Edla sa for siden:
Elipsemaskin er en slik treningmaskin du står å tråkker på. Hehe, men isteden for å bare tråkke opp og ned så går "pedalene" rundt og håndtaken følger med.
Edla sa for siden:
Elipsemaskin er en slik treningmaskin du står å tråkker på. Hehe, men isteden for å bare tråkke opp og ned så går "pedalene" rundt og håndtaken følger med.
Mamseen sa for siden:
Elipsemaskin er veldig greit og trene på! Bruker det ofte til oppvarming på treningssenteret jeg går på.
Denne helga har gått vanvittig fort. Syns forsåvidt helgene gjør det.
I går ble det en heller skeiv dag her ift karber. Eller- ble :rolleyes:altfor mye.
Skjerpa inn i dag igjen, så håper det ikke har gjort skade.
Elbe sa for siden:
Nå har jeg laget ostekake, som står i kjøleskapet til i morgen. Er glad jeg ikke har bunadsskjorte som skal strykes i siste liten! :D
Sanney sa for siden:
holder på å klø meg ihjel. disse mysteriebittene bare øker i anntal og antall kroppsdeler de befinner seg på. legen vet ingenting, bare satt meg på to uker med zyrtec.. hjelper ikke det er det tid for hudlege. verken eurax, xylocain eller kortison ser ut til å hjelpe mot kløen.. som er mest påtrengene på kvelden når jeg vil sove og ikke har noe som kan distrahere meg...
Zillah sa for siden:
Uff så trasig da Sanney!! Eg håpar zyrtec kan hjelpe, men det aller beste hadde naturlegvis vore ikkje berre å få lindring for plagene, men faktisk å vite kva det er og kjem av.
Anarko sa for siden:
Jeg skeiet ut i helgen. Min første utskeielse i bunn og grunn siden jeg begynte i juli i fjor. Jeg og sambo var i Stavanger hos en tante og en onkel av han, siden vi skulle i konfirmasjon på søndag... hele helgen gikk forsåvidt greit, men det gjorde ikke søndagen. Middagen var thaimat, jeg kuttet risen da. Men spiste en ørliten vårrull, en innbakt kongereke, pluss vanlige thairetter med saus. Sausen vekslet mellom å være alt for søt og alt for salt. Dessert var hjemmelaget karamellpudding og kransekake.. forsynte meg der også. Og til slutt kaker. Spiste et solid fat der også.. ble dårlig, og kastet litt opp, fikk hodepine, og var svimmel. Men nå er jeg tilbake i Bergen og skal fortsette med kjøtt og fett og litt grønnsaker.
Anarko sa for siden:
Ah, så godt det er med skikkelig lavkarbo igjen! Nettopp spist biff med ovnsbakte grønnsaker, og en feit saus. :D
Sanney sa for siden:
Jeg holder på å bli gal.. #"%"&"¤!¤&%"# kløe. og seff en på hver ankel så det gnisser deilig når jeg er ute og går... og dette må jeg holde ut med i 2 uker før jeg blir sent til spesialist...
Anarko sa for siden:
Er det ingenting som kan lindre litt? Hvitvask f.eks.?
Anarko sa for siden:
Opplever forresten ofte at noe litt kjølig mot huden kan lindre...
Sanney sa for siden:
har prøvd diverse kløstillende, uten at noe hjelper nevneverdig..
Edla sa for siden:
Huff sanney! Slitsomt med slik kløe!
Jeg har spist litt unødvendige karbo idag, litt ostekake, litt gulrotkake og noen sjokoladebiter. Vanskelig å la være så jeg tillatet meg det med god samvittighet. Nå har jeg nettopp trent 35 min på elipsemaskinen og tatt 100 situps så da er det nok greit!
vaskeklut sa for siden:
Jeg er litt i tenkeboksen om dagen... Jeg sliter med at jeg har høy syreproduksjon i magesekken (går på veldig høye doser syredempende nå), og har hatt betennelse i spiserøret og en del problemer med dette. Det blir sagt at det kan være pga alt fettet i kostholdet mitt (skaldeman), og jeg begynner å lure på om det faktisk er sant. Problemene startet etter at jeg la om fra generell lavkarbo til skaldemans retning. Problemet er at jeg har fortsatt 10-15 kilo å ta av, og jeg går ikke ned i vekt med mindre jeg spiser slik som skaldeman-retningen tilsier. Jeg mistrives med å ha disse ekstra kiloene på kroppen, selv om jeg er mye mer fornøyd nå enn for 30 kilo siden. Samtidig vil jeg bli frisk.
What to do?:confused:
Anarko sa for siden:
Jeg sliter selv en del med halsbrann, men merket at det roet seg en del når jeg sluttet å røyke. Fettet har egentlig gjort det slik at jeg har mindre halsbrann enn før. Har du tatt slange i halsen og alt det der? Kanskje du ikke går på riktig medisin for deg og din mage?
Jeg skjønner problemet. Hadde du eventuelt kunne kuttet litt ned på fettet og spise oftere? Jeg vet at Skaldemann er veldig kjøttfokusert, så om man bare kutter ned litt på fettet man steker i, og har attåt så kanskje det løser seg?
vaskeklut sa for siden:
Jeg røyker ikke, og har aldri gjort det. Jeg har vært inne til gastroskopi, manometri (måling av muskulaturen i svelget og spiserøret) og har hatt 24-timers ph-måling i spiserøret. Jeg går på to forskjellige syredempende, og de hjelper jo. Jeg er mye bedre nå enn jeg var for 7 måneder siden. Men jeg merker at om jeg slutter på de så øker syreproduksjonen. Jeg skal riktig nok inn til en lege på gastrosenteret på st. olavs for oppfølging etter manometrien og ph-målinga. Så får jeg vel høre litt mer om hva de har tenkt. Jeg tør bare ikke si at jeg spiser slik som jeg gjør, fordi jeg vet at de fleste legene er så himla i mot "alt det der fettet" og "mangelen på karbohydrater"..
Ja, du har jo et godt poeng der med hyppigere måltider, Anarko. Kanskje jeg skal prøve det..
Edla sa for siden:
Trener du vaskeklut? Hvis ikke kanskje det er måten å få av de siste kg? Jeg skjønner veldig godt at du kke vil slutte på en diett som fungerer for deg, men med generell lavkarbo og litt (mere) trening skal du nok få bort de siste kg:ene. Det er jo virkelig ikke gunstig å må ta medecin hvis du kan slippe det ved å endre kostholdet istedenfor.
Sanney sa for siden:
helt kløfri omtrent hele arbeidsdagen.. går hjem i regnet og bam, klør som et helvete igjen.. blir vel like mye søvn inatt som forrige antar jeg...
Edla sa for siden:
Huff, jeg har omtrent like mye enrgi som et dovendyr... :( Jeg VIL trene mere idag men det svimler for meg og hvert eneste minutt på elipsemaskinen føles som 10. Og dessuten fyser jeg sinnsykt på karber og isted klarte jeg ikke å la loffen til unege være... HUFF!!!
Sanney sa for siden:
da har jeg hatt mitt første møte med zumba. jeg er ikke verdens mest rytmiske menneske, og fant fort ut at å bevege seg random funket best for å få grønn dame og ikke rød :p men jeg ble svett, selv bare av learn the steps basic calypso :p
Elbe sa for siden:
Vaskeklut, jeg kjenner flere som ikke følger Skaldeman-fett-opplegget, men som generellt bare er forsiktige med karbo. Man går kanskje ikke så mye ned i vekt, men en går ihvertfall ikke opp!
Anarko sa for siden:
Edla: vet hva du mener med å være fysen... jeg har jo vært i konfirmasjon i helgen, og karbene har ikke helt sluppet taket. Men er bedre enn det var i alle fall. Uansett så kjøpte sambo seg chips og oreokjeks for han var fysen (og er et svakt menneske tydeligvis :P!) MEN jeg stakk på butikk og kjøpte meg noe spekesnacks istedetfor... Nå føler jeg at jeg har fått i meg nok fett og at ketosen er stabil og tilbake igjen :)
Nupsida sa for siden:
Okei, nå er jeg VIRKELIG tilbake! Har tatt meg skikkelig i skinnet nå, å skal kun holde meg til streng lavkarbo! Har vært ei uke med utallige bekymringer, samt masse søppelmat.. Har utrolig dårlig samvittighet ovenfor kroppen min at jeg har utsatt den for den stygge stygge maten, for den har klaget i ett sett. Så nå skal jeg ta meg ordentlig i sammen!
Har enda en hau med bekymringer, og sitter å tenker og tenker på hva jeg skal gjøre, men det skal ikke gå utover vekta lengre, for det hjelper ihvertfall ikke på humøret.
Sååå, nupsida is back!!
LilleFly sa for siden:
Hei hei dere! Ny her, har fulgt med på forumet en stund da :p Første posten min og greier!
Skal vaske klær idag, og håper det blir opphold så jeg kommer meg ut med vogn og hunder, er så kaldt her om dagen!
sistegang sa for siden:
Jeg har i alle fall funnet ut at når jeg spiser karbohydrater får jeg vondt i ledda. Skal bruke det som motivasjon, når jeg igjen skal ta meg sammen. Opp 8 kg på 10 dager, er ny rekord for meg.
madamode sa for siden:
Jeg danser - jeg danser...tralalala!! :D:D:D:D
uff - jeg måtte bare ! har klart delmål nr 1 - ned 5 kg til st.hans... på under 3 uker :stortsmil
åh - sååå happy da !!!
takk for at jeg fikk dele :)
Mamseen sa for siden:
SÅ bra madamode :)
gratulerer!!!
Mamseen sa for siden:
Er ikke det vanvittig øking, selv på vanlig mat? Har du fått mye vann i kroppen? Andre ting som kan gjøre utslag, stoffskifte-endringer el?
Zillah sa for siden:
Jippi :) Det er flott!
Mamseen sa for siden:
rett innstiling. Welcome back ;)
sistegang sa for siden:
Det må være mye vann, fingrene mine og anklene er hovne. Har spist mye salt potetgull og pommes frittes.
Tidl. medlem sa for siden:
I morgen skal jeg på hyttetur. Kjenner jeg både gleder og gruver meg til det! Synes ikke det er moro å lage mat sammen med andre når jeg spiser så annerledes, ihvertfall ikke så mange måltider på rad.
Vi skal spise brød og ta med pålegg til alle måltider unntatt middag, der aner jeg ikke hva som blir servert. Ser for meg å spise knekkebrød og pålegg og kanskje ha med meg en salat, kanskje litt omelett.
Å ikke spise så mye karb kan jeg sikkert klare, men hvordan kan jeg få opp fettprosenten uten å få merkelige blikk? Jeg er den eneste overvektige der, OG i tillegg få oppmerksomhet fordi jeg spiser "usunt" frister lite...
Vurderer å ta med meg litt kokosfett og paranøtter så jeg får opp fettprosenten. Ellers er jeg usikker på hva jeg kan ta med. Noen som har tips?
På fredag serveres det sodd. Er det "frekt" å ta med noe annet uten å si fra på forhånd? Noen tips på hva jeg kan ta med som ikke trengs oppvarming? Jeg tenker salat med dressing, kanskje noen egg og.
Tidl. medlem sa for siden:
En heftig trening der du svetter masse og fyller på med veske er mitt tips for å få ut dritten ;)
madamode sa for siden:
takk :)!!
sistegang sa for siden:
har pøst på med 3 l vann, 1 l te og 1 l pepsi max i dag, og i morgen skal jeg på zumba trening.
Sto i mot vaflene på bridgen i kveld."Stolt av meg sjøl" (fant ikke en smiley som var sånn)
Edla sa for siden:
Blææææ!
Jeg er så utrolig let å demotivere... På mandag snikveide jeg meg g da veide jeg 103,4kg idag stoppet vekten på 104,4. Det er firtsatt nedgang siden forrige fredag og med en normalkarbo dag på 17.mai så kan man jo ikke forvente mirakler MEN jeg blir uansett demotivert. Dessuten har tanterød fortsatt ikke kommet (nei, ikke gravid har bare en utrolig rotete syklus) men jeg føler meg som et PMSmonster hver dag.
Motviasjon kom til meg for her skal du motstand møte!
Anarko sa for siden:
Jeg har funnet lavkarbo sursild i butikken! Oh happy day! danse rundt
Pluss vært på mitt første møte med min nye lege, som virker kjempegrei, og sa jeg er flink, og skal hjelpe meg å finne ut om jeg har PCOS.
Edla sa for siden:
Sursild som i godteri eller matfisk ? :)
Nnem sa for siden:
Endelig er vannet på vei ut igjen. Var ganske tungt å legge seg i går.
Skal straks gjøre fredagsvasken og så kose meg med en kopp te.
Skal på middag med noen venninner i morgen. Vi skal spise meksikansk mat. Ja, det blir spennende. Blir ingen hvetetortilla, ris eller mais. Ikke så glad i bønner heller, men det går seg til.
Anarko sa for siden:
Sursild som i sild i lake med løk. Spiste osteknekkis med kokt egg, majones og sursild til frokost i dag. Herlig godt! 3 karber pr 100 gram. Jeg håper bare ikke de har skrevet feil eller noe sånt, for jeg syns sursild er fantastisk!
vimsen85 sa for siden:
Hjemme fra noen fantastiske dager i Roma. Hadde ikke gått opp i ferien, på tross av at jeg har spist dessert/is og drukket en del cappucino. Jeg var ikke i ketose i gårkveld, men nå har jeg laget meg en omelett med italiensk salami og parmesan. NAM! Nå er det striskjorte og havrelefse (ikke i bokstavelig forstand). Ingen flere utskeielser. Og jeg ønsker meg ismaskin, så jeg kan lage meg min egen divine pistasjis og rom med sjokoladebiter. Mmmmmmmmmm :D
Og nå skal jeg snart på jobbintervju :D Wish me luck!
Edla sa for siden:
Lykke til vimsen! Og velkommen hjem!
LilleFly sa for siden:
Baah. Skulle ønske jeg likte å gjøre husarbeid! Vi oppholder oss på jobbleiligheten til mannen oppi nord, to timer fra bodø (Jeg er fra tønsberg..) Og det synes at han har bodd alene her for å si det sånn :P Maaasse å sette igang og vaske og fikse.
Anarko sa for siden:
Lykke til Vimsen! :)
vimsen85 sa for siden:
Tusen takk. Det gikk ganske bra. Men det var 120 søkere, så jeg er vel ikke sikra jobben enda.. Men krysser fingrene ;)
sistegang sa for siden:
Sitter her og filosoferer litt. Jeg veit jeg skal leve resten av livet på lavkarbo, og det syns jeg er helt greit. Nå som jeg har nærma meg sluttmålet mitt, har jeg hatt større og større sprekker. Er det for skummelt for meg å lykkes med dette og bli "normal"? Hvem er jeg egentlig? Jeg har alltid vært "hun blide, tjukke jenta". Jeg syns det er plagsomt med alle som kommenterer hvordan jeg nå ser ut, og som spør om jeg har kjøpt masse nytt tøy. Skjønner at folk er glade på mine vegne, men jeg vil være i fred, og jeg hater fortsatt å kjøpe tøy.
Zillah sa for siden:
Filosofering er bra. Det er vanskeleg også, å skulle stille grunnleggande spørsmål om kven ein er og kva ein vil her i livet. For ein får kanskje ubehagelege svar og aha-opplevingar undervegs. Men det er jo vanskeleg å kome framover og vekse, utan å gå gjennom det. Eg går ned den vegen eg også, for tida. Fant nettopp fram dette diktet av Karin Boye, skal ta det med meg i dag tenkte eg. Kanskje de andre vil sette pris på det også :)
<em><strong>Ja visst gör det ont</strong></em>
Ja visst gör det ont när knoppar brister.
Varför skulle annars våren tveka?
Varför skulle all vår heta längtan
bindas i det frusna bitterbleka?
Höljet var ju knoppen hela vintern.
Vad är det för nytt, som tär och spränger?
Ja visst gör det ont när knoppar brister,
ont för det som växer
och det som stänger.
Ja nog är det svårt när droppar faller.
Skälvande av ängslan tungt de hänger,
klamrar sig vid kvisten, sväller, glider -
tyngden drar dem neråt, hur de klänger.
Svårt att vara oviss, rädd och delad,
svårt att känna djupet dra och kalla,
ändå sitta kvar och bara darra -
svårt att vilja stanna
och vilja falla.
Då, när det är värst och inget hjälper,
Brister som i jubel trädets knoppar.
Då, när ingen rädsla längre håller,
faller i ett glitter kvistens droppar
glömmer att de skrämdes av det nya
glömmer att de ängslades för färden -
känner en sekund sin största trygghet,
vilar i den tillit
som skapar världen.
-- Karin Boye
Nupsida sa for siden:
Laget en ostekake igår som skal være med i konfirmasjon idag, håper virkelig den blir vellykka! :D Smakte på røren igår, og den smakte skikkelig ostekake <3
LilleFly sa for siden:
Hvilket oppskrift brukte du? Skal ha dåp snart og vil gjerne ha en kake jeg kan spise :)
Jeg er i ketose :stuart::stortsmil:w00t:
Nupsida sa for siden:
Her er ett bilde av kaka :)
(druene var bare til pynt altså, så spiste ikke dem)
Legger ut oppskrift på bloggen min imorgen :)
madamode sa for siden:
ååhhh sikle gleder meg vilt til i morra...denne her mååå jo bare prøves! - sikkert like god som den ser ut :D:D:D - lykke til i konfirmasjonen!
Nupsida sa for siden:
Den var helt nydelig, å var den eneste som ble spist opp! Og komplimentene var det heller ikke få av, så kan si jeg er godt fornøyd! :)
madamode sa for siden:
så gøy - så da er det snart vår tur til å skryte deg opp i skyene?? ... ;););)
Nupsida sa for siden:
åjaa! ;)
Zillah sa for siden:
Mmm den såg da lekker ut, Nupsida :)
Eg skal lage kake til neste helg, har eg tenkt. Om eg klarer å rydde huset nok til å kunne ha gjester her på søndag til "eventen"...
Anarko sa for siden:
Neste helg får jeg og sambo besøk av min søster og hennes forlovede, pluss hund. Lurer på hvordan pusene vil reagere på hunden. Men siden jeg og sambo har snakket om å få oss hund selv, så anser jeg det som trening for kattene.
Så lurer jeg jo på hva jeg skal servere. Har lyst til å blow their minds med lavkarbo.
Nupsida sa for siden:
nadjasin.blogg.no/1306069588_nadjas_appelsinosteka.html
Her er oppskrifta på ostekaka :)
Nupsida sa for siden:
Da er det kyllingnuggets i ovnen, og sellerirot-fries i frityrkokern! Gleder meg til en skikkelig god middag, sammen med prisonbreak på tv-skjermen :D Har blitt helt hekta på den serien de siste dagene hihi :P
Edla sa for siden:
Snikveing idag viste en MYE lavere vekt enn på fredag... Lurer på hvis jeg skal bytte veiedag igjen jeg. Prøver å veie både mandag og fredag en stund nå så får vi se!
Vekten går alltså nedover og den nermer seg førgravidvekten! :D Jeg har fortsatt mange kg at gå på men å komme seg unner akkurat den vekten skal bli deilig. Håper jeg snart kan se et tosifret tall på vekten!
Strålende vær her idag men dessverre må jeg brette tøy, det er det aller kjedeligste jeg vet så det blir alltid nedprioritert men nå må det gjøres siden største skulle kle pås eg selv idag og endte opp med rød kjole, rosa strømpis og limegrønn hettejakke siden skapet hennes var skrapet... :P Men hun var like glad for det hun, bare mammaen som får litt dårlig samvittighet. Hehe.
Nupsida sa for siden:
Laget hamburgerbrød av Lenas tekaker idag, å herremin skaper de var fantastisk gode!!!! JEg har prøvd utallige brøderstatninger, og alle har smakt omelett med korn. Disse smakte BRØD! Anbefales :D
Anarko sa for siden:
Jeg liker godt denne oppskriften som burgerbrød:
3 egg
3 ss cc
litt salt
eventuelt søtning
Stivpisk eggehvite med salt. Stamp cc, eggeplommer og eventuelt søtning sammen. Bland forsiktig. Lag boller på bakepapir og stek nederst i ovnen.
Man kan også ha revet ost med eggeplommene. Med revet ost så bruker jeg denne som pizzabunn.
Baff, mye halsbrann i dag grunnet for mye kaffe.
Kitsu sa for siden:
Problemet mitt med sånne oppskrifter er at jeg har spist opp CCen før jeg kommer så langt som å lage noe av den. Spiser den som andre spiser yoghurt etc jeg. :P
Er på tredje halvliterskoppen med kaffe i dag jeg. Er i grunn lite til meg å være, men har ikke vært på jobb i dag, blir alltid litt mindre kaffe når jeg er hjemme.
Anarko sa for siden:
Er innpå kostholds"ekspertens" råd på vektklubb. Kjenner jeg blir litt forbanna. En del av rådene han gir er forferdelige. Han sier jo at folk må sulte seg for å gå ned i vekt. Også lavkarbere i siste innlegget.
tpn.vg.no/intervju/index.php?Inr=2492
Kitsu: ja, cc er meget godt, men klarer å styre meg litt da :P slikker heller skeien etterpå og fokuserer på det herlige bakverket det blir :D
Nupsida sa for siden:
JEg er helt allergisk mot smaken og konsistensen på CC.. BRekker meg bare av tanken :S
Kitsu sa for siden:
Hehe, jeg kan spise en hel boks uten noe smakstilsetning eller noe jeg. Namnam.
Anarko sa for siden:
Middag inntatt og halsbrann har roet seg betraktelig. Jeg begynner å lure på om magesekken min har minket. Spiste ikke særlig mye, men ble veldig mett fordiom. Samme i går. Spiste lite, og 2 måltider. 2 måltider så langt i dag også, og ser ikke for meg at jeg blir sulten igjen noe særlig raskt etter mettheten å dømme.
Har forresten endelig funnet meg koriander :D På en innvandrerbutikk (eller hva man skal kalle det) i poser. 12 kroner stk.
Nå blir det Game of thrones og snus!
Kitsu sa for siden:
Så nettopp nyeste episoden - elsker den serien. Holder på med bøkene og. XD
Anarko sa for siden:
Den er fantastisk!
madamode sa for siden:
noen som vet hvor mye karber det er i kaffe....???:confused:
siden jeg ikke burde drikke det liksom?:rolleyes: - sa kaffekjerringa!
Anarko sa for siden:
Mye artikler om "motedietter" for tiden. www.dagbladet.no/2011/05/24/tema/helse/slanking/trening/mat/16642593/
Dagbladet har i dag en artikkel, og nevner både Skaldeman og Hexeberg. Kommentarene under er egentlig best med hele artikkelen :)
Nupsida sa for siden:
Har skrevet ett lite innlegg på bloggen om matlagning som en type terapi! Ta gjerne en tur innom om dere føler for :)
MarTar sa for siden:
Har du prøvd å kjøre CC gjennom stavmikseren? Får vekk "klumpene". Og prøv med kanel på!! Yummy!! :)
Nupsida sa for siden:
Tro meg, jeg har prøvd alle slags varianter, men klarer det bare ikke! :S
sistegang sa for siden:
Helt enig, har forsøkt masse forskjellig, men dette får jeg ikke ned.
Gemalen tar det ofte som lunsj:eek:
MarTar sa for siden:
Ah, men ja ja. Noen ting greier man bare ikke, og sånn er det. :)
(Jeg fikser for eksempel ikke krabbe, til tross for flere forsøk. :D )
Anarko sa for siden:
Jeg takler ikke blåskjell. Har prøvd, og konsistensen og alt er bare blæh. Liker heller ikke lever. Men liker leverpostei. Merkelige greier.
Kitsu sa for siden:
Er alt for mye mat jeg ikke takler konsistensen på. Er fortsatt overasket over at Anarko fikk meg til å spise sopp. XP Jeg er kre~~~sen.
MarTar sa for siden:
Blåskjell er nydelig! :D
Men stangselleri!!! Fytti katta!!!
sistegang sa for siden:
Jeg er og glad i leverpostei, men klarer ikke lever. Jeg er kjempesær ang mat. Derfor er det lett for meg å leve på så "ensformig" meny. For jeg er så heldig at det jeg liker godt er "lavkabo ting". F.eks har jeg hele livet bare spist bacon den en dagen i helga - for det var jo så feitende.
ekenna sa for siden:
IKKE jeg heller! Etter en traumatisk opplevelse på krabberaking da jeg knakk opp to gamle brudd og har måttet gå på krykker de siste 9 månedene... Synd det er så godt :p
Anarko sa for siden:
Hehe, fremdeles litt stolt over det jeg :D
Anarko sa for siden:
Hehe, jeg syns derimot at stangselleri er godt. Ikke så godt alene da. Men i waldorffsalat, med dip, i supper, i wok osv.
Sanney sa for siden:
liker ikke sopp. ikke pga smaken, men konsistensen. takler ikke rå fisk heller. alt som er gummiaktig egentlig... liker heller ikke tomat, annet som en mindre ingrediens iform av puree :p
Kitsu sa for siden:
Samme her! Ekle kosistenser, blargh. Liker ikke "innmaten" i tomat jeg, men klarer småtomater som dulcita etc.
Sanney sa for siden:
rå tomat liker jeg ikke på smaken, men most kokt tomat som en saus går greit. er vel fordi de blir en masse krydder og kjøttdeig etc og da, ikke bare tomat.
imorgen skal jeg kjøpe fryseskap! blir bare et lite et, men det er for liten plass i frysedelen på kjøleskapet mitt, så jeg dobler volumet. må bare rydde og vaske gulvet på kjøkkenet. og på lørdag kommer pappa og skal prøve på finne ventilen som forrige eier la fliser over da han pusset opp badet.. (med elendig resultat, ikke en fuge som er rett, flisene henger skeivt og bak do manglet det en flis og ikke var det fuga..)
Anarko sa for siden:
Jeg er veldig glad i tomater. Ikke sååå veldig rå, men stekte, i saus, grilla osv. Jeg kan til og med spise tomatpure med skei. (vel og merke så koser jeg meg med den skeia og spiser ikke alt på en gang, spiser det som kjærlighet på pinne egentlig) :P
Nupsida sa for siden:
Lenas tekaker er fantastiske! Weee :D
Zillah sa for siden:
Har aldri fått tekakene til å bli sånn som på hennar bilde, eg. Berre flate og rare, eller om eg tar meir kli i dei så blir dei berre harde toppar. Ikkje så lekre som i bloggen :(
In other news, eg bestilte ein lang bh som kunne brukes stroppelaus, for tre veker sidan og fikk han levert i posten i går. Passeleg i omkretsen, behageleg stoff - men skålane var jo altfor digre. Ikkje noko hold i det heile tatt når eg løsner på stroppane, berre ligg der og gapar. Håpar eg kan bytte i ein mindre storleik som passar, og at eg får den i tide. Eg må ha det parat om maks 5 veker, og leveringstid frå dei eg bestilte hos er 3 veker, håpar ikkje returtid blir altfor mykje meir. No begynner eg å bli litt desperat etter å finne noko som sit bra under kjolen min. :_oppgitt:
vimsen85 sa for siden:
Har aldri funne en bra stroppeløs BH, eg.. Syns det er kjempevanskelig. Men hadde en eg kan ha sånne silikonstropper på og syns det fungerte ok. Dei viser jo, men ikkje så godt.
No er eg straks på vei til eksamen. Skal ha seks timers skriftelig. Muligens den siste skriftelige eksamenen eg skal ha i mi tid som student, med mindre eg skal ha meir utdanning etter master.
Ha en vakker dag!
Zillah sa for siden:
Oooh lykke til, Vimsen :) Håpar det går strålande!
madamode sa for siden:
Masse lykke til Vimsen - dette går strålende! :):):)
Anarko sa for siden:
Lykke til Vimsen!
Jeg har også en stroppeløs bh. Den passer. Men jeg syns det ser rart ut. Og siden det ikke er stropper så står den litt ut. Men antar en kjole eller noe sånt kanskje ville gjort at den ligger inntil huden (?). Jeg har kun prøvd den på en gang. Jeg kjøpte den i det minste ikke selv, fikk den av min mor som synd den var idiotisk :P
vaskeklut sa for siden:
Hmm, jeg har jobba i undertøysbutikk tidligere, og det høres ut som at dere som ikke finner stroppeløse bh-er kanskje muligens kan ha feil størrelser! Det er i alle fall et veldig vanlig problem hos folk som ikke finner det. :)
Zillah sa for siden:
Eg for min del har i alle fall absolutt feil storleik, dei fleste fører ikkje kolleksjonar som går langt nok :nei: Men det er no ikkje så lett å gjere noko med det sånn over natta. Det er 75B ein skulle vore, vettu. Men eg treng undertøy til kjolen min likevel eg. Blir ikkje noko artig bryllup med BH som vises :hylgrine:
vaskeklut sa for siden:
Hmm, Har du vært hos butikker som Change, LaLina, Triumph eller She? De har godt utvalg i "sære" størrelser. Og, visste du at det går å få kjøpt forlengere? :)
Zillah sa for siden:
Snille deg ... eg bur i Molde. :p Det seier vel alt, ROFL !!! Eg har ikkje høyrd om desse ein gong... Den butikken som liksom skal vere litt sånn spesialist på undertøy, stod der med 1 søtt lite korsett som ellers ville vore perfekt, det var kvitt og avtagbare stropper og hadde strømpeband... men det kom kun i str 70A-75C eller kva det no var. Ho beklagde at det var umogleg å få inn andre typar, og foreslo at eg kanskje sjekka ut Lindex...?
Eg går her og drøymer om å shoppe i ein metropol som London - tilogmed Oslo eller Trondheim er vel paradis i forhold til denne lille utkanten her? Er det verdt å ta turen til bartebyen for å shoppe? Eg er alvorsleg glad i silke og blonder. Men rekk det nok uansett ikkje før bryllupet, har ringt og arrangert med retur og bytte av den eg bestilte og kryssar fingrane for at ein C-cup vil sitte litt betre. Det føles sært å bytte ned til ein C når ein vanlegvis duvar rundt i DD.
LilleFly sa for siden:
åå jeg har så lyst til å kjøpe badevekt.
Edla sa for siden:
Jeg er så lite motivert for tiden. Så lite motvist at jeg faktisk glemte at jeg slanker meg idag og spiste en kanelbolle... :(
Mistejenten min er syk og jeg prøvde å få henne til å spise en bolle men hun ville ikke ha så da spiste jeg den da. :S Og nåt jeg tok siste bit tenkte jeg "men hva er det jeg driver med"? Fikk nesten lyst å putte fingrene i halsen.... GAAAAAAH
Jeg gjorde ikke det alltså, ville aldri gjort det men følelsen av at jeg ville kvitte meg med bollen var STOR!
Nå er det nye, harde tak og hvis jeg ikke kan lære meg å ikke spise av de andre sin mat så er det ikke noen vits i det her i det hele tatt. JEg må da kunne være i samme rom som høykarbomat uten å sprekke? tar-seg-sammen
Kitsu sa for siden:
Er det jeg har endt opp med etter 1 år på ketolyse. Null pupper!
Nupsida sa for siden:
Puppa mine har også forsvunnet totalt.. Han jeg holder på med spurte meg ene ganga vi holdt på om puppene mine kom til å forsvinne, for han synes de var så små nå? Jo takk for den.. jeg har nok problemer med puppene mine fra før av, om ikke han også skal begynne å klage! :(
Zillah sa for siden:
Mine blir nok berre tomme skinnsekkar som heng og sleng. Godt på veg alt. Men likevel så fyller eg opp ein DD når eg brettar dei saman :rolleyes:
Veit du Edla, det med venje seg av med å putte ting i munnen, det kjem etter kvart det altså. Eg hadde det også slik i starten, og det tok ei lita stund. Rydda bort litt potetgull som dei andre hadde spist, for eksempel, (vel teknisk sett så rydda eg vekk det potetgullet dei ikkje hadde spist :p ) og berre putta det i munnen utan å tenke over kva det var eg gjorde i det heile tatt. Og så "oj, oppsann" - og så måtte eg jobbe med å bevisstgjere meg der. For det er vel ikkje det at ein har så innmari lyst på dette, alltid, når ein "sprekk"?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.