YES! Ned 1,5 kg i dag tidlig (dag 4 - fase 1). Endelig begynner det å skje ting her :)
I går laget jeg bønnebrownies og det ble utrolig nok ikke så værst! Smaker såklart ikke helt som vanlig, men ikke langt unna altså. Anbefales! Kan poste oppskriften litt senere. Skal definitivt lage det igjen, men da med et par modifikasjoner. Kanskje ha i litt hakkede nøtter osv... Nam! :p
Suverene Severina: Jeg har ingen av bøkene... Burde kanskje investere i en? Synes liksom jeg har funnet så mye nyttig info på nettet at jeg ikke har følt behovet for boken... :confused:
Dette ble godt, jeg brukte Nannas pizzasnurre deig:
6 egg
1 boks philadelpiaost naturel (jeg brukte med smak)
2ts bakepulver
1-2 ss fiberhusk.
Jeg kjører alt sammen i kjøkkenmaskin og lar røra vile ca 15 min
så fiberhusken får tykknet røra.
(denne deigen blir nok til 2 stekeplater)
Fyll:
4 laksefileter stekt i folie m salt, pepper, dill og hvitløk
En boks kesam
mange fedd hakket hvitløk
rød paprika
2 vårløk
en rødløk
salt
pepper
dill
Bland dette sammen med laksen.
Jeg stekte deigen i ca 20-25 min, avhenger av ovnen.
Tok den ut og lot den kjøle seg litt. Så smurte jeg lakserøren utover, og rullet den sammen. Det gikk fint og rulle selv om den var kald, og den holdt seg sammen. Jeg pakket den hardt inn i bakepepiret og lot den ligge en stund i det.
Det har vært frokosten min i to dager nå. Var skeptisk først, men denne er knallgod kald.
:)
Jeg fikk litt mye fyll, så lunchen i dag blir lakserøre og kokte egg...
Hørtes veldig godt ut.. :)
Må prøves! Jeg synes alle sånne wraper er veldig greie å ha med til lunsj og på tur.
Jeg har superstøle lår i dag etter styrketreningen mandag men skal på trening rett etter jobb for å prøve å løse opp litt. Løpe litt intervaller i dag :)
I morgen skal jeg prøve meg på en spinningtime etterfulgt av en ny type time som heter shape. Noen som har prøvd?? Skal visst være litt core og stram opp variant. Hadde vært fint å få strammet opp innen ferien :)
I år er det ikke noe Floridatur å se frem til men en langhelg med barn og svigerforeldre til London i begynnelsen av Mai og en trondheimstur for å besøke bestisen. Så noe småttri er det å se frem til :) I trondheim har de en super butikk som heter Carma som jeg skal besøke også..Så da hadde det vært fint om kroppen var tynnere og kontoen tykkere...ikke omvendt iallefall..
Hmm... er det noen her som vet om disse oopsiene kan spises i fase 1? De ser veldig gode ut, og det skrytes så masse av de :) Er vel kanskje mengde/type ost som avgjør om de kan spises, men hvor mange kan man evnt. spise om man bruker philadelphia light el. lignende? sikle sikle
Hei igjen alle sammen! Takk for mange fine matforslag. Supert å hente ideer her inne. Jeg vet desverre ikke hva oopsie er, KarboMamma, men vil gjerne høre mer om det hvis det er noe godt. :D
anette76: Så flink du er å trene! Jeg trener Zumba og litt styrke og vurderer å trappe opp til 3 dager i uka. Må komme i brudekjoleform og spesielt overarmer er jo veldig blottlagt i en sånn kjole. Her henger det og slenger litt overalt så litt oppstramming er ikke helt feil. ;)
Her går dagene sin vante gang. Jeg er i fase 2 og har innført lavkarbo-brød, all-bran og yoplait. Litt lettere å planlegge dagen nå. Jeg tror ikke jeg har gått så mye ned denne uken i og med at jeg gikk opp litt da jeg innførte karber igjen. Men det kommer nok etterhvert.
I går kveld ble jeg plutselig ekkel i magen og etter det hat jeg hatt diare ved jevne mellomrom. Aner ikke hva det kommer av. Mild omgangssyke?? Prøver meg på jobb så får vi se hva som skjer. I morgen er det veiedag.
Oopsie er en eggebasert "brøddeig". Ser veldig enkelt ut - tror det kun er 4-5 ingredienser - og det brukes til ALT! Pizzabunn, hamburgerbrød, kake, toast...
Jeg bruker disse pizzasnurrene på fase 1.. de inneholder jo bare egg, philadelphia (jeg bruker light) og finerhusk. Lurer om man kan bruke Cottage Cheese... det kan jeg teste, da sparer man jo litt kalorier kanskje.
I går ble dagen sånn:
Frokost: Laksewrap
Lunch: Pizzasnurrer
Middag: Thaikylling med stekt jukseris (blandet med hakket hvitløk og sjarlottenløk) bambus skudd, babymais og brokkoli
Trening: Step, styrke og høypuls (halvtime av hver)
Fy: 4 brendte mandler... SKJERP DEG!!!!!
Dagen i dag startet med laksewrap igjen.. nå er ukens frokost ferig og jeg må lage ny. Må ha noe som er klart for flere dager. Hva pleier dere ha til frokost? Omelett funker fint for meg..
Oopsier kan helt klart spises i Fase 1. Det har iallefall jeg gjort;)
Synes det er deilig å ha noe å ha pålegg på av og til liksom.
Skal definitivt prøve meg på laksewrap varianten til Victory i helgen. Jeg er veldig glad i fisk så det må jo være midt i blinken :sikle:
I dag er det nydelig vær hos meg , sola skinner men det er kaldt. Maratonprogram i dag men så er det snart helg da så da klarer man vel å gi litt ekstra.. he he. Ett barn på skitrening mens det andre er på svømming , så skal jeg bare levere dem hjemme og så blir det trening på mor:heia:.
Usikker på hva jeg skal ha til middag???!!!!
Jeg har innført litt bær i kosten denne uken , og det er veldig deilig..
Separer eggene. Bland sammen kremost og eggeplommene i en bolle. Visp eggehvitene og bakepulver stivt. (Miks hvitene først, så plommene om du bruker samme mikser) Vende plommene og osten forsiktig i hvitene, vær forsiktig så det ikke faller sammen.
Lag topper på bakepapir, og flat de ut bittelitt.
Avhengig av størrelse blir det 6-10 "rolls"
Stekes på 150 grader i 25-30 min.
Skal lage en dobbel porsjon i kveld tenker jeg. Begynner å bli bittelitt lei egg/omelett til frokost,lunsj OG kvelds!! :eek:
I dag sprakk jeg littegrann. Spiste 2 biter pommes frites og hadde griljermel på svinefileten. Skulket langspinningen til og med! Men det er jo ikke verdens undergang. Føler ikke at det er verre enn at jeg kan evt. ta en dag ekstra eller to på denne fasen. Frokost og lunsj går jo greit, men med kresen unge og mann blir middagen litt ødelagt. :(
Men nå er helgen snart her igjen, og godt er det! Litt lettere å lage to middager da.
Tror jeg har lyst til å prøve og lage en SB-vennlig thaisalat for det er så sykt godt! Noen gode råd til hva jeg kan bruke i stedet for gulrot og grønn papaya?
Er forresten grønn papaya tillatt?
Har hverfall store planer om å kjøpe masse reker og ha mitt egne lille rekebord! :stortsmil:
De der oopsiene; Hva smaker de? Er det veldig eggesmak på de? Kan de brukes til taco?
Har du oppskrift på Thaisalat?
Kan jo putte i paprika i diverse farger kanskje? Sukkererter...
Oopsiene smaker ikke egg akkurat, men litt svampete kanskje..? Skal ikke uttale meg så mye, er lenge siden jeg lagde de, syns det er lettere med lapper, finns masse forskjellige oppskrifter, og bedre også. Og man trenger ikke skille eggehvittene.
Begge funker sikkert glimrende til taco. Vet det finnes en pannekake her et sted som folk har brukt til tortilla, men har desverre ikke link eller oppskrift..
Da har jeg laget oopsie. Det smaker ikke egg... det smaker vel egentlig ingenting!? Jeg brukte naturell philadelphia og krydret ingenting. Neste gang skal jeg ha i en god del urter tenker jeg. Jeg prøvde de både som pizzabunn og "brødskive" i går og må si at å legge pålegg på var det som funket best for meg. Som pizzabunn ble det alt for soggy, for det er som noen nevnte, litt svampete.
MEN oppskriften er jo superenkel og er et kjempebra utgangspunkt for eksprementering. Tenkte jeg skulle prøve å lage en skikkelig sjokoladekake av den (skal i bursdagsselskap i morgen og er så sær at jeg tar med meg egen mat :o ).
Da er det endelig helg igjen :)
Denne uken føler jeg har gått veldig bra , trent 3 ganger og spist fornuftig mat. Stort sett fase 1 ting ispedd litt bær :) Tror det funker bra for meg jeg. Var i svømmehallen med datteren min på tirsdag (hun går på svømmeskole så jeg slipper å bade) og der møtte jeg ei venninne som jeg ikke har sett på ett halvt år... og hun hadde nesten blitt halv ;) Gått ned 24 kg hadde hun! og hun strålte! Da øynet jeg ett lite håp jeg også..he he
Min vekt viste iallefall ned 1 kg denne uken og det er jeg fornøyd med :)
Helgen blir rolig for min del tror jeg. I kveld blir det kos med min søte familie. Barnas favoritt er korslaget så vi vitter benken foran og spiser popcorn ( ikke jeg). Lørdag skal vi passe "lillebror" på snart 2 år hele dagen. Kos :) Lørdag kveld blir det lavkarbo tapas med venner:syklubb:
Høres ut som du har planlagt en koselig helg Anette! Og grattis med 1 kg! Neste uke håper jeg det er min tur.
Blir hyttetur her i helgen, og jeg gleder meg skikkelig. Bare slappe av med bok og badstue.... ski er med, så jeg slipper vel ikke unna der. ;)
Maten vet jeg ikke, blir en overaskelse i kveld, og lørdagen er ikke helt planlagt enda. Men det skal være lovlige ting, og denne helgen er det IKKE lov med vin. IKKE lov! Nå bare MÅ jeg komme meg inn i noen gode vaner, så håper jeg klarer og få en akseptabel helg. Jeg sliter med helgene må jeg innrømme altså.
Jeg byttet ut kjeks med nøtter i bunnen:
100 gram mandler
ca 150 gram peanøtter som hakkes sammen
Og jeg tok mye mindre søtning, her må man bare smake seg til i nøtteblandingen tror jeg, for det avhenger jo av søtningen også. Men splenda er veldig søtt.
Ser ut som dere har hyggelige helger foran dere :) Jeg sliter også med lysten på et glass vin i helgen. Det er liksom kosen til mor og far i huset når barna er i seng. Hvor mye ødelegger man egentlig med et lite glass? :o (Får vel holde meg unna).
Da har jeg laget sjokoladekake i morgentimene. Er i barselpermisjon og har masser av tid til å kokkelere og eksprementere :D
Sett ovnen på 180 C. Pisk hvitene og bakepulver stivt. Bland eggeplommer og de øvrige ingrediensene og bland det godt sammen. Hvelv hvitene forsiktig inn i røren og hell det over i en springform (23 cm). Stekes midt i ovnen ca 45 minutter (ta pinnetesten).
Akkurat nå står den i kjøleskapet og godgjør seg, men jeg tok en liten smakebit og det smakte HIMMELSK! NAM!
Minuset er: Kaken holder ca 2500 kcal og rundt 200 karber (grovt regnet minus eggene).
Plusset er: En deilig kake som kan spises i fase 1! :p
Det er inne KM i fotball i helgen, så da blir det å ta med minstemann og se på storbebrødrene spille, koselig det.
Er mer spent på hvordan det blir med spising da... Får ta med meg pizzasnurrer i vesken :D
anette76: skal prøve ut de nøttemuffinsene i helge, har ikke laget de enda. Kos deg med venner og tapas i helgen!
Ilderen: jeg ville ikke ha brukt de oopsiene til taco, synes de blir for svampete og for meg fungerer de best som snacks, med vaniljedråper i røra. Men det er jo smak og behag ;)
Ville nok heller ha laget lavkarbo tortillalefser, men vet ikke om disse kan brukes i fase1...
KarboMamma: hva er bønnebrownies? Oppskrift?:spent:
Dette skal jeg spise i dag
Meksikansk kyllingsuppe
Dette er verdens aller beste suppe. Har du god tid en dag og skal kose deg er dette en sikker vinner
4 løk
1 chilli (eller pulver)
3 fedd kvitløk
1 l vann
2 buljongterninger
1 glass medium tacosaus
1 boks hakkede tomater
3 kyllingfileter +++
Hakk opp løk, kvitløk og chili. Freses i olje i panna/gryten.
Tilsett vann og buljong. Kok opp og tilsett tacosausen og tomater.
Tilsett så kyllingfilèene og kok alt 1-2 timer.
Denne skal egentlig spises med tacochips, creme fraiche og ost i tallerken deretter suppe. Men kutter du chipsen smaker det minst like godt!
Jeg bruker ekstra lett creme fraiche
Nam nam……
:sikle:
[EMAIL="c@th68"="c@th68"]c@th68[/EMAIL]: Det høres nok litt rart ut, men man bruker altså bønner i baksten! Har helt glemt at jeg skulle legge ut oppskriften så da kommer den altså nå - noe forsinket.
Bønnebrownies
1 boks sorte bønner (skylles godt)
1,6 dl usukret kakaopulver
2 ss kaffe
3 egg
0,4 dl vann
2 ss creme fraiche (lett)
1 ss solsikkeolje
12 ss natreen el. lignende
15 dråper vaniljeessens
Finmal bønnene med stavmikser eller lignende. Ha i resten av ingrediensene og bland godt. Hell røren i en liten form (jeg brukte den minste ildfaste formen jeg har) og stek midt i ovnen på 180C i ca 30 minutter. La den hvile en god stund på rist før den deles i 8 stykker. Kan fryses, og er like god opptint :)
Kyllingsuppen hørtes HELT nydelig ut!!! Jeg har blitt helt gal etter supper... den skal lages. Man kan jo lage osteknekkis i stedenfor tortillachips.
Ta osteskiver legg de på bakepapir og kjør de på full guffe i micro, ca 1 min pr skive. Godt med disse ferdigskivete Kavli, særlig jalapeno varianten, men også godt med plain lettost også, denne kan man krydre som man vil.... skikkelig dig "potetgull".
:D
Brownines med bønner da! Rareste jeg har hørt! Hehehe... Men ting skal da ikke være uprøvd..
:DHar ikke vært innom på noen dager - men her var det mange gode oppskrifter!
Jeg lagde nøttemuffins her om dagen - og de var kjempegode, og så lettvint å lage! Brukte riktignok en boks tine kremost naturell, fordi jeg ikke gadd raspe ost :rolleyes:, men det ble også godt.
Har brukt de som "brødskiver", spiste tre stk til lunsj i dag med hhv. løvtynn salami og osteskiver på. Namnam.
Tenkte ellers at det må gå an å putte litt søtt i de - og vips er det kaker! Evt og litt vaniljessens el. for smakens skyld.
Er ingen stor suppefan, men den chilisuppen kan man vel bare lage litt tykkere så blir det gryte - og DA snakker vi mat for meg og :D.
Supert at dere gidder legge ut oppskrifter - blir litt lei av SB-boka, trenger litt ny input.
Har ellers fått trent et par ganger denne uka - veldig godt fornøyd med det. Håper at det gjør susen ifht. vektnedgang. Har forresten ikke vært helt kosher mht fase 1, ettersom jeg har spist appelsin både i går og i dag, og i går tom druer... :eek: Men jeg kjenner at jeg trenger det.
Noen nevnte vin og helg.... min store svøpe og. Nå har jeg riktignok bestemt meg for at januar skal være hvit - men iallfall på fase 1 Må jeg holde meg unna. Og den blir åpenbart ganske lang for min del.
Har forresten en suppe (!) oppskrift jeg og - veldig enkelt og lettvint, grei hverdagsmiddag syns jeg.
Brokkolisuppe
I brokkoli (bruker gjerne en sånn plastpakket greie man kjøper i butikken. Kan helt sikkert bruke blomkål likeså godt, jeg har også hivd oppi chili og annet grønt i kjøleskapet som begynner å bli litt for guffent til å spise som det er).
vann + melk
1-3 buljongterninger av kylling
1 pk tine kremost m pepper (eller sånn ost som er rullet i pepper)
evt en rømmeskvett/youghurt/matfløte/kesam, man tager hva man haver.
Grønnsaker kokes møre i vann (drøy halvliter). Knuses med stavmikser, så tilsettes buljongterninger, osten, evt. melk. Kokes opp og smakes evt. til med pepper/en dash tabasco ol. Til slutt rømme/kesam whatever, kjappt oppkok og voila - ferdig!
I morgen blir det mc-donalds - skal innløse en julegave for to småttiser :eek:. Får vel holde meg til salat, tenker jeg, vet av erfaring at en diger burger etter nokså rigid lavkarbo kun resulterer i full mage og kvalme.
håper dere alle får en fin helg - og at kiloene fortsetter å forsvinne!
KarboMamma: Takk for oppskrift, høres merkelig ut med bønner i "brownies", hehe, men jeg skal absolutt teste det ut :D Bare lurer på en ting, sorte bønner, hva slag bønner er det? Kan ikke si jeg har lagt merke til det i butikken, jeg bruker Kidney- eller salat/grytebønner.
Kyllingsuppen er virkelig god!
Victory: osteknekkis i er nok ikke dumt i suppen, det må jeg prøve ;)
Suverene Severina: Det går fint ann å bruke mindre vann i suppen, har gjort det selv et par ganger. Men den blir jo også ganske fyldig når du har i raspet ost og cf ;)
Den er skikkelig god, både mann og de to største barna elsker den. bare minsten som får noe annet, den blir for sterk for han, da jeg bruker hotsaus i.
Brokkolisuppen skal definitivt testes! Blir nok litt blomkål i også, da jeg elsker brokkoli og blomkål :sikle:
Supert at dere legger ut oppskrifter! Man har lett for å lage det samme om og om igjen....
Så må jeg bare si at jeg synes virkelig dere er flinke til å trene!!
Jeg har kun gått noen turer med hunden og burde sparkes ut av sofaen snart :sint:
Fristerinner! Sjokoladekaker, brownies og muffins! :sikle: Har jo ikke noe annet valg enn å teste ut alt dette.
Har hørt om de bønnebrowniene, folk flest smaker ikke forskjell på de og vanlige!
Har ingen nøyaktig oppskrift på thaisalaten for alle som skal prøve å vise meg hvordan man lager den, tar det på øyemål og på gefülen.
1 grønn (helst mørk) papaya, skrelt og strimlet (bruker sånn strimleskreller fra tupperware, men rivjern går bra)
1 gulrot, skrelt og strimlet
et par cherrytomater delt i 2
et par aspargesbønner delt i 3-4 biter
et par salatblad grovt oppkuttet (jeg syns hjertesalat passer best)
2-4 fedd hvitløk (etter smak og behag)
2-4 små chili (de minste, også etter smak og behag)
2 lime delt i båter
ca 1 ss fiskesaus (kan bruke salt)
2-3 ts palmesukker (regner med man kan bruke sukrin)
1 neve usalta peanøtter
Ha hvitløk, chili og lime i morter og støt det godt. Tilsett så alt det andre og bland godt.
Det vil legge seg væske i bunnen, er valgfritt om man vil helle det av eller ikke. Jeg gjør det ikke. Lar salaten gjerne "marinere" i det. Jeg syns det er veldig godt med kokt scampi oppi også :)
Ja, papaya og gulrot er jo ikke noe å ete på nå.. Paprika var lurt! Lurer på om jeg skal teste med reddiker og agurk også. Kanskje bønnespirer og hodekål? Dette blir nok en helg for eksperimenter. :)
Lang, lat søndag på meg i dag. Mannen på jobb og tenåringen på hyttetur.
Ettersom det er vinter og ganske bra vær burde jeg vel gått på ski - men det er lite snø, og jeg har ikke helt fått foten for skigåing i vinter. I fjor gikk jeg en del (iallfall til å være meg), men ikke i år.
jeg skal dog dra på trening etterpå, selv om verken timen eller instruktøren er min favoritt, så går det greit. Også tenkte jeg å lage nøttemuffins igjen etterpå :o
Bønnebrownies må jeg absolutt prøve, men er det ikke mye karber i bønner? Jeg har trodd at man skal være forsiktig med det i fase 1, fordi det - selv om det er sunt - altså er mye karber i de.
Et annet spørsmål: søtningsmiddel. Jeg har en pakke splenda i skapet - er det like bra(dårlig) som natreen og andre søtningsmiddler? Ser jo at den (splendaen altså) igrunn er full av karber, men bruker jo ikke akkurat enorme mengder av det hvis jeg søter noe.
Hadde veiedag i dag og det går sakte men sikker nedover.
Forrige helgs utskeielser satte jo sitt preg, men nå har de ekstra 1.3 kg. det utgorde, forsvunnet.
Men, til helgen er det skitur med jobben til mannen min og jeg må si at jeg ikke har lyst til å skeie ut med noen ting, for da er jeg jo tilbake der jeg startet og det begynner jeg å bli lei av :mad:
Er jo en utfordring når vi skal bo på hotell fra torsdag til søndag...
Lurer på om jeg skal ringe hotellet og be om en diabetes meny, blir ikke det noe av det samme?
Blir litt dumt å si at jeg ikke skal ha noe som inneholder sukker, det er jo litt mere enn det dietten går ut på..... eller hva synes dere?
Greit å ta litt rødvin, for jeg har tenkt å kose meg litt ;)
Men det er forskjell på å stå stille og å gå opp 2-3 kg. på 4 dager, som jeg fort gjør hvis jeg spiser sånn mat som de serverer der. Argh, what to do:confused:
Helgen gikk veldig greit i forhold til mat, jeg hadde pizzasnurrer og mandelkjeks i vesken, var jo i hallen og så på fotball i 3 timer på fredag, 5 timer på lørdag og 3 timer på søndag.
Eksprimenterte litt på den pizzasnurrerdeigen, lengter etter en skikkelig pizzabunn, synes fortsatt at det meste blir litt for bløtt og "eggete"...
Begynner nå å nærme meg den optimale pizzabunndeigen.
Målte selvfølgelig ikke opp...., men brukte:
2 egg
1 boks First Price smøreost (150 g)
1 ts bakepulver
1 ss fiberhusk
ca. 2 ss bakemiks
ca. 4 ss fibrex
ca. 20 mandler
La mandler og fibrex i blenderen, så det ble som mel og blandet alt sammen. Måtte bruke en slikkepott m olje på for å smøre ut deigen på stekeplaten og for å få den så tynn som mulig. Stekte den deretter som pizzasnurrdeigen, kanskje litt lenger. Det ble en veldig god pizzabunn, ganske fast og litt "grov", synes jeg, den beste jeg har smakt hittil (og jeg har nok prøvd de fleste som finnes innen lavkarbo:o)
I morgen er det Sverigetur med mamma, skal shoppe inn masse kyllingfilet, karbonadedeig, fibrex, hermesetas, brus osv.
Ha en fin mandag alle sammen og måtte vi få en bra uke i kampen om kiloene som skal bort!
Ja da var helgen over og jeg er fornøyd med hvordan den har gått :)
Fredag hadde vi taco , lørdag tapas og søndag pizza. Vi har vært supersosiale i helgen og det er jo alltid koselig da. Vin , tapas og koselige venner på besøk lørdag resulterte i masse latter og gode historier. Søndag tilbragte vi i slalombakken med en annen venmnefamilie. Moro! Har ikke kjørt slalom på flere år men fy flate så gøy det var. Passe støl i muskulaturen også men vel verdt det.
I dag er det power på programmet , fiskekaker med ratatouille til middag og skikarusell med barna :)
Føler jeg har masse energi om dagen og det er deilig. Får surfe på den bølgen en stund og trene det jeg kan denne uken. Mannen er litt på reise denne uken men noe skal jeg nok få til.
Nok en helg over! Fredag lagde jeg helstekt svinefilet helt på egenhånd for første gang. Den ble perfekt bare for å skryte litt av meg selv. Skikkelig digg med blomkålmos og brokkoli. På lørdag ble det pizza. Og for en overraskelse det var; Lavkarbopizza er jo faktisk mye bedre enn vanlig pizza!
Har det veldig godt i dag, for jeg gikk ned 2 kg forrige uke. DVS 5 kg totalt i fase 1. Da var avgjørelsen om å hoppe på 2. fase var ikke vanskelig i det hele tatt. :D Så i går bakte jeg en variant av Ingers rugbrød. Hadde ikke fin sammalt hvete, så det ble erstattet med rugmel og grov sammalt hvete. Ikke hadde jeg linfrø heller så da ble det gresskarkjerner og hasselnøtter i stedet. Det ble veldig bra.
I dag blir det "gresk" kylling med couscoussalat før en god runde på treningssenteret. Og til dessert/etter-trening-mat; gele!
Ang. bønner; i følge boka mi kan man spise alle typer bønner. Men nå er den fra 2003 så kan være det er noen forandringer der.
Og søtning; kunstig søtstoff er tillatt men begrenses til 75 kalorier om dagen. Men igjen, så vet jeg ikke om det er noen forandringer der.
Hei alle her inne. Jeg er helt ny her, akkurat kasta meg på dette opplegget. Synes ikke den første dagen har vært altfor ille. Men meker jeg savna skive til frokost, så nå lager jeg oopsier og så har jeg også laga noen grønnsaksquicher.
Det ser ut til at det er en god del tips og idèer man kan få med seg her inne.
Jeg sliter litt med motivasjonen i dag. Er litt sliten og da hadde jeg plutselig lyst på alt jeg ikke kan få. :rolleyes:. Pølse ble nesten livsnødvendig og når jeg ikke kunne få det var det hyrdepai som sto på lista. Jeg sto imot fristelsen og endte opp med en kyllingsalat.
Jeg er godt inne i fase 2 og har ikke tenkt å gi meg enda. Nå skal jeg antakelig sovne på sofaen. Sånn at jeg går glipp av Breaking bad. Er super trøtt!
Håper dere andre har en litt mindre trøtt mandag. ;)
Hei og velkommen til smurfejente :)
I går fikk jeg unnagjort en god styrkeøkt og det var deilig. Herlig å få en god start på uka synes jeg. Fiskekaker og brokkoligrateng til middag , og osteknekkis til kvelds. Skikkelig snadderdag matmessig.
I dag derimot kjenner jeg meg matlei. ingenting frister..Hmmm finner vel noe å trykke ned etterhvert men egentlig kunne jeg helst krøpet under dyna og blitt der noen timer. Ikke så veldig trøtt men kroppen lystrer ikke helt liksom ;) Venter tante rød denne helgen så det gjør nok sitt vil jeg tro ...
Her har det også vært en fin helg, også ganske bra matmessig. :D
Fredag ble det tapas, med masse masse dig! Lørdag var det omelett til lunch, vi hadde også svinefilet, det er bare så super dig!
Og jeg kom meg på ski begge dagene.
I går skulle jeg egentlig lage en ny dose pizzasnurrer, men mandag i kjent stil, så gadd jeg ikke, og frydet meg helle over at jeg fant chilli con carne rester i fryseren. Men i dag er det ingen bønn, og den ene skal få kebabsmak. :) Er så kjekt og ha liggende!
Kom meg på en liten skitur i går også, så da har uke snartet fint. Utenom at jeg hivde i meg to appelsiner til lunch i dag da.. æsj! :( Denne gangen har fase 1 gått litt vanskelig for meg. Får bare holde ut litt til, og håpe på litt resulteter til fredag.
Hei på deg, smurfejente! Grønnsaksquichene er vel det som reddet meg i første fase. Man blir litt mettet på egg og bacon etter hvert. Ellers er de forskjellige fritataene også veldig gode.
Ååå! Chili con carne! Hvorfor har ikke jeg tenkt på det før? Der har vi jo middagen i dag! Godt du nevnte det, Victory. ;) Hadde tenkt til å ha chilisuppe, men hadde det i forrige uke, og da blir maten kjedelig igjen.
Skulle til å lage råsjokolade, men oppdaget at jeg var tom for kakaomasse. Krise! Og jeg som skulle ha jordbær og pærer med sjokotrekk til dessert. Ikke kan jeg lage gele heller, for jeg har ikke gelatin. Da får det bli ricotta selv om det ikke er det som frister aller mest. Demper i det minste søtsuget.
Kjenner jeg tok litt vel mye i på treningen i går, for i dag dunker beinhinnebetennelsen. Skal på badeland i morgen, så da løser deg seg sikkert litt opp. krysser fingrene for det
Dagen i dag har gått myyye bedre enn i går. Følte meg lysten på noe hele tida da :_oy:.
Mens i dag har jeg faktisk følt meg mett og fornøyd nesten hele tida.
Har gått tur i 45min og trent 32min med Wii fit. Veide meg i går, for jeg tenkte å ha mandag som min veiedag, i tillegg til at det var greit i og med at jeg begynte på dette i går. Men måtte jo veie meg i dag også, og da hadde jeg jammen meg gått ned 0,5kg :heia: Sikkert bare vann, men uansett er jeg veldig fornøyd og enda mer motivert!
I morra venter mer trening og turgåing på meg. Men nå er det Grey's anatomy på TV.
Hyggelig å lese at det går bra for så mange - og velkommen smurfejenta!
Selv er jeg iallfall mer optimistisk mht at ting nå løsner, trente både søndag og i går, og skal også avgårde i kveld. Kjenner at det gjør utrolig godt!
Maten går stort sett greit - i går ble det nøttemuffins i stedenfor middag, kom sent hjem og orket ikke sett i gang med noen større prosjekter. Er generelt sett lite glad i å spise sent på kvelden. Er imidlertid litt i tvil hva gjelder nøttemuffins i mengder - blir det kanskje litt for stor nøtterasjon pr dag å spise flere sånne?
Frokosttips til dere som blir lei av egg: skivet røkelaks med smøreost! Jeg spiser gjerne litt over halvparten av en pakke med 100/120 gram røkelaks, og kavli har en supergod ost som heter 4pepper el. Kjappt og enkelt, og definitivt en variasjon over både egg og fritata, og det metter like godt. Ta gjerne litt tomat og agurk ved siden av og - jeg gjør det som regel ikke, har det gjerne litt travelt om morgenen!
Sola skinner og jeg hadde møte utenfor huset som jeg gikk til og dermed fikk jeg litt sol og dagslys i dag. Det er såååå deilig når det går mot lysere (og forhåpentlig lettere :p) tider!
Ja det mener jeg. Syns jeg kan huske å ha lest i boka at man kunne blande det i et glass vann før måltid for å senke GI på maten. Det hele gjør fordøyelsen langsommere, man metthetsfølelsen varer lengre.
Nå har jeg lest litt i boka, og sånn som jeg forstår det, anbefales det også.
Snart helg igjen. Herregud så fort dagene går! Så vidt jeg rekker mellommåltidene! So much to do, også det der.
Har til gjengjeld skeiet litt ut på nøttefronten. Har nemlig oppdaget macademianøtter, og har store vansker med å stoppe knaskingen. Huff..
I dag ble det grytestek med løk, blomkålmos og litt byggris. Steika var litt stor så den ble litt for lite stekt etter min smak.. Også var det mye mer trevler enn vanlig :( Men det var godt på smak lell! Restene gjør seg nok ypperlig som pålegg.
Nå har jeg proppet i meg en liten skål med ricottakrem med mokka! Syns det er litt digg. :) Var vel fortjent etter 2 timer bak symaskinen. Trollfest i barnehagen i morgen og da må de kreative genene trå til. Gikk glipp av langspinningen, men får heller ta det igjen i morgen før skole. Hvis jeg orker :p
Hei igjen! Blir en liten stund mellom hver gang man er innom her. Koselig å lese om dere. Supert med masse tips om mat.
Jeg har veiedag og etter 2 uker har endelig vekta gått ned 1 kg til. :heia: Det virker ikke så uoverkommelig å gå ned lenger. Nå er det jo "bare" 13 kg igjen.
I kveld skal jeg drikke vin og er veldig spent med hva det gjør med vekta. Satser på å ligge unna snacksen.
Hvordan man da kommer gjennom lørdagen uten burger skal vel bli en utfordring. Må nok lage noe krisemat her hjemme.
Da var det fredag og helg igjen da :-)
Deilig med helg og denne helgen skal mannen og jeg på en liten tur , kun vi to..Er deilig å ha noen sånne kjærsteturer i ny og ne. Ungene skal være hos gode venner så de har det nok like topp ;-) he he
Litt nedgang denne uken 400 gram.. ikke all verden men ned er jo ned..Får håpe på mer neste uke.Har slitt litt med magen denne uken så jeg tror nok det virker inn også :-)
I dag blir det korslaget og taco!! Kos med fredag.
Ha en nydelig helg alle south beachere....og jeg savner virkelig south beach i denne kulden i dag..
Fredag er fint - men det er ikke fint at vekta pt ikke rikker seg. Det føles som magen har blitt mindre (og det tror jeg den har også ut fra litt slomsete måling), men vekta er ikke det :mad:.
Tror jeg skal fortsette å trene + kjøre på med mere fett. Gir det iallfall litt mer tid før jeg evt. må finne på noe annet, dette har jo funket før.....
Prøvde meg med bønnebrownies i dag, men brukte litt stor form, så de ble veldig tynne (hadde vett nok til å forkorte steketiden!). Hadde heller ikke nok vaniljeessens, og brukte rapsolje så smaken var litt rar. Men, men, skal prøve igjen, kanskje tilsette litt nøtter og?
Middagen ble fylt paprika, en slager hos tenåringen. Enkelt og greit - karbonadedeig brunet sammen med løk, hiver over en boks med oppkutta tomater, krydder og i dag 1/2 boks creme fraiche - og så over i halve paprikaer som dekkes med ost og det hele i ovnen i ca 20 minutter. Ofte lager jeg salat til, men i dag gadd jeg ikke, men tenåringen fikk ris.
Selv om det er fredagskveld så får jeg være flink å ta en runde med klesvask - heller nå enn i morgen formiddag! (for da må jeg jo trene...:D)
god helg til dere alle - måtte kiloene fortsette (eller for min del: begynne) å rase av!
God kveld i stuen, med-diettere!
Her har influensaen gjort sitt inntog. Skulle legge ut på en liten joggetur i regnet, men det tror jeg at jeg kan droppe. :( Jaja, det blir uansett zumba og spinning i morgen. Har ikke trent siden onsdag, så føler meg helt muggen i kroppen.
Skulle lage noe fristende for de uten matlyst, og endte opp med pizza. Det var mislykket, det! Endte opp med å spise bare fyllet. I morgen blir det moussaka hvis jeg finner noen fine auberginer. Evt ta et par skiver med søtpoteter. Yummy! Også skal jeg lage gele av min nye favorittsaft; funlight med granateple. Blitt helt avhengig av den (håper ingen kommer med noe negativ info om den så jeg må kutte ut, evt slutte å drikke den :o).
Fylt paprika har jeg ikke laget på flere år! Jeg brukte av og til kikerter eller byggryn i også. Tror jeg skal prøve meg på det igjen. Billig, godt og sunt, og det er jo bra.
Suverene severina, du skal ikke se bort i fra at du har blitt mindre. Det er ikke alltid det viser på vekta. Første gang jeg gikk på kuren var det nesten ingen endring i vekta de to første ukene i fase 2, men buksene ble mer og mer romslige. Fikk masse kommentarer fra folk også. Den siste uken har jeg "bare" gått med 500 g, men jeg ser tydelig forskjell. Musklene begynner å bli synlige. Herlig, rett og slett.
Så bare hold motet oppe, det går den rette veien! Heier på deg, og alle dere andre også :klem::heia:
Er superfornøyd etter skiturhelgen, har ikke gått opp noe, selv om jeg har drukket rødvin og spist litt frukt :D
Bestillte diabetes middager og det ser ut som det funket bra.
Kjører vel fase 1 ut denne uken også, før jeg forsiktig går over på Fase 2
.Eneste som jeg fortsatt er skikkelig dårlig på er trening, får liksom ikke motivert meg der enda :o
smurfejente: jeg har ikke prøvd de "barene", men de så veldig gode ut, kanskje jeg skal bestille noen :sikle:
Jeg bruker å ha disse mandelkakene/kjeks i vesken, så tar jeg de som mellommåltid når jeg ikke har tilgang til annet:
Himmelske gode mandelkaker
13 små mandel Kaker
320 gr mandler
2 dl splenda
2 eggehvitter
5 dråper mandelessens og litt vaniljeessens
Lages slik :
Mal mandler med skall en gang i kvern,legg dette og splenda i kjøkkenmaskin eller bland for hånd, tilsett eggehvitter og rør alt GODT sammen (enkelt med maskin)
Lag en pølse ala den man får kjøpt med kransekake masse i butikken. Skjær rullen i skiver (jeg fikk 13 stk)
Stek på brett ,180 grader i ca 8-10 minutter (kommer ann på hvor stekte du vil ha dem)
Dersom du er på Fase 2 kan du jo pynte med litt sukkerfri sjokolade på toppen:
Når du tar dem ut av ovnen legger du på 1 bit sjokolade på hver og lar det smelte,så strør du på litt hakkede mandler.
Jeg la for moro skyld inn maten jeg har spist i dag i et sånn skjema som regner ut kalorier.
Nå veit jeg jo ikke hvor mye alt jeg har spist veier, men jeg tok sånn ca, og kom fra til 880kcl, noe som er lite eller?? Sto jo at anbefalt inntak var 1600....
Min dag i dag ser sånn ut:
Frokost:
egg og magert bacon
Lunsj:
Saltat med agurk, paprika og fetaost
Mellommåltid:
En bit mager ost.
Middag:
Salmalaks, ovnsbakte grønnsaker og brokkoli
Hei på dere :)
Ja dagene går og grammene sklir sakte men sikkert av synes jeg. Går ikke fort men merker det jo..
I går lagde jeg "nøttemuffinsene" igjen i en litt annen variant og de ble gode. Brukte Philadelphia ost med hvitløk i stedenfor revet ost ( hadde litt revet ost oppi også da ) også småkuttet skinke. Snadder og perfekt niste.
I går var jeg på en liten skitur og i dag tror jeg det er intervaller på mølla som står for tur. Forrige uke ble det fryktelig dårlig med trening så jeg må kompensere litt denne uken ;)
Smurfejente : Jeg tror nok kanskje du spiser litt lite hvis du kun havner på 880 kcal. Da bør du nok få på litt mer fettholdig tilbehør eller no. Hvertfall litt kjøtt og dressing i salaten. Kanskje avocado eller nøtter hvis du liker det? Mellommåltid med magerost anbefales gjerne å følges av ett par nøtter?
Tilsett litt Creme Fraich evnt litt matfløte i grønnsakene til middag så får du litt mer fett og kommer opp i en riktigere kalorimengde.
Nå skal jo ikke vi south beachere spise masse fett som en del av disse andre lavkarbo variantene men det er alikevel viktig at vi får i oss nok fett .
God 1. februar! Nå går det rette vei mot våren da om ikke annet, for rett vei på vekta merker jeg lite til... Skjønner ikke hva som skjer jeg.. :confused: Går jo bare opp og opp, nå er jeg tilbake der jeg var rett etter jul lissom! Syns jeg er ganske flink med maten og jeg trener jo masse, så skjønner det ikke helt.. Men jeg ser jo det er fler som sliter med det samme, så kanksje jeg skal gi målebåndet en sjanse etterhvert. Pluss at jeg har mensen og det er vel en uskreven regel at man ikke burde veie seg da.
Mange gode mat tips her da, de skal jeg teste etterhvert! Denne uken skal jeg spise eg ut av fryser før jeg handler noe mer, så da kan jo resultatat bli spennende. ;) Middagen i dag blir noe med kylling, regner med det blir noe Thai greier... favvoritten! :D
jeg tror målebåndet er veldig lurt ja!! Jeg har stått stille i et par uker, men syns liksom selv at buksa har blitt større... så gikk det er par dager til og da datt plutselig en kilo av. Merkelig hvordan kroppen fungerer altså.
Samboeren min, som ikke har fulgt dietten til punkt og prikke, har gått ned masse siden jul... livet er urettferdig dere :rolleyes:
Nå er det lenge siden jeg har vært innom. Har hatt tusen ting å gjøre, og helgegjester osv... Håper alt står bra til med dere og at vekten går rette veien? Det gjør den iallefall for meg. Kan nesten ikke tro det, men har tatt av 5 kg på fase 1. Velger derfor å fortsette med det en uke til før jeg går over i fase2...
Begynner egentlig å savne fiber, men klarer meg vel...
Jeg tror helt klart målebånd har noe for seg ja :) Har akkurat den samme opplevelsen som deg GI Malin.. Buksa føles løsere og plutselig så detter det av en kg på vekta også. Herlig.
Hallaisendaisen!
Da har vi kommet til februar allerede, gitt!
Har vært en skikkelig ulykkesfugl denne uka.. Først sprakk jeg litt og åt TO stykker gulrotkake. Også oppdaget jeg at jeg hadde gått opp 1 kg! :eek: Rett på fase 1 igjen. Så nå er jeg tilbake til utgangspunktet igjen. Altså 1 kg ned igjen. Får se om jeg tar en dag til. Hadde vært greit og fått litt fart på sakene igjen.
I går gikk jeg rett på trynet da jeg skulle hente posten. Lånte gubbens sko, altfor store med løse såler og store hemper til lissene. De hekta seg fast i hverandre, så jeg bare falt som en stokk. Au..! Må ha tatt meg i mot på en rar måte, for i dag var armen ubrukelig. Liten trøst at pakken med stevia og råkakao fra Goji King var kommet. :)
Også er det dagen i dag; gikk helt greit til jeg dro på trening. Først greide jeg å gå rett i en benk. Skrubbsår og fint, blått merke. Og på en eller annen måte klarte jeg å få gnagsår under begge tåputene på zumbaen.
Så det har blitt litt trøstespising av gele og nøtter. Men ellers går det bra! Koser meg med oopsier i forskjellige varianter, fått dilla på eggemelk som jeg drikker både til frokost og som snack før jeg begynner på middagen. Kanskje litt mye fett? Men det er jo bra fett da. Er det ikke?
I morgen skal jeg lage reke og krepsesalat. Det er så vanvittig digg. Tror det kan være noe å ha på oopsien. Vanligvis har jeg det til salat med paprika, rødløk etc. eller på skiven.
Her er oppskriften for de som måtte ønske det;
3 hardkokte egg delt på kryss og tvers med eggedeler
1/2 boks reker
1/2 boks krepsehaler
(selvfølgelig er fersk best, men jeg gidder virkelig ikke å sitte å pille)
1 pk majones
Evt en dæsj rømme om ønskelig
Svigerdyret sier at man skal ha kuttet vårløk på toppen, men det syns ikke jeg er så godt.
Bland og spis; enjoy :D
Ojjj det må jeg si Ilderen..Skikkelig ulykkesfugl ja :(
Satser på at dagen i dag blir en bedre dag for deg.
Den kreps og rekesalaten skal jeg definitivt prøve en dag. Hørtes veldig deilig ut.
Jeg for min del var ikke på trening i går og ikke blir det i dag heller siden barna har aktiviteter og mannen er bortreist men fredag er det spinning etter jobb og det skal bli godt!!
I går lagde jeg Jarlsbergtorsk til middag og den var kanongod! Hos oss har vi fiskedilla om dagen kan det se ut til for i dag er det seil til middag ;)
Sunt og godt da..
Eg får vel kanskje presentera meg her inne også, siden det er her eg kjem til å henga mest. Eg er McPhee og er 34 år. Begynte med ein heimelaga variant av SB denne veka. Eg veit at eg ikkje klarer dei to vekene på fase 1, og kjem med 99% sikkerhet til å gå på ein kjempesmell. Så i staden har eg begynt rett på fase 2.
Eg har ikkje fått lest boka endå, men skal på biblioteket i dag tenke eg. Foreløpig spiser eg etter ja- lista, og bruker ellers de infomasjonen eg finn på nettet.
Hei og velkommen til Mcphee :)
Tror det er viktig å finne en retning som virker og passer for hver og en.
Fredag og veiedag hos meg i dag og jeg har gått ned 1,1 kg.. jippi!:heia:
Jeg er veldig lykkelig..Spist masse fisk denne uken så kanskje det er det som skal til for å "slippe" litt vekt :)
Denne helgen er bare blanke ark for meg og mine og det er deilig! Barna skal på noe opplegg på skolen i kveld og da skal jeg snike til meg en runde på tredemølla igjen. Kanskje en spinningtime i morgen formiddag :)
Hei og velkommen McPhee!
Svigerfaren min tok en kombinasjon av fase 1 og 2 til og begynne med, og han tok vel av nesten 15 kg på 2-3 mnd. Mener jeg å huske.. (Men min hukommelse kan man egentlig ikke stole på ).
Snart 4 uker med SB, og de siste 2 ukene har vekttapet vært på hele 500 g! I det helt store altså, men men. Det går den rette veien i hvertfall.
Skulle egentlig vært på trening i dag, men det er planleggingsdag i bhg, og jeg glemte at barneparken på treningssenteret bare er oppe til 13. Kanskje senere i dag. Det hadde jo vært godt. Har ikke tatt mitt eget program på skitlenge. Bare vært på timer, og løpt litt.
Middag.. Lurer på om det blir Marjusens ostelasagne, men har bare 3 ostebiter igjen.. Kanskje ta sykkelen i hagleværet og kjøpe? Eller bare ta en man tager hva man haver variant..
Skal ut og spise kinamat i morgen. Gruer meg litt for maten er så fet, også er det så mye ris, gulrøtter og minimais. Men hva gjør man ikke for en gravid venninne..?
Nå har jeg gått på en "sprekk" 2 dager på rad :mad:
Har riktig nok spist vingummi og sjokolade som er sukkerfritt, men alikevel irriterende når jeg liksom skulle holde meg til Fase 1 ut denne uken.
Jaja, får vel holde meg til Fase 1 i en ukes tid til da :p
Har gått ned 3.3 kg på 4 uker og selv om jeg skulle ønske det var mere, må jeg vel si meg fornøyd.
Håper å nå målet mitt før påsken starter, har lyst til å kose meg med litt lavkarbogodt i påskeegget mitt da :D
Bytur i dag med ein lengre stopp på leikeland. Eg gløymte selvfølgeleg å ta med mat, så eg har fått i meg alt for lite i dag. Det gjekk 5,5 timer frå frokost til middag, og då endte eg med cæcarsalat på Mc'en. Eg må venna meg til å ta med meg noko i veska på slike turar, for det er ikkje berre- berre å finna gode alternativer i farta.
No må eg "spisa meg opp" i kveld, for søtsuget har meldt seg. Kan bli tøft å halda igjen.
Huffda Ilderen. Det var jo liksom ikke måte på hvor uheldig du skulle være.
Velkommen til McPhee. Koselig med enda flere. Nå er vi jo en liten gjeng her inne.
Jeg skriver her inne litt for sjelden så her kommer en oppdatering fra meg.
Forrige fredag var jeg ute og var livredd for sprekk både når det gjelder nattmat og dagen derpå. Men det gikk over all forventning. Drakk kun tørr hvitvin og ikke så mange glass. Passet på å få i meg mye vann. Min sprekk var en tortillalefse til tacoen på lørdagen. Rørte hverken junkfood eller godteri og er veldig fornøyd med det.
Jeg hadde viedag i dag og har gått ned 500g siste uka. Ikke masse, men det er da noe.;)
Jeg er veldig matlei og det pleier jeg å være på denne tiden av året. Har liten matlyst og sliter med å få i meg nok mat enkelte dager.
Nå skal jeg ta meg noen baconcrisp og ett stort glass pepsi max. Ha en koselig fredagskveld alle sammen!
Hei alle sammen - har bare vært innom og lest siste uka, ikke orket å logge meg på. (neida, det er ikke sååå vanskelig :p)
Velkommen til mcphee og, hyggelig med flere.
Vekta har beveget seg litt denne uka, endelig i riktig retning. Men revolusjonerend er det ikke mde 500 g etter flere uker :confused:. Samtidig er buksene noe løsere, så et eller annet skjer iallfall.
Jeg trener mye for tiden, blir ikke i dag (må la husmorgenene få litt utløp, i tillegg skal jeg på kino:o), men har vært på treningssenteret 4 ganger i uka i det siste. Og det er jeg iallfall fornøyd med.
[EMAIL="c@th68"="c@th68"]c@th68[/EMAIL]: jeg lagde mandelkjeksene dine i går (riktig nok med mest hasselnøtter fordi jeg syns det er bedre!) og de var veldig gode! Fikk dog mange flere enn du skriver, muligens fordi jeg lagde en mindre pølse ved utbaking?
Hele huset syns iallfall de var gode - og geniale som "godterier" tenker jeg. (derfor to stk til kaffen i dag tidlig og :D)
Maten ellers har jeg ingen problemer med, eneste er å huske at jeg må planlegge (hørtes noe merkelig ut, men, men). Igår ble det lavkarborundstykke fra Baker Hansen. Vet ikke helt hva de innehodler, men stoler på at de ER lavkarbo - de virker sånn, i den forstand at de henger litt dårlig sammen. Også er de sinnsykt gode!!
Deilig med helt og deilig med lysere tider - igår var det ikke mørkt da jeg forlot jobben :eek: og da er det jo håp om bedre tider. Kanskje mere lys hjelper på vektnedgangen og......
Ildern: håper du har kommet deg etter alle ulykkene -hørtes litt voldsomt ut (men det er vel som de sier - en ulykke kommer skjeldent alene....) Jeg skal også prøve reke/krepsehalesalaten din - så veldig godt ut!
Nu skal jeg oppdatere tickeren min, så er det vel på tide å komme igang med dagen. Må ringe en megler - vi er på boligjakt og har sett noe vi gjerne vil se på, men hvor visningsdatoene ikke passer. Det er ikke veldig frekt å ringe på en lørdag?!?
ha en fin helg alle sammen, med passe mye utskeielser!
Då var mi første helg med SB over, og det gjekk mykje bedre enn eg frykta. Eg såg ikkje heilt fram til at barn og samboer skulle kosa seg med snop og chips på lørdagen, men eg var så mett at det gjekk fint. Koste meg med eit glas pepsi max og nokre bitar 70% sjokolade i staden. Og det der var veldig rart å sei for meg som tidlegare glatt kunne stappa i meg ein 200 gr sjokolade heilt åleina.... på rekordtid.
Men eg fekk i meg litt kveitmjøl og sukker då, men det får eg ikkje gjort så mykje med. Pga. barna blir eg nok ikkje heilt fanatisk, sjølv om dei har blitt van til at mamma spiser mykje rart dei siste åra. Eg skal ikkje så mykje ned i vekt at eg vil tre det ned over hodene på dei.
Men eg kan nå med glede rapportera at etter ei veke med SB fase 2, har eg gått ned 600 gr og gått inn 4 cm i midjen. :D Skal bli spennande å sjå korleis det blir når eg kommer i gang med trening og, for der er eg lat.
I dag har jeg tatt stivkrampevakseinen, så jeg er litt sløv. Og kanskje litt negativ :utenutryk Eller er det bare at jeg er så trøtt at jeg tror at jeg er negativ..? Merkelig setning..
Uansett; Jeg er litt snurt for jeg har ikke gått ned en skitt på to uker. Eller jeg gikk litt opp etter sprekken, men gikk ned igjen. Også gikk jeg ned enda at kilo, men gikk opp igjen etter turen på kinarestaurant. Det er så mye fett og sukker og mel og gudene vet hva i den maten! Har aldri likt kinamat noe særlig.. Æsj...
Også var vi jo på kino, og der hadde de ikke andre nøtter enn de som var innpakket inni M'ene og chillinøttene og yoghurtnøttene. Så det ble en boks med baconsnacks.. Skal love dere vi har hatt litt av et flatulensorkester i helgen! :o
Lurer på om jeg har satt meg et urealistisk mål... Altså, jeg veide 51 kg for 11 år siden, før jeg ble gravid var jeg 57, så da tenkte jeg at 55 kg må være greit hvis jeg skjerper meg. Men siden jeg har store problemer med å komme meg under 64 kg, har jeg mine tvil. Dessuten savner jeg veggismat...Og nei, jeg klarer ikke å lage uten pasta, ris, poteter og mel. :( Og min sutremann klager over nesten alt jeg lager av mat. "Eg vil spise normal mat". J@>7@ møkkamann kan lage maten sin sjøøøl!
Jeg må bare skjerpe meg, for neste uke er det tupperwareparty, og da må jeg ikke gi uttrykk for at dette suger. For det gjør jo egentlig ikke det.. Det er jo fantastisk mye god mat jeg kan spise. Kalv, sjømat, ricottakrem, blomkålmos, kebabkylling med couscoussalat.. Fokuserer nok for mye på det jeg ikke kan spise.
Men nå skal jeg se 4 stjerners middag, kose meg med pistasjnøtter og bare la husarbeid ligge.
Halvveis i uka , og jeg har kun trent en gang men i dag står tredemølla for tur igjen. Er litt sulten og trøtt denne uka og i går gikk jeg garantert over nøttekvota men men... Håper da på litt nedgang på fredag men jeg har ikke den store troa på de store tallene..:(
Men det er vel bare å holde tunga rett i munn og brette opp armene for å fortsette med samme opplegg. Jeg vet jo at det funker ;)
I dag står chili con carne på programmet , og da lager jeg så mye at lunsjen i morgen er i boks også ;) Rakst og enkelt i morgen tidlig , og det liker jeg..
Nærmer meg første premie , så jeg må nok kanskje løpe litt ekstra i kveld ;-)
Ilderen: Håper humøret ditt er litt bedre i dag. ;)
Du seier at du ikkje har gått ned i vekt, men har du målt deg? Det kan jo vera muskler, og dei veger jo meir enn fett. Så dumt at du har så liten støtte i mannen din. Og ja, han kan godt lage maten sin sjølv om det er så om å gjer.
Eg kjenner at eg sklir ut no. Tar alt for lettvindt på det, og søtsuget er tilbake. Kanskje eg skulle vært flinkare med å laga meg dessert og snacks som er tillat. No kribler det i heile kroppen etter å spisa kjeks og chips. :(
I ettermiddag er det skitur med skulen. Eg må ha minsten med, så eg kjem vel til å vera i akebakken. Men skuleungen min skulle stå på ski. Grillinga og kosen blir nok ein liten utfordring. Pølser med kun 6% fett er umulig å oppdriva, så det blir kalkunpølser med 16% i staden. Får pakka dei inn i salatblad og knaska i veg. Heilt greit det, for eg likar ikkje pølsebrød uansett. Ungane skal ha med seg kjeks til kos, så eg må finna på noko lurt til meg sjølv. Men det blir kanskje nok med varm sjokolade, den er jo ganske mettande i seg sjølv.
Jeg er også av de som virkelig ikke går ned noe denne gangen.. bilr frustrert!!! Men måling er faktisk ikke dumt nei... jeg gjør det ikke selv, men jeg var for 2. gang og fikk shape massasje i dag, og siden forrige uke hadde jeg mistet:
-1 på ene låret
-2 på det ander
-2 et sted på magen
-2,5 et annet sted på magen.
:D
Mulig det ikke er helt reelt, siden jeg var helt på slutten av mensen sist, men det er uansett motiverende. Blir spennende til onsdag igjen! Lurer om jeg skal glemme vekta en liten stund.. føler den stresser meg.
Middag i dag vet jeg ikke... de siste dagene har det vært Fedons Blomkålsuppe med kesam. :)
Jeg hadde veiedag på mandag og det var ikke positivt, opp 200 gr. og da sprakk jeg totalt....
Spiste masse godis, karameller og sjokolade :eek:
Så nå er jeg rett og slett skikkelig sur på meg selv og er ikke til å være i hus med :sint:
For å virkelig få meg til å skjerpe meg, har jeg nå bestilt time på Jan Thomas studio for en "bli ny dag" (fikk i julegave av mannen) den 3. mai :spent:
Har ingen planer om å veie det jeg veier nå, når jeg skal dit, så da må jeg bare ta meg sammen for å nå målet.
So long jenter og måtte vi alle ha en vektnedgangsuke!! :goodluck:
Så bra Victory! Visst er det reelt! Jeg har prøvd noe lignende selv. Ikke akkurat massasje, men ble smurt inn med moe guff, pakket inn i plastfolie og slengt inn i en riste-varme-maskin.
c@th68; alle sprekker vel litt inne i mellom. Men da er det bare å sjerpe seg og si at i morgen er en ny dag. Veldig greit med SB at en sprekk ikke ødelegger hele prosjektet. ;)
Endelig løsnet det litt for meg. Gått ned 1,5 kg siden sist og jeg ser det virkelig på kroppen. Mannen sa at det ikke var rart jeg gikk ned så mye for jeg har rett og slett blitt muskuløs og ikke muskelløs! :D
Målet mitt er fremdeles det samme, men jeg skal ikke stresse. Jeg har en bukse som jeg skal komme inn i. Et lite delmål. Er der snart. Yeay!
Unnet meg faktisk mye nei-nei i går. Hadde tupperware-demo og da lagde jeg min berømte ostekake. Byttet ut noe av melisen med sukrinmelis, men ellers er jeg ikke villig til å inngå noen kompromiss på den kaka. :p Den må være som den er! Åt til og med en browniesmuffins og noen sjokoladebiter. Noe kos må man jo ha.
Ellers lurer jeg på om jeg skal unne meg et par behandlinger med Solution 7. Det er en helt fantastisk behandling som virkelig virker! Fikk behandling på beina mina da jeg gikk gravid. De var tjukke som tømmerstokker pga vannansamlinger og fikk nesten ikke på meg skoene. Etter 30 min var det var "svupp" oppi skoene. Hinte litt til familien om at jeg ønsker med det til bursdagen. :)
Nå har jeg ikke vært veldig aktiv her inne på en stund men jeg henger fortsatt med :-)
Forrige uke var det ingen nedgang i gram men litt i cm , og det er som du sier Ilderen en bukse som henger og venter på meg også og da er det jo virkelig cm som teller.. he he
Har vært sånn passe flink til å trene den siste tiden , men mangler litt for å være helt fornøyd men hverdagen "sluker" meg litt.. Fritidsaktiviteter med barna 4 dager i uka , og noen dager 2 aktiviteter pr barn.. puhhhh.
Da blir ettermiddagen ganske travel.. he he
Men styrke 1 dag pr uke og 1 intervalløkt blir det iallefall , og gjerne skiturer i alle varianter i helgene. Jeg har jo en sønn som tror han er det neste Petter Northug så ski blir det mye av..
I går hadde jeg fylte middagspølser med bacon til middag. Snadder :-)
I dag står fisk på programmet. og sikkert litt snømåking også.. for her laver det snø fra oven.
Begynte nesten å lure på om jeg var alene igjen her jeg nå :eek:
Men fint å se at dere henger med enda ;)
Så bra at det har løsnet for deg nå Ildern, er jo litt frustrerende når man er flink og ikke går ned! Er lov å kose seg av og til med litt utskeielser, så lenge man tar seg inn igjen :D
anette76: ned på cm er en bra ting uansett og ihvertfall når man har klær liggende som man gjerne vil inn i!
Jeg har klart å gå ned litt igjen, har virkelig skjerpet meg etter forrige ukes megasprekk :o
Har en gutt som blir 5 år på lørdag og da skal jeg prøve å gjøre om yndlingskaken min til en lavkarbokake. Blir nok uansett en kaloribombe, men jeg skal søren meg unne meg det når alle andre fråtser i både kalorier og sukker.
Og hvis noen lurer, ja jeg har editert tickeren min ;) Fant ut at jeg skulle sette vekten jeg var på for 2 år siden, da jeg startet på første av 3 GR kurs og slankingen begynte... Det er jo faktisk det som er reelt i kg, og vekten jeg har slitt med siden. Blir mere motivert når jeg ser hvor mye jeg faktisk veide og har vurdert å legge ut bilde av hvordan jeg så ut da, men vet ikke om jeg tør :eek:
Har også vært flink å trene step 1 time, i det minset et par ganger i uken nå og det ser jeg at jeg må fortsette med, både for helse, kroppen og vekten sin del.
Her laver det også ned med snø, så det blir nok ut å måke 1 times tid etterpå :realmad:
Fredag og veiedag og det ble kun ned 200 gram..Ja ja. Som sagt merker jeg det mest på cm og det er vel det som egentlig er avgjørende selvom man blir opphengt av de tallene i det lille displayet da.. ;-)
Hei alle sammen, her var det lenge sida jeg hadde vært.
Gratulerer til alle som har gått ned om det er cm, gram eller begge deler!
Her har jeg blitt 6kg lettere og mange cm smalere, merker at jeg virkelig begynner å trives bedre med meg selv igjen altså. Jeg spiser fortsatt ikke brød, ris, poteter eller pasta. Men har kost meg med mørk sjokolade og rødvin igjen :jupp: I dag er det akkurat 4 uker siden jeg begynte, og det har vært mye lettere enn jeg først trodde. Jeg savner faktisk ikke ris, poteter, brød eller pasta noe særlig. Iallfall myyye mindre enn jeg hadde trodd jeg skulle.
Jeg trener i tillegg 30 day shred. Har hatt min andre dag på level 3 nå. Og så har jeg gått tur på omtrent en time hver dag + litt Wii Fit på kvelden. Mannen er med også, det hjelper å være to.
Hei alle sammen! Har vært svært lite aktiv her inne i det siste, men jeg har ikke gitt meg. Jeg har hatt en fin vektnedgang og er fortsatt ved godt mot. Kjenner som deg, Smurfejente, at jeg føler meg mye bedre. Det er mer morro og pynte seg og jeg har større selvtillit.
Folk har begynt å kommentere at jeg har gått ned og det er faktisk litt flaut. Men det er jo samtidig godt at det synes.
Jeg kunne nok vært flinkere til å trene så der blir det skjerpings.
Ha en super fredagskveld. Nå skal jeg finne frem baconsvor og bocca. ;)
Vært litt slapp på å skrive her inne. Så flott at det er så mange som har hatt en god nedgang!
Har gått litt vekk i fra SB og kombinerer det litt med lavkarbo. Blir litt lettere.
Vekten har holdt seg stabilt. Merkelig at de siste kiloene skal være så himla vanskelig å ta av. Trener jo som bare det. Variert og regelsmessig.
Har nok det med at jeg saboterer litt for meg selv. Syns det er så kjekt å bake, og da må jeg absolutt ta en smakebit, og to, og tre.. :o Og etter en fylletur på byen med litt for mye øl var karbosuget et faktum. Tror jeg skal la være å drikke noe annet enn vin hvis jeg absolutt må drikke neste gang.
Men jeg er fremdeles ved godt mot. Det årner seg for snille piker. ;)
Hei alle sammen :)
Jeg har vært super sløv til å skrive her inne om dagen men jeg henger fortsatt med. Forrige uke var vinterferie med barna og denne uken har jeg pådratt meg en bihulebetennelse så jeg har vært mest mulig i ro etter jobb. Klør i fingrene etter å trene igjen så på mandag braker det løs igjen:)
Håper dere henger med alle dere andre også. Ønsker dere en flott helg :)
Hvordan går det med dere, hvis det fortsatt er noen her da...?
Her har jeg nesten gitt opp :mad:
Har gått over til Fase 2, men er frustrert over at vekten har stoppet opp. Eller dvs. jeg går opp fra 64.3 - 65 og ned igjen, så jeg går jo ikke mere ned, argh. Har ikke lyst til å gå over på fase 1 igjen, kan jo ikke være der hele tiden, da blir det bare sprekk på ting og jeg skal jo ikke fortsette å leve på Fase 1 resten av livet heller.
Målet er å klare å legge om kostholdet mitt så jeg holder meg stabilt på en vekt (minus/pluss 1-2 kg)
Tror nok litt av problemet mitt er at jeg stort sett ikke får i meg noe til lunsj, spiser ikke frokost før ved 10-tiden, og så overspiser jeg til middag, selv om jeg spiser "lovlige" ting....
Har ikke innført så veldig mye i forhold til Fase 2, litt appelsiner og eple, pluss litt hjemmelaget "smash" i helgene :rolleyes:
Har begynt med Bio-Chrom for å forsøke å bli kvitt litt av søtsuget mitt, sliter skikkelig der :_plystre: maten går det bra med.
Håper det fortsatt er flere her og at det går bedre for dere!!
Slenger innom en gang imellom - men har ikke orket å skrive noe fordi det har egentlig gått fryktelig dårlig med min vektnedgang, er i grunn samme sted som jeg var i jaunar. :mad: Og det er faktisk ikke fordi jeg ikke har jobba med saken!
Nå har jeg imidlertid følelsen av at hvis jeg holder meg til fase 1 så vil mer skje.
Første gang jeg prøvde meg på SB så gikk jeg ned helt uproblematisk - denne gangen sitter kiloene som støp. merkelige greier.
Har uansett begynt å komme inn i nokså bra treningsrutiner, og det er iallfall ingen ulempe.
så krysser jeg fingrene for at et SB-kosthold med litt mer fett er det som skal til for at kiloene etterhvert skal bli borte.
Godt å se at noen henger med enda, selv om det er kjipt med ingen vektnedgang :(
Jeg har jo gått ned 3.5 kg. siden januar, men med tanke på at jeg har vært på Fase 1 i 8 uker (har jo hatt noen sprekker da men..), så er jo resultatet intet mindre enn deprimerende :sint:
Sist jeg gikk på SB, for over 1 år siden, gikk jeg ned 6 kg. på Fase 1 men klarte ikke overgangen til Fase 2 så bra, at jeg sklei helt ut.
Derfor har jeg ikke lyst til å begynne på Fase 1 igjen. Jeg må klare å legge om kostholdet mitt, leve med lavkarbo, for resten av livet, så er jo nødt til å innføre litt mere variert kost.
Kanskje det er noe du får i deg for lite av? Regner du ut hvor mye kalorier, proteiner, karboh. osv. du ligger på om dagen?
Det gjør ikke jeg, men har tenkt at det kanskje er lurt, så får jeg en viss oversikt og kan evt. justere i forhold til det:confused:
Uansett: stå på videre, dette skal vi klare!!!!!
Så flink du er som trener, det er jo noe kroppen trenger uansett!
Godt å se at dere fremdeles er med!
Titter litt innom her av og til. Har gått mer og mer over på lavkarbo, men kombinerer det med SB.
Ikke gi opp! Prøv kanskje å forandre på noe. Syns faktisk det hjalp å bytte ut fast føde med eggemelk til frokost. Og på kvelden lager jeg gjerne cyans 5 min sjokokake hvis jeg vil gomle litt. Eller noen skiver spekeskinke.
Har gått saaakte nedover, men det er vel det som er meningen. :) Her om dagen røk vekta og, så det blir ingen veiing fremover. Like greit sikkert. :p
Men mange cm har forsvunnet, klær har blitt for store og ENDELIG har jeg kommet meg inn i buksa! Nå er det om å gjøre å ikke ryke på en smell.
Reiser til Thailand om 3 uker, så er litt bekymret for maten. Mye hvit ris og nudler.. Tar med meg cocosa og stevia, så kan jeg hvertfall lage eggemelk. Da er i det minste frokosten reddet.. Men jeg legger alltid så vanvittig på med der for det er så mye god mat..
Andre tips til hva jeg kan ta med meg?
Tilslutt; stå på! You can do it! (Sies sånn som Rob Schneider sier det ;) ).
Da er jeg tilbake! Etter en måned med bare kaos i matveiene pga jobbturer... På en måte er det hardt og komme igang igjen, men på en annen er det bare flott og veldig deilig og komme igang på rett kurs igjen. Håper jeg klarer det! denne gangen tror jeg ikke jeg klarer en ren fase 1, men jeg tenke istendenfor og tilate meg frukt skal jeg bake litt lavkarbo knekkebrød etc. Føler det kan hjelpe når det blir vanskelig.
Lykke til videre til alle dere andre også, ser det er fler enn meg som sliter... nå skal jeg være flink og bruke sidene her som en motivasjon!
henger fortsatt med - men har tatt litt pause. Mye som skjer på jobb og mye som skjer hjemme - så fokus har vært alle andre steder enn riktig mat. Men jeg går ikke opp i det minste - er vel omtrent 1 kg mindre enn i januar (det kan jo og være tilfeldigheter - men her suger vi til oss det positive :p).
Jeg måler og veier ikke mat, og jeg teller verken antall karber, kalorier eller annet. Blir så sinnsykt fokusert på det hvis jeg gjør sånne ting, så jeg tenker heller at jeg spiser det jeg vet ikke inneholder mye karber og så slutter jeg å spise når jeg er mett. Stort sett....
Godt å høre (???) at det er flere enn meg som sliter litt - det er noe med felles sjebne, felles trøst. Og misforstå meg rett - jeg VIL ikke at dere ikke skal lykkes, bare føler meg litt mindre mislykka selv....
Mannen og jeg reiser på langhelg i dag, og det betyr at jeg ikke kommer til å fokusere veldig på mat. Dvs. jeg holder meg unna de verste karbokildene og spiser til jeg er mett - ikke lenger, men jeg kommer til å kose meg.
Så er planen å sette i gang en storoffensiv neste uke - tenker meg et fulltidsprosjekt med SB fase 1 fram til påske. Med forhåpentligis gode resultater!
Da kan det vel tenkes jeg blir mer aktiv her inne igjen og - hvis det er noen igjen som vil "leke" da, kjipt å være helt alene her :rolleyes:
Da ser det endelig ut til at det har "løsnet" litt her. Har vært flinkere til å spise regelmessig, få i meg lunsj og ikke overspise til middag :o
Har gått ned 1 kg. nå de siste 2 ukene og er fornøyd med det. Håper det fortsetter sånn fremover, sakte men sikkert nedover ;)
Håper dere andre fortsatt henger med og ikke gir opp!!
Merker at jeg trenger forumet i forhold til å "tømme" seg, dele erfaringer med andre som går på samme diett og ikke minst for å holde motivasjonen oppe når det går tregt (eller ikke ned...)! :syklubb:
Har forresten også lagt ut før og etter bilder så langt..... :rodme:
I dag skal jeg ha Tupperware demo og skal servere lavkarbo snacks og kake. De får bare spise det jeg kan spise, litt lettere da og alle er klar over det og synes det er helt greit.
Stå på jenter, det gjelder å ikke gi opp :goodluck:
Spennende med før og etter bilder :D jeg skal ta en titt!
Jeg har vært ute og reist litt i det siste, så kostholdet har vært skikkelig dårlig. Men har (merkelig nok) gått ned allikevel. Har kanskje fått mer mosjon og derfor har jeg gått ned på den måten :confused:
Sånn generelt merker jeg veldig godt at sukker ikke er min venn, trives best uten. Så lørdagsgodtet er erstattet med sukkerfri sjokolade og baconcrisp. Det holder faktisk for meg, selv om jeg har vært en godisfreak før :P
Nå prøver jeg å fase meg inn på de gode mat-rutinene igjen, det går foreløpig veldig bra :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.