< Tilbake til oversikten

Vi som rocker!

Pøsh sa for siden:

Skal vi samle oss her og notere hver dag hvor mange minutter vi har rocket?
Håpet mitt er at vi kan få den ekstra motivasjonen til å stå det ene minuttet lengre for å skryte litt :D

Noen som er med?

Ildern sa for siden:

Ja, jeg er med hvis jeg bare finner rockeringen.

Pøsh sa for siden:

Da har du lekse til i morgen ;)

Wonder woman sa for siden:

Jeg er med:) Har en rockering som bare støver ned her.

Skal vi kanskje måle me målbånd også for å se at dette virker?

Augustina sa for siden:

Jeg vil også rocke! :D Har nettopp kjøpt meg rockering, men glemmer den stadig bort. Skal sies at jeg trener en del på helsestudio, men har stor tro på at rockeringen kan være med på å forebygger skader/bygge opp kjernemuskulaturen - noe jeg trenger veldig :)

TrineG sa for siden:

Jeg vil også rocke. Men jeg har IKKE rockering:(:( Høres gøy ut.

Augustina sa for siden:

Jeg rocker nok ikke hver dag - men kan ha som mål å rocke annenhver :D

Pøsh sa for siden:

Ja, klart det! Annenhver er jo kjempebra.

Mine mål: Midje - 97 cm
Ved navlen 110 cm

Så noterer jeg 12 min :smile:

Augustina sa for siden:

Oioi, er du 62 rundt livet? Så smal har jeg aldri vært, selv når jeg var tynn :)

Mine mål sist gang jeg målte meg. Fikk perioden i går, så da er det litt dumt å måle før den er over:

Midje: 66 (ønskemål 64)
Mage (tykkeste): 83 (ønskemål 79)

Skal vi ha med mer enn det også altså?

Pøsh sa for siden:

Nå måtte jeg dobbeltsjekke og endrer til 97 cm :o

Augustina sa for siden:

Sånt skjer :) Jeg gjør sånt hele tiden :D

Pøsh sa for siden:

Målte feil vei... Litt gøyere, da.. 62 cm i utgangspunktet og ende på 55 cm f eks :D

Har ikke helt kommet igang med rockingen enda:o Prover igjen i morgen.

Ildern sa for siden:

Ja, der fant jeg ringen min nedgravd i byggematerialer og demonterte møbler!

Har vel egentlig ikke noe voldsomt til mål.
Utgangspunkt er 79 cm, så noen cm av ville jo vært kjekt. :)

Ildern sa for siden:

10 min klarte jeg før jeg ble lei av å rocke med ring som hadde gått fra hverandre i skjøten. Tape sammen i morgen..

Augustina sa for siden:

Rocket 25 min i går :)

-Cilia- sa for siden:

Jeg har aldri i mitt liv klart å holde en rockering oppe i mer enn fem sekunder (Sånne vanlige lette), er det virkelig lettere med en tung en? Om jeg bare hadde fått det til så er det verdt pengene! Trenger sårt kjernemuskulatur... ;)

Augustina sa for siden:

20 min i dag.

Det er mye lettere med en tung rockering enn en lett er min mening :)

Ildern sa for siden:

Jeg syns det er lettere å holde oppe en tung enn en lett.
Tror jeg skal investere i en tyngre for min var noe dritt. Går hele tiden fra hverandre i skjøtene... Kjøpte sånn lett og kjip på Grethe Roede shoppen. Tror jeg.

Bonus sa for siden:

Rocker dere i 20 min uten å miste ringen altså?

Augustina sa for siden:

Nei - rocker i noen minutter, så mister jeg den og starter på nytt med én gang :)

langaard sa for siden:

WE GONNA ROCK AROUND THE CLOCK TOKNIGTH:D Kunne ikke dy meg:D

Pøsh sa for siden:

Herregud, jeg har ikke rocket siden torsdag! Får ta en økt etterpå.
I begynnelsen var jeg fornøyd med noen sekunder, så ble det til minutter, kvarter og halvtime. Øvelse gjør mester ;) Mister den heller ikke, for jeg klarer å få den opp igjen om den sklir litt ned.
Jeg har den tyngste, jeg har prøvd de to som er lettere og det går bare ikke. Vil absolutt anbefale den tyngste. Fikk masse blåmerker i begynnelsen, men det gikk over.

Pøsh sa for siden:

I går kveld rocket jeg i 15 min :heia:

Augustina sa for siden:

Rocket 20 min på fredag. Har vært syk i det siste. Satser på mer rocking denne uka :)

misslinda sa for siden:

Hei..
Kan jeg slenge meg på?? MÅ bli flinkere.. hadde den sinnsykt smale midjen i fjor etter kun 15 min hver dag.. Har den på 1.7 kg og har som må å rocke 15-30 min hver dag frem til sommeren :D Skal se om jeg finner målbånd ;)

Trenger noen til å pushe late meg litt :p hehe..

Pøsh sa for siden:

Sleng deg på!
Trenger noen som kan pushe oss vi også, tror jeg. Ihvertfall jeg.

Pøsh sa for siden:

30 min i dag :heia:

Ildern sa for siden:

30 min? Steike, klarer ikke mer enn 10-15 min før jeg er lei. :p
Har jo glemt å skrive inn her. Men på lørdag rocket jeg 10 min.

Pøsh sa for siden:

Med noe kul musikk eller noe bra på tv, så går det av seg selv.

misslinda sa for siden:

Ok, jeg føøøler presset. skal ta 30 min foran tv etterpå når middagen har fått synke ;) Skal se om jeg ikke finner noe bra på tv i kveld ;)

misslinda sa for siden:

Der var 15 min gjennomført.. 5 til en side, så 5 til andre siden, så 5 igjen.. så jeg må ta en 15 min økt til ;) Bare vente til Top model begynner ;)

Pøsh sa for siden:

Ble det en økt til? ;)

misslinda sa for siden:

Ja, :D Mormoren min kom på besøk, men eg rocka mens eg prata med ho, ble nesten 20 min til ;) skal ta meg en økt til nå før eg skal dusje, må bare la frokosten sige litt.. Heima med sykt barn skjønner dere ;)Sov litt lenge ;)

ninasov sa for siden:

hiver meg på her jeg da min rockering har støvet ned lenge nå... på tide å finne den frem igjen da...

Pøsh sa for siden:

Kom igjen ninasov :heia:

Pøsh sa for siden:

30 min tidligere i kveld :heia:

Pøsh sa for siden:

30 min :heia:

LilleRosa sa for siden:

Da har jeg kjøpt meg rockering!! :D Bare 250kr på clas ohlson, 1,5kg..

Får det forsåvidt til, men er jo sååå vondt.... Hvordan i alle dager klarer dere 20 og 30 min..

Start midje 86cm
Ved navle +6, altså 92cm..

Ble 5 min i dag, tror nok jeg er blå imorgen..
Men jeg blir med videre :)

Pøsh sa for siden:

LilleRosa, det kommer seg. Ta litt og litt i begynnelsen.
Første gang var jeg helt i hundre fordi jeg klarte 30 sek :smile:
Syntes du var flink som klarte 5 min :D

misslinda sa for siden:

Hei jenter..
Kom nettopp hjem fra en time Step, har hatt en helt sinnsyk hodepine i hele dag,men kom meg gjennom timen :D Får ta en time med rockeringen i morra, for det ble ikke noe rocking i går heller :( Hehe..

Flinke dere er ;) Stå på :D

LilleRosa sa for siden:

AAAOOO... Har fått drøye blåmerker på begge hoftebeina, så blir ikke noe rocking på meg i dag. Det ble rett i joggebuksa etter en noe smertefull dag med dongeribukse og mye sitting..
Men fikk vært på zumba i dag, så har da fått trent :) Blir tur i helga, så kommer sterkt tilbake på mandag!!

Lillemy77 sa for siden:

Hei alle dere flinke rockere!!! Blir så inspirert av dere, så har lyst å begynne å rocke selv jeg:p Men, ser dere skriver at det er best med en tung ring. Hvor tung er en tung ring? Og hvor har dere kjøpt disse? Nettet? Klem:)

Pøsh sa for siden:

Jeg har innersvingen sin.
www.rockeringer.no/Storrelser.html

Står her at den tyngste skal brukes om du er i god form og magemuskler, men min erfaring er at den er lettere å rocke med. Det var også det jeg ble fortalt på treningstudioet.
Den selges forskjellige steder og er sikkert litt forskjell i prisen.

Jeg er syk for tiden med forkjølelse og vondt i hele kroppen, så jeg har ikke rocket siden onsdag.

Bollemor sa for siden:

Rocker litt jeg også hver kveld.. men greier ikke få den til å være oppe lenge enda:)

Nå er jeg ferdig å flytte, rockeringen er pakket opp og jeg er endelig i gang med rockingen.

2 minutter hver vei, altså 4 minutter i dag.

Må legge til at det var grusomt vondt!

Vitale mål
90 cm smaleste
99 cm navlen
106 cm bredeste

Hvor ofte er det vits å måle egentlig? Annenhver uke eller en gang i mnd?

Pøsh sa for siden:

Tror jeg måler en gang i mnd.

Øvelse gjør mester, og ja, det gjør vondt i begynnelsen.

Bollemor sa for siden:

hvor tunge er ringene deres?? min er den som er på over 2kg..

Pøsh sa for siden:

Jeg har også den på 2,2 kg :smile:

På treningen tar jeg to stk og har da den som er en str mindre øverst.

misslinda sa for siden:

:eek::eek::eek::eek: Aaaauuu.. Hørtes vondt ut..

Jeg har den på 1,7 kg, og kunne sikkert hatt den som er 2,2 nå, men jeg får så lett blåmerker, så jeg ville aaldri begynt med den på 2,2 :eek:

Pøsh sa for siden:

Joda, blåmerkene går fort over :D

misslinda sa for siden:

Hehe.. joda, det gjør de nok :P hehe.. skal ha meg 2,2 kg, med en gang mars er over.. Damn regninger.... :mad:

Ildern sa for siden:

Gud hjelpes, kjøpte en på Clas'en i går. Det var STOOOR forskjell fra den jeg hadde!
De hadde bare 1,5 kg tunge, men når den bare kostet 250,- tenkte jeg go for it. Det var jo like mye som jeg betalte for den skittringen uten vekt og som ikke lar meg rocke mer enn 5 min av gangen før den løser seg opp!
Uansett, etter 10 min var jeg noe øm. Måtte stramme magen ekstra pga de "innoverkulene" eller hva jeg nå skal kalle de. Ditta va saker, så nå gidder jeg gjerne å rocke litt mer av gangen. :)

Pøsh sa for siden:

Ja, sånne lette ringer er jo umulig å rocke med. Når jeg hadde prøvetime på treniningstudioet og hun viste meg rundt, så fortalte hun om rockeringene. "Jada, kjempeflott for dere som kan det" tenkte jeg. Men så måtte jeg jo prøve og det gikk jo til slutt :D
10 sek ble til minutter, kvarter og halvtime.

Jeg skal ta økten min nå etter minstemor er i seng.

"Innoverkulene" er vekter :smile:

30 min unnagjort :heia:

Så vil jeg bare si at jeg står med sko på. Synes jeg står stødigere enn bare sokker på gulvet.

Ildern sa for siden:

Jeg trodde det var sånne undervevsmassasjekuler eller noe, jeg da. :rolleyes: Hehe..
Men fytti! Kjenner det godt i dag. Prøvde meg litt i stad, men er så altfør ømømøm! Skal prøve igjen senere hvis ikke bodypumpen tar livet av meg. :p

Pøsh sa for siden:

Hehe, ja ta det litt forsiktig i begynnelsen. Husker jeg pinte meg skikkelig en gang, for jeg SKULLE. Bare noen minutter :p

Ildern sa for siden:

Det er noe annet å rocke med en skikkelig ring. Nå klarer jeg 20 min i strekk. Kjenner godt at magemusklene får jobbet.

Men hvordan rocker dere?
Fra side til side, rundt og rundt eller fram og tilbake?
Og rocker dere like mye begge veier?
Kjenner at det er tyngre for meg å rocke mot klokken, så det blir automatisk mer med enn mot.

misslinda sa for siden:

Jeg prøver å holde meg til 5 min hver vei, for å ta begge veier..

Pleier å hente inspirasjon på youtube til forskjellige måter å rocke på.. sånn som denne her

På høyre side ser du også flere videoer med tips til hvordan du kan utnytte rockeringen til en skikkelig treningsøkt :D

frøken sa for siden:

Kan jeg henge meg på her? Var ivrig på rockinga høsten 2009 men har desverre dabba av.... :rolleyes: Kanskje litt gruppepress er tingen?
Det er foresten viktig å rocke like mye begge veier, ellers kan du bli skeiv i musklaturen.
Har en ring på ca 1,5 kg. Kjøpte den på innersvingen, og han som solgte den til meg sa at jeg fikk best utbytte av den i forhold til en tyngre ring. Grunnen til det var at desto tyngre ringen er, deto lettere går den rundt av seg selv, man må altså jobbe mindre for å holde den oppe.

Rocka 10 min i går.

Pøsh sa for siden:

Heng deg på, frøken :D

Jeg pleier å ta 15 min på hver side.

frøken sa for siden:

Da jeg var på mitt ivrigeste rocket jeg meg gjennom en hel film.... 45 min til hver side. Håper å komme dit igjen.

frøken sa for siden:

Skal foresten rocke senere i dag:)

Pøsh sa for siden:

Oi, en hel film! Kult!

Jeg skal se på opptak fra en dansekonkurranse nå, så da skal det rockes :smile:
Det blir ikke gjort hver dag, men er likevel fornøyd med hyppigheten.

Ildern sa for siden:

Takk for linken, misslinda! :)
Ble 20 min i går under Stargate.

Sol-Angelica sa for siden:

Hiver meg på jeg også :D Har desverre den minste jeg på 1.5 kg :( Trodde jeg bestilte de på 1.7 men.. Skal få i den tyngste når jeg blir litt rikere :D Prøver å rocke hver dag men blir ikke lange stunda desverre. Kanskje jeg blir mer motivert nå ;)

Pøsh sa for siden:

Litt hver dag er jo mye bedre enn ingenting :smile:

misslinda sa for siden:

Jeg kan vise dere bilder fra i fjor. 10-15 min hver dag utgjør stor forskjell på 4 uker.. Er desverre tilbake til førbildet, men er i gang igjen ;) Skal bli bedre til sommeren :D

ganske stor forskjell med 10-15 min ;) bedre enn ingenting ;)

Pøsh sa for siden:

Det var motiverende :D

misslinda sa for siden:

Ja, signerer det du :P SKAL tilbake hit i sommer ;) og kanskje enda mer, vil bli kvitt den BH valken altså!!!

Det var motiverende ja misslinda! :D Flinka! Har tatt en runde på ca 10 min i dag, får ta en til senere i kveld :) Greit når det er underholdning på tvn hvertfall, blir så fort kjedelig om jeg ikke har noe å se på :)

misslinda sa for siden:

Takk :) Skal ta meg en runde nå til reprisen av Hotel Cæsar ;) det tar vel 25 min sånn ca?? tror jeg ;) Skal se om jeg klarer å være flink å ta meg en runde i kveld og :D

Ildern sa for siden:

Wow, det må en si! Virkelig motiverende, altså!

misslinda sa for siden:

Takk :D Der var 25 min gjennomført :D skal se om jeg ikke får tatt 15 til etterpå :D

Pøsh sa for siden:

Jeg skal ta min økt når ungene er i seng :heia:

Egwene sa for siden:

Hvor får man tak i rockeringer til en grei penge?:P

misslinda sa for siden:

Her kan du finne noen til salgs..

ellers så kan du kjøpe de nye til en billig penge her :D

Bare pass på å få med deg en med vekt. Anbefaler ikke lettere enn 1,7 kg hvis du har en grei rygg ;)

Pøsh sa for siden:

30 min unnagjort :heia:

misslinda sa for siden:

Flink :D :D stå på ;)

Reiser meg herved opp av sofaen å tar 15 til, bare fordi jeg sa det :P hehe..

rocket i 15 min :) Må seriøst få i meg en tyngre ring...

Egwene sa for siden:

Takk!:)
Skal se om jeg kanskje skal skaffe meg en når jeg får tjent inn litt mer penger^^
Har ikke rocket rundt siden ungdomsskolen tror jeg x)

Er det vanskelig?

fjanni sa for siden:

Lurer på om jeg skal henge meg på her jeg, og blåse støv av rockeringen! :D

Pøsh sa for siden:

Sikkert som å sykle ;)
Jeg har aldri kunnet dette før, men måtte prøve når jeg så alt fra damer på 17 til 70 sto og rocket foran meg. Øvelse gjorde mester og 10 sek er nå 30 min :smile:

Pøsh sa for siden:

Kom igjen :heia:

Så flink :D

10 min :D legger det på kveldstid etter poden er i seng jeg for det er lite gøy å stoppe hver gang han kommer labbende nær meg :P

Pøsh sa for siden:

Flink :heia:
Jeg skal ta en økt nå!

Sånn, 30 min :D

Ildern sa for siden:

20 min i går.

Kjøpte min på Clas Ohlson for 250,- men de har bare de på 1,5 kg da.

Ble 10 min i går kveld også. Skal vrenge opp litt musikk nå å utnytte litt at poden er hos dagmamma å svinge rockeringen til gangs :D

25 min!!! Sliten :D Har jo en barnering i tillegg til den på 1.5 kg ;) Brukte begge mesteparten av tiden, nå har jeg VONDT!

Egwene sa for siden:

Jeg har ingen Clas Ohlson i nærheten:P
Bor i en miniby, så blir nok nettkjøp, hehe.
Men det er det nok verdt! Og da kan jo jeg få motivert min mor også:)

Egwene sa for siden:

I dag skal jeg og mor se etter rockering her i byen!:D
Så kanskje jeg får rocke litt i helgen^^

TrineG sa for siden:

Min mor har kjøpt seg en der hun også, og nå rocker hun som bare det :D
tenkte jeg skulle kjøpe den samme. Er du fornøyd med den ?

10 min, sinnsykt vondt etter den lange og tunge økta i går :)

misslinda sa for siden:

I dag blir det rocking til farmen, så snart jeg får mini i seng :D Kommer tilbake med hvor lenge etterpå ;) Med tanke på at jeg både har besvimt og spydd i dag, så skal jeg ikke pushe meg for mye :p hehe..

Ildern sa for siden:

Tok 20 min i går kveld og 20 min i dag.
Tror det blir en pause i morgen, for jeg er litt sår i siden. :)

misslinda sa for siden:

20 min i dag :D sir meg fornøyd med det og hopper snart til køys :D

Stå på jenter.. litt er bedre enn ingenting :D

Ishwanvile sa for siden:

Hvordan er det med målene deres? Har det blitt noen cm mindre?
Har en stor rockering med vekter liggende hos min mor. Lurer på om å reise dit og låne den en periode og se om jeg krymper. :rolleyes:

Ildern sa for siden:

Målene, ja! Var 79 cm, og nå var jeg 76,5 cm. Yeay! :D

misslinda sa for siden:

Finner ikke målbåndet :p tror jeg må kjøpe meg ett nytt så jeg kan måle ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.