Naw. Takk snuppa. Så søt du er. Jeg er ganske utslitt nå. Det tok på å hente pakker. Men kanskje jeg er litt sprekere i morra, så kan vi henge litt i finværet. Men kommer gjerne og spiller en dag. Nå tror jeg at jeg skal se en film og så legge meg. :klem: til deg!
Og :klem: til deg og Zillah. Håpa du får sove godt!
Du er nok mye sprekere i morgen! Søvn hjelper på så mangt! Kos deg med film. Jeg, typen og en kompis har nett sett tegnefilm (Gnomeo and Juliet). Så nå skal vi spille ps3. Vi nerder oss. Og ja, man blir ikke for gammel for tegnefilm.
Åh, jeg ser at "alle" har mensen, jeg vil ha mensen jeg og!!!!! Er over en uke på overtid, og liker det ikke litt engang!!! Og nei, det er ingen grunn til at jeg skal være så sen, hatt mensen et par ganger siden forrige gang det var skummel action, og den gangen det var action etter det var det trygt. Åh!!
Og jeg kjenner at jeg stresser litt over det nå, og det hjelper jo ikke i det hele tatt det heller!
Men, anyway, mål for mai:
DRIKKE MER VANN!!!
fortsette denne ukes gode treningstrend, samt fullføre 30-dagers treninga
kutte ut småspisingen mellom måltider (hjelper ikke at det er lavkarbo, vøtt)
Ikke jeg, er for gammal.:D Så jeg kan ikke skylde på det for vektoppgangen. Nå har jeg i en mnd "vaka" rundt 82 kg. Jeg er så fornøyd med det jeg har oppnådd, at jeg sliter med å være like flink hele tida.
Jeg burde ha målt meg, for flere har kommentert at jeg har gått ned, selv om vekta ikke sier det. Jeg kan jo faktisk ha fått noen muskler;). (trener 3 ganger i uka + pluss sykler 15 min til og fra jobben.
Vil ikke sette noe mål for mai. Skal på en 5 dagers tur til venner i Tyskland, og da kan det bli plunder med å holde dietten. Så forresten kansje å bedrive "skadebegrening" i de 5 dagene.:p
rekke opp hånda Døh, vi er to om den altså :rolleyes::o Jeg har visst spist flust med knekkebrød i går og i dag i tillegg til en pose ostepop :o:mad: Jaja. Spist er spist. Ny sjans i morra :D
Jepp. Jeg har fått pakke fra iherb og har spist to atkinsbarer :eek: Så nå rumler det i systemet. Men ostepop hørtes sykt godt ut. Men sist jeg spiste det syns jeg det var litt kjedelig. Potetgull derimot var like godt som før. Men jeg har likevel lyst på:rolleyes: Kanskje jeg skal legge meg..
Har alltid likt ostepop bedre enn potetgull. Spørs litt hvilket potetgull og hvilken dip da. En av favorittene på høykarbo var ostetortilla. Kompisen vi hadde på besøk i kveld hadde med seg smash. Kjente jeg hadde veldig lyst på da, men skal det være lavkarbo, så skal det være lavkarbo! Tok derimot litt bacongull som var utrolig salt. Endte med nesten 2 liter vann etterpå, og mye dogåing :P
Æsj, oppdaget nettopp at jeg ikke har spist på ett og et halvt døgn. Sov bort hele gårsdagen, var dårlig, så når jeg kom meg hjem fra jobb sovnete jeg på sofaen og der ble jeg. Ikke har jeg drukket noe annen enn en kopp kaffe heller.
Kroppen min kommer sikkert til å ta hevn for det i dag, jeg kjenner allerede hodepinen komme snikende.
Jeg er i tvedestrand på ferie og storkoser meg! Spiser ikke akkurat lavkarbo men jeg prøver å velge hvilke karbo jeg spiser. det er et valg jeg har tatt og jeg har ikke dårlig samvittighet i det hele! Jeg har trent hver dag i uken og på mandag blir det trening og lavkarbo igjen! Regner det ikke som en sprekk ben som en velfortjent pause etter 13kg ned på 6 uker!
Har fått i meg noen kopper te, en flaske vann og en flaske Cola Zero, så har i alle fall fått hydrert litt. Fått spist en søt eggroll og dulcita-tomater med smeltet ost på og uten at magen har gjort altfor mye opprør. Får holde det, er ikke helt i lage enda.
Huff.. vekta mi går enda ikke nedover. Aner ikke hva det er jeg gjør galt.. Sitter å lurer på om jeg skal ta meg en utskeielses langhelg, bare får å få det ut av systemet. (fredag til onsdag) Det eneste da er at jeg er redd jeg da kommer til å proppe i meg kjempemye mat å stuper opp i vekt. Er så usikker.. Er ikke så veldig motiverende når vekta bare går oppover og oppover uten at jeg har gjort noe :(
Men, en positiv ting som har skjedd i det siste er at på den lokale slakteren så har de begynt med karbofrie pølser!! Smaker så godt som vanlige grillpølser, og er helt uten karber! Halleluja! :D
Nå går det mot sommer, da er det veeeeeldig vanlig at vekta stopper litt opp. Det varme været er ofte med på å gjøre så kroppen samler vann. Jeg går som en vannballong hele sommern :o I tillegg til at vi er lagd for å skulle legge på oss om sommern for å overleve den kalde høsten og vinteren. I tillegg har du gått ned så mye at kroppen din kanskje er gått litt i sparemodus? Det er heller ikke uvanlig, husk at jo nærmere man er målet, jo tregere går nedgangen. Ta det med ro, fortsett som før. Mål deg i stedet for å fokusere på vekta, den er bare en indikasjon. Nyt heller all den gode maten du kan spise, drikk vann, gå en tur innimellom og nyt livet :cool:
ROFL! Det måtte eg flire av. Men det er slik for meg også. Eg har alt begynt å merke det (kikk ned på ticker'n min :::gråte::: ), og lurer på om eg må leite fram dei gamle støttestrømpene for å halde føtene mine nokonlunde i sjakk når det blir varmt i sommar - det har jo vore så herleg å kunne bruke sko igjen... Kva kan ein eigentleg gjere for å bekjempe denne grusomme oppsamlinga av vatn? Eg har vore slik sidan eg var tenåring, og mang ein deilig sommardag har vorte meir grusom enn herleg på grunn av dette. :(
Har du nokre gode tips, Vannballong ... nei eg meiner Vaskeklut ?
Nei vettu. Det eneste jeg kan komme på er egentlig å drikke vann og eventuelt vanndrivende greier som te eller kaffe. Kanskje kan man også få kjøpt noe på apoteket som er ekstra vanndrivende? Ellers så er jo det med å holde seg unna salt mat ganske innlysende, og akkurat det klarer ikke jeg, jeg er altfor glad i salt mat :o Såååeh. Nei. Jeg bare ignorerer vekta og spiser slik jeg vet jeg bør spise og tar livet ganske kult egentlig.
Nå har jeg lagd potetsalat på lavkarbomåten :D Med blomkål i stedet for potet. Åååh, gleder meg til å grille nå!! Omomnom.
I morra skal jeg til manometri :blinke: Det vil si at en sykepleier stikker en slange opp nesa mi og ned halsen for å sjekke musklene i svelg og spiserør for å se om det er tilbakestrømning av magesyre til spiserøret (hallooo, det kan jeg fortelle de at det er, men de må altså prøve likevel). Og så etterpå får jeg en ny slange den veien som skal sitte der i 24 timer for å måle ph-en i magesekken! Merker jeg gruer meg litt nå, jeg har tidenes brekningsreflekser :eek:
Da prøver jeg meg på diett.no for å se hvor mye jeg faktisk får i meg iløpet av en dag! å så langt idag har jeg fått i meg: 108 g fett, 6.99 g karbohydrater og 35.4 g protein. Spennende! :)
Jeg var egentlig tenkt å ha pizza i dag. Men så var jeg og sambo på coop mega og kjøpte grillribbe, billig rekesalat med lite karber, avokado, salat og alt mulig namnam. Så nå er jeg usikker..
Så jeg har fått sopp i baderomsvinduet.
Foreldrene mine har stusset litt siden jeg flyttet inn da jeg ikke hadde ventil på badet, bare en liten lufteglipe i vinduet.
Gikk til blokkontoret idag, og tror du ikke at det er ventil hos meg.. En tidligere idioteier har bare prestert å flise den igjen! Ikke rart det ble fuktig, spesielt når dusjen er vendt mot vinduet i tillegg..
Så nå har pappa og jeg endret planer, vi skal kakke ned noen fliser og installere vifte istedenfor å fikse vinduet. For de skal likevel skiftes om et par måneder da det ser ut til at hele denne blokka har vinduer som har blitt dårlige 5 år for tidlig..
Handler om hvor man bør ligge på prosentene på de forskjellige tingene (fett, protein, karber) Var ikke så mange andre som svarte så... Take a look? :D
Jeg ble plutselig sulten. Så steker en kyllingfilet i biter og har salat (en ganske så god norsk en som jeg fant på mega), avokado, rømmedressing, ost og litt tomatpure sammen med kyllingen...
ser ut til at det kan være blanding av kvalme og sult, for jeg spiste ikke middag.. prøvde med sånn saltgreie som skal kverke mageplager, hjalp litt. stekte osteknekkis da det ble værre igjen, hjalp noe.
nå steker jeg to til som jeg tar med meg sammen med dau cola zero inn på soverommet.. om jeg ikke kan ligge ned (kvalme blir bare værre om jeg ligger) så kan jeg sitte i senga og høre musikk og knaske sakte..
Usja, Sanney :( Håpar du kjenner deg kvikkare og får kvilt deg nok før jobben!
Eg har sove på sofaen i natt (også) for eg har stort kles-rydde-prosjekt på soverommet mitt så senga er satt til side for å få plass til kasser, korger, sekkar og skuffer. (Neida, alt er ikkje mitt tøy, tvert imot, mest ungane sitt som er utvokst. Men litt mitt også.) Tok med ned hodeputa mi og det har vore greit nok, er så varmt at det trengs ikkje dyne.
Eg gikk og veide meg da eg vakna, for å sjå om eg hadde gått ned litt i vekt frå i går, for eg var ganske flink til å drikke i går syntes eg (det blei vel rundt 1 1/2 liter berre på trening, og ein del glass heime), og har tissa masse også. Men nei da, 1 kilo opp! Kor mykje vatn bind ein i musklane etter trening? Tre og ein halv kilo opp frå sist mandag til i dag verkar da drøla mykje? (Eg begynte å trene igjen sist veke i håp om å gå fortare ned i vekt - og bli fast og fin i fisken, lol...)
ble ingen jobb idag. dvs, jeg prøvde. kom meg halveis før jeg innså at det gikk ikke. noen ganger er jeg uggen hjemme men det går over før jeg kommer på jobb.. skjedde ikke denne gangen. i tillegg ble jeg dyvåt av svette av den korte gåturen, heller ikke normalt.. greit jeg blir varm bare noen sier "sol", men ikke så ille...
God bedring Sanney. Og håper du fikk sovet litt Zillah. Jeg sliter litt med det å få sove for tiden og at jeg ikke får sove igjen på en stund dersom jeg våkner. Jeg vet hva det kommer av. Så jeg må bare jobbe meg gjennom det da.
Jeg ser at Lena Beatrice har linket til bloggen din Nupsida! Det er jo litt kult å bli linket til på norges største lavkarboblogg. Du får sikkert mange nye lesere!
Nei? Det visste jeg ikke! Herregud så gøy! :D
Jeg synes det var rart at jeg gikk fra 20-30 lesere til over 400 på en dag ja, hihi :) Nei, nå ble jeg glad! :D :D :D
Gud for ei fantastisk dame det der! Merker jeg blir helt varm inni meg av de fine ordene hun skriver: Nadja: jeg synes bloggen din er veldig fin, og inspirerende. Tror du kan være en motivator for alle unge mennesker som sliter med overvekt/spiseproblemer. Fortsett med det du gjør, du kan gjøre større forskjell enn det du aner tror jeg :-)
Gratulerer Nupsida :) Og god bedring Sanney. Det hørtes ikke særlig behagelig ut.
Vimsen: jeg sliter også med søvnen for tiden. Er attpåtil ekstremt mye trøtt... Men vet ikke helt hva som gjør det. Men en kompis foreslo at det kunne være vekkerklokken til sambo som forstyrret meg i dypeste REM søvnen. Så er det så varmt attpåtil at det er ubehagelig å sove på rommet, til tross for at vi har vifte på hele natten. Den etterlengtede sommeren er her, med mine vanlige søvnproblemer og hele pakka :)
Ååååhhh ÆSJ! Jeg hadde jo en "pause" i helgen og det var vel aknskej det dummeste jeg kunde gjort. Sliter skikkelig med motivasjonen nå. Dels fordi vekten har stoppet opp ("bare" 300g i plus etter helgen) og dels fordi jeg ikke føler meg vel i meg selv. Jeg trodde jo mensen kom før helgen men det kom aldri igang skikkelig og nå føler jeg meg bare oppblåst og BÆÆÆÆSJ!
Før jeg begynte å slanke meg så tenkte jeg aldri over hvordan jeg så ut, likte meg selv og var egentlig fornøyd. Slanker meg gjør jeg for helsen sin skyld og det at hef ser bedre ut er jo bare en bonus. Men nå etter jeg har begynt så irriterer jeg meg over valker og bulker og over at jeg ikke ser ut som en barbiedukke NÅ, på en gang!
æsj. føler meg bedre nå, men har oppdaget masse bitt på kroppen.. ligner myggestikk, men jeg har da ingen mygg her inne.. ville jeg hørt. 7 bitt på høyrebenet, 1 på venstre og to på magen.. og klør no inni helvete. jaja, skal til legen imorra uansett, er det no utyske i leiligheten min blir jeg sur.. har allerede sopproblemer på badet etter at en idiot la flis over lufteventilen...
Lenabeatrice skriver faktisk noe om det der, og i den dur, i kveld. Ta en titt innom bloggen hennes. Ellers så står jo de fleste av oss stille fra tid til annen. Kanskje lurt å ta en titt på hva du spiser som kan gjøre at du stopper opp? Eventuelt hva du gjør forskjellig fra før. Uansett vil det nok uansett løse seg etterhvert. :)
Har nettopp hatt en utrolig ekkel opplevelse :(
Var med 2 venner og sambo i kveld og drakk noe rødvin. Fikk beskjed om at det var litt garvesyre i den, men på smak virket den veldig grei.. Så når vi kom hjem igjen merket jeg litt til halsbrann, men drakk fløte, spiste litt mat, drakk vann, og det virket ok. Drakk litt mer fløte når halsbrannen meldte seg og gikk så og la meg. Jeg vet ikke helt hvor lenge jeg har sovet men våknet av en intens halsbrann, og en følelse av at hjertet ville galloppere ut av brystkassen på meg. Går ut på do og spyr i vinkel, får opp alt og litt til for å si det slik. Brystkassen har roet seg litt nå, men har litt blodsmak i munnen og generellt litt redd og lei meg for det som har skjedd. Har nettopp dusjet og vil ikke legge meg igjen i tilfelle det skjer igjen. Vil ikke vekke sambo heller siden han skal på jobb. :(
Herregud.. bloggen min har eksplodert på lesere det siste døgnet! Søndag hadde jeg 30 lesere, som er normalt. Mandag hadde jeg 206 lesere, igår hadde jeg 963, og så langt idag har jeg 119 lesere. Jeg er helt sjokka! :O
Men, så har jeg blitt linka til ulike plasser. Det begynte med kristine fjellestad (.blogg.no) skrev at om noen hadde lyst å sende inn slankehistorien sin så skulle hun publisere den. Så jeg sendte den inn og hun publiserte den. Lenabeatrice hadde visst sett historien og linket meg på sin blogg. Og så hadde visst noen ifra side2.no funnet historien så de linket meg igjen. Jeg har ikke ord, jeg er så glad! har fått så utrolig mange fine kommentarer som skriver at jeg er en inspirasjonskilde, og flere ser opp til meg, og at jeg har vært så flink, og at folk beundrer meg for den fantastiske viljestyrken min. Jeg får tårer i øynene av at jeg blir så rørt! Jeg som har slitt de siste ukene med viljestyrken og motivasjonen fikk en skikkelig pangstart nå! Jeg er så glad <3
Jeg hadde karbosprekk i helgen. Var i dåp og navnefest i helgen og det ble tilsammen 3 kakestykker. Trodde jeg kom til å gå opp og gå ut av ketose, men den gang ei. Vekta hadde minket med 100 g og jeg var fortsatt i ketose:D
Måtte snikveie meg nå, egentlig veiedag i morgen. Gått ned 200 g, håper det viser det samme i morgen. Vekta mi går saakte nedover. Men er veldig fornøyd at jeg går nedover uansett.
Jeg har nettopp sett filmen "I am number four" og for dere som liker eventyr miksa med action så anbefales den på det sterkeste! Åh så gøy med slike filmer!
Har vært en tur hos legen i dag jeg. Var hun som anbefalte med Hexeberg. Jeg har ikke vært hos Hexeberg til konsultasjon, har lest masse osv.
Legen sjekka meg opp og ned og tok masse blodprøver. Greit å følge med på kroppens utvikling.
I går prøvde jeg en sånn ketostix, bare for moro egentlig. Slo ut på den nest svakeste.
Jeg har lært her inne at utslag er utslag, uansett hvilekn styrke det blir! Så da er du i Ketose! Håper kiloene renner av nå!
Jeg har vært i 17.mai fering i barnehagen til eldste idag, smakte bare bittelitt på kakaen og det var fordi minstemor puttet kake i munnen på meg og jeg syntes det virket ufint av meg å sitte å spytte ut... :P
Nå har jeg spist biff til lunsj, kun fordi jeg fikk så lyst på det!
Egentlig er jeg litt lei, vekten står bom fast og jeg føler meg ikke så vel i meg selv for tiden. Men jeg skal IKKE gi opp, bare stå på så kommer nedgangen seg kanskje igang igjen!
Utslag er utslag ja! Det er absolutt ikke noe å trakte etter det å ha mørkest farge på stixen - da bør man egentlig drikke mer, kan være et tegn på litt dehydrering ü
Huff, nei var bare alt som plutselig ramlet sammen. Masse skolearbeid som må bli gjort, men som ikke er blitt begynt på, familietrøbbel, samt jeg er så usikker på han som jeg holder på med.. Alt ble bare alt for mye, og jeg tenkte at trøstespising hjalp før, og det kommer til å hjelpe nå. Men etter to dager der jeg nesten ikke har gjort annet enn å spise så har jeg funnet ut at dette funker faktisk ikke. Nå ligger jeg her stappmett etter dagens taco (med mais og lefse) og har egentlig mest lyst til å bare kaste opp. Jeg er så skuffet over meg selv, over hvor liten viljestyrke jeg har. Skal liksom ikke mer enn bittelitt før jeg vipper over kanten..
Jeg hadde tenkt å skeie ut en uke, men jeg tror jeg stopper her. Jeg føler meg misslykket, stygg, oppblåst å ikke minst utrolig dårlig med den syke kvalmen, overspistfølelsen og hodepine.. Jeg er utrolig skuffet over meg selv.
Akkurat det det der med at fargen på stixene kan indikere dehydrering når den blir mørk stemmer ikke på meg. Jeg drikker minst 2 liter vann i tillegg til det jeg drikker til måltidene så jeg er ihvertfall ikke dehydrert men får mørke stix for det. :)
Nupsida, skjønner hvordan du har det. Det ER vanskelig å holde seg borte fra mat når ting går mot en. Særlig når man er vandt til å spise bort det vonde.
Men nå har du prøvet det og sett at det faktisk ikke funker, så er det nye friske tak! :klem:
bør jeg ha en journal? - hvorfor/hvorfor ikke?
hvor finner jeg sticks? - må jeg ha det?
spiser jeg riktig? nok? for lite? for mye?
holder på å bla meg gjennom stadig flere oppskrifter og tråder om råd og tips...hjeeeelp!
åhhh jeg er så forba... utålmodig, vil ned - nåååå!!! fort fort fort!!! uff..:o
bør jeg ha en journal? - hvorfor/hvorfor ikke? Jeg bruker journalen for å holde orden på meg selv, skriver logg om vekt og trening.
hvor finner jeg sticks? - må jeg ha det? Stix finnes på apoteket, 50kr for 50stk. Du må ikke ha dem men jeg synes det er veldig gøy å tisse på pinner så jeg bruker dem!
spiser jeg riktig? nok? for lite? for mye? Hva spiser du da? Husk å drikke masse vann! Kunstige søtingsstoffer kan påvirke slankingen negativt. Spiser du nok fett?
Kan ikke annet enn å signere denne! Og gi deg en :klem:
Skjønner hvordan du føler deg, og har mange ganger reagert på samme måte når ting har buttet i mot. Er det noe annet enn mat du finner trøst i? Jeg tipper du har en venn eller venninne du kan snakke med om det du går gjennom, det pleier å hjelpe å bare få alt ut.
Du er jo ikke mislykket fordi at du sprakk i noen dager. Du vil jo "back on track", og du kommer nok til å klare deg fint. En annen ting, som jeg kan si helt sikkert; og det er at du er i hvertfall ikke stygg! Men kjenner til følelsen. Familier går gjennom perioder der ting er litt krise innimellom, men det går stortsett over og ordner seg til det beste. Når det gjelder fyren; hva er du usikker på? Om han er bra for deg? Dine følelser for han, eller kanskje hans for deg? La det gå naturlig for seg. Merker du at dette ikke er riktig, så er det ikke det. Lytt til dine egne følelser og magefølelse ikke minst.
Når det gjelder skolearbeidet; lag deg noe godt (gjerne noe salt som er lavkarbo) og ha pepsi max eller hva slags sukkerfri brus du liker (gjerne med litt koffein), ha på bakgrunnsmusikk og bare gå inn for at NÅ skal det arbeides, så setter du deg ned og gjør det. Fokuser på hvor godt det blir etterpå.
Farger på svaret var lurt, så jeg tar og gjør det samme :D
bør jeg ha en journal? - hvorfor/hvorfor ikke? Hvorfor ikke er vel egentlig et godt svar her. Det er veldig greit å skrive en journal. Man føler man får mer orden på seg selv, og legger mer merke til hva man gjør riktig, eventuelt feil, i perioder med lite eller stor nedgang
hvor finner jeg sticks? - må jeg ha det? Det finner du på apoteket. Jeg går på ketolyse, men bruker ikke stix. Men for all del, det er ikke dyrt, og kan være en grei peikepinn
spiser jeg riktig? nok? for lite? for mye? Det kan du finne ut gjennom å føre en journal. Eventuelt snakk med noen på de spørretrådene, eller Lena Beatrice ( lenabeatrice.net/ )
holder på å bla meg gjennom stadig flere oppskrifter og tråder om råd og tips...hjeeeelp!
åhhh jeg er så forba... utålmodig, vil ned - nåååå!!! fort fort fort!!! uff..:oUtålmodige er vi bortimot hele gjengen, men vekten går sin gang. Enkelte perioder stopper det bare opp, andre ganger går man jevnt og trutt nedover. Håper dette hjalp :)
Haha, ler godt her. Skrev feil: det finner du ut gjennom å spise en journal. Har vært innpå damnyouautocorrect.com i hele dag så syns det var meget passende.
Veit du kva? Du skal ikkje vere skuffa over deg sjølv. Niks! Du skal vere glad over at du har vore gjennom dette og innsett noko usedvanleg viktig. Du skal vere stolt over at du er sterk nok til å seie til deg sjølv her og no at "nei, dette funka faktisk ikkje, no legg eg det frå meg". Det er ikkje eit nederlag! Eg har levd med mat som hjelp og trøst mot dette og hint i mange, mange år. Sidan lenge før du var født ;) Det å faktisk forstå at det ikkje hjelp likevel, det tok lang tid. Sjølv om vi kanskje kjenner det inni oss på eit tidspunkt, tar det ofte veldig lang tid før vi klarer å flytte det frå det vage ubehagelege indre, til ei reell medviten erkjennelse om at dette funkar faktisk ikkje, og det er ikkje dette eg treng.
Ta det med deg vidare, og sjå dei siste dagane som ein siger heller enn eit nederlag. Siger fordi du ser kva det gjer med deg istaden for det du skulle ønske det gjorde. Og så blir du sterk og kan bygge deg opp ein ny verktøyboks som hjelper deg å meistre det som blir stort og vanskeleg.
Hurra for vaskeklut! Kos deg med ostekaka. Hadde jeg bodd i Trondheim hadde jeg invitert meg selv på den. Fikk SKIKKELIG lyst på :p :heia: :heia: :heia:
:D Lurer på hva det koster å fly t/r i dag;) Gidder ikke lage kake :p Meeeeen har såååå lyst på. Håper du får en nydelig bursdag! Neste gang må du si fra på forumet så vi rekker og komme oss til Trondheim:cool:
Eg kjem nok til å få dei igjen etter kvart, eg håpar i alle fall det, men dei må ut av kontoen før dei kan inn igjen. Eg er i alle fall glad for at eg plar ha litt kontantar liggande "for påkommande tilfelle", for no er det det eg har fram til eg får meg nytt kort uti neste veke ein gong - kontoen er ikkje heilt tømt, men bankkortet er naturlegvis sperra. Blir nok ingen laurdags-shopping i morgon da, godt at eg kjøpte gåve til helgas konfirmant i går!
To transaksjonar på litt over fire tusen til saman. Ikkje veldig hyggeleg.
I dag har eg hatt litt vondt i halsen. Håpar det går over i lynfart - skal som sagt i konfirmasjon på søndagen - dei to eldste ungane har/har hatt det og er berre tildels bra enda. Så eg kikka etter halspastillar, og fann tak i ei eske med CuraMed eg hadde i skapet. Råmjølk er bra... Ekstra sterke råmjølkstablettar med blåbær. Men dei har tatt seg litt stor kreativ fridom i deklarasjonen, syns eg. Framsida er tydeleg merka med SUKKERFRITT -- og innhaldet i små skrift på baksida listar opp fruktose ? Sidan når er fruktose ikkje eit sukker, liksom? :rolleyes: Eg tok no ein tablett likevel, eg. Den veg vel ikkje så mange gram.
I dag tok jeg på meg russeboksen fra i fjor, som så vidt passet på den tiden. Og hva skjer, jo, den er så stor at den siger ned på knærne. Jeg begynte nesten å grine der jeg sto, og ikke bare fordi den var blitt for stor, men fordi jeg ikke forstår hvordan jeg lot meg selv bli sånn, og ikke inså det. Jeg sier selv at jeg ikke ser forandringen, men når jeg nå har på meg russeboksen, og ser på russekortene, så er det ikke den samme personen som jeg ser i speilet hver dag. Så nå sitter jeg her, både trist og lykkelig, og skulle ønske det var i år jeg var russ. Kanskje jeg hadde gjort litt mer ut av det.
Oi, oi, oi... Litt skummelt, av og til er jeg virkelig i villrede i forhold til standhaftigheten min.... Nå som jeg tror jeg ENDELIG har skjønt hva som må til for nedgang, så fyker jeg på en schmell med cashewnøtter med krydder (vips var den posen borte), og sushi til middag. Og det hadde for så vidt vært greit om det bare var for denne kvelden her, men jeg drar til Roma i morgen tidlig med to gode venninner, og jøje meg, DER vil det være fristelser, der!!! Jeg gleder meg kjempemye til å dra, aldri vært der før, men føler bittelitt på dette med maten likevel. Og siden jeg da tydeligvis gikk på en liten smell i dag, så har jeg nok litt den mentaliteten at "Ja, ja. Der røyk den, så da kan jeg like gjerne kjøre på i helga også."
Kanskje utfordringen min til meg blir å ikke la meg vippe av pinnen?...
Jeg skal til Roma på søndag :D Gleder meg masse. I Italia kjøper jeg oster og skinker på supermarkedene og har pikniker på fine steder. De har så sykt mye gode smånibbles. Jeg har tenkt å spise is et par ganger i ferien. Men skal prøve å holde meg til den vanlige maten ;) Kos deg masse!
Gleder/gruer meg til 17.mai. Har ennå ikke bestemt meg for om jeg skal skeie ut med iskrem eller ei... Har ikke hatt en eneste sprekk siden mars, og er redd for at jeg ikke skal nøye meg med litt... :o
:) Madamode, jeg skal vurdere is. Har kjøpt ny kjole til 17.mai, så den vil nok være en god påminnelse på at det er lurest å holde seg unna. Første plagget jeg har hatt i str 46/48 på årevis. :D
Eg har vore i konfirmasjon i dag og aner ikkje kva eg har fått i meg av sukker og stivelse... Sosekjøt - skrapa av så mykje som mogleg av sausen. Tok ein liten potet men trur eg lot alt ligge, utan eigentleg å tenke over at eg ikkje smakte. Eg burde nok ha smakt sidan eg forsynte meg, men det rant berre vekk for meg. Åt ein bit av ei gulrot og smakte på litt erterstuing. Kan vel ikkje ha vore så rashakkande gale, når det kjem til kakene vert eg meir usikker. Åt ingen kaker, men det var også skogsbærblanding der, og krem. Lassa på med bær da, litt i overkant av kva eg burde trur eg, og dei var iallfall ikkje sukra, lol. Veldig sure, hehe, skulle hatt ein boks sukrin i veska. Om det no var sukker i kremen (sanneleg ikkje godt å vite, han smakte ikkje overvettes søtt) så kan vel ikkje det ha vore allverdens? Håper eg! Dagen var fole kjekk uansett. Eg har ein knakande flott nevø, og eg fikk sjå att andre nevøar eg ikkje har sett på årevis, det var så fint :)
Og så mange som sa eg såg bra ut! Det var hyggeleg. "Du må no ha gått ned mange kilo" og "for ein fin topp, den var så bra til deg" og når eg sukkar til svigerinna at eg håper å bli like slank som søstera mi så seier ho at det er eg no vel nesten alt (ånei, det er nok langt unna det, men den fine toppen hjelp nok til med å lure auga, hehehe, :hearts: ved første blikk med den toppen altså!! ). :stortsmil
No skal eg finne meg nok ein halspastill med halvskumle søtstoff i, og legge meg, natta !! :sove:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.