Jeg er ny i dette forumet og skal begynne på South beach mandag 3.januar, gleder meg til det. Er det flere som skal begynne i fase 1 eller noen som må ta seg sammen igjen etter jula? :p
Nå venter jeg bare på å få boka i posten, men jeg leser meg opp på forumet her for å få begynt skikkelig på mandag. Jeg har hatt et par forberedende dager nå etter julaften hvor jeg har kutta ned på karb og det har faktisk hjulpet! Jeg var sikker på at vekta var opp 2 kg, men har faktisk gått ned 0,5 kg :eek: I jula!
Håper å få flere med på en ny frisk nå i januar :)
Jeg skal også begynne på'n igjen med Fase 1 på South Beach på mandag. Da skal jeg følge boka så godt jeg kan, blir dig og komme igang igjen! det blir litt sånn fase 1 light i første omgang siden de tre første helgene er booket til 30 årslag etc... men så godt jeg kan det er målet - så blir det en desto striktere februar!
:)
Jeg vet ikke hvor bra den er, har ikke fått kikket i den enda. Regner med at det står en del basis-info i den som kan være nyttig.
Jeg prøvde meg på atkins for et par år siden, men den ble for hard kost for meg. Så jeg prøver meg på SB som ikke har så mye fett... Har vært litt i Grete Roede-land i høst og gått ned 5 kg. Men det har stoppet litt opp de siste ukene. I tillegg føler jeg meg mye bedre når jeg får mindre karb i kroppen :)
Det er den boka jeg har det. :) Har endel oppskrifter og sånn, har ikke brukt så mange av de, men det er kjekt og se på dagsplanenen syns jeg, om man ikke følger de til punkt og prikke får man vertfall en pekepinn på hvor man skal holde seg.
Har også prøvd Atkins og andre varianter med mer fett tidligere, men har samme problemet jeg at det blir for mye fett.
Glimrende at man er fler da, så kan man legge ut mat tips og sånn! :D
Hei!
Jeg er også helt ny her inne.
Jeg starter på mandag jeg også. Har bestilt bok og er veldig spent på dette. Jeg skal gifte meg til våren og trenger å gå ned 10 kg i første omgang, men kan godt gå ned 10 til på sikt.
Koselig å være flere.
Hurra så bra!! :)
Håper man kan få litt fart på denne tråden da, det er jo tusenvis som følger ketolyse, men her har det vært veldig stille...
[color=#006400][/color]
Godt Nyttår alle sammen - kun få dager (TIMER!! :eek: !! ) til kick off nå.. Ha en fortreffelig aften!
Hei Hedvig og veldig godt nyttår til begge to :full:
Jeg skal også gifte meg i 2011, så det er en motivasjon i seg selv for å få ned vekta. Men jeg har nylig fått påvist PCOS og da er det enda viktigere å komme seg unna sukkeret.. :) Det er viktigere å være sunn og frisk enn å se feilfri ut i brudekjolen :p
Jeg startet for nøyaktig 1år siden, da på South Beach, men gikk over til LCHF etter en stund. Jeg trives bedre med det, formen er bedre, for ikke å snakke om hormonene. Fikk igjen mens, etter å ha vært borte i 4år. Men fra i morgen må jeg ta meg sammen igjen. Har sklidd for mye ut i jula.....
snitzel68: Så flott at du har funnet det som passer for deg og din kropp, det er ekkelt når ting ikke funker som det skal! Jeg skal gi South Beach en prøve nå, det blir interessant å se hvordan det fungerer :) Jeg har ikke hatt mange symptomer hittil, men jeg hadde en snikende mistanke en stund.. og det viste seg å stemme. Det er viktig å lytte til kroppen!
Hei alle sammen! Håper dere hadde en super feiring i går.
Jeg har nå forberedt meg så godt at jeg er klar for å starte Fase 1 i morra. Grugleder meg og er veldig spent på hvordan det står til med viljestyrken. :D. Har aldri testa lavkarbo før.
I morgen skal vi reise til sverige for å hamstre inn matvarer :p
Vi har øvd i noen dager nå og det går greit, men det har ikke vært ren fase 1-mat i alle matrettene. Blir spennende å prøve dette opplegget, har ihvertfall ikke like stor matlyst når karbene blir borte :)
Jeg er ikke helt igang enda kan jeg jo si.. det ble rundstykker til frokost.. :o Men i morgen er det ingen bønn, da skal det kjøres igang for fullt!
Har planer om og lage en stor omelett etterpå, har alltid fungert veldig bra for meg og spise omelett til frokost. Resultatene har kommet fort da! Hva jeg gjør er og blande sammen egg, kesam eller Cottage Cheese, skinke, purre eller løk, tomat og ost... alt hva man liker (og som er lovlig kan man hive oppi rett og slett) også steker jeg den i ildfast form. :D Da har man mange raske frokoster..
Det ble ikke sverige-tur på oss i dag, fikk jo f*** ikke sove i natt noen av oss :mad: Jeg mistenker at den nye kosten har skylda, hehe... Men det kommer jo flere sjanser!
Jeg lagde pai i går (med bunn) og sparte et stykke til frokost. Var flink og lot bunnen være i dag, spiste bare fyllet :p Smakte fortreffelig! Prøvde for første gang med Cottage cheese, det funka supert. Må prøve det i omelett også :)
Det var mer rastløshet... og øya ville liksom ikke lukkes. Så var det varmt.. Gikk tur i går men det hjalp tydeligvis ikke det heller :) Mistenker at det kan være abstinenser ute og går... :rolleyes:
Jeg leste South Beach boka i går, ganske lettlest så tok ikke lange tida :) Den gav ihvertfall motivasjon, så var det fint å få tips til matretter i de ulike fasene. I morgen skal jeg prøve å lage noen muffins av egg, skinke og grønnsaker, veldig kjekt å ha stående!
De siste dagene har jeg som sagt prøvd meg litt frem, men har spist klementiner og litt annet med karbs. Kjenner at suget etter klementiner begynner å gå vekk, mye fordi jeg blir mer sulten av å spise dem.. Er ikke noe morro å være fysen på mat hele tiden. Har hatt en atkins-bar i kjøleskapet noen dager som jeg har tatt en bit av når det ble for ille. Så lenge jeg lar den ligge i kjøleskapet klarer jeg å holde meg unna å spise hele :p
Victory: FLINK! Jeg har ikke ski, syns det er kjedelig... hehe. Men må vel pelle meg en tur ut for å få luft selv ;)
Hedvig: Det er kjedelig når vekta går opp, selv om man vet hvorfor. Sånn sett er jeg glad for at jula er over, lettere å kontrollere inntaket :D
I dag er dagen for alle, er det ikke???? :)
Jeg har også gått opp ca 2 kg i jula...helt strålende vet du! Men det er fredagen som teller, da har jeg min første offentlige veiedag. Skal fortsette og ha fredag som veiedagen.
Har startet i dag med omelett til frokost, og sitter nå med en vannflaske og en kopp kinesisk balanse te - drikke, drikke, drikke!!!!
Lunch blir verre, kom plutselig på at jeg tror kantina er stengt i dag, det var ikke akkurat med i planen, mulig det da blir en liten kriseløsning med rett i koppen suppe som vi har stående her. Det var dritt, men man kan vel legge litt startproblemer inn i regnskapet da. ;)
Og ski ja... enig det er ganske kjedelig!!! Jobber hardt for og lete frem litt skiglede, hadde vært så mye lettere og komme seg ut da. :p
I dag er dagen ja! Jeg har spist den siste halve skyr-boksen min + et kokt egg, begynte å bli tomt i kjøleskapet så jeg må på shopping i dag :)
Ellers er jeg stuptrøtt med hodepine, søvnen krølla seg totalt opp i natt også :mad: Nå skal jeg avgårde for å handle inn magnesium, etter tips fra noen her inne. Når man ikke får sove får man større behov for mat, og det har jeg da ikke behov for :p
Gikk meg en halvtimes gåtur i går kveld, så litt trim fikk jeg også. Spørs hva jeg orker i dag da... :)
Jeg er stuptrøtt i dag jeg også. Fikk aldri lagt meg i går liksom..
Mannen og jeg hadde film maraton i går med 3 filmer på rappen.. sjelden vi får tid til sånt med 2 små også sovner jeg stort sett alltid halvveis uti filmen.. he he
Jeg har laget meg en liten premieliste jeg..med småting ( og noen store) som jeg skal unne meg etterhvert som det blir mindre av meg..mmm gleder meg til den første allerede :)
Flere som er trøtte i dag ja.. jeg er helt i koma og lengter hjem, hjem, hjem!!! Kan da ikke være lenge igjen av dagen nå! :)
Hei Anette, forresten! :D Takk for sist, håper alt står bra til. Så gøy med premieliste da.. fint og ha noe og se frem til.
Jeg burde skrive meg en handleliste jeg, er virkelig ikke god stemning i kjøleskapet om dagen! Temmelig stusselig rett og slett.. Foreløbig kommer jeg på:
Karbonadedeig /God og mager kjøttdeig
Laks
Kylling
Mager ost
Skinke
Purre
Tomat
Også må jeg lære meg at: "Jeg har IKKE lyst på medisterkaker lenger. Jeg har IKKE lyst på medisterkaker lenger. Jeg har IKKE lyst på medisterkaker lenger... osv.. osv... ;)
Og dere:
Jeg har laget en blomkålsuppe slik:
Koke et blomkålhode sammen med litt buljong, mose dette og tilsette litt lett creme fraiche og matfløte.
Ville dere tenkt at dette er ok, eller er det bedre og kanskje finne noe lett philadelphia og ekstra lett melk evt?
Victory: har aldri prøvd med philadelphia i supper (eller mye annet), så jeg aner ikke.. Men det hørtes veldig godt ut da! Angående matfløta handler det nok mest om hvor mye du heller oppi, og det hever jo smaken :p Kanskje en mellomting ville vært greit, mest ekstra lettmelk og en liten dæsj matfløte?
I dag var egentlig planen å spise biff, med litt kryddersmør, sopp og grønnsaker til. Men sambo har ikke sovet i natt så han kommer til å legge seg snart. Så jeg lurer på om jeg skal lage meg en avokado og rekesalat som jeg fant oppskrift på her inne :) Bare at jeg skal bruke scampi.
Handlet for ikke mindre enn 800 kr i dag, det koster å bli sunn :p Men det bør holde i noe dager... Skal prøve meg på egg og skinke-muffins i dag også!
Har forresten begynt å skrive i bloggen, skal prøve å skrive der hver dag i fase 1 ihvertfall :)
En veldig god ide det der! Og bruke litt fløte bare for og piffe opp smaken. :) Har jo ikke brukt så mye av det tidligere heller, stort sett kraften av blomkålen.. men ja det er godt ja! Har kjøpt ekstra lett melk nå, og skal teste i morgen tenker jeg.
Så dig med scampi.... det var det lenge siden jeg har hatt... snadder med masse chilli og hvitløk!
Avokado-Scampi: Jeg moste en halv avokado og tilsatte en spiseskje philadelpia. Krydra med salt, pepper,hvitløk og litt sitronsaft. Rørte rundt og putta oppi 6-7 hvitløksmarinerte scampi (hvitløksbombe med andre ord, hihi)
Det smakte ganske godt, jeg glemte derimot å kjøpe philadelphia light i dag. Tror jeg hadde foretrukket avokado-mosen litt mer syrlig, innbiller meg at light-varianten er det? Denne lille retten holdt meg mett en god stund ihvertfall :)
Nå har jeg også laget meg egge-muffinser. Brukte store papirformer men må nok investere i silikon..
Blanda 3 egg, halv boks Cottage Cheese og litt revet ost. Krydra med salt, pepper, hvitløk og chilli. Kutta vårløk, sopp og blanda inn i røra. Det holdt til 5 halvfulle former. På toppen la jeg strimla mager bacon. Ca 175 grader i ca 20 min.
Ble ikke 100 % fornøyd med disse (var ikke veldig sulten når jeg spiste heller da), skulle krydra enda mer. Neste gang skal jeg bruke vanlig løk, paprika, skinke og litt mindre CC. Andre forslag mottas med takk :)
Mmm... hørtes dig ut!! Usikker på om light versjonen er mer syrlig, men når du sier det kan det faktisk hende når jeg tenker meg om. :)
Jeg pleier ofte og bruke kesam istedenfor CC i omeletter og eggemuffinser, men det er smak og behag, er jeg er så lite fan av CC konsistensen, og enkelte ganger blir det for mye tiltak og finne stavmixeren. ;)
Min 1. dag ble sånn:
frokost: omelett med spekepølse (ikke helt etter boka) purre, og kesam
lunch: salat m blandt annet egg, bønner og sukkererter
mellom: litt av omeletten igjen
middag: en bolle chillisuppe
Trim: 55 min ski / 686 kalorier
Lurer om jeg skal ta meg et egg eller noe nå... var sulten i natt, og da sover jeg dårlig..
Hei alle sammen!
Så bra å høre om deres opplevelser. Ikke minst ideer til hva man skal spise. Jeg merker at jeg ikke har lyst på noe i dag. Jeg orker ikke tanken på egg også har det bare gått 3 dager. :rolleyes:.
I går spiste jeg egg til frokost, kyllingsalat til lunsj og skinkegrateng til middag (som ble veldig forsinket). Jeg hadde dermed ett måltid for lite synes jeg. Tok noen mandler til kveldsmat.
I dag har jeg spist rester av skinkegratengen til frokost, men jeg synes den smaker for likt omelett og da foretrekker jeg faktisk det. Så jeg har spist lite.
Det hadde vært veldig godt med en Yoplait altså. Går det ann?
Hmm.. om du er lei egg, kanskje du kan søke litt på lappe oppskrifter? Finnes ganske mange forskjellige av de..
Oppskrift på skinkegratengen? Det hørtes godt ut.
I fase 1 kan du bruke Youplait 0% eller hva de heter naturell, de med frukt skal man vente med til fase 2. Men kan jo sprite den opp med litt smaker og mandler feks. :)
Jeg har hatt siste rest av omelett til frokost, resten av dagen er planlagt slik:
Lunch: Salat med philadelphia laks
Mellom/før trening: 2 kokte egg og laks. Litt mye til og være melom, men når jeg skal rett på trening må det nesten bli sånn..
Middag: teste ny blomkålsuppe South Beach style!
Trening: Spinning og Core
Jeg merker igjen at det jeg har problemer med og få til er mellom måltidene...
Status rapport for min dag er at natta ble like sen som tidligere. Tror ikke jeg sovnet før rundt kl 4, og det var etter at jeg spiste magnesium. Jeg har fortsatt ferie så det går heldigvis bra sånn sett, men utrolig irriterende. En god ting var at jeg sov godt når jeg først sovnet :o Kanskje det snart blir bedre!
Victory: hvor kjøper du vaniljeessensen? Jeg kunne ikke finne noe i butikken i går..
Det var også veldig tomt i hyllene, så skyr naturell hadde de ikke. Så jeg jukset litt og kjøpte et par vanlige, frem til de får nytt. Jeg orker ikke egg til frokost, må ha noe som smaker anderledes :) Så til frokost har jeg spist en halv boks skyr og noen mandler. Har planer om salat med feta og oliven til lunsj :) Til middag blir det biff, litt kryddersmør og grønnsaker. Har planer om å spise meg skikkelig mett på den så jeg unngår fysinga utover kvelden.
Så må jeg nok ta restene av scampien i dag, kanskje prøve avodakosalaten med litt løk også..
Slitsomt å ikke få sove ja. Har lest noen tips her inne og magnesium var ett av tipsene men det var flere. Har du prøvd å søke i forumet for å se om det er andre som har gode råd:)?
Jeg drikker en kopp te og tar ett varmt bad/dusj og da slokner jeg. kanskje det hjelper for deg også ;)??
Vaniljeessens får du kjøpt i dagligvarebutikker som meny , maxi og ultra iallefall. Kanskje ica . men sikkert litt utsolgt nå rett etter jul for det brukes vel i litt julekaker.
Jeg sliter med en hodepine som absolutt ikke vil bort i dag jeg da..Tatt noen paracet men den gir seg ikke :( Er vel en av bivirkningene i starten med lavkarbokost så det gir seg vel etterhvert..
I dag blir det fiskegryte hos meg ser det ut til og den er veldig god.
Bruker salma laks og krepsehaler , vårløk , tomat , creme fraich og litt fiksebuljong.. En slager hos hele familien :)
Oki, skal ta meg en tur på butikken senere i dag tror jeg.. får sjekke igjen da :)
Hodepine har jeg også hatt en stund nå, men det strammer seg veldig i nakken når jeg blir trøtt og sliten. Så det er nok en kombinasjon av søvnmangel og kosten. Skal prøve tipset om et varm dusj :D Kanskje jeg skal kjøpe beroligende te også.
Dagen i dag har også vært grei, men jeg kjenner som dere andre at hodepinen er slitsom. Men holder ut.
Frokost: Rester av gratengen
Lunsj: Kyllingsalat
Mellom: Egg
Middag: Wok
Har trent Zumba i dag og det var veldig deilig.
Her kommer oppskrift på gratengen. Fant ikke linken, men har altså funnet den her inne.
dag er straks gjennomført og jeg er fortsatt ved godt mot! Ha en fin kveld alle sammen.
300 g kokt skinke i biter
½ stk løk, finhakket
1 stk purre i tynne ringer
1 ss olje til steking
4 stk egg
4 dl skummet melk
4 ss cottage cheese
1 ts salt
½ ts pepper
50 g revet hvitost, halvfet
Fremgangsmåte:
Varm olje i en panne og surr løken til den er blank. Tilsett skinke og purre og stek det raskt, ca. 1-2 minutter.
Ha alt over i en ildfast form. Strø osten over.
Pisk eggene og tilsett melk, cottage cheese og salt. Hell over eggeblandingen og stek den på 200 grader, nederste rille i ca. 30 minutter eller til eggestanden har stivnet og fått fin farge.
Den gratengen skal jeg lage en dag ja!
Jeg laget blomkålsuppe og den ble ikke god...
Kokte et blomkålhode i ca 1 liter vann og en skje buljong. Stekte en løk og hvitløk og stavmikset det sammen med blomkålen, hadde i urtesalt og pepper og ca 4-5 dl melk og 1 dl fløte.
Og den fikk en slags søtlig smak... skjønner det ikke helt - kan melken gjøre det? Før har jeg jo hatt litt creme freche oppi, den kan ha nøytralisert smaken. Kanskje løsningen er melk og litt lett creme fraiche istedenfor fløte..
I morgen skal jeg på møte i Oslo, har heldigvis noen lapper jeg kom på i frysere jeg kan ta med som lunch.. blir vel rundstykker der tenker jeg, pleier det og de er GODE. Fokus, fokous, fokus....
Nå er jeg også spent om vekta er opp eller ned!!! Håper ned!! :)
Ikke godt å si victory! Apropo creme fraiche, jeg fant en ekstra lett variant i dag og kjøpte den. Men jeg aner ikke hva jeg skal bruke den til :o Kanskje jeg skal prøve meg på blomkålsuppe i morgen jeg også.
Jeg må sparke meg litt i rumpa sånn at jeg kommer meg til treningssenteret. Har tenkt å bli med på Zumba til torsdag! Jeg har jo gått litt turer, en senest i dag.. Men klarer å trene ekstra hardt når det er flere rundt meg :rolleyes:
Kommer inn her jeg også:)
Begynte i går, tirsdag 4.1 på SB fase 1.
Skal prøve å ta av cirka 10 kg.
Gårsdagensmeny
Frokost: Eggerøre, maget bacon, og agurkskiver
Mellom: mager ostebit
Lunsj: salat med skinke
Middag: Svinekotletter med ovnsbakte grønsaker
Dessert: Kesam med mandler og kanel
Kveld: Cottage Cheese med 4 cherrytomater
i dag:
Frokost: Eggerøre, maget bacon, og agurkskiver
Mellom: mager ostebit
Lunsj: grønnsaksquiche
Middag: Kyllingfilet med salat
Dessert: Kesam med mandler og kanel
kvelds: ostebit med stangselleri
Kikker i boka, men føler meg ikke helt trygg på dette enda. Så håper gode råd og tilbakemeldinger hvis jeg gjør enoe feil:D
Ja da var dag 3 i full gang og hodet er litt bedre i dag :)
Frokost i dag ble eggerøre med lavkarbopølse og litt grønnsaker.
Lunsj blir salat med kylling og avocado.
Til middag er planen kjøttboller med bacon og parmasan med blomkål/brokkoli mos :)
Mellommåltid er stangselleri med magerost.
Trening blir det dårlig med denne uka for formen er ikke bra. Feber og rennende nese så jeg får vente til neste uke. Håper å få en tur i svømmehallen på fredag med mine håpefulle :D
Hei Sniki! Hyggelig å få med flere :) etter hva jeg har fått med meg ser menyen din bra ut!
Hedvig: Jammen så bra :D Sånne raske nedganger pleier som regel å være vann, men det teller jo med!! Jeg har gått ned 1,9 kg siden 3 juledag. Jeg har dessverre begynt å veie meg hver dag, burde jo bare veie meg en gang i uka.. Det har jeg gjort tidligere når vekta ikke har gått så fort nedover :o
God bedring til deg Anette76! Du er flink som klarer å spise riktig selv om du er syk :heia:
Herlighet for et vær da! I dag ble det innetrim på meg... step styrke og litt tredemølle først..
Nå skal jeg eksprimentere litt på suppa mi, hvor fant du ekstra lett Creme Fraiche? Fant ikke jeg, så tok en lett og satser på det går fint med litt...
Jeg er hitil fornøyd med dagen, lunchen på møtet jeg var på i dag var BAGELS av alle ting - jeg bare elsker det! Men jeg plukket av pålegget og tok det på mine lapper, ost, skinke, salat, paprika og agurk. :)
Frokost: Laks m philadelphia, 2 kokte egg
Lunch: To lapper m pålegget over
Mellom/Middag: To lapper m phiadelphia
Middag: Blomkålsuppe
Vurderte å gå tur i kveld, men ser ut til at jeg skipper det ja! Snøen fyker...
Så jeg tar litt trim innendørs jeg også, støvsuging og rydding :D Så noen situps på slutten når gulvet er rent... hehe. Men i morgen blir det Zumba!
Du er flink som klarte å styre unna bagels Victory! :):) Jeg fant forresten ekstra lett CF på Meny.
Frokost: halv boks skyr + noen nøtter og et kokt egg.
Ingen lunsj siden jeg sov alt for lenge :o
Middag: Biff og salat m/linser (litt kryddersmør til)
Kjøpte visst biff nok for to dager, men det gjør ingenting;)
Mellom: stangseleri + litt CC og mager naturell yoghurt
Kvelds: et kokt egg og resten av CC.
Tror jeg skal prøve meg på lapper i kveld! Da blir det nok en smakebit av den også ;)
G I Malin: Er helt sikkert bare vann ja, men det er deilig å se at vekta går nedover uansett hvorfor. ;)
I dag er det dag 4 og jeg har spist:
Frokost: 1 egg (er ikke glad i å spise frokost)
Lunsj: Wok fra dagen før
Middag: Egg, tomat og agurk. :rolleyes: Hadde 20 min hjemme før vi måtte ut igjen.
Kvelds: Nøtterasjonen min. Mandler og peanøtter.
Klarte helt fint å takke nei til kaker som ble servert på besøk i dag. Det fristet liksom ikke heller når jeg er så godt i gang.
Flinke flinke jenter :) Eller er vi alle jenter egentlig.. he he Ser sånn ut på nickene..he he
Hos meg har det sikkert kommet 50 cm snø i dag så bare å gå i garasjen å hente ved er jo en utfordring.. he he
Men mannen i huset har nå iallefall gått noen runder med snøfreseren så jeg burde komme meg ut av garasjen i morgen tidlig. Han setter seg på fly til Las Vegas i kveld , så denne uken skal jeg være alenmor. Litt deilig og litt uvant..
Kjøttbollene ble veldig gode i dag så restene blir med til lunsj i morgen.
Maten i dag har gått helt etter planen så jeg håper å få litt resultater på vekten på fredag.
Ps. i går gjorde jeg en generaltabbe... skulle rydde vekk en godispose sønnen hadde fått og helt ubevist spiste jeg en sur fot..Håper ikke den gjør altfor stor skade..Elsker sure føtter nemlig!!!
Det der er så fort gjort. Min yngste fikk en is av onkelen sin. Da jeg skulle hjelpe henne med papiret holdt jeg flere ganger på å ta en bit. Helt uten å tenke meg om. Kom heldigvis på det i siste liten.
Er ikke rart at jeg har noen kg for mye. Jeg spiser jo uten å tenke har jeg funnet ut. :rolleyes:
Ny her på forumet, selv om jeg har prøvd SB før, og har tenkt å følge SB dietten en stund til (minst 11 kg. ;))
Sklir litt ut etterhvert og tenkte kanskje det blir enda mer motiverende å "snakke" med andre i samme situasjon :)
Har slitt med vekten siden siste fødsel som var for snart 5 år siden.
Gikk på 3 GR kurs, men vekten stoppet helt opp og da bare ga jeg opp :confused:
Følte at SB måtte være noe for meg og gikk ned 8 kg. på 3 mnd. før sommeren i fjor, men så var det ferie og sånt og da kom det tilbake noen ekstra kg... :o
Men nå er det nytt år og nye muligheter :D
Har ikke startet helt på fase 1 enda, da jeg ikke har klart å kutte ut frukt etter julen, men har vært flink og ikke skeiet ut med noe annet.
Starter i morgen med fase 1.
fikk meg en ufrivillig treningsøkt i går kveld! Skulle kjøre ut av garasjen, men den gang ei... det ble full stans og jeg kom meg ingen steder pga snøen. Så da var det bare å måke til fanden tok en :mad: Skulle egentlig på butikken, men bilen ville ikke kjøre i all snøen (hvor var brøytebilene???). Dermed tok jeg beina fatt og gikk.. Jeg må ha brent 1000 kcal MINST :p
Brøytebilen kom etter en times tid, og nå er gårdsplassen like full av snø. Ser ut til at jeg må ta bussen i dag... Jaja, da får jeg brukt beina i det minste ;)
Ett smøkaos uten like i dag!! :rolleyes:
Det var kommet ca 40-50 cm hos meg siden i går kveld. Fullstendig kaos.
Måtte ut med snøfreseren 1 time før jeg kunne kjøre av gårde igjen. Takk gud for verdens beste nabo som hjalp meg masse.
Så dagens trening er definitivt unnagjort ;-)
Det ble egg med pølse til frokost , lunsj er resten av kjøttbollene fra middag i går med litt grønnsaker.
Middag er jeg usikker på... forslag?? Kanskje litt fisk hadde vært bra...
Håper dere andre har kommet dere trygt frem i dette fantastiske vinterværet..
Gikk ned 8 kg fra april til august i 2010, men fra oktober til januar i år var alt på plass igjen gitt....
Ja, jeg vet hvorfor...skle sakte men sikkert ut i "karbohelvete" igjen..:eek:
Så da va det på'n igjen. Det flotte er at jeg fra mandag til i dag har gått ned hele 2,1 kg (vann, men uansett:))..Så da var det kun 10 kg igjen til målet.
Det skal jeg klare innen 1 juni - med hjep av dere?
Fredag og snøen har endelig sluttet å lave ned..
Har hatt veiedag i dag og vekten viste minus 1,5 kg..Jippi!!
Strålende fornøyd med det resultatet :D.
Det gir jo litt ekstra inspirasjon til å fortsette da..
Så i dag står hjemmelagde kyllingnuggets på programmet for middag,
lunsj blir rester av fiskegryte og frokost var egg med bacon :)
Skal i svømmehallen med mine søte små i ettermiddag før vi benker oss foran tv med premieren av det store korslaget :)
Jeg veide meg også i dag, og har gått ned 2,5 kg siden 3.juledag! Jeg trappet ned på sukkeret og karbene fra den dagen, så jeg regner det med :) Men hvis jeg regner fra dag 1 i fase 1 har jeg gått ned 1,5 kg.
Så har jeg totalt gått ned 7 kg siden september :heia:
Flinke jentene! Så gøy å se resultater.
Vekta mi viser - 3kg på dag 6 og jeg er strålende fornøyd!
I dag skal vi ha biff.
Er det noen av dere som har laget saus av noe slag på Fase1 eller går ikke det? Vi kan jo spise buljong.
Jeg savner smaken av saus til kjøttet. Tips til spenstig tilbehør? Jeg spiser liksom de samme grønnsakene hver dag og er litt klar for forrandring.
Når jeg har biff har jeg fylte tomater og pestokesam til .. Det er superdeilig synes jeg. Men enig med deg i at det er viktig å variere tilbehøret så man ikke blir lei. Ferske asparges med spekeskinke er også godt til..
Begynte på ny runde med SB mandag/tirsdag denne uka, men turte ikke veie meg før på torsdag (jula var fryktelig full av mat og alkohol). Da stoppet vekta på 77. 5. Og det gjorde den i dag og.... 4 dager senere :eek:
Gikk på SB for noen år siden, og gikk da raskt ned. Dessverre er alt ++ tilbake igjen, og nå MÅ noe gjøres.
Målet er å gå ned 12.5 kg (dvs. til 65 kg) innen 1. juni. Det burde jo være overkommelig! Jeg er ca 165 høy, så 65 kg er mer kledelig enn de nesten 80 jeg bærer på nå.....
Er litt i tvil om hvordan jeg skal gripe den manglende vektnedgangen an, men føler litt at kiloene bare "sitter fast" om noen skjønner hva jeg mener. Så til frokost idag spiste jeg røkelaks med peppersmøreost + to rugsprø med blåskimmelost. Antakeligvis for mye fett - men tror at jeg må gi kroppen et eller annet "støt" for at den skal skjønne at kiloene skal bort.
jaja - nå skal jeg gå meg en tur, og til uka greier jeg forhåpentligvis å legge inn noen treningsøkter og!
Er du flink og holder deg til dietten, vil kiloene også minske, stå på og ikke gi opp! ;)
Ny her selv jeg, begynte på Fase 1 på onsdag og har gått ned 1.6 kg siden da.
Synes det er vanskelig å ikke spise frukt bla. da det er noe jeg har spist endel av i julen...
Men ellers synes jeg det går greit, spesielt middagene, sliter mest med å ikke ha brød til pålegget, så jeg spiser noen slags rundstykker til frokost. Er litt usikker på om jeg kan spise disse i fase 1, men er helt nødt til det :o
Hva tror dere andre? Her er oppskriften: Rundstykker 5 egg 2 First Price/Landlord smøreost naturel (150g) Pssst! Denne osten gjør bakverket deilig og saftig. Før har jeg altid brukt philadelphia, men både av økonomiske årsaker og smak er denne 3 ganger bedre!
Kjør osten og eggene sammen i stavmixeren til en fin røre og tilsett: 4ss fiberhusk
Rør om og la svelle i 5 min.
Tilsett videre: 50 g Fibrex (7 ss) (Sukkeroefiber)
Kjør med stavmixeren til fibrexen er most og du har en fin røre. Tilsett frøene: 40 g linfrø (4 ss) 40 g sesamfrø (4 ss) 40 g solsikkekjerner (4 ss) 1 ts bakepulver 3 ss olivenolje
Nå skal røren være såpass tykk at du kan forme til runde rundstykker. Et tips er å ta godt med olje på hendene før du ruller de - litt klissete vil de jo alltid være. Jeg strødde over sesamfrø og formet kryss på toppen av rundstykkene før jeg satt de i ovnen. Stek på 200 grader i 25-30 min.
Så dumt at kiloene sitter fast Suverene suverina. Men hvis du er i Fase1 så tror jeg ikke du kan spise Rugsprø. Hvis ikke jeg er helt på jordet. Alle typer brød er forbudt i følge min bok.
hei hedvig - jeg vet egentlig at jeg ikke skal spise rugsprø i fase 1:rodme:
Samtidig vet jeg at det - i allfall i min erfaring - noen ganger er "ulovlig" mat som skal til for å få igang en reaksjon. Fra og med i dag er jeg kjører jeg igjen strikt fase 1 og skal IKKE veie meg før torsdag (som har blitt min veiedag). Blir en ond sirkel når jeg kommer inn i en sånn "må bare veie hver morgen rutine", for da blir jeg fryktelig opphengt.
så dagens frokost var 2 speilegg med ost og lunsj blir kjøttsaus m salat.
Så gøy at vi blir så mange nå da. Jeg fortsetter der jeg slapp og håper det går bra denne uken også. Vet det blir en sprekk på fredag , skal ha gjester på sushi, men det skal nok gå bra:-)
Har forsåvidt ingenting med selve dietten å gjøre - men ser at flere av dere har sånne fine border nederst i meldingene, for å kartlegge vektnedgang. Hvordan får man lagt inn noe sånt?
anette76: tror sånne kontrollerte sprekker går helt greit. Jeg var i bursdagsselskap sist lørdag, men syns selv jeg var veldig flink: drakk farris og spiste en liten bit pavlova-kake. Ikke brus, ikke pølser, ikke risboller og ikke bløtkake. :uskyldig:
For meg er det iallfall superviktig at jeg kan leve normalt, dvs. være sosial, selv om jeg skal ned i vekt. Jeg vet at jeg sprekker med verdens største smell hvis jeg må holde meg hjemme/alltid gå hjem for å spise. Det er forøvrig en av tingene jeg liker med SB - føler at det lar seg fint kombinere med en helt normal og vanlig livsstil.
Suverene severina: du går inn på www.tickerfactory.com :) Så legger du inn vekt osv og kopierer en kode som kommer opp når du er ferdig. Denne koden må du legge inn under signatur i kontrollpanelet om jeg ikke husker helt feil..
Jeg har funnet ut at det går greit å være på diett i hverdagene, men helga ble litt slit syns jeg! Da var samboer syk og jeg orka ikke mye selv.. jeg gikk og småspiste hele tiden :o Så ingen nevneverdig nedgang i vekt etter helga nei.. Men nå er hverdagen her igjen, og i kveld blir det kyllingsbryst med brokkoligrateng!
Takk for hjelpen G I Malin - fant ticketfactory men tror ikke jeg fikk limt inn koden riktig. Jaja, får forske litt på det, vil gjerne se like proff ut som dere andre:kul:
Kjenner meg også igjen i det der med hverdager kontra helger. Alt ifht mat er enklere når jeg har rutiner..... SAmtidig så tror jeg at dersom en har en kontrollert sprekk, dvs. holder seg til lavkarbo ting (haha - sa damen som knasket rugsprø på fase 1....:eek:) så går det greit om man havner litt utafor skjema i helga. Mitt problem er til tider å passe på at dette blir kun en dag - ikke fra fredag kveld......
Da er det tirsdag og her hos meg regner det... Utrolig trist synes jeg med det herlige skiføret vi har nå. Var på skikarusell med mine søte små i går. 300 barn og minst like mange voksne. Skal si det var liv og røre i løypene ja.
Egg og bacon til frokost i dag , salat med skinke og feta til lunsj og blomkålsuppe med bacon til middag.
Føler vel egentlig at det går veldig greit om dagen. Bortsett fra at jeg ikke får trent så mye nå når mannen i huset er bortreist.. men han kommer heldigvis hjem i morgen:D.
Ellers fant jeg en oppskrift på noen muffins som jeg tenkte å prøve en dag. inneholder egg , smør og nøtter så de burde være fine når man begynner å bli lei av egg eller har dårlig tid.
Skal på tur i slalombakken på søndag og da tror jeg de er fine som nistemat :)
Oioioi, så mange vi er nå - det er jo helt strålende jo!
Her har første uken av fase 1 ikke gått så altfor verst... hadde den første sprekken jeg viste kom på lørdag når vi var på fest, men jeg reddet meg nok ved at jeg ikke spiste noe særlig, var ikke sulten i det heletatt, så det ble ikke noe kake-krise vertfall. ;)
Sjekket vekten i dag, og det var -2.6 siden første nyttårsdag, jeg er tibake der jeg var før ferie, og man kan begynne og satse hardt på nye kiloer... Forferdelig irriterende med gamle kgs altså!
Når det gjelder saus har jeg ikke så mye tips altså, jeg har pleid og ovnsbake laks i folie med philadelphia oppå, det blir jo litt og fungere som saus, eller så kan man jo lage litt med creme fraicje lett eller ekstra lett.. kanskje det er oppskrifter i boka? Om man googler på engelsk er det masse spennende og finne på de amerikanske South Beach sidene.
Her går også skiløypene føyken nå... ikke regn enda, men +1.5 og drypping fra trærne, det er meldt snø så da kommer vel den gjerne som regn... håper det holder seg!!!!!
Ha en fin dag! :)
Må tydeligvis forske litt videre på det med ticker i signaturen - har ikke greid det til nå. Men - det er von i hangande snøre....
Har vært flink og unngått vekta de siste par dagene- VET at jeg ikke skal veie meg mer enn en gang i uka, men inimellom blir jeg lett desperat. Spiser iallfall i forhold til boka og krysser fingrene for at det gir utslag på torsdag, tross minimalt med trening (får ikke lov.....)
Saus: jeg er veldig glad i sauser av alle slag. Kan jo ikke bruke meljevning på SB, så jeg koker gjerne ut av panna m. vann/melk/vin hvis jeg har stekt noe. Tilsetter kanskje litt rømme/creme fraiche/fløte (alt dette kan kokes) for å få en jevnere konsistens. Krydrer med det jeg har for hånden, gjerne en dasch chilisaus el. for å få litt sting på det.
For å lage en mer ordentlig saus så har jeg gjort følgende: koke løk+laurbærblader+hvitløk i buljong, sile det og presse løken gjennom sila, når løken er mykkokt, og så tilsette rømme/fløte ol. avhengig av hva den skal være til. Kan godt ha oppi sopp og (enten fersk eller hermetisk) og krydder etter smak.
Når man lager mat i pakke blir det gjerne mye veske inni pakkene, det kan man evt. "samle opp", gi et raskt oppkok, tilsette rømme ol. og smakssette for å lage "mer" saus enn bare det som er i pakken.
Pleier å få skryt for sausene mine :rodme:, så jeg syns iallfall det er en god måte å gjøre det på.
Hei igjen folkens. Og grattis med ticker Suverene Severina!
Takk for saustips. Jeg kan jo lage saus egentlig. Det er bare det at jeg ikke trodde at man kunne bruke fløte og rømme og sånn. Gjør dere det alle sammen? Jeg kan jo ikke så mye om dette enda så når det står "ikke melkeprodukter" i boka så spiser ikke jeg det. :p Kanskje jeg er for streng.
Nå er jeg på dag 11. Jeg er veldig slapp og lurer på om jeg har havnet i Ketose kanskje??? Dessuten spiser jeg nok litt lite. Tenker ikke så mye på mat lenger og da glemmer jeg å spise. Skjerpings!
Gleder meg veldig til å kunne spise knekkebrød igjen.
Ellers går det igrunn bra. Hadde en super treningsøkt i går. Fikk svettet skikkelig.
De muffinsene må du gi rapport på når du har laget dem, anette76.
Jeg laget blomkålsuppe i går og hadde i en skvett fløte siden jeg ser flere her gjør det. Det var veldig godt. I dag skal jeg lage karbonadekjøttdeig i tomatsaus. Familien skal få spaghetti til. Jeg huler ut en paprika, har fyll oppi, ost på toppen og inn i stekovnen. Ganske godt. Frisk salat ved siden av.
Ha en super onsdag! Nå er det på tide å få barna i barnehagen så man kommer seg på jobb.
i dag tror jeg at jeg skal lage pizzasnurrer igjen.
De er jo supergode både som kveldsmat og som lunsj.Liker å være litt effektiv på det område ;) Har jo alltid dårlig tid om morgenen synes jeg. Krever litt planlegging å få levert 2 trøtte unger på skolen kl 8 og samtidig være på jobb til 8 altså ;) Men i dag kommer mannen hjem å da blir det enklere igjen.
I dag står intervalltrening på programmet. Skal bli deilig å komme ordentlig i gang med treningen igjen.
Hedvig: jeg tror (men har ikke sjekket ordentlig med "bibelen" = SB-boka i det siste) at rømme etc. er ok. Når man lager en saus så bruker iallfall ikke jeg store mengder uansett - kanskje ett lite lettrømme beger f.eks. Dessuten går det an å bruke kesam, inbiller meg at det er lettere enn rømme. Jeg bruker og matfløte, det er iallfall lettere enn vanlig fløte.
anette76: kan du utdype pizzasnurrer? eller fortelle hvor jeg finner oppskrift til det? Interessert i alt som kan skape variasjon i dietten. Også misunner jeg de som kan trene - her blir det lite før neste uke pga kiropraktor, og neste uke er ganske travel :confused:, så da blir det vel lite da og.
Men - jeg skal på tangokurs i helga sammen med mannen:D, så det blir kanskje litt trening (selv om jeg ikke er helt sikker på effekten når det må konsentreres om steg og sånt....)
I dag er jeg superfysen på frukt (!)... Vi har fruktkurv på jobben og det kom ny i dag = masse godt som ser fryktelig fresht ut. Skal være konsekvent på fase 1 noen uker til, så jeg får bare overse det. burde tydeligvis tatt med noen cherrytomater - det er søtt og godt og dekker iallfall noe av fruktbehovet!
Så bra at det går rett vei for alle sammen, motiverende å se at det går nedover!
Jeg klarer ikke la være å veie meg hver dag :wacko:
Får prøve å sette en dag i uken og holde meg til det.
Føler det går greit om dagen, men er ikke flink til å trene :flau:
Vet at jeg burde komme igang, det er jo så bra for kroppen og ikke minst vektnedgangen... Har en hund også, så det er bare å komme seg ut å gå lange turer ihvertfall.
I dag har vi spist tacosalat til middag og i morgen blir det wok m svinefilet og sjysaus. Har i litt Balsamico og Tabasco i sjysausen, det er kjempegodt.
anette76: kunne virkelig tenkt meg oppskriften på de pizzasnurrene jeg også :D
Dagens nedtur: veiedag og vekta viste 500 g mer enn for en uke siden....:confused::confused:
skjønner ingenting - bortsett fra manglende trening mener jeg å ha gjort det meste rett ifht. SB fase 1. Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre.....:hylgrine:
Noe annet - noen som kan fortelle meg hvordan jeg legger inn link til dagboka mi i signaturen?
Her er oppskrift til journal link: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=37449
Og du, ikke bli stressa og lei deg over opp og ned vekt, jeg hadde gått opp 400 i går og i dag var det ned 600.. varierer så mye på hva man har spist, drukket, trent og sånn.. Men ja, DRIT frustrerede, det må jeg være enig i. Jeg sliter med og bare veie en dag i uken, men burde absolutt begynne med det..
I går hadde vi denne til middag: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39319
med mine hjemmelagede kjøttboller med chilli og hvitløk. :D :D Det var SÅ snadder!!!!!! Og jeg kom meg på ski også - en bra dag!
Hei :)
I dag er en fin dag. Mannen kom hjem i går :p og det gledet hele familien seg over.. he he
Fikk trent noen gode intervaller i går , og spist noen aldeles nydelige nøttemuffins med bacon oppi. De anbefales altså...
Frokost i dag var eggerøre med laks , salat til lunsj , rester til middag.
Blir en bra dag tror jeg.
Oppskriften på pizzasnurrer :
6 egg
1 pk philadelphia
1-2 ts bakepulver
fiberhusk
Bland alt sammen , la det stå til det blir litt grøtete, fordel på 2 plater i ovnen.
stekes på varmluft 180 gr. ca 10 min. Bytt plass halvveis.
Legg på fyllet og stek 10 nye minutter.
Legg på ost og rull sammen..
Pass på å legge ost godt ut i kantene , det er osten som er limet..
De er litt varme å rulle men det går da på ett vis.. he he
Mmmmm.... i dag blir det rett og slett pizzasnurr ja!! Glimrende og ta med seg på jobb. Me like!!
Ellers har jeg ikke vært så flink til og holde meg til fase 1, har STORE problemer med og holde meg unna mandaring og appelsin... så må bare innrømme at det har blitt litt av det altså. Neste uke er det stans!! :)
Her er oppskriften på nøttemuffinsene hvis noen vil prøve seg :
80 gr. smør
120 gr revet ost
4 store egg
120 gr mandler
120 gr valnøtter
1 ts bakepulver
olivenolje til pensling
mal mandler og valnøtter og til sett smeltet smør , pisket egg , ost og bakepulver, evnt litt vann hvis røren blir veldig tykk.
Fordel røren i formene og stek 15 min på 180 grader.
Du kan tilsette bacon , skinke eller grønnsaker hvis du vil det.
Det har vært mye stress de siste dagene så jeg har ikke fått fulgt med så mye her. Fikk en litt uplanlagt sprekk for et par dager siden, jeg var på besøk og det ble servert pizza til middag. Jeg hadde ikke spist på mange timer så jeg måtte ha noe mat i kroppen. Spiste da 3 biter pizza. Dagen etter hadde jeg gått opp 800 gram og de har holdt seg fast... Men kjente jeg fikk mye vann i kroppen..
Får håpe det snart forsvinner :mad: Det er ihvertfall en motivasjon til å holde seg unna søppelmaten.. men utrolig irriterende!
Takk for link til hvordan legge in dagbok, Victory! Det fikk jeg til på første forsøk.
Veide meg i dag og, litt ned fra i går, men er fortsatt over der jeg startet for en uke siden....... :( Syns det er urettferdig når jeg har vært flink - men skal fortsette å være flink likevel. Kan vel ikke gi opp så lett???
GI Malin - du vet i allfall hvorfor vekta gikk litt feil vei.......
nu - mere kaffe, så kommer jeg kanskje i gang på jobb.
Ville bare ønske alle sammen god helg.
Fredag er egentlig min veiedag men hos meg forsov hele gjengen seg i dag så det gikk i glemmeboken , så veiing blir på mandag.
Sushi i dag og da blir det litt ris og da blir det vann i kroppen. Helt enig med deg GI Malin at det gir en viss motivasjon til å fortsette å holde seg unna "søppelmat". Men Sushi innimellom MÅ jeg ha. Lager det selv så det blir ikke så veldig mye ris..
Jeg skal straks gjøre klart til taco kveld med familien. Det blir tacosalat til meg. Elsker taco og hadde tenkt å spise ett skjell, men tror ikke det er verdt det. Har laget hjemmelaget krydder og pepsi maxen er iskald.
I morgen er min 14.dag og på søndag skal jeg spise Rug Sprø. Jippi! Er så grusomt lei av egg nå. Er veldig klar for noe annet.
Disse to første ukene har gått over all forventning. Jeg har gått ned 6 kg. :eek:. Har ikke hatt en eneste sprekk, men kjenner at jeg er klar for fase 2.
Heisann!
Har ikke vært så veldig aktiv her inne, men har sniklest en del. Tenkte jeg kanskje skulle bli litt mer aktiv for motivasjonens del. Har lest SBboka hundreogørten ganger bare for å prøve å "hjernevaske" meg selv litt. :p
Begynte på fase 1 på mandag, og har allerede tatt av 3 kg. Ser også at magemålet har blitt mindre. Blir litt giret av sånt. Men det er 3. gang jeg begynner på denne kuren, og syns at denne fasen er ufyselig kjedelig. Gleder meg helt vanvittig til fase 2. Gleder meg virkelig til å sette tennene i et saftig eple.
Men foreløpig skal jeg holde meg i tøylene. I morgen skal jeg kjøpe inn ricotta til dessert og tahini til hummus. Og det er jo noe å se frem til! :D
Skal også prøve meg på pizzasnurrene for de så digg ut.
(Forresten, dere som liker sushi, har dere prøvd mandelmasseris i stedet for vanlig ris?)
Jeg er helt ny både på forumet og på South Beach dietten, og ble ble strålende fornøyd når jeg så at det var flere her inne som følger denne dietten akkurat nå :) Er nå på dag 3 fase en, og har ikke gått ned et eneste gram. Regner med at kroppen først må bli vant til mengden mat - mitt problem har lenge vært å spise ofte nok. Håper på at kiloene bare skal renne av neste uke :p
Skal ned 15 kg til etter å ha tatt av 25 uten noen spesiell diett. Så langt må jeg si at jeg har kost med med å bryne meg på oppskrifter og å tenke nytt ift mat.
Hvordan går det med dere som begynte tidlig i januar? Er det noen gode resultater å melde så langt? :)
Ja ja da var helgen over for denne gang også..
Synes helgene går ufattelig fort men synes jo jeg har fått litt utav det også da.. Mat messig har det gått helt skeis så jeg tar en ekstra uke med fase 1 altså.... Må få litt resultater denne uken før jeg går over på fase 2 :)
I dag skal jeg på power time og det gleder jeg meg til. Kommer nok til å kjenne det i musklene på tirsdag og onsdag. Har ikke trent styrke på 4 uker tror jeg...
Jeg tror jeg må få meg ny vekt..... Veide meg med 5 min mellomrom i dag tidlig - og det var 500 g froskjell....
Nå føler jeg egentlig ikke at jeg har gått ned noe særlig, så den generelle vekta stemmer nok, men likevel.
Skal være standhaftig også denne uka på fase 1, fått beskjed av kiropraktor at jeg kan trene litt igjen, så kanskje det får litt mer fart på kiloene. Blir rett og slett deppa av å føle at jeg gjør alt riktig, uten at det gir noe som helst resultater. :(
Ellers: velkommen KarboMamma - hyggelig med flere (og som du ser - alle (les meg) har ikke hatt suksess selv om jeg begynte i begynnelsen av januar...)
Det føles nok helt klart urettferdig når man gjør alt riktig, men ikke ser resultatene av det. Selv håper jeg at jeg i det minste ser et ørlite gram forskjell på vekten i morgen. Egentlig burde man vel ikke veie seg mer enn en gang i uken, men jeg klarer ikke å la være å sprette på vekten hver morgen:o
Har forøvrig begynt å få en litt "nummen" følelse i munnen - er dette vanlig?
Og er det noen som har noen tips til gode kaker el lignende som ikke behøver noe spesialprodukt og som kan spises i fase 1? Gelè er liksom ikke min greie hverken med eller uten sukker, men ønsker meg noe jeg kan bruke for å tilfredstille søtbehovet en gang i blandt...:p
Ny uke og nye muligheter!
Vekten står stille, men jeg ser at ting begynner å stramme seg opp, så da skal jeg heller overse den slemme vekta.
Tror jeg har drukket altfor lite i helgen, for jeg har rett og slett vært litt forstoppet. :( Kan også være at jeg skeiet litt vel mye ut med nøtter.... :o Skulle kanskje kjørt på med spirulina, men orker ikke å ta det uten granateplejuice.
Sliter med å gruble ut de neste middagene. Har blitt litt lei kylling. Tror det blir sushi i morgen. Har jo en salmalaks som ligger og venter på meg i kjøleskapet. Kanskje til og med kjøre på med liksomris! Ellers får jeg vel bare ta middagene på sikt. Tråle gjennom "bibelen" min etter noe jeg har litt mindre ikke lyst på enn noe annet. :p
Her er forresten oppskrift på liksomris hvis noen andre har lyst til å prøve seg:
Raspet blomkål
mandelmasse
eplecidereddik
søtstoff etter ønske
litt himalayasalt eller annet salt
Bland blomkål og mandelmasse (1/2 om 1/2), ha over passelig mengde eddik og litt søtstoff. Må smakes til etter hvor surt/søtt man liker den.
Tirsdag - og verden er ikke fullt så ille lenger. Iflg vekta ligger jeg nå 300 g under startpunktet - og det tolker jeg positivt (selv om jeg ikke har veiedag i dag).
Fikk råd om å slappe litt av ifht. slankinga i går, rett og slett fordi det er så mye annet som surrer i hodet mitt at det funker dårlig. Så da gikk jeg rett ut og kjøpte en pose m og heiv innpå og så spiste jeg en appelsin. :p
I dag er jeg litt usikker på hvor konsekvent jeg kan være, er invitert på lunsj og skal spise ute i ettermiddag. Trenger vel ikke akkurat lesse på med poteter, men orker ikke være helt nazi ifht. kostholdet heller. Pt er kanskje litt slækk det som hjelper.
og i morgen skal jeg trene:D
et spørsmål ang. liksomrisen: skal det være kokt eller rå blomkål?
karbomamma: har du SB boka? eller tilsvarende? Det er iallfall lov å spise ricottaost m. litt søtningsmiddel og smakstilsetning i fase 1, jeg gjør det innimellom. Ellers vet jeg ikke om annet søtt i denne fasen, men kan etterhvert ta meg en titt i diverse kokebøker som jeg har. Kanskje jeg finner noe lurt??
Ny uke og nye muligheter.
Jeg gikk på en kjempesmell i helgen, spiste ribbe m saus og surkål og heiv innpå vingummi og litt sjokolade... :eek:
Så nå blir det ikke fase 2 fra i morgen men fase 1 i minst en uke til :o
Jaja, i dag skal jeg prøve meg på et slags brød, må ha noe å ha pålegget på, tenkte å prøve ut Karins brød og Lollypops Ketolysegrovbrød.
Tror det går greit å spise disse i fase 1... Noen som vet?
Ang brød eller noe å ha pålegg på...
Jeg laget disse nøttemuffinsene i går og i dag brukte jeg dem som rundstykker , penslet de med olje og drysset over litt salt og de ble knallgode og holder deg mett veldig lenge. Jeg hadde bacon oppi røra så de ble ett ferdig måltid i seg selv :)
Hvis du lager de på bakepapir istedenfor muffinsformer blir de mer scones aktig.
I går trente jeg styrke igjen ( ca 4 uker siden sist ;)) og det var veldig deilig. Har bestemt meg for å være litt spesielt flink denne uken å se om det gjør noe med vekten.
Hm, tror jeg har lyst til å prøve meg på de nøttemuffinsene. Spiser dere de til lunsj eller frokost?
Til liksomrisen skal blomkålen i utgangspunktet være rå, men jeg tror jeg må forvelle den så vi slipper stororkester i kveld. Håper jeg har noriflak da..
Da begynner jeg rett og slett på nytt igjen jeg... ;) Denne helga og begynnelsen av uke har mildt sagt vært en skrøpelig innsats.. ikke så halvgæærnt på matfronten, men hva er det med dette godteriet da??? På fredag tok jeg et skikkelig raid! Spiste MASSE, jeg gjorde det litt bevist, har gått så utrolig lenge med godteribehov nå, at jeg virkelig hoppa i det spiste og spiste for og få den kvalme, ubehagelige følelsen for og bli minnet på at jeg har ikke godt av det. Og det funket nesten for meg... nesten faktisk.. så temmlig bortkasta da! Men ny start i dag, bare og hoppe i det.
Har hatt endel pizzasnurrer i det siste, det er bare så dig!
På fredag hadde vi svinefilet, da hadde vi jukserisen også, hva vi gjorde var:
Raspet den rå og la den i ildfastform sammen med litt sjarlottenløk og hvitløk, salt og pepper og satte inn i ovnen.. kjempe godt!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.