< Tilbake til oversikten

Juliskravletråden 30+

Zillah sa for siden:

Da trur eg jammen det er juli, sann! No må vel sommaren kome, no er det inga bøn! Fram med bikini, grill, legg dykk ut på stranda m bok og solbriller. Uansett altså. No skal det vere sommar!

A propos sommar, ja, det er tid for iskrem. (Ja, det er det jo ellers i året også haha, men spesielt i varme sommarmånader.) Såg at Sanney hadde kjøpt seg ismaskin i juni-tråden. Eg hadde vore på leiting etter det og vart så glad da eg fann iskremmaskintilbehørssats (det burde kanskje ikkje vore eit ord) til kjøkkenmaskina mi her for nokre veker sidan. Skuffelsen vart jo kjempestor da den ikkje passa fordi min modell var litt ulik den nye. Arva gammal maskin. Delane ser like ut i festa, men er på millimetra gale nok til at det ikkje går :hylgrine:

Eg har gått ned 12 kilo sidan månadsskiftet juni/juli i fjor. Betydeleg mindre enn eg hadde sett for meg. Faktisk hadde eg trudd eg ville vere i mål :( Men 12 kilo er likevel 12 kilo da... betre enn ingenting. Dog, i same fart vert eg ferdig om to og eit halvt år. Hadde vore kjekt å få litt meire fart på sakene slik at ein kunne få prøvd å vere normalslank før ein blir førti.

Eg er tidleg på'n her. Vakna nærmest med eit rykk her, berre 01:30. Men eg trur sanneleg eg lyt ta dag alt, eg er ikkje heilt i mål med det eg treng å få klart før vi skal ta av garde på morgonen. Held ikkje å pakke kun fintøy i kofferten, må nesten ha litt anna også.

No gikk eg for å pakke krølltanga mi, og var overhodet ikkje budd på sjokket som kom inn frå sidelinja. Krølltanga var ikkje i boksen sin. :eek: Kor kan den vere? Sist sett og brukt på badet 17. mai --- det er da vel ikkje så mange stader den kan ha gøymd seg? Og eg som lot vere å kjøpe fleire hårrullar fordi eg bestemte meg for å ta med tanga i staden...

Problem nummer to er at da eg prøvde på minstejenta finskoa i går kveld, så var både det eine og det andre paret blitt for små, og neste par finsko er 4 nummer større. Kva gjer ein da, når avfarta er sett til kl 8? Huset fullt av skor, eg var jo sikker på at dette ikkje var eit problem, men det vart det visst, ja. Kjenner eg vert stressa her no :mad:

Sanney sa for siden:

TGIF! OG bare 5 dager igjen å jobbe før ferie :D (etter idag, da :p)

vaskeklut sa for siden:

ÅÅÅÅÅÅÅÅH!! sutre jeg har ikke fått feriepengene mine, og har 11,- på konto :( hva om de ikke kommer inn i løpet av dagen, hva gjør jeg da? da blir det lite mat i helga :(

christine76 sa for siden:

Bare en uke igjen til ferie ja. Og den uken skal tilbringes med å jobbe i Egypt.

Jeg lurer veldig på hvordan det går med Nupsida jeg.

Anarko sa for siden:

Jeg lurer også på hvordan det går med Nupsida. Jeg ble i går spandert tur på til Røros, der jeg skal være noen dager i neste uke :D Eneste er at jeg går glipp av festen til en god venninne som jeg egentlig har sagt jeg skulle på. Men kan ikke akkurat si nei takk når billettene er kjøpt allerede....
Jeg har sett typen spille litt uncharted på ps3 nå, og kanskje det er bare meg, men jeg blir litt kvalm når jeg følger med på noe som beveger så realistisk. Bilsyk på en måte.

Anarko sa for siden:

Fikk forresten nettopp brev fra legen om at jeg har b-vitaminmangel. Men i brevet var også en resept på b-vitaminer.

Anarko sa for siden:

Forresten så var Atkins Advantage veldig god også!

Deanna sa for siden:

Vil gjerne legge inn en søknad om å slippe solbriller og bikini på stranda akkurat i dag, og heller fortsette med teppe, tøfler og sofa i regnværet.

• og hvis noen hadde giddet mekke middag til meg, så hadde det vært stas. Takk.

Deanna sa for siden:

Det var forresten underforstått at i tillegg til teppe, tøfler og sofa, så var det snakk om tak over hodet. Og lukkede vinduer og dører.

vaskeklut sa for siden:

Søknad innvilget :D

Middag gidder jeg såvidt lage til meg sjøl, så sorry med den!

Deanna sa for siden:

Tittet ut på trønderværet du også?

vaskeklut sa for siden:

yes. jeg måtte til og med fram med ullsokkene :eek: nå skal jeg på butikken for å kjøpe pepsi max og en atkinsbar fordi alt er galt i dag :o været er jævlig, jeg skal snart ha mensen, noen har brukt rasp i halsen min (uten å spørre meg!!!) og bareatteææææh!!:D:mad::(

Deanna sa for siden:

Eneste måten.

Jeg skal bare sitte her og ignorere verden til den slutter å være så fyllesyk.

Sanney sa for siden:

tja, vi skal visst få minst ei regnbyge om dagen hver dag de neste 8 dagene ifølge yr.. men været er så ustabilt nå at det er helt tragisk. regn sol og torden om hverandre.

vekta er ikke morsom for tiden, og jeg skal på ferie. lurer på om jeg skal ta meg litt fri (det gjør jeg uansett på ferie) og bruke litt tid på å lese div bøker jeg har kjøpt, for så å starte på ny frisk i august. jeg var sååå nær tosifret vekt ved påske.. etter påske har jeg forsåvidt spist det samme, men vekta er nå 4-5 kg høyere og rikker seg ikke.
så her må det skje noe, enten ved trim eller det jeg spiser. eller begge deler.

jeg kommer ikke til å ta helt av i sommer, blir lite brød, men kanskje litt ris på kinaresturang, en is i sommervarmen etc. jeg tåler noe karber men jeg blir fysisk dårlig av for mye karber pga diabetesen, så det regulerer seg selv egentlig.

Nnem sa for siden:

Jeg har kost meg med sjokolade. Nam nam. Er fortsatt usikker på hvordan resten av sommeren vil være. Men fast bestemt å ikke tenke alt for mye på vekten. Ikke ha for dårlig samvitighet når jeg har spist nei-mat.

Anarko sa for siden:

Går an å kose seg med litt mer "lovlige" ting også. I går hadde vi filmkveld, og de som var på besøk spiste chips og dip. Så jeg tok atkinsbaren min og en pose nøtter :) Men skjønner at du vil slappe litt av med tanke på vekten osv.

Nnem sa for siden:

Ja, helt enig. Var forresten lovlig sjokolade. Hjemmelaget:)

ekenna sa for siden:

Allerede Juli? Hvor forsvinner dagene da?! Hmm.. Uansett, jeg er så lykkelig for tiden! Og det har jeg egentlig ikke vært på ganske så lenge! :D Måtte bare dele det me dere :) Ha en fortsatt strålende helg og kos dere masse masse! Det skal hvertfall jeg ^^

ekenna sa for siden:

Og forresten så fant jeg nettopp ut at jeg ikke er 165 cm alikevel, men nemlig 167, og da fikk jeg plutselig litt lavere BMI! Jippi! :D

Sanney sa for siden:

sukk. så forbanrade VARMT! 24 grader ute, 26 inne.. er jo over 20 grader ute selv når det regner. og blir jo ikke bedre dit jeg skal, er ikke uvanlig med 35 graders somre der. sol og vindstille. og dit planlegger jeg å flytte, frivillig! jeg HATER varme...

ellers ble isen god den, selv om jeg brukte en anelse mye kakao... neste gang med moste bær kanskje? er jo noe som må planlegges, bøtta må i fryseren i ca ett døgn, og alt som kokes må avkjøles i 12 timer. ble vel heller 6 timer, men massen var jo kald, den.

christine76 sa for siden:

:( Har gått opp over 5 kg i år ser det ut til. Her blir det visst slanking igjen etter sommeren. Vekten var så fin og stabil, og så begynte jeg å løse litt opp på hva jeg kunne spise, samtidig som ting ble vanskelige på grunn av samlivsbrudd, og så vips.. Burde kanskje ventet til etter sommeren med å veie meg i og med at jeg ikke har tenkt å slanke meg før det. Men det skader vel ikke å begynne å passe på litt allerede så det ikke blir så mye verre i alle fall.

Zillah sa for siden:

Heime igjen etter ei flott helg i fjellet. Bryllupsfeiring 3 dagar til ende (nesten, hehe) og det i eit lchf paradis. Ekte mat! Rein mat. Lokal mat. Og lite karbo - berre ikkje ete brødet (enda så freistande det såg ut, eg smakte på ein liten bit av det delikate tunnbrødet, da. Angrar ikkje! Ei heller på eit glas temmeleg søt kvitvin.) Det einaste triste og tragiske var mangelen på fløte til kaffien, og eplenektar på frukostbordet.

No er det tilbake til kvardagen m rydding og vasking og eigen matlaging med billig svinekjøt frå Rema og FirstPrice kotelettar. Akk ja. Men eg må bli flinkare til å rydde tid til trening og fjellturar. Skal etter planen tilbake til Jotunheimen neste år, og min turkamerat har alt bestemt seg for at vi skal opp til toppen av Galdhøpiggen. Eg er så totalt ikkje der, enda... =pust=pes= Her trengs det mykje arbeid, ja.

Furine sa for siden:

Høyrest ut som ei fantastisk helg, Zillah! Var det hos Brimien eller? Om det i så fall var Schakendabrød frå Lom du ikkje åt, så var du vanvittig flink, for han lagar godt brød! (Shot in the dark maybe but..)

Du klarer fint Galdhøpiggen om eit år! Have faith!
Eg har vore der oppe to gongar faktisk, eine gongen kortaste vegen over Styggebreen, andre gongen frå Spiterstulen og opp. Folk har vore på Galdhøpiggen på krykker, så alt går! :)

Her må det strammast inn litt no... Har segla litt på vidvanke med maten siste vekene, og eg merkar det på systemet. Usj!

Zillah sa for siden:

Ja, Furine, det var Brimi-mat. Aner ikkje kva for brød det var, men det såg lekkert ut, og eg laug visst litt, for eg tok ein liten bit, eller var det to. :)

Kor lang tid brukte du på turen opp og ned att frå piggen med hhv kortaste og lengste ruta, da? Eg ser jo for meg at vi må starte i gråotta eg, veit du, men eg har absolutt lyst til å prøve - og vinne!! :cool:

I dag fikk eg neglelakk i posten som eg bestilte førre veka - den ville passa perfekt til kjolen eg hadde på meg i helga, det er ein fascinerande grønfarge som også skimrar litt i ... koppar? rosa? "Wildlife" heiter fargen, og no sit eg her berre og kikkar på neglane mine, LOL. Eg er håplaust dårleg til å legge neglelakk, da. Ikkje særleg erfaring, håpar det kjem seg etter kvart.

Furine sa for siden:

Då var eg ikkje så på vidvanke, altså! Har vore ein del i området då eg var jentunge, men aldri ete der hos han. Vi var "alltid" i Jotunheimen då eg var lita, pappa er fjellgalen nemlig.

Klart du greier det! :ja: Gi deg litt tid med litt fjellgåing, så går det som ein draum! Eg hugsar ikkje kor lang tid vi brukte frå Juvasshytta og opp, men det var nokre timar. Ein går i tau over breen, med førar. Det er tross alt 22 år sidan eg tok den turen. Åra seinare var vi på Juvasshytta berre for å køyre på ski. Eg ser at Juvasshytta sin nettsider at dei reknar 6-7 timar begge vegar.

Nupsida sa for siden:

Heihei. Har vært litt tungt i det siste så har ikke helt prioritert forumet her. Ikke lavkarbomat heller for å si det slik, så her har vekta stupt oppover. Men, nå er jeg i gang med lavkarbomat igjen og håper at det går lettere nå.

madamode sa for siden:

signerer den jeg

madamode sa for siden:

klør-meg-i-hodet... :o hva gjør jeg feil?

har nå holdt på i 2 måneder...og tatt av meg 10 kg (joda, veldig fornøyd med det) - MEN!! nå står jeg litt stille her - litt opp og litt i ro og litt ned...hmmm, liker ikke :mad:
hva er det jeg gjør feil, mon tro? noen som kan ha en liten ide eller noen tips?
sliter en del med væske i kroppen daglig! - hele dagen:confused:

uff - mister snart motet her...har som mål å ta av meg i sommer også og synes jeg er sååå flink å spise riktig...men kanskje jeg ikke er det?

Anarko sa for siden:

Signerer den jeg også :)

Furine sa for siden:

Ikkje sikkert du gjer noko gale i det heile tatt. Kroppen tek seg nokre pauser av og til. Vanskeleg å diktere! ;) Berre hald fram og ikkje gi opp! Stress er berre dumt. Få i deg nok vatn, så kroppen forstår at den ikkje treng å "niholde" på vatnet. Det går seg til etterkvart! :)

madamode sa for siden:

åhhh tror du? jeg drikker vann som gal - ca 3 liter om dagen! - er vel en liten pause selv om jeg ikke var klar for den...har jo vært litt flink da! tror også jeg skal innvilge meg sånne sticks for å sjekke om jeg er ketose - jeg prøver å holde meg på ca 20 karber om dagen...hadde vært gøy å se om jeg klarer det!

takk for gode ord - hjelper å ha noen som "bryr" seg litt når frustrasjonen setter inn!;)

GretheH sa for siden:

Sommer og bikinivær....kanskje til neste sommer?
Er utrolig stolt av mine 10 kilo som jeg har greid siden begynnelsen av april, men til neste år håper jeg å være normalvektig attåt å være stolt. :geip:

Furine sa for siden:

Forstår det med frustrasjon. Men om du "fylgjer boka" (ser du har berre generell lavkarbo... som filosofi, så då er det litt vanskeleg å seie direkte om du gjer noko feil) så er det berre å halde fram på same viset. Men det er ganske vanleg å "vektstresse" sjølv om ein er flink. Du har gjort det strålande, 10kg på 2 månader er fabelaktig!:heia: Kan godt hende kroppen berre treng litt tid på "puste ut" og ta det litt med ro. Om du trivast og har det fint, hald fram med det og ikkje stress! :)

Deanna sa for siden:

Jeg var på Ikea i dag og kjøpte noen hyller. Hver pakke veide 10 kg. Etter å ha slept på tre sånne har jeg mest lyst til å si skikkelig unnskyld til kroppen min. 10 kg er tungt å dra på. 30 kg er fadermeg tortur for kroppen.

Carisma sa for siden:

Blah! Jeg er drittlei a å stikke meg selv! Må sette sprøyter med blodfortynnende i 11 uker!!! :eek:

vaskeklut sa for siden:

:eek: Ja, det leste jeg om i en annen tråd! Huff. Men, gratulerer med småttis! :D Blir nesten litt "barnklein" sjøl her jeg :o

Nupsida sa for siden:

Takk for klemmer anarko, christine og madamode, :klem:

Nupsida sa for siden:

Nå som det er sommer med varmt,fuktig vær og masse sommeraktiviteter så er matlysten på bånn.. grr Men, drikker mye shakes (hjemmelagede,ketolyse-ish) og friske grønnsaker og salat, så det hjelper litt ihvertfall :) En ting jeg har fått dilla på er tzatsiki (rett skrevet?) med gulrøtter, og agurk, men er en del karber i gulrota å agurken er litt smakløs.. Noen med tips om andre ting som kan brukes til å dyppe i tzatsiki? :)

Furine sa for siden:

Tsatsiki/tzatziki kan visst skrivast på fleire forskjellige måtar, men mmm det er godt! Eg dyppar gjerne squash i dipp (tek vekk frøa i midten), synest det smakar betre enn agurk. Rå blomkål er godt med dipp også, eller reddik, broccoli.

Nupsida sa for siden:

Mmm, squash kan jeg jo prøve ja! Brokkoli er jo også noe å prøve, men blomkål og det andre er jeg ikke så glad i, men takk for tipsa ;)

Furine sa for siden:

Berre hyggeleg! ;) Squasen er litt "fastare i fisken" synest eg, i forhold til agurken.

Nupsida sa for siden:

Ja, og mer smak i den og :)

Furine sa for siden:

Definitivt! Har brukt det som "brødskive" også, eg. Til å ha majonesbaserte salatar på.

vaskeklut sa for siden:

Hvorfor fjerner du frøene, Furine? Er det spesiell smak på de?

Furine sa for siden:

Neida, men dei er til tider litt store, ikkje så gode å tygge på. Går heilt fint å ete dei også, altså. Men det kan vere litt blautt der i midten også.

GretheH sa for siden:

Med all denne praten om squash fikk jeg jammen lyst på lasagne!:geip:
(Bruker squash som lasagneplater)

Tror jammen jeg lever på ost og kaffe med fløte nå. Matlysten er på bånn her også, men kjenner jeg MÅ ha i meg litt kjøtt snart slik at jeg blir mett.

Sanney sa for siden:

erm.. noe fortumlet her jeg sitter... Ble fridd til for under en time siden, forkledd med at jobben til typen er villig til å muligens ta meg inn som trainee.
Etter mye frem og tilbake med cv snakk og praktiske ting angående flytting over grenser kom det et "Så nå må jeg vel bare finne en fin ring til deg. Hva er størrelsen din?"

Og det vet jeg ikke gitt, så da får jeg vel bli med å finne ring en eller annen gang mens jeg er på ferie de neste 3 ukene :p

Furine sa for siden:

Neimen heissan! Gratulerer så mykje! :love:

vaskeklut sa for siden:

Næææh! :D Gratulerer! Åååh, så koselig :love:

Zillah sa for siden:

Wow! Gratulerer :)

Nnem sa for siden:

Åhhh, så koselig da. Gratulerer så mye. :)

Linuz sa for siden:

Grattis Sanney!
Det er koselig å være gift! Stort sett da.... ;)

Sanney sa for siden:

vel, heeelt offisiellt er det nå ikke, han erter med å si at han teknisk sett ikke sa/gjorde noe.. så ingen familie eller nære venner får vite før ringen sitter på fingeren min :p
men vi planlegger seriøst å flytte sammen så fort som det går, med andre ord etter at jeg har solgt leiligheten, noe jeg nok må vente med til badevinduet er skiftet... er ikke sjakktrekk å selge mens man venter på at badevinduene i blokka skal skiftes pga sopp og drit.

også må jeg finne ut av muligheter for flytting av ting. jeg har en leilighet full av bøker, musikk, spill og andre dubbeditter. kan jo ikke bare pakke i koffert og dra, og poste det blir fort dyrt og uhåndterlig..

Kitsu sa for siden:

Wohoo, et eller annet ser ut til å ha løsnet her i gården nå (eller kanskje det er det faktum at jeg har klippet av meg en god del av manken ;P), for jeg har plutselig gått ned to kg til etter et halvt år med stillstand- bare tre til nå, så må jeg si meg fornøyd altså.

Zillah sa for siden:

Strålande, Kitsu :)
Hadde du så langt hår, altså? :p
j/k

Eg lurer faktisk på kor mykje håret mitt ville vege dersom eg klipte det av. Det er ganske langt. Men på den andre sida så er det ikkje så vanvittig tjukt, så det blir vel berre et par gram :rolleyes:

Kitsu sa for siden:

Tja, er 180 høy og har hår til midt på ryggen. Er fortsatt mye igjen, men fikk det tynnet ut litt. Kom bare til å tenke på den veierutine-tråden. Jeg truet med å klippe meg der, og nå har jeg gjordt det. XD

Men neida, veier nok en godt del når det er vått, men ikke så mye ellers. Vektnedgangen har nok heller med det faktum at det er sommer, det er klamt og at jeg ikke eier matlyst å gjøre. Har falt litt på kaloriinntaket, og jeg tror det var det som måtte til, siden jeg jo er normalvektig nå etter så mange kg ned.

vimsen85 sa for siden:

Oj. Har du fått Carisma? Grattis! Ble det gutt eller jente?

Selleri og paprika? Hvordan gikk det foresten med testen Nupsida? (du trenger ikke svare dersom du ikke vil) :klem:

Hurra! Grattis :)

Jeg har faktisk fått meg kjæreste. Så jeg har ikke vært noe særlig her inne. Og jeg har fått en tre år gammel jente på kjøpet. Og jeg som ikke skulle ha barn. Jaja ;) God sommer til alle sammen! <3

Zillah sa for siden:

Ååååå!!! Gratulerer, Vimsen :)
Ser du, korleis ting kan snu seg fort - her gikk både eg og du og var så sønderknuste for ikkje så lenge sidan, og før vi aner ordet av det så er livet vidunderleg igjen :hearts: :love: :hearts:

Nupsida sa for siden:

Nei, jeg får vel svare jeg, har bare ikke følt helt for å prate om det.. Jeg tok testen og var 3+ uker på vei (tok sånn der cleareblue test med ukes-ting) og to uker etterpå ble det spontan-abort.. Derfor har jeg vært mye borte fra forumet, for kom mange tanker.. Vil helst ikke prate så mye om det, men jeg skylder dere vell et svar siden jeg skrev at jeg kunne være gravid tidligere.

Anarko sa for siden:

Beklager så mye det som har skjedd deg Nupsida. Klem på du.

Gratulerer til Vimsen (gratulerer her og) med kjæreste! SÅ herlig da :D

Jeg er nå tilbake etter nesten 1 uke på Røros hos en venninne. Det var bare herlig!

Carisma sa for siden:

Det ble en liten gutt, født 6,5 uker før termin! Men han vokser og trives og det går bedre for hver dag :ja:

Gratulerer! Og jeg må returnere spørsmålet; ble det gutt eller jente? :D

vimsen85 sa for siden:

Uffda. Det var ikke meningen å presse deg til å svare. :klem: Håper du har noen du kan snakke med om det.

Så bra at han har det bra :) Tusen takk! Det ble nok en jente. Og jeg er visst blitt litt mamma jeg også, for hun har en treåring.. Og jeg som aldri skulle ha barn. :p

Nupsida sa for siden:

Vimsen, følte meg ikke presset til å svare, men følte jeg skyldte dere ett svar på hva som hadde skjedd. Så det skal du ikke tenke på :) Har ikke noen å snakke med, men jeg føler ikke for å snakke om det så det passer meg egentlig godt.

vimsen85 sa for siden:

Oi. Hoppa over denne. Tusen takk Zillah!Så godt at livet ditt også er vidunderleg :D Ønska deg all lykke! :love: :klem:

Og Anarko, tusen takk her inne også :)

vaskeklut sa for siden:

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅH!!!!!!!! Jeg går rundt meg selv og holder på å bli gaaal :rolleyes: Jeg står midt oppe i flyttekaos her, og skulle helst ha pakka ned ALT nå, men det er fortsatt noen dager igjen, så det jeg bruker til vanlig må vente litt. Jeg fortrenger denne delen av flyttinga hver eneste gang :o Den delen hvor det bare blir mer og mer rot jo mer man pakker ned, vet dere:eek:

Jeg var til tannlegen i går og frykta det verste. NULL HULL og beskjed om at jeg ikke trengte å komme tilbake på en stund :D

Anarko sa for siden:

Tror det blir en fjelltur i dag :)

GretheH sa for siden:

Masse gledelige nyheter og triste hendelser her....så klemmer til dere alle!

Akkurat i dag er jeg 29,5 kilo lettere enn jeg var på det tyngste, og lettere enn jeg har vært på 10 år! Feirer med kaffe og fløte. :geip:

Var på shopping i går, men handlet meg ikke klær. Vil vente med det til nærmere jul i håp om at jeg kan unngå XLNT, Big is beautiful og andre slike avdelinger. Er jo ikke noe "galt" med de avdelingene....men når en liksom har vært tvunget til å handle der, så blir det en lettelse å slippe. Tror dere forstår hva jeg mener..... Men Zizzi vil jeg fortsette å bruke! :geip:

Kitsu sa for siden:

Arrrgh... Er så varmt i dag, og jeg har måttet sitte inne på jobb. Null matlyst nå.

Sanney sa for siden:

Briter er merkelige dyr... Idag fant jeg iskrem med sennepssmak paa super'n.....

Furine sa for siden:

:eek: :lol: Kjøpte du? ;)

GretheH sa for siden:

:lol: ha ha ha
Som den gangen jeg skulle kjøpe pai i London....ventet meg noe søtt, men de hadde bare med kylling og kjøttkaker i! :geip:

Sanney sa for siden:

nei ;) liker ikke sennep :p

og pai og quiche er som regel middagsmat her, ikke saa ofte man finner dessertpai :)

Zillah sa for siden:

Ååååååå.... deilig! Sennep er noko av det beste som finst :sikle:
Men... eigentleg... så er mint best, da.

GretheH: Forstår deg nok, eigentleg, eg ser heilt klart fram til å kunne handle i vanleg avdeling og vanlege butikkar eg også. Men eg elskar også å gå i stormotebutikkar og finne meg klede. For eg har vore for stor til å finne noko der også :rolleyes:

Perspektivet, veit du ;)

Carisma sa for siden:

Må bare rette en stor feil i den setningen: Sennep er noko av det værste som finst :eek::eek:

Sanney sa for siden:

aa vente paa postmannen som kan komme narsomhelst mellom 8:00 og 18:00 er kjedelig.. hadde egentlig tenkt meg i dyreparken idag, men det faar bli en annen dag...

Sanney sa for siden:

og saa kom det ingen postmann... ;-;

Kitsu sa for siden:

Holder på å få solstikk. Ick, for varmt for meg. bøtter innpå vann

Anarko sa for siden:

Jeg er ikke helt streng nå i sommer, for jeg har hatt så lite matlyst, så må nesten spise det jeg syns virker godt. Er fremdeles lavkarbo men f.eks. spiser jeg gjerne en atkinsbar i uka, eller to. Så blir det nøtter, peanøtter nå i det siste, men prøvde meg på den nye chilimix'en i forrige uke. Så blir det litt bær :)

Zillah sa for siden:

Eg har spist litt for mykje jordbær over dei siste par dagane, eg.
Og har veldig lyst på å ete mykje meir. Eg lot meg rive litt vel mykje med på jordbær-bod her i forgårs, og kjøpte 5 korgar, og tenkte vi skulle ha til dessert m fløte. Vel, det blei ikkje noko av det, og i går reiste dei to eldste til far sin, og ikkje blei det dessert på oss som var igjen heller, på grunn av bursdagsselskap, så no har eg framleis 3 korgar med bær ståande som skrik etter å bli spist... Og norske sommarbær er jo så himla gode, også! Argh.

Men eg treng jo ikkje å feite meg opp til vinteren... Sukk...

Furine sa for siden:

Zillah, et no litt jordbær med godt samvit! Eventuelt så kan du kanskje røre noko og fryse? Går slikt bra? Norske sommarjordbær er godt ja! :sikle:

Kitsu sa for siden:

Når typen spiser jordbær med krem så spiser jeg bringebær og cottage cheese. Synes det er minst like godt jeg. XD

Urk, trynte i sted og slo hånden i en skapkant. Nå er den hoven og det gjør vondt å bevege tommelen. Og i dag da, når jeg skulle vaske ned. Det får bli med å avise fryseren og vaske klær... Ergelig.

Furine sa for siden:

Kjølte du ned, Kitsu? Ikkje godt når slikt skjer. Men det hjelper som regel litt å kjøle ned med ein gong slikt skjer, og kjøle ei stund (men ikkje FOR kaldt sjølvsagt). Håper det ikkje er så ille.

Kitsu sa for siden:

Heh, var litt interesant egentlig - den hovnet opp mens jeg så på, på under ett minutt. Tror jeg traff rett over en av blodårene i håndflaten. Ikke mye vits å ise den ned nå, får vel bare leve med at den er litt sår.

Furine sa for siden:

Ja, det må gjerast med det same... Håper det går over fort! Eg trakka over kraftig med venstre ankel 2 gongar i 2009, med eit halvt års mellomrom. Første gongen kjølte eg ikkje ned, eg gjekk til og med på jobb før eg drog heim, andre gongen var det foten rett opp, kjøle ned, på med trykkbandasje og det heile, og ta det med ro, og det gjekk mykje fortare å bli bra igjen. :ja: Har heldigvis lært!

Zillah sa for siden:

Uff da Kitsu :-( Håpar det betrar seg fort.
Eg held også på å avise frysaren min (ikkje djupfrysaren, men den i kombiskapet) - ikkje fordi eg hadde planlagt det, men fordi det hadde - på særdeles kort tid i løpet av dei siste dagane faktisk - bygd seg opp eit tjukt islag der som no i ettermiddag gjorde at døra ikkje gikk igjen ordentleg og alarmen stod og peip same kva eg gjorde. Så da måtte eg berre. Prøvde å få plass til det meste i djupfrysaren, som for ein gongs skuld ikkje var fylt til randa. Men ettersom den trass alt var fylt nesten til randa så gikk det naturlegvis ikkje! Eg pakka resten inn i kjøleskapet og håper det i alle fall tiner saktare...

Så gikk eg og la småjentene mine til sengs og kom ned att til ein sjø på golvet, fordi eg hadde gløymt å legge ut handkle, lol. :rolleyes:

Kitsu sa for siden:

Håper det blir bedre - om jeg klarer slutte legge vekten på den hånden hver gang jeg skal gjøre noe. XD

Min fryser er aviset nå, og slått på igjen. Håper den blir kald før alt som ligger i kjøleskapet nå er tint helt. :P

Anarko sa for siden:

Jeg tror jeg hadde lavt blodsukker i kveld. Ble i alle fall skjelven og svimmel. Har spist, men ble kvalm av maten. Jeg tror jeg får holde meg til lett mat fremover som ikke oppleves av kroppen som tungt. Går fint med nøtter, bær o.l. Så får satse på det til jeg føler meg bedre :)
Så fikk jeg kjempeskryt for vårrullene mine i kveld! Ble litt stolt :D Jeg spiste bare det som ble til overs av fyll da, noe som var ganske så godt det og. Bare synd jeg ble dårlig etterpå.

vaskeklut sa for siden:

Nå sovner jeg stående snart, så sliten er jeg :eek: Jeg har flytta i dag. Åh, min skaper for en forandring det er å gå fra leilighet til hybel. Men dette blir sikkert fint dette også. Nå må jeg bare bruke kreativiteten min for alt den er verdt, sånn at jeg får plass til alt rælet mitt :blinke: I morgen skal jeg drikke meg vinfin sammen en jeg kjenner. Det kan jo bli interessant! Jeg blir sikkert kokelimonke etter to slurker :lol::full:

Anarko sa for siden:

Hihi. Kan være koselig med hybel også. Spørs hvordan planløsning, og utseende. Jeg bor selv i en kjellerleilighet med en lite pen sofa, og en gulfarge på veggene som ikke matcher sofaen. Men har mye planter (falske siden det er lite sollys) og en del bilder og telys. Så da er det ganske så koselig likevel :) Badet er fint, og forsåvidt kjøkkenet også. Har kjøpt maling, så planen er jo å male, og etterhvert skal vi nok investere i ny sofa også :)

Nupsida sa for siden:

Ææææ, dårlig samvittighet til tusen her. Hadde ei litt mislykket fyll igår, ble utrolig dårlig og trist i ti tiden, og da kasta jeg ut alle folka på festen (var ikke mitt hus, men jeg skulle sove der, og han som hadde festen var dratt på konsert og overlot huset til meg) og når alle var gått så gikk jeg å la meg i senga og heiv innpå med chilinøtter og m&m's.. Men, har ikke skeia videre ut idag da, det er da ennda noe.. Skuffet over meg selv :S

Zillah sa for siden:

:( Jaja... Slik kan det vel vere ibland Nups' Men du burde naturlegvis vere enda meire skuffa over han som inviterer til fest og stikk av :p

I går var i går og i dag har du ikkje skjeia ut meir, og det er det viktigaste! :heia:

Kom det postmann i går da, Sanney? Eg sat heime i dag sjølv, fordi eg hadde fått hint om at det skulle kome ei leveranse til meg - kjærasten hadde tenkt å overraske meg med noko som eg enda ikkje veit kva er, men klarte ikkje heilt halde tett i går kveld. Så eg sat jo her og venta da, i staden for å dra til byen, eller på stranda i finveret, men enda har det ikkje kome noko. Og så spurde han meg nyss om det har kome noko og eg måtte jo berre seie nei :(. Og ettersom eg ikkje aner kva det er, eller kor det skal kome frå, så veit eg ikkje kva eg kan forvente meg heller, men no er klokka halv seks og det meste held vel på å stenge inni byen. Det er jo laurdag, og ikkje akkurat ein metropol...

Nupsida sa for siden:

Neida, visste han skulle gå uansett ;) Bor hos han i helga siden foreldrene mine ikke er hjemme, og jeg missliker være alene. Dessuten har han det ikke helt godt nå stakkarn, er noe med en kompis som ikke har det helt greit med seg selv :(

Men, jo, så lenge jeg holder meg til lavkarbo idag, så er det jo en god start hvertfall :)

Zillah sa for siden:

Absolutt!! Gjort er gjort, og spist er spist.

Lurer på når eg kan slutte å vente på bud med hemmelig overrasking som ikkje er noko overrasking lenger :_oppgitt: =kikker på klokka igjen=

Sanney sa for siden:

joda, postmannen kom igaar han :)
jeg er vel egentlig av lavkarbovogna for tiden, men jeg har ikke gaatt totalt bananas og spist alt av hoykarbo som kommer min vei. er jo tross alt diabetiker :p

Zillah sa for siden:

Men i dag formiddag, da ringte det på døra !!! :w00t:
Ganske koseleg at eg endeleg fikk noko å putte i den bleikrosa vasen eg forelska meg i på Skeidar og berre måtte ha her etter påske ein gong... :)

Eg må prøve å lage lavkarbo tira mi su ein dag, den der såg god ut, Anarko. Ikkje i dag, for eg orkar ikkje bake kjeks. Det får bli vanlege jordbær med fløte i dag. Siste korga som går, og til neste veke får det vel bli tilbake til normalen. Veit ikkje om eg tør å gå på vekta i morgon... men mmmm jordbær er godt, da, uansett!

Nupsida sa for siden:

Jeg skal på date på fredag jeg, hihi :) Er en jeg traff på nettet for noen uker siden, og vi har pratet masse på meldinger og prater noen timer på telefon hver dag, og jeg synes han virker helt fantastisk, og nesten for god til å være sann, så gru-gleder meg så enormt til fredag!!

Men, min største bekjymring er egentlig hvordan jeg skal gjøre det med kostholdet..
Han vet at jeg ikke spiser karbohydrater, men jeg tror ikke han vet hvor streng jeg egentlig er.. Så hvordan i alle dager skal jeg klare å dra på date med han, og samtidig spise lavkarbo, uten at det blir for.. hmm.. rart for ham?
Jeg trenger tips! For alt!
Vi skal møtes i stavanger, så om noen av dere vet om en god resturant der, som kanskje har lavkarbomat, så hadde det vært til stor hjelp altså!

Anarko sa for siden:

Jeg tenkte å lage den uten kjeks en gang. Tror det blir godt det også :)

vaskeklut sa for siden:

Gratulerer med date! Det er så kooooselig å deite :D Og maten, der kan du jo bare bestille salat, eller "vanlig" mat, og be om ekstra grønnsaker eller salat til i stedet for de ufine karbene :)

Åh, jeg var jo invitert på vin og tapas i går. OHMYGOD som han kan lage mat :eek: Og han hadde tatt hensyn til at jeg er laktoseintolerant OG lavkarber! Helt sykt. Det var så utrolig god mat, at jeg holdt på å forspise meg :o Og mye vin ble det også, gitt. Våkna opp på sofaen der i morges og kom egentlig først hjem for en time siden :eek: Vi har ikke sagt det med ord dette, men folkens. Var dette en date? :o Vanligvis når jeg har deita har jeg VISST at det var date jeg skulle på lissom. Åh, for en fin mann altså. Er det lov å deite en mann på 36 når man er 24? :eek:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.