Tenkte jeg skulle prøve om det å øke kaloriinntaket mitt ville få meg til å gå alvorlig fort opp i vekt. Hittil har jeg gått ned 1,9 kilo.:D
Jeg stod stille og ble litt lei av det, så jeg bestemte meg for å begynne å eksperimentere litt.
Etter først å ha gått opp nesten 1,8 kg. ved å halvfaste fant jeg ut at det kanskje ikke var så lurt å spise så lite......
Da bestemte jeg meg for å gå til motsatte ytterlighet og begynte å spise over 3000 kcal per dag....
1000 kcal i nøtter og mandler
1200 kcal i fløte
1000 kcal i kjøttkaker og medisterkaker med litt saus
Altså over 3200 kcal per dag.
Jeg er 1,80 og dame og tilbringer dagen stort sett i senga og ved datamaskinen. Vekten ser dere av tickeren min. For tiden gjør jeg ingen øvelser, vil se om jeg likevel kommer til å gå opp i vekt med dette "overforbruket" av kalorier.
Ensidig og sikkert ikke sunt nok, men det er bare for et par uker. Tar kosttilskuddene mine og drikker masse vann og steviasøtet peppermyntete.
Jeg ligger på 17-1800 kal til vanlig, mye fløte ;) og når jeg gikk ned spiste jeg spisdegslank som er lavkarbo men også redusert kalorier 12-1300 kal pr dag. Gikk ned en kilo i uka, litt mindre når jeg laget maten selv og økte litt i inntak. Derimot når jeg forsøkte en uke med ferdigmat fra spisdegslank rett før jul, skjedde ingenting.
Jeg har tenkt lenge på å redusere kal selv for å se om det kan utløse mer vektnedgang, men jeg har OGSÅ tenkt på å øke på kraftig... jeg må planlegge litt først, siden jeg ikke er så flink til å få i meg mat egentlig... jeg kommer tilbake til deg med hvordan det går om jeg velger og forsøke ;)
Mener du karbohydrat, protein, fett? Jeg har regnet på det. :)
Det med vitaminer og mineraler bryr jeg meg ikke om siden jeg tar tilskuddene mine og siden dette har så kort varighet.:p
I så fall har du tallene her:
Energi: 3481 kcal
Karbohydrat: 5,32%
Protein: 10,24%
Fett: 84,45%
Har endatil lagt til 100 g hvitost noen av dagene og da er det totale kaloriinnholdet kommet opp i 3796 kcal !!!!
Ja, eksperiment er det, men det er egentlig rart at jeg ikke allerede triller ned trappene.... ;)
Ifølge lavkalori/lavfett-tilhengerene burde jeg jo det etter 1,5 uke på det de vil si er fy-mat og null trening + at jeg beveger meg minst mulig :rolleyes:
Rundt 3000 kalorier i dag - er så mett at jeg holder på å sprekke! Regner kanskje med litt oppgang de første dagene pga fylt fordøyelsessystem - hehe - men har allerede vært er par ganger på do gitt :)
Mest spent på om jeg klarer å få i meg så mye hver dag... så prøver å planlegge hver dag på forhånd på www.diett.no.
Dagens ble 2800 kal, mulig jeg må ta en kakao med fløte senere for å komme opp på 3000 hehe. Fordelingen ble 8% karbo - 19% protein - 74% fett. Ganske fornøyd med den faktisk ;)
Jeg spiser VELDIG variert da, med lavkarbobrød med makrell i tomat og majo til frokost, salat med skinke og ost og majodressing til lunsj, en atkinsbar, en kakao med fløte, til middag ble det svinebog med litt ertestuing (for å få opp litt karbo), blomkål og litt kjøttkakebrunsaus m en fløteskvett :)
Jeg gjør det så enkelt som mulig med ferdigkjøpte kjøtt/medisterkaker som jeg lar ligge i kjøttkake-posesaus og trekke før jeg plukker dem opp og lar sausen dryppe litt av. Varmer de sjelden, liker dem kalde, jeg :rolleyes:
Spiser fire av gangen i løpet av dagen og de to siste tar jeg som kvelds om jeg har lyst på de..........:D:D
Mandler og nøtter om morgenen og fløten en stund etter... Deilig :o
Grunnen til at jeg gjør det enkelt er at jeg har bedre oversikt over matinntaket på denne måten...kontroll med alt om ting skal dokumenteres....:)
PS. Kutta ut Atkinsbarene og da kom vektnedgangen...mulig det er tilfeldig, men men .......................
Noterer meg det med atkinsbarer - men velger foreløpig og spise en om dagen ihvertfall - jeg regner med at så mye som jeg spiser nå så forsvinner fysingen på sjokolade fort ;)
Jeg er jo ikke glad i nøtter i det HELE tatt... så da må jeg evt integrere det i noe mat istedet :) Nåh, kanskje peanøttsmør - eller lavkarbosjokoladepålegg med litt nøtter i? Hmmm :)
Jeg er så matlei så må prøve å variere en del - forhåpentligvis får jeg også prøvd ut en del nye oppskrifter underveis:)
Hei på dere!
jeg spiser stort sett rundt 3000kal pr.dag ofte over og vekta går jevnt nedover.
Jeg tror det er viktig å få i seg nok kalorier og at fordelingen av fett og protein og karbo er noenlunde jevn fra dag til dag for å ha et jevn nedadgående vektsyklus.
iflg.diett.no sine beregninger skal jeg med min vekt og høyde og mitt aktivitetsnivå ligge på 2244 kcal pr dag for å gå ned 600 gram pr uke,og da skulle jeg ha trillet ned trappa for lenge siden.
jeg ligger stabilt rundt 75 til 83% fett og aldri høyere en rundt 20 gram karber pr dag,men stort sett rundt 7 gram karber er det vanligste ser jeg og jeg veier maten så jeg har god kontroll på inntaket.
hei og hå.
Til i dag hadde jeg "gått opp" 0,8g..
Tisset nesten ikke i går/natt/morges - fordi jeg sov hele natten for første gang på flere måneder. :)
Vanligvis får jeg ikke sovnet før jeg har tisset minst 5 -10 ganger, og da tar det flere timer før jeg får sovnet.:(
Har hatt det slik så langt tilbake jeg kan huske. Tror jeg har hypersensitiv/aktiv blære.:o
Det som er så rart med denne tissingen min er at selv om dagen når jeg legger meg for å hvile setter urinproduksjonen i gang med en gang jeg legger meg ned, mens når jeg er oppe og går lager det seg nesten ingen urin..Med unntak av når jeg drikker kaffe, øl eller vin.....LOL..:D:D
Glemte å nevne...gjorde ikke nr. 2 heller i går.......:rolleyes:
Etter mine beregninger så har du spist 46 g karbo den dagen. Har du gått ned alle kiloene uten å være i ketose? Hvor lenge har du brukt på å gå ned? (Nysgjerrig...:))
Fader altså - i dag sliter jeg med å få meg særlig mer enn 2000 ler. Klarte ikke lunsj var så mett etter frokost ;) Bedre lykke i morgen! Kan det være at røykalaks og eggerøre mettet mer enn 4 små lavkarboskiver med makrell i tomat og majones?
MER og FETERE ler. Jeg spiser foreløpig ganske variert så jeg kan gi et eksempel på inntak i går og planlagt for i morgen på rundt 3000 om du vil.
Frokost:
4 skiver Karins "mitt aller beste brød", 40 gram makrell i tomat og hele 50 gram majones! (Såvidt det ble plass gitt... )
Lunsj:
Kinakål 25 gram, hvitost 50 gram, picnicskinke 100 gram, majonesdressing (50g majo, 50g creme fraiche, 10 gram ketchup u/sukker, litt flytende natreen og litt sitronsaft)
Middag;
Skinkestek 200 gram, 80 gram blomkål, 100 gram ferdig ertestuing, 100 gram kjøttkakebrunsaus av pose (erstatter 1 dl vann med fløte)
Mellom:
Atkinsbar, lavkalori kakaopulver (options) med fløte i :) (2 kopper, 2 dl fløte tilsammen)
8% - 17% - 75% og 3265 kalorier... føler virkelig jeg er med på noe vågalt her ler
I dag ble det røykalaks og masse eggerøre (3 egg) med fløte i, kyllingfilet med saus av fløte/vann/buljong og deilig norzola ost, stekt sopp og grønnsaker. Ellers gir skaldemans kjøttkaker veldig fint bidrag siden de også har gode fordelinger av næringsstoffene
Neste dag blir det nakkekotelett med saus av stekesjyen og fløte, deretter laks med mye smeltet smør og rømme... så dette skal vi klare - det er bare mengdene som er litt utfordrende foreløpig :)
Det blir 3 dager testing først, regner med og gå noe opp pga oppfylling av fordøyelsen - så skal jeg holde på i to uker tilsammen og ta en konklusjon. Føler allerede at jeg er MYE varmere i kroppen... :)
Jeg er ikke særlig i bevegelse - er dårlig og utrolig sliten og slapp og trøtt men skal ut og sykle/gå så snart jeg orker... :)
Jeg gikk ned de første 30 kiloene på 4 mndr. 1 august - 1 desember. Så kom jula med 4 kg opp. Gikk ned de 4 kiloene + 3 til i løpet av januar/februar. Spiste hele tiden over 2000 kcal. Så fant jeg ut at jeg ville vente litt med de siste 6 -10 kiloene fordi huden er så slaskete (mitt kritiske blikk). Men syns det ble litt kjedelig å stå stille så ville prøve om jeg kunne gå ned litt til ved halvfaste ca. 1200 kcal.
Jeg gikk opp 1,8 kg.på ei uke. :mad:
Deretter gikk jeg over på det motsatte regime og spiste masse kcal. for å se hvilken virkning dette ville ha. Hittil har jeg altså gått ned de 1,8 kg. + 0,1 til. Merkelig at jeg har gått ned i det hele tatt om det stemmer at en blir feit av å spise for mye.............
Til i dag har jeg rett nok gått opp igjen 0,8 kg., men det står forklart hvorfor her over et sted.....
Jepp 46 kh. :) Tror nok jeg er i ketose...kjennes sånn ut i alle fall :p
Men skal kjøpe meg nye Ketosticks i morgen....
Jeg spiser både fetere og mer. Har økt nøtte/mandel-inntaket med 80 gram i alle fall...he,he,he 10 kjøtt/medister-kaker er i meste laget for noen hver, men de går da ned...fløten er lettest, den glir rett ned halsen, kunne ha drukket en kartong til, men det får da være grenser, selv for meg..:D
Jeg er like spent jeg! ler Jeg har ikke sultet meg - men har jo ingen matlyst så jeg må jobbe mye med motivasjon her... heldigvis er den tilstede... og jeg er jo nysgjerrig på hvordan dette går ;) Jeg har jo rundt 10 - kanskje 15 kilo + (avhengig av hva kroppen vil) så det er jo ikke SÅ mye som skal ned, men slik jeg spiser nå holder jeg tydeligvis vekta noenlunde i balanse (rundt 17-1800 kal til daglig).
Men jeg er seriøst mett altså... :p Åja, så kom jeg på en ting - etter bare EN dag med massive matmengder var jeg faktisk SULTEN i morges... :) Jeg har helt lik vekt i kveld som i går kveld, opp 400 gram på morgen vekten, men jeg har ikke tenkt å stresse - men går jeg opp mer enn 3 kg på en uke så er det stopp altså ler
Litt feil å si at jeg sultet meg,for er jo mett men droppet de feite varene som rømme.fløte,ost etc og har liggi på ca 1400 kcal i døgnet. Gikk ned 1 kg første uka,men nå er jeg der jeg var før,altså opp 1 kg :mad:
Så kanskje jeg skal slenge meg med her :confused: hvis jeg tør hehe,vil så gjerne bli kvitt mine siste 10-11 kilo NÅ
Hva slags type fett spiste du? Rømme, cf og fløte gir jo kh, så da er det vanskelig å holde seg under 15 om dagen liksom.. Hvis man skal ha litt grønt ved siden av..
Meieriprodukter veide og målte jeg så jeg ikke skulle gå over.
Brukte derimot rimelig uhemmet av meierismør :D Stekte feks sopp i masse masse smør, spiste myyye nakkekoteletter, entrecote og fet fisk. Spiste jeg kylling/mager fisk hadde jeg alltid noe ved siden av som var mettet med smør. Gerds rømmegrøt med masse masse smør...
Spiste også litt brøderstatning på den tiden, bruke alltid mererismørskiver som jeg skar med ostehøvelen og feks fleskepølse/masse ost/fet fisk samt majones på.
Brukte også noen skjeer cocosa daglig.
På den tiden var jeg så varm i kroppen at jeg sambo nesten tiltet da han kom hjen fra jobb. Midtvinters, jeg med t-trøye og barføtt, verandadøra på vid gap og svimlende 14 varme inne ;) Noe jeg syntes var akkurat passe siden jeg var sååå varm :D
Har ikke noe med kalorier å gjøre, meeeen, etter drøyt 1.5 år på lavkarbo må jeg være ganske nøye med næringsfordelinga og definitivt ikke ligge for lavt på kcal om jeg skal gå ned nå.
Slang meg med på "Den grønne bølgen", Super greens, og dermed begynte vekt og cm å gå nedover igjen :D Selv uten nøye fordeling osv :D
Hvilke type nøtter spiser du og kan du oppgi mengden nøtter, fløte osv? Har vurdert å prøve dette selv for nå er jeg drittlei stillstand i vekta (over et år).
Er litt usikker på om jeg tør, for sist jeg prøvde meg på høy, høy fett (Skaldeman 50+) gikk jeg opp 2-3 kg og 1 cm rundt livet:eek::eek::eek:. Sliter ennå med å bli kvitt de!! Dessuten trenger jeg noe som er enkelt å få til og dette hørtes overkommelig ut for noen uker ihvertfall.
Spiser hasselnøtter og mandler ca. 70g av hver.
Fløte er godt så der styrter jeg en 1/3 liter på ti sekunder...nam, nam :D
Kjøttkaker og medisterkaker fra Nordfjord....5 stk av hver dyppet i litt kjøttkakesaus.....
Og that´s it..........
Jeg vil absolutt ikke anbefale deg denne dietten, den er drittkjedelig.... Men jeg skal stå løpet ut og om jeg legger på meg, er uendret, eller går ned....er uvesentlig....
Jeg har allerede gått på dette i snart to uker og burde allerede nå ha gått opp ganske vesentlig..... men nei, ikke ennå :p
Er fortsatt i ketose med 46 kh..... målte for litt siden......
Skriver litt til "Maratonmannen" i bloggene hans.... I dag fikk jeg kritikk for det jeg driver med her, "Lofthus" kalte det "vrøvl"...He, he, he ......
Nerthus er også kjempespent ler. Noterer ned vekt i diett.no foreløpig, men det er bare 3.dag... skal nok dele erfaringer etterhvert. Erfaring nr en er at det er lenge siden jeg har vært så sinnsykt mett ;)
Har begynt å få igjen litt av den varme følelsen, sambo er ganske fornøyd med mine "varme hender" :p
Du sparer en del ved å bestille fra feks Iherb.com :)
Jeg kjøpte et stort glass på helsekosten i går, nesten 500 kr for et glass som holder i 30 dg... Dyrt! Men, jeg føler at jeg får litt mer energi, litt "freshere" i kroppen OG vekta går nedover og da er det verdt det ;)
Lykke til alle sammen! Heier på dere fra sidelinja! :D
Begynte i går og har gått ned 400 gram til i dag :eek: og da snakker vi å gå fra 1400 kcalorier til over 2500 ,mere orket jeg ikke,var stapp mett :D Økte samtidig fra 15 karbo til ca 30,siden jeg har hatt litt lite energi i det siste.
Legger inn hva jeg spiste og drakk i tilfelle noen vil være med å prøve
Frokost : 2 kopper kaffe med 1/2 dl fløte pr kopp
Lunsj : 2 pannekaker av 2 egg, 1/2 dl fløte,1 ss glutenmel ,fylt med 4 ss creme fraiche :eek: og 30 gram bringebærsyltetøy uten sukker,orket ikke alt hehe
Middag : 2 løvbiff, 250 gr brokkoli,saus lagd av 100 gr smør og 1 egg (holdt på å sprekke etterpå)
Kvelds : 200 gr tyrkisk youghurt, 1/2 dl fløte og 1 ss rørte bringebær
Prosentfordelingen ble :
Fett : 82 %
Protein : 13 %
Karbo : 5 %
Startvekt : 71.6
1 dag : 71.2
Jeg skal prøve 1 uke med dette,men prøve å komme opp i ca 3000 kcalorier daglig,eneste utfordringen er vekta for nå er frøken rød på vei ,og da pleier jeg å gå opp 1-2 kg :( Derfor kommer jeg ikke til å avslutte underveis,heller notere vekt hver morra og se hva summen blir i slutten av neste uke, spennende dette her :) Jeg slår ikke ut på ketosestix,men det har nok noe med 4 liter vanninntak daglig å gjøre :p
Tøft! Jeg har gått litt opp - men ikke faretruende enda. Kan ha litt med dobesøk også og gjøre - så vi får se. Skal gjøre opp status i løpet av en uke. Men 3000 i spisekalorier er fryktelig vanskelig... uten drikke med fløte i og atkinsbar er jeg langt nede på litt over 2000 bare i mat og jeg holder på og sprekke! :)
Jeg har ligget på rundt 40 gram karbo foreløpig pga av en kakao som trekker opp litt. Planen er faktisk å innføre fisk minst en helst to ganger om dagen - må ut i fryseren og sjekke hva som er igjen fra fjorsommer-fangsten min ;)
Jeg hadde skrevet feil startvekt :rolleyes: i går tidlig var vekta 71.6,så da har jeg gått ned 400 gram :D
Sliter med 3000 kcal ja,spiste lunsj nå og det ble 1357 kcal med de 2 koppene kaffe med fløte i som jeg drakk til frokost. Jeg veit at jeg klarer ca det samme tallet til middag,men problemet blir til kvelden,for da er jeg ennå mett etter dagens 2 første måltider
Men jeg gir meg ikke uansett (hvis ikke vekta går opp 5 kilo da hehe)
Også må jeg ha med at på dette døgnet har jeg ikke hatt lyst på/orket snop,er så mett at jeg triller og har åndenød til tider :lol:
Før har jeg alltid følt meg mett etter mat,men uansett hvor mye jeg har spist så har jeg fysi på sjokolade eller desser etterpå,så det er tydelig at jeg må ha mere fett i maten enn jeg har spist før (selv om jeg syns at jeg spiste mye fett)
Hmm tror jeg skal prøve dette her ihvertfall en ukes tid og se hva som skjer. Må bare komme meg hjem fra reise først og få unna en fest i morgen.
Veldig fint at dere legger ut eksempel på dagsmenyer, gjør det litt enklere for oss som ikke gidder å tenke selv :D
Har vært oppimot 3000 kcal daglig før, men spiste ikke så mye fett da og da bevegde vekta seg hverken ene eller andre veien. På Skaldeman spiste jeg mye fett, men minimalt med kh og vekta gikk opp. De gangene jeg har gått ned i vekt har det vært ved høyere inntak av kh (25-50 g kh) og kalorikontroll, så kanskje høyere inntak av kh og fett er nøkkelen for nedgang?? Er jo i ketose opp itl 50 g kh uten problem. Prøve å ligge på 80% fett minimum kanskje - blir mye deilig fløte- og gorgonzolaost-saus av det gitt og brie mmmmmm :D
Problemet er vel at jeg blir så mett at jeg ikke orker å trene og det går ikke. Er helt avhengig av å trene, ikke minst for det at ryggen skaper seg. Dessuten har vi treningskonkurranse på jobben og skulle du ha sett - jeg leder hele dritten (ehmmmm - skryte, skryte) og det har jeg tenkt å fortsette med bare for å stoppe kjeften på enkelte negative kjerringer :p
Drevon ville sagt at vi leker med livet....... Helt enig i at vi leker, men jeg syns det er herlig å leke:p Har endatil overskudd til å leke meg med maten (selv om det ikke er pent å leke med maten :o) og vekten og kroppen min - og det sier ikke lite om økt selvtillit og bedret selvbilde. :D
Jeg har fått et nytt liv og en ny livsstil i gave fordi jeg hørte på den rette informasjonen om kosthold fra mennesker jeg stoler på..... :) Før det hørte jeg på staten og slike som Drevon.....det kommer jeg aldri mer til å gjøre.:mad:
Lunsj : omelett av 3 egg, 30 gr baconost,30 gr smør,100 gr bacon og 2 ss creme fraiche
Middag : 250 gram most brokkoli og blomkål med 1/2 dl fløte og 50 gr smør, 2 biter laks (225 gram) 4 ss seterrømme
Kvelds : var fortsatt mett etter middagen men manglet 15 karbo så spiste 50 gram 70 % premium sjokolade
Drikke : 3.8 liter vann søtet med stevia sjokolade :p 1-3 kopper kaffe/te med fløte
Trim : ikke en dritt (trente forrige dagen og skal trene igjen i morra
Samme vekt i dag som i går, har gått opp noen få hundre gram fra mandag. Noterer i boka underveis :)
I går spiste jeg feks skaldemans kjøttkaker med majones/CF dressing til frokost, thorleifs fiskekaker (laga i fjor høst av egenfangst) med halve porsjonen majo/CF dressing og to små Karins Mitt aller beste brød skiver, til middag ble det 100 gram grillet kylling uten skinn med majodressing. Et par kopper lavkalori/-karbokakao med masse fløte i og en atkins. Samme energi og næringsfordeling som du faktisk hehe :)
I dag ble det røykalaks 100 gram og 3 egg og halv dl fløte til eggerøre med to små skiver Karins-brød. Lunsj antar jeg blir kylling uten skinn med majodressing og ti lmiddag blir det torsk, bacon, grønnsaker og smeltet smør. Sikkert et par kopper kakao med fløte for å komme høyt nok opp :)
Drikker enormt mye mer vann enn på lenge, det har jeg virkelig tro på - får i meg sikkert 4 liter rent vann pr dag :) Det har blitt et par små glass med cola light innimellom, men ingen mengder.
Syns 1 uke er i knappeste laget for å kunne avgjøre for eller imot, derfor valgte jeg da også å gjøre dette eksperimentet til en treukers test.
Etter neste uke blir det spennende å se om vekten min reduserer seg ytterligere - om denne "feitekuren" har virket som en boost for kroppen til å la mer lagret fett forbrennes.:rolleyes: Gleder meg :D
Det som forbløffer meg er at jeg fortsatt er i ketose med 46 kh inntatt hver eneste dag -og at jeg ikke går drastisk opp i vekt når jeg inntar så mange kalorier.:p
Nå skal det sies at jeg, med mine 1,80, er stor til å være kvinne, i tillegg er jeg ganske muskuløs.:)
Jeg er en liten kvinne på 1.60 og er vel det man kan kalle muskelfraværende :lol: Og når jeg kan dytte i meg nesten 3000 kcalorier og 250 gram fett OG gå ned i vekt,da blir jeg imponert :D Enig i at 1 uke er for lite,men jeg sa at hvis jeg gikk opp 5 kilo på den uka,ville jeg hoppe av,men fortsetter dette så skal jeg holde på til jeg har nådd vekten jeg vil ha,selv om det kan ta maaaange uker.
Det som er rart er at når jeg skal legge meg på kvelden (veier hver kveld også) så føler jeg meg så feit,kvapsete og tung og lurer noen sekunder på om jeg skal tørre å gå på vekta,og jeg blir like lang i trynet hver gang jeg ser tallene :_oy:
Kvelden før jeg startet viste vekta 73.2,kvelden etter var den 72.2 og i går kveld 72.3 og så er 700 gram borte vekk,og dette kan vel ikke være vann,siden jeg har holdt på med lavkarbo i flere mnd ?
Det er så sant - men hadde jeg gått opp TRE kilo på en uke så hadde jeg blitt litt skeptisk ler ;) Jeg har ikke sjekket med stix, skal gjøre det i kveld for å se. Jeg er 175 og har etter snart to år på lavkarbo funnet ut at jeg er ekstremt sterk, og at mine store lår faktisk skjuler store muskler - ikke bare fett (takk til min skjønne PT for å hjelpe meg og finne ut det da jeg tok 155 kilo på benpress etter ÅTTE x 10 rep på vei opp dit da vi gjorde styrketesten i starten! ).
Det er jo flere ting jeg kan endre neste uke, feks kutte cola light og atkins og kakao HELT (men da må jeg DRIKKE ren fløte *ler) og dermed kutte mer i karbo... tiden vil vise, foreløpig går det greit - men vanskelig og få i seg nok MAT... så drikker helst kaloriene hehe... fader nå er kl 2 og jeg må spise igjen.... så jeg rekker middagen kl halv seks når sambo skal ha mat.... :rolleyes:
Har du ikke stevia med sjokolade smak ? den skal jeg bruke i ren fløte,som kakao i kveld.I går kveld måtte jeg spise 50 gr premium sjokolade for lå på bare 15 karber,og skal ligge på 30 .Pepsi maxen har jeg ikke rørt,heller ikke kunstig søtning (bare brukt stevia) atkinsen ligger i skapet,for har ikke orket å spise den,og i går kveld ble det for lite karbo i den til å prøve.Hvis jeg fortsetter å gå ned til i morra så skal jeg unne meg et glass med pepsi til kvelden ;) men er så redd for å ødelegge nedgangen :) så da blir det kun i morra
Hvis jeg klarer dette i 3 uker skal jeg innføre litt brus og atkins barer for å se om det stopper noe,men pokker nå hadde jeg glemt de barene jeg bestilte med DHL i går :rolleyes: som sikkert kommer i morra,jaja ,jeg hiver nok innpå en sånn likevel hehe
Kom på at jeg gjør dette litt annerledes enn de andre i dette eksperimentet.
JEG SPISER NØYAKTIG DET SAMME HVER ENESTE DAG......
Likevel varierer vekta en del innimellom. Det viser at det ikke alltid er maten det kommer an på. Det er nok heller kroppen selv som bestemmer om det skal gå opp eller ned, eller stå i ro.........:)
Dette gjør at jeg tar det enda roligere med tanke på stress, det er ikke allting jeg SKAL ta på meg skylden for.....:p Men jeg tar gjerne æren :D
:Dveiedag idag og vekta viste ned akkurat 2 kilo fra forrige uke.jeg har gått jevnt en kilo i uka ,men nå har det tydeligvis rast litt extra den siste uka.
jeg spiser en nokså lik meny fordi jeg trives veldig godt med det,men vet jeg har mye forskjellig mat jeg kan spise men det tar etterhvert som jeg føler behov for å få inn noe nytt.
jeg ligger på langt over 200 gram fett om dagen og rundt 8 gram karbo til vanlig.
her er en vanlig dagsmeny for meg.
frokost,3 kokte egg med 60 til 70 gram majones
lunsj,salat med kyllingkjøtt og olje,litt oliven til fra disken på butikken
før middag ,en øffer gammeldaws flæskesvor 75 gram
middag.300 til 350 gram tomat stekt i olivenolje med krydder og 200 gram balsfjord hvit geitost.
kvelds.gjerne en tube smørbar baonost og stort sett en ny pakke øffer flæskesvor 75 gram.
jeg drikker mye veske til.
denne menyen har jeg brukt i over en mnd da jeg begynte på lavkarbo i begynnelsen av februar spiste jeg meg lei på karbonadedeig slik at jeg nesten spyr bare jeg tenker på det.
jeg elsker stekt tomat fra før av så for meg er det et +.
startvekt februar121,3
idag lørdag 02 april 111,7
God morgen :) ja da har man vært på vekta igjen og jeg dåner nesten,selv med mensen på fullt så skjer det ting,gleder meg til å se hvordan vekta oppfører seg når frøken rød har dratt :D Her kommer dagens tall :
2 dag : 70.9 :D
3 dag : 70.7 ;)
Minus 900 gram på 3 dager og jeg er happy og stappmett hihihi
Frokost : 2 kopper kaffe med 1/2 dl fløte pr kopp
Lunsj : Salat lagd av 3 egg,1 dl ost,50 gr kokt skinke,1 dl lettpisket fløte,30 gr majones og 1 dl kinakål
Middag : 150 gr kjøttdeig,150 gr brokkoli,4 ss creme fraiche,20 gr smør,stekt sammen i stekepanne
Kvelds : 40 gr 70 % premium (manglet karbo i dag også)
Sikkert derfor kroppen slipper vekta, den blir lei den ensformige kosten så den tenker som så; at fader heller her er det bare å gi etter slik at jeg kan få litt mer variasjon i kosten :D:D:D
Eller så har den gått i sjokktilstand siden du hadde en periode med veldig lavkalori før denne høykaloriperioden. Er jo faktisk dietter som baserer seg på at man skal variere kcal-inntaket og ha en del dager med veldig lavt næringsinntak også et par dager med veldig høyt inntak, for å "lure" kroppen slik at den ikke tror det er hungersnød og vektnedgang stopper opp.
Følger med her for dette er spennende, vurderer fortsatt om jeg skal prøve dette. Men hodet virker ikke helt i dag for det gikk med en flaske rosevin i går :D Heheheh, skal handle litt mat nå og kanskje ta meg en joggetur så blir nok alt så mye bedre - tror jeg. Må jo fortsatt holde koken i treningskonkurransen og de fleste av mine kollegaer er på temabuilding (les: fyllefest) denne helga så da blir det ikke trening og jeg kan få et forsprang - wheeee :visemuskl:visemuskl:visemuskl
Lurer på om dette funker for oss med såkalt normal BMI?
Og så lurer jeg litt på om jeg allerede har utført dette eksperimentet.....har jo tidligere vært på ferie i ei uke med All Inclusive. Da spiste jeg mye mer enn vanlig, men skeiet ikke ut noe særlig. Kanskje en skje eller to med kake kun.....Ble en del ekstra brusdrikking (sukkerfri) da....
Resultatet da ble iallefall 2 kilo opp som forsvant igjen ganske kjapt - så det var sikkert en del vann....
Men poenget er at jeg spiste en hel del mer enn vanlig og gikk opp....
Har tenkt til å prøve meg på dette jeg også, begynner i morgen og prøver i to uker frem til påske så sant ikke vekta beveger seg oppover.
Kommer til å fortsette trening som vanlig, men satser på å få i meg oppi mot 3000 kcal daglig og jeg skal ha i meg minimum 75% fett. Kommer til å ligge på et kh-inntak på 30-50 gram.
Har grubla litt på hvordan jeg skal gjøre dette for de gangene jeg har spist mye, har jeg havna litt lavt i fett%, har også en tendens til å spise fryktelig ensformig, men har heldigvis ikke lagt på meg. På Skaldeman 50+ lå jeg veldig høyt i fett (85%) og lavt i kh (ca 5-9 daglig) og la på meg både kilo og cm. Planen nå er å bruke SDS-måltidene (har nesten 3 ukers forbruk og jeg vil jo ikke kaste de) og spe på med smør, olivenolje og cocosa på passende plasser. Kommer også til å bruke jarlsberg/gräddost, fløte og mandelsmør for å få opp energi og fettinntak. Da spiser jeg variert, men kan enkelt få opp fett%, i tillegg trenger jeg ikke å tenke alt for mye på matlaging og det passer meg utmerket. Er spent på hvordan det kommer til å gå.
Tja spørs vel litt hva du spiste da?? Min erfaring fra ferie er at det lett blir litt ekstra alkohol og salt, begge deler binder (ihvertfall hos meg) uhorvelige mengder vann. Næringsfordelingen kan også ha noe og si, kan ha blitt mer kh enn normalt og det kan også binde vann. Er lett og miste oversikten på hva man egentlig får i seg når man er ute og reiser. Dessuten spiser man ofte retter man ikke helt vet hva inneholder. Dermed blir det vel ikke helt det samme som det forskjellige her inne holder på med.
Sitter her å leser med store øyne.
Så spennende dette er :) Fristelsen til å prøve kjenner jeg ;)
Sitter i tenke-boksen.
.......Otika: så bra etter så kort tid :heia:
Takk :) jeg måtte måle 4 ganger for å være sikker,og sjekket lappen min flere ganger hehehe
Hvis du er usikker ,så kan du jo vente litt med å prøve,jeg har jo kun 3 dager på dette og stoler ikke på at vekten vil fortsette å gå ned,blir jo like glad når jeg entrer vekta og ser nedgang,og der står jeg og føler meg supertung og har den tjukke magen :D Har tenkt tanken flere ganger at vekta mi tuller,men har sjekket med gubbe og unger og den virker ennå. Nesten mere spent på gubben som spiser endel av mine måltider,men ligger myyye høyere i karbene,kanskje han blir diiiiiger :eek:
Ny dag og vekta er visst ikke med meg i dag :mad: men lavkarbo vekt går jo opp og ned,så jeg gir meg ikke :) Aner ikke hva som har gjordt utslaget men unnet meg et 1/2 glass cola zero til middagen i går og jeg trente endel ,så i dag blir det null brus og null trening
2 dag : 70.9
3 dag : 70.7
4 dag : 71.3 :eek:
Frokost : 2 kopper kaffe med fløte
Lunsj : 2 pannekaker av egg,fløte og glutenmel. 1 med bringebær og creme fraiche, 1 med skinke,ost og CF
Middag : salat av kinakål,skinke,sopp,egg og varm ostesaus av fløte og smøreost
Kvelds : tyrskisk youghurt,krem,bringebær og 4 ruter 70 % premium
Drikke : 3.5 liter vann, 1/2 glass cola zero,endel kaffe og te med fløte
Trim : 1 time rask gange, 30 minutter styrke og 30 minutter badstue . Kan noe av dette gjordt utslaget på vekta tru ? vel vel det finner jeg kanskje ut av i morra tidlig :)
Det finner du ut av.
Et halv glass brus var jo ikke mye da. Synes du er tøff som tør dette :heia:
..............Vekta mi stagnerer når jeg trener, men det er nok veldig individuelt ( leste en plass at det kunne ta 6 uker med trening før kroppen begynte å slippe kilo ??) :eek:
Spent på hvordan det går videre i prosjektet :klem:
Det må være treningen for forrige kvelden var vekta 71.9 og jeg gikk ned 200 gr til dagen etter, i går kveld var vekta også 71.9 men da hadde vekta plutselig gått opp 600 gr over natta.
Kan ikke være brusen for den smakte dritt ler
Vi ikke prøve så mye fett og kalorier i 6 uker og trene samtidig,for jeg vil finne ut om dette funker som jeg trur og håper,da tar jeg heller treningsfri 1-2 uker :),men nå skal jeg egentlig ikke trene før tirsdag,så hvis vekta har gått ned til da så kan jeg se på onsdagsmorran om den har økt igjen.
Jeg har ikke noe å tape etter snart 3 mnd med stillstand på vekta og jeg har jo gått ned fra 80 kg til 71-72,og veit jeg takler en vektøkning uten store psykiske problemer hehehe....Prøvde jo lavkalori/lavkarbo uten hell,så funker ikke dette må jeg prøve noe midt i mellom senere. Men som sagt jeg har litt trua på dette ,takk for klemmen og klem tilbake
Da tror jeg det blir siste dagen og dom i morgen for min del...jeg har gått opp noe på en uke...
mandag:
morgenvekt: 91.5
kveldsvekt: 93.0
tirsdag:
morgenvekt: 91.9
kveldsvekt: 93.0
onsdag:
morgenvekt: 92.0
kveldsvekt: 93.3
torsdag:
morgenvekt: 92.5
kveldsvekt: 93.3
fredag:
kveldsvekt: 93.2 (her kom håpet ler)
lørdag:
kveldsvekt: 93.7
søndag:
morgenvekt: 92.7...
Jeg skal prøve og spise mine 3000 i dag også. I morgen blir det kutt i colalight (drikker bare et lite glass kanskje hver dag), og reduksjon til det jeg vet er basalforbrenningen min, nemlig 2300 kal. En ukes test med det - og hvis det da ikke hjelper - må jeg nesten gå ned på 12-1300 kal som jeg vet jeg har gått ned på før... kommer til å spise purrfect fordeling av næringsstoffer for det - bare for å se hva som skjer rett og slett... :) Har 7 uker igjen til syden så her må jeg bare jobbe på gitt! ;)
Det kan være flere punkt her som påvirker, bla at med så mye mat så har jeg måttet fordelt maten fra så tidlig som mulig til så sent som mulig. På spisdegslank spiste jeg siste måltid i 18-tiden... Så når jeg nå reduserer fra og med mandag, blir det og spise siste måltid som middag når sambo kommer hjem fra jobb:) og ingen cola light. (blir rett og slett dårlig magen av lettbrus over litt tid...:rolleyes:)
Synd at du ikke har gått ned noe :klem:Men drakk du mye fløte ? jeg lurer på om den og cola kan være synderen,men skal prøve noen dager til med fløten for å se :) Krysser fingrene for at du når vekten du vil ha før ferien :ja:
Synd du ikke har gått ned, men på den annen side synes jeg kanskje én uke er litt kort tid for å fastslå om ting fungerer eller ikke. Er det en ting jeg har lært meg med min egen vekt, så er det at kroppen min har naturlige svingninger gjennom måneden - og noen ganger sitter vekta bom fast. Gjelder å ikke gi seg.
Jeg bestemte meg også for en gi det 1 uke såfremt jeg ikke gikk opp 5 kilo :D Men denne uken fikk jeg jo mensen etter 1 dag på høyfett,og da er det ingen grunn til å gi seg før den er borte igjen.Samtidig så er ikke jeg oppe i startvekt (ennå) og er villig til å gå opp noen få kilo for å se om det plutselig kan snu. Eneste som er vanskelig med dette kostholdet er å få i seg all maten :rolleyes: men jeg prøver å drikke mye fløte for da kan jeg spise litt mindre mengder....Jeg satser på at jeg klarer dette i 4 uker totalt
Jeg spiser ikke brød eller kunstig søtning, ikke drikker jeg annet enn vann/te og kaffe,men nå våknet hodet mitt for du siktet nok til nerthus du vel ? hehehe
Har ikke blitt særlig mange skiver lavkarbobrød siden starten av uka, og jeg bruker ikke ferdigsaus heller med unntak av en kjøttkakesaus her en dag :)
Ny plan legges ;) Oppdatering vil komme! Mulig jeg bør litt ned før jeg tør å gjøre et nytt forsøk med så mye mat, vi får se :)
Jeg er uansett så mett at jeg er uvel - så det kan være like greit og spise litt mindre :) Dessuten er jeg syk og sykmeldt for tiden uten å finne ut hva som feiler meg, så man har så mange faktorer som kan spille inn... Ha uansett en deilig søndag!!
Jeg sa jeg skulle begynne i går, men helt sånn offisielt begynner jeg i dag.
Jeg har jo frem til nå gått på moderat kalori (15-1800kcal) med moderat fettinntak (ca 60%) og nå de siste par ukene etter at jeg begynte med ganske mye trening igjen, begynte vekta å rikke på seg. Det gikk seint men det var iallfall litt bevegelse. Denne uka måtte jeg ut plottseli ut på en jobbreise og da ble både spise-og trenigsopplegg ødelagt. Ingen problem med å spise lavkarbo men har lite kontrol på mengder og ofte blir det litt feil fordeling, feil mat (for meg iallefall) og alt for lite søvn. Hadde tenkt å begynne den stramme linje igjen på lørdag eller søndag, men etter å ha lest her og tenkt en stund, fant jeg ut at jeg prøver meg på dette regimet fra søndag.
På lørdag ga jeg f... og spiste det jeg ville og det ble mye fett og lite kh, var alt for mett. I går orka jeg ikke å tenke i går og noterte ingenting ned, men vet at det ble mye mat, med mye fett, men kanskje litt litt kh. SÅ da starter dt kontrollerte inntaket i dag. La meg en plan for maten, så nå prøver jeg frem til påske så sant det ikke bærer gal vei.
Foreløbig ser det lovende ut:
Lørdag 2/4: 79.6 kg
Søndag 3/4: 79.3 kg (6 km jogg)
Mandag 4/4: 79.1 kg :D
Dette kan jo være rent tilfeldig men jeg har spist mye mat i helga, også mye salt og erfaringsmessig binder jeg masse vann da. Det var også grunnen til at jeg flyttet veiedag fra mandag til fredag/lørdag.
Skal prøve å veie meg hver dag og måle midjen et par ganger for å følge progresjonen. Blir lykkelig dersom dette virker, hvis ikke er det tilbake til moderat inntak igjen.
Kjenner jeg er veldig nysgjerrig og lysten på å prøve dette her også. I starten gikk jeg jo mer ned uten å følge så mye med på kalorier, da gikk jeg og å småspiste innimellom. Tør jeg prøve tro, hva har jeg egentlig å tape:confused:
GOD! (sorry). Veide meg nå i dag - og jeg vet jeg drakk litt lite i går og ikke spiste mer enn frokost og middag og at jeg må være forstoppet så det holder - men dagens morgenvekt var nå 93.3 kilo, kveldsvekten i går var 94.... så jeg avslutter det voldsomme kalorinntaket, og lurer på når jeg i det hele tatt vil klare og spise mat IGJEN! ;)
Ok, har spist to egg nå da for jeg er så oppblåst og har så smerter i magen... enten chrons eller blindtarmen ;)
Skal planlegge litt måltid for denne uka når jeg kommer hjem fra legen. :)
Da jeg gikk på vekta i går kveld veide jeg det samme som de 3 forrige kveldene 71.9,så jeg var ikke veldig positiv når jeg stod opp i dag,men men hoppet nå på og :heia: Her kommer tallene
2 dag : 70.9
3 dag : 70.7
4 dag : 71.3 :eek:
5 dag : 70.6 :w00t:
Minus 1 kilo på 5 dager og jeg er såååå happy ,tipper det er treningen som økte vekten i går,så vurderer å ta en pause på det område. Jeg testet i går og drakk 1/2 glass cola zero, 1 liten atkins bar og 50 gr cloetta sjokolade,og det gikk jo bra
Frokost : 2 kopper kaffe med fløte (fast prosedyre hehe)
Lunsj : 3 kokte egg med 30 gr majones
Middag : 140 gr kylling stekt i smør med 100 gr blomkål og 20 gr smør
Kvelds : 100 gr tyrkisk youghurt, 1 dl krem og 1 ts bringebær
Snacks : 1/2 glass brus, 1 liten atkins og 50 gr cloetta (gøtt var det)
Drikke : 3.8 liter vann, 3 dl fløte fordelt på kaffe og te gjennom dagen
Jeg har bare spist en gang i dag (frokostblanding med 2 dl fløte) og er ennå helt stappa. Ser jeg skal får problemer med å komme meg gjennom alt jeg har tenkt å spsie i dag :eek:
Det posititve er at jeg ofte blir veldig sulten på ettermiddagen så da er det greit å kunne stappe i seg litt og i dag skal jeg trene også så da trenger jeg alltid litt ekstra etterpå. Satser også på å ikke spise for sent på kvelden (etter kl.19-19.30) for da får jeg ikke sove. Gjorde det i går og sovna ikke før i 3-tiden så nå sitter jeg bare å fniser her og gjør masse feil.... Bør komme meg hjem snart tror jeg :sove:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.