< Tilbake til oversikten

Januarskravletråden til 30+

vaskeklut sa for siden:

Hurrahurra! Godt nytt år folkens!
Håper alle hadde en fin feiring i går, hvordan dere nå valgte å feire :)

Nupsida sa for siden:

Godt nyttår ja! :D

Hadde det kjempemorro igår! Merker det utrolig godt på kroppen idag for å si det slik :P

christine76 sa for siden:

Godt nyttår!

Her er det ikke særlig bra, sliter med parforholdet og som om ikke det er ille nok så resulterer det i at jeg blir sinnsykt godtesyk. Har stått i mot så langt da.

Vasp sa for siden:

Har 29 kilo å ta av. Men håper jeg kan være med her allikevel.

Er veldig spent på hvordan dette kommer til å fungere. Jeg lever på lavt budsjett og redd detta skal koste for mye. Ellers er jeg veldig motivert!

sistegang sa for siden:

Jeg sliter med å ta meg inn etter alt for mye karbohydrater i jula, romjula og nyttår. Har lyst på alt mulig akkurat nå. Tør ikke gå på vekta ennå.:(

Godt nytt år til dere alle. Håper dere ikke sliter så mye som meg ved inngangen til det nye året.

grotingeling sa for siden:

Etter en lengre periode på slutten av 2010 med lite motivasjon og alt for mye høykarbo, er jeg nå ultramotivert og har i dag startet opp med eurodietten igjen - fase1.
Nå skal jeg bekjempe de resterende 15kg til hovedmålet mitt!

ekenna sa for siden:

Godt nyttår ja!

Det skal bli deilig å komme tilbake til hverdagen igjen. Ikke så mye fristelser! ;) Men jeg må si, selv om jeg hadde planlagt en liten sprekk nå i julen, har jeg holdt meg i skinnet og vært flink. Hvem skulle tro det? :)
I dag ble det nystekt ribbe, jacobs julepølse og en dritgod grønnsaksblanding bestående av sjampinjong, løk og rosenkål, toppet med sprøstekt bacon og masse godt smør ;) Mmmmmhmmm...

Lenge leve lavkarbo ;)

Heaven sa for siden:

Vaskeklut: Du har så fabelaktig bra profilbilde asså!JEg har skodilla og jeg må ærlig innrømme at de skoene dine virkelig frister!

Ellers må jeg få si at jula gikk greit nok for min del. Spiste riskrem julaften og en liten porsjon 1. juledag. Koste meg også med en kokosbolle + sukkerholdig brus julaften. Fy!
Ellers har jeg holdt meg frem til nyttårsaften, da ble det riskrem igjen :)
Magen har krangla litt gjennom jula så jeg er spent på oim ikke den også vil bli på godlage når alt er tilbake til normalen igjen.
Og i dag skal jeg på vekta. Veldig spent og frykter det verste! Har trent mye i jula, i mellomdagene hver eneste dag faktisk!
Men kjenner uka er på vei og da øker vekta litt alltid dessverre... Så er vel sikkert over 100 igjen nå..

vaskeklut sa for siden:

Heaven: Takk skarruha! Jeg er grådig fornøyd med de selv :D De er kjøpt på Eurosko en gang for noen år siden :) Jeg liker bildet ditt og, jeg har en greie for giraffer... :D

Selv har jeg bare spist en marsipanbit og en seigmann som ikke har vært lov. Noe annet har ikke fristet! Lagde mine egne kokosmakroner som jeg spiste på julaften og.

Heaven sa for siden:

Da deler vi dilla for sjiraffer ;)
Du har vært utrolig flink da!!!! For en standhaftighet!

Vasp sa for siden:

Har nett spist toast og drikker vanlig fanta. Gleder meg til å starte opp i morra.
Må bare tømme huset for brød først..:P

Nupsida sa for siden:

Herremin.. Jeg er jo bare 8,4 kg fra målet mitt nå! Herregud så for det har gått :O
Skal ikke klage altså, er ikke det :P Men, halloo? Jeg hadde jo forventa att det skulle ta ett par år :P

Zillah sa for siden:

Du er jo veldig heldig som har klart det såpass raskt, da. Eg er veeeeeeldig langt på etterskot i forhold til det eg hadde planlagt og håpt. Korleis har du tenkt å gjere det når du kjem "i mål" om litt, Nupsida?

vaskeklut sa for siden:

Jeg er veldig spent på hvordan du opplever "spisepresset" fra omverdenen, du som fortsatt er tenåring, Nupsida? Jeg husker jeg følte meg veldig sær om jeg ikke spiste som alle andre og følte et større press da enn nå på at man "må" drikke cola og spise snop. Ettersom det er veeeeeeldig vanlig blant tenåringer (desverre).

Heaven: giraffer er awesome ;) Jo, takk for det. Det har ikke vært så vanskelig heller da, i og med at jeg har ikke hatt matlyst nesten :P Og iallefall ikke lyst på snop. Jeg har ikke orka tanken på å bli dårlig av å spise feil mat heller, jeg er nok dårlig fra før pga en betennelse i spiserøret. Da er det plutselig litt enklere :D

Nupsida sa for siden:

Ja, jeg har vært utrolig heldig med vektnedgangen min! Så føler egentlig dette er en drøm, å at jeg plutselig skal våkne, å er 97 kg igjen..

Jeg har ikke peiling på hva jeg skal gjøre når jeg kommer i mål.. Kommer sikkert til å tillate meg flere karber enn jeg gjør nå. Blir sikkert en utskeielse i måneden også da, så ser jeg om vekta går opp igjen :)

Nupsida sa for siden:

Nei, her som jeg bor nå har det egentlig gått helt greit, jeg har fortalt folk om kostholdet mitt, og møter litt motgang på det, men ikke så mye at jeg ikke klarer å gjennomføre det ;) Jeg klarer meg fint med en pepsimax og en sukkerfri sjokolade på filmkveld.

Men, nå flytter jeg jo til en helt annen plass,der jeg ikke kjenner noen. Så da kan det være det blir helt annerledes igjen.

Den største utfordringen min blir vel at om to uker fyller jeg atten, å da blir det jo en del turer på byen. Å såvidt jeg vet er det ikke akkurat så mye lavkarbo alternativer for en attenåring på pub :P

sistegang sa for siden:

Jeg har lest ett eller annet sted at noen kg vil komme tilbake når en kutter ut ketolysekuren. Noen som veit ca hvor mye? Det har jo litt å si for hva sluttmålet skal være.

Nupsida sa for siden:

Jeg la ikke på meg når jeg gikk fra ketolysekuren til 25-30 karber. Men, det enesta var vell at noen sa jeg kunne legge på meg noen kg med vann pga mere karber.

Zillah sa for siden:

25-30 er fint innafor ketolyse, det. Det er ikkje talet som er det magiske, men om ein kjem over si eiga grense for å halde seg i ketose, eller om ein forbruker karbohydratane. I følge ketolyseboka vil musklane ta til seg 2-3 kilo med karbohydratar og vatn når ein går over til anna mat og ikkje lenger er i ketose. (Antar at variabelen her er mengda musklar.) Det får du da eventuelt ta høgde for når du set målvekta.

sistegang sa for siden:

Takk for svar, da har jeg jo engang lest dette sjøl.:D Da får sluttmålet bli 68 kg. Jeg må endre tickern min.:o

vaskeklut sa for siden:

Uff, så fælt da :( Må huske på at vi er her for deg da :) Og at ting ikke blir bedre av å spise godterier, faktisk verre.. Jeg heier på deg jeg, Christine!:klem:

sistegang sa for siden:

:klem:Ting blir ikke lettere av at du blir tjukkere, så stå i mot "godte-suget". Jeg bekjemper mitt sjøl nå, bl.a. med å lese her inne nå. Er aleine hjemme og har gode småkaker inne på kjøkkenet. De roper på meg.

Takk til både vaskeklut og Sistegang :klem:
Å sprekke er egentlig ingen løsning for meg. Større fare for at det blir litt mye sukkerfri sjokolade og dermed magetrøbbel :sparke: Men nå har matlysten forsvunnet litt, så kanskje det er bedre.. Men innarbeidede vaner om å reagere på stress med spising er ikke alltid like lett å snu..

I tillegg så gjør jeg det litt værre for meg selv ved å begynne på pulver igjen i morgen, bortsettfra til lunsj. Så da kan jeg ikke tillate meg litt sjokkis igjen. Vet ikke om det er så lurt akkurat nå, men vil ikke ombestemme meg heller når jeg først har bestemt meg for å bli kvitt 5 kg til.

vimsen85 sa for siden:

Godt nyttår alle sammen. Jeg startet mitt med å jobbe nyttårsaften, dobbelvakt 1. og 9-timersvakt i dag. Det er godt med litt ekstra peng. Det nye året kom litt brått på meg. Men jeg har på følelsen at 2011 kan bli et bra år. Jeg har en ting jeg må gjøre, som riktignok kan gjøre meg litt ulykkelig, men jeg må ta sjansen for å eventuelt bli veldig lykkelig ;)

I dag prøvde jeg på en bukse som jeg nesten ikke fikk igjen for et år siden. Den var stooooor! :D Jeg hadde egentlig bestemt meg for at jeg var ferdig slanket nå. At jeg er fornøyd. Men nå har jeg meldt meg inn i gruppen 5 kg til påske. Jeg er ikke sikker på om jeg vil ned de tolv siste kiloene jeg hadde satt meg. Men jeg får se. Jeg hører kanskje ikke til i denne tråden lenger da, dersom jeg er fornøyd med 20 kg nedgang..? Men det er jo så koselig her :rolleyes:

Håper 2011 blir deres år! <3

:klem: Håper det ordner seg (uten godis).

Jeg leste en tråd her inne en plass der ei hadde regna ut og funne ut at ho brukte mye mindre penger nå enn før. Man trenger jo mindre mat for den metter bedre. Jeg spiser gjerne bare to eller tre forholdsvis små måltider om dagen. Spiste litt mer i overgangen da.. Jeg bruker ikke mye mer penger enn før.

Vin?
Du har vært veldig flink Nupsida. Så bildene dine i bildetråden. Det er flott!

vaskeklut sa for siden:

Vimsen85: Du må itj gå fra mæ, æ kainn itj leeeeev utn dæ, sjø!!

:lol:

Seriøst: såklart du får være med, ingen her som sparker deg ut :D

Nupsida sa for siden:

vimsen:
Jo, kanskje jeg får begynne å like det :P Smaker pyton! :(

vimsen85 sa for siden:

Naw. Så koselig :lol:

Drikker ikke vin selv. Men jeg er jo over 20 :p Jeg blir dårlig av det..

senorita sa for siden:

jeg liker kun sprit jeg, hverken øl eller vin er noe godt.. Men så har jeg forbud mot å drikke nå, så går kun i brus her i festlige lag :| hehe

Nupsida sa for siden:

Liker bare sprit jeg og, men, så var det det med at jeg bare er atten å da :P Noen her som har tips til hvordan en kan lære seg å like vin? :P

senorita sa for siden:

tvinge det i seg til man liker det.. jeg liker ikke hverken øl, kaffe eller vin jeg så.. Er jo som regel slik at man må venne seg til å like det? Samme med grønnsaker, veldig kresen der og..

Er mye jeg ikke klarer å venne meg til å spise.. Jeg spiser/drikker heller bare det jeg liker i stedet for å tvinge i meg noe til jeg skal like det :p

Men finnes vel cider med lite karbo? Men spørs om dem har det på et utested da..

Nupsida sa for siden:

Det finnes cider med mindre sukker ja ;) Men, tviler på at de har det på den lille puben vi har her, får å si det slik ;)

Silje84 sa for siden:

Riktig godt nyttår, folkens!
Ja, da var det på`n igjen i morra da...Har aldri prøvd å gå ned så mange kilo før, det meste jeg har gått ned er 10-15 kilo tror jeg. Skal bli spennende å se hvor langt jeg kommer før jeg stagnerer...Kanskje 2011 er forvandlingens år?
Hvordan er treningsrutinene til dere andre her?

matmor sa for siden:

Pån igjen imorra, ja!
Forresten godt nyttår alle her inne! :)
Skal prøve å få meg ut på minst tre kvarter tur med bikkja hver dag jeg, det holder lenge for meg, da er jeg flink!:)

langaard sa for siden:

Hiv dem i søpla DU er for god for dem :p Vik fra meg satan...:D

sistegang sa for siden:

Jeg er på vannaerobic en gang i uka og en gang yoga. På jobben har jeg bestemt meg for å gå trappa til andre etasje minst 6 ganger om dagen. Ellers bare beveger jeg meg mer. Før kunne jeg sitte i første etasje og skulle hente noe i kjelleren. Da kunne jeg tenke at vaskemaskinen er ferdig om en halvtime, og så venta jeg til da. Nå går jeg to ganger.

Nupsida sa for siden:

Jeg er syk :( Feber, et hode som sprenger, en skikkelig sår hals, og den verste kvalmen.. Trur ikke jeg klarer å holde meg unna karbene idag..

Sanney sa for siden:

siden typen har utstyrt meg med wii fit da han ikke vil slite alene, så blir nok det treningsformen min de neste månedene.. hendig liten sak faktisk, de fleste øvelsene virker gjennomførbare uten å være helt teite. men jeg er jaggu glad jeg bor i tredje med gardiner i vinduene :p

Silje84 sa for siden:

Hørtes morsomt ut med vannaerobic og yoga! Har du prøvd pilates? Snuste litt på det..
Vil gjerne trene litt i tillegg til de turene jeg går, men det må være noe jeg syns er gøy, som jeg ikke mister interessen for etter en uke...:/

Silje84 sa for siden:

Wii Fit er utrolig gøy, hadde det en vending jeg også! :)

Nupsida sa for siden:

Idag har jeg skeiet ut :( Sånn er det når man er syk! har spist litt chips, å sjokolade samt en del kjeks.. dårlig samvittighet

Sanney sa for siden:

da har jeg hatt første date med wii fit. 10 min free step, 60 cal brent, og den påstår aldern min er 30 :p
ikke så værst, med tanke på at min splitter nye tanitavekt påstår min fysiske alder er 50.... greit jeg er feit, men så darlig an ligger jeg da ikke :p

Zillah sa for siden:

Å huff da Sanney. Glad eg ikkje har fått ein slik "dom" over meg. Eg er vel nærmare åtti eg, da, LOL!

Wii Fit er kjekt ja. Selv om jeg må innrømme at det er lenge siden min har blitt brukt som annet enn vekt. Treningen var super i begynnelsen, men nå er det bedre med treningsstudio synes jeg. Men har litt planer om å bruke den litt mer igjen. Kanskje ikke så mye til kondisjon og styrke, men til balanse og yoga. For der har den hjulpet meg masse tidligere.

Jeg er i gang med ny jobb, og det er veldig kjekt, selv om det er litt rotete enda. De hadde ikke klart datautstyr til meg, så jeg bruker noe midlertidig mens jeg venter på eget. Men uansett kjekt. Virker som om det er grei salatbuffet til lunsjen også i tillegg til pålegg og varmmat. Regner ikke med at jeg kan spise varmmaten så ofte, men salat kan jeg jo alltid spise. Og det virket som om det var greit med proteinrike ting å ha i salaten.

Nupsida sa for siden:

Hoho, har mistet 3,8 kg på ei uke! er meget godt fornøyd med det kan en si! :D

vimsen85 sa for siden:

Gratulerer med ny jobb og gratulere med storveis vektnedgang :D

Kiro sa for siden:

Nei, nå har jeg klart det igjen. Skulle bare handle inn litt nød-proviant (aka. atkinsbarer) til lanzarote- turen jeg skal på neste uke. Tenkte jeg skulle ha et lite lager sånn tilfelle jeg ikke fant noe ketogent å spise. Men med en gang de var kjøpt inn var det på an igjen. Fikk vann i kjeften bare av å tenke at de lå. Føler meg som en narkoman.

senorita sa for siden:

aldri smakt atkinsbarer... skjønner at jeg ikke bør prøve heller :P

Sanney sa for siden:

de er greie nok, men jeg syns ikke de er såå gode. har dem mest som nødmat på jobb, om jeg skulle feilberegne matmengde og bli sulten på jobb :p

ellers har jeg hatt 2x30 min free step idag, pluss at jeg går 20 min til og fra jobb hver dag. håper å klare minst en 30 min økt om dagen, helst to :)

Nupsida sa for siden:

Hadde dilla på atkinsbarer en stund, men så spiste jeg meg lei på dem, så nå takler jeg de ikke lengre :S

senorita sa for siden:

Jaja alle arbeidsbuksene mine er for store, så idag måtte jeg ut en liten tur og handle meg nye.

Var veldig spent på hva jeg kom til å få på meg. Tidligere har jeg måtte handle på KappAhl og sånn i XL-avdelingen..

Nå var jeg på Vero Moda og tok med meg 44 og 42, i håp om at jeg skulle få på meg en av dem.. Til vanlig har jeg vel knapt fått på meg 46, pga bollemagen min. Jeg har en sånn fin EPLEfasong der ALT er på magen, nesten..

utrolig nok satt 42 som et skudd på meg :D :D Halleluja, kan handle "vanlige" klær igjen :D :D Skal prøve å ikke handle for mye, for regner jo med at jeg skal ned noen størrelser til. Kommer jeg inn i 38 en dag så blir det kjekt.. 36 tror jeg at jeg er for høy til å bruke, det kan jeg aldri huske jeg har brukt, uansett hvor slank jeg har vært. Veide jo 55 kg for 10 år siden :P

vimsen85 sa for siden:

Dødsbra Senorita :D De fleste av mine bukser er også store, så når lånet kommer tikkende inn på konto snart skal jeg SÅ kjøpe bukser. Kanskje jeg er heldig og finner på salg også ;)

Anarko sa for siden:

Da har jeg funnet frem til januarskravletråden igjen :)
Godt nyttår ønskes alle!
Noen har gått opp, noen har gått ned, og noen sliter i privatlivet eller jobb. Da gjelder det å fokusere på det positive, og fortsette å være flink i matveien. Onde sirkler skapes lett når man er deprimert og har tendenser til å bruke mat som trøst.

Jeg har vært forholdsvis flink i julen syns jeg, har spist surkål og kålrabistappe, men det unner jeg meg vanligvis også, bruker rikelig med smør i kålrabistappen og null mel. Surkål så går jeg for de med minst karber (8 pr 100 gr). Det eneste jeg har spist som jeg kan tillate meg dårlig samvittighet for er litt riskrem.
Ting er ikke helt top notch i livet for tiden, men matmessig så klarer jeg meg bra, og det er godt å ha noe positivt å fokusere på :)

senorita sa for siden:

Jeg har vært syk hele julen, er fremdeles sykmeldt men hadde jeg gitt opp i kostholdet og fråtset som jeg pleier når jeg er syk og deppa så hadde jeg bare blitt mer deppa. Kostholdet er eneste jeg har kontroll på nå, og resten får gå som det går. Jeg hadde blitt veldig depressiv om jeg hadde gått opp masse i jula i tillegg til alt det andre som har skjedd.. Gir meg liksom litt mot at jeg klarer å gå ned i vekt, selv om ting ikke går så bra ellers i kroppen. Var innlagt før jul pga svulster på leveren og har enda ikke fått noe svar fra sykehuset om hva dem vil gjøre med dem.. Er stolt av at jeg har klart å gå ned i jula og ikke fråtset og syns synd på meg selv, til og med spist lavkarbo da jeg lå på sykehus, selv om det ikke var så lett :p

Deanna sa for siden:

Jeg er ny her! :blomster:

Jeg er fryktelig god på skravling når jeg bare blir varm i trøya. :p

senorita sa for siden:

Hei på deg! kjekt med pratsomme folk :D Føler selv jeg tråler forumet nå som jeg er sykmeldt og kjeder meg og prater kanskje litt for mye ;D

Deanna sa for siden:

Jeg prater strengt tatt mer enn nødvendig på jobb, så litt stille skriftlig kommunikasjon passer meg bra. :D

Forresten er jeg ikke helt kvitt avrusningshodepinen enda, så jeg setter pris på at dere er stille.

senorita sa for siden:

Hehe, jeg kan ikke huske jeg var så dårlig første ukene på lavkarbo faktisk,heldigvis... men lest at en del sliter ja.. hehe

Deanna sa for siden:

Den kommer og går litt nå, og har blitt veldig mye bedre, men kjenner litt enda ja. Sånn ellers er formen veldig fin, altså.

HeleneV sa for siden:

WOW! Kjempebra! Hvordan går det med huden da? -Henger den med??
-Jeg kan nok ikke regne med at huden henger med i alle fall, 30 og to barnefødsler.... ;)

HeleneV sa for siden:

Off, ja... Jeg hadde skikkelige abstinenser! -Ikke lett å være mann og barn da nei....

Sanney sa for siden:

trent en halvtime step idag, men føler meg støl og det verker i korsryggen. ikke helt sikker på om jeg skal ta en økt til eller la være, er faktisk ganske lenge siden jeg trente systematisk...

Nupsida sa for siden:

hehe, håper da det, hihi :)

Deanna sa for siden:

Jeg har ikke barn før neste uke, så da får virkeligheten og rutinene virkelig kjørt seg. Ikke for det, altså, jeg har forsovet meg hver dag hele uka og likevel klart å få i meg frokost, så det skal vel muligens gå bra.

grotingeling sa for siden:

Ingen spesielle abstinenser å rapportere, men i går var jeg helt uten energi.
Har alltid 1-2 dager hvor energien "forsvinner" den første uka i fase 1 på ED, så ingen grunn til bekymring.
Men samboeren syntes det var litt i overkant mye soving på sofaen i går :rolleyes:
Hadde hjemmekontor (passet jo bra), og ved lunchtid så greide jeg ikke holde øynene oppe lenger - så det ble en times hvile midt på dagen.
Og etter å ha slitt meg gjennom resten av arbeidstiden og inntatt middag, ble det 2 timer til rett ut.
Skulle tro jeg våknet til i løpet av kvelden, men nei da - kl 10 var det rett i seng, stuptrøtt :p
Bedre i dag, men jeg kjenner at jeg må holde meg i aktivitet - sovehjertet er det i alle fall ikke noe i veien med :D

Jeg er litt i samme båt som Grotingeling. Abstinenser har jeg ikke, for jeg har spist lavkarbo i julen også. Men kjenner at jeg er litt slapp etter oppstart på pulver igjen. Regner med at det gir seg snart da, pleier å være sånn et par dager før kroppen får i gang fettforbrenningen skikkelig. Jeg har jo ikke vært i ketose i julen selv om jeg har spist lavkarbo. Ellers så er jeg nok gjerne sliten på grunn av mange lange og vanskelige samtaler med mannen også. Har fått time hos familievernkontoret i morgen, håper det kan hjelpe litt.

Zillah sa for siden:

Eg har spist omtrent som vanleg heile jula, så der er det ingen problem, men kroppen er sliten på grunn av stress. Prata med min bror i går på telefonen og det virka som om han ikkje heilt forstod kva eg hadde å vere stressa for. Det er kanskje rart at folk som ikkje har jobb er stressa?

Fint at du har fått time så raskt da christine, her i Molde har det vore fleire månaders ventetid til Familievernkontoret! Vi var heldige likevel og fikk tilnærma "øyeblikkeleg hjelp", men så var det også ganske dramatisk dei gongane vi trong å kome inn. Håpar de klarer å finne ut av problema dykkar! :klem:

Zillah sa for siden:

Å, forresten, velkommen Deanna :)

Nupsida sa for siden:

Da ble det hele 4 timers søvn på meg inatt.. 7 timer søvn på to døgn er virkelig ikke bra.. :(

senorita sa for siden:

utfordret samboeren min til å teste lavkarbo en uke.. Han spiser jo samme som meg og eneste han spiser som er "høykarbo" er frokosten på jobb, og den helsikes Colaen hans..
Så blir jo litt bekymret over alt fettet han får inn og i tillegg karbene... Så har han fått en søt liten mage som jeg tenkte vi kunne få vekk :P Han veier ca 85 kg og er 180 så han er ikke så veldig overvektig men en liten mage har han fått. Han trener også en del, spiller på et fotballag, men siste mnd har det blitt lite..
Ellers spiser han hverken poteter, pasta eller ris, for det lager ikke jeg når jeg lager middag.. I tillegg syns han lavkarbomaten min er nammis, så da har jeg utfordret han til å spise no annet på jobb og kutte colaen og snopet en uke, så skal han få se hvor mye bedre kroppen hans blir.. Så nå håper jeg han går ned en del første uken så han får litt blod på tann... til å forhåpentligvis fortsette. Hadde ikke han vært så aktiv som han er i jobb og ellers så hadde han nok lagt på seg, og ingen kan vel påstå at 1,5 liter cola med potetgull er sunt hver dag så.. :p Gleder meg! Har målt og veid han så om en uke så blir det spennende å se om han har noen forandringer :)

Zillah sa for siden:

Tenk at 1 veke kan vere litt knapt til å merke kor fantastisk det er, da.

senorita sa for siden:

Tenkte mer på vekta sin del :) Om han går ned i vekt første uka, noe veldig mange menn gjør, så får han nok troa til å kunne fortsette.. Det med at man får abstinenser og sånn det har jeg forberedt han på.. VI får se om en uke om han orker å fortsette.. Den colaen skal han i alle fall ikke få fortsette med :p

langaard sa for siden:

Av og til savner jeg kosemagen til gubben:lol: 26kg er borte:p

senorita sa for siden:

Ja jeg syns ikke han er overvektig, men han har bmi på 26 nå så.. Og jeg er litt bekymret for all den colaen han drikker og alt snopet og snacksen. Og er jo kun det han trenger å kutte ut for å være lavkarbo, så da syns jeg det er på tide han prøver.. Ikke for å gå ned i vekt, men for sin egen helse! Ingen trenger 2 liter cola om dagen.. Ikke sunt for hverken kropp eller tenner.. samme hvor slank man er :)

Bollemor sa for siden:

hiver meg på her jeg..
akkurat nå sitter jeg å irriterer meg over vondt smak i munnen!! gad ass.. så kvalmt!:confused: noen tips?? har had det nesten hele denne uken, å begyner å blir litt smålei av den smaken..

Venus Willendorf sa for siden:

Hvor shopper man atkinsbarer? Har de det på dagligvarebutikker (i såfall hvilke?) eller må man på helsekost etc?

vimsen85 sa for siden:

De har noen på vanlige butikker, men de er ikke så god. Kinsarvik har en del (både i butikkene og på nett). Det er faktisk mange helsekostbutikker som ikke har Atkins. Et annet alternativ er å bestille fra USA. For eksempel på iherb.com.

Jeg synes faktisk at de barene som man får i butikkene er noen av de beste jeg.
Men anbefaler å bestille fra for eksempel iHerb, det har jeg gjort flere ganger og har alltid et lager av forskjellige typer.

Ny uke og gleder meg til nye utfordringer på jobb!

Hannesita sa for siden:

Man kan kjøpe Atkins barer på Rema 1000 og Meny.
Noen helsekost butikker har det også.

I dag har jeg veid meg. Ned 2 kilo
Det føles så bra!! har godt med overskudd om dagen, og får trent litt også...
:):):)

Tusen takk for tips, da får jeg stikke innom meny (min nærmeste av de dere har nevnt) og se om jeg finner noen barer :)

Greit å ha noen i vesken, er ikke så mye lavkarbomat å finne når man er på farten, eller om man feks blir sulten på jobb. Men kan nok tenkes at jeg spiser dem istedetfor å ha dem som nødproviant ja :o

Best jeg kjøper mange! :p

Sanney sa for siden:

er så heldig å ha blitt sjuk, mest sannsynlig influensa, noe jeg aldri har hatt før.. hele gjengen kunne bli dårlig, men jeg fikk toppen en forkjølelse. detta er ikke morro, men heldigvis er jeg ikke like dårlig som typen min, han fikk det et par dager før meg og er skikkelig dårlig..

av en eller annen grunn har jeg også veldig vondt i korsryggen av alle ting, den delen av ryggen jeg normalt aldri har vondt i..

Zillah sa for siden:

God betring, Sanney! Eg vart oppringt frå SFO i dag, eine jenta mi hadde fått vondt i hovudet og det var fleire som var henta frå skolen med same plager. Det er kanskje ein byrjande 'flensa det også. Godt at eg fikk gjort unna trening, handling og fødselsdagsgåver til i morgon før eg vart tilkalt. Kryssar fingrane for at eg skal halde meg nokonlunde frisk, eg som har ungar å ta meg av.

Anarko sa for siden:

Min kjæreste hadde tidligere en kompis som er i det kriminelle miljøet i Møre og Romsdal. De er ikke lenger venner. Men siden jeg ikke godtok å bli slengt drit til av denne kompisen uten å si noe tilbake, så ble jeg i julen truet på livet og med å bli avklippet fingrer. Så ga han seg, og beklagde og sa at han var full osv.. I dag har kjæresten min fått ny beskjed om at han idioten har leigd inn torpedo som skal klippe av meg fingrene. Jeg er jo ikke hjemme for tiden, men hos min mor som ikke har det så bra. Er derimot bekymret for min kjære som er hjemme hos oss, i tilfelle det skulle komme noen på døren. Jeg skal til Bergen igjen på fredag og være i helgen, og vi har da bestemt oss for å anmelde det. Er det lurt? Og hva vil eventuelt skje?

vimsen85 sa for siden:

Helt ærlig, så blir nok saken bare henlagt. Jeg ble truet i forfjor av en narkoman som skulle drepe meg og kutte meg i biter. Politiet kom å henta han på kafeen der jeg jobba for han nekta å gå når jeg skulle stenge. Jeg sa til de at jeg hadde lyst å anmelde han fordi han truet meg. De sa jeg skulle ringe politiet neste dag (det var ganske seint på kvelden). Neste dag kom han på kafeen og spurte etter meg når jeg ikke var der og jeg ringt politiet. Da hadde de ikke en gang registrert at de hadde hentet han. Jeg kunne derfor ikke anmelde han, for de visste ikke hvem han var. Det fantes ingen rapport. Så jeg endte opp med panikkangst og sykemelding (vi var alltid alene på jobb, så jeg følte meg aldri trygg der). Nå vet jo dere hva han heter og sånn. Men jeg tror at trusler ikke blir tatt for alvorlig. Men det er mulig at siden han er kriminell (kanskje er kjent av politiet) så vil de ta det alvorlig. Men han som truet meg var også kjent av politiet, for så vidt. Nei, jeg vet ikke. Jeg skulle ønske de gjorde mer enn å bare trekke på skuldrene..

vimsen85 sa for siden:

Men jeg håper virkelig det ordner seg Anarko!
Og god bedring, Sanney.

Ville også rope ut en plass at jeg skal til Roma i mai!!!! :D gledeseg

Anarko sa for siden:

Vi kommer mest trolig til å anmelde det. Men vi er litt usikre siden han har truet lillebroren til kjæresten min (og han er kun 16 år) også, om vi skulle melde det. Men vi får se. Det er en syk mann det er snakk om, og selv om jeg tror han er rusa nå og bare slenger med kjeften, så er det jo en trussel, som jeg har forstått han er troende til å gjøre noe ut av.

vimsen85 sa for siden:

Jeg håper det blir tatt tak i på en ordentlig på måte da!

sistegang sa for siden:

Er så stiv og støl i dag. Hadde yoga-time i går, for første gang på 4 uker.
Og så bytter jeg veiedag til torsdag, er så lei av å være stappa hver mandag, etter god mat i helga. (Jeg hoder dietten, men blir mer mat enn i uka)

Anarko sa for siden:

Jeg har bestemt meg for å gå for mer ketogene prinsipper. Kutte ut (i alle fall nesten) fløte, tomat og en del andre ting som kan oppleves som partystoppere. Begynte dagen med stekt egg, litt agurk, og smør til frokost.

Har ikke gått ned noe de siste dagene :(

Hadde jeg enda hatt én veiedag i uka og holdt meg til den, så hadde jeg blitt gledelig overrasket over det jeg gikk ned første to dagene når fredagen kommer :p

Men når det ikke skjer noe på noen dager så begynner jeg å bli litt bekymret, uansett hvor teit det egentlig er.. :P

Vær tålmodig, sier jeg til meg selv.. Men jeg hører ikke etter :o

Sanney sa for siden:

i og med at jeg har vært sjuk og omtrent ikke spist, så har jeg i følge min wii gått ned ca 2 kg de siste fire dagene.. men det kommer vel på igjen når jeg blir bra nok til å spise skikkelig og trene tenker jeg.

vaskeklut sa for siden:

[quote=Venus Willendorf;998414]Har ikke gått ned noe de siste dagene :(

Hadde jeg enda hatt én veiedag i uka og holdt meg til den, så hadde jeg blitt gledelig overrasket over det jeg gikk ned første to dagene når fredagen kommer :p

Men når det ikke skjer noe på noen dager så begynner jeg å bli litt bekymret, uansett hvor teit det egentlig er.. :P

Vær tålmodig ja ;) Nå er jeg en av de som synes det er dumt å veie seg oftere enn én gang i uka, rett og slett fordi vekta svinger ganske mye i løpet av en uke. Hvor mye har du gått ned da? Om du har gått ned noe i løpet av en uke synes jeg ikke du skal være bekymret, det er tross alt ikke bra å gå ned for mye for raskt heller..

Gikk ned 2,8 kg de to første dagene :D
Og 0 de to neste.

Det er derfor det er så teit å tenke som jeg gjør :p

Hannesita sa for siden:

Jeg holder meg konsekvent til veiing, en gang i uken...ellers spiller det så på psyken, og man kan fort ''sprekke''.
La kroppen stabilisere seg så kommer det etterhvert. Du hadde jo et enormt vektap de første dagene! Nyt de... ;)

Legg vekta i skuffen, ute av syne :)

Skal gjøre mitt beste!

Var ute og shoppa Atkins-barer nå. Enn så lenge så får de bli liggende i veska, selv om jeg nok kommer til å smake såvidt på en, for å se hva det her er for noe rart ;)

Det holdt ikke lenge nei. Nå er to typer atkinsbarer pluss en atkins-sjokolade smakt på (var så nysgjerrig :o). Tok en liten bit av et hjørne av alle tre, og gud hvor søtt det var! Spesielt baren med hasselnøtter var grusomt søt, den med mørk sjokolade var noe bedre. Selve sjokoladen var også veldig søt, men brukbar i mindre mengder.

Og tenk, jeg føler ikke engang for å spise mer av dem :D

Hannesita sa for siden:

Det er ikke mange dagene på Lavkarbo før sjokolade/proteinbarer bare blir helt utrolig søte... og man har mye mindre tolleranse for søtt...

Jeg har hatt en proteinbar i lomma i en uke, hvor jeg tar en liten bit på veg hjem fra jobb, og drikker mye vann ved siden av..Det gjør at jeg holder meg litt før middag.

I går tok jeg to små ruter av en 70% sjokolade til teen, men syntes at det 'trigget' meg litt, til å ville ha mer, så det må jeg holde meg unna en stund til tror jeg. :geip:

Sanney sa for siden:

jippi, blandebatteriet på dusjen har streika, så nå blir det kun kalddusjer fram til pappa får fiksa nytt til helga.. jeg hadde bare kaldvann på søndag og, men i febertåka tenkte jeg ikke mer på det...

Zillah sa for siden:

Men du har vel varmt vatn i vasken? Har ikkje tatt ein dusj her heime hos meg sjølv på... um... sida ei god stund før jul trur eg. (Det er sikkert uvand dersom du berre ha ein dusj kvar dag, men det er ikkje uhygienisk å vaske seg på gamlemåten, altså...) Kalde dusjar midt på vinteren er da ikkje det minste godt. Brrrr!!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.