Carisma sa for siden:
TAKK! Jeg har fått direkte kjeft av folk fordi jeg sa jeg ikke var imponert :D Det er ikke noe Kill Bill liksom... :rolleyes: Og Brad Pitt overspillte.
Carisma sa for siden:
TAKK! Jeg har fått direkte kjeft av folk fordi jeg sa jeg ikke var imponert :D Det er ikke noe Kill Bill liksom... :rolleyes: Og Brad Pitt overspillte.
mofe sa for siden:
Carisma, helt enig! Kill Bill var SÅ sinnsykt mye bedre, den var jo helt hysterisk morsom!!
Viclin sa for siden:
Nå har jeg ikke sett Inglourious Basterds, men det er som å banne i kirka når man sier man ikke liker en populær film. Jeg liker hverken Harry Potter eller Ringenes Herre (RH 1 har jeg sovnet i ved alle forsøk på å se den, 2'ern var bedre og 3'ern syns jeg var for lang igjen), og sier jeg det til folk blir de nesten sinte på meg.
Gracella sa for siden:
Nei, smaken er som baken ;) og man kan da ikke like alt.
Jeg synes historien i inglourious basterds var glimrende fortalt og den kommer nok i dvd-arkivet her i huset.
Gleder meg til District 9 og et par grøssere som jeg ikke husker navnet på i farta :)
Paris sa for siden:
Noen som har sett Marley and me? Med Jennifer Aniston?
mofe sa for siden:
Jepp! Helt grei koselig film! Jeg fikk faktisk tårer i øynene! :p
SusieBlues sa for siden:
Jeg også!
Kanutten sa for siden:
Jeg så i forrige uke den orginale Inglorious Bastards fra 1977; Tarantinos favoritt-krigsfilm :o
Likte den kjempebra og skal kjøpe nyproduksjonen så snart den kommer på dvd. Jeg er så heldig at vi har eget kinorom med svært lerret og knallbra lydanlegg og kan dermed se filmene når det passer. Mangler bare popcornmaskin. :p
Lillevoff sa for siden:
Kan varmt anbefale "Up", som går på kino i disse dager.
Maken til nydelig film skal du lete lenge etter! Morsom historie for barn, filosofisk perle for oss voksne.
Viclin sa for siden:
Den er kjempesøt!Omelett sa for siden:
Helt enig, flott film!
Jeg så Welcome to the Dollhouse i går. Realistisk og bra film!
SusieBlues sa for siden:
Jeg så "Like water for chocolate" for et par dager siden. Den var fin.
I dag så vi Deliverance, med en barsk Burt Reynolds! Den var veldig god!
Babyblue sa for siden:
Stor filmfantast her. Stakk innom billigavdelinga og da blei det Who's that girl, Fletch, Can't buy me love og noen Hammer Horror filmer. Siste nyfilmen var Monsters VS Aliens. Helt grei, men ingen høydare.
Kanutten sa for siden:
Hammer Horror er megabra! Tror vi har det meste derifra.(Filmfantaster her også :o)
Babyblue sa for siden:
Så moro! Play.com har forresten salg på en del eldre skrekkfilmer. En del Christopher Lee vampyrfilmer og noen Vincent Price filmer ;) Priser fra 3.99 euro.
www.play.com/DVD/DVD/3-/195433/2-/Promo.html?ob=rating&cpage=1
Blei 6 stk på meg
Taste the blood of Dracula
Dracula AD 1972
House of wax (Vincent Price, IKKE Paris)
The pit and the pendulum
The fall of the house of Usher
One milliion years BC
Babyblue sa for siden:
Så den for noen år siden. Er fortsatt litt sjokkskada...
"Squeel like a pig"
Omelett sa for siden:
Jeg så Inglorious Basterds i går. :D Jeg syns den var kjempebra, og at Tarantino har utviklet seg siden sist.
Kanutten sa for siden:
Har alle, men av en eller annen grunn er The pit den filmen som har rørt meg mest... guummel.
Elsker Lee og Price! Men det er en til, kommer ikke på navnet nå...
Var i fjor sommer i museet til Bram Stoker... Det var gruuusefullt!
Kanutten sa for siden:
Filmen er egentlig megagammel og er Tarantinos yndlingskrigsfilm. har bare sett den gamle jeg fra midt på 70 tallet, ikke den nye. Gleder meg til den kommer på film.
Omelett sa for siden:
Det er ikke den samme filmen, men Tarantinos film er inspirert av blant annet Inglorious Bastards fra 1978.
Kanutten sa for siden:
Vet det ikke er samme filmen, men har lest at den gamle filmen er den beste krigsfilmen Tarantino vet om og som han prøvde gjenskape... Har sett den gamle flere ganger nå og gleder meg til å se den nye!
Carisma sa for siden:
Jeg har nettopp sett Day Watch. Russisk film, som faktisk ikke var så værst i det hele tatt.
SusieBlues sa for siden:
Jeg så Changeling i helgen, med Jolie. Regissert av Clint Eastwood og den var bra. Huff, jeg ble frustrert på hennes vegne!
Jeg så også W, som handler om George W Bush. Synes det er utrolig skremmende at en slik mann kunne bli valgt til president. Dersom den er "riktig", så fikk jeg faktisk ganske mye sympati med kona hans, som virket som en veldig oppegående dame. Og Colin Powell, som i filmen virker som en mann som er mot Bush sin "angrip først"-taktikk..
Anyway, en god film laget av Oliver Stone. (Men jeg som liker Richard Dreyfuss så godt, synes det var leit å se han spille så usympatisk som vise-president)
Nutta sa for siden:
Her kommer en liste over mine favoritter :)
Kunne sikkert ramset opp hundretusen til :D
Babyblue sa for siden:
Finnes en oppfølger. Heter Nightwatch.
mofe sa for siden:
Nettopp sett "My sisters keeper" - en fantastisk vakker film! :ja:
Viclin sa for siden:
Den er kjempefin!
SusieBlues sa for siden:
Jeg så A Christmas Carol i 3D på fredag. Den var fin og jeg likte 3D-effekten i filmen.
Jeg likte også hvordan de fortalte historien og moralen i den.
Torsdag så jeg Reisen til jordens indre. Samme skuespiller som i Mumien-filmene, men absolutt ikke like morsom som de filmene.
Lørdag så jeg Titanic. Jeg likte effektene og hvordan de klarte å vise at skipet gikk ned og slikt. Men lot meg ikke helt trollbinde av historien. Men ble faktisk litt rørt med tanke på hvor mange mennesker som døde.
Jeg så deretter Vicki Christina Barcelona. Den likte jeg. Den var kanskje litt typisk Woody Allensk og det liker jeg. Javier Bardem spiller litt sånn kjekkas av en kunstner som ikke er for sjenert til å gå bort til to fremmede damer og spørre om de vil være med helgetur med han og "make love". Det blir nok en overgang når jeg i løpet av uka skal se han i No country for old men...
Viclin sa for siden:
A Christmas Carol er kjempebra, og den er helt klart best i 3D altså.
Iset sa for siden:
Var Christmas Carol skummel sett fra et SVÆRT uredd barns (6 år) synspunkt? Altså her snakker vi om et barn som ikke er redd for noe annet enn insekter, og som syntes Coraline var kjedelig. Hun har nemlig fryktelig, fryyyktelig lyst å se denne, og jeg tror ikke hun kommer til å synes den er skummel i det hele tatt (hun har sett traileren og ble helt begeistret, der viste de jo alle spøkelsene). Jeg vet det er 11-årsgrense på kino, så da venter vi til den kommer ut på dvd.
Iset sa for siden:
Så forresten 2012 i helgen. HÅHÅHÅ for en film! Jeg var helt forkrøplet da jeg kom ut av kinosalen hadde sittet og spent alle muskler i 2 timer og var helt "høy" etterpå. Fantastisk film! Glemmer aldri den scenen når toget ramler ut av fjellsiden og havner rett foran et fly, FANTASTISK scene!
Iset sa for siden:
Så flott!! Seksåringen syntes ikke Coraline var skummel i det hele tatt, tror hun har arvet mine grøssergener hehe. Hun elsker skrekk, men får selvsagt bare lov å se barnevariantene. Derfor lot jeg henne se Coraline, her hjemme, med lyset på og god stemning. Men den var visst "kjedelig". :snill:
Men de kommer vel ikke inn på kino på 11-årsgrense, selv i følge med foreldre? Tragisk at hun ikke skal få sett den i 3D.
Iset sa for siden:
Barna må visst være 8 år eller eldre for å komme inn på 11.årsgrense sammen med en voksen. BUHU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kanutten sa for siden:
Skal se.... Gleder meg!!!!
Iset sa for siden:
Ja det var det jeg også tenkte, man kjenner jo barna sine og om det mot all forventning skulle bli skummelt, er det rett og slett bare å reise seg og gå, verre er det ikke. Men jeg tviler på at det skjer, den jenta elsker skremmende filmer og er dritsur på meg fordi hun ikke får lov til å se se "mine" grøssere. :o
Jeg går på SF kino i Sandnes ja. Vet ikke helt om jeg tør å ta sjansen på å få henne inn da, ikke pga. pengene men fordi jeg vet hvor KNUST hun blir om vi står der med popcorn og billetter i hånda, og ikke får komme inn, det kan jeg rett og slett ikke utsette henne for.
Photobscura sa for siden:
Åh, Coraline har jeg veldig lyst til å se! Jeg elsket boken, og Gailman i det hele tatt! :)
Men, nå skjønner jeg ikke no. Dette kunne vel være adressert i Skrekkfilmtråden min, men jeg skriver det her likevel, for det er fullstendig uforståelig!
Jeg så i går det som liksom skal være forhistorien til Eksorsisten; ''Dominion'' fra -05, og jeg syntes den var passe teit, eneste som dro opp var Stellan Skarsgård, han er virkelig lysende uansett!
Og i dag så så jeg den som i følge en liste jeg fant skulle sees etter den, nemlig ''Exorcist -the Beginning'' fra 04. Og historien i den var jo nesten identisk med den første! Stellan spilte fortsatt father Merrin, og flere av de andre i castinga fra den filmen som da kom året etter men liksom skal sees før var også med. Og den var bra! Ok, litt overdrevet sminke på den djevelbesatte, men den var mye mer dyster, og ingen helt idioitiske ting som fikk meg til å himle med øya. Jeg skjønner ikke logikken her jeg. Hvorfor spille inn en bra forhistorie til Eksorsisten, for så å gjøre det en gang til året etter, bare mange ganger dårligere :p. Forvirret!
mofe sa for siden:
Lastet ned og så "Veronica decides to die".. nyydelig! Er med Sarah Micheller Geller, hun Buffydama. Boka er av Paulo Coelho, veldig bra den også.. Men har du ikke lest boka, anbefaler jeg faktisk ikke å lese den før filmen. Sier ikke hvorfor :p
Trenger forøvrig tips til en typisk guttefilm, skal leie ikveld til min kjære! Jeg prøvde å få han med på New Moon ikveld, men det var ikke sjanse i havet nei! :lol: Vi så Rocky 4 her for noen uker siden, og han syntes det var såå tøft da. Jeg klarer sånne filmer hvor det er LITT handling, men filmer hvor kjører bil kjempefort i to timer, miksa sammen med litt vold og sånt.. neh, det kan jeg spare meg for! Elsket forøvrig Kill Bill.. herregud jeg har aldri følt noengang at latteren min har vært mere sadistisk enn da! :D
Reservoir Dogs, Blade Runner, Wolverine, Sin City, eller hvilken som helst Coen-film, f.eks No Country for Old Men er vel filmer jeg kan tenke meg at menn liker, men som i alle fall jeg som kvinne også liker. Nå liker ikke jeg hva folk flest anser som jentefilmer forsåvidt, men disse, bortsett fra den siste så vidt jeg vet, så jeg med eksen min, og han digga dem, og jeg likte dem også, men kanskje spesielt Reservoir Dogs og Sin City!! Ja, og så Coen-filmer av diverse slag, love it!
Viclin sa for siden:
Vi så A Christmas Carol i 3D i går. Minstemann på 7 syntes det var litt skummelt, men mest spennende og etterpå var han ikke redd i det hele tatt. Han syntes bare den var kjempefin. Men siden det ikke er norsk dubbing, satt jeg og oversatte en del for ham da, så det var godt vi var alene i salen. (Så den før kinoen åpnet)
SusieBlues sa for siden:
Jeg så Million Dollar Baby i går. Den var veldig fin og jeg er jo veldig fan av Eastwood, da!
Men jeg ble veldig overrasket over handlingen utover i filmen. Hadde trodd at det var en slags kvinnelig Rockyfilm.
Sungrazer sa for siden:
Whee! Har bestilt biletter til Avatar 18. desember 20:30 på Klingenberg! Gleder meg! Flere som skal på premieren?! :)
Kanutten sa for siden:
Blade Runner! Harrison Ford og Rutger Hauer :love:
For ikke snakke om musikken av Vangelis!!! Elsker VANGELIS!!! :love: :o
Carisma sa for siden:
Fikk veldig sansen for det da vi ble tvingt til å se "1492 -Erobringen av paradis" på skolekinoen i forbindelse med 500 år jubileet for opdagelsen av Amerika. Husker jeg syns filmen var nydelig. Note to self, må sees igjen!
Har forøvrig fått kjøpt en gammel klassiker (eller 2 faktisk) i julegave til bruttern i dag: Gudene må være gale 1 & 2 på dobbel dvd. Gjett om jeg skal låne den! :D
Kanutten sa for siden:
"Gudene må være gale" er knallmorsomme :lol:
Carisma sa for siden:
Ja, husker vi lo hysterisk av de når vi var mindre, så håper han syns den er like morsom fortsatt! :ja:
Kanutten sa for siden:
Vangelis hadde også musikken til filmen ALEXANDER... Og Chariots of fire.. filmen om OL i 1924
SusieBlues sa for siden:
Jeg så Iron Man. Den likte jeg! Spesielt siden Robert Downey Jr spiller hovedrollen.
SusieBlues sa for siden:
I helgen så jeg første halvdel av Public Enemies. Vi sovnet alle sammen. Selv ikke Johnny Depp klarte å holde meg våken, dessverre.
Jeg så også The Corpse Bride. Den likte jeg ganske godt!
Kanutten sa for siden:
Tim Burton har mange herrlige filmer! Han er favven her i huset...
Corps Bride er nyydelig!
Kanutten sa for siden:
Så en film i går som fikk meg til å tenke både på Bladerunner, Mad Max, Matrix, spagettiwestern og Waterworld (selv om det ikke var noe vann i filmen... :p).
Litt tegneserie også. :love: Vet den fikk elendige kritikker, men vi likte den alle sammen!
PRIEST!! Den var koselig underholdende. Det kan virke som det kan komme etterfølgere av den. :ja:
gamlebyen sa for siden:
Firefly (Joss Whedons verk) er helt fantastisk. Og den tror jeg nok du bør kjøpe. Vel verdt pengene. Tenk deg sci-fi western med masse humor. Dessverre ble det bare en sesong og en film, men for en sesong!!!
Gracella sa for siden:
Og etter å ha sett serien Firefly, så kan man se filmen Serenity som oppsummerer serien på et vis.
www.imdb.com/title/tt0379786/
Elsket den serien, synd at det bare ble en sesong...
Jeg likte også Red Dwarf, som er en humoristisk Sci/Fi serie (britisk) - ikke alt er like bra, til tider er det veeeldig enkel humor - men det er jo også greit :)
www.imdb.com/title/tt0094535/
gamlebyen sa for siden:
Smeg heads!
Gracella sa for siden:
Hehehe :D
andrineandrine sa for siden:
var i new york (!!) nylig, og så den marilyn monroe-filmen på vei tilbake. den likte jeg kjempegodt! michelle williams gjorde en stor-jobb. noen andre som har sett den??
gamlebyen sa for siden:
Aaaaah, f**n som jeg gleder meg til Prometheus!!!!!
Kanutten sa for siden:
The Devil Inside gikk på kino mens vi var i Dublin. Tenkte å se den der, men fikk ikke tid. Skal kjøpe dvden når den kommer.
Rin sa for siden:
Hvem gjør vel ikke det! :) (Klikker avgårde for å se trailere og teasere for n'te gang...)
gamlebyen sa for siden:
Aner ikke! Og gjør de ikke det, vil jeg ikke vite det.... hehe. må kikke på litt trailere igjen jeg også
Kanutten sa for siden:
:ja: Kikker jeg også!! :heia:
Kanutten sa for siden:
Tror sannelig jeg må lette opp alle de gamle Aliensfilmene igjen.
gamlebyen sa for siden:
Er vel relativt greit å slutte etter nr 3
Kanutten sa for siden:
Det kom da vel en siste som heter new alien eller har jeg bare drømt det?
Kanutten sa for siden:
Alien ble ganske snart en suksess, men den første oppfølgeren ble ikke laget før i 1986. Det er hittil laget i alt seks filmer med monstre fra Alien:
gamlebyen sa for siden:
Alien Resurrection snakker vi ikke høyt om.... hehehe.
Alien vs Predator tenker jeg egentlig ikke på i denne serien. Uhorvelig dårlige, selv om man har to av de tøffeste vesenene i sci-fi
Kanutten sa for siden:
In the name of the father er en fantastisk film!!
gamlebyen sa for siden:
Så Iron Sky i går. Herlig film med syltynt plott og massivt kultpotensial. Nazister fra månen, fantastisk!
Gracella sa for siden:
Åhh, gleder meg til å se denne .... og Prometheus (pre-alien) :):eek::)
gamlebyen sa for siden:
Så Prometheus i går. Noomi Rapace og Michael Fassbender er helt utrolige, spesiielt sistnevnte. Filmen ser meget bra ut også, og den er grei underholdning, men synes den manglet en del og det var en del logiske brister her og der. Den klaustrofobiske angsten fra Alien er helt borte.
Fancy sa for siden:
Vi så Hugo for noen dager siden! Veldig sær film, men verdt å se :)
Fancy sa for siden:
Ånei å nei! denne så vi også, den falt ikke i smak hos meg, men falt veldig i smak hos samboeren. :P
gamlebyen sa for siden:
Etter å ha sett traileren til Dredd ble jeg skuffa, men så leste jeg Total Films 'anmeldelse' av en visning på ComiCon i San Diego, og kjenner en svak sitring igjen. Judge Dredd er jo bare forbanna kul.
Ellers er det jo ikke lenge til Chris Nolans siste Batman-film har premiere. Gleder meg til Tom Hardy som Bane og er spent på hvordan Anne Hathaway gjør seg som Catwoman.
Ellers, kjøpte Planet of the Apes-boksen på Blue-Ray, samtlige orginalfilmer, pluss remaken (usj) av Tim Burton og Rise of the Planet of the Apes. Vakkert. Kona fikk Harry Potter-boksen i bryllupsdagsgave (and they say romance is dead)
Kanutten sa for siden:
:love: Elsker Tim Burton! :heia:
Jeg har nettopp pløyd gjennom alle Beck-episodene. Elsker også svensk krim!
gamlebyen sa for siden:
tim burton er ofte bra, men planet er en gigantisk bommert
For å reklamere litt for en film som går på kino nå. Jeg så Wes Anderssons Moonrise Kingdom forrige helg, utrolig nydelig og rørende! Handlingen er lagt til sekstitallet, og koloritten deretter, litt sånn polaroid/super8-farger, og alt er ellers tidsriktig til fingerspissene. :) Og ikke rørende på en klissete måte heller, mer quirky og rar, på alle de gode måtene! Og med flere av mine favoritter fra o store Hollywood, som Bill Murray, Edward Norton, samt en Bruce Willis som stadig imponerer meg i rollevalgene sine! :)
Mer her!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.