Frokost: 2 speilegg, 4 skiver bacon, 1 tomat.
Lunsj: 2 fiberrik med ost, pølse, agurk, paprika og litt majones.
Mellom: 1 yoplait yoghurt, litt frukt.
Middag: wok m/svinekjøtt, brokkoli, squash, løk, babymais, paprika og ca 50 g basmatiris. Sweet and soursaus.
Kvelds: jordbær med vaniljekesam.
Mulig jeg lager meg noen osteknekkis snart ;)
Spørsmålene hagler på for meg her.
Vi skal starte med Lindbergs i morgen men jeg lurer jo på litt sånn etterhvert.
Du skriver at du har spist 50g basimatiris. Mener du da 50g før du koker den ?
Hmmm....det er vel antagelig det ellers så ble det ikke en munnfull engang:confused:
Brukere dere noen spesielle vitaminer?
Hva er osteknekkis.....hørtes så innmari godt ut :o
Skal prøve å henge oss (Fideline og Rally) på tråden for å få litt innput og "orden i sysakene"
Ikke kommet helt og fullt i gang ennå (starter mandag). Men siden jeg spiser litt sånn generell lavkarbo håper jeg at jeg allerede er litt på sporet når det gjelder lindberg...
Frokost: 2stk fiberrik med spekepølse, ost og majones
Lunsj: 1 boks makrell i tomat (skrapte vekk tomatsausen)
Middag: pølsegryte bestående av falukorv, løk, paprika, baconost gratinerte med bittelitt norvegia.
Jeg spiser nok ikke mer enn 50g ferdig kokt basmatiris. Er ikke så glad i det, så da klarer jeg fint å begrense meg.
Jeg bruker multivitaminer, mineraltilskudd og omega3-tabletter.
Osteknekkis lages enkelt ved å kjøpe Kavli ost i skiver - de finnes i ulike smaker- og kjøre 2-3 minutter i mikro-eller stekeovn til de er sprø. Kjempegodt :)
Har man mange spørsmål, er det lurt å lese de klistrede trådene øvers i forumet.
Det ser ut som veldig lite mat, syns jeg. Fedon anbefaler jo en grei frokost, helst et par mellommåltider, en god lunsj og middag. Syns du hadde lite grønnsaker også.
Det er ikke lavkalori eller sultekur dette her. Poenget er jo å leve med kost i balanse, og gi kroppen den næringen den trenger.
Les de klistrede trådene øverst i forumet, om du er usikker :)
Bare hyggelig, Fideline. Håper det var til litt hjelp :)
I dag har jeg spist:
Frokost: 2 speilegg, 4 skiver bacon, 1 tomat, vann og vitaminer.
Lunsj: kyllingfilèt med brokkoli, blomkål og litt gulerot.
Mellom: 1 yoplait yoghurt, 1 neve paranøtter og 1 fiberrik med pølse og majones.
Middag: nachos. Spiste kanskje 10 chips, og ellers mest kjøtt, grønnsaker, salsasaus og rømme. C-måltid, men ikke så ille likevel.
I kveld skal vi på kino, og jeg har en sukkerfri sjokolade med i veska. Mulig vi går ut og tar et glass vin og to etter kinoen. God fredag til alle :)
Takk for tilbakemelding på maten:-) føler ikke jeg spiser lite, men det kun e kanskje se litt sånn ut. Middagen var ganske stor, og så er jeg ikke så sulten om dagen (småsyk, så får rørt meg litt lite).
Ser den med lite grønnsaker, må virkelig bli flinkere der altså. Til lunsj spiser jeg som regel en stor salat (i kantina på jobb), men frokosten er det lite grønt på... Skjerpings!
I går ble det følgende mat:
F: 2 fiberrik med Spekepølse, ost og majones, litt agurk (min faste frokost)
L: en skyr (nam, den var god!)
M: tacokjøttdeig, tomat, agurk, salsa, litt ost og masse hjemmelaget guacamole (guacamole var lettvint og supergodt, så det skal lages igjen altså)
Så langt gikk alt bra. Men skeiet ut med 50 g sjokolade til kvelds. Veldig godt, men litt skuffa over meg selv. Neste gang blir det vaniljekesam og bær altså. Ble litt rødvin og, men har forstått det som fedon synes det er grei:-)
Syns fortsatt det ser ut som lite mat, Cheyla, og Fedon er det ikke. Men nå står det bare lavkarbo i boksen din, så da blir det vanskelig å si noe om hva som er rett/feil. På Fedon er i hvert fall ikke en Skyr en fullverdig lunsj, og du har ingen mellommåltider og lite grønnsaker. Men hvis det funker for deg, skal ikke jeg legge meg opp i det ;)
I dag har jeg spist:
Frokost: 2 speilegg, tomat, agurk og paprika til. 4 osteknekkis med pølse og agurk på.
Lunsj: crispysalat med reker, majones og avokado.
Mellom: en Skyr.
Middag: indrefilèt av okse med brokkoli, løk, sopp, paprika, babymais, squash og litt bernaisesaus. Steike godt!
Til kveldskos blir det enten bringebær med vaniljekesam eller litt sukkerfri sjokkis til et glass rødvin :)
Frokost: omelett med ostedryss og spekeskinke, tomat og noen nøtter.
Mellom: yoplait med nøtter
Middag: ovnsbakt laks med kokte grønnsaker og gratinert blomkål
Mellom: salat med kylling og tomater, sesamolje
Kveldskos blåbær og jordbær med vanilje kesam.
Knaker litt gresskarfrø innimellom og drikker mye vann.
Vitaminer og omega3
Maten funker godt hittil og jeg føler meg ikke så oppblåst og stinn.:)
I dag ble dagens første måltid kl 12.30, så kan vel ikke kalle det frokost :P Og generelt lite mat, men har hatt en drittdag, og har ikke hatt særlig matlyst.
Da blir det som følger:
Brunsj: eggerøre, bacon, tomat, agurk og paprika. Noen reker med majones og litt crispysalat.
Mellom: en neve paranøtter.
Middag: Scampi i sweet chillisaus med crispysalat, paprika, babymais, agurk og ca 75 g basmatiris.
Kvelds: Bringebær med vaniljekesam.
Frokost: 2 speilegg, 1 tomat, vann og vitaminer.
Mellom: en yoplait yoghurt, litt frukt.
Lunsj: 3 fiberrik med ost, pølse, agurk og majones.
Middag: Kylling tikka masala med salat og litt basmatiris.
Kvelds: en skål bringebær med vaniljekesam.
Tror det blir noen paranøtter her snart :)
Frokost: 2 speilegg, 1 tomat, vann og vitaminer.
Lunsj: blandet salat med olivenolje, salt og pepper som dressing, reker.
Mellom: en Skyr, noen biter frukt.
Middag: ovnsbakt laks med brokkoli, blomkål, reddiker, rødløk og babymais, hollandaisesaus.
Kvelds: en skål jordbær og bringebær med vaniljekesam.
Frokost : 2 skiver jukseloff med creme fraiche og bringebær
Lunsj : 3 skiver spekeskinke og en skål rømmegrøt
Ehhh bilsnacks :o : atkins bar
Middag : taco kylling med egg,salat,ost og rømme
Håper jeg holder meg mett resten av kvelden,eller så står det rømmegrøt rester i kjøleskapet :D
Frokost: omelett av 2 egg med løk og ostedryss, tomat og 5 skiver bacon
Mellom: yoplait og nøtter
Middag: torsk i form med baconterninger,løk, grønnsakblanding. Matfløte og ost over. Krydret med litt salt, pepper og chilli.
Mellom: cottagecheese med bringebær og litt nøtter
Kvelds: 2 tynne skiver fedonbrød med masse makrell i tomat og et lite glass lettmelk
Jeg er hjemmeværende fordi jeg er 100 % ufør og så elsker jeg å lage mat som ser god ut. På Fedon så er jo det kjempeartig da jeg fråtser i flotte oppskrifter som gir meg inspirasjon til å la gubben prøve nye ting.
Jeg komponerer sammensetninger selv også med innhold av ting som er bra og som vi liker godt :)
Frokost: CarbZone LowCarb-skive med 1 boks med makrell i tomat minus mesteparten av tomatensausen, men med mye majones til
Lunch: Salat med noe paprika og ost og 4ss olivenolje og 150g kalkunkjøtt
Middag: Thai brokkolisuppe med kokosmelk, posjon med 2ss cocosa og 50g stekt kjøttdeig.
Kveldskos: En tripe med Cloetta 72% sjokolade og et lite glass med Pepsi Max...Føles som jul :)
Frokost: 2 Wasa Fiber balance med cottagecheese, pepperrot, tomatskiver og kokt skinke ( 1 til meg )
Lunch: tomat og agurksalat med rester av kyllingkjøttdeig og sesamolje
Middag: Jukselasagne:AUBERGINER MED KJØTTSAUS
2 auberginer skrelt og i skiver stekes i panna med olje, salt og pepper
legg de så i en ildfast form som er smurt med olje
fres litt bacon i terninger + løk og legg oppå auberginerskivene
Sopps spaghettisaus med kyllingkjøttdeig (ca halvparten, resten fryser du til neste gang)
avkjøles og blandes med litt jalapenopepper, estragon og hvitløkpulver. Rør inn 1/2 fløtehus med matfløte og fordel dette over auberginene og baconet. Dryss revet ost på toppen og gratiner i stekeovn ca 30 min
Server med grønn salat eller spisese som det er.
Mellom: 1 skive fedonbrød med egg og sild
Kvelds: salat med tomat,bladsalat,agurk,ostrester, kyllingkjøtt, egg og sesamolje.
mellom før natta, noen nøtter
Får helt vann i munnen av maten du lager, Fideline :)
I dag har jeg vært hjemme fra jobb pga dårlig form, så det har blitt så som så med mat...
Frokost: omelett av 2 egg med 1 bratwurst i, revet ost på og en tomat til. Vann og vitaminer.
Middag: 2 karbonader med ost, salat, tomat og løk.
Kvelds: en skål jordbær med vaniljekesam.
Har prøvd å drikke mye vann, men har nok ikke fått i meg mer enn 1,5 liter.
Håper formen er bedre i morgen altså!
Takk for komplemang Mama. Jeg er bare glad i farger og god smak og da komponerer jeg i vei etter hva jeg får lov å disponere...........kanskje jeg valgte feil yrke og skulle vært kokk :D
Jeg har vært i dårlig form i dag også, ikke fått handlet inn riktig mat, og dermed ikke hatt noen optimal mat-dag. Men sånn er det noen ganger. Tar det inn igjen i morgen :)
Frokost: 2 havreknekkebrød med kokt egg, tomat og majones.
Middag: Mexikansk gryte.
Kvelds: 2 havreknekkebrød med ost, salami, agurk og majones.
Frokost: omelett av 2 egg m/løk og ostedryss, 3 skiver spekeskinke og tomat ( ansjos til meg)
Middag: Betasuppepose med ekstra kjøttpølsebiter og kål
Mellom: 1 stk ost og baconpølse med et lite grovt pølsebrød
Kvelds: salat med kylling, egg, tomat, agurk, bladsalat og sesamolje ( 2 tynne Fedon brøskiver med egg og røkelaks for meg)
I dag ble det litt lettvindtmat fordi det var møter og jeg underviste på data.
Grønn salat klarer ikke jeg å spise for det kjennes ut som jeg spiser bare noe med metallsmak........har aldri fått dreisen på sånn salatsmak :(
-7.7 kg på gubbeluren nå, siden 17 januar. Er han ikke flink :)
Frokost: 2 Wasa fiberbalance m/pepperot,cottagecheese, kokt skinke og tomat ( 1 til meg )
Mellom: yoplait med blåbær og musli.
Middag: resten av kjøttsuppa fra i går
Mellom 1 gulrot pluss druer og noen nøtter
Kvelds : salat av lettstekte scampi, tunfisk, tomat, agurk og rukkola 1 skje m sesamolje over
TV-kos: litt bær og vanilje kesam
Frokost : kopp te
Lunsj : 3 små egg og 6 striper bacon (mett ja :))
Middagen i dag trur jeg blir Gerd sine tynne dessert pannekaker,for vi skal ha små barn på overnatting :D fyller de med litt krem og bær,så blir alle veldig fornøyde
Frokost: 2 fiberrik med ost, pølse, agurk og majones.
Lunsj: 2 grillpølser dyppet i ketchup (karneval på jobb med pølsefest, så da valgte jeg det minst dårlige alternativet)
Mellom: reker med majones, isbergsalat, paprika og agurk.
Middag blir: grillet kylling med forskjellige grønnsaker og kylling bretagne saus.
Mulig jeg tar en Sjokoladeprinsjokkis til et glass rødvin i kveld :)
Før ovrig er jeg frustrert over vekta, som går opp og ned med +/- 1-2 kilo hele tiden. Kan f.eks veie 76 kilo en dag, og nærmere 78 den neste, for så å være 76, 5 dagen der etter. Arrrrgh!!
Så "godt" å se at andre også rister på hodet av vekta mama67.
Gubben min siger jamt nedover i vekt mens jeg står rolig omtrent.
Jeg spiser mindre enn han, drikker mere vann og trener faktisk mere og hardere. Vi er i fysioens treningslokaler man-ons-fredag morgen, der jeg trener en kombinasjon mellom styrke og utholdenhet så svetten renner + lange raske gåturer de andre dagene der jeg også går meg svett.
Nå skal jeg til legen 9 mars så jeg skal be om råd og blodprøver. Har mye nattsvette og uregelmessige blødninger nå antagelig fordi jeg har startet på overgangsalder (gammel røy jeg jo :o ) men jeg har jo både fibromyalgi, sjøgrenssyndrom og et bekken som ikke forstår at det er snart 16 år siden siste fødsel :p så kroppen er jo ikke helt i balanse MEN jeg bruker mindre smertestillende etter omlegging til Fedon........
Menn går jo generelt mer og raskere ned i vekt enn kvinner, sånn er det bare. Men jeg er frustrert over at det ikke kan stabilisere seg, og gå ned over, smått om senn. Det aner meg at det handler om for lite aktivitet, for jeg er jevnt over veldig flink med kost og drikke.
Ja, sånn kan det jammen føles! Men en merker at med stigende alder, kommer kiloene lettere på, og er mye vanskeligere å få av. Hvert fall så har det vært sånn for meg...
Har hatt en bra mat-dag i dag, syns jeg. Det er lettere når man har fri, enn når man er på jobb, av en eller annen grunn.
Frokost: 2 speilegg med tomat til. Vann og vitaminer.
Mellom: en skål bringebær og blåbær med vaniljekesam.
Lunsj: Rester av kylling fra i går med salat bestående av crispysalat, agurk, tomat og paprika. Mikset min egen dressing av rømme, krydder, litt naturell yoghurt og en sprut sitronsaft.
Mellom: en Skyr og noen paranøtter.
I kveld skal vi ha taco. Jeg spiser det meste, bortsett fra skjell/lefse og mais.
Har en Sjokoladeprinsensjokkis til kveldskos :)
I morgen reiser jeg bort et par dager, og erfaringsmessig er det ikke like lett å spise riktig hele tiden på tur, men jeg velger de beste alternativene hele veien. Så får det ikke hjelpe at det ikke blir helt i tråd med Fedon et par dager.
Da jeg begynte å spise frukt gikk jeg sakte men sikkert opp en kg ettersom jeg spiste flere og flere av dem. Etter en uke helt uten frukt har jeg idag gått ned den kg jeg hadde gått opp. Jippi! Frukt er ikke for meg:)
Frokost: et stort egg, 50 g ost og 5 ml linfrøolje.
Lunsj: en utplukket salat kjøpt på cafe med litt kylling i.
Middag: atkinsbar og 50 g ost.
Kvelds: stor salat med kanskje opptil 200 g kylling og en liten avokado som dressing.
Drikke :te og kaffe med ren soyamelk, vann og noe pepsi max.
nu har jeg ikke vært så nøye på et par uker. Vært bortreist og i helga har jeg vært på fest..
så de 2 kg jeg hadde gått ned er på igjen :(
Men optimist som jeg er, er jeg klar igjen i morra. Fokus!! Dette er en livsstil så selv om jeg sklir ut er det "fedon" mat jeg skal leve på -
I dag har jeg spist:
frokost: 1 stk kald pizza, kaffe ;)
lunch: 1 skive brød og 2 hjemmelaga knekkebrød med ost. kaffe.
middag: kylling, salat og litt ris.
kvelds: bær, kesam og nøtter.
Jeg skal prøve å spise litt mindre fett enn jeg har gjort og se om jeg går ned, det er jo det jeg ønsker selv om det er en løivsstil :)
Frokost: omelett av 3 små egge med ostedryss, løk og 4 skiver bacon
Middag: (sov litt lenge ja ) 1.5 stor hjemmelaget elgkarbonade med grønnsaker og en spiseskje brun saus.
Mellom: yoplait med 5 valnøtter
Kvelds: to Wasa fiber balance med cottagecheese, pepperrot, skinke og agurk
I dag blir det:
Frokost: 2 Wasa fiberbalance medcottagecheese, skinke, pepperrot og agurk
Mellom: Yoplait med litt valnøtter
Middag: Laks og torsk i form med toro sin gratinerte saus men jeg laget den på mager Crem Fraiche ( en form med 400g laks og 200g torsk gir tre middager til to pers) Kokte grønnsaker og tomatbåter til.
Mellom: 1 ss gresskarfrø, 1 ss solsikkekjerner og 5 knuste paranøtter, 1 ss cottagecheese
Kvelds: salat av kyllingkjøttdeig, egg, tomat, agurk, rukkola og bladsalat. 1 ss sesamolje og 1 ss agurkdressing
Jeg er rimelig nystartet Helene men det ser da ikke så hakke gale ut det har spist :)
Her er vår liste i dag
Frokost: 2 Wasa fiberbalance med pepperot, kokt skinke og cottagecheese( jeg 1 med makrell i tomat)
Mellom: 1 yoplait (meg: jeg feiret 9 mnd uten røyk og tok noen bær med lett vanilje kesam og noen nøtter)
Middag: en slags lasagnetterligning med 50 g fullkornsmakaroni fra AXA, rester etter spaghettisaus med kjøttdeig, litt kaffefløte og ost.Chilipulver på toppen og tomat, agurk og rukkola salat.
Mellom: 2 hardkokte egg med sild til meg og røkelaks for gubben
Kvelds: en salat med kyllingkjøttdeig, litt ost, egg, tomat, agurk, grønnsalat og rukkola og olivenolje.
Vi har liksom funnet en rytme på maten nå og jeg har sakte begynt å gå ned. Gubben står litt rolig men han er for dårlig med vannet. Har øket det en del på han nå, så vi får se, maten er det i hvertfall ikke :D
Heisann
Nå ble jeg glad for å se denne tråden, og slenger meg på dere. Som dere ser er også jeg en -67 modell, skjønner at jeg ikke er alene om det her ;)
Jeg prøver hardt og mer enn hardt for å holde meg til fedon etter svangerskap og MYE amming i 1.5 år. Nå er snuppa 19 mnd og får kun to måltider om dagen av meg, og jeg må stramme kraftig inn her :ja:
I dag har jeg spist/skal spise:
frokost: Havregrøt av store havregryn m en klatt smør, fruktose og kanel.
lunsj: To egg, to skiver Fedonbrød m kaviar og leverpostei
middag: Wok m chilipaste, kokosmelk, grønnsaker (sukkererter, paprika, chili, gulrot, squash). Og litt risnudler.
Kvleds: Ikke sikker enda, yoplatiyoghurt og nøtter kanskje? Middagsrester? Vi får se.
Og jeg innrømmer skamfull at de to dagene jeg har vært på tur, har vært totalt på trynet når det gjelder mat. Har vel knapt spist så mye drittmat på så kort tid, til tross for gode intensjoner. Men spist er spist, og i morgen er det fullt fokus igjen :)
I dag har jeg spist:
frokost: en skål havregrøt av store havregryn
lunsj: salat m skinke, tomat, avocado og fetaost
middag: krydret bønnesuppe med pølse (har lagt ut oppskrift her på forumet)
kvelds: to fedonskiver med ost og vossafår.
Ellers var jeg og veide meg hos tanita i dag, og har gått opp 3 kg etter ammeslutt. Det ante meg, så nå skal jeg kutte ut grøt til frokost og bytte ut med egg. Blir nok omelett m egg, ost og tomat eller noe. lei kokte egg...
Jeg skal også kutte ut alle fullkornsprodukter til middag, dvs pasta, ris og byggris. Dette tålte jeg jo fint da jeg fullammet.
Ellers har det vært en fin matdag. Ikke sulten mellom måltidene, så det har vært passe.
Frokost: omelett av to egg med bratwurst og en tomat til. Vann og vitaminer.
Lunsj: tomatsuppe med egg. Vann å drikke.
Mellom: 2 fiberrik med ost, pølse, agurk og majones. En kopp te.
Middag: en kyllingfilèt med brokkoli, paprika, purre og sopp. Litt bretagne kyllingsaus til. Et glass Pepsi max.
Kvelds: en skål bringebær og blåbær med vaniljekesam.
Ca 1,5 liter vann utenom drikke til måltidene.
ja prøver igjen! :)
jeg er inne i en slitsom peride nu, men prøver å holde fokus på rett mat, kan være en utfordring! Tenker at det jeg spiser må være rett så langt det går. :))
Er også skikkelig lei av salat, makrell, rugbrøg og youplait 0,1 yoghurt.!! :(( Og det er et problem, vært basis... - må lage en ny type salater trur jeg.
frokost/lunch: 1 skive fedon brød med laks og majones. vann og kaffe.
mellom: 1 yoghurt med nøtter, noen druer.
middag: omelett av 2 egg, sopp, løk, paprika, 3 osteskiver, The og vann.
etterm/kveld: ! skive fedom brød med laks og majones, noen få biter stekt svinekjøtt, nøtter, druer, kaffe, vann. BÆr med biola eller vanilje kesam. :)
Tungt når man blir lei maten, da er det på tide med litt variasjon! jeg har lagt ut tre nydelige suppeoppskrifter som passer til fedon inne på middagsoppskriftene.
Jeg bruker mye oppskrifter forøvrig, og har nå bestilt meg Hexebergboka.
og masse ros tilo deg mama67, du er så flinkover tid - imponerende :))
jeg er så frem og tilbake, og går like fort opp det jeg går ned!! spiser nok for mye av og til , og gal mat av og til og da går vinninga opp i spinninga ;)
Takk, men nå har jeg virkelig ikke vært flink noen dager. Og jeg merker at jeg må bare ha fokus hele tiden! En to-tre dager med "slakk", så ramler jeg fort helt utpå, og det er et slit å ta seg inn igjen. Sånn kan jeg jo ikke holde på, for dette skal ikke være en diett, men en livsstil. Og det er nesten skummelt å se at jeg ikke kan gi meg selv "lov" til å miste litt fokus, uten at det går helt galt.
Det kommer til å bli bra for deg også, over tid. Det er jeg helt sikker på! Det gjelder bare å hele tiden tenke på hva kroppen har det best med. Selv om det er vanskelig noen ganger.
i dag har jeg spist/skal spise:
frokost/lunch: 1 skive fedon brød med en skinke skive, 1 egg, avocado og tomat. masse vann og kaffe.
lunch: 1 egg, stekt svinekjøtt, løk, tomater, litt blomkål ris.
middag: fisk og broccoli/blomkål grateng.
Kvelds blir nok bær og kesam, nøtter.
Er ikke frisk så er hjemme , så det skorter både på matlyst og energi :(
Det er vel bare sånn det er når man er en eks-karbojunkie. En gang junkie, alltid junkie :p
Og jeg må innfinne meg med at dette er noe jeg må leve med og være bevisst på hele livet.
Frokost: 2 speilegg, 4 skiver bacon, 1 tomat. Vann og vitaminer.
Mellom: en Skyr
Lunsj: 3 fiberrik, en med ost, pølse, agurk og majones, to med pølse og italiensk salat.
Mellom: reker med majones og avokado.
Middag: kyllingfilèt, brokkoli, blomkål, purreløk og sopp woket i panne med sweet chillisaus.
Kvelds: en skål bringebær og blåbær med vaniljekesam.
Frokost: frokostpannekake. Er kjedelig der, det er det samme hver dag. ;)
Lunsj: Hadde planlagt avocado, men siden barselvenninne overrasket med nydelig salat og dressing, ble det det. (Hun serverte kanelboller sist, så jeg forventet noe i den stilen.)
Middag. Taco!
Litt rar meny idag grunnet dårlig apetitt etter oppkastsjau forrige natt.
En atkinsbar
Bringebær med sukrin
Bringebær med sukrin og tre skiver norvegia lett-ost
Et grønt eple
En minisalat med iss-salat, agurk og løk med litt olje, sitronsaft og sennep
og en pakke med kyllingpålegg.
Frokost: Havregrøt av store gryn m smør, fruktose og kanel (hadde ikke egg i hus)
Lunsj: Salat fra kantinesalatbar m tomat, feta, løk, agurk, linser og egg
Da jeg kom hjem og var sulten: To skiver Fedonbrød med rekesalt og salami
Middag: en skål suppe fra i går (men alle pølsene og bønnene var bortevekk ;))
Kvelds (middag): Kyllingfilet m sopp og paprika. Stekt og med rømme.
En appelsin
Omleggingen går greit, men jeg har fryktelig lyst på sjokolade, noe jeg ikke har hatt lyst på lenge!
Det er jo ikke store endringer egentlig, bare litt mer bevisst. f eks på jobben i dag. jeg er ofte på seminarer hvor man blir servert rundstykker osv. Greit de er grove, men hittil har jeg kunnet unne meg disse lunsjene og tenkt at det går nok bra. Men i dag kjøpte jeg altså salat, og det føles bra.
Magen min er også mye bedre av å kutte ut hvetemel HELT fra kostholdet. Hvetemel og sukker gjør meg fryktelig oppblåst i magen.
Håper disse kiloene som har sneket seg på går raskt av igjen!
Lunsj: 2 fiberrik med ost, pølse, agurk og majones. Styrte unna nybakte fastelavensboller med krem! stolt
Mellom: En Skyr, en neve paranøtter.
Mellom: reker med majones og avokado.
Middag: biff med brokkoli, blomkål, løk, sopp og bernaisesaus.
Kvelds: bringebær og blåbær med vaniljekesam.
Magen har ikke vært helt i vater i dag, så det har ikke blitt så mye mat. Men er bedre nå, så helt galt blir det vel ikke til slutt. Litt for lite grønnsaker.
Frokost: 2 bløtkokte egg med spekepølse og majones.
Lunsj: 2 karbonader med ost stekt i ovn, tomat, salat og løk til.
Mellom: en neve paranøtter
Middag: lavkarbopizza med kjøttdeig og løk.
Kveldskos blir bringebær og blåbær med vaniljekesam.
Føler jeg begynner å få grei kontroll på dette her igjen. Har jo levd slik i mange år, men må bare få strukturert måltidene igjen. Og venne meg til at det er dette som er tilnærmet mitt vedlikeholdskosthold.
Frokost: To egg, en fedonskive
Lunsj: leverposteibiter og syltet agurk (i mangel på annet spiselig)
Middag: Pølse fra Bønes gård med squash og blomkål
Mellom: Yoplatiuyoughurt og en mandarin
Litt kos i form av 70% sjokolade
I dag har jeg vært ekstremt fysen på noe hele tida! Mistenker at det er fordi jeg har drukket for mye Pepsi max i helgen. Syns jeg har spist hele dagen, så nå blir det greit å skrive ned for å få litt oversikt.
Mellom: en Skyr og en neve paranøtter
Lunsj: restene av pizza fra i går, 4 små biter
Mellom: bringebær og blåbær med vaniljekesam
Middag: 2 karbonader med ost, salat, tomat og løk.
Kvelds: en liten skål yoghhurtis. Totalt unødvendig, men godt var det lell :P
Lunsj: 2 fiberrik med ost, pølse, agurk, rødløk, tomat og majones.
Mellom: en Skyr og en neve paranøtter
Middag: 2 bratwurst med løk, sopp, paprika og babymais, gratinert med ost.
Mellom: en skål bringebær med vaniljekesam.
Kvelds: en karbonade med ost, salat og løk.
Frokost: omelett av to egg, en tomat.
Lunsj: 2 fiberrik med ost, pølse, agurk og majones.
Mellom: en Skyr og en neve paranøtter.
Middag: 2 bratwurst med sopp, paprika, brokkoli og minimais - gratinert med ost.
Mellom: en liten skål bringebær med vaniljekesam.
Kvelds: en porsjon havregrøt med kanel, litt fruktose og smørøye.
Frokost: havregrøt med kanel, fruktose og smørøye
Lunsj: 2 fiberrik med ost, pølse, agurk, majones, italiensk salat.
Mellom: 2 kokte egg med pølse og majones
Middag: svinekjøtt med blomkål, brokkoli, babymais, sopp og bernaisesaus.
Kvelds: en skål bringebær med vaniljekesam, en neve paranøtter
Lunsj: 3 fiberrik med forskjellig pålegg, ost, skinke, pølse, tomat, agurk, majones.
Mellom: en Skyr og en neve paranøtter, litt frukt.
Middag: en kotelett med blomkål, brokkoli, sopp, babymais og bernaisesaus.
Mellom: litt bringebær med vaniljekesam.
Kvelds: 5 skiver osteknekkis med pølse og majones.
Har også spist en Atkinsbar i kveld. Ble litt fysen. Har drukket masse vann i dag også.
Frokost: 2 speilegg, 4 skiver bacon, 1 tomat, vann og vitaminer
Mellom 1: maulet en røkt kjøttpølse :P
Mellom 2: en Skyr og en neve paranøtter
Sen lunsj: 2 fiberrik med vossafår og italiensk salat
Middag: 2 kyllinglår, brokkoli, sopp, løk, paprika, kylling bretagnesaus
Kvelds: en skål bringebær med vaniljekesam
Tenker det blir en Sjokoladeprins sammen med et glass rødvin i kveld :)
Mellom: en Skyr og en neve blandede nøtter.
Lunsj: et kyllinglår med salat av crispysalat, tomat, agurk og paprika. Litt rømmedressing.
Mellom: en skål blandede skogsbær med vaniljekesam.
Middag: ca 150 g indrefilèt av okse med brokkoli, blomkål, sopp og babymais, bernaisesaus.
Har hatt en kjempetravel dag, og knapt hatt tid til å spise, så maten bærer preg av det.
Frokost: omelett av 2 egg med tomat og agurk til.
Lunsj: 2 havreknekkebrød med ost, skinke og majones.
Mellom: en Skyr, en halv banan, noen pærebiter.
Middag: 3 cheeseburgere (uten brød) med salat, agurk, tomat og paprika. Litt rømmedressing.
Kvelds: litt bær med vaniljekesam.
I natt har jeg sprunget på do mange ganger, så matlysten har ikke vært på topp. Ikke optimal kost i dag, men pytt.
Frokost: 2 havreknekkebrød med ost, skinke, agurk og majones.
Lunsj: 1 havreknekkebrød med ost, skinke, tomat og majones, 1 med vossafår og italiensk salat.
Middag: kyllingfilèt, blomkål, brokkoli, sopp og babymais. Bretagne kyllingsaus.
Frokost: omelett av 2 egg, en tomat.
Lunsj: 2 fiberrik med ost, skinke, agurk og majones
Mellom: en skyr, noen fruktbiter og en neve paranøtter
Middag: indrefilèt av svin med brokkoli, sopp, løk, babymais, bernaisesaus.
Lunsj: 2 havreknekkebrød med ost, skinke, tomat og majones.
Mellom: en Skyr og noen paranøtter.
Middag: grillet kylling med salat og dressing
En Atkins endulgence til et glass rødvin :)
Har også gått lang tur i dag :)
Frokost: 2 speilegg, 4 skiver bacon, 1 tomat
Mellom: en Skyr og noen nøtter
Middag: røkt svinekam med brokkoli, rosenkål, blomkål og litt surkål, sjysaus.
Mulig det, men jeg bryr meg ikke så mye. Tenker at kroppen trenger det gode fettet, og Fedon har blitt litt mer velvillig innstilt til fett i det siste. Dessuten tror jeg at jeg totalt sett er ganske flink med kosten, så en majonesstripe er ikke det som gjør meg feit, når en sammenlikner med hvordan jeg spiste på høykarbo;)
Frokost: 2 speilegg, 4 skiver bacon, 1 tomat
Lunsj: kyllingsalat
Mellom: en Atkinsbar (var på farten)
Middag: ca 50 g fullkornspasta, kjøttdeig og pastasaus
Noen nøtter
Frokost: omelett av 2 egg med tomat og agurk til
Mellom: 2 fiberrik med ost, pølse, agurk og majones
Lunsj: en liten salat med skinke, olje til dressing
Middag: ovnsbakt laks med brokkoli, blomkål, reddiker, rødløk, squash og hollandaisesaus
Lunsj: 2 fiberrik med ost, skinke, agurk, tomat, paprika og majones.
Mellom: en Skyr og en neve paranøtter.
Middag: wok med svinekjøtt, brokkoli, blomkål, squash, løk, paprika og minimais.
Jada, jeg fortsetter, men jeg er ikke så sikker på om det jeg spiser er noe godt eksempel til etterfølgelse. Er ingen Lindberg-spesialist, og nå for tiden tror jeg det mest går i egenkomponert, selv om jeg prøver å følge Lindberg i grove trekk.
I helgen har jeg ikke vært så veldig flink med maten. Vi har hatt gjester hele helgen, og jeg har stort sett spist "vanlig" mat, med moderasjon.
Frokost: omelett av 2 egg, 1 tomat.
Lunsj: 2 fiberrik med ost, pølse, agurk og majones.
Mellom: en skyr, litt havregryn med litt melk over.
Middag: 2 karbonader med ost, paprika, salat og cherrytomater. En dæsj rømme ved siden av.
Kvelds: bringebær og blåbær med vaniljekesam.
Har forøvrig bestilt boka "Bedre uten brød" i dag, så da skal jeg lese meg opp og vurdere veien videre.
Jeg kommer også til å finne min egen metode, mama67. Inspirert av Lindberg, men tilpasset mine vaner og forutsetninger. :ja: I første omgang skal jeg ta knekken på sukkersuget, og så får jeg finne et kosthold som er til å leve med over tid etterhvert.
I dag:
Frokost: 1/2 beger cc med sukkerfritt syltetøy og mandelflak
Lunsj: Eggerøre av to egg, røkelaks, sukkererter
Mellom: En halv avokado med sitron, salt og pepper
Middag: Gryte med kyllingkjøttdeig, tomater og paprika, salat til
Kvelds: Deilig kyllingsalat med fetaost og soltørkede tomater
Setter pris på innspill dersom dere ser noen graverende kostholdsfeil i menyen min!
Skippet frokost i dag, da jeg fikk veldig knapp tid før jeg skulle på jobb. Prioriterte å sove så lenge jeg kunne.
Lunsj: tacokyllingfilèt med crispysalat.Paprikastenger, noen redikker, noen cherrytomater, 3 babybelost.
Mellom: en skyr og en neve paranøtter.
Middag: fikk jammen servert kylling da også, men grillet. Spiste den med blandet salat av crispy, tomat, agurk, paprika og babymais. Rømmedressing på.
Kvelds: en skål bringebær og blåbær med vaniljeyoplait yoghurt over.
Frokost: 2 speilegg stekt i meierismør, 4 skiver bacon, 1 tomat.
Mellom: noen cherrytomater, 3 minimais, 3 reddiker, noen paprikastrimler, 3 babybelost.
Mellom: en skyr, en neve paranøtter, noen eplebiter.
Middag: kyllingsalat.
Kvelds: en skål blåbær med yoplait vaniljeyoghurt over.
Frokost: 2 kokte egg, spekepølse og majones.
Mellom: en yoplait vaniljeyoghurt
Lunsj: 2 karbonader med smeltet ost, noen cherrytomater, noen minimais, noen reddiker, noen paprikastrimler.
Mellom: en Atkinsbar i farta. Var kjempesulten etter jobb og rasket med meg en mens jeg handlet.
Middag: ovnsbakt laks med brokkoli, blomkål, reddiker, squash og rødløk. Hollandaisesaus.
Kanskje tar jeg noen paranøtter i kveld.
I morgen reiser vi på hotelltur for helgen, og jeg gleder meg til masse deilig buffetmat :)
Frokost: mhms pannekake.
Lunsj: Gratinert avocado med ost
Mellommåltid: Yoghurt/cottage cheese med nøtter og kakao.
Middag: Grillet kylling med ovnsstekte grønnsaker, bakte hvitløksbåter og trompetsoppsaus...nammmmmm...
Kvelds: et eple.
Jeg har vært på hotelltur i helgen og fråtset i deilig mat fra buffeten! Skeiet ut med en bitteliten dessert både fredag og lørdag, og tok noen drinker jeg hadde lyst på, men bortsett fra det, har det gått veldig fint med maten. Fikk til og med svømt og spilt tennis, så det ble en flott helg :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.