< Tilbake til oversikten

Ned i vekt med muffins

Iza sa for siden:

Hei og hopp.
Er bare så utrolig målløs og happy. Har vært mye småsulten og hatt lyst på mye rart en periode, men vært flink på lavkarbo og gått litt ned hver uke. Har jo holdt på et år og gått ned over 20 kg, men de siste 15 må jo også vekk.

Til saken: Jeg har spist 4-5 lavkarbomuffins (små) hver dag i mange dager. Dytta innpå i helga,da. Dette pga flere dager med bursdager. Så viser det seg at jeg på en uke har gått ned 3,7 kg?????????????????
Oh, my.
Må legge til at jeg har trent 3 av disse dagene, men likevel?
Kan jeg ha spist for lite tidligere?
Uansett! Megahappy for at jeg i tillegg til god lavkarbomat kan spise muffins og kose meg om jeg har behov! Går fortsatt ned nesten en halvkilo om dagen. Sprøtt.
Kroppen digger disse...hehe
PS: Har prøvd andre ting som LCHF-vafler,kanelsnurrer og andre ting, men har da gått ut av ketose eller ikke gått ned i vekt.

Ha en strålende muffinsdag:)

Iza

Nerthus sa for siden:

Du må jo nesten dele linken til oppskriften til disse wonder-muffinsene ;)

Iza sa for siden:

Ja, det er sant:)
Har ikke link, siden jeg fikk den av mamma, men har oppskriften her:

Blir 12 store eller 24 små muffins. Kan godt halvere oppskriften hvis du vil lage færre. Jeg har byttet ut noe sukrin med splenda, for da blir det ikke sånn "kald"-smak.

1 og en fjerdedel dl sukrin og noen ss splenda vispes porøst med 150 gram smør. OBS! IKKE smelt smøret først. Bare romtemperet i terninger.
6 egg vispes i den porøse massen
Tilsett 200 gram philadelphiaost, 1,5 ts vanilje (jeg brukte vaniljedråper)
3 ts bakepulver, en halv dl fiberhusk og 2 dl mandelmel.

Stekes ca 25 min på 200 grader. FØLG med på slutten. Hvis du liker de mykere, stek litt kortere, liker du hardere litt lenger. Jeg syntes 25 min er perfekt.

Kan også brukes som dessert med krem og bær på toppen, eller du kan fylle de med bær o.l. Kan fryses!

Bon apetit!
Isa

TigerTove sa for siden:

Mmmm! Disse skal testes i hælja :)

Timiane sa for siden:

Høres godt ut.:) skal prøve disse en dag. Ligger de inne på oppskrifts siden?

otika sa for siden:

Abbonerer på denne og takker for oppskrift :D

Babycherry sa for siden:

Er det samme steketid på små og store muffins?

Nerthus sa for siden:

Takk! :)

ekenna sa for siden:

Ahem.. :o Jeg skulle lage disse muffinsene vet du..! Men jeg glemte noe viktig, og tilsatte i tillegg 100 g rømme og brukte appelsin essens i stedet for vanilje. Det jeg glemte var jo av alle ting; mandelmelet :p Og så toppet jeg havparten med kanel og resten med kardemumme. Men fyy så godt det var, selv om jeg glemte mandelmelet! Smakte som arme riddere! ^^ Hihi

(Energifordeling prosentvis i mine(uten mandelmel og med rømme): 10% protein, 2% karbo og 88% fett ca.)

Charlott sa for siden:

Vi skal avgårde på dagstur for å hente en bil til, dette høres ut som ypperlig turfølge!
Takk for oppskrift :D

chili sa for siden:

Kanskje du har fått et bra tilskudd av fett og proteiner fra disse muffinsene? :)

Takk for oppskrift, skal prøves!

Eucalyptus sa for siden:

Nå er muffinsene stekt, og de var gode ja:D
Glemte å putte i fiberhusk, men det får jeg ta neste gangø. Deigen var farlig god...
Første gang jeg baker lavkarbo, og det er kjekt å ha noe godt i fryseren til meg også.
Takk for at du delte oppskriften:)

Pøsh sa for siden:

Disse skal jeg lage i morgen :D

TrineG sa for siden:

disse skal prøves ! Høres kjempe god ut :)

misslinda sa for siden:

Nam nam.. disse skal bakes ;) Perfekt som litt knask på jobben når jeg blir småsulten på slutten av dagen.. sliter litt med det... Takk for oppskrift ;)

Hva har du spist utenom disse da??jeg vil også ned ;)

Leoline sa for siden:

Oi!! Må testes, elsker hjemmebakst:)

Bernina sa for siden:

Da blir det muffins til Lørdagskosen :)
Takk for at du deler oppskrift!

otika sa for siden:

Disse skal jeg prøve i dag :D

Timiane sa for siden:

Jeg laget disse igår. Stekte de i 1o minutter på varmluft. Og det var akkurat passe.
De ble kjempegodt. :D

TrineG sa for siden:

Nå står mine i ovnen :D Er spent.

Livsglede sa for siden:

Ymmi.... disse skal prøves straks..... er sikkert gode med ostekrem på eller.....???? philadelphiaost og sukrin melis , hmmmm det må jo bare testes ut. Men må først lage dessert til middagsgjestene mine imorgen. Blir sitronfromasj laget på sukrin, fløte,egg og litt presset sitronsaft, blir ikke så mye karber i pr. porsjon om det er sitronsaft.

Babycherry sa for siden:

Noen som har en formening om det?

Nerthus sa for siden:

jeg gjetter noen minutt lengre... bruk en bakepinne og stikk hull for å se når de er ferdige - jeg stoler aldri på minutter og størrelse alene (har brent meg - eller ihvertfall bakverk hehe - på den måten før ;) )

Babycherry sa for siden:

Off, ja det har jeg også! :p Men her var jeg mer bekymra for at de ikke skulle bli godt nok stekt! ;)

Livsglede sa for siden:

Da har jeg laget disse muffinsene. Jeg brukte 4 ss sukrin og 5-8 dråper stevia vanilje + 2 ts vaniljepulver i mine, fulgte eller oppskriften,neste gang reduserer jeg nok ned til 3 ss sukrin. Jeg har servert de med ostekrem, kun et ord, nyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyydelig smak på disse og de skal iallefall lages flere ganger:-)

Jeg laget 14 stk. og de stekte jeg i ca 20 min, på 200 grader midt i ovnene, passe det.

kthnk sa for siden:

Laget disse i dag og de var kjempegode!

Jeg hadde ikke Splenda, men tok kun i underkant av 1 dl sukrin for å få litt mindre "kald" smak. Byttet også mandelmelet ut med halvparten så mye kokosmel (1 dl kokosmel), jeg er ikke så glad i mandelsmaken, og brukte 2 ts vaniljepulver istedetfor vaniljedråper. Stekte dem i 15 min på 180 grader. Ble spesielt glad for konsistensen, da det er den jeg oftest har slitt med når jeg baker lavkarbo. Ble veldig luftige og "muffinsaktige", og supergode, særlig når vi spiste dem lunkne rett fra ovnen :D

Min kjappe hoderegning gir meg ca 50 g protein, ca 115 g fett, ca 8 g karbs og ca 1100 kcal i hele røra, rundt regnet. Ble 11 små muffins (halve oppskriften).

Leoline sa for siden:

sikkert et teit spm, men er det da 8 karbs i hele røra, eller i halve,-siden du har skrevet halve oppskriften gav 11 små muffins?:)

MH87 sa for siden:

Tror dere denne kan lages med bakemix i stedet for mandelmel? Har ikke helt skjønt hva bakemixen kan erstatte, så unnskyld hvis dumt spørsmål :)

Livsglede sa for siden:

Hva med kokosmel? Self.... kan du bruke bakemix, men da blir det en annen smak enn de opprinnelige muffinsene. prøv deg frem med 1 dl kokosmel og 1 dl bakemix, men husk fiberhusk, Tror nok at det blir gode muffins av det og. Går jo ann å ha i hakka nøtter,sjokolade, gojibær, blåbær eller bringebær, ja alt mulig kan jo puttes i muffins. Disse smakte ikke mandler om det er det du redd for, de var gode.

MH87 sa for siden:

Takk for svar! Nei, grunnen til at jeg spurte var at jeg bare har bakemix i hus, ikke mandel eller kokosmel, og kunne tenkt meg å lage disse nå i helgen ;)

kthnk sa for siden:

Det jeg har regnet ut er for halve røra :)

Leoline sa for siden:

ok, da er det altså 16 karbo i hele røra:):)

kthnk sa for siden:

Jepp, men minner om at jeg ikke har finregnet på innholdet. Det ble en kjapp hoderegning mens jeg holdt på, bare for å ha en viss peiling på om jeg kunne spise en eller tre eller kanskje syv... ;)

otika sa for siden:

Skulle aldri lagd disse,spist 7 stykker i dag :o men såååå gode med bringebær inni :p godt jeg bare lagde halv røre,for i kveld er det tomt

&lt;insert_scary_name_here&gt; sa for siden:

Dette hørtes deilig ut ja. Om jeg orker å komme meg opp av sofaen i kveld for å kjøpe ost, må jeg prøve det ut i morgen!

Lissi80 sa for siden:

ÅÅå, dette skal testes ja :)

Aline sa for siden:

Prøvde de igår!
De ble gode, men jeg knøla med oppskriften, som vanlig. Så det er mulig konsistensen skulle vært bedre :D

Jeg hadde litt smeltet sjokolade blandet med mykt smør på toppen :sikle:

TrineG sa for siden:

røra mi ble helt rar den:o Gikk veldig bra helt til jeg skulle røre inn egg, ble små klumpete og merkelig konsistens.. Mine ble ikke god :(

Aline sa for siden:

Jeg måtte bruke stavmikseren med visp og kjøre på full hastighet for å få ut klumpene, da ble den fin :) For hånd fikk jeg ikke til.

Pøsh sa for siden:

Jeg brukte kjøkkenmaskinen.

Og OMG!!! De ble jo vanvittig gode!! Ungene og mannen spiste ivei og jeg fikk beskjed om å lage et lager i frysen :D

Jeg fikk 22 stk, passe store egentlig, fylte ut formen.

Livsglede sa for siden:

Hele røra inneholder ca 25 karber og jeg fikk 14 store muffins av denne oppskriften, så da er det 1,7 karber pr. muffins + ostekremen på toppen om man velger det eller annen topping. Jeg ville nok rekna 2 karber pr muffins og jeg skulle tellt karber veldig nøye:-) bedre å ta i litt enn å være for snau, men gode er di, skal ha de med krem og rørte bringebær til kaffen idag:-)

Iza sa for siden:

Hei dere. Så bra at så mange fikk nytte av denne. Har spist en del i helgen selv kan jeg si. Bruker de også som ekstra mat på jobb noen ganger. Svarer på noen spørsmål i tråden: Store muffins må stå lenger,men ikke veldig lenge. Følg med. Tipper 35-40 minutter. For å få riktig konsistens må man bruke mikser,og viktig med mykt og ikke smeltet smør. Blir IKKE samme smak med bakemiks. Mandelmel er best. Male selv,eller helsekost. Ellers spiser jeg mye egg,ost,feite pølser,kjøtt,salat osv...Ha en fin dag.

Kira71 sa for siden:

Du må røre inn ett og ett egg, og røre godt mellom.

Kira71 sa for siden:

Nå har jeg laget dem, brukte ca 2 dl creme fraise i stedet for Philadelphia. (elendig utvalg i mykoster på bensinstasjonene heromkring...;)) Det gikk veldig bra, ble nydelige. Kvernet så mye mandler at jeg har nok til en porsjon til, så da får jeg kjøpe P.ost i morgen og prøve.

TrineG sa for siden:

Ja,jeg var sikkert for utolmodig ! hehe, skal prøve det neste gang :)

Pøsh sa for siden:

Jeg tok oppi alle eggene i maskinen og satte den på igjen. Gikk veldig fint ;)

Kira71 sa for siden:

Ja, har du en rask maskin går det nok bra. Gjør du det for hånd, er det lurt med ett og ett egg. Eg må bare skryte av Tupperware sin Speedy Chef, den er faktisk raskere enn mixmaster. Brukte den her, både til å røre smør (tok det 10 sek i mikroen på tining først, da blir det mykt) og Sukrin hvitt, og til eggene. Og den er super til eggehvite og krem, til Oopsier, Lena Beatrice sine tekaker - kort sagt perfekt kjøkkenmanskin for oss lchf-ere ;)

Pøsh sa for siden:

Jeg vil vel anbefale alle til å ha en kjøkkenmaskin av et slag. Gjør ting litt lettere :smile:

MH87 sa for siden:

Namnamnam! Lagde disse i dag, og blandet inn blåbær, rips og bringebær. De falt litt sammen når jeg tok de ut av ovnen, kanskje jeg stekte de litt for lite? Uansett var de veldig gode, så takk for oppskrift! :D

Ashley sa for siden:

Er dette vanilje/vanlige muffins? mmm:D skal prøves med kakaopulver for å få sjokoladesmak.

takk for tips!

Livsglede sa for siden:

Henter denne frem igjen jeg. Laget denne første gang forrige helg, så laget jeg en ny porsjon med sjokoladebiter i uka og idag laget jeg med sjokoladebiter og gojibær, nyyyyyyyyyyyydelig ble det. De ble så luftige og smaken av sjokolade sammen med gojibær var bare helt nydelig:-) Takker masse for at du delte denne oppskriften med oss.

Cherry sa for siden:

Har de i ovnen nå.

Det overrasket meg at røra faktisk var spiselig, så jeg sitter nå å slikker bolle :P

Hadde litt kakao i noen for å få sjokomuffins. Spent.

Pøsh sa for siden:

Hvordan ble de med kakao?

Cherry sa for siden:

smakte vanlig sjokomuffins. Eller tilnærmet. Og det kommer fra ei som sjelden og aldri finner lavkarbobakevarer særlig spiselige. Men denne går :D

ssttii sa for siden:

Utrolig gode! Tror kanskje jeg skal ha litt mer smak neste gang, litt kardemomme eller vanilje :) Disse kommer til å bli en slager her hjemme hos meg

Nnem sa for siden:

denne må jeg lage:)

Rosalita2011 sa for siden:

Disse står nå i ovnen :D Gleder meg ;)

cehovla sa for siden:

Herregud så gode de var :p:p Tok kanel i de og klarte å stappe i meg 3 stk med engang.. haha :D Men disse kommer absolutt til å bli min favoritt.. Skal prøve med mange forskjellige smaker etterhvert :) TUSEN TAKK for at du delte oppskriften

Fero sa for siden:

Jeg har akkurat prøvd meg på disse, og jeg er skrekkslagen. Alt virket så lovende helt til jeg hadde i fiberhusken, og dermed smakte all røra bare fiberhusk og ingenting annet :s Håper virkelig smaken endrer seg etter steking, ellers blir jeg litt fortvilet. Har prøvd meg med halvparten av røra med vanilje, og andre halvparten sjokolade, krysser fingrene.

Og forresten, selv veit jeg ikke om jeg skal le eller grine av mine totalt mislykkede muffins, men jeg tror alle andre kommer til å le, derfor deler jeg et par før-steking-bilder! :D

Nnem sa for siden:

Hvordan gikk det? Ble de gode?

Fero sa for siden:

Det luktet død og fordervelse.. eller nei, det luktet FIBERHUSK i hele leiligheten mens de stekte, og jeg synes ikke de var noe gode mens de var varme. Men, plutselig når de fikk kjølt seg ned så var de ikke så verst likevel :D

Hadde i litt ekstra ting i forhold til oppskriften, men tror neppe det var make eller break, så neste gang skal jeg prøve meg fram mer, bare med litt mindre husk ;)

Her er det ferdige resultatet, siden de var små stekte jeg de 10 minutter på 100 grader, tok deretter ut brettet og snudde det, og stekte i 4-5 minutter til. Da ble de perfekte i forhold til formene :)

Fero sa for siden:

Ja også ser de jo ikke ut som noe bikkja har trøkt ut lenger, heldigvis, haha..

Aline sa for siden:

:lol: :lol: de ble fine! Jeg har ikke merket noe til fiberhusken, men er enig i at de er mye bedre dagen derpå :)

monja sa for siden:

:lol: De så litt suspekte ut før steking ja :lol:

Fero sa for siden:

Jeg brukte plastpose med hull i enden til å trykke ut røra siden den ble så tykk, herav den interessante formen :p Tror disse er gode med pisket krem smaksatt med sjokolade eller vanilje, mmmm! Ble jo gode alene også, forsåvidt, fint å ha litt småsnacks tilgjengelig, ikke minst i fryseren hvis man får kaffegjester :)

Lillemy71 sa for siden:

Var det første som slo meg også da jeg så bildene.

Dolsi sa for siden:

:D Minnet veldig om muffinsformer fylt med hundskit ja.

Tenker at jeg må prøve oppskrifta til påske, skal se dette blir årets påskesnop :p

Fluke83 sa for siden:

Fikk lattis av de før-bildene, he he... :D:D:D

Datteren min på 6 hørte at jeg lo og kom for å se og utbrøt selvfølgelig "Mamma, hvorfor har noen putta b*** i muffinsformer??"

Jeg hadde faktisk tenkt til å prøve å lage disse i dag selv!

Men fløy halve Drammen rundt på jakt etter mandelmel, som selvfølgelig ALLE var tom for, så det blir ingen kabel-muffins i dag... :(

Har alle som har lagd disse hittil fått samme konsistensen, tro?

Timiane sa for siden:

Jeg hadde en veldig luftig og fin konsistens både på røren og ferdig resultat.. Ble kjempegode. Merket ikke noe til fiberhusk smak heller. Jeg spiste nok litt for mange- Skal prøve å begrense meg neste gang:D

Lillemy71 sa for siden:

Hvilken type fiberhusk bruker dere? Jeg har to typer og de er det veldig forskjell på. Den ene kjøper jeg på helsekosten i en gul og hvit plastboks, den er litt grov type - Psyllium Husk fra Lepicol. Den andre kjøper jeg på Meny eller Prix i en gul bok og den heter Fiberhusk, fra Lindros. Det finnes mange andre typer også.

Fiberhusken fra Lindros er mye mer finmalt og man trenger mye, mye mindre (i volum) av den enn den fra Lepicol. Brente meg på det en gang jeg skulle lage knekkebrød og målte opp like mye fiberhusk som jeg pleide å bruke Psyllium Husk. Hjelpe meg, røra stod av seg selv og jeg måtte brekke den utav skålen. HAr brent meg på dette i ander oppskrifter også, jeg måler opp min type husk også blir det for lite eller for mye.

Poenget mitt er altså at man kan få veldig varierende resultat alt etter hvordan fiberhusken er. Jeg synes det hørtes mye ut med 1/2 dl fiberhusk (type Lindros) men ville ikke nølt med å bruke så mye av Lepicol sin. Kanskje derfor du fikk rar konsistens. Ellers kan det jo ha med hvordan du rørte tingene sammen og om røra ble stående og svelle lenge osv.

surflover sa for siden:

Jeg bruker denne fra iherb, og er veldig fornøyd med den. Trenger mindre av den enn den gule esken med FIBERHUSK. Fordi jeg trenger å bruke mindre. Alle oppskrifter med fiberhusk og andre ting som kokosmel, xanthan gum osv - der er det viktig å ikke stole blindt på oppskriften, men ta litt først og heller spe på. Har også brent meg på det :(

Fero sa for siden:

Der har vi kanskje ett poeng. Jeg bruker sistnevnte, men fyller vel på med noe fra iherb når den er tom. Røra ble på en måte litt fluffy selv om den var tung, var derfor jeg måte sprøyte det ned i formene.

Og jeg lo godt av "kabel-muffins" haha :D La ut førbilde på facebook, og kommentarfeltet gikk varmt, for å si det sånn!

Lillemy71 sa for siden:

Kabel-muffins, jeg dauer:lol:

Tror jeg må prøve disse bajse-muffinsene til helga :D og jeg kommer til å bruke Lepicol sin Husk, så blir det kanskje litt mindre dritt :D

Aline sa for siden:

Jeg bruker malte mandler istedenfor mandelmel :) Funker finfint!

ssttii sa for siden:

Jeg kjører bare vanlige mandler i blenderen, funker like greit det!

surflover sa for siden:

Jeg anbefaler deg å handle mandelmel på Iherb.
fin pris- bra produkt, lav fraktkostnad, kun 4$, om du bestiller under 1,36 kg.
Bruker du min kode under her i tillegg første gang du bestiller, så får du 5$ avslag.

Fluke83 sa for siden:

Fikk tak i mandelmel i dag, og jeg må bare si.... NAM!!

Disse muffinsene ble slurpelicious, jeg spiste 3 på rappen, datteren min gnafsa i seg en, muttern ville smake en liten bit bare og sa øyeblikkelig at hun "kunne jo godt ta hele allikevel" og fattern ble tvangsfora med en bit av datteren min og syns det smakte ok han også, he he..

Lagde flest med vanilje og blanda litt bakekakao i siste resten av røra, men jeg syns de med vanilje var overlegent best, hvis jeg ikke bare var litt raus med kakaoen da... :o

Helt klart en slager disse, skal ta med noen i bilen i morgen når jeg og blivende sambo skal ta båten Sandefjord-Strømstad :)

Tenkte jeg skulle se etter mandelmel i morgen også, på Nordby senteret.
De har det sikkert på helsekosten, men noen som vet om de har det i noen av matbutikkene også, og evt. pris- og vektforskjell?

Cherry sa for siden:

Prøv å erstatt ALT melet med glutenmel og se :)

Fluke83 sa for siden:

Hvordan funker glutenmel? Vet så lite om det at jeg ikke kan tenke meg hva det kommer til å gjøre :)

Cherry sa for siden:

Vet ikke hvordan det funker, men jeg bakte mine på glutenmel, og røra mi smakte helt som vanlige muffins ;)

Fluke83 sa for siden:

Det gjorde mine og :)

Lillemy71 sa for siden:

Fønker dårlig når man er glutenintolerant :(

Her er det informasjon om glutenmel.

Er forresten veldig stor forskjellig kvaliteten på mandelmel har jeg funnet ut. Liker best det jeg får på den økologiske butikken her i byen, men kanskje jeg skal prøve det fra Iherb :)

Dollface sa for siden:

Har bakt disse nå jeg også - med creme fraiche i mangel på philadelphia-ost.. Snadder snadder :D
4åringen, mannen og mamman min likte de :D

Nunne Mor sa for siden:

Kan jeg bruke bakepro som erstatter for mandelmel?

Og kan jeg bruke kremost naturell som erstatter for philadelphia ost?

AngelUnderCover sa for siden:

disse høres veldig gode ut, men jeg tåler ikke melk. litt smør går bra, men det er værre med philadelphia osten...... er det noen som er litt mere erfarne i lav karbo som har forslag til hva jeg kan erstatte den med?
Hvor får jeg tak i vaniljedråper, regner med at vaniljesukker er fyfy!

Kirsti120 sa for siden:

Jeg bakte disse i dag, og de smakte helt pyton! Vi er 6 i familien, og alle syntes de var fæle. Til og med ettåringen min spyttet ut biten hun fikk.

Jeg brukte sukrin melis i stedet for sukrin sukker. Kan det være det som ble feil? At det ble for lite søtt?

Har for øvrig også prøvd liknende muffins fra boken "bakeglede uten sukker", og de gikk også rett i søpla.

Er det noe galt med smaken min, eller noe galt med bakinga? :confused:

Aline sa for siden:

Det er flere som ikke takler sukrinsmaken generelt, men kanskje det ble feil mengder med melisen istedetfor vanlig sukrin? :)

Fero sa for siden:

Du kan bruke rent vaniljepulver (brunt) i disse, det får du f.eks. på helsekost. Det koster litt, men er vel ikke sååå ofte man bruker mye av det, med mindre man baker dag ut og dag inn :)

Lillemy71 sa for siden:

Vaniljessens (dråper) har de fleste butikker i bakeseksjonen, der finner du også mandelessens, konditorfarge osv. Vaniljesukker kan brukes i små mengder, men husk på at det er melis med vaniljearoma så selv liten mengde gir mye kh.

Kirsti120 sa for siden:

Jeg har bakt en kake med sukrin før, og jeg liker sukrinsmaken, selv om det knaser litt når man tygger. Kanskje jeg bør gi det en sjanse til da, med sukrin i stedet for sukrinmelis?

En annen ting: har lest at bakepulver inneholder mye karbo. Hvordan blir disse muffinsene hvis man kutter ut det og lar eggene gjøre hevejobben?

Fero sa for siden:

Jeg bakte med både bakepulver og egg, og selv om muffinsene var en cm over formen, runde og fine, inni ovnen, så ble de ca 1.5 cm høye når de kjølte seg ned.. Prøv og se, det kan sikkert ikke bli verre enn det uansett :p

Dollsine sa for siden:

Nyyyyyydelige muffins! Faktisk bedre en vanlige:p
Jeg stekte de i små former - fant selvfølgelig de store etterpå :rolleyes: men det var greit. 20 min var nok i de små. Jeg brukte vaniljedråper, men var usikker på om jeg skulle bruke tilsvarende mengde som vaniljesukker. Hadde i ca 16 dråper og jeg kunne godt hatt litt til. Brukte litt splenda som anbefalt i oppskriften.
Takk for at du delte denne med oss!

Jeg har følgende oppskrift på en utrolig god krem til gulrotkake: 85 g kavli magerost
1 ts vaniljesukker
50 g margarin
125 g melis

Denne tenker jeg må kunne endres slik at den passer oss - eks ved å bytte melis med sukrinmelis eller annet søtstoff? Sukrinmelisen gir en litt "kald" smak, og jeg kjenner for lite til splenda som søtstoff. Kunne dette gått an eller er det andre ting vi kan bruke?

Paris sa for siden:

Fikk lyst å prøve disse.

Må spørre. Er det alle som føler denne "kalde" smaken av sukrin? Startet på nytt med Lavkarbo nå i påska, og tenkte å kjøpe meg sukrin i morgen. Men nå blir jeg litt skeptisk... jeg klarer ikke sånne ettersmaker osv som søtning gir... men kald smak har jeg ikke prøvd ;):p

Og dette med fiberhusk. Jeg bruker denne: Fiberhusk

Har ikke noe særlig erfaring med denne - følger bare slavisk oppskriften. Er dette greit å bruke i forhold til de mål som er i denne oppskriften? Har ikke tenkt på at fiberhusken kan gi smak:rolleyes:

Noen som kan hjelpe?

Pøsh sa for siden:

Paris, jeg ville fulgt oppskriften og prøvd :smile:
Jeg liker sukrin og synes ikke den er knasende og gir kald smak.

Nerthus sa for siden:

Forsøk og balanser ut sukrinsmaken med flytende natreen. Dette bør gi mindre kaldsmak og mer "vanlig" sukkersmak. Jeg bruker flytende natreen alltid når jeg skal søte noe - med unntak av lavkarbo-bakverk der sukrin er en stor ingrediens (mer for konsistensen skyld).

Paris sa for siden:

Takk for svar :) Skal sjekke ut Sukrin :)

Paris sa for siden:

Mener du 1,5 ts vaniljedråper (vaniljeessens?)

Iza sa for siden:

Syntes det er kjempegøy at så mange fikk nytte av muffinsene. Det er ikke kaldsmak på disse hvis du brukes litt splenda som i oppskriften: ) Jeg liker nemlig heller ikke kaldsmak. Skal bake disse i kveld. En stund siden sist...godt som mellommåltid på jobben. Ha en flott kveld alle sammen:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.