< Tilbake til oversikten

Desemberskravletråden

sistegang sa for siden:

1. desember og ingen har starta en tråd. Idag har jeg nesten savna litt fett på kroppen. 22 blå her hos meg i morres, og det var 16 grader i klasserommet. Jeg fryser.

StineH sa for siden:

Jeg kjenner litt på samme følelsen som deg sistegang.. Jeg er bare så helt VANVITTIG imponert over deg jeg at jeg har ikke ord engang!

-46 kg!?

Her er det ikke mer enn -14 grader, meeen jeg jobber ute, så er liksom -14 hele forbanna dagen!

Og ja, så var det den hemmelige oppskriften til suksess da?.. Må nesten innrømme at du er mitt store idol her inne!

senorita sa for siden:

46 kg siden 7.april?????

StineH sa for siden:

Jaaa! Såvidt jeg har forstått!
Mitt idol! ^^,

Også mååå jeg bare spamme denne tråden med dette fantastiske bildet av meg.. ^^,

:D:D:D:D:D:D

Zillah sa for siden:

Oj, ja det er jo desember no. Og eg som liksom satt klar til å starte desembertråden, og når desember først kom så hadde eg gløymd heile greia, LOL!!

Kaldt her også. Men det er jo så fantastisk fint likevel. Så klart og nydeleg. Vi bur ved fjorden, ganske langt inne, så vi ser mykje til frostrøyk. No i dag og i går så var det så tung og tett frostrøyk at han låg heile dagen utan å lette. Innmari fint.

Og eg går ikkje ut meir enn eg må, for eg har av ein eller annan grunn blitt ein frøsenpist, forstår ingenting... Sit her inne i huset med tre lag ull på kroppen og tjukke labbar og lurer på om eg må ha vantar når eg skriv på PCen, liksom... Argh, den som berre hadde hatt ein vedovn å fyre i! Kanskje eg skal kle av meg i staden for å kle på meg, vil eg bruke masse energi på å halde varmen slik at eg går ned i vekt? ;) Nei huff.

StineH sa for siden:

Har tenkt tanken på å finne frem bikinien selv for litt ekstrem vektnedgang.. Men det blir kanskje LITT over the top?.. :p
Signerer på denne plutselige frysepinne tendensen... Litt slitsomt.. MEN heller det enn å få tilbake mine 23 tapte kg...!

christine76 sa for siden:

Jeg har gjort tre nye forsøk på å bake lavkarbojulekaker etter oppskrifter her inne. Og har enda ikke funnet noe som er bra nok. Faktisk så var disse så kjipe at karamellkakene jeg laget i går plutselig virker kjempegode i forhold. Kanskje jeg skal holde meg til snop, fudgen var jo i alle fall god.

Jeg er også lei av å fryse! Nå har vi bestilt varmepumpe da, men den kommer ikke før 21. desember.

I morgen skal jeg på julebord med jobben. Blir spennende å se om jeg kan bruke en av de to kjolene jeg har planlagt at jeg kan gå med. Regner i grunnen med at jeg kan gå med begge to. De passet fint i slutten av august, og jeg har ikke gått ned sååå mye siden det. Avsluttet jo slankingen i slutten av september og har stått i ro på vekten siden det.

vaskeklut sa for siden:

Haha, kanskje det er pga all frysinga jeg har gått ned to ekstra kilo :P For det skal ikke stå på det! Nå tror jeg faktisk jeg begynner å bli aklimatisert, for jeg fryser ikke på langt nær så mye som for noen dager siden, enda det er like kaldt... :confused:

Nupsida sa for siden:

I det siste har jeg fått mange komplimenter på at jeg ser så bra ut, er så slank osv. Men jeg klarer ikke helt å ta i mot dem.. hvordan skal man liksom svare på slikt?

StineH sa for siden:

Man smiler, og så sier man takk.. :D

senorita sa for siden:

TAKK! skal du si da :D og så skal du fortsette som du har gjort :) Til du selv er fornøyd også :)

Nupsida sa for siden:

Jammen, jeg får ikke det helt til.. :/ Føler det blir så feil!

senorita sa for siden:

Dem hadde ikke sagt det om dem ikke mente det vel :) Da kunne dem jo bare holdt kjeft :)

Heaven sa for siden:

StineH: Enormt forskjell på deg! MIlde måne du er FLINK!!!!

vaskeklut sa for siden:

Øvelse gjør mester! Smil og si takk til de. Hadde de syntes du var feit enda hadde de ikke sagt at "jaggu er du blitt slank!" uoppfordret.

PrøveKanin sa for siden:

Hei, jeg har gått ned 21 kg. Har holdt på siden 10.juli. Jeg har 31 igjen å gå ned igjen, minst... :) Dere er kos

StineH sa for siden:

Så flink du er!
Du er jo snart halveis! :D

Gracella sa for siden:

Smil og si (tusen) takk... Hvis du vil, så kan du jo legge til "det var hyggelig/fint å høre" eller noe i den duren.

Jeg synes ikke at man skal prøve å gi et kompliment tilbake, det blir lett litt krampeaktig. Jeg tenker at de fleste som gir komplimenter, mener de oppriktig og da er det nok å si takk :).
Så får man heller gi et oppriktig kompliment tilbake en annen gang!

Nupsida sa for siden:

før så fikk jeg og mange komplimenter, som: nei, så slank du har blitt (men så har jeg egentlig lagt på meg to kg), så er vell det som ligger litt igjen ennda, føler ikke de mener det ordentlig, men at de føler de bare må si det..

Men, prøver å si takk hvertfall :)

mysil sa for siden:

Etter å ha lest en del her inne så har jeg skjønt at en kjøkkenhjelper er kjekt å ha. Har et monster av en kjøkkenmaskin som aldri brukes, så lurer da på om jeg skal kjøpe stavmikser eller foodprossesor, eller begge deler.... Hva har dere, og hvor fornøyde er dere med det dere har?

ekenna sa for siden:

Jeg har også et monster av en kjøkkenmaskin stående i skapet. Den er så tung at min samboer må løfte den ned, om jeg skal ta den i bruk! Derfor har jeg kjøpt meg en fin liten stavmixer, og bruker den overraskende hyppig! :) Men vurderer også å kjøpe meg en mindre kjøkkenmaskin ala kenwood(eller hvordan det nå skrives...), som vi hadde på skolen. Gu som jeg savner de maskinene! :) hehe

mysil sa for siden:

Tenker at det er kjekt med en maskin som kan vispe, raspe, hakke osv. Men alt det gjør jo en stavmikser også, men i litt mindre volum enn en foodprossesor. Lånte en foodprossesor av ei venninne, og dæven så lettvint alt var med den :) Men så var det alt detta utstyret som skal stables en plass også da :p

TrillTrall sa for siden:

Jeg har denne:
www.elkjop.no/product/hus-hjem/kjokkenapparater/mikser-og-blender/SM1FP/wilfa-stavmikser

Hadde ikke klart meg uten! Den er helt super! Koster 499,- på Obs! elektro forøvrig og 599,- på Lefdal, så sjekk priser om du har mulighet til det. Bruker alle delene titt og ofte. :)

ekenna sa for siden:

Ja det er noe med det også.. Jeg er hvertfall fornøyd med stavmixeren min, bruker den mye mer enn "monsteret" oppi skapet.. Men så hadde det vært greit med en litt mindre, nyere maskin som gjorde det stavmixeren ikke gjør. Fikk et tilbud i posten der en maskin som hadde kostet nesten 6000 var satt ned til litt over tusenlappen. Den hadde alt jeg ville ha + Kjøttkvern! og det må vel være greit når man skal lage feitest mulig kjøttkaker..

knh sa for siden:

Skjønner at mange synes det er vanskelig å ta til seg komplementer. Det er nok fordi janteloven desverre står ganske sterkt i dette landet!
Trur vi er mange som må øve oss litt på å ta imot komplementer :) i utgangspunktet skal det ikke være så vanskelig å bare kunne smile og si takk :) men merker selv at jeg ofte nesten begynner og stamme og ikke helt hva jeg skal si når jeg får en positiv kommentar :p
Men det kommer seg, må bare øve litt :cool: hehe...

:klem:

knh sa for siden:

åååh, fantastisk stavmmikser! Tittet litt på de ulike på elkjøp, og det er så mye praktisk :D Sente noen linker til mamma:P hehe... Ønsker meg til jul! (er ganske sikker på jeg kommer til å få det også ;) )
Har liksom ikke plass til en svær kjøkkenmaskin på en studenthybel :P men en stavmikser med diverse tilbehør er jo ypperlig!

Zillah sa for siden:

Ja eg treng også ein ny stavmiksar. Har enda ikkje fått kjøpt meg nokon ny da bladet på den eg hadde løsna etter berre nokre få dagars bruk. Men vanskeleg å velje, for eg har eigentleg også kanskje litt bruk for ein ny håndmiksar (elvisp), og da er frågan om det burde blitt ein slags kombinasjonsmodell?

HeleneV sa for siden:

I dag kom Torkilds bok; ketolysekuren! Å, så kjekt! Finner masse inspirasjon der... Gleder meg til å få kommet skikkelig i gang. Minus 2,5 kg på 5 dager. :-) Jippi!

HeleneV sa for siden:

Åhhh... Ja, kjenner meg igjen når det gjelder å "ta imot positiv kritikk", spesielt når det kommer til kropp. Fikk en del spørsmål om jeg hadde slanket meg etter jeg var ferdig med graviditeten for 8 mnd siden. (Hadde ikke det da, var bare ikke høygravid lenger....) La heldigvis ikke på meg under siste sv.sk. Så for meg graviditeten som et mareritt, da det var det som var starten på overvekt etter første sv.sk.
Jeg er vant til å få mye positiv kritikk i den jobben jeg har, både faglig og som person... Men for kropp.... Nei, det er liksom noe helt annet. Det er så "sårbart", man undrer seg liksom; "Sier hn det bare for å være hyggelig fordi hn ser jeg er stor og regner med at jeg sliter med dårlig selvbilde???!" Men når det er sagt, jeg sliter ikke med dårlig selvbilde. Er trygg på meg selv, hvem jeg er og hvilke kvaliteter jeg har. Hadde det ikke vært for at overvekt medfører helseproblemer på sikt, hadde det ikke vært så farlig. Jo, jeg ønsker meg jo en slank kropp -men har ikke dårlig selvtillitt fordi! Off, dette ble klønete skrevet.... Det er som å si mot seg selv.

senorita sa for siden:

Ikke noe flink jeg heller til å si takk.. om noen sier noe fint så er det "jaja jeg har en del igjen og jeg er ikke ferdig, og jeg har mye å ta av enda" :p

Timiane sa for siden:

Det jeg gjort når det kommer til at andre's kommetarer på mitt vekttap er å smile si takk, og om de spør noe mere er jeg helt ærlig.
Men det har ikke vært slik hele tiden.
I begynnelsen nektet jeg før at jeg hadde gått ned i vekt. Etter å ha øvd meg fremfor speilet, går det mye lettere. Man blir vant det det.

StineH sa for siden:

Jeg trodde ALDRI at jeg skulle bli mett av tre kokte egg og litt kaviar.. men joda.. Det er nettopp det jeg ble i dag.. STAPP mett av 3 kokte egg og litt kaviar.. Livet er herlig!.. ^^,

Jeg har det motsatte problemet jeg.. Er vel enda så stor at folk ikke tør å si til meg at de ser at jeg har slanket meg.. eller kanskje de ikke ser det! :O
Er to stk som har sagt noe, som ikke har visst at jeg har slanket meg...
Når de neste 10 kg forsvinner, så MÅ folk ikke kunne la være å kommentere tenker jeg.. Glede seg..

Timiane sa for siden:

Jeg fryder meg over de om ser det og ikke tørr spørre..

StineH sa for siden:

Jeg var på Lagunen en liten svipptur i stad... (STORT kjøpesenter for dere som ikke er inngrodde bergensere :P)

Og jeg tenkte faktisk over at, det er ikke SÅ mange folk som stopper å stirrer på meg lengre.. Jeg kan liksom gå igjennom matbutikken uten å kræsje med en haug med små unger som står med stooore blå øyne og stirrer på meg...
DET kjennes godt det!
Er jo såklart noen som stirrer fortsatt, de slutter vel ikke før jeg er GODT under 100 kg.. Men jaa... wiiii... :D

HeleneV sa for siden:

Hmmm... Har aldri vært noen som har stoppet og stirret på meg da. Egentlig vært motsatt problem; folk ser jo at jeg har noen kilo for mye, men ser ikke hvor stort problemet egentlig er fordi jeg bærer kiloene godt... Føler at selv legen min ikke tar meg på alvor når jeg nevner at jeg vil ned i vekt. Føler det er litt: "Ser ikke så verst ut (sååå stoooor), BT er suverent, blodprøvene er toppers...." Men ærligtalt! Jeg er ei dame på 165 og 114kg!! Det ER stort, men mange kvinner er illusjonister av ypperste klasse når det gjelder klær da.... Så er det enklere å kle en pæreform, tror jeg. Skal til legen om ei uke, da skal han få det servert hvor tung jeg er! -Da MÅ han ta meg på alvor! Nå orker jeg ikke være tungvekter mer.

StineH sa for siden:

Jeg bærer også egentlig kg'ne godt.. Men når man er over 150 kg, så er det no hiding uansett.. Er ingen klær i verden som får en til å se mindre ut da!

Men skjønner at det er skikkelig tungt å ikke bli tatt på alvor! 117 kg er ingen fjærvekt det heller.. (selv om jeg akkurat nå hadde vært sjeleglad for å være så "lett") :p

senorita sa for siden:

det merket jeg også.. jeg er jo 170 og nå 93.. og det er jo for mye.. det er jo fedme ...

og jeg la ut bilde i bildetråden her og ingen skjønte jeg måtte ned 20 kg til? hehe :p Jeg bærer dem vel godt kanskje men det er farlig overvekt og jeg har midjemål over 100 så da er det nok farlig ja.. samme hvor mye folk sier at "du er jo fin som du er".. :/

HeleneV sa for siden:

Pfffft.... Ja, jeg er 165 og 114kg, og midjemål på 95cm.... Jeg "tar det igjen" på rumpe og lår -og det er lite sexy med stringtruse da ja....:o
Jeg "skjuler" vekta med svart bukse, singlet med lang cardigan over (må dekke baken) :rolleyes:

senorita sa for siden:

hehe ja ikke sant. du veier 21 kg mer enn meg og har mindre midje enn meg.. hvor sykt er ikke det. jeg har bollemage/gravidmage..

95 bare.. jeg har 114..men jeg har ikke noe særlig til hofter eller rumpe jeg da.. hehe.. merkelig det, hvor kiloene legger seg.

Jeg er 95 over hoftene da.. hva er du der da? hehe

StineH sa for siden:

Til sammenligning, så har jeg som er 28 kg tyngre enn deg en midje på 100 cm.. Og hofter på ca 112 cm.. (for en mnd siden)..

Vekten min ligger rundt nedre del av magen (133 cm:( ) og rumpa 121,5 cm...

senorita sa for siden:

fader.. nå følte jeg meg feit her.. hahah :( må ha litt av en mage jeg skjønner jeg..eller så er jeg dårlig på å måle haha :p

Så da håper jeg folk skjønner jeg må ned 20 kg til!? :P

rumpa mi er 108, hoftene 95, bryst 111, men jeg syns det er vanskelig å måle da..

hvilken form har jeg da? eple? hehe

dem sier jo at det er midjemålet som er farlig.. :/

Timiane sa for siden:

Jeg veide 113 kg og er 170 cm. Da jeg var hos legen (Aker Sykehus) Ble jeg utskeldt av legen fordi jeg var så feit. Han ville ha en forklaring.
Ikke noe positiv erfaring.
Men om ikke fastlegen tar deg alvorlig- BYTT LEGE TIL EN SOM GJØR DET!
Bare et lite råd...

StineH sa for siden:

Haha! Søte lille deg, du er ikke feit bare fordi du ikke har like smal midje som noen av oss andre her.. Jeg har negerrumpe og hengemage i stedet.. Og det skal også sies at jeg føler de 20 kg'ne jeg har gått ned har KUN forsvunnet fra midjen/skulderpartiet.. -,- :p

Men det er vanskelig å måle.. Jeg får liksom lyst til å stramme alt jeg har, men prøver å styre meg som regel.. :cool:

Det er vel eple det er om hovedvekten er fokusert på midten av kroppen.. Jeg har vært så jævelig feit så lenge at jeg aner ikke hvilken kroppsform jeg har engang.. Skulle den hatt noe navn burde den bare hett "Feit".. :p

senorita sa for siden:

huff ja men.. det er jo magen som er verst :P menn vil ha damer med rumper og hofter.. det er sexy det.. men bollemage er ikke sexy! Haha :(

jeg ante ikke at det stod så dårlig til med meg. :/ jøje meg :P

StineH sa for siden:

Rull'n inn du a kjell.. :p

Ikke kom her å si at en sprettrumpe som ikke engang er spretten, og en hengemage som ser ut som en GODT brukt pose fra den tid Rema1000 var det store er noe bedre... xD
Den kjøper jeg rett og slett ikke, desverre...:p

Vi har alle våre skavanker, og du er jo på god vei mot målet ditt! :D

senorita sa for siden:

jaja men jeg har jo mage som en flodhest jo :O haha..

Erflere som har spurt om jeg har vært gravid..

er litt rart.. mamma veier 65 kg og er 170.. hun har også bollemage.. er liksom der det legger seg på oss..

husker jeg var 16 år, veide ca 65 kg jeg også da.. kom ei dame bort og spurte når jeg skulle ha.. :| :(

StineH sa for siden:

Det er jo litt sykt faktisk..
Jeg har aldri blitt spurt om jeg skulle ha barn... Men har vel vært for feit, så folk har sett hva som er greia.. :p

HeleneV sa for siden:

Jeg har det på rumpe og lår!
Midje;95
Hofte; 117
Rumpe (på det breieste); 137!:eek:
Såååååå...... Må vel si at det er litt mer enn bare "bootie" som er så "populært" nå for tida ja...:D

senorita sa for siden:

morsomt så utrolig forskjellige vi er.. to personer i samme høyde og vekt, kan være helt forskjellige over midja og hoftene.. og en av dem kan se normal ut og den andre kan se gravid ut.. hihi

derfor bør en vel heller måle enn å se på vekta..

StineH sa for siden:

Jaa... Å måle gir vel egentlig ett bedre inntrykk av hva som faktisk er sannheten enn vekten gjør.. Det er jo her beinbyggning, muskelmasse - OG ikke minst HVOR det berømtet fettet legger seg spiller en stor rolle..
Jeg håper og tror at jeg har litt muskler da.. =P

HeleneV sa for siden:

Hva i all videste verden er negerrumpe???? :o

HeleneV sa for siden:

ATTDETGÅRAN!!!!:eek: Fy fader.... Skjønner det ikke var hyggelig ja. Det er så mange fordommer med fedme; kan for det selv, latskap, osv. Jeg er selv sykepleier, men det har hjulpet lite med "kunnskap" gitt. -Men har tro på ketolyse/lavkarbo etter å lest om det!

HeleneV sa for siden:

Å ja, vi som er tung har nok muskler som skal bære de ekstra kiloene!!!:p
Jeg bare tenker på hvor lekker de leggene mine må være når/om jeg greier å gå ned i vekt :D. Nice! drømme-drømme

Jeg liker sitatet;
Jeg er perfekt, det er bare litt for mye av meg!

Men en tåpelig unnskyldning for å ikke gjøre noe med problemet da :rolleyes:

Kvakk sa for siden:

Jeg tar 5 kg om gangen, så jeg ser lyset i tunnelen hele tiden.
Gleder meg seriøst til den dagen der jeg er på 2 sifferede tall igjen på vekta, skjønt det vil nok være en god stund til ja. :-)

mysil sa for siden:

Det er utrolig hva folk kan finne på å si. Virker ikke som de tenker på at det er sårende.
Ei venninne ta mormor spør hyggelig og positivt om jeg skal ha en unge til. Jeg svarer: nei, jeg bare ER feit. Morro å se trynet hennes da gitt, vart brått stille på hu også :)

mysil sa for siden:

Kommer til å sjekke priser rundt omkring. Trur kanskje jeg går for en foodprossesor og en enkel stavmikser. Da trur jeg at jeg får det jeg trenger hvertfall :)

Oi, det var jo veldig billig da :) Jeg har kjøttkvern på monsteret mitt, men har aldri brukt den.

StineH sa for siden:

hahha... en negerrumpe, er ikke i negativ forstand... Men det er en sprettrumpe.. Og jeg har det.. En SKIKKELIG en... Det er bare det at på meg så ser det ikke så fint ut som det det gjør på f.eks afroamerikanere som SKAL ha en sånn rumpe... -,-

Jaa... Jeg gleder meg nesten litt til alle de musklene forsvinner og jeg... For tror det er umulig å i fremtiden skulle veie 70 kg og ha like mye muskelmasse som jeg hadde for å bære mine 150 kg's tunge kropp...

Zillah sa for siden:

Dersom eg mister overskuddsfettet, så vil eg sitte igjen med "overvekt" etter BMI dersom eg klarer å beholde muskelmassen og beinmassen. Eg ser ikkje på det som eit problem, og håper eg gjer det, for musklar er bra. Morsomt at eg er aller mest muskuløs i overkroppen - det er jo ikkje i første rekke armane som har båret vekta mi, men det kjem nok av løfting og bæring av barn eit titalls gongar per dag i ti år. Å vere sterk og motstandsdyktig mot beinbrot er for meg mykje meire viktig enn å passe inn i str 38, og god helse vil eg jo ha sjølv om talet på vekta seier "overvektig". Så min kroppsanalyse foreslo 72 kilo som passande for meg basert på muskel-og beinmasse, og det er faktisk heile 15 kilo over det eg sjølv såg for meg som mål basert på mine stutte 158 cm. Eg trur ikkje det blir uproporsjonert i det heile tatt, men det må ein vel kanskje nesten berre sjå an ettersom ein går ned og mistar flesket.

StineH sa for siden:

Ja.. Jeg tror vel omtrent det er umulig å vite hvor mye som er den beste vekten for en når man som meg har vært overvektig hele livet...
Jeg aner ikke om jeg har tung beinbyggning eller hva jeg har, men kan aldri se for meg at jeg blir noen stilk noensinne, da hele familien min - tjukke som tynne er kraftige i utgangspunktet...
For når jeg går inn på en BMI-kalkulator for å regne ut min trivselsvekt, så er 72 i øverste sjiktet av "normalvektig".. og jeg er jo faktisk 12 cm høyere enn deg..
Kanskje jeg skal få tatt en kroppsanalyse jeg også, for å se hvor jeg burde ligge...

HeleneV sa for siden:

Uff, ja. Sant. Svigermor hadde "panikk" når hun nærmet seg 50, med slanking og trening. (Hun ER slank). Hun sa så mye sårende i den tida, skapte ikke noen god stemning mellom oss. Har liksom ikke ordnet seg i ettertid heller. Men det har kanskje mye med at vi er to helt forskjellige kvinner med to helt forskjellige livsverdier.:rolleyes:

HeleneV sa for siden:

[quote=StineH;978447]Ja.. Jeg tror vel omtrent det er umulig å vite hvor mye som er den beste vekten for en når man som meg har vært overvektig hele livet...quote]
Hm, ja ikke sant. Jeg var slank en gang, før første bebis. Men var ikke lett fordi. Jeg var (veldig) godt trent da, 165 og 69kg. Masse muskler.:D

Om jeg nå slanker meg, tror jeg nok at idealvekta mi kommer til å ligge over 69kg, nettopp pga muskelmasse. Jeg liker muskler. Trener gjerne for å få dem. Synes det er et "sunnhetstegn" -selv på kvinner. Tror nok 75 vil være mer korrekt når jeg går ned. Screw BMI.:rolleyes:

Carisma sa for siden:

Sånn har jeg også, og jeg ELSKER den! :love: Bruker den hver dag, flere ganger om dagen. Kjøpte min på Smart Club til 499,- og har nettopp vært der og kjøpt en som min mor skal gi dama til broren min til jul. Etter sterk anbefaling fra meg! :D

HeleneV sa for siden:

Jeg ER så imponert over å lese om dere som har tatt av 10-40kg! Det er så utrolig inspirerende! Jeg blir så glad og rørt på deres vegne! :) Jeg unner dere hver bidige kg dere greier å ta av! -Jeg kommer etter.... :D

Kiro sa for siden:

Det gikk akkurat opp for meg at jeg nå veier mindre enn jeg gjorde da jeg konfirmerte meg. Det er egentlig en veldig merkelig tanke, men det er også ufattelig motiverende til å forsette videre. :)

Anarko sa for siden:

Har ikke vært innom på noen dager siden jeg har vært hos familien i helgen. Noe med det første min mor sa til meg: jøsses så du har gått ned da.
DET varmet :D Så i dag var jeg tenkt å veie meg på vekten deres men fikk beskjed om low batt. Så det får vente på seg. Men håper jeg er nede på to-sifret nå. Og tror da jeg har gått ned over 3 kg siden min mor ser det så godt? Var 103 kg i oktober.
Så det ga en boost til selvtilliten :)

StineH: på første siden av desembertråden, haha, fantastisk bilde!

Jeg har en blender jeg er glad i. Men den blir først og fremst brukt til smoothies, og nå siste mnd har vært lei av bringebærsmoothies. Noe jeg derimot er veldig glad i er cottage cheese, en t-skje sukkerfritt syltetøy, valnøtter og kanel. Det er snadder!

Zillah sa for siden:

God morgon alle saman! Ja så var det Hovedveiedag igjen, da. Etter 3 måndagar på 102,4 har eg kome ned på 101,6 kg. Det går i rykk og napp, ja. Det kjennest faktisk mest som om eg sit på ei humpedisse. Og jakten på "kva det er som gjer det" held fram. Likevel må eg jo glede meg over positivt resultat i dag, så får vi sjå koss det går. Ikkje så røte gale midjemål heller, men eg lurer på om ikkje alle tidlegare mål har vore målt feil, rett og slett, så -10 cm på ein månad er nok langt frå reellt :rolleyes: Men det gir meg i alle fall meire håp om å kome inn i eit av dei lekre korsetta eg har funne meg på nettet. Men eg ventar nok litt til... kanskje ved 85 kg - da treng eg nemlig ikkje ta til takke med største storleiken hos Baci&Farfalle. Dog er det vel gledeleg at eg har kome såpass mykje ned at eg passar inn i dét, hm? :cool:

Jeg synes faktisk at det er ganske fasinerende at mange her inne ligger på samme vekten uker i strekk. Det gjør nemlig aldri jeg. Jeg går opp og ned og opp og ned i vekt alt ettersom når i syklusen det er og hva jeg har spist osv. Så jeg er nødt til å se på et gjennomsnitt over en uke minst for å se hva jeg veier. Ellers så fyker det lett opp et kilo en dag og ned halvannet den neste.

Når det gjelder midjemål så har det i alle fall på meg flyttet seg litt hvor jeg er smalest. før var det akkurat ved navelen, men nå er det noen cm over navelen jeg er smalest.

Kvakk sa for siden:

For når jeg går inn på en BMI-kalkulator for å regne ut min trivselsvekt, så er 72 i øverste sjiktet av "normalvektig".. og jeg er jo faktisk 12 cm høyere enn deg..
Kanskje jeg skal få tatt en kroppsanalyse jeg også, for å se hvor jeg burde ligge...[/quote]

Når jeg sjekker min BMI skal jeg ligge rundt 75kg.
Jeg har ligget rundt 75kg en gang i tiden, etter jeg hadde hatt kjeveoperasjon med låst munn og kun væskeinntak.
Det kan UMULIG være min BMI.
Jeg var så tynn at en kunne se skjelettet overalt på meg omtrent.
Med mindre det ikke er det som er meninga da??? :D
Nei, i og med jeg har kraftig benbygning etc etc, så vil jeg ha 5kg mer på kroppen altså.
Vil ikke skal se ut som jeg kommer fra noe fangeleir heller.
Så jeg går for 80kg uansett.
Derfor bryr jeg meg ikke om hva BMI'en sier.
Det er MEG som skal være fornøyd med den vekta jeg finner jeg trives best i.
Og da snakker jeg ikke om å se ut som skjelett, som BMI'en vil at jeg skal gjøre.

Kvakk sa for siden:

Men nå skal denne tøtta snart ut og handle.
Prøve seg på matmekking i dag på enkelte av oppskrifter som står her inne.
Gleder meg!!
Kommer sikkert hjem med de fulle handleposene. Hihi
Dum Da Dum.

Anarko sa for siden:

Mobilen min har kollapset fullstendig. FULLSTENDIG. Men har snakket med netcom som jeg kjøpte den med, og de skal fikse den. Så har jeg attpåtil fått låst opp gamletelefonen til kjæresten min, slik at jeg har noe å bruke når jeg er på jobb osv. Eneste problemet der er at jeg mangler nesten alle nr mine.

Nam, nam. Jeg sitter på jobb og koser meg med sukkerfri konfekt. Tusen takk for tips Grotingeling, har vært innom på Galleriet. Så nå forventer jeg magetrøbbel snart, men det er såååå verd det av og til.

vaskeklut sa for siden:

Når jeg sjekker min BMI skal jeg ligge rundt 75kg.
Jeg har ligget rundt 75kg en gang i tiden, etter jeg hadde hatt kjeveoperasjon med låst munn og kun væskeinntak.
Det kan UMULIG være min BMI.
Jeg var så tynn at en kunne se skjelettet overalt på meg omtrent.
Med mindre det ikke er det som er meninga da??? :D
Nei, i og med jeg har kraftig benbygning etc etc, så vil jeg ha 5kg mer på kroppen altså.
Vil ikke skal se ut som jeg kommer fra noe fangeleir heller.
Så jeg går for 80kg uansett.
Derfor bryr jeg meg ikke om hva BMI'en sier.
Det er MEG som skal være fornøyd med den vekta jeg finner jeg trives best i.
Og da snakker jeg ikke om å se ut som skjelett, som BMI'en vil at jeg skal gjøre.[/quote]

Æsj, BMI skal ta seg en hvetebolle. Det stemmer sjelden bra for enkeltpersoner uansett. Det er jo beregna på gjennomsnitt av en befolkning osv :) Hos meg sier BMI at idealvekta mi er på 55 kilo, men det er jeg langt fra enig i, da blir jeg så mager atte. Mager og med løshud. Herlig kombo:o:D Gå for de kg som du tror vil kle deg best du!

Nupsida sa for siden:

ååå, idag hadde jeg første ostesmørbrødet på over 4 måneder! Det smakte helt fantastisk! Takk gud for fedon-brødet <3

TrillTrall sa for siden:

Du må vel heller takke Fedon... ;)

Nupsida sa for siden:

Jo det er sannt!
:)

vaskeklut sa for siden:

Åh, kan ikke noen fortelle kroppen min at den skal sove fra 23:00-08:00? Sånn i stedet for å være våken hele natta og sove hele dagen? :sove:

Zillah sa for siden:

Eg kan jo godt prøve å fortelle den det, men veit ikkje kor mykje tyngde eg har å legge bak, ettersom eg ikkje klarer det sjølv! Eg vakna klokka 2 i natt igjen, eg. Men eg blei faktisk littegranne trøtt etter kvart så eg spiste frokost kvart på fire og gikk så og la meg igjen for ein lur, og det var deilig. Drøymde gjorde eg også. No må eg straks lage frukost og matboksar og vekke ungane, så no var det på tide å vakne.

Anarko sa for siden:

Oi, Zillah, du er jo verre enn meg også du! Jeg stod opp for et kvarter siden, hadde på alarmen, hadde det vært opp til min kropp så hadde jeg sovet i noen timer til enda ja... Sovnet vel ca 3 i natt. Jeg prøver å stå opp litt tidligere for hver dag som går, for å stabilisere døgnrytma litt. Jeg jobber jo på kveldstid, bortsett fra på lørdager, så en døgnrytme der jeg sover lenge går jo egentlig fint. Problemet mitt er at jeg liker å få mer ut av dagen :) Jeg elsker å sove, jeg elsker å være våken. Døgnet skulle ha vært lenger, da hadde nok jeg fått til det jeg vil :)

StineH sa for siden:

Jeg sliter litt med det motsatte... -,-
Jeg står opp rundt klokken 6 hver dag, så jeg er trøtt allerede klokken 9 om kveldene.. Og ikke SNAKK om at jeg sover lengre enn 8 i helgene heller... dobbelsukk

vaskeklut sa for siden:

Kan vi bytte? :D

Kjersti`en sa for siden:

Hei du!
Var i godlaget i dag, så har vært innom og lagt ifra meg et par oppskrifter her og der.
Tenkte jeg skulle tipse deg om mine "julekaker":)
Jeg lager marsipan selv, av skåldede mandler og sukrinmelis + eggehvite.
Triller deigen til en pølse, skjærer skiver, og steker dem i ovnen til de er gylne.
Veldig godt, altså!!! ;)

Anarko sa for siden:

Nomnomnom til Nupsida og Kjersti'en :D
Jeg sitter her med papirarbeid. Snart ferdig så jeg kan ta kvelden med kjæresten og slappe av med serier.

Zillah sa for siden:

Ja eg må jo for ordens skuld innrømme dét at eg sjeldan er oppe så lenge som til ni på kvelden LOL.

VOF kom i posten i går, og der står det oppskrifter på julegodis. Så no har eg så mykje snask å velje mellom med oppskrifter både der, på bloggar og her på forumet at eg må begynne å luke ut noko for det er jo grenser for kor mykje ein kan lage!

Min bane er sjokoladen. Eg skal ikkje kjøpe konfekt i år, for om han ikkje er i hus kan eg heller ikkje ete han. (Ungane kan vel få noko julestrømpeaktig fylt med sånt som eg ikkje liker - ikkje at eg plar stjele frå dei altså :p )

Men så var det nøttekakene da. Min store svakhet etter sjokkis. Kransekake og nøttekaker høyrer jula til for meg, og det kan ein lage på "lovleg" vis... men å klare å ikkje overspise på dei? Det vil jo vise seg. Skal i alle fall ikkje lage snop og kaker i god tid. :rolleyes:

Takk for tips Kjersti'en. Jeg har alt laget marsipan, men jeg tror jeg tok litt for lite søtning i den, så jeg tenkte jeg måtte eksprimentere for å få den litt søtere. Kanskje jeg skal lage litt kaker av den i samme slengen.

Har også fåtf VOF i posten nå, og har endelig fått tak i bake pro så jeg kan prøve oppskriftene i bakeglede uten sukker. Så regner med at det blir flere mer eller mislykkede bakeforsøk på meg fremover. Men ikke på et par dager nå, for i dag skal jeg jo operere.

Zillah sa for siden:

Lykke til, Christine!!!!!!

TrillTrall sa for siden:

Sånn er det her også. Vi er oppe litt før 6:30 til hverdags så om vi sover til 8 i helgene har vi jo sovet lenge! :lol:

Nupsida sa for siden:

Da har jeg gått ned til 76,3 :D En kilo til så har jeg gått ned 20 kg! :D

senorita sa for siden:

FLinkisen!! Det er jo bare sinnsykt bra.. Jeg var utrolig stolt da jeg bikka 10 her om dagen.. tenk 20!! wow.. da kommer jeg tilå være i ekstase.. og 30.. drømme Gleder meg! :D

Jeg har hatt min første "sprekk" i dag :p
Hadde med meg atkinsbar så jeg skulle ha noe å spise etter operasjonen, regnet med at de ville stille med saft og mariekjeks, og ikke tale om jeg ville spise det. Men så var jeg der nyoperert og sulten, og snille sykepleieren kom inn med grovbrødskiver med ost og skinke til meg. Så i dag har jeg spist to brødskiver med masse smør, ost og skinke på. Og det var så godt! Jeg er normalt ikke superglad i brød, så regner egentlig med at det er sulten som gjorde det så fantastisk. Eller kanskje bare det at det er lenge siden. Brøderstatning kan i alle fall ikke måle seg. Når det er sagt så frister det ikke til gjentagelse, det må i såfall bli om jeg noensinne opererer noe annet.

Flinke Nupsida! Jeg er så imponert over dere som går jevnt og trutt ned på lavkarbo. På en side føler jeg at jeg "jukset" som gikk på pulverkur under det store vekttapet mitt, for det var så lite å ta stilling til. På en annen side så føler jeg at dere "jukser" som får spise deilig mat mens dere går ned. Utrolig bra gjort er det uansett.

Jeg har akkurat gått ned et halvt kilo i dag da, og det er i alle fall juks, for det er det de skar av puppene mine..

Kompenserer for dagens brødskiver med å spise nakkekottelett med kryddersmør og avocado til kvelds. Lavkarbo er jammen digg det også altså!
Ingenting i veien med apetitten etter operasjonen i alle fall :D

Nupsida sa for siden:

Har nå funnet noe "negativt" ved ¨å slanke seg!
Skal på julebord til helga, å jeg har INGENTING å ha på meg! Alt er forstort!:O
Fant frem en kjole jeg hadde julen for 3 år siden, var ikke sikker på om jeg skulle få den på, men den var og forstor! :O

senorita sa for siden:

luksusproblem!

Jeg har begynt å komme inni klærna som jeg brukte i fjor da jeg gikk ned 15 kg :P

Men jobbklærna mine nå er for store, må finne meg noen nye bukser.. evt bukseseler, haha :p

:nikker:
Blir ganske dyrt med alle midtimellomklærene man må ha når man går ned så mye som oss. De man må ha når alt i skapet definitivt er for stort, og som ikke kommer til å passe mer en en måneds tid eller to før det samme skjer med dem. Men det er verd investeringen. Ta deg en tur på H&M eller Lindex, nyt og ha et større utvalg og kjøp deg en sexy kjole du bare skal bruke en gang eller fire :D

Nupsida sa for siden:

Ja, åsså føler man at man liksom ikke kan kjøpe noe som er så dyrt, siden man bare skal bruke dem litt :S

Men, trur jeg må ta meg en tur, å endelig kunne kjøpe meg en julekjole jeg ser sexy ut i! Har aldri følt meg sexy i kjole..

Anarko sa for siden:

Kommer herved til å ha mat en stund... Min kjære fikk besøk i kveld av en kompis mens jeg var på jobb. Vi var tenkt å ha kyllingwok, og bereknet 2 fileter hver til oss to. Siden kompis kom på besøk så har han nå tint opp 6 fileter, og jeg har hatt oppi et lite tonn med grønnsaker. Jeg tror aldri jeg har laget så mye mat i hele mitt liv :P

Fordelen med å ha gått ned såpass mye som du har nå er at det ikke trenger å være dyrt selv om det er fint. Er et utrolig mye bedre utvalg i fine billige klær i avdelingene for normalvektige.

Som en liten kommentar til det så husker jeg at jeg alltid pleide å være så irritert over at det var så lite klær i avdelingene for store størrelser. Men nå irriterer jeg meg litt over at den avdelingen opptar så stor del av butikken. Perspektivet endrer seg fort ja.

Nupsida sa for siden:

Her jeg bor, har vi ingen klær som går høyere en strl 44. DET var irriterende! Var aldri noen klær som passa..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.