Ser at jeg har klart å inspirere både meg selv og andre ved å ta i bruk pedometeret mitt igjen. Kanskje vi kan samles her for å skryte litt av oss selv??
Det er anbefalt 10.000 skritt pr. dag, og det er faktisk ganske mye for oss som har stillesittende arbeid. For de som sliter med dørstokkmila er det kanskje lurt å sette seg overkommelige mål. Er så heldig å kunne gå til jobb, og hanka inn i overkant av 3000 skritt bare der.
Skriv hvor mange skritt du tar pr dag/uke og bli med å inspirer andre som ønsker å komme igang.
:visemuskl
Vi skal være med på denna dytt.no "Høstens store aktivitetskonkurranse" på jobben min her nå. Må vel begynne å telle skritt jeg også da, men begynner ikke før 15. September.
Jeg vil være med!! Jeg har lenge tenkt på å skaffe meg skritteller!
Hvor har dere kjøpt deres skritteller? En ørliten forutsetning for å være med, at jeg faktisk HAR en skritteller! :p
Husker ikke hvor jeg kjøpte min, men du kan jo sjekke her på skritteller.no
Ellers så har nok sportsforretningene.
Er jammen en god motivasjonsdings :D
Har hatt skritteljar i sikkert 3 år, og har den på kvar dag. Anbefalar Omron Walking Style II for dei som ikkje har fått seg ein enno, dei toler mykje! Eg vaska mannen min sin, på 40 grader.... :rolleyes: Etter eit par dagar tørking med batteriet tatt ut, så var den like fin! G-sport køyrer kampanje på denne typen no og då.
Har også ganske stillesittande arbeid, men går til og frå jobb/toget kvar dag så sant tida tillet det. Eg loggar stega på bloggen min her inne. :)
I går vart det 9462, torsdag 10178, onsdag 11696, tysdag 10852 og mandag 13441. Det blir moglegvis ikkje så mykje i dag... :o
Eg anbefaler i alle fall å ha ein teljar som har snor, og som kan ligge i ei lomme, eller veske, eller bhen om nødvendig! Det er håplaust med slike som skal henge på bukselinningen, hos meg vil dei berre dette av i alle fall.
Dere er så flinke!
Regner med å slenge meg med Lille Trille på tur en av de nærmeste dagene. I dag gikk jeg på Kiwi, og trodde knapt jeg skulle klare å komme meg opp bakken hjem :eek:
Er det forresten noen som har erfaring med skritteller- og treningslogg-apper til iPhone?
For de med Androidtelefon er det ingen unnskyldning. Noom Walk er en gratis skrittteller som har historikk over hvor mye du går hver dag med telefonen i lomma :)
Dagens oppdatering, denne skritttelleren har lett for å nullstille seg, kommer sikkert borti, rimelig irriterende...
5/9: 3603
7/9: 15144 / 18747
8/9: 8863 / 27610
Dette er jo supert. Her må jeg slenge meg med. Fant ikke min gamle skitteller, så jeg kjøpte en Clas Ohlson-variant til 50 kr. Lurer litt på om det gir meg i overkant mange skritt. For første dagen fikk jeg 10 000 skritt fra jeg kjøpte den etter jobb og til jeg var hjemme.
8/9 16542
9/9 18613
10/9 5600
11/9 hmm har ikke rundet 3000 enda. Tror jeg må og skal ut å spasere nå....
Så flott at du vil vere med:) Er ikke sikker på om min er rett heller, men den er iallefall rett feil :D Har en strekning på i underkant av 2 km til jobb, og det gir meg sånn + - 2550 skritt. Helt grei start på dagen det :)
Samme her. La inn den som er anbefalt under her, men min telefon sluker batteri, og det ble ikke noe bedre av den. Gikk tilbake til den som henger i belte. Fikk sjekka den opp mot appen da, og er ikke mye forskjell.
Lykke til :heia: :heia: :heia:
Den var kul! Bortsett fra at jeg ikke går med telefonen i lomma. :( Den er jo alt for stor til å ha i bukselomma synes jeg, selv om Lille Gubben har en litt større android enn meg og han har alltid sin i lomma.
Artig tråd :ja:
Jeg bruker som regel ikke telleren hver dag, men tar den ofte på når jeg skal gå tur med hunden, for å se hvor langt jeg gikk. De siste dagene har jeg derimot hatt den i bruk nesten hele dagen, og da kan jeg jo fortsette med det og bli med her :)
veldig varierende her, og de første dagene har jeg kun brukt den på tur.
Heisann, blir med her eg :)
Har blitt med på dytt.no som starta 15. sept. Skal 'gå frå Pokhara til Mount Everest' :)
Har fram tom i går gått 92878 skritt.
15.9 - 15530
16.9 - 18556
17.9 - 19406
18.9 - 18024
So vart eg sjuk..... og det reduserer selvfølgelig masse
19.9 - 9017
20.9 - 5624
21.9 - 6721
No kjenner eg at eg er litt på bedringens vei, so då tar det seg vel opp igjen etterkvart
Litt mer aktivitet i dag, både med og uten skrittteller:
17/9: 10300 / 104924
19/9: 6162 / 111086
20/9: 2843 / 113929
22/9: 6044 / 119973
23/9: 9024 / 129297
Nå er jeg såååå lei av å være sliten, så deilig vær ute, men jeg kommer meg jo ikke ut å gå... Tenk så deilig med en tur i skogen i dag....
Hittil i September:
17/9: 10300 / 104924
19/9: 6162 / 111086
20/9: 2843 / 113929
22/9: 6044 / 119973
23/9: 9024 / 129297
26/9: 8172 / 137469
27/9: 2734 / 140203
Så flinke dere er!!! Nå har skrittelleren min for alvor tatt kvelden. Må se å få kjøpt meg en ny. Har notert alt jeg har gått denne uka, så får ta en grovregning på søndag. Vet sånn ca hvor mange skritt "rundene" mine har.
God helg :klem:
Jeg setter mål i oktober til 150 000 skritt. Bare på noen dager gikk jeg 60 000 skritt på en uke ca. Så 150 000 dele på 4 uker ca er 37 000 og noe skritt i uken. Og det burde jeg fint klare :) . Det er jo 1 oktober i morgen alt :o
Ny måned, nytt mål: Satser på 180000 nå, det er et gjennomsnitt på 6000 om dagen. Så skal jeg ha et gjennomsnitt på 30min annen trening i tillegg er målet...
Huff... har hatt en meget syk bestefar i nærmere 3 uker nå, så jeg har reist som en skyttel mellom jobb, sykehus og hjem. Har måttet legge vekk alt som heter tanke på trim. Dessuten må jeg ha meg en ny teller. Kommer sterkere tilbake :klem:
Flott Kanutten! Skal vi prøve å løfte tråden i gang igjen?
Jeg bruker skritteller hver eneste dag, og registrerer det i et regneark (er altfor mye systematiker og glad i uvesentlige tall:eek:). For 2011 ser tallene mine slik ut:
Antall skritt totalt: 2 518 687
Antall skritt snitt pr måned: 209 891
Antall skitt i snitt pr dag: 6901
Jeg er kontorist; greier å "gå på meg" ca 2500-3000 skritt fra jeg går ut døra hjemme - via jobb - og til jeg er hjemme igjen på ettermiddagen. Målet mitt er å ha et snitt pr dag på 5-6000 (har ikke bestemt meg helt ennå) hver måned nå i vintermånendene. Det betyr at jeg må ut og gå i helgene det. Dørstokkmil, sørpe, blankis, og mer enn nok å gjøre inne.... Dere skjønner jeg trenger et solid spark en viss plass?? :D
Nå kommer systematikeren fram: med et snitt på 5500 skritt pr dag, betyr det at jeg i løpet av januar skal gå 170500 skritt. Hittil har jeg gått ca 87000. Vi er halveis i måneden, og jeg halvveis til målet.
Kanutten: da er du hvertfall ikke plassert bak en kontorpult hele dagen! Jeg hopper av bussen ett stopp før + går ett stopp lengre og med det legger jeg til ca 3000 skritt. Har bestemt meg for å legge til grunn 5500 pr dag, spesielt siden jeg ikke greide å holde et snitt på 5000/dag i vintermånedene i fjor :D
Sliter litt allerede siden jeg i helga gikk bare 1800-2000 skritt pr dag. Altså: ut å gå. Eller kanskje høye kneløft mens jeg pusser tenna:D
:eek::eek: Skrittelleren min regner ikke alle skrittene! Har vært ute å gått og den har maks registrert 20 av de 30 min jeg hadde gått da jeg oppdaget det. Mon tro om batteriet begynner å bli dårlig? Skiftet det i underkant av ett år siden.
Forrige ukes skritt er summert og status er:
Totalt antall skritt hittil i år: 146148
Snitt pr dag: 6643
Målsetting om min 5500 pr dag er nådd. Enn dere?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.