MMMMMMMMMMMMMMMM. Dei var kjempegode:D
Ingen egg smak eller svampete som noen sier:)bare gooode.
Til dere som har vært i gamet lenge, vil brøderstattere som disse bollene vere en vektbrems?
Lagde disse i dag jeg også. Dem er veldig gode. Selv om jeg synes nok sesamfrø kan gi en litt besk ettersmak, men som blir borte med litt pålegg på. Men kjenner jeg går og smågulper litt sesamfrø enda. hehe
Uææ.
Ser på mine linfrø der står det 18 gr k.h og på sesamfrø 9 gr k.h (pr 100gr)
Eg laget dobbel oppskrift mao 100gr s.frø og 50 gr l.frø da. Da blir det 18 gr k.h kun i frø so kjem eggene på til sammen 5.
Hm da blir det visst 23gr k.h i mine 16 boller som igjen blir til 1,4gr k.h pr stk.
Kva slags produkt har du brukt når du får 5 k,h på heile røra:confused:når eg får 11,5:eek:
Jeg bruker blender/ hakker.... 'Kan også bruke selve stavmixeren. Men ta da litt og litt... (Jeg prøvde en gang å male gaaanske mye linfrø på en gang, og da tok stavixeren nesten fyr :o)
.
Spørsmål: Jeg har begynt å regne egg som ca 0,2 til 0,3 karber pr stk nå, er det riktig ?
Og vet noen om det er noen forskjell i karber på hele og malte sesamfrø?
Disse var gode og raske/enkle å lage. Men jeg hadde glemt at magen min ikke setter pris på linfrø...:rolleyes: Hehe. Tusen takk til alle snille "oppskriftsforskere" som deler!! :)
Når du har skrevet et innlegg her nå ligger det på siden din på kontrollpanelet ditt:)Eller vist ikke du skriver så kan du trykke øverst til høyre på abboner på denne tråden der hvor det står trådverktøy.
Håper jeg forklarte meg greit ikke min sterkeste side:D
Tja, njæææ..... det vet jeg faktisk ikke. Syns ikke bakverk med soya blir noe særlig....
Men du kan jo prøve....De vil jo bli stekt...
Men jeg vet ikke hvor mye du skal ha i .......
.
Takk for oppklaring, Gerd!
Var ikke obs på forskjellen mellom sesamfrø med og uten skall, ser at jeg har kjøpt de med skall og mest karber.
Nå skal jeg unngå den tabben i fremtiden! --:)--
Tusent takk for deilig frokost i dag ;) Rundstykkene stod til forventningene.
Eneste forskjellen jeg gjorde var å ha i littegrann mere linfrø, og noen linfrø som ikke var knust.
Det beste er jo at dem er så suupre enkle å lage. Tar jo bare noen få minutt å slenge dem sammen med stavmiksern. Steker dem og voila, ferske varme rundstykker som virkelig smaker deeeilig:D
Kjøper 4 brett i Sverige den 20 hver mnd og er allerede på 3 brettet :eek: Varierer litt hvor mye jeg bruker ,men dere kommer med så mange gode oppskrifter jeg må teste ....Men helsa er viktigere enn høna,så da får jeg bare hamstre (selv om gubben syns det er litt pinlig når jeg fyller vogna)
Ja, disse er toppers.:)
Jeg bruker de også både til frokost og lunsj, men kan for mye bli en partystopper?
Eller lønner det seg å variere litt?
(mener jeg har lest at frø kan bli partystopper, men jeg leser mye rart)
Frø kan være en partystopper ja, men er veldig individuelt.
Kan værtfall være en ide og spise så fettrikt pålegg som mulig. Er jo litt ost i disse, men dog.
Jeg er ny på fullstendig lavkarbo så med fare for å virke totalt uvitende. Hva mener dere med "partystopper"?
Jeg sliter med forstoppelse. Har opplevd at sesamfrø i salat har vært til hjelp. Betyr partystopper at man faktisk får fart på renovasjonsanlegget (les tarmene)?
Takk for at du deler så mange flotte oppskrifter Gerd, mye inspirasjon å finne i alle dine bidrag her inne! Frokostbollene dine skal jeg absolutt forsøke meg på en dag, ser veldig gode ut.
dette var jo en superenkel oppskrift, meen de smakte litt for mye omelett for meg... takler ikke omelett for tia. er det noe jeg kunne byttet ut litt, feks ett egg med en dæsj creme fraiche skal tro??:)
Jeg satt her og lurte på hva jeg skulle ha til frokost... Det tok meg ca 2 minutter. Denne lå på toppen av siden, og jeg har alle ingrediensene, så da går jeg rett til kjøkkenet for å lage det!!
Ble litt mye eggesmak ja. Tenkte å prøve med rykende ferske egg, rett fra høna liksom, som jeg er så heldig å få tak i. Men vil forsøke å bytte ut to av eggene med noe annet. men superenkel å lage. Skikkelig moro. :)
Disse må jeg prøve... Sist jeg bakte lavkarbo brød smakte det bare fuglefrø, men denne ser jo ut til å ikke ha alt for mye frø oppi :) Tror jeg må bake den ikveld allerede...
Lagde disse nå og de er helt nydelig. Takk for oppskrift ! smakte rundstykker. Spiste den varm med smør og ost på, Mmmmm, nesten synd jeg ble mett av en;) Kommer til og lage disse ofte, kjempe enkelt !
Disse var kjempegode, men hva er vitsen med å grovmale sesamfrøene?? De er så små, så jeg ser ikke vitsen.
Jeg lagde dem i allefall uten å male noe som helst, og de var gode!
Jeg følte overhode ikke for omelett i dag, så da testet jeg ut disse. Men jeg tok en teskje med creme frechs i og litt bakepulver, og jeg tok de i store muffinsformer. De ble utrolig gode, overhode ingen eggsmak, ble mett på 1.5 stk. Men jeg fikk regnet ut at de var 2 g karbohydrater pr stk. Som pålegg tok jeg skinke på en, vossafår på en, og yoghurtnaturell som var tilsatt bringebær i (som var kjørt i mixer).
Utrolig godt og så lettvindt. Disse blir med meg på nattvakt i natt altså!!
Abbonere på denne tråden, må nesten prøve disse i morgen, for vi går ikke tom for egg med det første... Jeg har nemlig 14 høner som forsyner både oss og familiene våre med egg:D Og jeg klarer ikke å spise så mange egg om dagen.
Nå vet ikke jeg hvor du bor på Gjøvik, men det er flere i Elverum som har hagehøns:D
Det holder med 4-5 høns og ingen hane. Hønsa bor fint i et dukkestue hører jeg folk si og jeg har sette flere dukkestuehønseri.. Selv bor vi på småbruk da. Men høns er verdens letteste dyr å holde; litt kraftfòr og vann, litt rotfrukter i vintertiden( for kos også fordi det er rasende morsom å se 20 høner gå løs på ei kålrot), flis på gulvet, vagler til å sove på og fra uti mars til slutten av oktober går de ute halve døgnet og finner seg mat sjøl( øh, gjerder kan være lurt, naboen 500m unna ringte her en dag og lurte på om vi mangle ei brun høne)
Dog kommer 4 av hønene mine fra en i Elverum som fikk klager fra naboene( naboene bor litt vel tett på)...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.