måtte sjøl skaffe hjelp. Men eg er glad det ikkje skjedde i leiligheten vår i Bergen. Der er alt avhengig av strøm. Her heime på bygda, med foreldra mine, har vi vedovn og primus og uteplass til å sette ut mat når kjøleskapet og kjølerommet blei varmt.
Men no skal eg kjøre en tur til Norfjordeid. Dei hadde visst vatn til langt opp i sentrum, så eg er litt spent på korleis det ser ut der. Håper det ikkje er for ille.
Har en super jul så langt:) Akkurat nå ligger ungene på sofaen og surfer på min iPad, og jeg nyter en kopp julekaffe... Elsker disse dagene i mellomjula. Ribba er ferdig krydret, så i morgen skal jeg prøve meg på Nannahs langstekte ribbe for første gang. Egentlig er det første gang jeg lager ribbe i det hele tatt, jeg er ikke noe ribbemenneske, men denne så for god ut til å være sann...:D
Jeg har ikke veid meg i romjula, men veide meg lille julaften. Da var jeg gått ned bare 1 kg totalt, men jeg var gått ned nesten 3 kg i fettmasse og opp i muskelmasse:) Så det er jeg veldig fornøyd med.
Ellers skjønner jeg at vi har sluppet billig unna Dagmar, her har det ikke vært verre enn noen bortblåste søppeldunker. Ha en fortsatt fin romjulsdag alle sammen:)
Tusen takk for heiarop og gratulasjoner :D
Ønsker dere alle en strålende nyttårsfeiring og et fantastisk godt nyttår!
Vi skal i bursdag senere i kveld, men først blir det kalkun med svigers. Gobble gobble!
Ønsker alle et fantastisk og godt nytt år!! :klem:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.