Huldr sa for siden:
Denne filmen går på TV2 klokka 23.05 i kveld, om noen minutter altså... Har fått masse positiv omtale på imdb :)
Er det noen her som har sett den forrresten? Er den noe bra?
Huldr sa for siden:
Denne filmen går på TV2 klokka 23.05 i kveld, om noen minutter altså... Har fått masse positiv omtale på imdb :)
Er det noen her som har sett den forrresten? Er den noe bra?
mofe sa for siden:
Hvilken film?
sjekke
The virgin suicides ja.. Veldi bra film - anbefales! :ja:
mofe sa for siden:
Åh, det stod i topic ja.. :o
Huldr sa for siden:
He he... sjekker aldri tittelen på innlegg jeg heller, så... :pTakk - da skal jeg slå på tv'n....... :)
mofe sa for siden:
Var den bra, synes du?
Jeg har nettopp sett a 40 year old virgin - er herrrrlig film! :ja: :ja:
Huldr sa for siden:
Hva slags film er det da - gikk den på tv også?Syntes Virgin Suicides var kjedelig jeg... :cool:
mofe sa for siden:
Nei, jeg har lasta den ned.. :o
Huldr sa for siden:
Jaja :p
I morgen hadde jeg tenkt å se "One hour photo"... tror ikke jeg kommer til å like den, men må liksom se den likevel... Noen kommentarer, noen? Er den skummel?
Det rare er at jeg egentlig ikke trodde jeg kom til å like "Virgin Suicides" heller, men så leste jeg så mye positivt om den at jeg tenkte "jeg må vel se den"... Men den var akkurat slik jeg fryktet :cool:
Gikk forøvrig glipp av to grøssere i kveld, men heldigvis blir BEGGE vist om igjen i morgen kveld! Jippi! Den ene heter "The Hunger" og er en vampyrfilm fra 1983 med David Bowie, Susan Sarandon og Catherine Deneuve. Den MÅ jo være bra! Går på TCM 23.20. Den andre heter "Ondskapens Makt" (husker ikke engelsk tittel) og er noe Jack The Ripper-greier. Visstnok en kalkun. Men det kan jo være gøy... :rolleyes: Den går på TVNorge 00.45
mofe sa for siden:
Den one hour photo har fått 7 av 10 på imdb da - og det er ganske så bra altså :ja:
se om jeg kan finne den på nettet
Huldr sa for siden:
Åh! Har helt glemt å se på karakteren filmene har fått... :o Har bare lest kommentarer! Den ser jo bra ut på kommentarene :ja: Liker ikke Robin Williams så godt, men her er han tydeligvis ikke så mye "seg selv" :pTidligere bruker sa for siden:
Ingen som har sett Harry Potter og Ildbegeret her?
DØDSbra film!!!
mofe sa for siden:
Nettopp sett Remember the titans - Mektig film. :ja:
Og Denzel.. ooooh myyy, he's sexxxy...
Summer sa for siden:
Kingdom of heaven imponerte meg.
Jeg innbilte meg at jeg ikke ville se den, og etter å ha sett den, så skjønner jeg liksom ikke hvorfor. :confused:
Sånn kan det gå.
silje sa for siden:
hmm.. jeg har ikke sett den.. innbiller meg liksom at jeg ikke vil se den... hmm:confused:
silje;)
jeef-micro sa for siden:
noen som har sett pixar's "for the birds"? det må være den beste filmen noen gang laget...
Den er lagt inn på dvd'en til monsters inc. fra pixar. Jeg ler så jeg nesten ikke får puste hver gang jeg ser den jeg...
Nille sa for siden:
:ja: Den er en av mine favoritter..... (se avataren min inne på ketolyseforumet helt under her .... :p )
[color=#800080][/color]
Og disse:
....sammen med alle "outtakene" fra "Istid" med det lille dyret som skal redde nøttene han har samla...... Det er også Pixar sitt verk. Flott !!
[color=#800080][/color]
jeef-micro sa for siden:
Nille du har forstått det du :D eeeelsker pixarfilmene :)
mofe sa for siden:
Nettopp sett "the exorcism of emily rose" - veldig bra, men fryktelig skummel da!
Igår så jeg "Proof", "Pride & Prejudice", og "Flightplan" - alle veldig gode filmer, dog forskjellige.
Tidligere bruker sa for siden:
Så King kong i romjula jeg... Synes den var skummel! Og romantisk! Og trist! Ja mange sjangrer som gjorde det til en bra film :)
Helene sa for siden:
Vi såg en film som heter Guess who i går, den var morsom.
Handler om en hvit man som skal møte sin mørke svigerfamilie.
Summer sa for siden:
Du får ta sjangsen da vettu. :)mofe sa for siden:
Crash. Anbefales!
Summer sa for siden:
:eek: Er det den der syke filmen som kom på midten av 90 tallet om de der folka som tente seksuelt på å krasje med biler og invalidisere seg selv?Jeg så forresten Pay it forward i går. Nydelig film som jeg har sett før, men ikke husket så mye av, og det bare sier jeg: Hadde jeg husket slutten, så hadde jeg ikke leid den igjen! :realmad: :hylgrine:
Filmen handler om en gutt på 11 år, som starter et prosjekt på skolen, som går ut på å endre verden. Han skal gjøre en god gjerning som er stor og vanskelig å gjennomføre for tre mennesker, og takken fra dem skal være at de også gjør det mot tre mennesker osv. Han begynner med å ta med seg en uteligger hjem for å overnatte og han gjennomfører tre prosjekter, men tror han har misslykkes, og er veldig deppa, men så viser det seg at han ikke har det...
elian sa for siden:
I går var vi å så X-men...
Jeg grua meg, fordi jeg hater sånnt overnaturlig Science fixion tull. :cool:
Men da filmen var ferdig måtte jeg faktisk innrømme at den var bra!
DRITBRA var den.... Utrolig nok...... :cool:
mofe sa for siden:
Nå har jeg sett The Family Stone - veldig bra! Med bla. Sarah Jessica Parker, Clare Danes og Diane Keaton.
Dermot Mulroney er også med.. Åh kjære JESUS hvor sexy han er! :ja:
jeef-micro sa for siden:
den filmen har jeg også sett...
noen som har sett DaVinci koden?
manikken sa for siden:
Heisann. Synes Da Vinci Koden var sånn passe..
Men det skal jo sies at jeg hadde høye forventninger
etter at boka falt veldig i smak hos meg:)
NOEN av mine ydlingsfilmer er:
Den engelske pasienten... tok meg med storm:love:
Ringenes Herre... elsker eventyr:p
Band of Brothers på dvd.. beste krigsdrama noensinne?
Utro med nissen.. utrolig artig svensk film:lol:
Tombstone.. kjempebra og tøff western med Kurt Russel og Val Kilmer
Dirty Dancing.. sett ca. 50 ganger tror jeg:o
Istid ja... må nevnes
De fleste katastrofefilmene.. av en eller annen grunn
Stolthet og fordom.. BBC versjonen
En håndfull tid.. nydelig norsk film
Brokeback Mountain.. hjerteskjærende
Ble forøvrig satt ut av Breaking the Waves av Von Trier... Huff:forstoikk
Samme med American History X... Flere som opplevde dette?
donjuanwannabe sa for siden:
manikken:
Jeg synes også Tombstone var veldig bra. En film som du tenker over i lang tid etterpå. Digger også Ringenes herre, ikke historien så mye men mest pga av det voldsomme visuelle inntrykket de ga og Peter Jackson's flotte regi og fortellerkunst. Men jeg synes at 1'ern er best. Istid synes jeg ikke var særlig.
Jeg skuffet av følgende filmer:
Charlie og sjokoladefabrikken
og
King Kong
Johnny Depp var eneste lyspunkt i "Cha.."
Naomi Watts var eneste lyspunkt (og ett veldig bra ett) i "KK". Synes ikke disse filmene var noe særlig bra. Synes KK var helt uten sjel og fortellerevne. Den gamle KK (i sort hvitt) var mye bedre. Effekter er ikke alt nei.
Tidligere bruker sa for siden:
Ja jeg så Da Vinci koden på kino på lørdag. Både jeg og sambo var veeeldig usikker på om vi skulle se den da, for vi hadde lyst å lese boka først. Men ettersom filmen gikk på kino nå, og boka ikke blir lest med det første, så så vi altså den.
Synes den var kjempebra! Likte absolutt alt. Skuespillerne, handlingen osv.
Fridolina sa for siden:
Tenkte gi denne tråden litt nytt liv jag,eftersom jag er hjemme å er syk på en lørdagskvæll..kjeder mig!!!:D ..
Og alla katastrofe filmer!!! Men jag liker ikke filmer om aliens som invaderar jorden..bare ET..
Astrid Lindgrens barnefilmer er også favoritter tex mio min mio og brødrene løvehjærte.......... Hun borde fått nobels-littraturpris!!!:)
firth sa for siden:
Hm... Brokeback Mountain - har inntrykk av at jeg er den eneste i verden som ikke likte den. Syntes den var såååå kjedelig.
Nettopp sett American History X (for... tiende gang?). Ufattelig bra. Sitter og leser litt og har et halvt øye på Philadelfia på tv3.
Har to nye filmer liggende på bordet som går i spilleren i løpet av helga. Syriana og For the Money - thrillere begge to.
Jeg bare ELSKER film!
Og Astrid Lindgren? Hun burde hatt ALLE nobel-prisene. Hun var jo intet mindre enn fantastisk!
Fridolina sa for siden:
ÅHHHH..(springer å setter på tv3) Har helt misset att den filmen var idag:(
[color=red][/color]
Ja,det skjedde ju ikke sån masse ting i brokeback, men jag syns det er en fin kærlekshistoria!!! Viss du spørr mig om 1 år,så kanskje den ikke hamnar på min lista..
[color=red][/color]
SYRIANA såg jag igår! En bra historia men viss du syns brokeback va kjedelig så syns du ABSOLUTT det om denne filmen:p Jag syns det var veldigt vaneskligt å henge med..
Men smaken er som baken :delad:D Kanskje du syns den er super bra..
firth sa for siden:
Går en knallfilm på Nrk1 nå også, snart slutt... Den Talentfulle Mr. Ripley, med Matt Damon, Jude Law og Gwyneth Palthrow...
Andre gode filmer jeg har sett i det siste:
Mysterious Skin (en av de sterkeste filmene jeg har sett noen gang).
Adams Epler (dansk film, fantastisk)
Scary Movie 4 (Morsom, men ikke så morsom som nr. 3)
Svarte Penger/Hvite løgner (Tv-serie, fantastisk bra)
Fox Grønland (tv-serie, håpløst dårlige skuespillere, men greie historier. En slags norsk versjon av mordkommisjonen?)
Fridolina sa for siden:
mysterious skin??? er den ny? vad handler den om?:spent:
firth sa for siden:
Mysterious Skin: www.imdb.com/title/tt0370986/
Carisma sa for siden:
Den er absolutt blandt de øverste på min liste om dagen også! Bare helt genial! :D Havnet tilfeldig på kino og så den i københavn i fjor sommer, og gledet meg villt i et helt år til den kom til norge! :rolleyes:
Men hvis du liker den MÅ du se "de grønne slagterne". Minst like skrudd dansk film med noen av de samme folkene.
firth sa for siden:
Har sett det meste av dansk (og svensk:) film. Har du sett Rembrandtkuppet, Store Planer, og selvsagt de klassiske i kina spiser de hund, blinkende lykter, Pusher-trilogien, gamle menn i nye biler? Hva med mordkommisjonen? Forsvar? Har alt på dvd:) Helt herlig:)
Carisma sa for siden:
Har sett mye av det ja. Likte svensk film før, men har blitt helt hekta på dansk nå :D
Mordkommisjonen minner meg alltid om den ene kollegaen min i Køben.. hun så masse på mordkommisjonen før hun flytta nedover for å lære seg dansk, men innså at hun ikke kom så langt når det eneste hun kunne var "jeg har slået min kone ihjæl".... :D :D
firth sa for siden:
Hehe, fantastisk!
Huldr sa for siden:
I kveld 23.30 går det en film på Svt1 som jeg har hatt lyst til å se i minst 15 år, men aldri har fått sett. Det er "O Lucky Man" av Lindsay Anderson, med Malcolm McDowell (A Clockwork Orange, Britannia Hospital, If). En kultfilm sikkert få har hørt om, men den anbefales herved :)
Og om ti minutter på samme kanal går "Swordfish", action med John Travolta, Halle Berry og Hugh Jackman. Får blandet omtale, men de første ti minuttene er tydeligvis spektakulære, hvis man liker action ... :rolleyes: :p
Ved midnatt går "Elskede Kjøtere" som visstnok skal være veldig bra den også. Husker ikke hvilken kanal. Med Gael García Bernal, som visstnok snart blir filmstjerne med en ny film.
God grunn til å sitte inne i kveld altså :ja:
Hyper sa for siden:
Saw-filmene må sees.....creepy og heeelt genialt:)
stinasol sa for siden:
mine yndling`s filmer er : Ringenes herre,den grønne mil,perfect storm,road to perdition,gladiatoren,dragon heart(både 1 og 2)black hawk down,hestehviskeren,gutter er gutter,istid,identity,snatch,lock stock and 2 smoking barrels,final destination(alle),seven,k-pax,tre konger,the ring,the gift..ja det var en lett blanding :D
jeef-micro sa for siden:
I kveld på nrk er det en genial og super film, "a beautiful mind" anbefaler den til alle!!
Sluagh sa for siden:
Favorittfilmene mine er:
The Crow
Sin City
Ringenes Herre trilogien
Armageddon
Bram Stoker`s Dracula
Road Trip
American Pie filmene(liker litt sånn dårlig humor filmer jeg...)
Big Daddy
Hm, jeg kommer plutselig ikke på flere...
Hyper sa for siden:
Den grønne mil
Harry Potter filmene-alle...(JUPP-jeg eelsker de!!og bøkene...):love:
Saw I og II...og nå kommer visst snart III også!!
The sixth sense
Hmm...kommer tilbake når jeg kommer på flere...
stinasol sa for siden:
Harry potter filmene er kjempe gøye :D
Hyper sa for siden:
jeg ELSKER istid....Ler like godt hver gang!!
Og jeg likte 2'ern og:):)
Seven er bra!!
stinasol sa for siden:
ja,jeg likte 2 også veldig godt..mange som sier den ikke var noe særlig..og jeg har ikke sett den på norsk enda engang hehe..er jo Dagfinn Lyngbø som er gøy..typen min er fra kristiansand så han syns jo det bare er sååå morsomt å mobbe litt med dialekten.. :D
Hyper sa for siden:
Dagfinn Lyngbø gjør jo hele fimen;)....
Love him!
mofe sa for siden:
I går så jeg filmen "in the land of women" med Adam Brody (Seth i The o.c) og Meg Ryan. imdb.com/title/tt0419843/
Nydelig, nydelig, nyyyyyyydelig film!
Også de av dere som digger Ryan Gosling - så må dere se Half Nelson... Han er genial der. Og jeg regner med at dere har sett The notebook? Hvis ikke - har dere gått glipp av en gedigen romantisk film.....
Kanutten sa for siden:
Beste filmene jeg har sett i det siste er Flags of the fathers og Letters from the mothers. Clint Eastwood.
mofe sa for siden:
Nå har jeg sett to av de beste filmene jeg har sett på veldig veldig lenge.
Passengers med Anne Hathaway/Patrick Wilson, og The curious case of Benjamin Button med Brad Pitt/Tilda Swinton/Cate Blanchett. Spesielt den siste anbefales på det sterkeste - det ventes at den får Oscar for både det ene og det andre.
Jabba sa for siden:
Så nettopp "Deception" på DVD og det var en skuffelse!
Selv om denne ikke er av den nyeste sorten vil jeg nevne "IronMan" - kjempekul! Robert Downey Jr. er knallgod!
Og Batman - "The Dark Knight" - kjempefilm!
En av de filmene som har gjort sterkest inntrykk på meg gjennom tidene er "Requiem for a dream" ! Bør ses! Gjerne sammen med ungdommen i huset!
mofe sa for siden:
Noen som har sett noen bra filmer i det siste?
trillian78 sa for siden:
Ja! Har nettopp sett "Karamell" - en libanesisk feel good-film. Deilig deilig film som gjør deg i godt humør.
Veggpryd sa for siden:
Huttetu, den var dårlig! Orket ikke å se hele filmen.Jeg er helt frelst for Science Fiction filmer, jeg. Jo mer usannsynelig - jo bedre! Vedlig mange Sci Fi filmer får dårlige terningkast, men jeg elsker dem alle sammen! :D
trillian78 sa for siden:
Jeg er også sci-fi-junkie. Men syns det er kommet lite av den sorten i det siste.
Carisma sa for siden:
Haha, da MÅ du se Dune! Men regner med du allerede har sett den om du er fan :) Den er langt ute! Med kyle maclaughlan (skrives det sånn?) fra twin peaks.
Forøvrig, legg merke til markene/sneglene, det må jo være de samme som er gjenbrukt i marksommer noen år seinere? :lol:
Jabba sa for siden:
Så nettopp Eagle Eye -og den var OK.....hverken mer eller mindre...
Carisma sa for siden:
Så forresten tropic thunder på søndag. Småmorsom, midt på treet.
Thaleia sa for siden:
-Hot Fuzz,
-Adams Epler
-De grønne slakterne
Er artige filmer syns jeg :)
Ser alt for lite film :( Har en samboer som sovner så og si hver gang vi ser film...
Kanutten sa for siden:
Så den forrige helg! Den var helteitmorsom!!! Gleder meg til Død snø kommer på dvd!
Carisma sa for siden:
Jeg elsker de filmene! Sammen med Smala Sussie :love:
Jabba sa for siden:
Vi (meg, mann og gutt på 14) ser ofte film på lørdagskveldene i action /humor sjangeren. Og jeg irriterer meg grønn over all banninga! Og alle de ganske så billedlige beskrivelser av både det ene og det andre - f. eks i filmen Tropic Thunder (bålscenen) Synes det er så unødvendig! Jeg banner jo i hytt og pine vær selv -men det er jo ikke måte på hvor ofte f. eks f**k ordet blir brukt i løpet av en film.....
Jeg kan takle det - men synes ikke det er så gøy med en 15-åring i sofaen....
Jeg ser jo humoren i det - men ikke alltid han gjør det....
Veggpryd sa for siden:
:lol: Dune er lenge siden jeg har sett! Hadde nesten glemt den - tror jeg er nødt til å stikke ned å leie den i helgen! :D Den er skikkelig lang, hvis jeg ikke husker helt feil - og da kan jeg virkelig koooose meg med langfilm. Godt det er fredag i mårra!
Kanutten sa for siden:
Synes Dark Knight var småteit jeg... Mye hopping mellom scenene og ikke flyt i hendelsene... IKKE 6 på terningen her i allefall..
Er inne i en Stephen King runde jeg... skal se alle filmene.
Og har også hatt en runde med Tarantinofilmer... OG så hele Twin Peaks på nytt igjen... MANGE TIMER! Og oppnådde bare å bli sur på slutten...
jeef-micro sa for siden:
Max Manus :D kjempebra
og Benjamin Button som Mofe nevnte...
Veggpryd sa for siden:
Ikveld kommer V for Vendetta! :D Det er skikkelig bra! MÅ SES! Eller man burde vel egentlig ta den opp på video, så man kan se den om igjen og om igjen.
Vekt 76 sa for siden:
Dette var en lang tråd, så jeg har ikke lest alt.
Noen av mine favoritter er:
Brokeback Mountain, hadde vondt i magen i flere dager etterpå
Bridget Jones filmene
Sleepers
Gudfaren filmene
Sjette sansen
The way we wherw
Jason Bourne filmene
mofe sa for siden:
Twilight!! En utrolig flott og spesiell film :ja:
mofe sa for siden:
Og The Reader med Kate Winslet..!!
Veggpryd sa for siden:
Altfor lite! :D Tror den siste jeg så var Mutant.
trillian78 sa for siden:
Mutant tror jeg ikke at jeg har sett... I mellomtiden koser jeg meg med et par serier. Firefly kan jeg se gjennom en gang i året. En deilig deilig serie! (får litt scifi-western-følelse) Og nå driver jeg og ser Taken. Jeg tror det er 12 episoder, og hver episode er på halvannen time :D
Carisma sa for siden:
Var nettopp på kino og så Slumdog Millionaire. Veldig bra :ja:
Veggpryd sa for siden:
Firefly og Taken ... ? Dette er noe som har gått meg hus forbi :eek:. Kjøper man, eller leier man dette? Surfet litt om det på nettet - og jeg bare MÅ ha det! :D
Har hørt at den er skikkelig bra. Fikk ikke den en hel masse Oscar også? Eller ble nominert eller no. Gleder meg til å se den.trillian78 sa for siden:
man laster ned....
For ærlige sjeler så kan man kjøpe Firefly på amazon her. (hmm... tror nesten jeg må kjøpe den den dvd'en selv :D)
Og Taken her.
Carisma sa for siden:
Den fikk en haug med Oscar ja
BadSanta sa for siden:
Slumdog Millionaire var en flott film ja.. Anbefaler The Wrestler også.. En flott film det og.. :-)
jeef-micro sa for siden:
Nå i helga er det premiere på "sannhetsjegeren". Filmen om Fritz Moensaken... Ei i klassen min var på førpremieren og sa den var veldig bra. Jeg skal se den neste uke
Enid sa for siden:
Trillian78 sa:
Firefly:heia: :heia: :heia:
Gracella sa for siden:
Har akkurat sett de fire første dvd'ene med Red Dwarf som jeg synes er kjempemoro Si/Fi.
Ellers så jeg Jernanger på kino nå, og den var bra :D!
Bjørn Sundquist gjør hele filmen!
trillian78 sa for siden:
ååååjaaaa! Red Dwarf er gøy!!! Har hundreogørten episoder på dvd. Lenge siden jeg har sett dem.
Så glad jeg blir når jeg ser at jeg ikke er alene om å like sci-fi. Ikke alene som jente hvertfall... Jeg kjenner ingen jenter som liker sci-fi ellers. Og føler at jeg er litt i skapet. Får så mange rare blikk når jeg flagger sci-fi-avhengigheten min.
Og forresten: Bjørn Sundquist er kongen!
Gracella sa for siden:
"I want to lay, shipwrecked and comatose, drinking fresh mango juice" :D
Jeg kan ikke skjønne at vi jenter skal være predisponert til å bare like romantiske komedier :confused:.
Har du virkelig hele serien på dvd (misunnelig)? Jeg prøver å få tak i series 5-8 uten å ruinere meg i porto eller straffetoll. Får man tak i serien her i Norge?
trillian78 sa for siden:
For all del... Jeg kan godt sløve med en romantisk komedie også jeg altså. Gjerne dagen derpå. Da trenger jeg noe som er forutsigbart og lett og som jeg godt kan sovne på sofaen til.
Har bare series 1-6. Men nå som du minte meg på det må jeg vel nesten skaffe meg de siste to også... Har ikke sett dvd'ene i Norge desverre. Så da blir det vel amazon igjen da. Men det er den portoen og tollen som du sier :mad:
Carisma sa for siden:
Oj, jeg har jo også et lass med Red Dwarf episoder :ja: Har sånn boks med opptaker fra canal digital, og for noen måneder siden sendte BBC flere av sesongene. Så bare satte på autoopptak mens jeg var på jobb, geniale greier :D
Jeg er absolutt ikke i skapet selv om jeg liker sci-fi. Har alltid elsket alt som er litt utenom normalen. Alt fra Margit Sandemo til David Lynch i tenårene, og massevis av mer eller mindre dårlige serier, bøker og filmer :)
trillian78 sa for siden:
Åååhhh... Så DEILIG at vi er mange! (ihvertfall noen) :love:
Scifi-junkie på bokfronten jeg også :ja: Men da skal det helst være orntli scifi, ikke sånn fantasy-greier. Også er jeg heeeelt for startrek og stargate! :lol:
trillian78 sa for siden:
Veldig veldig fin film kl 23.20 på NRK1 i kveld. Crash. Anbefales :ja:
Carisma sa for siden:
Hadde satt digitalboksen til å ta opp, men så kræsja hele greia! :mad:
Kanutten sa for siden:
Ser massevis av filmer... Kavalorten min er filmfan og vi ser nok 4-6 filmer hver helg.. I helga ble det IT den store hitten! Den var bedre nå enn da jeg så den for massevis av år siden! Elsker alt av filmer jeg, bortsett fra psykiske realistiske thrillere... Det blir for nært liksom :p
Jabba sa for siden:
Kan anbefale "Taken" med Liam Neeson! Knallbra!!!
Veggpryd sa for siden:
He he. Jeg er for dum til å skjønne åssen jeg gjør det...:( Men broren min er flink til det. :rolleyes:
Kanutten sa for siden:
Har jeg nevnt Magdalena Sisters??? Det er en film fra Irland... Irlands svarte kapittel .... Handler om barn som ble sendt bort, av ymse grunner til ymse plasser. Irland og det katolske overhodet gikk så sent som for tre uker siden og ba om unnskyldning for det som pågikk i over 130 år uten at noen grep inn. Og hele saken etterforskes nå.. Siste "vaskeri" ble vel nedlagt i 1996-97..
Imp sa for siden:
Er ganske altetende innen film. Her er filmer jeg syns er verdt å se, enten av gode eller dårlige grunner :p og som jeg kommer på nå.
The Wedding Singer
The Sting
Cats (the musical)
Shrek-filmene
Min bror bjørnen (herregud, jeg griner som en tulling hver gang)
Ulvehunden (griner her og)
Pirates of the Caribbean-filmene
Harry Potter-filmene
Lord of the rings, så klart, alle sammen
Sound of music
Tatt av vinden
Band of brothers (mer en serie da, men kan ikke unnlate å nevne den)
Independence day
I am legend (fy **** for en ekkel film, det som gjør den så bra...ble skikkelig redd av den, og blir det enda når jeg tenker på den)
Sir Robin of Locksley (utrolig koselig gammel film fra 30tallet eller noe. Den er bra til å være så gammel)
Beowulf
Nynnes dagbok
Liar Liar
Bruce Almighty
The Incredibles
Brødrene Grimm
Bram Stoker's Dracula
Transformers
Flukten fra Hønsegården (den ER så bra)
Norske/svenske:
Sønner
Ulvesommer
Kvinnen i mitt liv
Lange flate ballær
United
Fucking Åmål
Kopps
Imp sa for siden:
Og så kan man lese boken Don't ever tell, en utrolig sterk bok skrevet av Kathy O'Beirne, som er et av disse ofrene...
Jabba sa for siden:
Så nettopp "Changeling" med Angelina Jolie og John Malcovich - utrolig sterk film!
Angelina er veldig troverdig! Ikke en film for sarte sjeler....
Carisma sa for siden:
Digger John Malcovich, men ikke nok til å lide meg gjennom en film med Jolie-røya! :DSå Engler og deminer i går. Den var.... Amerikansk! :rolleyes:
Mrs. Dolly sa for siden:
Dette var, som nevnt tidligere, en lang tråd og jeg har bare lest de siste sidene:) men for de fantasy-fantastene der ute som ikke har sett Pan's Labyrinth (El laberinto del Fauno) - den er et must! den er faktisk et must uansett, fantast eller ikke..Nydelig film...
Har noen sett the Fall? Jeg er home alone med vår datter i helgen, tenkte å leie den i morgen kveld:)
Kanutten sa for siden:
Har sett Pan's Labyrint. Enig, den er flott! Det er samme mannen som har regissert Hellboy og Blade II, som jeg også kan anbefale hvis du liker disse fantasyfilmene. Jeg har også sett filmen The Orphanage som han har produsert. The Fall har jeg ikke sett, ennå. :p
SusieBlues sa for siden:
Jeg så den norske filmen Upperdog i går. Veldig fin! Utrolig gode skuespillere! Jeg ble imponert over skuespillernivået til å være så mange ukjente unge folk. Og den var bare så god!
Ellers har jeg sett District 9, den var bra, men også ganske masete. Ble litt sliten av å se gjennom fingrene hele tiden (pyse..). Den var også god i det at den ga paralleller til apartheid-regimet og flyktningeproblematikk.
Jeg så også Frost/Nixon i helgen. Den likte jeg også. Jeg fikk nesten lyst til å se den opprinnelige intervjuet.
Jeg har også sett "He's just not the into you" som er en helt ok og søt romantisk komedie. Søte mennesker og morsomme situasjoner. Typisk jentefilm, kanskje.
mofe sa for siden:
Så inglourious basterds forrige uke - ikke på langt nær så god som kritikerne vil ha det til, men endel morsomme øyeblikk.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.