Noen som kan hjelpe meg med en dags meny i fettfaste?
synes dette var vanskelig.. Prøver meg frem her med regning og mye tenking...
Tenkte på egg, cocosa, fløte, koffeinfri kaffe, vann og macadamianøtter... Blir det ok?
Det er jo svært begrensa da det kun skal være 1000 kalorier...:confused:
Du burde finne en del tips på engelskspråklige lavkarboforum om du tar et googlesøk på atkins fat fast, også. :cool: Kremost (tine sine små firkanta pakker) og litt avocado kan du også bruke. Jeg brukte fettfasten i 4-5 dager i høst, da jeg hadde stått helt stille på vekta i 7 måneder. Tror dagsmenyene mine var noe sånt som: 1/2 boks kremost, 1/2 avocado, 50g macadamianøtter, 1 speilegg.
Må bare slenge med en påminnelse til eventuelle lesere av denne tråden som ikke kjenner til fettfasten: Dette er IKKE et konsept tiltenkt utålmodige nybegynnere. :o Kun et hjelpemiddel for dem som har hatt mange måneders stillstand på vekta, og ubestridelig har flere kilo å gå ned. Skal heller ikke benyttes over lengre tid enn 4-5 dager.
Viktig poeng du har der! Greit å minne om det!
jeg har gått til ernæringsterapeut, og det var han som mente at jeg kunne få hjelp av denne type ekstremdiett. Har ikke gått ned på mange måneder, men har faktisk gått opp, til tross for streng lavkarbo/tidvis ketose.
Så, nå er dette som en siste utvei for meg her...
Jeg skal kun prøve dette i 5 dager. Men synes det er vanskelig nok å finne "gode" menyer pga alle begrensinger..
Ja, det blir ikke akkurat vanlige måltider av det - og det er vel ikke alle som har helt sansen for å spise en halv boks kremost med skje. :p Men det virket for meg, da - det løsnet på platået jeg hadde, da jeg ennå hadde BMI over 30.
Kan jeg dele min egen erfaring som er litt lik? Stått stille i evigheter - og begynte og gå opp litt selv om jeg ikke spiste store mengder. Drikker du lettbrus/-saft med aspartam kan det være verdt og ta et par ukers pause og se hva som skjer med vekta - det løsnet ihvertfall litt for meg etter den første uka - så får vi se framover om dette fortsetter :) Bare som et tips :)
Hei Nerthus. Mulig jeg spør feil person nå men..
Var det du som postet en lang liste med ganske alvorlige symptomer her for et par uker siden..? (finner ikke tråden) Men hvis det var deg, hjalp det noe å kutte ut aspartam/lettbrus?
Takk!:)
Jeg slutta helt med kunstig søtning i fjor sommer, og da gikk jeg faktisk ned jeg og..etter lang tid uten vektreduksjon.
Men, denne gangen funker det ikke. Har ikke drukket brus på flere uker nå, og har siden da gått opp 4 kg..
1/4 c cream whipped, add LC syrup or Splenda for flavoring
1/3 c Almond Accents
1 T sf peanut butter mixed with 1 oz cream cheese, Splenda or DaVinci to taste
10 pecans w/ 2 T heavy cream
1 oz cream cheese mixed with 2 T coconut
modified flax cereal: 2 T ground flax, 1 T designer whey protein powder, 1/4 t salt. Mix well and add 1/2 c water. Microwave on high for 2 minutes or until no longer soupy. Add 1 pat butter and 1 T cream
1/3rd of an avocado with 1 T caesar salad dressing
Low Carb Johnnycake with butter
Low Carb bread pudding
Sherrielee's Low Carb pancakes, made with nut flour
Cheesecake muffin with some pecans
Dagwood Roll-up: 1 slice bologna, spread with half T of sf peanut butter. 1 thin slice tomato, spread with half a T mayonnaise. Put tomato on top of bologna and roll it up.
0.5 oz feta cheese crumbled, 1/4 avocado diced, and 1 T olive oil, mixed as a salad 227 calories, 92% fat, 2 carbs ECC
1/4 c Gram's Gourmet Flax 'N Nut Crunchies
*Peanut Butter Shake: 2T half&half, 2T Vanilla DaVinci, 1/2t Vanilla extract, 3 ice cubes, 2T sf peanut butter. Place into blender in that order and Mix/Frappe.
Men Idarull, er det sånn at disse måltidene har alle sammen den samme sammensetningen næringsmessig?
Skal man plukke 4 av de måltidene tilsammen i løpet av en dag? Eller må noen måltider være mindre enn det som står der?:confused:
Jeg starta i dag på denne fettfasten, men jeg vet virkelig ikke om jeg klarer å holde meg til den...er sulten!!!!!! det er jo så begrensa med mat....selv om den består av mest fett, så er det så små mengder at jeg ikke klarer å holde meg mett:(
Jeg har satt opp meny for de neste 5 dagen, og eggmelk står på menyen i morgen.
Men, jeg har mulighet til å lage det i dag og egentlig...fordi jeg har 1 egg og cocosa og fløte igjen for i dag.. Kanskje jeg kunne bytta ut cocosa med smør også heller lage eggmelk i stedet for feit eggerøre..
Det blir nok litt mer kalorier da, fordi jeg trenger litt mer smør enn det jeg har igjen av cocosa...lurer på om jeg ødelegger alt da?? Om jeg kommer over 1000 kalorier..:confused:
Jeg kjente at jeg ble ganske så nysgjerrig på dette her! Det hadde vært veldig fint om du forteller hvordan det går og om du oppnår resultater. Både umiddelbare, men aller helst langvarige, så klart. :)
Og kanskje ukesmenyen din også? Hvis du vil dele, mener jeg. :)
For å si det sånn, jeg er møkklei av stillstand! Og det er ikke bare snakk om uker, det er snakk om måneder! Må slutte å lese om de som plukker av seg all vekta bare de legger vekk brødskivene, og heller kjenne på formen. :lol:
Men hold ut!! Jeg tenker det blir enklere i morgen allerede! ;)
Jeg skjønner hva du mener!!
Jeg har stått stille i laaang tid, men nå har jeg plutselig gått OPP mange kilo siste 2 mnd... Så jeg skjønner ingenting!!
Derfor jeg må ty til denne ekstreme dietten... Så får vi håpe det setter fart på sakene:)
Utfordringen når det gjelder morgendagen er at jeg skal på jobb...
Noen som vet om det er mulig å varme eggmelka i micro??? Hmm..kanskje jeg må endre litt på opplegget for arbeidsdagene... Godt dette bare er for noen få dager:D Så lenge det funker er det absolutt verdt litt ekstra "styr"
Det sto lite konkret, men ser at det ene måltidet er 227 kalorier. Man kan spise 5x200 kalorier, eller 4x250 kalorier. 90% av kaloriene skal komme fra fett.
Her er flere måltidsforslag:
Fat Fast Ideas And Recipes
1/4 cup heavy or whipping cream in a large mug of coffee (I use this to jump start my day and prevent abuse of those near and sometimes dear to me. In the summer I make it the night before and put it in the refrigerator, then pour it over ice. You could also pour it into popsicle molds and freeze it for Coffee Fat Fasticles. Yum!)
4 strips of bacon
Peanut Butter Cream Cheese
1 ounce cream cheese
1 tablespoon sugar free peanut butter
1 tablespoon heavy or whipping cream
10 drops Liquid Sweet & Low (or artificial sweetener of your choice)
1/8 teaspoon ground cinnamon
Blend all ingredients in a small bowl.
Serves 1. Approximately 208 calories.
***Note: If you life this one, make up several servings at one time and stick them into the refrigerator in custard cups for individual servings. That way you only have one cleanup.
2 ounces of cream cheese stuffed in one large celery stalk
Pork Rinds With Sour Cream Dip (This is not my recipe - Judi (Island Girl) forwarded it to me.)
1/2 ounce plain pork rinds (1/6 of 3-ounce bag)
1/4 cup sour cream
1 tablespoon grated parmesan cheese
Blend parmesan into sour cream and use as dip for pork rinds
Without Parmesan: 164 calories, 8 grams fat (79%)
With Parmesan: 187 calories, 15 grams fat (77%)
2 tablespoons of sugar free peanut butter on an approximately 7 1/2-inch stalk of celery.
1/4 cup heavy or whipping cream, whipped, sweetened with artificial sweetener, and flavored with vanilla or some other extract.
2 ounces of sour cream on approximately 1/2 cup sliced cucumber.
Tuna or chicken salad with triple the usually amount of mayonnaise.
I cook the bejeebers out of a whole chicken in the crockpot until the meat is literally falling off the bones, then shred the meat and save it for chicken salad or for soups. I strain the broth carefully (watch for small bones!) and freeze it.
I will usually reuse the broth to cook more than one chicken, which results in a superb, flavorful extra-strength broth which is great to sip on if you're sick.
2 egg yolks mashed up with lots of mayonnaise, salt, and pepper (like you would for deviled eggs), but eaten plain or with a few pork rinds, cucumber slices, or a celery stick
Combine all the ingredients. This thickens up magnificently, and can either be eaten "as is" or partially frozen, but don't let it get rock hard unless you just want to suck on it.
***Note: If you life this one, make up several servings at one time and stick them into the refrigerator in custard cups for individual servings. That way you only have one cleanup.
1/4 cup heavy or whipping cream in a can of diet soda (any flavor)
1/2 package sugar free Jell-O in 1/2 cup whipped heavy or whipping cream
1/4 cup heavy or whipping cream, whipped, with 1 teaspoon unsweetened cocoa powder and a few drops of liquid artificial sweetener added (to taste).
Jell-O Whip (Someone named Chris sent this to me a couple of years ago.)
1 small package sugar free Jell-O (any flavor)
1/2 cup boiling water
4 ice cubes
8 ounces cream cheese, at room temperature and cut into cubes
4 tablespoons heavy or whipping cream
Dissolve the Jell-O completely in the boiling water, then add the ice cubes to cool it down and to thicken it.
When the ice cubes are melted, pour the gelatin mixture in the blender and add the cutup cream cheese. Whirl it around until the ingredients are completely blended. Pour the mixture into a mixing bowl.
Whip the four ounces of cream, then fold it into the cream cheese mixture.
Divide the mixture into 5 equal portions, cover each with plastic wrap, and put them in the refrigerator to chill.
This makes 5 servings, or all the you need for one day of the Fat Fast. Of course, you wouldn't have to eat all 5 servings in one day. You could alternate them with other food choices.
Cream Cheese Jell-O Chunks (Someone sent me this idea, too, but I've misplaced their name).
10 ounces cream cheese, cut into 20 equal squares (Not softened!) 1 small packet sugar free Jell-O, any flavor
Pour the dry gelatin powder into a small bowl or onto a salad plate. Set aside.
Roll the 20 cream cheese squares into balls. Roll each ball in the dry gelatin mixture. Place the coated balls on a plate, cover them with plastic wrap, and put them in the refrigerator until you're ready to eat them
Må si det ser litt spennende ut med cola og fløte! Kanskje litt mektig men...
Håper dette hjelper noe! Jeg står ikke stille lenger, har skeia helt ut faktisk. Men skal begynne igjen og etter noen uker så skal jeg kjøre fat fast. Vil ned de siste 3-5 kiloene før bikinien skal på!!!
Lykke til forresten! Dag 2 er som regel mye lettere har jeg hørt.
Tuuuuusen takk!!!!
Men...Cola?? Jeg har forstått det sånn at man ikke kan drikke koffein..?? Har jeg tatt helt feil her? Hmmm...
Jeg veide meg i går morges, og veide meg på nytt i dag. Og jeg har faktisk gått ned 1,6 kilo!! Jeg tar det hele med en klype salt akkurat nå...da jeg vet man kan variere fra dag til dag pga ulike faktorer. MEN, jeg klarte bare ikke la være å veie meg i dag og. Regner med jeg kommer til å veie meg hver dag nå, men prøver å ikke hoppe jublende i taket før jeg er sikker på at jeg faktisk har gått ned i vekt.
Forresten noen som vet om hvilke te-typer som er koffeinfri? (dersom jeg har forstått det rett, at jeg ikke kan drikke koffein)
Spennende å følge med på denne og skal ha den i bakhodet dersom jeg havner på et evigvarende platå. Urteteer er koffeinfrie. På helsekosten får du kjøpt urtete av merket Pukka, og disse (de jeg har smakt i hvert fall) er veldig gode :ja: Min favoritt er After Dinner teen deres.
Ja, jeg tenker på nå i fettfasten... Jeg har forstått det sånn at jeg må holde meg unna koffein.. Hadde vært veldig bra om jeg kunne drikke litt kaffe, men jeg holder meg helt unna...ihvertfall inntil noen evt finner ut at det er lov:)
Jeg drikker koffeinfri nå da, så det er ingen krise!
Men hva med koffeinfri kaffe, da? Smaker jo det samme. :)
Ellers er både pukka og yogi-te koffeinfrie, samme med celestine. De er å få kjøpt på helsekost, og dermed relativt dyre, men yogi få du også på iherb til langt billigere. :) Så lenge du holder deg til grønn eller hvit te, så er du iallfall på den sikre siden!
Håper dagen i dag har gått litt bedre? Jeg tenker litt å kjøre igang neste uke. Må bare trenen litt mer denne uka her. :) Tror ikke det er så lurt å trene så hardt når man spiser fettfaste...
Nei, jeg tror nok ikke det er så lurt å trene masse disse dagene...men jeg vet ikke.
Jeg går til og fra jobb, og det er det! Så får jeg trene litt hardere neste uke.
Det har gått greit idag, men akkurat nå kjenner jeg at jeg er sulten. Problemet er at jeg skal på nattevakt, så jeg må "spare" litt på måltidene, så jeg har noe igjen til natta... Men men, det går bra, altså:)
Takk for tips til te, forresten! Skal stikke innom butikken på vei til jobb, så har jeg ihvertfall noe jeg kan drikke hehe
Tror du dette kan være en måte for meg å komme igang igjen? Såvidt jeg har skjønt så er dette egentlig en metode som skal brukes av folk med sykdommer og anbefales sjelden. Trenger en kick-start nå før sommeren! Bare 3-5 kilo igjen. Spiser langt ifra lavkarbo om dagen...
Har lest litt om denne fettfasten, og blant annet lest at den er livsfarlig og svært skadelig...
Jeg skal ikke prøve den, det er ikke det, og jeg er heller ikke for sånne ekstreme dietter, men jeg skjønner ikke helt hvorfor denne er så mye mer farlig enn alle andre lavkalori-greier som fins rundt omkring (hvis den da er det...?). Er det isåfall mye fett kombinert med lavkalori som er så veldig farlig??
I mine mest matleie perioder på ketolyse har jeg både en og flere dager lagt på 1100-1200 kcal daglig, med ca 80% fett. Ikke optimalt med så lite kcal, på ingen måte, og heller ikke noe som bør fortsettes med over lang tid. Men noen dager har det blitt sånn, og jeg tror ikke det er livsfarlig. Så hvorfor er da 4 dager med 1000 kcal og 90% fett (=fettfaste) livsfarlig?
Såvidt jeg vet ligger de som går på Herbalife på rundt 1000 kcal daglig i starten (er ikke så godt kjent med Herbalife). Har som sagt ikke sansen for de greiene der selv, men det er jo veldig mange som bruker det, uten å dø...
Jeg tenker at det er mange som sier fett er helseskadelig også ;) Det anbefales ikke å spise slik over lengre tid da, kroppen vil ha behov for mer proteininntak bla.
Jeg som har stått stille i evigheter skal kjøre en 3 dagers test nå for å se hva som skjer. Ble svært liten frokostporsjon med et egg og 22 gram majones (litt gressløk, purre og sitronsaft hjalp), men jeg er faktisk ikke sulten enda, neste måltid på gang om en liten time.
Hehe, ja det er jo sant. Fett er døden i egen person :eek:
Jaja, igjen gjelder vel den evige regel i dette slankehysteriske samfunnet.... Tenk selv! :rolleyes:
Jeg vet ikke hvorfor denne dietten skulle være så livsfarlig... Det er klart, kroppen er i en faste, men samtidig drikker man jo masse vann. jeg har disse to dagene drukket 3-5 liter vann pr dag. Og vi vet jo at mennesker kan leve lenge uten mat, men ikke uten vann. og det får jeg jo rikelig av nå. Om det er fettet igjen som er den store synderen her også er vel ganske trolig...
Jeg er enig med Nerthus når det gjelder deg Idarull. Det er nok en idé å først komme tilbake til lavkarbo. Dette er som sagt en ekstrem diett, og jeg tror ikke(uten at jeg vet!!)at den er beregnet på folk som "bare" skal ned et par kilo.
Så, for dagens oppdatering. Jeg har siden i går gått ned 1,0 kilo. Noe som vil si at jeg har gått ned totalt 2,6 kilo på 2 dager.
Som nevnt over, så har jeg slitt litt med sultfølelse disse dagene, det er ikke til å legge skjul på. i tillegg har jeg hatt endel hodepine(noe jeg aldri har ellers!). Men jeg kan tenke meg at det kommer av null koffein..?!!
Jeg finnes ikke sulten - men må spise et måltid nå... drikker masse vann og føler meg bedre enn på lenge! :)
Er spent på vekta nå de nærmeste dagene...
Heldige du1 Hehe..jeg kjenner en god del på sulten til tider. Men men, det går seg til:)
Jeg skrev forøvrig feil i forrige post. Jeg har gått ned 1,1 kg siden i går, altså totalt 2,7 kg på disse to dagene. Rett skal være rett hehe, selv om det bare var 100gram feil i forrige post:D:D
Og herlig het, Fofa, 2,7 kg??!! :eek: Vann pluss pluss pluss??
Jaa, dette kjenner jeg er skikkelig spennende å følge med på, altså! ;) Så får vi se over helgen, om det blir tre-fire-fem dager på meg også. Greit med himmelsprett og "fri", og dermed mindre jobbing. :)
Ja, dette ER virkelig spennende!!! Håper bare det fortsetter sånn..tar ingen gleder på forskudd :)
I dag har jeg spist
en halv avokado, koffeinfri kaffe med cocosa (20 gr) og fløte (20 gr)
*40 gram macadamia nøtter
*1 kokt egg, 80 gr isbergsalat, 15 gr olivenolje
*1 kokt egg med 12 gram meierismør
*koffeinfri kaffe med cocosa og fløte
Haha, jeg prøvde i dag for å se hvor mye, eller lite blir det vel, mat dette egentlig er...
Skrekkelig, men tror igrunn det er fordi jeg ikke fant noe å spise som jeg liker godt. Hadde jeg hatt det tror jeg det skulle gå helt fint og spise 4-5 små fettrike måltider.
Å spise avocado og kokt egg som har lagt i vesken en halv dag var ikke det helt store, særlig siden jeg ikke liker avocado :D
Kremost fra boksen var heller ikke lett å få ned...
Et egg og litt majones, kylling (grillet) og majones, fløte og bjørnebær, tunfisk og majones... går fint, men små mengder som du sier. Jeg finnes fremdeles ikke sulten...
Nei, det er ikke store mengdene med mat..men utrolig nok går det bra!
I dag har jeg ikke vært sulten som de andre dagene. Jeg begynnte å kjenne sult i ettermiddag, men det var like før jeg skulle ha neste måltid, så det gikk fint:)
Jeg kjenner også på hodepine..har hatt det hver dag.
Når det kommer til vekta, så har jeg i dag gått ned ytteligere 0,9 kg. Noe som betyr at totalt vekttap siden søndag er 3,6 kilo:D:D:D
Ja, det blir spennende å se hvordan det går når denne perioden er over.
Jeg har snakket med ernæringsterapeuten, og han mener jeg bør gå på denne fettfasten i 7 dager, så da holder jeg på t.o.m lørdag.
Det jeg går og drømmer om å spise når denne perioden er over er utrolig nok(!) ikke potetgull, kaker ol...som det vanligvis ville ha vært når jeg har gått på streng diett. Det eneste jeg drømmer om å spise nå, og som jeg skal spise på søndag, er ostekjeks med masse smør, skinke, ost og masse agurk :) hehe
Så flink du er! For en vektreduksjon på kort tid da. Nesten litt skummelt å lese, selv om vekten min saaakte men sikkert går nedover så er dette veldig fristende å prøve. Vi slankere har alltid slik hastverk :D
Fader, mørk sjokolade gumling... helditvis er dette en test, jeg reiser til madeira en uke på tirsdag, så når jeg kommer hjem blir det mer seriøse greier ;)
Jeg har ingen problem med å ikke spise på morgen, formiddag, kan holde meg uten mat til ettermiddag - men DA fyser jeg... på søtt... jeg har nok et avhengighetsproblem ler... det blir avvenning på ALT søtt den uka jeg kommer hjem, dæven det blir tøft... så blir det fettfaste noen dager, før jeg fortsetter på et mye mer kontrollert kosthold kalorimessig(fortsatt lavkarbo da!) ... føler meg motivert så dette skal nok gå bra ;)
Jah, jeg tenker at det blir en bra dag å starte på. Ikke for at det er Mandag (du vet, mandagen med stor M, da ALT skal bli så mye bedre og man blir SÅ mye flinkere ;) ), men mest for at jeg drar bort nå i helgen, og da blir det vin med jentene og sånn, og noen prioriteringer må jeg ta. :D
host Det er koffein i grønn te, altså. :cool: Og litt mindre i hvit te. Såkalt rød te, også kjent som rooibos, er helt koffeinfritt, naturlig nok siden det egentlig er en urtete - og ikke har noe med teplanter å gjøre. Bare sånn til info, jeg tror jeg blankt ignorerte dette med å unngå koffein da jeg hadde min fettfaste, hehe.
Takk for info!
Jeg kjøte en frukt-te fra en spesialforretning, dama der sa den va koffeinfri. Jeg drakk 2 kopper av den, men så begynnte jeg å tenke på om den kanskje inneholdt karbo pga frukten??? Jeg aner ikke om man i såfall får i seg noe av det når man drikker teen?? Jeg spiser jo ikke det som er i te-sila hehehe:). Men av frykt for at det kunne bli feil, så har jeg ikke drukket mer av den disse dagene.
Ja, jeg kjenner til det hastverket!!!
Sålenge vekta di går ned, så tror jeg du skal være glad. Jeg har som skrevet over ikke gått ned på leeeenge, men faktisk gått opp.
Fantastisk resultat, om jeg bare ikke hadde fyset på meg litt ekstra inntak tror jeg det hadde blitt bedre til meg også, men en kilo ned er en kilo ned uansett ;) Skal ta opp tråden når jeg kommer tilbake fra madeira, reiser på tirsdag og skal være sammen med mamman min og søstra mi og to venninner av mamma - feiring av mammas 60-årsdag :love: GLEDER SEG!
Utfordringen blir å sette sammen en meny som er "korrekt" sammensatt og som jeg kan leve med/like. Tror kyllingvinger + smør og bringebær + krem vil bli bankers...:p
Må gjøre det enkelt men godt. Macadamianøtter blir jeg kvalm av å bare tenke på (blæh!), og avocado liker jeg ikke. Cocosa i kaffen/teen blir vanskelig siden jeg ikke drikker kaffe el te...
Syns det er litt vanskelig å få så mye som akkurat 100g fett. Men satser på at 96g er ok det også...:rolleyes:
Ja det er vel ikke krise om man bikker over 1000. Men kommer jeg opp mot 1200 kcal så er det igrunn det jeg har lagt på ganske ofte på Ketolyse også, de dagene jeg har slitt med matleihet og sånn...
Det er vel høy fettprosent kombinert med lite kcal som er det avgjørende her antar jeg :)
Utrolig at du har gått ned over 4 kg på 4 dager. Spent på å se om det er sånt som kommer på igjen etterpå :rolleyes: Kan vel ikke være så mye vann heller, hvis du var i ketose på forhånd...?
Har du prøvd å gå andre veien, å heller øke både fett og kalorier? Det er et par tråder på forumet hvor folk har gått opp til både 2500 og 3000 kcal og fått satt i gang forbrenninga på den måten. Bare en tanke fra meg siden du allerede ligger såpass lavt i kalorier :)
Ja jeg har prøvd det for en kortere periode. Muligens ikke lenge nok til å se om det hadde noen effekt. Problemet da var at jeg hadde veldig vanskelig for å klare å spise så mye og så ofte... :( Ble kvalm og uvel rett og slett.
Jeg er litt opptatt av å finne et kosthold jeg kan leve godt med uten å måtte stresse meg ihel med planlegging og veiing, og slippe både å gå sulten og å presse i meg mer mat enn jeg orker. Jeg vet av erfaring at da holder jeg ikke ut så lenge.
Derfor tenkte jeg å prøve dette også, for fem dager el så, og så gå tilbake til vanlig lavkarbo (maks 20kh) og ligge på rundt 1500-1600 kcal pr dag som jeg stort sett gjør. Mest fordi en kilo eller to ned nå, etter så mange uker på det samme, hadde gitt meg en liten mental oppsving nå før sommerferien ;)
Skjer det ikke noe på de fem dagene så får jeg bare fortsette lavkarbolivet slik jeg holder på og satse på at kiloene likevel vil forsvinne sakte men sikkert... :)
Jeg har også vært nede i ca 1200 kalorier enkelte dager tidligere, men da har jeg aldri spist så mye fett som jeg gjør nå. Dette opplegget gir svææært lite mat.
Ja, jeg var i ketose før jeg startet på dette opplegget
I dag har jeg gått litt på "en smell", ikke stor krise altså, men har nok kommet opp i 1350 kalorier.... Så da er vel pr definisjon fettfasten over... Men men, jeg fortsetter også i morgen som planlagt. I morgen skulle være siste dag, og det blir det.
I dag hadde jeg ikke gått ned noe:( hehe, men ikke det at jeg klager, altså!! Sånn på det totale.
Blir spennende å se på vekta i morgen etter en ørliten "utskeielse" i dag...
OI, dette hørtes spennende ut.
Tror jeg også må prøve den:)
Ingen ekle bivirkninger?
!00 gram fett, 4-5 måltider om dagen og 1000 kcal er greia i 4-5 dager, hvis jeg har forstått det rett??
Har droppa pepsi maxen denne uken uten særlig effekt. Og det var et STOOORT offer, om enn ikke så vanskelig.
Men kjedelig resultat. Er så lei av hvor sakte det går og tør ikke øke opp karbisene ennå da jeg er redd for å dette utpå...
Jeg er på nattevakt, så det er enda endel timer til jeg kan legge meg:mad:
Det er mye mulig at hodepina kom også delvis av at jeg ikke har kunnet drikke koffein i fettfasten.. Men jeg vet ikke.
Ja, jeg er veldig glad for resultatet!! Men, så gjorde jeg det jo ikke etter oppskrifta i dag, så da får vi se hvordan det går.
Det har nok blitt temmelig ensformig disse dagene, ja. Har liksom måtte legge opp til mat jeg kan ta med på jobb. Men det har gått veldig greit uansett
Faen...gått skikkelig på en smell til jeg, nå:mad::mad::mad:
Er så ufattelig skuffa over meg selv nå!!!!!!
En kollega har bursdag i dag, også bakte hun kake nå her på jobb....
Jeg klarte å holde meg litt i skinnet, men MÅTTE jo bare smake...Jeg tok 2 te-skjeer med sjokoladekake:rolleyes::rolleyes:
Så, da kan jeg ihvertfall erklære fettfasten for over. Faen så skuffa jeg er over meg selv!!
Hadde jeg ikke vært på en så streng fettfaste, men vært på generell lavkarbo, så hadde det ikke vært såååå krise. Men nå er jeg redd jeg har fucka til alt her. Også jeg som hadde vært så flink:(
Kaka var nydelig, men akkurat nå sitter jeg her med smerter i magen....og har akkurat vært akkutt på do:rolleyes: Så, jeg tror nok ikke dette var verdt de to små skjeene...
Jaja, spist er spist..(og dum er dum!!!), forhåpentligvis har jeg ikke ødelagt all den gode jobben jeg hadde gjort denne uka... Time will show
TO teskjeer tror jeg ikke ville ødelegge den du prøver ut nå - jeg synes du skal prøve og tilgi deg selv, nesten synd du ikke klarte og nyte de to skjeene med sjokoladekake heller ;)
Du har nå lært at du ikke tåler sjokoladekake særlig godt da - ting og skrive opp på erfaringskappa si :)
Spist er spist, håper du får en fin helg med den maten du har bestemt deg for å spise ;)
Plutselig var jeg ikke mye til inspirasjon likevel...:o
Gikk på en liten smell igår, ja... Jeg vet at den ikke var såå ille, men jeg ble bare så skuffa av at jeg lot meg friste og ikke klarte å motstå...særlig med tanke på den innsatsen jeg har gjort denne uka. Men men, som sagt, spist er jo spist!!
Når det gjelder spørsmålet ditt, så kan man kjøre fettfaste 1 uke, så 1 uke induksjon(Atkins), og så kjøre 1 ny uke fettfaste etter det igjen! Som jeg har forstått det, så bør man ikke kjøre fettfaste mer enn 5-7 dager sammenhengende. Men det går fint an å ha en uke vekselsvis faste/induksjon.
Dagens oppdatering ble faktisk positiv, tross alt(!) jeg hadde gått ned 0,3 kg. Jeg hadde ikke gått ned noe i går, men i dag var det 0,3 minus, altså totalt 4,8 kilo totalt på 6 dager.
Jeg har forøvrig fortsatt med fettfasten i dag som planlagt, til tross for kanskje over 1500 kalorier i går...
Hei.
Takk for svar:)
Så flott du fortsatte med dietten videre.
Når jeg sprekker nå så er jeg så innmari stolt over at jeg klarer å gå tilbake til gode vaner og ikke lar sprekkene bli unnskyldninger til supersprekk som aldri ender....(slik var det før)
Så jeg synes du var kjempeflink som fortsatte som før.
Hvis det blir slik i fremtiden så bør man vel klare å IKKE legge på seg som før:)))
Slitsomt med diett på nattevakt....full av beundring:))
Nå skal jeg lese bakover på hva man kan spise:)
Det er nettopp dette det dreier seg om!!! Ok, så ble det ikke helt som planlagt akkurat den smellen der, men glem det og fortsett! Det tenker jeg er supert!! Gå rundt med dårlig samvittighet over en bitteliten smell gavner ingen. (Litt perspektiv: en skikkelig smell er regelrett fråtsing i sjokoladehylla til forrett, menger med grandis til hovedrett, og toppe hele greia med å raide chipshylla til slutt.;))
I dag har jeg ikke kjørt fettfaste. I går var jo min 7.dag, så nå er det tilbake til ketose. Det har gått helt greit, men jeg tar meg selv i å tenke "nei, dette kan jeg jo ikke spise"...hehe men det kan jeg jo :)
Er fornøyd med resultatet av denne uka, men så får vi se om det holder!
Jeg får legge inn litt oppdateringer her etterhvert:cool:
Jeg fikk en ide! Kanskje det er en suppe du kan lage og spise? Vet det er en suppe som heter tykk, fet ostesuppe eller noe sånt. Den burde jo være knall? Også er det en som heter bacon-ost-kyllingsuppe. Kanskje verdt å ta en titt hvis man begynner å bli lei macademianøtter og philadelphiaost??
Hei Fofa, imponerende resultat! Jeg ble kjempeinspirert av deg, og begynte selv i dag. Tok av 10 kg fra Januar til September i fjor, men har siden da staatt stille, eller gaatt de samme 1,5 kg opp og ned. Lever stort sett ketogent, er fornöyd med kostholdet og stresser ikke med vekta, men skulle gjerne blitt kvitt de siste 5. Veier 65-66kg og er 163 höy. Kommer akkurat innenfor "normalvekt" og er klar over at kroppen nok ikke helt frivillig gir slipp paa de siste ekstra kiloene, men har bestemt meg for aa forsöke dette.
Er veldig spent paa aa höre hvordan det gaar med deg naa etter at fettfasten er avsluttet, om du gaar mye opp igjen med en gang eller om det lösner slik at nedgangen forstetter.
Da har jeg kjørt igang!! Men det blir nok bare en prøverunde et par-tre dager, men får iallfall en feeling med opplegget!
Dro fra en ikke-fult-så-lavkarbo-vennlig-familie i dag tidlig, så det ble litt kronglete start. Men, en stor boks med makrell i tomat blandet med majones (30 g) ble til tre måltider, og nå kremost og pepperpaté til "middag" (30 + 40 g). Så får det bli en ss cocosa i kveldsteen. Bælmet i meg tre 0,7-flasker med vann hittil, for joda, jeg prøver å døyve sulten med vann, så får vi se hvordan det hele går....
Jeg har saa langt bare spist 2 maaltider paa fettfasten, og de har bestaatt av 18g valnötter og 45g kremost m/blaamuggost (omtrent Philadelphia). Vurderer Avocado & Feta m/litt olivenolje til middag, for aa faa litt variasjon, og saa en runde til med nötter og ost til kvelds. Bruker diett.no for aa legge inn maaltidsforslag for meg selv - maalet er närmest mulig 90% fett og 1000kcal pr dag, fordelt paa 4 "maaltider".
Ja, jeg også. Og når det da blir 5 måltider i dag, så er alle på ca 200 kcal, og totalen er 1008. Fettprosent 86, så den kunne vel vært bittelitt bedre, men detta går fint. Og det er rart med det, men jeg var kjempesulten i sta, og spiste det lille jeg gjorde, men nå er alt så meget bedre! :D
sÅ SPENNENDE:)
Håper dere vil fortsette å dele med oss hvordan det går....
Og hva dere spiser...
Hjernen min kortslutter helt når det er noe nytt, merker jeg....
Prøver selv å ligge lavere på kaloriene, og det tror jeg har hjulpet meg litt. Men vil gjerne vite hva dere spiser...
hvor mye kyllingfilet f.eks....
Eller spiser dere nesten ikke kjøtt?
Går ikke det på fettfasten?
Jeg ser jo at dere har skrevet hva dere har spist i dag, det var bare at jeg ikke likte det...hehe..
Selektiv hjerne, kalles det ja...
Det eneste jeg fikk lyst på var avocado og fetaost....
Dette må være løsningen for meg....Gikk ned 2,5 kg første uka jeg var i ketose, men deretter har det stått bom stille i 8 uker :mad:
Begynner å bli litt lei, men dette må få i gang forbrenningen!!
Legg gjerne inn hvordan det går fremover Fofa, du har jo hatt en fantastisk fettfasteuke!!! Skikkelig forbilde :D
Jeg har utsatt starten til i morgen pga diverse jobblunsj/middag og seminarer ol. Enklere å spise vanlig lavkarbo da. Hektiske dager og lite hjemmetid de neste dagene gjør at jeg må gjøre det enkelt for meg selv, så jeg satser på å lage en form for oopsies(egg/philadelphia/rapsolje/fiberhusk) og spise dem med majones på. Fikk det til å bli 1050 kcal og 88% fett. Kjedelig, men det er da mat. Prøver en uke og håper på et inspirerende resultat ala Fofa :rolleyes:
Etter 2 maaltider med nötter og ost maatte jeg ha noe annet til kvelds.
Blandet 110g avocado, 20g feta og en halv spiseskje extra virgin olivenolje, spiste litt av dette i ett maaltid og saa resten sammen med 46g spröstekt bacon. Det var baade godt og mettende.
I gaar ble det totalt 990kcal og 88% fett. Ned 0.8kg fra i gaar, litt sulten men ikke plagsomt og formen er fin. Planlegger 4 maaltider pr dag, men lurer paa om noen vet om det gjör stor forskjell om det bare blir 3?
Det ble nötter og ost til frokost i dag ogsaa, leker meg naa med diett.no for aa se hva jeg skal finne paa til lunsj (kl 14.00). Tenker det blir 2 eggeplommer, 1 skive rökelaks og 1/2 ss majones. Dette gir kun 81% fett, men faar kjöre bacon og avocado igjen til kvelds for aa dra opp fettprosenten.
Eggemelk med litt kaffe til frokost, brie og pepperpaté til lunsj, avokado og kremost til middag, og litt kaffe med cocosa og fløte til kvelds (koffeinfri, seff). 1003 kcal, 91 % fett.
Men... bare 200 g ned siden i går. Og det er egentlig ikke så veldig imponerende det heller, for vekten er vann-høy etter helgen uansett. :(
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.