< Tilbake til oversikten

Flere som skal ned 30 kg?

Kirsti120 sa for siden:

Hei, jeg skal også ned over 30 kilo til slutt. Minus 35 blir nok passende for meg. Har gått på lavkarbo i 8 uker og mistet 5 kg de første 4 ukene, men siden har det stått i ro. Så nå prøver jeg å tenke ut hvilke endringer jeg kan gjøre for å få vekta til å gå ned igjen.

Trener spinning 2-3 ganger i uka, og føler meg faktisk ganske sprek der jeg spinner ivei i tightsen min. :flau: :D

Håper å få litt inspirasjon her og følge med dere andre på veien til et lettere liv :-)

Rosalita2011 sa for siden:

Hei på Dere :) Slenger meg også på sammen med dere :) Er 165 cm høy, og veier 91 kg.. Veide 95 ved oppstart som var den 28/2-11..

Er litt av den typen at alt skal skje på et blunk, så tålmodighet er ikke akkurat min sterkeste side.. Men håper på masse backup fra dere også :D

pusjkin sa for siden:

Hei alle,
jeg skal også ned 30 kg så slenger meg med i denne tråden.
Startet med LCHF i begynnelsen av januar og tok av 6 kg i løpet av de første 3 ukene. Siden har vekta stått så godt som stille. Lurer jo derfor på om jeg gjør noe galt i sammensetningen av maten.

Har lest mye på forskjellige nettsteder (inkl. dette) + noen bøker. Ser det er litt uenighet i lavkarbo-leiren også om hva man skal spise når man vil gå ned i vekt. Noen sier fx at fett fra meieriprodukter kan hemme vekttap. Selv spiser jeg ikke svinekjøtt - så bacon er utelukket. Klarer heller ikke tanken på synlig fett på annet kjøtt, så det fettet jeg får i meg kommer hovedsaklig fra smør, fløte, cf, olje, avokado, nøtter, egg og kokos.

Gikk forbausende greit å kutte ut brød, poteter, pasta, sukker etc. Føler ikke noe "sug" etter dette. Men, allikevel - kiloene sitter fast etter de første positive ukene.

Har også mye "hjertebank" + litt kvalme & generelt mangel på energi. Flere som opplever dette?

Tirililltove sa for siden:

Velkommen til flere!

Jeg hadde også en vektstans etter de første som gikk raskt. Ofte vann som forsvinner til å begynne med.

Etter litt prøving og feiling for å se hvordan min kropp vil ha det, og masse lesing om lavkarbo. Både kjøpt bøker og lånt på bibliotek.
Vel da jeg forsto at jeg nå ikke lenger behøver å tenke på å spise jevnt og trutt pga vekslende blodsukker, som man får av karbo, så spiser jeg til jeg er passe mett, bare hvis jeg er sulten. To måltider pr. Dag i mitt tilfelle, samt litt brie el annen fet ost til kaffen 1 eller 2 ganger pr dag, ettersom hvor sulten jeg er. Og da begynte det å gå nedover på vekta igjen.

Kuttet ut brøderstatninger, ikke fordi det gjør noe å spise de, men fordi jeg synes det er så godt at jeg overspiste.

Mitt motto nå er å ikke spise noe som får meg til å stadig ville ha mer og spise for mye.

Har kommet over fettfobi, og kjøtt med fettrand smaker jo bedre, men jeg kan ennå ikke spise alt fettet, men det kommer nok. Svin har jeg aldri likt, men en god entrecote er jo mye bedre enn indrefilet :)

Tror alle må finne ut hva kroppen ønsker, og ha tålmodighet, men jer er også på vekta hver dag, kjenner på tålmodet jeg og.
Leste noe om at kroppen må bli trygg på at den nå får den maten den trenger etter kanskje mange år med diverse dietter.

Vel slik ser det ut til å virke for meg nå.

Bruker kokeboken jevnt og tilpasser det vi liker for ikke å bli for ensidig og matlei.

Håper dere også finner deres vei.

Hjertebank, dette skjedde meg også, men spiste litt mer karbo og det gikk bedre.
All min karbo kommer fra grønnsaker som vokser over jorden.

KristianSK sa for siden:

Jeg begynte med ketolyse diett fra Spisdegslank.no for ca 8 uker siden. Veide da 145 KG tenkte at jeg skulle sjekke hvordan ketose fungerte på meg. Nå i dag. 8 uke sener veier jeg 125 kg. 10 kg igjen til jeg er førnøyd. Har ganske kraftig benbyggning og har en del muskler. så tror 115 er bra for meg=) Lavkarbo er NICE.

Nnem sa for siden:

Wow, imponert:D Gratulerer med et fantastisk nedgang:D

Kanskje sa for siden:

wow ! hvilke regler gjelder for spisdegslank sin ideologi?

solsikke123 sa for siden:

MANNFOLK!!
-dere er så heldige.
Raser ned i vekt...sukk!!

Men flink har du vært da:)))
(måtte bare uttrykke misunnelsen:)

Jeg er imponert over at du orket maten på spisdegslank, den likte ikke jeg særlig godt.

Gratulerer, gratulerer...misunne, misunne:))

KristianSK sa for siden:

Takk takk=) det er mye av maten jeg ikke liker. Kjører derfor mye av lavkarbo brøet dems og MYE pålegg:) pluss de ferdirettene jeg liker=)

KristianSK sa for siden:

De kjører lite calorier 1300-1400 pr dag. og max 23 g karbs pr dag.
Jeg trener også en del:)

elimiire sa for siden:

Kan jeg være med også? :D
Slenger meg på, jeg da. Er 19 år, hele 155 cm høy, og veide for tre uker siden 94 kg. I dag, etter ca 2,5 uke på lavkarbo, er vekta nede på 90 kg. Er ikke sånn at jeg merker at disse kiloene er borte, men blir utrolig gøy å se at vekta viser 8-tallet igjen. Det har det ikke gjort på noen år. :p

Har ikke hatt den effekten med økt energi enda, men er fortsatt i startfasen, så regner med dette går seg til. For å holde oversikten skriver jeg inn (nesten) alt jeg spiser på diett.no, har ellers et ganske avslappet forhold til mengde mat. Jeg spiser til jeg er mett, men holder meg til kjøtt og grønnsaker til middag.
Har skaldemans kokebok, som var boka som satte meg i gang denne runden, prøvde meg på lavkarbo for et år siden, men da uten bok og med hele familien. :_oppgitt: Det ble for vanskelig, men nå som jeg bor alene, prøver jeg meg igjen. :cool: Har ikke vekt hjemme, så får bare veid meg de helgene jeg drar hjem til familien på besøk. Neste gang blir det nesten tre uker siden siste veiing, og min fjerde uke med lavkarbo. Er mildt sagt veldig optimistisk.

Tar ting over tid, men skulle gjerne hatt bort ca 30 kg, kanskje 35 hvis jeg klarer. Nei, det blir feil. Jeg SKAL klare det. :)

Er kjempe imponert over alle dere som har allerede gjort en helt fantastisk innsats, og synes selv det er veldig oppløftende å høre at det er faktisk mulig å kvitte seg med valken som gjerne vil henge over buksa. STÅ PÅ!

Det var lite kalorier ja...på spisdegslank....likte igrunn ett av brøene, men resten var ikke noe særlig...

Jeg skal telle kalorier fremover, blir fort over 2000 med dette fettet på meg.
Har vel tatt dette med MYE fett litt vel bokstavelig. Masse smør står det mye om her inne, men alt er jo relativt, så noe må gjøres....

Er i superdårlig humør etter teit krangel og hva gjør jeg.....spiser sjokolade!! Den er sukkerfri da (sjokoladeprinsen), men du verden for en trøstespising...........sukk, sukk, sukk!!
BEDRØVELIG!

Jeg skrev et langt herlig innlegg her en dag, som ikke kom med..er det en slags tidsfrist på innlegg her? Jeg brukte litt lang tid, skal sies....

Hadde ikke dette vært en D-dag, så skulle jeg fortalt til dere nye hvor herlig det er med lavkarbo, men at det tok 3 mnd før jeg fikk den gevinsten alle snakker om her inne. Energi, bedre helse, mindre smerter, bedre humør (:confused:.....)osv..
Men denne gladfølelsen er jo ikke med meg i dag, så da får jeg la være....hehe..

Lykke til dog, til oss alle:)))

Elbe sa for siden:

30 kg ned, ja... Skal satse på 30cm minus rundt midjen. Etter å ha klussa med alt som er av slankekurer de siste 20 årene, har jeg kasta badevekta hjemme. Vet så altfor godt med meg selv når jeg eser ut... Måler istedet. Ikke det at det er så mye bedre enn veiing, men det funker bedre for min del. Lavkarbo i tre uker nå, og er ved godt mot. Har ikke minsket så mye jeg skulle ønske, men så lenge jeg ikke er sulten og gretten, er det helt i orden. :-)

Nnem sa for siden:

Lykke til:D

thtu sa for siden:

Hei, håper det er ok jeg blir med på denne tråden! Begynte på LCHF eller ketose 23. mars. Har gått ned 4.5 kilo. I morgen skal jeg veie meg på nytt, men har ikke helt trua på at jeg har gått ned noe nå. Har vært konsekvent med maten. Men det har blitt en del vin og veldig lite trening.

Da jeg begynnte veide jeg 93.6, første målet er under 70 kilo. Da vil jeg gjøre en ny vurdering! Gleder meg til å høre hvrodan det går med dere her fremeover :)

Jeg har lest både Hexeberg, Dahlkvist og Skvalderman og den "slank med ketose" boka. Kan ikke huske at det sto noe om kaloritak i den?

tonetrollet sa for siden:

Hei Avokado
Vi er noenlunde like tunge og vi skal jo vektmessig den samme veien :-) Vi kan følge med på hverandre og heie litt. Det blir fint :-):)

Velkommen alle nye, skaper liv i tråden. Sammen er vi sterke.

Nytt mål nådd nå, -10 kg:)

hallokjelke sa for siden:

Hei hopp!

Jeg melder meg inn i klubben! :)

Begynte for to dager siden, og må innrømme at jeg synes dette kostholdet er en smule merkelig.

Lagde meg nettopp ticker og fikk sjokk da jeg innså at jeg faktisk må ned hele 35 kilo. Gulp og dobbeltgulp!

:)

Elbe sa for siden:

Neste mål er å krype ned til under 100... :)

Kanskje sa for siden:

Ja det er litt merkelig dette kostholdet til man kommer inni det :-)

men må si at jeg nå når påsken nærmer seg, kjenner suget etter påskesnop, marsipan, kaker og snadder .... Må virkelig ta meg sammen for å styre unna. Snopet skriker etter meg i butikkene.

ekenna sa for siden:

For meg faller dette kostholdet ganske naturlig. Jeg har egentlig aldri vært noe glad i brødmat, og om jeg var så heldig å fikk spise middagsrester til frokost, var jeg sjele glad. :p Og nå gjør jeg vel det nesten hver dag, om jeg ikke lager noe annet snadder ;) Så ikke merkelig i det hele tatt. ^^

heihei

Denne vekta svinger gitt...
plutselig var det nesten to kg opp oh nå nærmer jeg meg der jeg var for nesten to uker siden...meeeeerkelig...
Synes det gikk kjempebra en stund.
Sjeldent sulten og ingen fysing, men vips så snudde et seg..
Nå sulten ofte og veldig fysen...
godteriet roper på meg også..

Hvorfor dette suget plutselig, noen som vet?
Har spist mer salat i det siste, men er i fin ketose, kan det likevel være grunnen?
God påsk, folkens!!

elimiire sa for siden:

Åh, kjenner meg igjen på flekken. Er nybegynner, men syntes likevel etter to uker at søtsuget var mer eller mindre borte, og jeg endte opp med å spise veldig lite, kanskje bare en gang om dagen. Nå, plutselig, er jeg "sulten" hele tiden, og alt søtt og godt "roper" på meg. Usikker på om det har noe med påsken å gjøre :p, eller om det rett og slett er en fase man må igjennom. Vekta har bremsa på nedgangen, bare en halv kg ned de siste to ukene.. Tar gjerne imot tips. :)

Og god påske! :D

Domilla sa for siden:

Jeg melder meg også!
Har 37 kg å gå ned, skal prøve meg på lavkarbo, prøver å lese så mye som mulig så er jeg godt forberedt!

Hey ho, let's go :P

Godteriet ropte og jeg kom!!!!
SUKK!!!
Men hva skal man gjøre på storbyferie med bakeriene fulle av godsaker. INgen lavkarbosteder med kjapp take away, som jeg trengte.
Og sulten...
Ble en sprekk gitt, og da tok jeg den fullt ut.
For å si den sånn......
I dag, dagen derpå, er det noe vanskelig, men det går. Spiser litt mer sukkerfri sjokolade enn godt er, men det går..
det går, det går, det går...
(sier man det ofte nok så går det vel:))

Var det verdt det???
Det var sannelig ikke så godt som jeg hadde trodd...eller noe var det, fra bakeren. Men sjokoladen hadde tapt seg, synes jeg. Macern og....tror smaksløkene har endret seg gitt...og det er jo braaaa...

Men det var vel egentlig ikke verdt det.
Hovedsakelig fordi det ikke smakte så godt som før. Minnene var rett og slett bedre enn opplevelsen altså...
Snodig..

Uansett så anbefaler jeg ikke å sprekke i starten.
Jeg har holdt på i 4 mnd nå og merket at jeg kunne klare å ha en endagssprekk.
Men forrige gang så gikk det ikke bra altså.

Så mitt råd er, hold dere unna, det blir lettere veldig snart.
Så får godteriet rope på noen andre..

Nå får jeg gå strafferundene, tar vel kjapt 2 uker før vekten går nedover igjen.....og det er kjipt, for det går jo ikke fort uansett dette her..

mrs kishty sa for siden:

Heisann. Jeg har en lang vei og gå.... :( begynte på lavkarbo for 5 dager siden, ned 2,5 kilo på den tiden. :D :D Jeg digger maten, alt det som jeg har holdt meg unna i alle år sklir nå ned på høykant. :) Synes det er ubeskrivelig lett. Jeg spiser ikke så mye kjøtt så det går mest i egg og fisk her... og fett... så litt mer fett, ost er jo nydelig godt... Har vært mye tyngre enn det jeg er nå, men siden jul har jeg lagt på meg 10 kilo, nå skal jeg ned 37 kilo... Håper det er flere som skal følge meg på veien. Jeg har angst for å havne der jeg engang var..

Aldri mer str 56 skal være mitt motto..

mrs kishty sa for siden:

synd å tenkt på at jeg hadde gått ned 31 kilo.... og nå er på 21 igjen.. jaja.. bra angsten tok meg egentlig.. :)

Elbe sa for siden:

Hurra for alle som klarer å motstå alle karbobomber i påsken! Har klart meg så langt, men du verden så fysen jeg blir når jeg går forbi godterihyllene i butikkene for tiden...

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wFFZm0s/]

mrs kishty sa for siden:

huff ja.. jeg sa akkurat til en venninne at det var nå typisk meg å begynne på en slankekur midt i påsken, og kansje vente til neste uke hehehe, men nei, bedre å ha 37 kilo igjen enn 40

Stå på, og se en annen vei når du går forbi den hylla

Kanskje sa for siden:

Jeg har sprukket fullstendig :( kom over en pose med tvist, og du hendelse hvor deilige de var !!!!!

mrs kishty sa for siden:

Du får la det bli med den posen med twist, og ikke la denne ene sprekken ta knekken på motet.. Stå på... :)

wafle4 sa for siden:

ja mitt mål er nøyaktig 30 kilo, håper det er en liten plass her til meg også. Jeg startet på ketosediett i midten av november og har nå gått ned 16 kilo. Jeg er med andre ord over halvveis. Har prøvd å slanke meg flere ganger tidligere, gått litt ned og så enda høyere igjen men har tydeligvis funnet metoden som virker for meg nå. Leste en gang at etter å ha holdt på i seks måneder så bør man ta en pause. Men jeg har jo slettes ikke lyst til det. Trives på kuren og savner nesten ikkeno:) Så oppskrift på marsipan idag, og den må prøves siden det er påske. Ha en flott påske og kos deg med all den gode maten vi tross alt kan spise.

ekenna sa for siden:

Hei, og lykke til med videre vektnedgang :)

Jeg har også tenkt over dette med at man blir anbefalt å ta en pause når man har holdt på så og så lenge. Hvorfor skal man det? Er det nødvendig? Gjelder dette alle på lavkarbo, eller bare Ketolyse (tror det var i ketolyseboka jeg leste det, men er noe usikker...)? Jeg har hverken lyst eller behov for det, men vet ikke jeg.. :)

Elbe sa for siden:

Har stort sett erfart at slike pauser er skumle. Veeldig vanskelig å komme i gang etterpå.

mrs kishty sa for siden:

Jeg tok en pause fra slankingen, resulterte i + 10 kilo.... :(
men nå var det ikke så streng lavkarbo jeg gik på før heller..

ekenna sa for siden:

Oi, ja det hørtes litt skummelt ut. Vel, så lenge jeg har nedgang, trives med kostholdet og ikke merker noe negativt, tror jeg ikke at jeg vil ha "sommer", eller hva det kalles. Det nærmer jo seg et halvt år for meg nå. Skal si tiden går fort!

Hvordan gikk det med dere i påsken, ble det lavkarbo godteri el. Sukker kikk?

Elbe sa for siden:

Sukkersuget ble beseiret, og grillen kom fram. :p

Nnem sa for siden:

Den begynte bra, endte dårlig. Men nå har jeg begynt på skratch igjen:)

Kanskje sa for siden:

Ikke så bra. Ble for mye som fristet, og så var jeg ikke hjemme, og da er det enda vanskeligere å leve lavkarbo. men får ta til igjen etter påsken

ekenna sa for siden:

Mener det gikk greit. Spiste lavkarbo Dronning Maud og drakk et par mojitos, men det var vel alt også. Så da blir det spennende på fredag å se om jeg har gått ned eller står stille. Så lenge jeg ikke har gått opp, er alt greit for meg :)

Hei hopp!

Påsken gikk bra, minus litt mye diabetesvin og Atkinssjokolade. Når det er sagt står vekta ganske så stille, men mistenker at manglende trim er synderen. Den dørstokkmila er undervurdert :)

Trim er sikkert bra, men jeg har mistet mine snart 12 kilo uten og røre på meg, av diverse helse årsaker:) fantastisk

Håpet er jo at ettersom jeg føler at denne kosten er bra for meg, etterhvert vil jeg også kunne bevege meg mer, ser frem mot sommeren som kommer.

Høres ut som om dere holder stø kurs, vi skal jo fortsatt feire både påske og jul , selv fikk jeg i meg sukker og ble kvalm, så der var jeg heldig:) frister ikke til gjentagelse.

!2 kilo?!! Smætte tætte!

Håper det løsner for meg også snart. Er litt usikker på om jeg spiser for mye proteiner men det er kanskje ikke mulig? Føler av og til at jeg har min egen private kjøttfestival :)

musefletta sa for siden:

Jeg melder meg inn her jeg da =)
Skal ned minimun 30kg. Men går for 45.
Jeg savner frokost, blir litt for mye fett på morran for meg.
Vil gjerne ha noe tørt. Men ellers går det strålende.
Begynte på mandag og 4cm er borte rundt magen allerede!:)

Hva spiser du til frokost da?

Jeg har laget lenabeatrice.com sine tebrød, de er fine til pålegg, gjerne med god majones og kjøttpålegg, bare et tips

Er litt uvant til å begynne med, men jeg spiser ca 70 % fett 20% protein 10% karbo, sånn ca, la inn på diett.no i starten for å få en føling med hvor mye jeg spiste pr dag.

Med så lite karbo er jeg nok på Skaldemanns men trives der.

ekenna sa for siden:

10% av energi fra karbohydrater, og på Skaldeman, er det mulig da? :p

ekenna sa for siden:

For meg stoppet det opp da jeg begynte så smått å trene. Greit nok, kroppen samler mer vann og du bygger muskler, men alikevel :p Så jeg har gått ned 20 kg uten trening (forutenom littebitt styrketrening i noen få uker: Jeg oppgitt og utålmodig, kuttet ut trening, spiste skaldeman, begynte med mineraltilskudd og drakk mer vann. Det resulterte i videre vektnedgang. ^^)

Feil mener du?
:confused:

ekenna sa for siden:

Det hørtes ut som "mye" karbo og i såfall lite kcal, inni mitt hode hvertfall :) Men så finnes det jo flere "nivå" på skaldeman også. Jeg vet ikke hvordan fordelingen mellom fett/proteiner/karbohydrater er for de som går på 10+ og 25+. På 50+ skal det vel ikke være mer enn 3g karber per måltid f.eks. Og jeg tror ikke det er mange grammene mer på 10+ og 25+. Og om det skulle tilsvart 10% av hele energi inntaket, ja da er det ikke mange kcal en får i seg, i løpet av en dag...

Det er % og ikke gram, jeg ligger på 5-10 % karbo 70 -75 % fett

Energien min kommer fra fett, både eget fett og det jeg spiser, det er jo filosofien å bruke av eget lagret fett.
Kalorier teller jeg ikke. Det virker jo.

Jeg har prøvd 0 karbo, det ble litt drøyt for meg, forsøkt meg frem til hva min kropp fungerer på. Noen dager mer noen dager mindre, sulten bestemmer.

Men fakirbiffen til skaldemanns er virksom hvis man vil fort ned.

:) fint med innspill
Tirilill

ekenna sa for siden:

Ja, det forstod jeg jo. Men hvor mange gram karbohydrater ligger du på til dagen da, om 10% kommer fra karbohydrater? (Siden det på skaldeman er snakk om veldig små mengder karbo ber dag, blir ikke 10% lite mat?)

Elbe sa for siden:

:) Dersom man ikke spiser lavkarbobrød/kaker, søtningsmidler eller frukt overhode og kun grønnsaker som vokser over jorda - da kan man spise så det tyter uten å få i seg mye karbo. Du kan jo for eksempel spise 150 reddiker eller 1.2kg kokt spinat og allikevel ikke få i deg mer enn 12g karbo. :)

Alle mine karbo kommer fra grønnsaker som vokser over jorden.

Jeg sjekket på diett.no hva jeg spiste igår og det ble forholdet 75/22/3 %
altså 3 % karbo

Jeg spiser bare 2 ganger pr dag i gj.snitt, da fet mat metter, er jeg sulten til kvelden tar jeg litt ost med og uten

Hva spiser du da Ekenna?

Ost med eller uten paprika , paprika falt ut:)

Piripi sa for siden:

Hei!
Ny her og skal også ned 30 kg +. Til min overraskelse hadde vekta gått ned 2 kg siden lørdag:eek: Må vel være mye vann som har forsvunnet ut av kroppen da.

Veldig motiverende å ha et forum som dette der jeg kan lese om mennesker som sliter med det samme som meg. Dere er motiverende!:)

Elbe sa for siden:

:D Det er det geniale med lavkarbo. Kjappe resultater, og ingen grunn til å være sulten. :p

thersley sa for siden:

Hei dere! :) Har nå sitti og lest en times tid - så flinke dere er!
Og jeg tenker - her vil jeg også være med :p

Bør nevne at jeg vil ned ca 30 kg :)

heihei
velkommen!!
ER det noen som har skjønt hvorfor vekta kan svinge to kg fra en dag til en annen? Jeg hadde endelig gått ned en kg, dagen etter var det opp to, en uke etter var jeg nesten nede de to igjen...
Ingen stor logisk grunn til det selv om man kan spekulere i vann, mat, syklus....men slik har det jo aldri vært på f.eks grethe rode, så derfor er det så rart...
Hvorfor svinger vekta mer på lavkarbo enn på andre ting?
Det står sikkert noe om det et sted her inne, men jeg spør nå likevel...

Elbe sa for siden:

Opplever de samme vektsvingningene selv, men regner med at det er sånn kropper som får i seg riktig næring skal virke. Det vil si, når vi har gått på andre typer slankekurer, så har kanskje ikke kroppen "turt" å reagere på våre naturlige sykluser? Vet ikke, men det er jo mulig...

ekenna sa for siden:

En vesentlig forskjell på lavkarbo og høykarbo er jo dette vannet i kroppen. Hadde liksom et logisk svar på spørsmålet inni hodet mitt, men hvordan jeg skal ordlegge meg er en annen sak. Når du legger om til lavkarbo, er det mange som mister vannkilo. Det er vel noe i det? Kanskje noen kloke hoder kan forklare sammenhengen/forskjellen? :)

Merker at jeg reagerer mer på salt nå...
Eller kanskje ikke egentlig, men at jeg nå kan se at jeg reagerer. Før hadde jeg jo så mye vann i kroppen hele tiden så jeg merket ikke særlig forskjell fra en dag til en annen....
Jeg synes det er rart med disse vektsvingningene, og jeg har ikke funnet noe som forklarer det helt. For jeg mener ikke økning etter en utskeielse som man leser om....
Velvel, lurte på om jeg skulle droppe meieriprodukter da det går så tregt...noen andre som har prøvd det?

Elbe sa for siden:

Noen reagerer nok mer på meieriprodukter enn andre. Selv er jeg heldig og kan dytte i meg en god del uten at jeg skutter å gå ned. Husk på at det ikke er så dumt å gå ned sakte.

Hei.
Det går sakte....litt vel sakte. Gikk veldig fort i starten, men hadde nok mye-mye vann. Tror det var rundt 7 kg de to første ukene. så på 15 uker er det 2.5-3 kg jeg har gått ned. Det er litt FOR sakte, synes jeg...
Men det som er gøy da er at til sammen blir det 10!!!!

Leste meg litt opp på atkins her inne, så nå har jeg sett noen feil jeg har gjort...prøver å rette på det nå...
krysser fingre:)

det gjelder fløte og rømme som jeg nok har overdrevet inntaket på, i tillegg til at jeg skal prøve å ligge rundt 1800 kcal, det bør holde.
Har vært ganske høyt oppe der og er ikke veldig aktiv...

Noe som har vært veldig positivt er at det er mindre vondt i kroppen, føtter, knær spesielt, men også generelt muskler og ledd...
Og myyye mindre hodepine....
Veldig moro...

Denne vektsvingningen får jeg la være å tenke på, skjønner at det er ganske vanlig her inne.....:))

Så positivt solsikke, jeg har også merket mye bedring på diverse helseproblemer.
Jeg har gått ned 12 kilo på ca 19 uker, synes det er veldig bra, for jeg har virkelig slitt med å få noe av før.
Det har gått i rykk og napp, i starten var det så mye god mat jeg måtte prøve. Så roet jeg ned, kuttet alt med sukrin og erstatning for godsaker.
Nå blir jeg så mett og fornøyd med all den gode maten at jeg føler ikke for noe ekstra lenger. Er jeg ekstra sulten en drag innimellom tar jeg litt brie, eller Cocosa kjeks, frossen cocosa;)
Eller et ekstra måltid god fet mat.

Tror både hodet og kroppen må tilpasse seg nye vaner, og jeg er overbevist om at dette er det riktige kstholdet.

wafle4 sa for siden:

Lurte tidligere på om jeg skulle ta en pause, men det har jeg droppet. Trives jo med kuren, går sakte men sikkert nedover.:) Ikke mer enn 5-600 gram i uka. Men satser da på at det kan holde når jeg en gang når målet. Jeg har også opplevd at mange "vondter" er forsvunnet. Gått ned 17,5 og har fortsatt 12,5 igjen. Blir jeg matlei så finner jeg mye gode oppskrifter her inne. La oss stå på og nå målene våre.;)

Så flinke dere er:)
Det er jo veldig moro at man bare for noen mnd siden veide så mye mer enn i dag selv om det underveis har føltes som det har gått ganske tregt....
Jeg har også droppet å spise på kvelden slik Nerthus har skrevet om noen ganger. Spiser mer enn nok, men innenfor kortere tidsrom.
Jeg blir litt sulten på kvelden da, men det føles ganske ok likevel....
Tror jeg har gått ned en kg på noen dager nå, men må se noen dager frem i tid...(siden det svinger slik)...
men håper, håper..:)

Merker at jeg kan bli dårlig i magen av grønnsaker/ salater, har noen andre merket det?
Luft/løs mage...(sjarmerende..)

Det vanskelige er at kos for meg er å putte noe i munnen. Må liksom omlegge levesettet også, og jeg skjønner liksom ikke helt hva man har som kos nå..
sier vel litt om sykt forhold til mat/godteri ja....

Har ikke klart å kutte ut suketter og pepsi max, og håper jeg slipper...
Veldig imponert over dere som klarer det..

Måler dere kcal? HVa ligger dere på?

må bare si noe mer...:)

Den kg har jeg jobbet med lenge altså, og det er nok mest vann disse få dagene. Men det er et nytt tall på vekta som endelig er kommet:))

Og det med salat og grønnsaker føler jeg er kommet nå etter kostholdsendringen har kommet, så jeg lurte på om andre også har merket det?
...bare for å være noe tydligere...hehe

nlerka sa for siden:

Heeeii!!

Kan noen forklare for meg hvorfor jeg blir så kvalm etter jeg har spist om dagene? Har heller ingen matlyst, er litt slitsomt :P
Blir nesten mett av å tenke på at jeg skal spise liksom!
Akkurat spist pannekake (Oppskrift fra frisk med lavkarbo, Dr. Hexeberg) og nå er jeg så kvalm som jeg aldri har vært før!

Blir alt for lite mat om dagene.. Får vondt i hodet, magen osv. Og heller ikke konsentrert meg på skolen.. flyr bare frem og tilbake til toalettet! =/ kaster ikke opp liksom, er bare så kvalm..

Jeg har blitt kvitt luft i magen med mindre karbo, var svært plaget før. Så kutt ut de du reagerer på.
Diaré fikk jeg spesielt i starten, måtte regulere fettinntaket. Noen her kalte det fett diaré.

Den kg er desto morsommere og gå ned, jegvhar vekt med vannprosent, og nå som jeg har stått stille, så har vannprosenten vist mye høyere enn vanlig. Er spent på hva som skjer når det slipper- håper jo på nedgang ;)

Spis bare når du er sulten, den pannekaken er litt for mye i et måltid for meg.
Stopp når du er passe mett.?
Vondt i hodet fikk jeg da jeg gikk for fort inn i ketose?

Jeg spiser bare 2 måltider pr dag, med mye fett i maten holder det mye lenger. Kkanskje du får i deg nok?

Vi er så vant til at vi skal spise mange måltider pr dag, men det er med mye karbo for da flyr blodsukkeret opp og ned. Med LCHF skjer ikke dette.

Bare noen Tanker fra meg, sjekk også hva du spiser på diett.no?

Og solsikke, jeg har sluttet å telle kalorier, noe som er en befrielse. Spiser bare hvis jeg er sulten, og slutter når jeg er passe mett. En øvelse for meg, kjenner meg igjen i kos er mat, må tenke nytt også- men det går lettere nå som jeg er helt av det som trigget det, nemlig sukker mel og stivelse.

nlerka sa for siden:

Takk for svar :)
Men jeg har bare klart å få i meg max 2 måltider om dagen, har vært mett i tre dager, etter jeg spiste en kylling middag :P vært helt sykt! Jeg har ALLTID vært sulten hele tiden, til å ikke ville tenke engang på mat nå :O Jeg vil jo spise, er jo ikke bra å ikke spise heller liksom :P

Merka at den pannekaka var mektig.. Har bare klart å ligge og sløve bort hele dagen idag..

Ifølge diett.no så har jeg vært flink å holde meg til den der, 75/25/5 greia.. Lite carbs, masse fett, og passe med protein.
Merkelige greier uansett.. Er litt vrient se! :P

Virker som vi kan ha det litt likt Tirililltove:)
Så diareen kalles fettdiare ja, kjøper den...hehe
hadde den litt i starten og innimellom fremdeles....

Jeg klarer ikke helt å få oversikten over hva jeg reagerer på.
Nesten som at dagene er forskjellige, at det som er greit en dag ikke er det neste dag...???

Jeg vet jo at salt kan bidra til ekstra vann, men kan fløte det også? Kunstig søtning?
virker disse vektene som måler vann, fett osv?

nlerka, prøv deg med egg og bacon som start.
Nesten hardkokt egg, masse bacon, smør og masse vann.
Er en veldig bra start på dagen, synes jeg.
Mye annet kan gjøre meg uvel...
Jeg har også troa på magnesium...

Aldri stekt bacon i smør før, men det er jo skikkelig godt:)

Økt fett var løsningen for meg da jeg var i dårlig form i starten.
Og vann...
Noen tåler ikke så godt å være i ketose og må øke karbiser litt...
men jeg er for ny og uerfaren til å uttale meg om det....

Blir jo dårlig sirkel når du ikke får i deg nok næring.

Jeg har liksom aldri hatt det problemet jeg...

Du finner sikkert noen tråder her inne med gode tips....
Jeg bruker mye tid på å lese her inne..
Nesten litt slitsomt at alle spørsmål er stilt før, blir litt kokko jeg av å lese her inne.....plutselig er klokka tre om natta for jeg har lest på en tråd, som åpnet opp for nye tråder osv. Alt er spennende og interessant, det er sikkert og visst. Men veldig tydelig at man reagerer forskjellig så man må jobbe litt med hva en selv tåler/tåler ikke....

Lykke til. Kjipt når man ikke er i form. Tror det vil gå over, hvor lenge har du hatt det sånn egentlig? Vanlig med abstinenser i starten...

Jeg spsier for øvrig bare to ganger om dagen, men får i meg mer enn nok.
Sliter med å begrense meg, tror ikke kroppen skjønner helt at den er mett. Eller den skjønner det kanskje, men hodet liker store porsjoner:)
Så for meg var det nok lurt å telle litt calorier..

Tar dere calium og kalsium?

Jeg legger inn mine måltider på diett.no innimellom. Der kan man se hvordan man ligger an i forhold til anbefalte verdier når det gjelder diverse næringstoffer. Det jeg spiser, med under 5 % karber er over doble doser av enkelte og mer enn nok av andre. Kjekt å vite, for også jeg har lurt på om jeg virkelig får nok næring med så"lite" :) mat, men absolutt mer enn nok.

Jeg har tatt en multivitamin , og nå magnesium, da jeg de siste 3 netter har fått krampe i bena.
Ikke kalsiumtabletter da jeg spiser mye ost.
Men dette har jeg ikke lagt inn på diett.no så det er for sikkerhets skyld...

Spiser fisk annenhver dag fet fisk + fet fisk til frokostegget, så omega 3 kunne jeg droppe, fikk sjekket blodverdiene da jeg startet, og skal ta de på nytt etter 6 mnd

min vekt viser riktig på vann, men ikke fett, heldigvis:)For det var 10 % mindre på legens tanita -vekt, og så dyr vekt har jeg ikke, så jeg henger meg ikke opp i det, men følger litt med på vannet.

Jeg salter aldri mat, men spiser av og til spekeskinke og det merkes på vann%

Idag slapp kroppen litt vekt igjen:) feiret med ny bukse, begynte å bli mye sagging av de gamle.

wafle4 sa for siden:

ja er det ikke deilig når klærne blir for store. Jeg har funnet ut jeg må spare på dem bare for å ta dem på av og til. Blir liksom ett veldig synlig bevis på at det virker. :D

wafle4 sa for siden:

husk det er viktig å drikke vann, helst opp mot tre liter om dagen. kanskje mangel på det kan være med på å gjøre deg kvalm. For min del så trengte magen en stund på å komme igang når jeg startet med denne kosten. Følte jeg aldrri var på do i starten, men det ordnet seg etterhvert. får håpe det gjør det for deg også.:o

Kvamsen sa for siden:

Heisann! Jeg vil også gjerne være med her! Har bare gått noen dager på lchf, men føler meg allerede bedre i kroppen.

Er 165 høy og 92 kg. Vet ikke om jeg klarer 30 kg, men ser jeg 6 tallet blir jeg veldig fornøyd. Dette er absolutt et kosthold jeg kan leve med :D Har gått på hølkarbo siden før jul, og det merkes. Gleder meg til å få på meg "gamle" klær igjen!

Ville egentlig bare kommentere forrige innlegg ang. vann. Jeg har følt meg litt kvalm og uvel noen ganger, men det har gitt seg når jeg har drukket litt.

Piripi sa for siden:

Lykke til alle som skal ned 30 kg! :D
Selv skal jeg ned litt over 30 kg, og har begynt bra synes jeg. Er to uker siden jeg startet på LCHF a'la Hexeberg. Har kjøpt boken hennes og kokeboken. Så langt ned 4 kg. Bittelitt misunnelig på mannen min som har gått ned 5 kg. Synes det vises så mye bedre på han.. Men merker selv at buksene mine er blitt litt større og magen kanskje litt mindre :)

Har ikke vært sulten nesten på 2 uker! Fantastisk!! Har ikke slanket meg på mange år og da var det med Herbalife. Gikk greit ned 5-6 kg men ble fort lei av pulveret..og gikk dermed rett opp igjen de kg jeg hadde mistet pluss pluss.

Er det mange som har opplevd at om vekten står stille en stund så minker man fortsatt i cm? Jeg har ikke målt meg men vurderer å gjøre det for å se resultatene der og ikke bare på vekta.

Velkommen alle nye :)

Ang måling så er det lurt, for ofte kan man gå ned i mål selvom vekta står stille ja, gjelder iallfall meg. Innbiller meg det er fordi man mister fett og bygger muskler, hyggelig tanke ikke sant:D

Elbe sa for siden:

He he, det syns gjerne fortere på gutta, fordi fettet sitter mer konsentrert på magen. Hos oss samler det seg OVER ALT! Måling kan for mange gi et ekstra kick, da det er inspirerende at det minsker både her og der. :)

Ja, du burde måle deg, og flere steder på kroppen. Må være kjempemoro å ha den biten med seg og. Jeg gadd ikke det og angrer nå.
Tror det hadde vært ganske mange cm, for å si det sånn...
Også ved anklene.,...irriterende at jeg ikke gjorde det...

Her har det vært sara bernard lavkarbokaker...knallgode:)
men....jeg klarer jo ikke å spise bare en, så jeg proppet i meg....typisk nok.
Og er så dårlig i magen. Vondt, diare, kvalm og uggen...føler meg småforgifta....skjønner at det er sukrinen da jeg har hatt det slik før...
Noen andre som blir dårlig av sukrin? Splenda?
Jeg tåler natreen da..
Men tror vi da dropper lavkarbokake 17 mai...
Sikkert like lurt da det er maaaange kg igjen, og man blir jo lett fysen på mer etter slike kosedager (når man ikke blir syk da)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.