< Tilbake til oversikten

Januarskravletråden til 30+

Sanney sa for siden:

neida, jeg dusjer som regel annenhver dag, litt ettersom. nå som jeg har vært sjuk har det blitt når jeg har orka. har varmtvann alle andre plasser enn i dusjen :p akvarievannet et nok varmere enn i dusjen til og med, og de holder maks 25 grader :p

Nupsida sa for siden:

Åååå, nå er det bare to dager igjen til jeg fyller atten!:D

langaard sa for siden:

Hva gleder du deg mest til da,når du har fylt atten:)

Nupsida sa for siden:

Å bli med de andre på pub! :D
Er ikke lett å være minst i vennegjengen :/

Nupsida sa for siden:

Happy birthday to.... ME! :D

Anarko sa for siden:

Gratulerer med dagen Nupsida :)

Nupsida sa for siden:

takk : )

vimsen85 sa for siden:

Gratulerer med 18-årsdagen Nupsida! Kos deg :D :heia:

grotingeling sa for siden:

Happy birthday to you

langaard sa for siden:

:happybday NUPSIDA:klem:Kos deg masse!!!!

Zillah sa for siden:

:gave:Grattis, Nupsida!!:gave:
:happybday
Super dag å fylle år, det gjer ho minste lille mi også :)

Nupsida sa for siden:

Tusen takk alle søte dere :D

senorita sa for siden:

WEEEEEEEEEE

Stod på jobb og kjedet meg idag, lite kunder så jeg kjøpte meg et flaxlodd. 25 kr

Vant jaggu meg 10.000 kr!!! :D :D :D

Så kjekt.

sjansen er 90 lodd av 6 mill.. føler meg litt heldig idag :D

vimsen85 sa for siden:

Ooooh. Send litt av den flaksen til meg :) Gratulerer så masse! Bruk dem på noe fantastisk! (For eks.: :boat::full::hungry::sove::meditere: )

Zillah sa for siden:

Næ!! Strålande, Senorita! Gratulerer :D

Det er visst lavkarbo-vinnarlykke denne helga, du med Flaxloddet og Idarull med hest og lotto. Søren at eg ikkje fikk lagt inn kupong no i helga, da. Litt =host=blakk=host= sjuke ungar og greier.

Kos deg!

senorita sa for siden:

Har ikke sjekket lottoen og kenoen min, hehe, tenkte at det var lite vits i, vinner ikke så mye på en dag ;D hehe, får sjekke det i morgen :P

Brukt opp flaksen min så da gidder jeg ikke kjøpe mer flaxlodd på en stund :P

Nupsida sa for siden:

Har hatt en kjempeflott helg med bursdagsfeiring, så nå er jeg klar til å begynne ordentlig på lavkarbo igjen imorgen! Skal bli godt merker jeg :)

Kiro sa for siden:

Kom hjem fra en herlig uke i syden i går kveld. Men da jeg gikk på vekten i morgens fikk jeg sjokk! :o For den visste hele fem kilo opp. Jeg viste godt at jeg hadde skeiet ut, men ikke ssååå mye. Uff, håper virkelig det er vann. For dette var deprimerende. :(

senorita sa for siden:

klart det er vann, du går ikke opp 5 kg fett på en uke :D

Nupsida sa for siden:

Da har jeg endelig kommet igang igjen med lavkarbo : D
Idag hadde jeg stekt løvsteik med fløtesaus og salat til frokost, mmm <3
Så har resten av dagen gått til en laaang kjøretur der jeg koste meg med baconsvor :D
Så noen sukkerfrie peanøtt kjeks fra sukkerfritt til kvelds :)

Anarko sa for siden:

Oi, Senorita, gratulerer! Jeg er tydeligvis en smule treg med å få med meg alt som står :)

vimsen85 sa for siden:

Får ikke sove :( Nå har jeg vridd meg i senga i flere timer og har blitt så sulten at jeg måtte opp å lage nattmat. Fatter ikke hvorfor jeg ikke får sove. Jeg tenker ikke på noe trist eller noe. Jeg har til og med trent i dag. Så jeg burde få sove. Nå har jeg spist opp. Får se om det hjelper med mat i magen. Det er så kjeeeeedeig å være den eneste som er våken i hele verden.

Sanney sa for siden:

jeg har gått med underskudd på søvn så lenge at jeg sliter med å sove uavbrutt... legger jeg meg 10, våkner jeg gjerne mellom 3 og 4. går på do, sliter med å sovne igjen og jeg skal opp 6.. legger jeg meg/sovner jeg sånn i 12-1 tia som jeg gjorde i flere år så sover jeg til klokka ringer.. men er fremdeles dødtrøtt -.-

vimsen85 sa for siden:

Det hørtes slitsomt ut. Jeg har i perioder slitt med søvnen når jeg har vært deppa og hatt mye å tenke på. Men nå er det liksom ingen pagsomme tanker eller noe. Jeg bare får ikke sove. Og jeg kjenner jeg bir litt smågal av det. Men nå kommer mamma på besøk og skal opp kl 8 i morra tidlig, så jeg får prøve å stå opp med henne og kanskje gå å trene eller noe. Da våkner jeg vel..

vaskeklut sa for siden:

Løsningen er kaffe om morran! :p Mvh frøken insomnia :D

Noen som har gode råd for hvordan komme over mannfolk som svikter en, forresten? :(

senorita sa for siden:

Finne seg en ny og enda bedre en :D

Sanney sa for siden:

jeg haaater kaffe ;_;
og ja, det er slitsomt i perioder.. er jo totalt død når jeg kommer hjem fra jobb også når jeg ikke får sove skikkelig..

sistegang sa for siden:

Når jeg ikke får sove, så gjør jeg noe jeg har lyst til å gjøre (lese, strikke se video). Når jeg har slappa av med det en times tid, pleier jeg å få sove. Tror jeg lurer mitt eget hode med å si "du behøver ikke å sove - kos deg" Da blir jeg avslappa og klarer å sove.

I dag er det ikke noe problemer med søvn - har høy feber og er skikkelig snørrforkjøla.

Anarko sa for siden:

Det er noe i den at for å komme over noen må du komme under en annen... :P
Ellers, når jeg ble sviktet av eksen for noen år siden så fokuserte jeg så mye på å være sint på han at jeg ikke savnet han i hele tatt. Men ikke bra å være sint i lengden heller, selv om fyren fortjener det :)

Deanna sa for siden:

Jeg ble så gira over å endelig ha energi til å trene igjen i går, at jeg overdrev. Skikkelig. I dag er jeg så støl at jeg har problemer med å komme meg opp for egen maskin. Omtrent sånn at jeg tar med telefonen på do i tilfelle jeg ikke klarer å reise meg og må ringe et eller annet nødnummer. :p

Føler meg fryktelig flink da, og lider med stolthet. :D

Deanna sa for siden:

Bør jeg forresten ringe ambulanse og få meg innlagt, eller holder det med brannvesenet som kan lempe meg i senga?

Sanney sa for siden:

tja, dag nr 2 med stølhet er jo værst... så du kan jo trøste deg med at du blir værre imorra :D

Deanna sa for siden:

Fantastisk. Da blir det kontorstol med en eller annen stakkar som må dytte meg rundt på jobb i morgen.

Nupsida sa for siden:

Takk gud for circadin altså! :D <3

Nupsida sa for siden:

Ehmm.. kom visst litt feil den, men er en tablett med sovnhormoner i, så blir enklere å sovne da :)

christine76 sa for siden:

Heisann,
Livet er rimelig hektisk hos meg for tiden med problemer på hjemmebane og travel (men veldig kjekk) ny jobb. Kosthold og trening kommer derfor litt i annen rekke. Holder meg fremdeles til lavkarbo altså, men har gitt opp den ekstra innsatsen jeg skulle gjøre for å gå ned noen kilo til. Jeg kan alltids gå ned de kiloene en gang jeg har mer overskudd. Det viktigste er å ha det bra og ha et godt kosthold nå.

På søndag skal jeg dra til USA med jobben og være borte i en uke. Og i den forbindelse lurer jeg på om noen har noen gode shoppingtips. Enten det er relatert til lavkarbo eller ikke. Kommer ikke til å ha allverdens tid til å shoppe, men jeg skal nok få til noe, jobber jo ikke hele døgnet heller.

Så herlig med tur til USA - hvor skal du?
Jeg har ikke shoppet særlig mye lavkarbo-produkter der borte, men klær og sko er derimot fast på handlelisten.
Sist jeg var over kjøpte jeg levi's-bukser til 25 dollar pr stykk (ca 150 kr), og undertøy til 1/10 av prisen hjemme.
Var også på et av disse Factory outlett hvor de har en egen Eccoskobutikk, og kjøpte Gortexsko samt 2 par "vanlige" eccosko til under halv pris av norsk pris.

Sjekk området du skal være i på nettet, for de har slike factory outletts over alt.

Skal til Houston, så det er ikke veldig spennende. Har også vært der et par ganger tidligere. Men kjekt å komme seg bort litt og det er ikke dumt at det er varmere der også.

Må prøve å få kjøpt meg litt klær ja. Selv om jeg endelig begynner å få noenlunde orden på garderoben etter at jeg måtte gi vekk alle klærene mine, så mangler det fremdeles litt.

Anarko sa for siden:

God tur! USA har jeg alltid drømt om å reise til :)
Så håper jeg det ordner seg på hjemmebane for deg.
Klem

Takk for shoppinglink. Jeg har nok ikke leiebil nei, og kommer til å jobbe relativt lange dager. Så jeg får ikke gjort så veldig mye annet enn å jobbe og sove. Vurderte å bli en ekstra dag og dra hjem søndag i stedet for lørdag, men det ble for mye stress når jeg kom hjem igjen, så jeg er der bare i ukedagene. Men drosje er jo billig, så om jeg vil komme meg et sted så skal jeg nok klare det. Og åpningstidene er jo stort sett veldig greie der borte.

Det store spørsmålet mitt nå er egentlig om jeg trenger en iPad eller ikke...

buzy bee sa for siden:

Nå er det snart 2 mndr siden jeg var her inne, og jeg har skeiet ut i jula, men nå er jeg i gang igjen - dette er tredje uka på lavkarbo. Følger ikke noen spes retninger, men prøver meg fram med det jeg kan/liker, så tar jeg det etterhvert. Jeg har gått ned 2,6 kilo på 16 dager, så det er jeg fornøyd med.:)

vaskeklut sa for siden:

Trenger???:confused: Har du lyst, har du lov.. :D

Helt enig - noe skal en jo kjøpe bare fordi det er gøy :D
Husk at amerikansk elektronikk trenger strømadaper her hjemme, men det er jo lett å fikse - og så er det alltid greit å sjekke dette med soner.
DVD-spillere og PC'er kan være programert til å følge sone 1 som er USA og Canada, men dette finner du lett ut ved å spørre i butikken.
Vet flere som har kjøpt iPad i USA, så jeg tipper dette ikke er noe problem (bare jeg som alltid sjekker og dobbelsjekker slike ting :rolleyes:)

Men som vaskeklut sier - har du lyst har du lov :p

Jeg tror spørsmålet nå kan omstilles til:
iPad eller Galaxy tab?
Vanskelige spørsmål dette her altså..

sistegang sa for siden:

Jeg spiller bridge online og fikk ikke installert (Flash og tror det var noe aktivx) som jeg trenger - så jeg kunne ikke ha iPad. Veit jeg kan bruke virtuelle boxer på mac' er og sånt. Men det ønsker jeg ikke å gjøre. Så er du avhengig av noen "windows programmer", sjekk om det er mulig uten trøbbel.

Kos deg på tur.

sistegang sa for siden:

15.november 91,3 kg.
22. november 91,9 kg.
29. november 89,2 kg.
6. desember 88,2 kg.
13. desember 88,2 kg.
20. desember 87,0 kg.

27. desember 88,3 kg.
3. januar 87,2 kg.
13. januar 87,1 kg.

20. januar 84,9 kg.

På 9 uker tok jeg av ikke mer enn 4,2 kg. Og det er ikke mange ufornuftige måltider som er årsaken. Jeg møtte et platå. Men nå har det løsna - 2,2 kg denne uka. Og jeg har ikke gjort noe annerledes sist uke enn den før der.

Så til alle som får en liten stopp - Hold ut!! Ikke gi opp kostholdet. Når kroppen er klar fortsetter nedgangen.:D

pst!! Jeg runda det magiske tallet -50 kg i dag.:D:D:D:D

Anarko sa for siden:

Kjempeflott Sistegang :) det er motiverende å lese!

vaskeklut sa for siden:

Herlighet, 50 kg. Gratulerer! :D

Zillah sa for siden:

Gratulerer med tohjulingen! Håpar det blir mykje bra sykkelvær og -føre :)

Anarko sa for siden:

Thanks! Håper jeg også :)

vaskeklut sa for siden:

Lite nytt å melde her egentlig. Eller, snart gått ned 30 kg da, og BMI sier at jeg ikke lenger er feit, bare overvektig!! :D

Og så må dere se denne videoen her! Hjertet mitt smelta!

:D

Anarko sa for siden:

Stakkar ducks da :D

Gratulerer med 30 kg nedgang. BMI er en unøyaktig vitenskap. Min mor har 22 i BMI og beregnes som normalvektig, men har alt fettet på magen, og spinkel i armer og ben. Jeg er normalvektig når jeg er 28 i følge legen.

vaskeklut sa for siden:

Takk, og jeg vet. Jeg bruker det bare som en ca-måling. Aldri om jeg kommer til å veie 55 kg som BMI sier er perfekt for meg. Da blir jeg skranglete med masse løshud :D Det viktigste for meg er klærne faktisk. Som ca-måling er BMI helt kurrant, men jeg stoler ikke på det nei!

Anarko sa for siden:

For meg er ca 60 til 75 kg innen normalvekt på meg. Men jeg var det folk flest rekner for normal når jeg var 83 kg. Så rart det enn måtte høres ut... Brukte medium i klesstørrelser og fikk høre av både lege og familie at da var jeg slik jeg burde. Så 80 er et foreløpig mål.

Nupsida sa for siden:

Har vært bortreist på jentetur til sarpsborg i helga. Har vært kjempekoselig :)
Var også på resturant for første gang som lavkarber. Var ikke så vanskelig som jeg trodde :)
fikk svinekotteletter toppet med skinke og gratinert med jarlsbergsost på toppen med bearnaisesaus og gulrot og brokkoli :)

LeneM sa for siden:

Hei hei,

Ville bare melde meg inn som ny medlem i +30 tråden.

Har lest igjennom masse av inleggene her og dere har vært så flinke alle sammen. Jeg blir bare mer og mer motivert jo mer jeg leser =)

Nupsida sa for siden:

En kilo igjen til minstenotering nu :)

sistegang sa for siden:

Jeg sliter så med motivasjonen om dagen. Tar stadig vekk gale valg. Så jeg går ut og inn av ketose. Med alle de ubehaga det gir. Enda klarer jeg ikke å la være.

Sanney sa for siden:

tidenes minstenotering idag med 104 kilo. og jeg har kjøpt meg to bokser med kræsja tomater på ca 400 gram som vekter når jeg gjør free step :p maisboksene på 200gr er for lette nå.. :D
OG, meny skal snart ta in monster lo carb. de har disse i england, jeg drikker de når jeg er der innimellom, var vel ca 2-3 gr carbs per 100. ikke gæli for en energi drikk.(ikke at jeg reagerer på dem da, men de smaker godt) i tillegg har de ikke så mye kullsyre.

vimsen85 sa for siden:

Æsj. Føler meg helt elendig i dag og er usikker på om det er av alkoholen eller potetgullet jeg spise i går :( Det var en dårlig ide.. Jeg føler meg oppblåst og har smerter i hele magen. Kvalm er jeg også, men mulig det er alkoholen.. Skal sjekke om jeg er i ketose før jeg legger meg. Ikke mer pottis på meg! Ever! :p

Anarko sa for siden:

Looking good på nye bildet da Vimsen! :D Jeg skeiet ut med litt øl på fredag, men det går greit, det var ikke så mye tross alt.
Prøv å ha baconsnacks på bordet istedetfor chips?

Zillah sa for siden:

Eg spiste sjokolade i går. Mørk sjokolade da, så lite kh, isolert sett føler eg ikkje at det er eit stort problem, problemet er at eg nok spiste litt meir enn eg burde gjort. Ei rute skal vere nok :kadetgaar

I dag har eg ikkje lyst til å vege meg, for eg trur eg har gått opp litt. Det eg har lyst til, er å dra på treningssenteret, men det er no så vanvittig dyrt å tanke no om dagen at eg har ikkje råd til nokon ekstra tur som ikkje er heilt nødvendig, må prøve å få ein tank til å vare heile månaden og det held hardt som det er. :mad:

vimsen85 sa for siden:

Takk Anarko <3 Neste gang skal jeg ha baconkrisp eller ostekjeks eller noe. Det var ubehagelig godt med potetgull da :p

Bæstemor sa for siden:

Har vært en tur i Egypt, kom hjem den 29.
Der slet jeg virkelig. Hadde all-inclusive, men buffeene bestod mye av ris, pasta, pommes frites, bakt potet og brød.
Heldigvis gikk det rimelig bra. En dag med litt potet etc.
Vekta har stått rolig denne uka.
Godt å komme hjem igjen til "vanlig" kosthold.

Nupsida sa for siden:

Wee idag viste vekta 72,2! :D Deilig å komme under minstenoteringen igjen! :D

Anarko sa for siden:

Gratulerer Nupsida! Jeg gleder meg til å veie meg og få en viss peikepinn... men gruer meg også. Må bare få batteri i vekta først. Og det er vi flinke å utsette....

Zillah sa for siden:

Velkommen hjem, Bæstemor, betre å vere her no, ja, ikkje berre i forhold til maten!

Anarko sa for siden:

Litt stolt i dag, har nemlig trent et kvarter på ergometersykkelen, før frokost! Tenkte å fortsette med dette hver dag, ca 10-15 minutt på sykkel før frokost. Så gjelder det bare å holde motivasjonen oppe :)

Nupsida sa for siden:

Kom inn på februartråden folkens! :D

surfeline sa for siden:

Finn noe annet som kan trøste deg enn mat - gjør noe annet når du får lyst til å snoke. Livet blir ikke bedre dersom du legger på deg igjen! Lykke, lykke til :rolleyes:

Nupsida sa for siden:

Nå synes jeg vi skal blåse liv i denne tråden her igjen! :)

vaskeklut sa for siden:

Ettersom vi lager en ny tråd hver måned åkke som (dette begynte vi med fordi trådene til slutt kan bli veldig lange), så har vi en ny en her! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.