< Tilbake til oversikten

17. mai!

Tidl. medlem sa for siden:

Idag er det to måneder til 17. mai.

Vet det er mange her som er i full gang med påskeutfordringen, håper likevel at noen kaster seg på og gir seg selv en utfordring til 17. mai.

Til 17. mai har jeg ett mål om å ha gått ned 5 kg (11kg tilsammen og veie 85 kg). Klarer jeg det skal jeg unne meg ett helt nytt antrekk - selv om jeg egentlig har mange kjoler jeg kan bruke.

Ønsk meg lykke til ;)

Nå er det bare å stå på :D

Diwa sa for siden:

Jeg er med og SKAL klare det :) Mitt mål er også å komme ned 5 kg for da kanskje, bare kanskje jeg får pressa på bunaden:)

ThereseA sa for siden:

Blir med i denne tråden jeg og( om jeg får lov av trådstarter) :) veit ikke helt hvor mye jeg skal gå ned enda, men bunaden skal passe :)

Selvfølgelig får du (og alle andre) være med!

Ville jeg ikke hatt med folk hadde jeg skrevet det i dagboka mi ;) Jeg vil ha med så mange som mulig så vi kan oppdatere og støtte hverandre.

Lykke til med å få på dere bunaden. Jeg har ikke bunad jeg, men hadde jeg kjøpt en da jeg ble konfirmert måtte jeg hatt mål om å få den på meg til 17. mai 2012 :P

tette-nette sa for siden:

Her vil jeg også være med :)

mitt mål er å være nedi 92 til 17 mai. Det er 7 kilo. det kan være hardt men vil være nedi 90 til juni og kanskje 85 til sommern så må være streng med meg selv. Det går sakte i nedgangen min men det går iallefall :-)

Nnem sa for siden:

Er med, men vil ikke presse meg selv heller. Målet er ca 6 kg, da er jeg under 40 i bmi.

sjokolademomsen sa for siden:

Eg er med viss eg får lov:) Målet mitt er 7kg

Husmor27 sa for siden:

Jeg vil gjerne være med om jeg får lov :)
Legger lista litt lavt, men håper på - 4kg til 17 mai :) Da er jeg 84kg .

kiril sa for siden:

slenger meg med, skal satse på 10 kg, skal begynne og trene litt også i uka som kommer, går jeg ned 10 kg så er jeg under 40 på bmi kalkisen

Rin sa for siden:

Tja - jeg er med på påskeutfordringen, men 17.mai er også fødselsdagen min. :p Det hadde vært veldig hyggelig å ha nådd 65-tallet til da, i alle fall! (2-3 kilo unna i skrivende stund)

ekenna sa for siden:

Jeg vil også bli med :) Men vet ikke helt hva målet mitt skal være da.. Føler nedgangen går litt seint for tiden (de siste ukene), så vil ikke legge listen for høyt.

Hva skal dere gjøre for å nå målet deres? :) Noe annerledes liksom?

beths sa for siden:

Im in!

Snorkfroken76 sa for siden:

Jeg er med! Målet er 112 kilo!
14.3: 120,8
Endrer påsketickern til 17.mai-ticker når påsken er her:)

Kiro sa for siden:

Jeg vil gjerne være med. Eneste er at det går fryktelig tregt med meg for tiden, og er enda ikke ferdig med påskeutfordringen. Men det hadde jo absolutt vært herlig å veie fem kilo mindre til 17. Mai. Så startvekten min blir: 76.0 kg, og gjør dermed fredag til veiedag for 17. mai utfordringen for min del. :)

Egwene sa for siden:

Jeg blir med! :D
Veier mellom 79-78 og vil prøve å se om jeg kommer meg ned til 75 eller 74 kg:)
Med rockering, zumba, corebareasy og skaldeman!

trude.lutt sa for siden:

håper på 9 kg ned til 17.mai, men blir ikke sur hvis det "bare" blir 5!

mocc@ sa for siden:

Jeg er med, men er ikke sikkert på hvor mye enda... Det går litt sakte nedover nå.. Men mins 4 skal jeg prøve og få av meg på 2 mnd

avokado sa for siden:

Hei! Jeg vil gjerne bli med :-) Forrige mandag (14.03) veide jeg 90,8 kg. Så mitt mål vil være å komme meg under 82 kg - for da er min BMI under 30, og dvs at jeg "bare" er overvektig og ikke i fedmekategorien! :-)
17. mai-mål: 9 kg!

Antoinette6 sa for siden:

Jeg hiver meg også på her !

Skal jeg våge meg på å skulle gå ned 8 kilo fra i dag og til 17 mai, da ? Ja, jeg gjør det !

Lykke til !

Señora sa for siden:

Jeg er med og satser på 3 kg til 17 mai. Må være realistisk, for det går ikke så veldig fort nedover her for tiden selv om jeg er flink hele tiden.

Hvis jeg tar utgangspunkt i veiedagen på onsdag som var, så skal jeg ned til 78,3 kilo innen 17. mai.

MyJuly sa for siden:

Hei
Jeg blir gjerne med. Sikter litt høyt og setter meg et mål om å klare 8 kilo til 17. mai.
Har frem til nå brukt litt generell lavkarbo, og det har vært med varierende hell. Men i morgen tenkte jeg at jeg skal begynne med skaldemann 50+ og håper det skal få litt fart i sakene. Er veldig motivert og gleder meg til å sette igang :ja: Så 8 kilo satser vi på å klare :D

Sunnisol sa for siden:

Jeg vil også være med:)
Da setter jeg meg som mål ned 5 kg til 17.mai.
Vekta vil da være 58.5, og mitt endelige mål er 56.5 innen 01.juni.
Klarer jeg det, har jeg gått ned 16 kg siden nyttår!:D

Håper vi alle klarer å nå målene våre. Lykke til alle sammen!;)

Bolletryne sa for siden:

Hiver meg med her, jeg.
Hvis jeg klarer 7-8 kilo til 17. mai så er det mulig jeg kommer inn i bunaden - uten å holde pusten hele tiden!

Roardo sa for siden:

Jeg blir med!!!

Har satt påskemålet mitt til 95 kg, og har lyst til å sette 17.mai målet til 90kg - eller kanskje 89,6 kg, fordi da er jeg på minus 35 kg!!!

Lykke til alle sammen!!!
:D :D :D

tittitt sa for siden:

Jeg vil også gjerne være med :) Målet er 8 kg ned til 17.mai. Mulig jeg er litt ambisiøs, men jeg vil så veldig, veldig gjerne!

God mandag alle sammen! Målet er 112 kilo til 17.mai!
21.3: 119,3

LinLeia sa for siden:

Er så imponert over hvor flinke dere er:rolleyes::rolleyes::rolleyes:
Selv går jeg ikke ned et gram:eek:

LinLeia ! Stå på ! Det går nedover bare ban er standhaftig, tror jeg. Kanskje du skal sjekke kostholdet litt på diett.no ?

All lykke til deg !

swegon sa for siden:

Jeg er med.

Setter målet mitt til 113 kg til 17 mai. Veier nå 121 kg.

ThereseA sa for siden:

vektnedgang uke 1 :

1.6kg. :heia:

mayor sa for siden:

Jeg blir og med:)
veier i dag 99,4 så tenker jeg får sette målet til 95 kg innen 17.mai.
Fordi om drømmen hadde vært 90 kg og hatt bmi som ikke tilsa fedme lenger:stortsmil Ønsker alle masse lykke til:goodluck:

Victory sa for siden:

Heia! :)
Her vil jeg bli med også.. litt usikker hvordan jeg skal måle dette, jeg går nemlig ikke så mye ned i vekt, men har blitt målt hos masasjedamen og har gått inn i cm. Såh, enten vil jeg være under 70 til 17. mai (vet ikke hvor mange kg det er, etter en måned på kjøret, men neste fredag skal jeg finne det ut. ELLER så har jeg en bukse jeg ønsker skal passe, da skal jeg rapportere på nivå av tranghet utover. Hehe.. ;)

blomsterfeen sa for siden:

Jeg vil også være med. Har hatt en lengre sprekk, men er i fjerde uke ketose nå, og har begynt å trene en del, så jeg krysser fingrene for at det skal hjelpe på, selv om jeg ikke har beveget meg så mye i vekt på en stund.

Mål til 17. mai: tosiftret! Det betyr et tap på 8,2 kg.

23.03.11: 108,1

ekenna sa for siden:

Så store mål dere setter dere! :o Jeg er livredd for å bli skuffet over manglende nedgang, så jeg setter meg et lite mål å gå ned 2 kg :p Og om jeg klarer det, kan jeg heller ha et bonusmål med 2 kg ekstra ^^

Señora sa for siden:

Vektnedgang uke 1: - 0.8 kg

avokado sa for siden:

1. uke (21.03): -1,3 kg
    Da er det igjen 7,7 kg!

Nnem sa for siden:

Har satt meg stort mål, men blir absolutt ikke skuffet om jeg ikke klarer det. ;)

Bæstemor sa for siden:

Heisann.
Dette blir jeg med på. Satser på minus 5 kg.

Kiro sa for siden:

Med ny utfordring, så passet det jo utmerket at vekten begynte å bevege seg riktig vei igjen. (etter flere ukers stillestand)

Start: 18.03.11: 76.0
i dag: 25.03.11: 74.6

Minus 1,4 på en uke. :)

mocc@ sa for siden:

Vektnedgang uke 1: - 0.7 kg

Egwene sa for siden:

Startvekt 3.1.2011:
86 kg.
4.3.2011:
78,6kg
25.3.2011:
77,9 kg.

Så langt ser det ut som at jeg kan klare å komme meg ned til 17 mai!:D
Vekta har holdt seg stabil i det siste på 78, men endelig har det løsnet litt, og er nå ganske stabil på 77,9:P
Håper den tikker nedover snart til 77,5 eller noe hehe.

tittitt sa for siden:

Vekt fredag 18/3: 97,9
Vekt fredag 25/3: 96,5

:)

ekenna sa for siden:

:heia:Så flinke dere er!

Selv har jeg ikke gitt meg selv lov til å veie meg før 1. april :p Blir så motløs når jeg går på vekten hele tiden. Ned, opp, ned og så opp igjen.. Så får se om det er noen nedgang da. Men har ikke høye forhåpninger, da jeg har stått i ro et par uker nå. :)

MalinTherese sa for siden:

Jeg håper at jeg veier mindre enn jeg gjør i dag. :p Vet ikke hva som er realistisk. Jeg er helt grønn, jeg må ha det med teskje, hvordan jeg skal slanke meg. :P Men, 5 kg kanskje?

swegon sa for siden:

Veiedag for meg, vektnedgang på 1 kg.

19.03.2011 : 121 kg
26.03.2011 : 120 Kg

Da har jeg 7 kg igjen til 17 mai målet mitt.

marjusen sa for siden:

hihi, da har jeg bursdag:D

skrulla2 sa for siden:

Er det plass til en til? Jeg vil gjerne være med på utfordringen. Jeg skal ha fredager som veiedag.

14.3:120,8
28.3: 118,2

Stadig nærmere første mål som er 112 til 17.mai!

Victory sa for siden:

Så mange flinke!! Grattis med nedgang dere. :D Begynner og frykte min veiedag til fredag, men har man sagt man skal det så har man sagt det! ;)

Har kjøpt meg ett gavekort på 1000kr som skal brukes på klær når jeg har gått ned de 5 kiloene - håper det blir nye klær til 17 mai.

Deanna sa for siden:

Siden jeg er ferdig med påskemålet (10 kg), så er det bare å slenge seg i gang med neste mål. Jeg har gått ned 10 kg på tre måneder, og håper på å gjenta bragden de neste tre månedene, altså 10 kg før juli. Setter 5 kg til 17. mai som et delmål. :)

mayor sa for siden:

gått opp en halvkg jeg:eek: så håper på bedre lykke neste uke:ja:

Nesten bom stille denne uken. Var tre dager på jobbreise og hadde to måltider hvor karber var så godt som umulig å unngå, så jeg falt ut av kestose, men er back on track og har vært superskjerpa ellers. Irriterende at det står stille, men kroppen fungerer ellers helt knirkefritt, og det er en stor forbedring, uansett!

30.03.11: 108,2

Victory sa for siden:

[quote=Antoinette6;1071239]

Nupsida sa for siden:

Hadde ett mål til påsken om å gå ned til 65 kg, men fant ut at det ble for vanskelig, så da tok jeg 69 som mål til påska.

Kanskje jeg skal prøve meg på 65 til 17.mai da? :) Hadde jo vært morro om jeg klarte det :)

Nupsida sa for siden:

[quote=Antoinette6;1071239]

Hoppestokk sa for siden:

Hei! :)
Jeg har akkurat registrert meg her, så er helt ny.
Får jeg lov til å bli med på utfordringen? Om jeg gjør, hvor mye burde jeg ha som mål til 17. mai? Skal generelt ta av ca 32 kg, men aner ikke over hvor lang tid.

:)

Hei, Selvføølgelig kan du få være med.

Hvor mye du vil gå ned er vanskelig å si. Det kan hende du går opp ett par kilo og før du går ned igjen eller du kan rase ned i vekt. Det er vanlig å gå ned 0,5-1kg uken. Du kan ta utgangspunkt i det, hvor streng du ønsker å være samt om hvor stor sjanse du vil ha på å nå målet ditt.

Trenger du noe å strekke deg etter, eller blir du skuffet om du ikke klarer det?

Señora sa for siden:

Ingen forandring denne uken.

Ja, jeg er enig ! Det ER en motiverende tråd ! :ja:

mocc@ sa for siden:

Ingen forandring her heller denne uken..

tittitt sa for siden:

Vekt fredag 18/3: 97,9
Vekt fredag 25/3: 96,5
Vekt fredag 1/4: 96,0

Ikke like mye som forrige uke, men det går i alle fall riktig vei :)

ekenna sa for siden:

Etter å ha stått i ro i over en måned, har endelig vekta rørt på seg! :D 26. februar: 110 kg (fra den datoen og til i dag har vekten hoppet opp og ned rundt 110-111) Vekt 1. april: 108,7! Så nå har jeg 700 g som som skal bort, for å nå min 17. mai-utfordring. Tror at jeg skal klare det altså ;) Tydelig at endringene jeg har gjordt de to siste ukene, har gjordt susen!

Ada/80 sa for siden:

Jeg hører egentlig ikke til her, men det er ingen 17 mai tråd andre steder- og 17 mai har vært sluttmålet mitt hele tiden:) Håper det er greit at jeg slenger meg med likevel:o

Etter flere år hengende til pynt i skapet, og to "utsyinger" skal bunaden PÅ dette året!!:D

Jeg har 2,2 kilo igjen, men hadde jeg klart 3 ville den kanskje blitt behagelig også:p Mitt mål til 17 mai er altså 3 kilo;)

Lykke til alle sammen!!

Her ekskluderer vi ingen ;) Dette er forumet jeg er mest aktiv på - så da var det mest nærliggende å ha tråden her.

Utrolig moro at du nesten er i mål. Herlig! Håper virkelig du (og alle dere andre) klarer dette.

Forresten; er det flere enn meg som merker motivasjonen i lengre dager og varmere vær?

Ada/80 sa for siden:

Tusen takk Kreative:)

Herlig å nærme seg målet ja! Var ganske uvirkelig da jeg ikke fikk på meg julekjolen!:D

JA merker både motivasjonen og humøret stiger i takt med at det blir vår! Gleder meg veldig til det blir varmere i været også:)

Ha en strålende lørdag alle sammen!

monja sa for siden:

Blir med her. Målet mitt er å ha kommet ned 10 kg totalt - altså 5,2 kg til. Det håper jeg at jeg klarer.

Målet er justert til 111 kilo til 17.mai! Da er jeg over i gruppe fedme kl. 2..
4.4: 117

Flott tråd !

Jeg tenker du gleder deg, snorkfroken !

Og jeg hadde gått ned 1,2 i dag ! :heia: meg !!!

Hoppestokk sa for siden:

Kall meg gjerne dum, for jeg har ikke snøring på hva du mener

Tror du/dere jeg i det hele tatt kan klare fem kg til 17. mai? Det er jo ikke så veldig lenge til, og i tillegg til at det er en skummel påske i mellomtiden

De aller fleste går ned 0,5-1 kg i uka, så ikke noe problem å ha 5 kg som mål/ønske til 17.mai sånn jeg ser det! Det viktige er jo da at du koser deg med lovlige ting i den "skumle" påsken. Tenk på alt du har lov å spise, i stedet for å la deg friste av de dumme tingene.. Lykke til!:)

Tusen takk Antoinette6! Gleder meg! Og gratulerer selv! :)

Hoppestokk;
Det jeg mente er at hvordan en setter seg mål er ulikt. Jeg blir kjempeskuffet om jeg ikke klarer målet mitt, for andre går det derimot greit å ikke nå målet sitt.

Når du ikke har slanket deg på denne måten før er det veldig vanskelig å si hvor mye en kan forvente å gå ned. Om jeg sier du kan forvente å gå ned 5 kg på 5 uker så kan det være du vil bli skuffet om du går ned 3 kg - selv om 3 kg er kjempebra på så kort tid.

Det kan og være jeg sier at du kan forvente 3 kg og du klarer 5 og dermed ikke har noe mål å strekke deg etter. Det kan og oppleves negativt for enkelte.

Señora sa for siden:

Et lite stykke videre, 1,6 kilo igjen.

nemi81 sa for siden:

Jeg er med. Målet er 10 kg. Da har jeg gått med 20.

Endelig løsner det litt!

30.03.11: 108,2
06.04.11: 106,1

Så vidunderlig, blomsterfe ! :heia:

Diwa sa for siden:

Jeg vil også være med :) Håper å komme inn i bunaden og tror det er 9 kg jeg må ned da så da er det bare å pushe på:)

swegon sa for siden:

Vektnedgang på 1 kg.

02.04.2011 : 119 Kg

Da har jeg 6 kg igjen til 17 mai målet mitt.

Señora sa for siden:

Bunaden min detter av meg, så den må syes kraftig inn i år. Kjempegøy!

Flinke folk alle sammen!

huldra99 sa for siden:

Jeg er og med. Starta forrige onsdag( 31/3-11) og har gått ned 3,7 til nå. Den første uka er deilig og morsomt å gå på vekta, for d går så fort å bli kvitt vannet....:D regner me å ligge på en halv til ett kg per ukeresten av tiden.

SÅ mitt mål til 17 mai blir 83,5 kg. Det er 10 kg fra jeg startet og dvs at jeg har 6,3 igjen..
Dette skal jeg klare..

Regner ikke med å passe bunaden i år, det er d for kort tid til, men avstanden til den blir mindre:p

Lykke til alle sammen

ekenna sa for siden:

Veiedag i dag og jeg har nådd mitt lille mål på 2 kg, og vel så det! Så da må jeg vel sette meg et nytt mål frem mot 17. mai da :)

Mitt 17-mai mål skal være å nå mitt andre delmål, nemlig å komme under 105 kg. Så nå er det bare 2,4 kg igjen. :D

Så bra folkens! Flinke dere!

17.01-startvekt: 131,5
24.1: 127,5
31.1: 126,5
7.2: 125,5
14.2: 124,5
21.2: 122,5
28.2: 122
7.3: 120,6
14.3:120,8
4.4: 117 - 1. delmål oppnådd! :)
11.4: 115.9

17.maimålet er 111, da er jeg over fra fedme kl. 3 til 2! :)

Så fantastiske resultater, snorkfroken !!!

Jeg hadde gått opp en kilo denne uka :(

Tusen takk! Det føles utrolig bra! Krysser fingrene for at kiloen med mer er borte neste veiedag for deg! :) :goodluck::heia:

cici_aries sa for siden:

Jeg tilhører vel egentlig ikke denne gruppen, men håper det får fint at jeg blir med også! Var en veldig motiverende tråd!! Mitt mål er da å holde min nåværende vekt, samt legge på 3 cm på mitt totale cm-tap! Det vil si, følge samme kosthold som jeg har fulgt nå i en månedstid, samt stå på med treningen!

swegon sa for siden:

Vektnedgang på 1 kg.

02.04.2011 : 119 kg
12.04.2011 : 118 Kg

Da har jeg 5 kg igjen til 17 mai målet mitt. :D

mayor sa for siden:

3.uka med stillstand hos meg:( fortsatt 5 kg til 17.mai målet!

Jeg føler med deg, mayor ! :klem:

huldra99 sa for siden:

For meg funker d me en dag eller to med fri fra lavkarbo. Legger på meg rundt et kilo i vann da, men både de og flere kilo "får ben å gå på" etterpå.:D
bruker gjerne ei helg eller spesiell anledning til d.. blir ca en dag hver 4 uke for å kickstarte vekttapet igjen....

Ikke sikkert d vil funke for andre, men det er verdt å komme et forslag:) lykke til:)

huldra99 sa for siden:

Glemte å si det, men det er like viktig å følge målbåndet som vekta.

Har ei vennine som gifta seg for ei stund sia og ho ville gå ned i vekt til bryllupet, ho trimma daglig(gikk ikke på lavkarbo) men vekta sto stille. Ho va ganske frustrert helt til ho skulle prøve kjolen siste gang før den store dagen..... fikk seg en stor overraskelse... den måtte syes inn 12 cm.. :)

så det er som sagt ikke bare vekta som viser fremgang....

ThereseA sa for siden:

Status etter en mnd er -2.7kg..... 5.3kg igjen til 17.ami målet... men prøvde bunaden for noen dager siden og jeg får den på, men hadde vært deiligt at den satt litt bedre :ja:

Señora sa for siden:

Bare 200 gram minus denne uka, men ned er ned.

mayor sa for siden:

Tror ikke jeg tør og ta "fri" fra lavkarbo:) Men takk for forslag,får vel bare være tålmodig og satse på at jeg snart orker og bevege meg litt mer!

Åh ! Den var fristende, - men jeg tør ikke, jeg heller :(

kiril sa for siden:

da har jeg 3,2 kg igjen til målet mitt :)

huldra99 sa for siden:

30/3: 93,4kg
6/4 : 90,3 kg : -3,1:)
13/4: 88,5 kg : -1,8:)

Ned 4,9 til nå 5,1 igjen til målet. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.