mofe sa for siden:
Anskaffet meg disse i dag! :)
mofe sa for siden:
Anskaffet meg disse i dag! :)
Albertine sa for siden:
Jeg vil fortelle dere om en butikk her på stedet. Det drives av en mann og faren hans, har eksistert i hundre år og er den rareste butikken jeg noen gang har satt min fot i. De har alt der. ALT. Tja, ikke alt da, selv om det virker sånn. Kjøkkenutstyr, pyntegjenstander, kontorrekvisita, planter, leker, sykler, sykkelutstyr, hagemøbler, bøker, fritidsutstyr (telt, campingutstyr, fiskestenger, hundeutstyr osv), klær og sko.
Nå kommer jeg til poenget, dette er tross alt en skotråd. Dere vet de kule adidasskoene som er så populære nå? De retrovariantene som ser ut som de gjorde på 70-tallet? Vel, i denne butikken får du kjøpt disse skoene ekte vare, fra 30 år tilbake. De har hatt dem på lageret i alle disse årene, og selger dem til 70-tallspris. 149,50 må du ut med for et par skinnende røde sko med de karakteristiske stripene.
(Det hører også med til historien at de har reservedeler fra Tempo-mopedene som ble laget for femti år siden, og de har trillet en dukkevogn fra butikken rett til museet...)
Mila sa for siden:
Disse kjøpte jeg meg på... onsdag :)
mofe sa for siden:
Åhh... kjempestilige!!! :ja:
Mila sa for siden:
Jepp :ja: gått å sikla på sånne lenge, så når man endelig finner noen som passer så kan man ikke la prisen stoppe seg....? sant...? :D :p :rolleyes: (jeeepp, dem VAR dyre, å lommeboka protesterte villt, men jeg overså`n :cool: )
Aline sa for siden:
disse har jeg kjøpt :D
Fedonisten sa for siden:
Kjøpte meg to par sko i Egypt jeg :D
Aline sa for siden:
yeah!! :D
lenge leve skodilla!!!
;)
guro sa for siden:
De var kjempefine Mofew. Sånne vil jeg også ha. Ecco da gitt ... -- Kjøpte meg noen svarte Sholl greier, men svar er helt umulig på meg ...
Anne sa for siden:
På tide med noen nye sko nå vel.....:cool:
mofe sa for siden:
Vi har fått MASSEVIS av nye støvletter nå, svarte, brune, vinrøde, beige.. høye, korte, vide, trange, spisse, butte.. såå masse tøft! :ja: :ja:
Aline sa for siden:
jaaaa :D skooo :D
jeg kjøpte meg nye treningssko idag :D
de kan trekkes rett på, snøringen er kun til pynt. de er superlette og det er kompakte og kan bøyes som hjertet lyster :D
skal prøves på trening imorgen!!
jeg gleder meg :ja:
Daizy sa for siden:
Tjoho.. her er mine nye kule støvletter :)
Litt dårlige bilder, men jeg skal ta bedre når dig.kameraet er ladet opp :)
Aline sa for siden:
de så tøffe ut :)
gleder meg til å se nærmere på de :ja: på et bedre bilde :D
mofe sa for siden:
Kjeeempestilige! :ja:
Du burde kjøpe sånn fett-imregnering, den heter "Effekt" - og holder skoene kjempefine mye lengre :) Kan smøres på veska også.
Daizy sa for siden:
Fett impregnering? Spray? Får du det på skobutikken?
mofe sa for siden:
Nei, den er flytende - kremaktig, smøres på med svamp. De fleste skobutikker skal ha den :)
Fedonisten sa for siden:
Nå har jeg kjøpt meg sånne - og de er så fantastisk gode å gå i at jeg tror aldri jeg kan bruke andre sko :nei: Tro om de finnes som støvletter, selskapssko og bunadsko..... :p :D :cool:
Se/les mer på [url]www.swissmasai.no[/url]
mofe sa for siden:
Stiiili! :ja: Tror du de er gode å STÅ på også? Kanskje urlurt spørsmål - men jeg lurer.. :o
Mye kosta de?
anniejahren sa for siden:
Disse har jeg nettopp kjøpt....
Veldig stilige, både under og over buksa....og ikke sååå vonde å gå i
(pluss at de var veldig breie så jeg fikk den helt over de store fotballleggene mine=)
Aline sa for siden:
hvor har du kjøpt, hvor har du kjøpt? :) (aline har også fotball legger enda hun ikke kan fordra fotball :o)
guro sa for siden:
Kjøpte du de røde?
Jeg har ikke klart å bestemme meg for farge jeg ... :o
Fedonisten sa for siden:
De er EKSTREMT go'e å STÅ på også - skjønner veldig godt at du lurer, for det er et poeng nemlig! :ja:
Siden sålene er runde under, så står du aldri helt flatt på foten, men har føttene i bevegelse hele tiden. Små bevegelser, men fin trening i tillegg til at det fører til sirkulasjon i føttene og leggene hele tiden. Jeg har IKKE NOE vondt i ryggen/bena når jeg bruker disse på jobb - og da står/går jeg av og til fra ni om morgenen til ni om kvelden.
De er SKIT-dyre!! Nesten totusenkroner..... Men verdt hvert eneste lille øre, spør du meg!
:klem:
Fedonisten sa for siden:
Jeg har de røde ja! Veldig fine!
Valgte de røde fordi skoene ser såpass spesielle ut at de kan like gjerne synes - syns de som er helt svarte f.eks. så mer 'gubbete' ut på mine føtter.
Løp og kjøp!
:lol:
guro sa for siden:
Kanskje jeg skulle prøve disse ... skulle gjerne hatt noe med brun eller beigetoner ... Får du dem i butikk der du bor eller, Fedonisten? Her er det bare en slik forhandlerdame med telefon ...
Fedonisten sa for siden:
Disse syns jeg er veldig tøffe også! Har lyst på dem også jeg :o De finnes i butikk her på Hamar - og så finnes de i butikk på Flisa.
Hamartur? :spent:
guro sa for siden:
Kan hende jeg blir med Gine etter jul ...Fedonisten sa for siden:
danser rundt i hula-hula-fart og gleder seg
Anne sa for siden:
Og på Jessheim....:cool: Jessheimtur?:spent::D Ertaberta....:D
.....kanskje Anne må til Hamar etter jul også.....:o
Fedonisten sa for siden:
Stemmer for mega-giga-Hamar tur jeg! :ja:
:spent:
....kiler i magan...... (inspirert av "Knekkebrød" med Vazelina)
Anne sa for siden:
:D
:ja:
Summer sa for siden:
Aline sa for siden:
:spent: ? :spent: ! ;)
anniejahren sa for siden:
Samme her(ang fotball:D:) )de er kjøpt på Din sko....koster 560 kroner....
Aline sa for siden:
ok, (vedder en flaske vin på at jeg ikke få de på ;) :D )
:D
Helene sa for siden:
Sko er dyrt.. jeg liker sko.. men tør ikke kjøpe flere par i år.. har lyst på brune støveletter.. men får holde meg til de svarte
mofe sa for siden:
Minn meg på at jeg skal legge inn bilde av skoa mine nå som jeg har fått kamera!
guro sa for siden:
Du, Mofe, du skulle huske på å legge ut bilde av skoa dine, nå som du har fått kamera. :dulte: :D
Anne sa for siden:
Moooofe...hør på Guro da.....:D
mofe sa for siden:
6 uker tok det, før jeg gadd å ta bilder :P
Men her kommer de, ALLE skoene jeg har! (bortsett fra et par utslitte ecco som ikke egner seg på kamera.. Ja, også rulleskøytenene mine da :p )
Dette er et par sko jeg er veldig glade i, kjøpte de for 1100 på Bianco for 3 år siden ellernoe (en SÅ bra skobutikk)! Men det dumme er at de har veldig smal såle, så man blir veldig fort våt på bena.
Man ser det ikke så godt, men bak på leggen er det to snorer som går i kryss helt nedenfra og opp.
mofe sa for siden:
Disse kjøpte jeg da vi hadde halv pris av rød pris for noen dager siden, tror jeg betalte rundt 120 for dem. 5-6 av jentene på jobben har dem :p Don donna, finnes også i brunt. (Vi har flere igjen, forresten! Men ikke str. 39 :p )
Passe varme, men man kjenner at den ikke har noen spesielt ergonomisk såle etter å ha stått 7 timer på den... :cool: Semsket, forøvrig. Og såklart fake pels.
mofe sa for siden:
Disse to parene fikk jeg av søster da hun reiste tilbake til USA for noen uker siden. Brukte. Tror de er kjøpt i California.
Helt okei sneakers, som alltid er kjekt å ha.
mofe sa for siden:
Et par Viking goretex, fjellsko om man vil.
Kjøpte de på salg for noen dager siden i butikken vår, betalte 170 for dem ellernoe sånt (ordinær pris 1000, med andre ord et rasende godt kjøp.)
Brukte de første gang på lørdag, veldig gode og varme! For av 50% ull. (og nei - vi har ikke flere igjen, disse var de siste, gitt :p )
mofe sa for siden:
Disse to.. Hm.
Den til venstre, kjøpte jeg før jul. Svært delte meninger på jobben om de er fine, eller ikke. Jeg syntes de var fine, men synes ikke det lengre. Har ingen klær som passer til dem, liksom.. Jaja.
Den til høyre.. Kjøpt på supersalg da jeg startet i butikken vår i fjor. Tror jeg betalte 50 kroner for dem, jeg. Syntet, og et helvete å gå på. Kanskje brukt de 2-3 ganger. Føler meg litt "lakk og lær"-aktig når jeg har de på. bruker de KUN til bukser.
mofe sa for siden:
De til venstre - Merrell-sko, kjøpt da jeg jobbet på Grensen Sko for 3,5 år siden. Veldig gode! Selv om jeg må bruke halvsåle bak for ikke å få gnagsår. Kan bli litt varme, siden de er foret med tekstil. (Merrell har forøvrig sko som holder LENGE. Mine er neste ikke slitte.)
De blå er et par Timberland-sko, også kjøpt på Grensen. En sko som er like fin som da jeg kjøpte den for over 3 år siden. Sålen ser ut som den aldri er brukt. Digger fargen, får Donald Duck-følelse! :ja: Morsomme sko, synes jeg.
De siste, til høyre, er et par Diesel-sko. Kjøpt for over 3 år siden, på den butikken jeg jobbet i før. Skinnet og sømmen holder seg veldig bra, men sålen på innsiden har blitt veldig slitt, særlig på hælen.
mofe sa for siden:
Den svarte er veldig lik den jeg omtalte over her - og meningene mine om den er lik den jeg hadde. Billig plaststøvlett som er vondt å gå på.
Det brune paret er jeg veldig glad i, selv om de er sinnsykt glatte. Den eneste bootsen jeg har som jeg faktisk får glidelåsen helt opp på. Bruker de mye, når det ikke er glatt ute. Wedins sitt merke, ordinær pris 700 ellernoe sånt.
mofe sa for siden:
Okai - siste bildet.
Først en ecco-sandal. Herlig å gå på, men får bittelitt gnagsår av "festet" mellom tærne.
Den svarte, er en ecco goretex fjellsko - men er litt for liten til meg. Betalte 50 kroner for dem, brukt 1 gang. Størrelse 36 (jeg bruker 37-38). Selges, om noen vil ha!
Rosa penskoen... Hm. Betalte 50 kroner i vår butikk. Tenkte at jeg kom sikkert til å få bruk for rosa plastikk-pensko en gang? Uhyre vonde å ha på seg, aldri brukt dem.
De to lave støvlettene.. Også kjøpt på salg i vår butikk. Syntet. Ok å gå på, men... Ikke så altfor glad i dem. Brukt de rosa en gang, aldri de hvite.
Og dett var dett!
nøtta sa for siden:
stiiiiiiliiig mofe !
mofe sa for siden:
Hvem likte du best, da?
nøtta sa for siden:
den forste :cool: ogsaa var de sote de "donald" skoa :D
Aline sa for siden:
Jeg har kjøpt skoooo :love:
Det var sånn 3 for 2 hos Eurosko (hihi, det rimte) forrige uke, og jeg klarte ikke holde meg unna...
Så da ble det disse :)
Helene sa for siden:
De skoene var veldig deg alle sammen, gratulerer med nye sko!
har du eget rom til alle skoene eller?
Mint sa for siden:
Og denne tråden har jeg ikke sett før?! :besvimer:
Jeg jobber også i skobutikk som Mofe. Personalrabatt er fine greier! :p Dere som evt har problemer med å finne større størrelser enn 40/41, eller støvletter med vidt skaft - send meg pm om dere vil; vi har masse til dere! (vil ikke reklamere mer her på forum) ;)
Jeg skal få tatt skobilder i morgen. Jeg har noen par kan man si. :rolleyes:
Aline sa for siden:
Takketakk :)
Jeg har jo pitteliten leilighet, og skoene er utenfor ytterdøren. I gangen jeg deler med naboen. Jeg har en sånn trippel skoskap ting fra ikea i plast og noen (mange) par på gulvet :o
Plass, hva er det???
:p
jeef-micro sa for siden:
kjempekupp Aline :D mojjo! De røde så jo såååååååååååååååååååååååååååååååååå kule ut... :misunnelig:
jeef-micro sa for siden:
legger inn bilde av mine favoritter her også da...
de to første er joggesko. Jeg digger litt kule joggesko, begge er kjøpt i "barneavdelingen" da. de to andre er bare kule. Jeg har greier ikke gå med spisse sko, og heldigvis er balerinasko toppers i år. De hvite er kjøpt på eurosko (eller hva det heter) og de sorte er fra London
jeef-micro sa for siden:
og så klart mine super-kule sko, som faktisk er tegnet av Jimmy Choo eller hva han heter... Men de passer best til vinterbruk
Siljevanilje sa for siden:
har nå tatt bilder av alle mine sko. men må vente litt til den stasjonære pcen har jobbet litt ifra seg. den er veldig treig. men jeg skal legge ut snart altså.
her er mine ynglingsko.
masse flate flip flopper. og damete relativt liten hæl. ( har ikke knær til noe stilætt hæler nei) og tøffe sorte joggiser med glitter stjerner på.
og sånne romerske knyte sko op langs leggen.
Mint sa for siden:
Ok, here goes! I all letingen fant jeg flere par jeg hadde glemt at jeg hadde. :flau: De svarte i fløyel skal kastes, jeg prøvde dem nemlig på meg og husket plutselig hvorfor jeg aldri har brukt dem (for små, og nå for trange i leggen også :sur: ). Ikke liker jeg den type sko lenger heller.
De første, svarte støvlettene er halvhøye i skaftet og fra Roberto Rosso. Knallgode!
Nr 2 er disse fløyelsstøvlettene; grisetjukk såle og egentlig skikkelig nittitalls.
De spisse turkise er også fra Rosso, og faktisk svært behagelige til tross for stiletthælene.
De lysebrune har blitt skikkelig klemt på tærne ser jeg. :fnis: I mitt skoskap er det nemlig trangt om plassen! 10 cm hæl og kjøpt på DinSko.
De hvite er mine elskede Bronx, som dessverre fikk hard medfart i møtet med en trikkeskinne bare noen dager etter at jeg kjøpte dem. Dermed er den ene tuppen skikkelig herpet og det lar seg ikke fikses på. De må flikkes forresten. 1200 kr på Bello for 3 år siden.
De neste sorte er Gabor, med den moderne, runde tåen og skrådde skaft. Fikk dem for 1350,- minus personalrabatt og elsker dem!!
Så er det de lave skoene. Hvite/rosa Adidas GoodYear, 450 kr på salg i vår. Bruker dem hver dag.
Brune/lysebrune Dr Martens, kjøpt på salg for rundt 400 i Sandnessjøen av alle steder. Jævlige å få på pga min høye vrist, men det går. Vanvittig gode sko, og overraskende varme; kan godt brukes om vinteren.
Røde Puma. Har ikke blitt brukt på en stund og bærer preg av skoskuff og lite pussing. :flau:
Turkise Roberto Rosso´s, 105 kr på personalrabatt. :p
Deretter mine høyt elskede vintersko, som virkelig ikke ser ut i måneskinn..! Roots, kjøpt på DinSko for i hvert fall 3 år siden, og flittig brukt hver vintersesong siden. De er utrolig varme og det vises omtrent ikke på sålene at de er så gamle. Har sølt maling på dem men kan ikke kvitte meg med dem; kommer aldri til å finne like gode vintersko tror jeg.
Mint sa for siden:
Jeg må jo vise frem sandalene og jåleskoene også!
Hvite flipfloppers, H&M. Disse hadde jeg helt glemt at jeg hadde!
Brune Ara, nye av året.
Vanlige, skitne flipfloppers, også H&M. Jeg kjøper et sånt par hvert år og sliter dem ut i løpet av sesongen.
Attitude kilesandaler, 10 cm og snodige i størrelsen. Jeg bruker vanligvis 39 men måtte ha 40 i disse da 39 ble altfor trangt. Men 40 er visst for stort ser jeg, tærne kommer utenfor kanten foran. Nu vel.
10 cm svarte jålesandaler, grusomme å gå i.
DinSko-sandaler, helt ok men man må liksom klipe seg fast med tærne i dem. :p
Spisse, lave heksesko, også de fra DinSko.
Alle sko jeg eier er forresten i skinn, utenom de fløyelsgreiene. Jeg klarer ikke plastsko/syntetiske...
jeef-micro sa for siden:
De siste av de første :p (vinterskoa dine) har jeg også... de er jeg sååååååååååååååååååååå glad i... kjøpte de for tre år siden eller no sånt ja, og jeg bruker dem masse :)
Aline sa for siden:
sånne brune har jeg også sikla på :D men jeg kom aldri så langt at jeg kjøpte de :(
Jeg overlevde såvidt ;) :p
jeef-micro sa for siden:
nå skal dere virkelig få se yndlingssko her... disse kjøpte jeg i 95, da jeg begynte på videregående skole, og jeg greier ikke å kaste de, så derfor er de nå sponset av sykehuset (bruntape er en life-saver)
Fridolina sa for siden:
Va syns dere om mine nye sko da? jag elsker de..syns de er så fine!!! ( har ikke tatt sommer pedikyr på føtterne mine ennu:o FLAU)BEKLAGER
Aline sa for siden:
så fine!! :)
Jeg oppdaget idag at puma sko for barn (jr) kommer i min str :eek: det blir jo halv pris, det :eek: :D :sikle:
hvilken sko str bruker du a? siden du passer barnesko? 36?
Aline sa for siden:
38 og 38,5 :D
åh, finnes det i barne str. jaja. tøft. bruker 39 jeg.
farmora mi bruker 35,5. hu har sånne kjempe søte føtter.
Mint sa for siden:
Jeg må le litt av disse gamle damene med bittesmå føtter som kommer på butikken hos oss og som kommenterer "disse digre ubåtene av noen sko i trettiniiiiiiiiiiii! Iiiiiiik". 39 er da den str som blir mest brukt, deriblant av SiljeVanilje og meg. ;) Jeg husker forresten spesielt godt en dame som fortalte at hun skjemtes sånn over føttene sine da hun var ung på 40-tallet, for hun brukte 40 mens alle venninnene hadde 36 eller 37. :p
Trolljenta sa for siden:
Kanskje på tide å bytte ut med noen nye Adidas slippers ja :p
Jeg hadde også sånne.
Anitra sa for siden:
De røde skoa er mine sommerfavoritter, og de lysebrune adidas skoa kjøpte jeg på auksjon via ebay. De er knallgod å ha på.
jeef-micro sa for siden:
jeg vet, men de lager jo ikke slike lengre :hylgrine:
Aline: jeg er sånn 36-37, så da kan jeg også få billige pumasko? har så lyst på, men har ikke hatt råd... hvor du fant de da?
Trolljenta sa for siden:
Hmm.. Trodde de solgte de enda. Jeg fikk to par for 2-3 år siden, så xn fikk det ene. Skulle kanskje beholdt de selv da :p
jeef-micro sa for siden:
ja men det der er jo ikke "riktig sort" jeg har vært på utkikk
Aline sa for siden:
Jeg så de på G-sport :) (puma jr, altså) Man kan også bestille her:
store.puma.com/pumaUSStore/home.asp
www.kitbag.com/stores/puma/help/help.aspx?hpg=yourprivacy
Den første er amerikansk og den andre er britisk :)
Hvis noen kan noe om Britiske barnesko str så si ifra :o Jeg skjønte ikkeno ...
jeef-micro sa for siden:
skal egentlig kunne det der jeg... I voksen sko er jeg 3,5-4 i allefall (36-37) men de har sikkert andre str i barn... skall maile søstersen om spørre... hunn vet helt sikkert
Carisma sa for siden:
Her om dagen fortalte ei jeg kjenner at dattera hennes på 14 bruker 46 i sko!! :eek:
Mint sa for siden:
What?! Nei er det mulig? Vi har opptil 44 på damestørrelser vi... må jo få sydd sko hun da?
Carisma sa for siden:
Opptil 44? Hmm, sender du meg en pm med mer info? Tror en veninne av meg vil bli veldig glad for mer info om dere! Hun klager over at det nesten ikke finnes sko i str 42 :rolleyes:
Hun med 46 kjøper joggesko i sportsbutikker vistnok. Greit nok fram til man er 14-15, men nå begynte hun å slite med det. Men det er visst mulig å finne i usa, og da sikkert på nettet.
mofe sa for siden:
Fiiiine sko (som jeg enda ikke har gått med etter å ha eid dem siden mars.... :o )
SusieBlues sa for siden:
Ojoj, takk til Anne som sendte meg hit!
Legger inn et bilde av skoene jeg har på meg i dag. De er deilige å gå i!
SusieBlues sa for siden:
Ok, må legge inn to bilder til!
De brune er sinnsykt gode å gå i, og passer så fint til lange olabukser.
De andre er også ok å gå i, og klikker så fint på asfalten..
Anne sa for siden:
Supre sko....Flere.....!:p
Anne skynder seg hjem for å legge inn de siste hun har kjøpt
Lindabtn sa for siden:
oi. kul tråd :) har jo skikkeli sko fetish....
Kommer sko fra meg også snart
:)
fjanni sa for siden:
ahh for en deilig tråd!
her er mine favoritter for øyeblikket.
-blå semskede pumps fra janet & janet.
Anne sa for siden:
Her kommer diverse sko.
Mine praktfulle DG sko som jeg kunne gå så mange timer i. Et par røde lakk. Et par svarte lakk med veldig høy hær. Sølv kraftig og rød semsket med sløyfe.
Gerd sa for siden:
Nå må man jammen begynen å ta bilde av skoa sine :D
Cyan sa for siden:
Jeg tror ikke skoene mine hører hjemme her :p
Gerd sa for siden:
:lol:
Anne sa for siden:
:pYndlingsskoa mine passer visst heller ikke inn her nå...Komfort...komfort ...komfort for alle penga
Kitsu sa for siden:
Disse er de neste på innkjøpslisten min. Jeg elsker sko! XD
Sanney sa for siden:
mine yndlingssko. kan gå timesvis i disse. og ikke ser føttene mine megastore i dem heller, til tross for at de er str 42
Kanutten sa for siden:
Jeg er skooman og veskoman..
Jeg har gjort mange kupp på bruktbutikk, blant annet ei ekte LV veske jeg betalte 100 kr for.
I går kjøpte jeg meg tre par sko; Nike zumbasko (ja, det finnes :p), Adidas terrengsko og Puma vintersko.. Betalte 40 kr for alle!! :D Og de var ubrukte!!! Loppmarkede seff..
Anne sa for siden:
Fy søren, Kanutten...for noen kupp:eek:
LIBBA sa for siden:
Disse er jeg veldig glad i :D
:eek::eek::eek: Hvor ble skoa av?
LIBBA sa for siden:
Bilde kom ikke med :confused: , men det skulle være flotte røde MBT sko.
Fikk dem med i en annen tråd (MBTsko), men ikke nå :confused::confused:
Kanutten sa for siden:
Derfor jeg elsker loppemarkeder! :love:
Gerd sa for siden:
Gleder meg til å tusle i sommerkjole og disse:
[img]http://forum.lavkarbo.no/picture.php?albumid=15&pictureid=2956[/img]
Kanutten sa for siden:
Jeg bestilte nettopp noen Waitz sandaler som er ala MTB, kanskje ikke SÅ mye gynging, OG billigere.. :p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.