< Tilbake til oversikten

Grønt pulver

Babycherry sa for siden:

Er det noen som har erfaring med det? Det er jo så mange forskjellige sorter og de har jo forskjellig innhold ser jeg...
Og hvordan er det med fruktose innhold?

Bøtt sa for siden:

Hvilket pulver er det du mener egentlig:confused:

langaard sa for siden:

Er det wasabipulver du tenker på:forvirret

Kanutten sa for siden:

Jeg spiste i min ungdom mye grønt pulver som vi kalte klorofyllpulver... er det det du tenker på??

Noe ala dette? Purely green.

Babycherry sa for siden:

Hehe, sorry.. :o

Jeg mener sånn ala udos choice opti green, vital green osv..
Sånn som inneholder alger og hvetegress, klorofyll... superfood!
Det skal blandes ut i vann eller juice og drikkes på tom mage for økt energi og påfyll av masse vitaminer og mineraler. :)

Babycherry sa for siden:

Ja noe sånt ja! :)

Babycherry sa for siden:

Ingen som har prøvd?

j88 sa for siden:

Jeg ruker purely greens og spirulina fast og er veldig fornøyd

Saftig sa for siden:

Supermat!! Best of Greens- en energisk blanding av jordens og havets grønne planter, jeg tar en grønn morgendrikk hver morgen, pluss spirulina og chlorella i pilleform bruker jeg drikken til å svelge pillene ned med før jeg går i dusjen om morgenen. Frokosten spiser jeg etterpå, litt avhengig av hvor dårlig tid jeg har og hvor sulten jeg er.

Babycherry sa for siden:

Merker du noen virkning av det?

Aline sa for siden:

Uffda, må man drikke det alene før frokost? Jeg har hatt det i frokostsmoothien min et par ganger, men har prøvd nok til å kunne merke så mye forskjell :)

lifejack sa for siden:

Har prøvd Opti Green, spirulina, chlorella og hvetegress, men det er en stund siden, og ikke i kombinasjon med lavkarbo, så kan egentlig ikke uttale meg om positive/negative/nøytrale erfaringer. Men vurderer å prøve meg på noe slikt igjen snart:)

ada-emilie sa for siden:

Jeg har tatt en smaksprøve fra en stor boks med grønt pulver utblandet med vann, men det smaker for fælt til å drikke, så jeg sendte den i retur. Synd ,fordi jeg vil gjerne drikke noe som gir vitalitet, men håpet det skulle smake friskt. Om det finnes noe som smaker friskt, tell me!

j88 sa for siden:

gimleparfymeri.wordpress.com/2009/04/15/la-deg-bli-stabilisert-med-bio-stabilizer/ den syns jeg smaker greit. Mye bedre enn det meste andre.

Kanutten sa for siden:

Jeg tar chlorella og kamutgress hver morgen. Jeg merker STOR forskjell!! En dag uten kamutgress er som å være i ketose uten å ta magnesium. Så fort og effektiv virker det på meg. :ja:
Spirulina vil jeg ikke sjekke ut siden jeg allerede har for mye av både jern og kalsium i blodet.

j88 sa for siden:

Ja nå syns jeg den er god på smak, men det var en tilvenningssak. men smaken er absolutt bedre enn andre pulvere, så er verdt å prøve. Men den innholder vel mere karbohydrater enn de andre.

ada-emilie sa for siden:

Tusen takk for info og synspunkt.

Ildern sa for siden:

Jeg tar pure planets kamut hvetegress og spirulina daglig. Pleide å ta det med granateplejuice, men gått over til vann. Syns egentlig ikke det smaker så verst lenger.
Kjenner utrolig stor forskjell. Både på energinivå og utseende. Hadde jeg ikke brukt det, tror jeg de to første ukene på SB hadde gått fullstendig skeis.

Millie88 sa for siden:

Jeg bruker spirulina og det gir meg veldig mye energi. Jeg merker det veldig godt på ettermiddagen om jeg har glemt det.. Jeg synes det er verdt det selv om smaken ikke er så veldig god...

Kanutten sa for siden:

:ja: Det er jo bare å drikke det.. Er ikke noe værre enn det. :p Jeg blander alt i et vanlig vannglass og drikker det på "størten". Vondt skal vondt fordrive! Trenger overhodet ikke tilsette noe for at det skal smake godt.

Kanutten sa for siden:

Det må da være mye værre å pine seg gjennom 1.5 liter væske en en kjapp liten 1.5 dl??

Millie88 sa for siden:

Jeg har funnet 1000mg spirulina piller jeg.. det er min redning =)

ada-emilie sa for siden:

Poenget er jo at man ikke skal behøve å pine seg gjennom, men å få det til å smake godt. Selv sier hun at hun synes det smaker bedre enn vann. Da er det jo ikke ille.

Kanutten sa for siden:

Jeg fikk beskjed om at det måtte tas som en dose for at virkningen skulle bli optimal. Og dessuten smaker det stort sett bare vann..

Charlott sa for siden:

Jeg også bare bælmet det som det var, fort og gæli ;) Var liksom aldri i tvil om at jeg hadde tatt det, for å si det sånn ;)

Kanutten sa for siden:

Like greitt det. :ja:

ada-emilie sa for siden:

Jeg kjøpte en boks chlorellatabletter istedet jeg. Den er full av a vitamin.

Kanutten sa for siden:

Det ER altå forskjell på alle disse grønne greiene.
Kamutgress og chlorella er IKKE det samme. Jeg tar begge delene i samme glasset hver morgen. Chlorella virker avgiftende og kamut gir energi og fjerner syre fra kroppen.

Kanutten sa for siden:

Klippet ut fra Pilates Power House

ada-emilie sa for siden:

Takk. Kamut hadde jeg ikke hørt om engang. Høres bra ut.

j88 sa for siden:

Jeg bruker kamut gress selv, og er veldig fornøyd, får mye mere energi av den enn av de andre grønner pulver typene.

Blomsterpotta sa for siden:

Jeg er kjempefornøyd med Kamut hvetegresspulver! Har drukket det i snart 6 mnd. Det smaker..gress..så tar det på styrten:) Jeg tar også spirulina med C vitamin, og drikker også daglig Tart Cherry konsentrat i vann. Jeg har kjøpt dette på supernature.no. Men det fås billigere på iherb.com. Bruker Pure Planet sine produkter. Grunnen til at jeg bruker dette fast er

-masse energi
-fått masse glød i ansiktet, ser bedre ut
-blir faktisk veldig raskere brun når jeg har tatt solarium!

ada-emilie sa for siden:

Ser at det finnes barley grass (rug?), hvetegress og kamutgress. Er alle like supre?

j88 sa for siden:

hvetegress og kamut gress er det samme, bygg gress blir noe annet, men jeg bruker også det innimellom, og det er også bra, men jeg merker mest ved bruk av kamut og spirulina.

ada-emilie sa for siden:

Et sted kunne man få noe som inneholdt tre ingredienser, det var hvetegress, kamut og bygg-gress.1/3 av hver. Er kamut da hvete fra et spesielt sted mens hvetegress kan dyrkes hvor som helst?

j88 sa for siden:

det er jeg ikke helt sikker på, men kamut vokser ved vulkaner, noe som gjør den næringsrik, men hvor det de kaller hvete gress vokser vet jeg ikke. men hvilken blanding var dette?

Huldr sa for siden:

Jeg kjøpte meg et glass med Purely Greens på helsekosten i dag jeg. Smaker litt gress, men ikke ille :). Bedre enn Udo's-pulveret jeg har tatt før, som man må ta i mye større mengde (og som etterhvert bare ble stående til det hadde gått ut på dato :o)

Augustina sa for siden:

Jeg kjøpte meg multi greens på helsekost - det smakte gressplen. Må blande det med fun light for å få det ned, men føles ikke så sunt når jeg gjør det akkurat. Tips og råd her mottas med takk. Lurer på å bestille steviadråper (vanilje) for å smakstilsette gresset med, hehe.

ada-emilie sa for siden:

Jeg husker ikke j88.

Augustina, jeg tror det blir enda kvalmere med søtning. Hva med lime? (Dumt jeg ikke forsøkte det selv før jeg sendte boksen tilbake)

Kanutten sa for siden:

Lime og sitron skal ikke brukes sammen med gress sa dama mi på helsekosten.

Ærlig talt, det er jo bare holde for nesa og svelge!! Da kjenner man ikke smak. Jeg synes dessuten ikke at smaken er noe gærn.

Augustina sa for siden:

Jeg fysisk brekker meg, så det hjelper ikke å styrte. Da kommer det bare opp igjen:rolleyes: Og for meg er smaken helt forferdelig, selv om du ikke syns den er ille.

j88 sa for siden:

kan ikke blande det med sitrusfrukter, om man skal blande det med noe må det være eple juice, eller ananas elelr mango juice, men det er vel uaktuelt på lavkarbo.

Augustina sa for siden:

Hva med å lage hjemmelaget saft med sukrin og blande ut med det? Jaaa... det skal jeg gjøre :)

ada-emilie sa for siden:

Hvorfor kan man ikke det?

Photobscura sa for siden:

Dette er veldig interessant, og jeg har lest mye om dette de siste dagene! Jeg selv har mer overskudd på grunn av kostholdet, men det dumme stoffskiftet mitt (antar jeg) gjør at det føles som om mye av overskuddet er låst inne i et bur eller noe, og så har noen kasta nøklene ... som om jeg kjenner at det er der, men jeg har ikke tilgang på det :o. Litt vanskelig å forklare ... Jeg begynner å bli litt desp, faktisk!

Kan du, eller andre som bruker dette (jeg satser på spirulina og hvetegress) utdype hvordan dere føler dere når dere tar dette, og hvor lang tid det tar før dere kjenner forskjell? Noen som sliter med hukommelse/konsentrasjon som merker god virkning på dette også?

Ah, takk. Det var oppklarende. Det er jo en jungel av begreper og varianter der ute!
Husker ikke helt hvem som tipset meg, men denne skal jeg kjøpe.

Kanutten sa for siden:

HER kan du lese en solskinnshistorie om kamutgress. Jeg spiser kamut og chlorella. Kamutgresset skal gi energi og det merker jeg! Beina mine er ikke tunge lengere og jeg er mye mer opplagt. Til og med ungene har kommentert at de merker forskjell på meg.

Chlorellaen virker avgiftende. Hadde ikke tenkt å begynne med spirulina, men revurderer det.

Huldr sa for siden:

Sitrus hemmer visstnok opptaket av klorofyll (bl a).
  1. dag med pulver i dag - jeg tar det rolig og kjører ikke på med masse ting på en gang, for av erfaring vet jeg at det skal lite til før jeg detoxer altfor mye og blir veldig dårlig (har ME). Neste gang jeg kjøper blir det antagelig spirulina. Butikkdamen mente at det var en god idé å bytte litt på og finne ut av hva som er best for en, og det syntes jeg hørtes fornuftig ut.

Dere som ikke liker pulveret, hva med å ha det i en smoothie?

Kanutten sa for siden:

Holde for nesa er cluet, da har man nemlig ikke smakssans. :eek: Det er derfor det ikke smaker så ille. :lol:

Augustina sa for siden:

Åkei, jeg skal prøve :) Må bare kvinne meg opp litt, hihi.

Babycherry sa for siden:

Jeg har kjøpt udos opti green, men det hadde jeg ikke sjans å få i meg i vann!
Smaken var jo ikke no særlig da, smaker sånn som det lukter av tørka høy, men det var konsistensen som stoppa opp for meg! Det ble så kornete og kjentes tørt ut på en merkelig måte!
Men hvis det går an å ha i smoothie så blir det kanskje bedre!?
Har kjøpt spirulina tabeletter som jeg ska begynne å ta på mandag, veldig spent på om det blir noe økt energi av det! Håååååper! :D

ada-emilie sa for siden:

Takk!

Huldr sa for siden:

Enig i at konsistensen på Opti Green'en ikke var noe særlig, og jeg klarte heller ikke ta det i vann. Løsningen for meg ble faktisk å ta en skje pulver rett i munnen og svelge ned med vann - så var jeg ferdig med det, liksom :p

Dessuten var åpningen på glasset akkurat for trang til å få en spiseskje nedi (og man skulle ta en spiseskje), så jeg syntes det ble unødvendig tungvint å få i seg.

Personlig synes jeg tomatjuice er veldig godt, og tenkte litt på å lage en slags bloody green mary, men det er jo som regel litt sitron i tomatjuice også. Men jeg lurer faktisk litt på om jeg skal gjøre det likevel ... Mhm, bloody mary med selleristang ... :sikle:

(Stangselleri er for øvrig veldig rensende for kroppen, men da bør den være økologisk)

Magilla sa for siden:

Etter min mening er kombinasjon av Chlorella og Spirulina det optimale næringsmessig. Chlorella har også en kraftig rensende effekt på kroppen. Spirulina bl.a. har høyt innhold av B12 og Jern som sammen bidrar til høyere blodverdi. Jeg slet med lave blodverdier tidligere og tok da daglig jerntilskudd som hjalp noe, men langt fra så effektivt som Spirulina. Jeg trenger ikke lenger jerntilskudd utenom Spirulina.
Spirulina bør være produsert i Hawaii fordi det er et trygt produkt med det desidert høyeste næringsinnholdet. Følgende kommer fra samme produsent i Hawaii: Marcus Rohrer, Pure Planet og Spirulina Pacifica. Sistnevnte er billigst og den kjøper jeg fra www.spirulinapacifica.no
Har lest om giftig Spirulina. Jeg tok kontakt med Spirulina Pacifica i Norge og de mener giftstoffer kommer av forurensning fra andre algearter og at selveste Spirulina algen aldri produserer gift. Forurenset Spirulina forekommer visstnok kun i billige produkter av lav kvalitet som produseres i bl.a. India og Kina. De anså Spirulina produsert av Cyanotech i Hawaii samt av Earthrise i California som trygge produkter pga høy produksjonsstandard. De påstod også at Hawaii Spirulina likevel har høyere næringsverdi enn California Spirulina og det viste seg å stemme. Av Chlorella holder jeg meg til Yaeyama. Sun er også et bra produkt, men mildt sagt overpriset. Har forsøkt Eden Chlorella; aldri mer:( Solaray Chlorella har jeg også forsøkt. Denne er bedre enn Eden, men kan ikke måle seg med Sun og Yaeyama i næringsinnhold og friskhet;)

ada-emilie sa for siden:

Hvor mange tabletter eller gram av spirulina tok du for å dekke behovet ditt dgl? Og hvor kjøper du det anbefalte merket?

Hehe, det er jo en stund siden du skrev dette, men nå sitter jeg med glasset ditt i hendene og det står da en ts! :p Den går fint nedi!

Jeg er nå på andre dagen med Pure Planets Purely Greens (inneholder pulver av: byggresssaft, havregressaft, kamutgressaft, alalfagressaft og spirulina). Jeg vet ikke om det har slått inn noe effekt ennå. Har nettopp begynt på d-vitaminhestekur, og det kjenner jeg til en viss grad på energinivået i kroppen, men ikke på tåka i hue.
MEN! I går kveld ble jeg ganske dårlig! Jeg ble tung i kroppen og fikk en skikkelig hodepine. Jeg pleier veldig sjelden å få hodepine, men denne var trykkende og tung, og til slutt måtte jeg bare legge meg (det skal vel tilføyes at jeg drakk tre glass vin, men jeg pleier aldri å bli sånn av vin til vanlig, med mindre jeg er innmari sliten og søvndeprivert, hvilket jeg ikke var i går), og i dag har jeg (sorry detaljene) hatt diaré i morgentimene. Gah!
KAN dette være en slags detox jeg opplever? Noen med lignende erfaringer? Føler meg ellers grei i dag, littegrann trykk i hodet, men det avtar.

En annen ting, ettersom pulveret ikke skal blandes med noe med sitrus i, men jeg pleier å ha noen dråper sitron i vannet mitt, hvor lenge bør jeg vente med å drikke vann med sitron i etter inntak av supergrønnsakene?

Ellers så syntes jeg ikke pulveret smakte så gæli, lukta minte meg om henna, og smaken minte meg ikke om noe, kanskje litt som fiberhusk i konsistens, men det gikk helt greit ned! :)

Huldr sa for siden:

Jepp, men nå skrev jeg dette om Udo's Opti Green ... ;) :)

Det er nok utrensingssymptomer du opplever. Hvis man skal rense ut er det best å ikke drikke alkohol, og det vil nok kanskje forverre symptomene når du gjør det samtidig. Men du kan sikkert med hell kutte dosen i to i starten.

Jeg har også utrensing på gang igjen nå (og drakk vin i går), heldigvis ikke merkbart på annet enn magen - det eneste jeg har gjort er å rense vannet med Vivatap de siste dagene (begynte fordi det luktet så inn i gamperæva klor av vannet ... :rolleyes:).

Åååh, jeg fikk ikke med meg det, jeg! Sorry! :flau:

Tenkte jo ikke på det med vin, altså. Var bare sliten etter shining av kåken, og følte veldig for et glass vin, som ble til tre. Jeg skal jo drikke vin i kveld også, men føler meg bra i dag, da! Håper det vedvarer. Så kanskje jeg burde ha visst det før jeg tok dosa mi i dag ...! Man lærer hele tiden, gitt! Takk for oppklaring! :suss:

Huldr sa for siden:

Hehe, ingen fare :). Det er fort gjort å gå surr i alle "green"-greiene ... Udo's-en er litt annerledes enn de fleste andre grønne pulvere, det er mer frø og sånt i den, mange flere forskjellige ingredienser. Og så er den litt søtet, noe jeg synes er helt unødvendig. Jeg foretrekker den rene grønne smaken av Purely Greens :ja:. Den hennasammenligningen er ikke så dum :)

Jeg tipper at siden du føler deg bra i dag, så er det verste overstått. Du kan jo tenke deg å føle seg slik du gjorde i går i dagevis ... :o Jeg tenker at du kan fortsette som du gjør, jeg :ja:

Ja, jeg får håpe det var dét! Men det er vel uansett en bra ting, håper jeg! Og så håper jeg også magen roer seg ned snart! Uff, asså.

Huldr sa for siden:

Jaja, men det er jo egentlig bra, da ... at det kommer ut, mener jeg ;)

Åh, ja! Absolutt! Og i dag føler jeg meg helt fin! Litt ekstra energisk, faktisk! :D

Huldr sa for siden:

Du er heldig :o, hadde det bare virket sånn på meg også! Men veldig bra altså, at det funker sånn på deg! :ja:

Kanutten sa for siden:

Jeg fikk også energi deluxe da jeg begynte med gress, alger og fanden oldemor. Jeg har gått på det i et par måneder(?) nå og formen er myyyee bedre! :heia:

Ja, huff, jeg vet! :o Skulle øgså ønske det for deg! :klem: Med det sagt er jeg veldig glad på mine egne vegne, da! :ja: Har ikke akkurat vært bortskjemt med overskudd denne vinteren! Tror kanskje d-vitaminene gjør sitt også.
Vet ikke altså, men er det kanskje mulig at detoxen gikk så fort, ettersom jeg spiser så godt som 100% rent til daglig?!

Så bra! :heia:

Kanutten sa for siden:

Jeg går også på overstore norske doser med d-vit.

Men forsvarlig i Sverige! :D
2x50 mikrogram om dagen! Legen min hadde fått fnatt! :lol: Men jeg velger å høre på kostdoktorn, altså! Og så lenge jeg har så alvorlig kalsiumbrist, så har jeg ikke så mye valg. Doserer nok ned til sommeren, da jeg omtrent bor i parken når sola er framme! :)

Kanutten sa for siden:

Jeg fikk beskjed om å redusere d-vit i månedene uten r.

Huldr sa for siden:

Det kan hende. Jeg vet ikke helt hva du legger i 100 % rent da? Jeg spiser ikke optimalt i forhold til det jeg vet kroppen min har best av til enhver tid, men jeg spiser mye som er bra. Og så drikker du jo alkohol og røyker, og det gjør ikke jeg (dvs svært sjelden alkohol, da). Det er nok uansett en svært langsom prosess for mitt vedkommende, i og med ME'en. Men jeg synes i grunnen jeg har fått litt mer energi jeg også, så om det går smått, så går det i alle fall fremover - selv om jeg måtte droppe det grønne pulveret :) Jeg tror også D-vitaminen har hjulpet meg, forresten - for denne vinteren har vært lettere enn tidligere :)

Ja, du har jo rett i det, jeg har jo mine svin på skogen! :p Med rent så mener jeg at jeg så godt som aldri spiser noe mat som er ferdigtilberedt, med tilsetningsstoffer, raffinert etc. Spiser stort sett bare rent kjøtt/fisk/fugl, egg, smør og rene grønnsaker. For mitt vedkommende betyr det dessverre ikke bare økologisk og sånne ting, men så rent som det for meg er økonomisk mulig.

Og så røyker jeg rullings, så om det finnes noen som helst skalering på sunnhet røykere imellom, så slipper jeg i alle fall litt unna med tanke på alle tilsetningstoffer som det er i ferdigsigg. Men det er nå en fattig trøst. Men nobody's perfect. :_plystre:
Så bra at du føler mer energi! Vet ikke om mange som fortjener det mer enn deg!

Huldr sa for siden:

Tusen takk Photo, det betyr mye å høre det :suss: Jeg er veldig glad for at det hjelper deg, som sagt - for å ha lite energi suger!

Ja, da skjønner jeg hva du mener med rent :ja: Mitt kosthold blir i grunnen også stadig renere, nå som jeg begynner å få overskudd til å lage og ikke minst tenke ut mat :)

Nei, nobody's perfect, og rullings er nok mye bedre enn ferdigsigg når man først skal røyke. Det var ikke meningen å henge deg ut altså, jeg tenkte bare på den sammenlagte mengden giftstoffer som skal ut ... Men jeg tenker at kroppen din til tross for dine sykdommer er i bedre stand til å skille ut giftstoffene enn min er :)

Så fint å høre, Kanutten! :)

Jeg tar også disse sterke D-vitaminene - men jeg har bare tatt én pr dag jeg da ... Skal øke til to en liten stund nå tror jeg, for å forebygge vårslappheten jeg pleier å bli plaget av.

Ja, virkelig. Som om det ikke er ille nok å ha stoffskifteproblemer, så kan jeg ikke forestille meg hvordan det skulle ha vært å ha ME på toppen av det hele!

Opplevde ikke at du hengte meg ut, altså. Er ingen hemmelighet at jeg røyker. Og enn om jeg ikke kan forestille meg at jeg kommer til å røyke hele livet mitt, så tror jeg at det faktisk har vært med på å gjøre at jeg har vært i stand til å være så rigid på kostholdet mitt som jeg faktisk har vært! Røykeslutt kommer, men en ting om gangen! :ja:

otika sa for siden:

AKKURAT sånn har jeg det også.dumme dumme stoffskifte :mad: Men hva skal jeg bruke da ? kamut gress eller noe av det andre ? orker ikke flere forskjellige typer eller mange tabletter daglig,helst noe gress jeg kan blande i vann og drikke og som gir meg ENERGI :D og hvor er det billigst å kjøpe det ? supernature.no kom jeg ikke inn på :confused:

otika sa for siden:

Opplevde ikke at du hengte meg ut, altså. Er ingen hemmelighet at jeg røyker. Og enn om jeg ikke kan forestille meg at jeg kommer til å røyke hele livet mitt, så tror jeg at det faktisk har vært med på å gjøre at jeg har vært i stand til å være så rigid på kostholdet mitt som jeg faktisk har vært! Røykeslutt kommer, men en ting om gangen! :ja:[/quote]

Jeg gikk over til lavkarbo og stumpa røyken,gikk fint i 8 uker,men la på meg 8 kilo og sleit så fælt,begynte å røyke igjen og da ble alt mye lettere med mat etc :) så alt til sin tid ;) også elsker jeg å røyke :o

Otika: Jeg har nå gått på Purely greens i noen dager. Synes liksom at jeg har fått mer energi, altså! Verdt et forsøk!
Men litt tidlig å si. Jeg har jo også begynt på en skikkelig dose d-vitaminer.

Charlott sa for siden:

Vet ikke om det er årsaken, men etter å ha brukt Purely Greens i ei drøy uke har jeg droppet neeesten 2 kg på vekta :D
Jeg har stort sett hatt stillstand etter jul/nyttår, må være nøye på fordelinga om jeg skal ned.
Nå har jeg spist når det har passet meg, tatt pulveret og kjopp ned...
Ekstra energi har jeg ikke merket så mye til enda, men kanskje den også kommer... :)

SusanG sa for siden:

jeg har gått på dette ett par uker nå. Merker det godt på magen, regulerer den og ingen forstoppelse lenger (får det når jeg går på lavkarbo). Gikk masse ned første uka, 1 1/2 kilo fra en dag til den neste. har fått masse utslett i ansiktet så det er nok en utrensing på gang også. :D

Det har jeg hørt andre oppleve også! (Ikke jeg, forsåvidt, men det går jo nedover uansett ;)), men det høres jo litt ut som en detox, samt at noe av det som er i pulveret skal være gunstig for stoffskfitet.
Jeg for min del, med purely greens har våknet litt i hodet! Dette sammen med en skikkelig dose d-vitaminer har gjort markante endringer, altså!

Charlott sa for siden:

Tror definitivt jeg også skal bestille disse d-vitamninene altså...

Skader ikke å prøve :D

utolmodig sa for siden:

Dette høres ut som noe for meg.... Fikk smake i helsekosbutikken, det var godt - men dog blandet med juice:)
Lurer på: Tar dere dette med vann på tom mage hver dag?
Og hvilken sort bruker dere? Der var flere å velge mellom..

Charlott sa for siden:

Jeg rasket med meg Purely Greens fra helsekosten her og tar 1 ts 3 ggr pr dag, rører det ut i litt vann og drikker det før mat :)

utolmodig sa for siden:

okay, skal få tak i og prøve! Det hadde vært no om det hjalp på min gjenstridige mage.....og litt ekstra energi er heller ikke å forakte:):)

Charlott sa for siden:

Det hjelper i allefall på min mage! Krysser fingrene for at du opplever den samme positive effekten - og gjerne enda litt :D

Har du sjekket d-vitaminnivået ditt? Jeg aner ikke noe om overdosering, altså. Men jeg har lettere mangel, sammen med noe så sjelden som kalsiummangel, så jeg håper på å få begge verdiene retta opp med d-vitaminer, ettersom d-vitaminet er helt essensielt for å stimulere kalsiumproduksjonen. Men sånn ellers er jo de norske anbefalningene og grenseverdiene latterlige. I Sverige sier man at fra 125 og opp er et sunt nivå, mot i Norge hvor nedre grenseverdi ligger på 35-50 (sesongavhengig). Tydeligvis snakker man her på bjerget om å i minste fall opprettholde livsfunksjonen. Stilig ... not. :cool:

Jeg tar det mens jeg setter på kaffe på morran, bare. I vann på fastende mage. Fort gjort! Jeg synes heller ikke det smaker det minste vondt, og sørger i tillegg for at vannet er iskaldt. Da lukter det bare litt henna, og smaker typ ingenting.
Jeg fikk kjøpt en påbegynt boks av ei venninne, Purely Greens. Får se etterhvert når jeg trenger mer om jeg finner noe tilsvarende på iherb, eller lignende, for prisene er veldig høye på helsekost i Norge.

Charlott sa for siden:

D-vitamin aner jeg ikke hvordan jeg ligger an på (sykdom er om mulig enda kjedeligere enn husarbeide... ;) ) men, jeg vet at jeg også har fått påvist lave kalsium verdier.

utolmodig sa for siden:

Ja, det var prisen som stoppet meg fra å kjøpe.. Men er nå forberedt på å bruke litt penger på det. Hjelper det -er det verdt det:)

j88 sa for siden:

best of greens på iherb, er noe av det samme som purley greens her hjemme. men best of greens innholder mere forskjellig.

Greit å sjekke, og har du lavt kalsiumnivå så er muligheten der, altså!
Og, ja, signerer. Jeg har mista tellinga på hvor mange utredninger og runder med prøver jeg har vært igjennom, babysteps i årevis, men endelig begynner jeg å komme noe sted! :D

otika sa for siden:

TO KILO ???? oh lord :D Trur jeg må trosse snøværet og kjøre en time til nærmeste helsekost :rolleyes: Hva koster denne purely greens saken da ? jeg er på vei ned i konkursboden ,men vil ned i vekt og få mere energi NÅ (snart ihvertfall )

Beurre sa for siden:

Jeg hadde tenkt å kjøpe Best of Greens på iHerb, men siden det har vært utsolgt i en evighet, ble jeg utålmodig og bestilte chlorella, spirulina og kamutgress/hvetegress hver for seg. Har ikke tenkt å starte med pulveret en morgen før jobb, og chlorella skal uansett utsettes til en helg jeg vet at jeg skal være hjemme. Men er det ”trygt” å begynne med halv dose spirulina og kamutgress en vanlig ettermiddag, tror dere? Eventuelt bare én av dem? Eller risikerer jeg å bli så dårlig i magen at jeg må holde meg hjemme dagen etter? Har nok litt ømfintlig mage sånn generelt.

Skjønner at dette er individuelt og at ingen kan gi meg noen garantier, men kjekt å få høre andres erfaringer. Har lest tråden og ser at Photobscura fikk en tøff start, men det var kanskje med full dose (og vin samtidig)?

Typiske giftstoffer hos meg er nok alkohol (noen helger) og kunstig søtning. Ikke helt ville mengder, da :o

Mamma lurte forresten på om ”grønt pulver” var oppkalt etter Hulken siden han er grønn og sterk. Øh, jeg tror selve pulveret er grønt…? Søte mammaen min :hearts:

Kanutten sa for siden:

Grønt pulver hos meg er Chlorella som skal virke avgiftende og Kamutgress som skal virke oppkvikkende. Og pulveret ER grønt. :p Jeg blander pulveret i te sammen med en ss cocosa og drikker det kjapt.. Det har ikke verdens beste smak.

Men jeg merker enorm forskjell før og etter grønngrakset! Jeg vil ikke være det foruten.. Det gir energi!

Det varte bare et døgn eller så, altså. Det var det verdt! Men kanskje greit å begynne en dag du vet du ikke skal noe de neste tjuefire timene. ;)
Pulveret mitt inneholder kamut, chorella og spirulina. Spirulina er veldig bra for stoffskiftet! :)

Beurre sa for siden:

Takk for svar, dere! :blomster: Tror jeg bør være tålmodig og utsette oppstarten til en rolig helg da. Nå har jeg riktignok ikke fått pakken ennå, men kommer jo til å bli gira på å komme raskt i gang etter å ha lest alle anbefalingene her!

Er det forresten sånn at jeg bør la være å ta pulveret de dagene jeg vet at jeg skal drikke alkohol? Kan jeg risikere detox-symptomer på nytt den kvelden hvis jeg har tatt pulveret? Har ikke tenkt å bli totalavholds riktig ennå, nemlig :_plystre:

Jeg har ikke opplevd det. Jeg tar det hver dag uansett, og en dose ekstra dersom jeg trenger litt mer overskudd den dagen.

Kanutten sa for siden:

Bare husk at det er endel grøntpulver du IKKE skal ta om du har stoffskifteproblemer..

Beurre sa for siden:

Ok - takk for svar! :)

Takk for info - det var jeg ikke klar over. Men har aldri fått påvist noen stoffskifteproblemer.

Kanutten sa for siden:

Jeg har ikke fått påvist stoffskifteavik, men jeg har flere ganger fått påvist antinukleære antistoffer som kan gi mistanke om autoimmun sykdom. Ikke spør... Jeg vet ikke hva det betyr. Jeg er bare blitt fortalt det. Jeg håper at det ikke er noe ille.. MEN jeg er blitt fortalt at kanskje grønt pulver ikke er bra sånn sett.. Halsen min er tykk nå.. Megatykk. Men jeg skal jo til ørenesehals på tirsdag så da får jo legedamen der se halsen min slik den er når jeg spiser det jeg spiser..

Beurre sa for siden:

Oi... Håper du finner ut av det og at det ikke er noe alvorlig!

Tommeline sa for siden:

Hvis man kjøper Best of greens pulver på iherb så trenger man ikke ta spirulina og chlorella i tillegg?

Usikker om jeg skal satse på kapsler eller pulver, frister mest å slippe å drikke det da, men er vel mest økonomisk med pulver?
Kan ikke blande med juice el.l pga jeg går på Easylife pulver.

Lyst å få i meg kamutgress, spirulina og chlorella. Samt at sambo også kan ta det.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.