sistegang sa for siden:
Da drar jeg den igang, og jeg kommer tilbake igjen. Har plundra endel i vår og på forsommeren. Men er "back on track" etter 3 uker på båtferie, uten mulighet til å sprekke.
sistegang sa for siden:
Da drar jeg den igang, og jeg kommer tilbake igjen. Har plundra endel i vår og på forsommeren. Men er "back on track" etter 3 uker på båtferie, uten mulighet til å sprekke.
Nupsida sa for siden:
Grrr... HATER MEG SELV FORTIDEN! (sorry for caps, men følte virkelig for å rope litt!)
Jeg skeier ut hver gang ting ikke går som det skal! Er det noe som ikke går min vei, så hopper jeg rett til trøstespising. Har skeia ut tre helger på rad nå.. Jeg trenger ett spark i ræva, å noen trøstende ord :(
Nnem sa for siden:
Jeg er endelig tilbake. Begynte å legge på meg igjen rett før sommer(ikke flink nok med kostholdet) og bestemte meg for å ta pause hele juli. Fy som jeg har spist, blæh....
Men nå begynner jeg med ny utgangspunkt. Er 5 kg unna minstenotering og håper jeg klarer å miste dem i løpet av de neste ukene.
Lager derfor ikke mål for august, bare å prøve å holde søtsuget stabilt og drikke vann og ta multivitaminer.
Anarko sa for siden:
Jeg har vært forholdsvis flink i sommer. Har spist en del nøtter, det er det eneste, men nøtter er jo sunt, så trøster meg med det. Ellers har nettopp svigers og svoger reist hjem igjen etter at de har vært her siden torsdag. Har hatt en kjempeflott helg! De har kjøpt nye dyner og puter pluss sengetrekk til meg og sambo. Dynene er 20 cm lenger enn de forrige så det skal bli deilig å brette dyna godt under seg. Så har vi fått ny stekepanne, og nye fat, frokostfat, skåler og en stooor skål som man kan ha salat og lignende oppi. Alt kjøkkenutstyr, bortsett fra stekepannen selvsagt var i fancy farger :D
Er virkelig heldig med svigerfamilien :)
Ellers så har jeg gått mye tur, noen fjellturer og det er planlagt en ny en på onsdag. Skal i alle fall gå mye fremover. Så ser jeg at det er ganske så billig mndspris på iTrain, så vurderer å melde meg inn der og trene, men vil sjekke hva man får tilgang til først. Fint om noen med erfaring kan fortelle litt?
Håper dere alle har det bra, til tross for at det har vært en trist tid i det siste.
MsSparrow sa for siden:
Hallo!
Jeg er ny her inne, registrerte meg i dag. Har kjøpt ei bok om lavkarbo og har lest en del her på forumet, og nå føler jeg meg klar til å begynne. Så i morgen setter jeg i gang. :spent:
Jeg har mange kilo som skal av. Jeg veier 123 kg og har en BMI på 41!! :eek: Mitt første mål er å gå ned 20 kg innen 01.12.2011. Syns selv det høres realistisk ut, hva tror dere? Har lyst til å ned på 70-tallet, med det blir nok etter at unge nr 2 har kommet. Er ikke gravid nå, men håper å bli det i løpet av neste år.
Det var litt om meg. Dette ser ut som et trivelig forum med masse kloke damer og menn. Gleder meg til å bli bedre kjent med dere. :)
Anarko sa for siden:
Hei og velkommen :D
20 kg kan være realistisk. Men det er veldig individuellt. Noen raser ned, andre bruker lenger tid. Jeg er en av de som bruker lenger tid. Heh, noe man dessverre bare må finne seg i. Det går i alle fall rette veien :)
Hvilken bok har du kjøpt? Det høres i alle fall ut som om du vet hva du går til, og i mine øyne har du tatt et godt og viktig valg for helse og kropp :) Lykke til!
MsSparrow sa for siden:
Takk for velkommst og -lykkehilsen. Jeg har kjøpt ei bok som heter "Lavkarbo, 100 LCHF-Oppskrifter" skrevet av Ulrika Davidsson + at jeg har lånt ei bok som er her en plass, men husker ikke hva den heter. Jeg begynner med 20 kg, så får jeg se hvor langt uti året jeg kommer. Vil prøve å ta av mest mulig før evt. graviditet. Kjempe kjekt å se at det er tråder for prøvere, gravid og ammede her inne også.
ciamor sa for siden:
Hei! Jeg er også ny, selv om jeg har sneket meg rundt her siden i vinter... ;)
Har endelig fått motet til meg å satse 100% på EN metode (jeg ble litt forvirra av alle de fantastiske tingene jeg skulle gjøre...lavkarbo, supermat, kjernesunn... tilslutt enda jeg (nesten) opp på square one.
Uansett! Dag 1 på Ketolyse er snart over! Har gått veldig bra.. Men skjelver litt i beina...er det normalt så tidlig? Eller er det jeg som har kaffeabstinenser (gått tom for Nespressokapsler)?
MsSparrow sa for siden:
Så gøy å se flere ferskinger her. Dette har jeg også slitt med. Har gått på litt NOKA-diett, prøvd å levd sunt og Ingers Rugbrødkurs, tok av nesten 10 kg, men ble så lei av brødet. Får frysninger bare jeg tenker på det. Gleder meg til å begynne i morgen!
ciamor sa for siden:
Heeeh, brød ja.. Jeg slutta med vanlig brød i januar, men har de siste 3 månedene spist litt her og der. Særlig siste måneden, på jobb - "halvt horn med ost og skinka", typisk Stavanger ting å spise. sukk
Har folk her tenkt på noe de vil gi seg selv eller gjøre når dere når delmålene deres? De litt store delmålene, 10kg. Jeg tror jeg vil unne meg en tatovering! Har hatt veldig lyst på en til nå i noen år (fikk min første i jan 08), men har aldri klart å bestemme meg for motiv eller plassering.
MsSparrow sa for siden:
Det er 5-6 år siden jeg gikk på det kurset, og har vel nesten ikke spist Ingers Rugbrød siden. Ellers så har spist mye rart i sommer, altfor mye! :mad:
Belønning ja....det har jeg ikke tenkt på. Men skal alltids finne ut noe. ;)
sistegang sa for siden:
Velkommen til dere nye, og med en ny livsstil. Bruk forumet, det er masse hjelp og støtte å få.
Kiro sa for siden:
Jeg sliter. Gikk opp tre kilo da jeg var på ferie for noen uker siden, og kommer meg ikke ned igjen. Prøver alt, men når ingenting viser på vekten. Så synker motivasjonen mer og mer for hver dag som går. :(
ciamor sa for siden:
Usj då, det var jo litt kjedelig. Du får prøve å slappe litt av i kroppen, fokusere på noe annet litt, så kanskje det går seg til. Og for å se det i et litt annet perspektiv, jeg ser av tickeren din at du har gått ned 33kg. Det er, unnskyld språket, jævlig bra! ;) De siste kiloene dine klamrer seg kanskje litt ekstra godt fast for de vet at de ikke kommer til å vare så lenge....? :)
@home sa for siden:
Ett år på lavkarbo nå.
Status, bedre helse generelt, og minus 12 kg. Vekttapet er ikke stort, hadde ønsket at det gikk fortere ned. Har som mål å miste fem kilo fram til nyttår. Bør kunne gå, men vet at det ikke går av seg selv. Må være superstreng, dersom jeg skal ned i vekt. Kun kjøtt, smør, egg, fett. Har hatt to dager i løpet av sommeren, hvor jeg "skeiet ut", disse var planlagte.
Albertina sa for siden:
Yes, jeg har tenkt nøyaktig det samme. Når delmålet (-8 kilo til 31.oktober) er nådd, skal jeg ta ny tattovering eller bygge på den jeg allerede har.
Tvitvi!
ciamor sa for siden:
Kult! Det finnes en tumblr-side som har sykt mange fine tatoveringer, den heter fuckyeahtattoo.tumblr.com/. Jeg kikker litt der for inspirasjon. Jeg har bestemt meg for en tekst, men må finne den perfekte skrifttypen. :p
Anarko sa for siden:
Jeg har også lyst på ny tatovering! :D Har tenkt på en minnetatovering til min bestemor, selv om hun ikke likte tatoveringer noe særlig :P Så er det min måte å vise hvor mye hun betydde for meg.
Men det er mye annet jeg kunne tenkt meg også. Har lyst på noen runer, men usikker på hvor. Har tenkt på på føttene, siden de så langt ikke har blitt besudlet av blekk.
Albertina sa for siden:
Jeg har også bestemt med for hva jeg skal ha, hvis jeg ikke bygger på den jeg har på ryggen. Mulig jeg gjør det også, når neste delmål er nådd!
Jeg skal ha navnet mitt på håndleddet, og lyst å få noen som har en finere håndskrift enn meg til å lage den for meg.
EDIT: Veldig mye kult på den linken!
Hva har du fra før av? :) Jeg har kun en, men merker at jeg tenker på flere hele tiden. Blir virkelig bitt av basillen når en først starter!
Syns det er flott med en minnetatovering til bestemoren din, hva kunne du tenkt deg da? Et bilde av henne, en tekst som betydde mye for henne?
Nysgjerrig
MsSparrow sa for siden:
Kanskje jeg skal ta en tattovering også? Jeg har 2 fra før, men ønsker å tattovere navn og fødselsdato på jenta mi. Men vet ikke hvor jeg skal ta den. Har fra før en bakpå skuldra og en på venstre overarm.
Men nå har lett og lett her på forumet, men finner ingenting. Jeg er så usikker på hvor mye jeg skal spise. Til frokost spiste jeg omelett av 2 egg, 1ss fløte, 50g skinke, 10g purre og 4 agurkskiver. Er dette lite eller er det noe jeg må kjenne på selv?
Anarko sa for siden:
Jeg har en g-nøkkel i nakken. En anarkist a under øret/halsen (skjult av håret). Så har jeg stjernetegnet mitt (vannmann, det greske tegnet) på venstre underarm, så har jeg en thors hammer på høyre arm, eller undersiden av håndleddet om du skjønner. Under thors hammeren ligger det en mislykket tatovering som ble tatt i fylla av en amatør. Er veldig fornøyd med de jeg har :) Den mislykkete er jo helt skjult så den bryr jeg meg ikke om lenger.
Jeg har tenkt på å ta en lilje, eller et japansk morelletre (ikke hele treet selvsagt, bare en grein) med blomstre og blad over skulderen, med initialer og dato inni bladene.
Hva du har da?
Anarko sa for siden:
Japansk kirsebærtre er det jeg mente.
Albertina sa for siden:
Syns absolutt du også skal ta en tatovering, så blir vi en skikkelig tatto-delmål-gjeng her inne!
Ble du mett da? Cluet er vel å spise seg mett. Jeg har spist omelett av 2 egg, en cherrytomat og noen agurkskiver til frokost, pluss masse vann og jeg ble god og mett. Spiste 10.30 og har ikke blitt sulten enda.
Det er jo veldig individuelt da..
Ah, høres stilig ut. Du er litt mer bevandra i tatto-verden enn meg, jeg har en tribal mellom skulderbladene. Tenkte jeg skulle lage meg journal, så da kan jeg legge inn bilde der!
Jeg er fornøyd med den, selvom mange sikkert syns tribal er standard! Jeg angrer ikke i hvertfall. :p
Albertina sa for siden:
Jaja, morell eller kirsebær! ;)
Anarko sa for siden:
Det viktigste er at du er fornøyd. Det er ikke alle andre som skal være fornøyd med din tatovering, men DU :)
Tribal er ikke helt for meg, jeg har tatoveringer som betyr noe for meg. Men det kan det jo for all del hende at en tribal gjør også :)
Albertina sa for siden:
Ser hva du mener! Jeg er veldig fornøyd med den, uten at den betyr noe sånn storartet, annet enn at jeg ser på den som kroppskunst! Jeg har tatt den mellom skulderbladene for at den kan skjules av håret, og er noe man ikke ser hele tiden. I tillegg så bryr jeg meg katta om hva folk mener om tribal, jeg tok den fordi jeg hadde lyst på den!
Jeg tenker nok at når jeg får tatt navnet mitt på håndleddet, vil den ha en annen betydning. Det er navnet mitt, det vil aldri endre seg og det var et navn jeg fikk av mine foreldre.
Anarko sa for siden:
Folk har forskjellige og til tider personlige grunner for å tatovere seg, det viktigste er at de liker det de tatoverer selv. Har en gammel klassevenninne som fikk tatovert noe som symboliserte litt forskjellig for henne, men var mange som kritiserte den. Jeg sa til henne at hun ikke skulle bry seg, og tenke at det var hun som skulle like den, andre folk var ikke så viktig... Etter at hun innsåg det har hun tatt en til :)
Albertina sa for siden:
Så sant så sant! Kjenner et par stykker jeg og, som angrer på sin og prøver å tatovere over og lage noe nytt ut av den. Så fremt det går, så for all del. Men jeg venta i mange år før jeg tatoverte meg, nettopp for å ikke angre på noe jeg tok som 16 åring etter jeg passerte 25! Jeg var 23 da jeg tok min, og er vel fyllt 28 når jeg tar neste - OM jeg når delmålet mitt!
MsSparrow sa for siden:
Kjenner en del jeg også som angrer på sine tattoveringer som de tok når de var ganske unge. De to jeg har betyr noe for meg, den ene er stjernetegnet mitt og den andre er en delfin. Så den 3. må bety noe for meg den også. Men som dere sier så må vi nå målene våre først. ;)
Da har jeg gjennomført første dag på lavkarbo og det gikk ikke så vært syns jeg. Har ikke følt noe sultfølelse og har nå lagt inn alt jeg har spist på diett.no og der kom de fram til at jeg har spist 10.39g kbh. I tillegg har jeg drukket over 2 liter med vann! :D
ciamor sa for siden:
Jeg venta også i mange år før jeg endelig tok min første. Jeg var 24 da jeg fikk en svale tatovert på innsiden av venstre håndledd.
Hadde jeg gjort det da jeg var 17 så hadde jeg hatt en samling av skorpioner, delfiner. ankh'er og symse kinesiske symboler......
ciamor sa for siden:
Såg va du hadde skrevet rett før min oppramsing. Jaja, hver sin smak. :D
Albertina sa for siden:
Ja, mange som gjerne tar en tatovering bare å få ta, i den alderen og som da angrer seinere. Det er noe som skal være på kroppen din for resten av livet, og bør være rimelig gjennomtenkt!
Stjernetegntatovering kunne jeg også tenkt meg, og jeg ville hatt den på halsen/mot nakken.
Høres veldig bra ut at første dag er gjennomført, og jeg får ikke sagt det nok: Det er himmelsk med en slankekur hvor man IKKE er sulten!
Hehe, helt sant. Jeg hadde også hatt mange ting som delfiner, roser og sist men ikke minst, kinesisketegn!
Høres flott ut den tatoveringen din!
MsSparrow sa for siden:
Hehe...jeg har alltid likt delfiner, og gjør det enda. Syns de er så utrolig fasinerende, smarte og fine. Men som du sier, hver sin smak. ;)
Albertina: Ja det er himmelsk og ikke være sulten 24/7. I like it! :)
Zillah sa for siden:
Eg har aldri vore heilt typen for tatoveringar. Trur nok ikkje eg ville hatt det, men kjærasten min har 2 og tenker på å få seg ein 3., og det står han jo fritt til. Men damenavn skal han nok ikkje tatovere inn meir, nei, det føles nok ikkje fullt så riktig å ha namnet på eksen på arma lenger som den gongen det vart gjort :rolleyes:
Likevel så har eg tenkt tanken på om eg skulle, kva ville eg vald og kor ville eg plassert det hen - men til sjuande og sist så er eg nok mest for midlertidige kunstverk på dette gamle skinnet mitt. Hennatatoveringar og kroppsmaling og sånt.
ciamor sa for siden:
Tsk, tsk! Alle vet jo at å tatovere navn til kjæreste betyr døden på forholdet. :p Du får be han tatovere noe over.. :)
Hennatatoveringer er kjempefine! Jeg hadde bein og armer fulle da jeg kom hjem fra India en sommer, de varte godt over 2 uker også :)
Nnem sa for siden:
Kjenner at jeg kanskje begynner å komme i ketose igjen etter en lang tid. Svetter som bare det for tiden(er varmt i Oslo uansett, men svetter mye mer nå) og har begynt å få vondt i hodet. Prøver å drikke mye vann.
Ellers går kostholdet ganske bra. Er ikke sulten lengre, men må virkelig prøve å holde meg. Opplever søtsuger. Endte med å spise tunfisk i går for å fordøye suget.
Anarko sa for siden:
Kunne til tider tenkt meg å tatovere navnet til sambo, men vet det er litt teit... Så jeg gjør det ikke. Man vet jo aldri hva som skjer i fremtiden.
Men jeg har så lyst på flere tatoveringer... Tror kanskje jeg skal ønske meg gavekort til bursdag eller noe sånt.
ciamor sa for siden:
Du kan jo tatovere noe som symboliserer dere... noe av en sangtekst, et dyr/objekt som betyr noe. Da gjelder ikke "forbannelsen" - har jeg bestemt. :cool::D
Zillah sa for siden:
Enig der, altså. Eit symbol er bra. Noko som er meiningsfullt for de to, men ikkje nødvendigvis andre :) Da skjønner ikkje Ulykka kven ho skal gå etter, og så kan ein trives med det dersom... på trass av forholdsreglane... ;)
Albertina sa for siden:
Jeg personlig har aldri vært fan av å tatovere navnet på partner, man vet jo aldri hva som skjer. Broren min tatoverte forbokstaven i navnet til kjæresten sin på håndleddet, og det er samme forbokstav som i navnet hans. Og det er jo det han sier nå flere år etter de ble slutt, at tatoveringa symboliserer hans navn, og ikke hennes - selvom jeg som storesøster vet bedre! hehehe!
Det er en mulighet, selvom man gjerne vil forbinde den teksten til han, om det skulle bli slutt!
Jeg må bare fortelle at jeg har veiedag i dag, og vekta viste ned 1,6 kilo! Jeg veier meg en gang i uka. :D
ciamor sa for siden:
Joda! Men kanskje ikke like...rett oppi trynet? :P Gratulerer! :heia:Lilleslem sa for siden:
Skal på harrytur til Sverige. Hva er lurt i forhold til oris å handle av lavkarboprodukter der?
Carisma sa for siden:
Jeg må bare spørre hvor du har den. På 90-tallet var det flere som tatoverte delfin som liksom hoppet over navlen. Ikke så værst helt til de ble gravide.... :D
Jeg har det greske tegnet for stjernetegnet mitt på ankelen, men skal få frisket den opp. Var ikke så flink han som tatoverte den... :rolleyes:
Når jeg er ferdig med å amme skal jeg tatovere stjernetegnet til sønnen min, og så har jeg veldig lyst på kattepote-avtrykk.
vaskeklut sa for siden:
Her er en tråd som omhandler nettopp dette! Håper du finner tips der :)
Albertina sa for siden:
Takk! Dette er moro! Håper bare ikke nedturen blir veldig står om/når jeg stagnerer da.. :p
Husker jeg hadde lyst på en delfin på puppen, liksom hoppende ut av BH`en. Var vel 15-16 da. Merker at den dag i dag hadde jeg angra, spesielt på plasseringen.
Stjernetegn er flott! Det er noe som aldri vil forandre seg. :)
MsSparrow sa for siden:
Så bra! Flink du har vært! :heia:
[font=Century Gothic][/font]
Jeg har den på overarma...så ingen hoppende delfin på magen her nei. Tror det hadde vært vanskelig å tattovere noe på deigemagen min. :_plystre:
Mankell sa for siden:
Jeg syns tatoveringer er fint hvis de ikke er for store. Har ingen selv for jeg er alt for pysete og har sprøyteskrekk, men hvis jeg skulle tørre en dag vil jeg ha noe som symboliserer barna mine.
Mankell sa for siden:
Gratulerer!! Så flink du er. ;)
sistegang sa for siden:
Jeg skal tatovere et garnøste og strikkepinner ved ankelen, men må gjøre unna noen åreknuteoperasjoner først.
tattoogl sa for siden:
Slenger meg med her jeg... Tror dette er en tråd som passer meg:D For det første har jeg 28,6 kg å ta av, og for det andre er jeg lidenskapelig opptatt av tattoo :p
Tok av 10 kg fra januar til april, men reiste til USA i 14 dager og da ble det så vanskelig å hente seg inn igjen når jeg kom tilbake..
Anarko sa for siden:
Her snakker vi om ganske så mye :) Hvordan er det å leve lavkarbo i USA?
Har du mange tatoveringer? Og av hva?
tattoogl sa for siden:
Jeg bestemte meg før jeg reiste at jeg ikke skulle leve lavkarbo i USA, så den saken var grei.. Men når jeg kom hjem var det jo nydelig melon og jordbær og etterhvert alt annet fristende, og da gikk det slik..:(
Har en hel legg med tattoo, pluss nesten en arm og en halv arm. Skal ha full sleeve på begge armer, og bli ferdig med leggen. Har veldig lyst til å ta hele ryggen, men har alltid sagt at da må jeg bli tynn først! Blir jeg ikke tynn, blir det heller ikke noe på ryggen....:p
Albertina sa for siden:
Takk! Føler at dette går rette veien, og det er veldig inspirerende!
Irriterende at jeg ikke har oppdaget ketolyse, eller generell lavkarbo før!
Da er du også med i "utfordringa" vår da! Tattoo etter nådd mål!! Yeey!
vimsen85 sa for siden:
Oi. Skravletråden har blitt tatoveringstråd ;)
Velkommen til alle nye! Var jo ganske mange av dere her nå :D
Jeg har ingen tatoveringer. Tror kanskje ikke jeg skal få heller.. Jeg har faktisk sklidd litt ut med lavkarboen i det sise. Jeg har spist en del frukt, is, litt sjokolade og potetgull :O Jeg kjenner at jeg ikke har hatt godt av det. Jeg har vondt i leddene og i hodet og er kjempeslapp og trøtt hele tiden. Så nå må jeg nok stramme inn..
Nå har kjæresten min reist på ferie igjen.. Og det er kjedelig, for jeg har flere dager fri neste uke. Men da får jeg vel tid å flytte ordentlig inn på rommet. Har bodd her i en mnd og er ikke ferdig å pakke ut. Har jo nesten ikke vært hjemme ;)
Håper alle har en fin august mnd så langt :)
Albertina sa for siden:
Tatoveringstråd!
Det er i hvertfall en koselig tråd, rom for å snakke om alt! :)
vaskeklut sa for siden:
jeg kupper hele tatoveringsdiskusjonen (siden jeg er for pinglete til å ta selv :D ) og spør om dere har lest denne artikkelen hos db.no i dag? Hva synes dere?
Anarko sa for siden:
Leste grovt gjennom. Syns det er flott at det er fokus på lavkarbo og at det er et positivt lys.
MsSparrow sa for siden:
Jeg fikk den på mail av samboern faktisk. Ganske mye fornuftig info der.
Ellers håper jeg dere har hatt ei fin helg alle sammen. Jeg har vært hjemme til mamma i helga. Samtidig besøkte vi mine besteforeldre. Så klart fant hun fram brus med sukker, iskake, favoritten min, tjukklefse med smør/sukker, og mye annet godt. Men jeg avsto fra alle fristelser, men tror bestemor syns det var rart at jeg ikke spiste noe, kun drakk vann.
Kitsu sa for siden:
Jeg er overrasket - kom hjem fra ferie i forgårs, og jaggu er jeg ikke i ketose fortsatt. Jeg har jo prøvd å holde meg til noenlunde fornuftig mat, greit det, men jeg har virkelig ikke giddet telle kh. Jeg vet at fredag var jeg langt over antall g kh som vanligvis skal til for å sparke meg ut av målbar ketose. Satt på Schiphol i seks timer og det eneste jeg fant å spise var cashewnøtter og Cavaliersjokolade. Fikk nok i meg langt over mengden maltitol jeg burde spist. Og likevel, to dager senere er jeg fortsatt i ketose og har vært det hele tiden siden da. Ikke har jeg gått opp i vekt på tur heller, i motsetning til sambo'n, som gikk opp et par-tre kg. Har heller ikke gått ned da, ikke at det var ventet, har stått stille siden jul. :P
Albertina sa for siden:
Så flink du var da! Det er sånne "fjell" som er deilig å komme over! Motstå-fristelsen-fjellet!
Såå bra!! For en deilig følelse og fremdeles være i ketose, selvom du vet du har "sprukket" litt på ferie! Da kan man ta fatt på hverdagen med godt mot!!
Mankell sa for siden:
Må bare få skryte litt idag. Var på vennetreff igår og traff igjen venner jeg nesten ikke har sett på hele sommeren. Alle kommenterte hvor fin og slank jeg hadde blitt. (enda jeg har mange kg som forsatt skal av) :D Jeg nesten svevde hjem igår kveld. Dette skal jeg huske å kose meg med når det går trått og står stille innimellom.
christine76 sa for siden:
Etter en gradvis utglidning av kostholdet i vår, så har jeg (planlagt) skeiet helt ut i sommer. Og har nok en god del kilo ekstra på grunn av det. Hvor mye det er aner jeg ikke, men allerede før sommeren var det pluss 5 kg siden minstenotering. Så nå er det lavkarbo igjen fra i dag. Er litt usikker på om jeg skal satse på ketose eller ikke. Er mulig det trengs, for tidligere har jo lavkarbo holdt meg mer stabil enn hjulpet meg ned i vekt. Litt fristende å gå over på pulver igjen og ta en økt på det, men det får bli en backupløsning om jeg ikke får dette til med lavkarbo. Gleder meg faktisk litt til å komme i gang igjen, for selv om det er godt med karbomat så er det litt slitsomt også. Pluss at buksene begynner å bli litt trange, og det må gjøres noe med.
Nå er jeg sulten og det er kun halvannen time siden lunsj. Ble kanskje litt lite fett i lunsjen, litt vanskelig å venne seg til mye fett igjen når man er kommet ut av vanen.
Fia10 sa for siden:
Hvordan vet man egentli om man er i ketose? Er ny på dette skjønner dere.... :)
Engledans sa for siden:
Jeg er litt i tenkeboksen, på hvordan jeg skal gjøre det fremover, har stått bom stille siden i begynnelsen av mai, og med enda 40 kg igjen, er det på tide at vekta begynner å røre på seg. Funderer på å starte med udos choice, ser andre har bra resultater med det.
Engledans sa for siden:
Du kan kjøpe sånne stix og teste.
Sanney sa for siden:
eller du kan puste på noen og se om de kreperer. dødsånde og metallsmak i munnen er (u)kjekke ketosetegn...
Albertina sa for siden:
Hva gjør folket i kveld da? Nettopp spist middag, deilig kylling med salat!
Zillah sa for siden:
:sove:
Eg er kjempetrøytt og held på å sovne her eg sit. Det blei litt seint i går kveld (eg er altså ikkje nokon natteravn akkurat) og ettersom eldstejenta mi har bursdag i dag, og var så spent på å få åpne presangen frå farmor med det same ho vakna, ja så sørga ho for å vakne ti på halv fem. Etter å ha pakka opp og kledt på seg den fine kjolen som var i gåva, kom ho inn til meg... Jadda. Sove meir...!!
Trur ho får ha bursdag kvar dag eg, for da får eg ho i alle fall vaken og opp av senga tidleg, hehe. Eg har vore på første dag av eit langvarig kurs, og da alle andre rundt bordet sat i kantina med kjøpte rundstykke, så var det litt koseleg at min lavkarbomatboks fikk i gang praten :)
Ellers så har det vore ein del små kjelkar i vegen i dag, og eg har mest lyst til å legge meg. Men det går nok ikkje enda, dessverre.
Albertina sa for siden:
Gratulerer med dagen til jenta di, Zillah! :blomster:
Så moro at du fikk i gang praten rundt bordet med matboksen din. :)
Var folk nysgjerrig på hva det gikk ut på, hva de kunne spise, og sånt eller?
Engledans sa for siden:
Det er billigere enn stix og:D:D:D
sistegang sa for siden:
Jeg får "hetetokter". Kjenner jeg blir skikkelig varm, og svetten renner.
Nå er i iallefall ikke jeg i ketose, tryna skikkelig med smågodt og "meny" fra burgerking i kveld. Har vært aleine hjemme ei uke, begge foreldra mine er på sjukehus. Er i grunn imponert at det gikk 6 dager, merkelig at godteri og hamburger er trøst. Hvordan får en omprogrammert hodet?
vaskeklut sa for siden:
Om du finner det ut, let me know.
Sukk, jeg mista oldefaren min i dag. Det var venta, og han sovna stille inn med smertelindring og en del familie ved senga. Så det var ingenting som kunne gjøres fra eller til. Men en trist og tung dag likevel, merker jeg. Ikke ble det bedre av at jeg klarte å trykke innpå fire små yoghurter fra yoplait og en 70% sjokoladeplate med mint heller. Alt ble liksom feil.
Albertina sa for siden:
:klem: til deg vaskeklut! Det er vondt å miste noen uansett, håper du kommer over kneika. Tenk sånn "oldefar ville vært stolt av meg nå" så legger du vekk sjokoladen og tar deg et egg i stedenfor. (f.eks)
Og til sistegang, håper det går bra med dine foreldre! :klem:
ciamor sa for siden:
Så trist, du har min dypeste medfølelse. Det er tungt å miste et familiemedlem uansett om det er forventet etter ei. :klem:
Anarko sa for siden:
Klem til deg vaskeklut. Ta vare på deg selv.
Jeg er trøtt i dag. Katten vekte meg 2-3 ganger, og til slutt stod jeg bare opp, selv om kroppen hadde ekstremt lyst tilbake til deilige senga. Har bakt i dag. Det var litt godt med noe tilnærmet brød, selv om jeg hadde forestilt meg at det ble bedre. Matlysten er helt mongo for tiden, og jeg er meget kresen blitt.
MsSparrow sa for siden:
Stor :klem:til deg Vaskeklut! Triste å miste noen uansett hvor gammel de er.
Sistegang: Håper du kommer over kneika og at det går bra med dine foreldre.
Jeg har svettet sånn den siste uka, så det er tydelig at kroppen prøver å kvitte seg med noe ja. Jeg var på vekta i dag, og den viste -3,3kg ned siden forrige mandag. Yey! Godt å få en god start.
vaskeklut sa for siden:
Takk for gode ord og klemme alle! Det varmer :)
Jeg (tror jeg) har fått nok styrke og motivasjon til å klemme til med skikkelig lavkarbo igjen nå. Jeg orker ikke begynne å telle før jeg begynner på skolen om en uke eller to, men kjører meg inn på sånn-ca-kurs nå :)
Nå blir det kjøttkaker, blomkålmos og smørpannestekt sellerirot til middag :D
Carisma sa for siden:
Ikke verst å ha oldefar så lenge vaskeklut! Jeg syntes jeg hadde oldemor lengte, hun døde da jeg var fjorten.
vaskeklut sa for siden:
Nei, jeg har vært heldig! :) Han ble 89 år gammel. Jeg har banke i bordet fortsatt oldemor i live, som var kona til oldefaren min :) Hun blir 84 i år. Jeg er glad for hver eneste dag jeg har mine respektive eldre, for jeg vet at det ikke er alle forunt.
tattoogl sa for siden:
Nå er snart min andre dag omme... Og har vondt i hodet! Får det hver gang jeg legger om til lavkarbo, eller fra lavkarbo til høykarbo:p
Holder på å lage chiligryte jeg fant her inne. Den skal visst stå å trekke i tre timer. Var på butikken istad for å finne spisskummen som skulle være i, men det fant jeg ikke. Får bare prøve å lage uten. Forresten så 'stinker' det hvitløk i hele huset... Tenker gubben blir glad når han kommer hjem:D:D
Kitsu sa for siden:
Urk. Har en møkkadag i dag. Var så vidt jeg kom meg på jobb, alle leddene i kroppen verker, spesielt ene skuldra mi. Lurer på om jeg ikke burde ta å komme meg til legen med den snart, den knaker og knekker i ett sett.
Anarko sa for siden:
Kitsu: skjedd noe spesielt?
Jeg har nå squashlasagne i ovnen, og fringe på tven. Tror det kan betegnes som en ganske så god tirsdag :)
Har vært på clas ohlson i dag og kjøpt meg noe som kalles for dot-lys. Sambo klarer ikke å sove med lyset på, og jeg liker å ligge å lese, så nå er det problemet løst, siden dotlysene er litt mer begrenset og ikke lyser opp hele rommet.
Carisma sa for siden:
Oj, må sjekke dot-lys! Trenger noe som ikke lyser for mye, men gjør at vi lett ser lilegutt på natta.
Kitsu sa for siden:
Neida, jeg bare sliter litt med vondter innimellom. Vet ikke helt hva det skyldes, burde vel egentlig fått det sjekket ut. Ene skulderen min knekker høylydt når jeg beveger den, selv til vanlig, og i dag har alt bare vært ekstra ubehagelig.
Nnem sa for siden:
Her har lillebror hatt tilvenning dag nr 2 i barnehagen. Gått strålende og han koser seg. Mor er lettet og kan begynne å tenke seg å komme tilbake på jobb. Har ikke jobbet på nesten 18 mnd.
Deilig å komme tilbake i riktig kosthold, vært en kjip sommer egentlig.
Anarko sa for siden:
Var i mange forskjellige størrelser. Billig var det også. Jeg fikk to med 5 lys inni for 49 kroner. Syns det var veldig billig! Går an å feste på veggen osv. Så nå gleder jeg meg til å lese i kveld med noe annet enn mobillys til å hjelpe meg :P Når både jeg og sambo er fornøyd, da er det jo bare velstand i huset :)
Anarko sa for siden:
Jeg sliter ikke med vondter. Men i sommer har jeg virkelig vært rar i magen. Matlysten er nok en gang borte, for ørtende gang denne sommeren. Jeg føler avsmak for bortimot all mat. Har lurt på om det kan være magesår, men har ikke hatt noe blod i avføring, har dog hatt en del halsbrann. Tenker også at det kanskje (sikkert) er pga det er så lummert.
Nupsida sa for siden:
Og, DER er nupsida tilbake fra ferie-modus, og klar til å være flink med kostholdet!!!
I sommer har ting bare gått skeis, vinglet mellom 73 og 76 kg hele tiden, pga utskeielser nesten hver helg. Men nå er jeg tilbake, på 71 kg og klar for å være flink og motstå alt av fristelser!!
Nå skal det nevnes at jeg velger å ikke leve etter ketolyse regler en stund nå, men det er for at jeg skal unngå det å skeie ut. Så da blir det en del flere karber, men det må jeg nesten leve med. Er vanskelig å leve strikt etter 15 til dagen, når jeg løper mellom jobber, og aldri har tid til å lage meg ordentlig mat.
Nå er det forresten bare en uke til jeg har vært lavkarber i ett helt år! Weee :D:D
Nupsida sa for siden:
Jeg er forresten og en av dem som alltid har hatt en tattovering som min siste mål-premie :D
Den skal symbolisere den jeg var før slankinga, den jeg er nå, og veien fra den ene til den andre. Og ikke minst at jeg ALDRI ALDRI ALDRI skal tilbake!!!
mizzim sa for siden:
er litt frustrert idag, men skal vel ikke være det- vekta kryper jo nedover, men jeg vil den skal løpe nedover..
første uka på lavkarbo gikk jeg fra 108,6 til 105,5 kg altså ned 3,1 kg
andre uka gikk jeg opp fra 105,5 til 105,6 mensenkom, så veide meg igjen tre dager etter da veide jeg 104,6
idag var det ny onsdag å offesielt 3. veiedag - 104,4 kg.
på 3 uker har jeg da gått ned 4,4 kg det er jo mye, men synes det går så seint, i forhold til første uka..
jeg har liksom litt hast, må ned i under 102,5 innen høsten.. å det er om under 1 mnd.
første uka lå stiksene på de to mørkeste fargene, hele uka
men etter det har den ligget mellom de to fargene i midten, å igår var den mellom den lyseste å den neste..
hvorfor er den så lys nå? jeg spiser jo under 15 gr, tror iallefall det. klarer ikke det der med å regne ut.
men får jo utslag vær dag, bare svakere en første uka..
vimsen85 sa for siden:
Utslag er utslag. Mørk farge på stixen kan tyde på at du har drukket for lite. Du har hatt et fantastisk resultat! Lavkarbo er effektivt, men det er ikke magi. Jeg gikk ned 27 kilo på 13 mnd. Mange ganger syns jeg det gikk seint. I gjennomsnitt er det ca to kilo i mnd. Nå er jeg 27 kilo lettere og kroppen har hatt tid å henge med i svingene. For stort vekttap på kort tid gjør at huden og hodet ikke klarer å henge med. Kos deg med maten og ikke fokuser for mye på vekta!
@ vakeklut: :klem: Det er trist å miste noen uansett om det er forventet. Bruk litt tid med familie. Det hjelper godt.
Jeg har bestilt meg tur til Tyrkia. Skal på chartertur for første gang på 9 år. Og jeg gleder meg. Jeg gleder meg til å ligge under en parasoll og lese bok og ikke gjøre noe annet en å bade litt innimellom. Sannsynligvis blir jeg lei etter to dager, men da finner jeg sikkert noe annet å gjøre ;) Har bare tre vakter igjen på jobb i august. Det er ganske deilig. Har jobbet fullt nesten hele sommeren. Skal jobbe littegrann fremover og jeg er veldig glad for det. Har vært tungt å leve kun på studielån (og lånte penger) siste semesteret.
Hadde visst mye på hjertet i dag.
Håper alle har en fin uke <3
Carisma sa for siden:
Vimsen: hvor i Tyrkia skal du? Hvis du vil gjøre noe annet enn å ligge på stranda, ta en tur til pamukkale. Veldig spesielt :ja:
vimsen85 sa for siden:
Skal til Alanya. Har lest om Pamukkale ja. Det er jo en idé :) Har ikke vært der. Man finner vel alltids noe å gjøre. Tenkte jeg skulle gå på Chillout Travel Cafe og se litt på lokal transport og steder av interesse i nærheten. Blir jo ofte litt lei etter to dager på ei strand ;)
Anarko sa for siden:
Så koselig da Vimsen :D Når reiser du?
Bønna200 sa for siden:
Vaskeklut: Så trist da. Det er veldig vondt når noen man er gald i dør, uansett alder. Så jeg sender deg også en stooor:klem:
Besteforeldrene mine er begge 89 år, men de er sprekere enn meg:p Men jeg ser med skrekk på den dagen de blir borte... De er som foreldre for meg og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre uten dem.
Anarko sa for siden:
Ser en diskusjon i en annen tråd her om endelig mål og hvordan man ønsker å bli.
Hvor tynn har dere egentlig lyst til å bli?
Tenker litt på det selv..
tattoogl sa for siden:
Ja, hvor tynn skal man bli??
Jeg har aldri vært tynn, så jeg vet ikke hva som er idealvekta mi. Men jeg har tippet på 60 kg, og jeg er 160 cm høy/lav:rolleyes:
Kan hende jeg bør veie mindre eller kanskje mer... Tenker jeg får se på veien nedover hvor jeg trives. Bare det ikke går til hode på en å gå ned i vekt, at man ikke klarer å stoppe når man har nådd målet....
Bønna200 sa for siden:
Jeg er 1,63 og i følge legen min er 60 kg bra. Men er et stykke dit, gitt:o
Nnem sa for siden:
Jeg kommer aldri til å bli tynn. Min trivselsvekt er/var 95 kg. Ligger nå høyt 3 sifret. Jeg har former og kler ikke selv å være noe mindre enn det.
ciamor sa for siden:
Det er litt det samme her, har alltid vært mer eller mindre overvektig etter at jeg ble voksen (18-19 år). Kanskje jeg drar litt hardt i når jeg har 60kg som mitt endelige mål? Jeg er tross alt 172cm. Jeg har sagt til meg selv at jeg ser det ann etterhvert hvordan jeg føler meg...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.