Jeg tenkte det kunne være en ide' at vi målte oss i tillegg til vekten. Siden jeg leser om så mange som ikke går ned eller ihvertfall veldig sakte så ville det jo vært interessant om vi minket i cm.
Har holdt på i 3 uker nå men skriver dagens flaterende mål( lov å ikke le:D)
Brystvidde 128 cm
Under bryst 100 cm
Livvidde 105 cm
Magemål 117 cm
Hoftevidde 129 cm.
Ja jeg tror nok det er tilfelle her og for jeg har fått mer timeglass(les: stort glass:D) nå enn min eplefasong for 3 uker siden. Og det bare med 2 kg nedgang;)
Har bare målt 2cm over navelen og gått fra 104 til 97. Men ser det mest på lår og legger faktisk. Rart, men det vises godt på ribbena og på hoftene, så ser ut som bilringen rundt midjen er blitt til et traktordekk! Men det løsner vel etterhvert, bruker hold-inn-strømpebukse hvis jeg skal pynte meg;)
Jeg har målt meg, men gjemt vekk både mål og bilder i mappe etter mappe etter mappe på pcen, å i tillegg skrevet tom mappe på den, så håper jeg mannen ikke finner det :o
Vet ikke om jeg har lyst å se tallene igjen en gang jeg, men skal se om jeg ikke kommer med de....imorgen kanskje...hadde egentlig ikke tenkt å se på de før jeg skulle se om de hadde minket om en mnd eller noe, skal se om jeg våger å finne de frem igjen, å se det enda en gang... :o
Jeg slenger meg på denne å jeg. Spennende å følge med på andre også. Nå målte jeg meg ikke den dagen jeg startet. Men jeg kan skrive mine mål nå.
Brystvidde 101 cm ( ikke lett å måle med hengepupper!!)
Under bryst 89 cm
Magemål 86 cm (v/navel)
Hoftevidde 96 cm.
Jeg har gått ned HELE 0,3 kg på 2 uker. Ikke den store nedgangen, men det er ned. Jeg har vært syk de siste 2 ukene å da så har ikke trena noe. :(
Totalt vekttap er da 2,5 kg.:p
Jeg vil være med:D Er usikker på om jeg måler på riktig sted fra gang til gang da.....men tror jeg treffer ca nogenlunde? Måler på det tykkeste.
Jeg har gått på kuren i 9 dager og har nok ikke hatt det store vekttapet den første uken som mange andre har hatt. Har gått ned 1,6kg. Ned er ned....;)
Jeg ser at jeg burde tatt midjemål også og under bryst, noe jeg enda ikke har gjort. Tar en ny måling når mannen kommer fra jobb senere, så kommer det tall da. Har et dumt målebånd, så må ha hjelp:p
Måler dere på det tynneste i midjen? Eller tar dere med flankene som går ut? Jeg har tidligere bare målt midjen der det er tynnest. Tar jeg med flankene så fy flate...:o
Hvis du synes det er vanskelig å huske hvor du målte, se etter om du har noen føflekker og mål f. eks rett under den. Eventuelle celulitter, arr eller strekkmerker fungerer også:D
Jeg er ikke tålmodig nok til å måle rundt flere steder på kroppen. Så jeg sjekker midjen fra tid til annen. Vet at når jeg veide 77 kilo var jeg 80cm rundt midjen, og når jeg gikk opp til 83 kilo var jeg 87cm rundt midjen. Så den utvidet seg med 7 cm på 6 kilo, så den er en god indikator for meg:p
Målte meg igjen 16.02.11 og hadde mistet 4 cm på mage, men ikke så mye som en halv cm på noe av det andre.
Vekten er ca 1 kg ned siden start. Vært i ketose hver bidige dag, så jeg håper det raser av litt kjappere snart :(
Ja jeg er kjempefornøyd :) Men det er ikke mye å beundre, jeg beundrer mer dere som har tålmodighet til å klare dette, det er jo dette som er best for kroppen, men jeg eier ikke tålmodighet :flau: Jeg er også litt redd for at ovvergangen tilbake igjen, gir meg kiloene opp igjen, så skal bli spennende å se..
Skal virkelig forsøke å skjerpe meg når jeg begynner på ketolyse igjen på mandag...
Tusen takk skal du ha :klem: Å det samme til deg !! :)
Hadde planer om å legge ut mål i dag men fikk akkurat mensen og føler meg som en blubb:(, så tenker jeg måler fredag denne uken:D Så flinke dere andre har vært;)
Tuuuusen takk :klem: Er inspirert av dine mål, kopierte de samme målestedene, så stor klem til deg for det :klem:
har også tatt bilder, som jeg håper jeg skal kunne se forskjell på etterhvert, men de har jeg gjemt i mang mange mapper på pcen :flau: ikke tenkt å se på de på leeeeenge...
:eek:Ja, nå har jeg kutta røyken som har vært min trofaste følgesvenn i altfor mange år:eek: Nå kommer vel kiloene på som straff:eek: Herregud det her er vanskelig:eek: HJELP!!
Det vet jeg, min mann strever med det samme, å har forsøkt endel ganger, han holder på akuratt nå også..Jeg håper han klarer det denne gangen, han fokuserer nå på alle pengene han kan spare, så jeg har sagt at om han greier det kan han legge alle de til side, å kjøpe noe til bare han selv, så han skal ha seg amcar til sommeren om han greier det :D
Jeg håper dere klarer det begge to, det er jammen tøft :klem:
KJEMPE GØY :D Hadde aldri forventet det i det hele tatt, å så på alle tallene her inne, å var kjempe imponert, så tenkte jeg at jeg får bare hoppi i det å se om jeg ihvertfall har mistet en cm her eller der i det minste, ble helt målløs et øyeblikk:eek: å sjekket med målebånd, både 2 og 3 ganger og flyttet det på de bredeste stedene for å se om jeg kunne ha målt et annet sted sist, for det kunne da virkelig ikke være mulig....
Så det var gøy ja, neste gang vekten stagnerer skal jeg ta frem målebåndet igjen, å håpe det har falt av en cm til :D
Hallo alle dere!
også jeg som trodde jeg var nesten alene om å holde seg i ketose, og at vekta står nærmest på stedet hvil!!! Og så ser jeg jo her at vi er flere!!! Og det var (misforstå meg ikke) en kjempestor lettelse. For jeg har virkelig ikke forstått dette her.......
Jeg har ikke vært flink til å måle meg, men har gått inn to hull på beltet mitt, så det betyr jo at midjemålet ihvertfall er blitt mindre :-)
Så nå skal jeg finne fram målebåndet og kaste vekta!!!
Dagens mål (22.02.2011) er: (huff, vet ikke om jeg tør se engang jeg)
Da har jeg tatt mot til meg å måle igjen. Puppene krymper først som vanlig,søren og:D
Er nå i min uke 5 og sammenligner med første mål som var i uke 3.
Brystvidde 128 cm(uke3)--117 uke 5. -11cm
Under bryst 100 cm--104, +4cm
Livvidde 105 cm--109, +4cm
Magemål 117 cm--114, -3cm
Hoftevidde 129 cm--129, på stedet hvil
Sist (på easylife for mange år siden) så krympet dessverre mine pupper mye også, til slutt så de ut som "vrengte bukselommer" :rolleyes:
Å jeg tror nok at de minker ned endel nå også, akuratt som om det forsvinner lettere derfra enn fra lårene... men jeg vet ikke om det stemmer..det føles ihvertfall sånn..
Mannen min "trøstet" meg med at dersom de ble sånn igjen,så kunne jeg jo bare "heise" de opp igjen etterpå :p han der altså hehehe
Ikke fylle de eller noe,bare få de opp igjen der de skulle ære, men for han hadde det ingen betydning sa han ;)
Jeg syns ikke det var så kjekt sist, når jeg gikk ned så ,mye, å måtte "rulle" de oppi bh-en, så han husket nok det ;) :p
Ser for meg"svissrullene" hehehe. Satser på at gubben har valgt meg som livsledsager av litt andre grunner enn puppestellet-men man vet jo aldri-menn er enkle:D
Heldigvis bryr ikke mannen seg om det her heller, men han fleipet om det over, siden det plaget meg sånn sist ;)
Min mann syns ikke jeg skal gå ned i vekt engang, så han og kompisen hans diskuterer det hver gang han er her, at det ikke kommer til å være noe igjen av meg, at jeg må være som jeg er :rolleyes:
men syns faktisk at det er kjekkere at de er sånn enn at de hadde mast om at jeg burde gå ned..
Ja da har jeg målt å veid! Målt meg flere steder for å få et bredere utgangspunkt.
Siden forige fradag:
Vekt: 82kg ( ingen endring)
Overarm: 36 cm. ( ikke målt før)
Bryst: 106 cm ( ikke målt før)
Under bryst: 86 cm ( 0cm)
2cm over navelen: 96 cm (0cm)
Hofte: 101 cm ( -5cm)
Rompe: 110 cm ( ikke målt før)
Lår: 60 cm ( ikke målt før)
Legg: 41 cm ( ikke målt før)
Da tar jeg dette som utganspunkt, og fortsetter hver fredag;)
Snikveide meg i dag, da jeg følte meg mindre når jeg våknet, enn når jeg la meg;) og vekta viste -1 kg siden fredag, så da legger jeg den her;) Å jeg kan oppdatere tickeren min, da den har stått i ro noen uker;)
Tenkte å tipe dere om en ting som ihvertfall jeg synes er ganske greit.
Før så gikk jeg på Grete Roede, i begynnelsen når jeg målte meg brukte jeg et vanlig målebånd. Dette synes jeg var litt vanskelig siden jeg ikke husker f.eks hvor stramt jeg holdt det, ble det skeivt nå, osv.. Men så kjøpte jeg meg ett sånt her ett: butikk.greteroede.no/276717.o2 (kanskje veldig fy og reklamere for dette her, hehe), det er helt genialt!! Vises ikke på bilde, men det er en lås på tuppen av målebåndet som man fester i den hvite målegreia. Så kan man bare trykke på knappen på siden og vips så har målebåndet strammet seg rundt f.eks armen din :) Fryktelig dårlig forklart, men.. Den er ihvertfall super for oss som driver å måler! :D:D
Supert tips det :D Men jeg har lovet min mann å ikke handle noe før mars er over,vi har såå mye å betale nå på denne tiden, så må fint vente en mnd`s tid jeg :(
Morsomt mål du har! Kansje jeg å skal finne på noe sånt;) Klarte ikke å holde meg unna målebåndet i dag, selv om jeg la ut målene på fredag... Som jeg skrev i går, kjente jeg meg litt mindre når jeg våknet enn når jeg la meg! Det viste seg jo å stemme med 1kg borte, men i dag ser jeg at jeg er flere cm mindre å! Mindre på alle stedene jeg målte!!!! Siden fredag!!! På 3 dager!!!! Tjohooooi!!!
(men jeg venter til fredag igjen for å legge det ut her, kan jo ikke drive å legge ut hver dag;) )
bollemor, kan du prøve å skrive samlet antall cm du har gått ned? da slipper vi å regne på det. tenker på slutten av hvert linje. bare forslag ikke must da :D
men jeg må si at du er flink. jeg skal ned minst like mange cm som jeg måler. kommer til å ta evigheter :D
Hvor ofte måler dere dere?, Jeg tenkte kanskje en gang i mnd, men jeg ble så nysgjerrig når jeg så på deres, at jeg bare måtte måle selv, å jeg har gått ned 6 cm siden 21 feb :D Dette er morro :heia:
28 jan - 21 feb = 34 cm totalt
21 feb - 2 mars = 6 cm
Totalt 40 cm med snikveiingen min nå :D kommer med de rette tallene når det er gått en mnd :D rundt 21-28 mars..
Jeg går ned såpass lite hver uke at jeg ikke gidder å måle så ofte som jeg veier meg. Tenkte prøve å se annenhver uke, så jeg har målekveld i dag faktisk!
Jeg veier meg om morgenen på tom mage, men måler meg på kvelden på full :p Hva gjør dere andre?
Jeg har vært på stedet hvil i 2 uker nå- det er litt lite motiverende selvfølgelig men jeg prøver nå å kjøre på med mere fett for å se om det kan hjelpe.
Så flinke dere andre har vært;)
Ja, det går litt i rykk å napp dette her! Er spent på veiedag i morgen, men skal på nattevakt i natt, og jeg bruker å bli veldig hoven i beina av å gå på betonggulvet på sykehuset på nettene, også spiser jeg og drikker mye vann på natten, så mulig jeg legger det ut litt senere;)
Etter å ha stått stille de siste to ukene har jeg nå gått ned 5 cm og 0.4kg, noe jeg er veldig førnøyd med :D Gjør ikke noe for meg om det går sakte ned, så lenge det er NED :D
Ahhhhhhh! Jeg synes alle går ned bortsett fra meg. Ikke et gram siden jeg begynte!!! Ikke cm heller...
Det er ikke egentlig det at jeg stresser så veldig med å komme meg til den vekta jeg vil ha, men jeg håper intenst at jeg snart kommer til et punkt hvor jeg begynner å gå ned litt, så jeg vet det fungerer og at jeg ikke "kaster bort" tiden med noe som ikke virker for meg. Om jeg så hadde gått ned 100 gram i uka, så hadde jeg vært glad
BLAH! beklager utblåsningen....gratulerer til alle som går ned, dere er flinke:D
Ja her er mine mål, og dette er blåkopi av målene forrige gang:
Midje: 107 cm
Rumpe: 113 cm
Bryst: 100 cm
Dette synes jeg er vanskelig folkens! En vanlig dag hos meg er:
2 stk. knekkebrød (lavkarbo) med brie ost.
Til lunsj:
Salat med rømme som dressing, eller
Kylling f.eks.
Middag:
Kjøtt med salat eller gr.saker.
Prøver å spe på med litt krem med noen bringebær i, eller en kopp 72% kakao (porsjonspose kjøpt på Meny) med masse krem på i løpet av kvelden.
Gjør jeg noe galt?
Har ikke gått ned noe i vekt, (snarere litt opp :O), men målene er de samme. Litt demotiverende dette her må jeg si. Blodsukkeret mitt har heller ikke gått ned noe. Noen som har noen oppmuntrende ord?
Kakaoen eller krem med bærene kan jo være en stopper!! Hvis du skal spe på med fett (regner med at det var det du mente?) så tror jeg det er lurest og gjøre det igjennom måltidene. Er ingen ekspert, men.. Stek kyllingen i ekstra mye meierismør f.eks? Ta tiden til hjelp, så kommer sikkert kiloene etter :)
Beardis, du er ikke alene! Jeg har så dårlige mål at jeg ikke gidder å legge de ut denne uka engang :s Jeg føler at det jeg steiker svømmer i smør, og jeg bruker seterrømme og feite oster. Men fortsatt lurer jeg på om jeg bare ikke får i meg nok fett. Av og til virker det som mange her inne spise DE gigaporsjonene med ei halv smørpakke til middag, og da kommer jeg til kort med mine 10-20 gram i panna, og to skjeer rømme antar jeg :p
Vi får prøve med litt mer fett begge to (og kutte kremen, jeg driver nemlig også med den innimellom).
Takk for råd! Jeg er litt usikker på det med kremen for jeg har prøvd både med og uten, og det virker ikke som det utgjør noen forskjell.... Jeg bruker bringebær, for det er det minst karbo i (iflg. næringsinnhold.no), og jeg spiser ikke mye, og slett ikke hver dag, men kanskje det ødelegger allikevel :)
Men jeg gir meg IKKE, det må jo gå an å gå ned i vekt!! Vi får bare stå på Fero og mov, og alle dere andre som synes dette er litt vanskelig :)
Ha en herlig søndag!
Ingen endring denne uken;) fortsatt 81 kg, men har hatt mange tøffe nattevakter i det siste, så føler meg ganske hoven og pløsete. Skal vente til fredag eller mandag med oppdatering på målene og vekt;)
Trekker tilbake det jeg skrev i går! Klarte ikke å vente og har veid å målt i dag;)
Tar utgangspunkt fra 25.feb da jeg startet å måle flere steder. ( har tidligere bare målt magen).
Start 11.01.11
Vekt: 88 kg
Midje:104 cm
25.02.11
Vekt: 82 kg
Overarm: 36 cm
Bryst: 106 cm
Under bryst: 86 cm
Midje: 97 cm
Hofte: 101 cm
Rompe: 110 cm
Lår: 60 cm
Legg: 41
09.03.11
Vekt: 80,5 kg
Overarm: 34 cm (-2)
Bryst: 106 cm (0)
Under bryst: 86 cm (0)
Midje: 92 cm (-5)
Hofte: 101 cm (0)
Rompe: 107 cm (-3)
Lår: 57 cm (-3)
Legg: 40 cm (-1)
Overarm: 34 cm, 34 cm
Bryst: 109 cm, 106 cm (-3 cm)
Under bryst: 92 cm, 92 cm
2cm over navelen: 109 cm, 103 cm (-6 cm)
Hofte: 107 cm, 107 cm
Rompe: 117 cm, 116cm (-1 cm)
Lår: 65 cm, 64 cm (-1 cm)
Legg: 44 cm, 43 cm (1)
Ja, da var vinterferien over, og jeg har vært overaskende flink på matfronten;) holdt meg til ketosemat hele uken;)
Her er målene:
Start 11.01.11
Vekt: 88 kg
Midje: 104
Målene siden 25.02.11
Overarm: 36 cm- 32 cm (-4)
Bryst: 106 cm- 104 cm (-2)
Under bryst: 86 cm- 84 cm (-2)
2 cm over navelen: 97 cm- 90 cm (-7)
Hofte: 101 cm- 100 cm (-1)
Rompe: 110 cm- 106 cm (-4)
Lår: 60 cm- 57 cm (-3)
Legg: 41 cm- 40 cm (-1)
Vekt i dag er bittelitt over 80, så ikke noe å endre der,menmen....
Overarm 32 cm
Midje-88,5-89 cm
Hofte 108,5 cm
Lår - 66cm
Navel- 103 cm
Vekt 81,6 kg ( gått opp 1 kilo siste uka.. om det er på grunn av tante rød eller litt for mange kosekvelder med gubben som har kommet hjem vil vise seg! )
Skal vere enda strengere fremover med meg selv!! ( men + i boka mi for at jeg trener 4 ganger i uka ) :)
Veide meg i dag og kan fortelle at jeg ser 7-tallet!!!!! 79 kg er jeg!!! Det er helt fantastisk!!! Endeliiiiiiiiiig;););)
Da er jeg halveis til målet mitt. Når jeg kommer til 70 kg får jeg vurdere om jeg skal mere ned, eller om jeg trives der;) Det er så deilig at det nærmer seg;)
Minus 10 kilo!!!!! Yes!!! Litt utenfor veiedag, men er ikke så nøye med faste veiedager lenger;) jeg veier meg når jeg føler meg bra;)
Start 11.01.11
Vekt 88 kg
Midje 104 cm
Startet å måle flere steder 25. Feb
Overarm: 36 cm - 31 cm (-5)
Bryst: 106 cm - 104 cm (-2)
Under bryst: 86 cm - 81,5 cm (-4,5)
2 cm over navelen: 97 cm - 86 cm (-11) (-18 fra start)
Hofte: 101 cm - 97 cm (-4)
Rompe: 110 cm - 102 cm (-8)
Lår : 60 cm - 56 cm (-4)
Legg: 41 cm - 39 cm (-2)
Vekt 78 kg
Sum = -10 kg
Sum = -47,5 cm
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.