< Tilbake til oversikten

Augustskravletråden 30+

Sanney sa for siden:

var hos legen idag, og forhåpentligvis har han tatt meg på alvor denne gang og tok alle stoffskifteprøvene. fant en tråd her tidligere som egentlig handlet om noe annet i utgangspunktet hvor det var en smørbrødliste over stoffskiftesymptomer, og jeg kunne nærmest krysse av for halvparten...

spesielt ille er trøttheten og giddesløsheten jeg har hele tiden. orker ingenting, gidder ingenting, trøtt hele tiden uansett hvor mye jeg sover og når jeg sover.. og jeg er jo ikke passert 30 engang, bor for meg selv og burde egentlig ikke være så SLITEN hele tiden!

har tatt noen prøver tidligere, og de var sånn noenlunde innenfor normalen. men anti tpo har jeg ikke tatt før idag. så da får jeg svar neste uke antar jeg..

Albertina sa for siden:

Det var også veldig lurt! Har du sett deg ut HVA du skal ha NÅR du når siste målet? :)

Dim Chai er også verdt et besøk! Kald elv oppi fjellene, hvor man sitter i "båser" på elva, og kan hoppe rett ut i elva. Sklier og matservering. Veldig deilig når det er temperaturer godt over 45+.
"Pendla" mellom Norge og Tyrkia i 1,5 år, var sammen med en tyrker. :)

Jeg har ikke satt meg noe sånn mål om hvor tynn jeg skal bli, vet ikke hva idealvekta er, i første omgang er det vel å gå ned 30 kilo.. Vanskelig spørsmål, må tygge litt på den.

vimsen85 sa for siden:

Takk for tips :) Skal sjekke det ut.

Jeg har nådd trivselsvekt før jeg nådde målet mitt jeg. Det var 27 kilo som måtte til. Jeg har fortsatt litt å ta av, men jeg har ikke tenkt å stresse med å få de av. Jeg liker faktisk deigmagen min jeg. Jeg er ikke stram og sikkert langt utenfor idealet. Men så lenge jeg kan se på meg selv i speilet og ikke bli lei meg... Og så tenner jeg jo kjæresten min, så hun har visst heller ikke problemer med det. ganske fornøyd

God helg alle sammen! Skal snart på jobb, jeg. Og kjæresten min kommer hjem fra ferie i morgen. Så deilig det skal bli!

Mankell sa for siden:

Hadde en skikkelig sprekk igår. Min aller første. Vi spiste middag og jeg hadde lagd hvitløksbrød til resten av familien. Det er noe jeg har savnet siden jeg begynte på lchf. Jeg har ingen god unnskyldning for å ikke lage det lavkarbo vennlig, det har bare ikke blitt sånn. Når jeg hadde spist opp middagen lå det to biter brød igjen og jeg kunne ikke styre meg. Jeg hadde et sånt "sug" etter noe godt. Det smakte SÅÅÅ godt at jeg spiste begge to. Så fikk jeg det dessverre for meg at nå som jeg først hadde sprukket, kunne jeg kose meg litt til. Det ble både potetgull, et par rosinboller og litt is utover kvelden.
Gjett om jeg angrer idag. Jeg har så vondt i hodet og magen og har vært småkvalm i hele dag. Det blir lenge til neste sprekk om det blir noen. Det lover jeg. Det var ikke verdt det. Det som irriterer meg mest er at det nå tar meg 3 dager å komme i ketose igjen. Waste of time!!

Vel, det var dagen lille utblåsing fra denne kanten.

tattoogl sa for siden:

Mankell: Føler med deg, har gjort det samme i dag..:mad:
Jeg og datteren skulle til Oslo og jeg dro uten å ha spist frokost. Hadde planlagt å spise lavkarboburger på Max og hadde også med meg Atkinsbarer i veska. Men så kom vi på stasjonen og datteren min ville kjøpe en 3-pack med sjokoladeboller og da 'bare' måtte jeg spise en. I Oslo ble det en liten is, en halv liten italiensk pizza, liten cupcake, lakris og litt smågodt før jeg kom hjem. Var ikke mye mat her igården nei... En halv pizza og resten godis!!
Føler meg som en dritt og har lyst til å skeie ut i morgen da det er barnebursdag til barnebarnet vårt... Ellers så blir jeg hjemme!

sistegang sa for siden:

Jeg skal forsøke å holde meg til riktig kosthold, sjøl om jeg har det helt forferdelig for tida. Pappaen min kommer til å dø av kreft i løpet av noen dager nå. Han fikk diagnosen for 2 uker siden, før det visste vi ikke at han var sjuk. Jeg er så lei at livet gir meg en på tygga hver gang endelig tror at jeg skal få det greit.

grotingeling sa for siden:

Må bare kondolere sistegang, dette var triste nyheter :klem:

Mankell sa for siden:

Jeg vet det kan være vanskelig, men ikke gi deg. Idag er en ny dag og ny mulighet til å gjøre opp for igår. ;)
Har du barnebarn allerede?

Mankell sa for siden:

Huff så forferdelig. Mine tanker går til deg og din familie. :klem:

Bønna200 sa for siden:

Å, nei.. Så leit! I tillegg til sorgen legger det et sjokk der også tenker jeg, og da blir lissom alt vanskligere.
Det hjelper nok ikke så mye nå, men da jeg mistet en god venn helt brått som var kon 30 år, sa venninna mi at sorgen vil bli bedre etter hvert selv om savnet bestandig vil være der. Og det hadde hun helt rett i. Det er bare så vanskelig å se når en er midt oppe i det.
Håper det går bra med deg og sender deg en stooor:klem:

Bønna200 sa for siden:

Ja, er det ikke typisk at når en først sprekker så føler man at man har feila så ille at man like gjerne kan unne seg litt til? :eek: Jeg sprakk en dag jeg hadde besøk her hele kvelden. Bestilte både pizza og drakk masse vin:rolleyes: Skal ikke veie meg på noen dager:o

tattoogl sa for siden:

Nei, jeg er 'stebestemor', min mann har....:p

Zillah sa for siden:

Sistegang - det er berre så innmari trist. Eg har liksom ikkje ord, berre klemmar til deg. :klem:

Med meg går det bra, eg har hatt ei fin veke og klart meg fint trass i at det er uvand å vere ute heimefrå og ikkje kunne ha mi eiga rytme om dagen. Og fast lunsjtid og greier. Men lavkarbomatboksen min, den er topp! (Har lånt ein av ungane sine, håpar eg snart får den eg har bestilt til meg, for når skolen startar på igjen så treng dei sine sjølve.)

No begynner eg å ha lyst på tatovering også. Eg må vere sprø. Dette gamle skrukkete skinnet her eignar seg nok ikkje for pynt. Skulle ønske eg var fast og fin og ikkje hadde slenge-skinn... Kva er bra og mindre bra stader for tatovering, med tanke på korleis huda endrar seg med åra, vekt-endringar osv? Eg kunne tenkt meg noko heilt lengst nede på magen like v bikinikanten, men med min mage og mitt mageskinn så blir nok ikkje dét nokon høydare, akkurat... Her er det heng minsann. :(

Og hadde eg ikkje hatt slasket, så hadde det vel ikkje vore nokon super idé uansett, mtp kanskje å få ein til bebis ein dag, om klokka går sakte nok :rolleyes:

Katta66 sa for siden:

Korsryggen er vel et av de stedene på kroppen hvor huden siger minst ned. Dessuten er det enkelt å skjule tatoveringen i settinger hvor det ikke passer så bra :)

Anarko sa for siden:

Så trist å høre Sistegang! Håper du har noen å være med i tiden som kommer som støtter deg godt! Klem

Jeg skal til legen i dag. Jeg har tidligere fått utslett på hendene og i ansiktet, der det på hånden (kun venstre) er blemmer. Denne gangen her er det derimot mye verre, det brenner, svir og klør. Nå jeg lurer jeg på om det jeg trodde var at jeg var solbrent i ansiktet, kanskje ikke er det likevel.
Jeg skal begynne i skole på torsdag og vil virkelig ikke se slik ut.

vaskeklut sa for siden:

Kondolerer, Sistegang. Mange klemmer og varme tanker til deg!

tattoogl sa for siden:

Da var min første uke gjennomført med - 1.7 kg ned. Hadde det ikke vært for utskeielsen på lørdag så hadde jeg gått nedmer, for på lørdag morgen viste vekta - 2.5 kg ned :mad: Så litt ekstra vann fikk jeg som takk!! :p

Anarko sa for siden:

Har nå fått vite at jeg enten har en allergi, eller at det er en allergi/et utbrudd fra i fjor (hadde en stygg reaksjon på utgått sminke) som kommer tilbake med jevne mellomrom. Skal i alle fall gå på prednisolon og zyrtec i 9 dager. Noen som har erfaring på dette området?

vaskeklut sa for siden:

njash, jeg spiser zyrtec daglig fra mars/april og ut august-ish. det er helt fint, jeg klør ikke ^_^

Anarko sa for siden:

Ok, da rekner jeg med at det ikke er noen bivirkninger av det unormale :)

Er ekstremt glad for tiden, om man ser bort fra hudproblemene. Skal begynne på skole torsdag, hoppende glad for å ha kommet inn. OG min mor handlet klær til meg i helgen, på en butikk der det som oftest er kun tynne folk som handler. Greit, jeg måtte ha l og xl, men likevel! Og jeg følte meg både pen og vel i de. Ønsker alle en flott dag :)

Kitsu sa for siden:

Allergimedisiner kan gjøre deg noe søvning, men det bruker å gå over etter noen dager.

Og det burde du, de er flott! Så det. :P

Bønna200 sa for siden:

Fant akkurat pippipen min død på gulvet:hylgrine:

Anarko sa for siden:

Takk <3

Kitsu sa for siden:

Jeg kan visst bare skrive "du" rett halvparten av tiden. :P

vaskeklut sa for siden:

åååh :( :klem:

Bønna200 sa for siden:

Jeg trengte en klem! Takk, Vaskeklut:) Og en stor:klem:tilbake!

vaskeklut sa for siden:

ÅÅÅH!!! Jeg er så lykkelig! For første gang på ...MANGEMANGE år! Jeg må bare få det ut noen plass :o Jeg har fått meg mannebein :D :love: Han er bare så ... så.. BRA! åh.

Og for de som liker nerdegreier: jeg har i tillegg bestilt meg en mini-pc! Rettere sagt en slik en. Og så måtte jeg jo ha en folder til, og da ble det en slik en :D

Zillah sa for siden:

::: plystre :::

gvm82 sa for siden:

Flytta for ei tid tilbake til ein bitteliten plass der alle kjenner alle. Eg kjente omtrent ingen frå før av, og vett av erfaring at det er ikkje alltid lika lett å komma inn i slike "samfunn".
Men nå er eg så glad, for alle har vore heilt topp her. Eg blir bedd med dei andre damene i bygda på klubb, kino og fest, og eg følar det som om dei verkeleg har lyst til at eg ska trivast her. Eg er så glad :)

MsSparrow sa for siden:

Så hyggelig å høre! Deilig når man finner noen man trives sammen med! :)

Godt med en fin velkomst! Alt blir så mye lettere. Håper det fortsetter sånn!

Jeg har hatt ei helg der jeg virkelig skeiet ut. :mad: Det var på lørdagen, fest og fanteri sammen med gode venner vil nok vises på vekta denne uka her. Men var flink på søndag, selv om formen var laber. Så nå er det bare å fortsette.

volvojenta sa for siden:

Isj og æsj!

Skulle på vekta i går etter at det er over to uker siden , og den viser akurat samme tall som sist! Skjønner ingenting. Har ikke skeiet ut med hverken sjokolade eller potetgull:(.
gikk inn på diett.no og la inn ca det jeg spiste i løpet av dagen i går, det viste seg at jeg får for lite sink, kan det ha noe med saken å gjøre?:confused:
Har da virkelig merket at ei bukse har blitt romsligere så dette var nedtur!
Godt å få det ut blant dere andre nybegynnere, jeg startet i slutten av juli og gikk ned to kilo første uka og trodde dermed at jeg var godt i gang.. Er vel for tidlig å nå et "platå" etter to uker???
Ja, ja, jeg får bare holde på for det er ikke vanskelig å la være ris, pasta og poteter. Har ikke sug etter sukker heller:D.
Skal vente ei uke med å veie meg så får vi se da.

Sukk!:o

Carisma sa for siden:

Er ikke cm like viktig som vekt da? Ser ut som du ser deg litt vel blind på vekta...

Bønna200 sa for siden:

Grattis:D

Bønna200 sa for siden:

Synes det nesten er viktigere med målene jeg da. For det kan man SE:p
Her går kiloene i rykk og napp, men har nå gått ned ca 6 kg siden jeg begynte for noen uker siden. Og det er jo et under, såmm som jeg har spist etter jeg begynte på lavkarbo:eek:

vaskeklut sa for siden:

Takk :D Det er så fint og flott å være meg akkurat nå:rolleyes:

Nupsida sa for siden:

huff, får så dårlig samvittighet når jeg aldri er her nesten!

Idag har jeg faktisk ett års dag som lavkarber, weehuuu :D

mizzim sa for siden:

wrææææææææææl

oooh, spennende asså.
fikk brev fra Porsgrunn idag..

Time til sammtale/undersøkelse mandag 12.09.2011 kl 09.00
duuu å du å jeg gleder meg, men er såå spent på om jeg veier lite nok.. er jo ikke nådd bmi grensa enda.. å håper viiirkelig at jeg klarer 2 - 3 kg innen 12 september. magler bare rett over 1 kg til bmi grensa, men vil helst være litt under den å liksom.
ååå det kiler i magen bare jeg tenker på det altså:D hehe.. wee..

Bønna200 sa for siden:

Jeg har nylig kasta meg på denne tråden og lurer bare på hva er det med Porsgrunn? :)

Bønna200 sa for siden:

Litt rart, men så meg sjøl i speilet istad, på leting etter min fiende elveblesten, og syntes jeg så tynnere ut. Sånn helt plutselig. Tenkte at det kan jo ikke stemme. Så fram med målebånd. Og tre cm mindre under brystet, to rundt mitt største, som er hofte-mage parti. Og jeg ser helt tydelig at mye av haka mi har forsvinni:D
Men snodig da, så fort:eek:

Nupsida sa for siden:

nadjasin.blogg.no/ Har skrevet ett lite innlegg om mitt år med lavkarbo! :)

Hadde vært morro om dere stakk innom :)

ciamor sa for siden:

Det lurer jeg også på! ;)

Zillah sa for siden:

Da skulle de ha klikka på wææææææææææææææææææl og fulgt linken :D
Kjempespennande, mizzim!

Min formiddag var forferdeleg. Eg har hatt det ganske ok på det kurset eg er på, er saman med ein fin gjeng. Men i dag måtte vi gjennom kartlegging av ferdigheter i lesing, skriving og matematikk. Det har eg gjort ein gong før for nokre år sidan, og det var ei ubehageleg oppleving, men i dag var det rett og slett grusomt.

Eg har ikkje problem med norsk, men eg kortslutta på matematikken, og blei sittande og skjelve og gråte da eg ikkje klarte å rekne ut eit enkelt substraksjonsstykke. Blei tatt tilbake til det eg så hendig har "gløymd" frå angstanfall på eksamen og sånn. Det positive i dag er i alle fall at eg ikkje sprang hylande ut av klasserommet med påfølgande tur til psykologen. (Og det er bra, for eg har ingen lenger, dessverre.) Men uff. Påminning om at eg har litt å jobbe med, her, om eg har tenkt å endeleg kome med gjennom eit studium. Har mislyktes mange nok gongar no.

Er det andre som har problem - ikkje først og framst med matematikk, men med meistring av tankar og kjensler i ein slik stress-situasjon? Eg har nok eit problem med umenneskeleg høge krav til meg sjølv og kanskje eit for stort fokus på uviktige detaljar. Eg vart til dømes sittande etter testen og tenke på korleis eg hadde satt ring rundt svaralternativa i ei oppgåve i staden for å sette strek under, slik det stod i teksten. Og korleis det mangla 2 komma i ei oppgåve der vi hadde blitt bedt om å sette inn manglande punktum. Det forstyrra meg slik... teksten berre skreik etter å få komma, men det hadde jo ikkje oppgåva bedt om. Det var ikkje det som var viktig der.

Eg var kjempesliten i ettermiddag... Glad eg ikkje treng å dra inn tidleg på kurs i morgon.

Bik sa for siden:

Flott blogg :)

Anarko sa for siden:

Zillah: i morgen begynner jeg selv på skole etter å ha ventet lenge på muligheten. Merker jeg er litt nervøs for blant annet hvem jeg havner i klasse med og hvordan overgangen blir. MEN; dette har jeg hatt så ekstremt lyst til så lenge, og motivasjonen er skyhøy, så jeg har rett og slett bare bestemt meg for at dette skal jeg klare. Jeg er et ordentlig stabeist, så når jeg har bestemt meg for noe så gjennomfører jeg. Om du ikke er fullt så sta som meg, men tenker at du skal klare det likevel, så har du nok helt rett i at du kommer til å klare det :)
Håper jeg sovner tidlig i kveld og er opplagt og klar til i morgen :)

mizzim sa for siden:

Porsgrunn skal hjelpe oss å få en baby. vi har vært prøvere i snart 6 år å vårt største ønske er en baby.

Carisma sa for siden:

Prøv å fokusere på andre områder i livet også. For mye fokus kun på det kan være det lille som gjør det vanskelig :o

mizzim sa for siden:

nei, det er ikke det lille elstra som gjør det vanskelig. har vært prøver ei 6 år, er ufrivillig barneløse fordi jeg har pcos å ikke får eggløsning..
så hjelper ikke å ikke fokusere på det, da skjer det bare ikke noe, for det kommer ikke egg uten hormon behandlinger.
nå skal vi inn til prøverør da..

Carisma sa for siden:

Det fikk jeg beskjed om også. Og eggstokkene var stappfulle av cyster. Hadde hverken regelmessig mens eller eggløsning. Så la jeg om til lavkarbo, begynte med akupunktur og vips var jeg helt uventet gravid. Selv om jeg noen år før fikk beskjed om at jeg sannsynligvis ikke kunne bli det og hvertfall ikke uten tunge hormonbehandlinger.
Det jeg mente var at om det er det eneste du klarer å tenke på vil det skape ekstra stress i kroppen, og stress hindrer graviditet minst like mye som hormontrøbbel gjør. Så om du klarer å finne andre ting å glede deg over vil du kunne senke stressnivået og bedre sjansene.

mizzim sa for siden:

ja:D men det har jeg. nå gleder mjeg meg over vekt tap vær uke, jeg er ny gift å stor koser meg
jeg skal kanskje begynne på fotograf skole.. så har myye å glede meg over.. tenker egentlig lite på baby for tiden.. har lakt det på is før vi skulle til porsgrunn.. å nå har vi fått time der 12 september, til info møte.. wee

Katta66 sa for siden:

Mizzim; det høres kjempespennende ut, ønsker deg all mulig lykke til og håper det gir de resultater du ønsker :)

Zillah; det der hørtes ikke noe godt ut. Skjønner dette har en historie for din del og det er nok vanskelig å havne i situasjoner du tidligere har opplevd som vanskelige. Sender deg en god :klem:

Jeg trodde denne tråden var for de over 30 år jeg, men der tok jeg feil. Jaja, beklager :)

Kitsu sa for siden:

Ahahaha! Jeg har bleket luggen, og den er knall oransje. Var nok et snev henna igjen i håret mitt ja. Vel, har hatt alle verdens farger før, så hvorfor ikke oransje?

På lavkarbosiden av ting - vekten min hopper noe opp og ned i det siste. I dag var den nede på det laveste igjen, men jeg skal visst ikke lengre ned enn det. Men jaja, skal vel ikke klage, er normalvektig for første gang siden barneskolen. Skulle bare ønske de siste 4 kiloen ville vekk og. surmuler

Kiro sa for siden:

Uff, det er virkelig vanskelig å holde kosten for tiden. Prøver å være sterk, men er ikke lett. så det blir noen glipper innimellom, men satser på at det går tilbake til det normale når fadderuken er over, og studiene begynner for alvor. :)

Albertina sa for siden:

:heia: Leste litt i bloggen din, og kommer nok til å ta turen igjen for å følge videre med på veien mot baby!
Har samme drømmen selv, men foreløbig uten hell. Lykke til i hvertfall!!

Håper dere har det bra alle sammen, jeg har hatt noen dager med en farlig hodepine, i dag er jeg så trøtt og utafor at jeg vet knapt nok opp ned på meg selv. Kvalm, svetter og fryser om hverandre. Og i kombinasjon med masse jobb, blir dagen ugunstig egentlig. :(

Anarko sa for siden:

Albertina: influensa du brygger på?

Jeg har hatt første skoledag i dag. Det var fantastisk! Er så glad! Er utrolig deilig å være på rette veien.
Jeg har spist litt dreamfieldspasta i det siste, den skal jo være lavkarbo, men den er visstnok ikke så bra som den reklamerer for. Jeg tar bare en neve med pasta hver gang da. Så er vel ikke sååååååååå gale i små mengder? Jaja, neste gang går jeg heller for atkins sin.

Carisma sa for siden:

Jeg er veldig nysgjerrig på hva du skal studere Anarko! :)

MsSparrow sa for siden:

Fadderuke er sikkert ikke det beste når man går på Lavkarbo. Hadde hvertfall blitt fristet til en øl eller 5 jeg. ;)

Uff....hørtes ikke noe bra ut. Håper formen blir bedre snart! :)

Her går det ganske så bra. Men jeg tror jeg får i meg for lite fett egentlig. Er ikke særlig glad i f.eks. bacon, skinnet på kyllingen og andre fettkilder. Men prøver så godt jeg kan. Ellers har jeg bestemt meg for å ha en dag i uken, der jeg kan unne meg noe godt(pizzabit, grove rundstykker etc.)

Anarko sa for siden:

Helsefag :) Syns det virker som et veldig bra opplegg. Det er voksenopplæring da, med eksamen på slutten som da blir en bekreftelse på teorien på fagbrevet (om man består selvsagt). Så er det gode muligheter for videreutdanning, noe jeg har planer om innen psykiatri :)

Sanney sa for siden:

idag har jeg lagd kjøttkaker med fetaost av den nye kjøttdeigen de har på rema. det ble kjempegodt! selvsagt et prosjekt jeg startet klokka 8 på kvelden, da farsen gikk ut på dato idag..

igår var jeg hos optiker, på bare 4 år har jeg gått fra +0.75 til -0.5 på venstre øye, høyre fra +1 til 0.. så nå er jeg faktisk nærsynt! ikke rart jeg ikke ser tallene på klokka vi har på jobben lenger :p har jo skjeve hornhinner til gangs også..

nye briller ankommer om 2 uker, har ikke brukt mine gamle på over 3.. og disse blir jo ikke såkalt lesebriller heller, blir nok til at jeg alltid bruker de, håper jeg. skal jeg bruke 3500 på briller, skal jeg bruke de også.

tattoogl sa for siden:

Spørs om du detter ut av ketose... Det gjorde jeg når jeg spiste den i god tro!! Les innlegg om den inne på forumet...

Nupsida sa for siden:

Idag er jeg faktisk litt stolt av meg selv!
Denne dagen har vært en av verdens største drittdager, å det er på slike dager der nupsida ikke klarer tenke så klart, så da hiver hun innpå de største karbobombene til det ikke er mer plass i magen..

Men, idag klarte jeg faktisk stoppe meg selv etter en bit av en bolle :D (Min største svakhet det der..bollene altså!)

Anarko sa for siden:

Av bare en gang? Jaja, kaster de ikke, og varer lenge gjør de nok og siden jeg tar så lite om gangen. Får bare spise det sjeldent. Kanskje gi de til mamma som er mye mer liberal på lavkarbo enn jeg. :)

madamode sa for siden:

lenge siden jeg har skrevet her nå, måtte inn å oppdatere tickeren :eek: gått ned 2 kg til så jeg er meget, meget happy ;) - så jeg ville bare stikke bare innom med et lite smil om munnen og ønsker alle ei riktig herlig helg! - håper alle har det bra :D

kos dere!!

Sanney sa for siden:

var på meny igår. de har fått in både sukrin, sukrinmelis, noe som heter fiberfin og en brødmix med bare en karb per 100. men det kosta 50 kr, litt vel dyrt for et brød, så jeg gadd ikke kjøpe. var noe gresskarkjerner og annet oppi der. men er jo greit om jeg en dag absolutt ville ha brød :p

Anarko sa for siden:

Ble mildt sagt litt imponert over meny nå ja...

Sanney sa for siden:

er jo variabelt hva hver butikk tar inn, det er to meny butikker i byen og de har en del forskjellig utvalg. prisen på sukrin var drøye 60 kr, samme merke som på helsekosten. og omtrent samme pris. og jeg er oftere på meny enn på senteret hvor helsekosten er. ikke at jeg har brukt opp min første pose sukrin ennå men lell.

men det var også en folder fra funksjonell mat der, og et par eksemplarer av bakeglede uten sukker i de hyllene. var en sånn display hylle på enden av ei hyllerekke, for å virkelig vise fram produktene. de varene var ikke der forrige helg, så det er helt nytt. får bare håpe det selger nå da, så det ikke forsvinner.

mamma jobber i ferskvaren der, og de får visst stadig spørsmål om karbeinnhold i ting de selger og etterspørsel etter karbofrie ferdigmat fra disken :)

mizzim sa for siden:

kan jeg spørre dere.. tror dere det er sansylig at jeg kan komme under 100 innen 12 september?
her er veie historikken min på ketolyse.. å jeg skal veie meg iigjen til onsdag
20 juli - 108,6 kg
28 juli - 105,5 kg
3 aug - 105,6 kg - 2 dag i mensen
10 aug - 104,4 kg
17 aug - 102,9 kg

jeg skal inn til sammtale i Porsgrunn nemlig ang prøverør å må veie max 102,5 da, men vil helst under 100 så jeg har litt feil margin å gå på, ingen vekter er jo like..
tror dere det er mulig?

Bønna200 sa for siden:

Jeg tror det er mulig:ja: Bare du ikke går rett på et platå... Men det skal du ikke nå!
Lykke til:klem:

Sanney sa for siden:

jeg er sulten. men fjeset er fremdeles veldig bedøvd etter tannlegens herjinger.. første sprøyta ble satt for langt bak så hu måtte sette ei til..

men jeg er SULTEN! ;_;

Kitsu sa for siden:

Urk, kroppen verker igjen i dag. Aner ikke hva som feiler meg. Kom meg nesten ikke hjem fra jobb, rett og slett fordi flere av leddene mine gjør vondt. Å bevege seg er bare tungt og slitsomt. Merker at sofaen er min venn i dag.

vaskeklut sa for siden:

Kanskje vi skal døpe om dette til klagetråden? Jeg har også noe å klage over: jeg får ikke tak i Mannen :( Han svarer ikke på sms, telefon eller IRC :( Ikke fått tak i ham siden lørdag ettermiddag...

Kitsu sa for siden:

Hadde ikke vi en klagetråd? Lurer på hvor den ble av... :P

Zillah sa for siden:

Neida, eg vil IKKJE klage !! Ok, eg vil klage over vekta som gikk opp 2,4 kilo denne veka, og det meste (om ikkje meir) sat i føtene, LOL... Å den forbaska salamien! (Men det er langt frå "rekorden" min etter å ha spist spekeskinke i mange dagar.) I dag har eg tissa og tissa enda meir enn vanleg. Så det er vel på veg ut att. Føtene kjennes ikkje så verst no i forhold til i går kveld og i dag tidleg.

Ellers har eg det så bra, så! Kulturskoleåret begynte igjen, og mellomste jenta mi hadde sin aller første speletime i dag og er så ivrig! Eldstejenta fikk ny lærar og eg håper det kan bli litt meire iver hos ho også. Og eg er framleis forelska og livet er herleg. Bortsett frå at kjærasten bur i USA og alt det der, da.

Anarko sa for siden:

Da kan jo jeg for en gangs skyld være positiv :D Jeg er flink til å klage vanligvis så;
jeg har flotte dager på skolen. Stortrives! Klassen er kjempegrei, foreleserene/lærerene er veldig flinke, og siden klassen er så liten så blir det "plass" til alle. Gode lunsjer har jeg med meg også :D
Ellers: hole in the sky til helgen! Noe jeg har gledet meg til lenge nå, men lurer litt på hvordan jeg skal gjøre det med tanke på alkohol. Vil ikke være fyllesyk noen av dagene, men ikke helt edru heller. :P

Bønna200 sa for siden:

Neimen... Så kjipt:(

vaskeklut sa for siden:

Det var grusomt irriterende! Men jeg fant ut hvorfor. Han hadde SLÅTT AV LYDEN PÅ TELEFONEN SIN!!!!! Baaaah, MENN! :rulleøyne

Bønna200 sa for siden:

Mannfolk kan være fryktelig irriterende noen ganger:p Men det må vi vel bare ta med oss, hvis vi vil ha resten av dem;)

vimsen85 sa for siden:

Det er ikke alltid lettere med kvinnfolk kan jeg fortelle dere.

vaskeklut sa for siden:

Ja, du sier noe der :rolleyes: De er jo ganske fine å ha! Sånn egentlig. :p

HÆH? :confused: Jeg trodde vi var enkle å ha med å gjøre? Den der må du forklare, vimsen :eek::rolleyes:

Og sånn forresten! Jeg som egentlig har SYK edderkoppfobi har turt å holde i den største og ekleste edderkoppen EVER!!!! jeg kan slenge ut en link med bildebevis til den som vil se. jeg er så STOLT!!! :D

lucifine sa for siden:

Sniker meg bare inn for jeg hadde så lyst til å fortelle noen at nå er jeg minus 16 kg.. Bare 37 igjen :humre:

vaskeklut sa for siden:

Gratulerer så mye, lucifina! Bra jobba :D

HER er forresten link til bildet :D (De med noia for edderkopper trenger ikke se på..!)

lucifine sa for siden:

ÆÆÆÆÆsj! Du er tøff! Jeg hater slike edderkopper!

Cilla sa for siden:

Hei alle sammen!
Nykommer her, jeg er på dag 2 av lavkarbo-kosthold. Jeg prøver meg litt frem for å se nøyaktig hvilket opplegg jeg skal følge, jeg regner med veien blir til mens jeg går!

Som dere se av tickeren min, ønsker jeg å gå ned 33 kg.

Anarko sa for siden:

Velkommen Linn79! Veien blir til mens du går ja, og husk på at du stortsett alltid finner stor hjelp i forumet :)

bærrgen sa for siden:

Sånn, nå er jeg tilbake i gamet :rolleyes: Er ikke helt på plass med kostholdet enda (dvs har kuttet snop og mye karber, men er ikke helt nede i 15 karber enda), men har vært superflink til å trimme de siste tre ukene!

vaskeklut sa for siden:

Åh, jeg er så forelska i den fine kjæresten jeg har fått meg, jeg :love:

Måtte bare få det ut noen plass :o

lucifine sa for siden:

Så moro med ny kjæreste! Grattis!

Anarko sa for siden:

Gratulerer med kjæreste :)

Albertina sa for siden:

Hei alle!

Bare innom og hilser på!

Skjer så mye en gang, at jeg har lite tid til pc-slarving!

Vekta forrige uke viste nedgang på 2 kilo, og veiedagen min på onsdag sa OPP 100 gram. Jeg hadde en sprekk forrige helg, på slektstreff. Drakk øl og spiste dessert. :rolleyes: Men, men denne uka har det vært bra og jeg er i ketose igjen!
Ellers har vi hatt oversvømmelse i garasjen, 50 cm vann. Alt er ødelagt. :mad:

Sanney sa for siden:

imorra blir det tur til gardermoen for å plukke opp min kjære :D hele 4 uker blir han :love:

Anarko sa for siden:

Æsj, surt med garasjen!
100 gram er ingenting å bry seg om, det er en vanlig variasjon. Fokuser heller på de 2 kg du har gått ned ;)

Albertina sa for siden:

Veldig surt med garasjen, spesielt siden jeg hadde en del av mitt flyttelass der, bor for tiden hos foreldrene mine, og da plasserte vi esker og sånt der. Stått tørt og fint lenge og vel, helt til myra rant over. Bilder, bøker og sånne ting med høy affeksjonsverdi er trist. :(
Ja, akkurat det med vekta denne uka tar jeg ikke så tungt! Koste meg på slektstreff, drakk øl og møtte masse folk! :p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.