< Tilbake til oversikten

Desemberskravletråden

christine76 sa for siden:

Slutt på det problemet for deg nå da. Nå trenger du nok ikke å velge største størrelse på stativet lenger. Langt mindre trenge å spørre det evige spørsmålet om de kanskje har det plagget i en størrelse større...

Det er mye jeg ikke savner altså...

Kjersti`en sa for siden:

Må bare si det, jeg har en hel koffert med klær som har ventet på meg i snart 10 år.
I tillegg var jeg på loftet og hentet julepynten, og hva finner jeg da? Joda, TO kasser med klær som jeg har pakket vekk. Står "Str. S-M" på kassene. Hadde helt glemt at jeg hadde lagt de vekk. Men det er jo ååårevis siden jeg ga opp å komme i alle disse klærene, så mesteparten er vel så umoderne som det går an. Kjempegod unnskyldning til å kjøpe nye klær!

Så kjekt med skattekister med klær. Jeg var i tenårene sist jeg brukte sanne størrelser, og tenkte ikke akkurat på å spare på klær.

Kjersti`en sa for siden:

Vel, jeg var nok i tenårene sist jeg kunne bruke mesteparten av disse klærene, jeg og. Da jeg pakket de vekk for mange år siden, var det fordi jeg hadde sett et bilde av meg selv, minst 10 kg tyngre enn hva klærne "tålte" - det sprengte over alt! Og jeg hadde ikke klart å se det selv!!

HeleneV sa for siden:

Endelig begynner jeg å komme litt ut av "tåka". Første 1 1/2 -2 ukene på ketolysekuren var helt jæ****. :o Følte meg som en narkoman på avrusing.... Svetta, treig i hodet, lite energi, stort søvnbehov, skalv i kroppen, mørbanka og drittsur.... Blæhhh! Gav et litt "perspektiv" for de narkomane jeg møter i min jobbhverdag.

-Tenkte at jeg kom til å sprekke fort hvis ikke det gikk over snart. Men heldigvis nå begynner energien å komme tilbake, og hodet er mer klart. Og jeg VIL fortsette, egentlig om jeg ikke greier å gå ned noe særlig også. Veiedag fredag! HÅPE HÅPE.... :rolleyes:

Prøvde "himmelsk lasagne" her om dagen -og det skal gjentas! Yum yum....:love: Mannen og dattera mi synes også det var godt.

Kjersti`en sa for siden:

Flott at du VIL! For da KAN du også!
Jeg begynte på ketolyse for 1 1/2 uke siden også. Som du sier, så letter det først nå.
Hodepine er det jeg sliter mest med nå, så drikker farris og vann så det suser her.
Prøver lasagne`n til helgen, siden du skryter av den! ;-)

Gracella sa for siden:

Åhh, det var bra at du minnet meg på det! Skal sy inn en kjole til jul og den skal jeg gå og ta fram NÅ :D
En goood knyttneve i hver side :)

Synes forresten at du har vært kjempeflink, Nupsida!!

monstermarihone sa for siden:

Jeg har akkurat kommet inn igjen i en gammel kjole som ikke har passet på tre år! Og den er nesten for stor. Det er jo litt trist når klærne ikke passer lenger, men mye bedre når det er fordi de er for store og ikke for små :)

HeleneV sa for siden:

Lasagnen var forresten best ved 2. oppvarming ;-)

Kjersti`en sa for siden:

Er så enig så enig! Som sagt så har jeg to kasser og en koffert fulle av klær i str S-M.... og uansett hvor umoderne de er, så gleder jeg meg til å åpne kassene og vite at de passer igjen. Men det er LITT fram i tid, kan man si.... :D

Timiane sa for siden:

Jeg er vel heldig på en måte. Jeg har jojo slanket meg så mange ganger at jeg har klær hele veien fra 114 kg til ca 70 kg.
En tragisk måte å være heldig på kan man nesten si.

Gleder meg over hvert nye plagg jeg passer da:snill:

StineH sa for siden:

Jeg har det helt motsatt.. Har alltid vært jævlig feit, så jeg tror ikke jeg har noen klær som passer meg etter jeg runder under 100 kg...
Så derfor er belønningen min når jeg endelig blir tosiffret, å kjøpe meg en god dunge nye klær! De kommer jo bare til å passe en periode, men same shit! Da blir det shoppiiing! :D

Timiane sa for siden:

Enig StineH. Hyggelig å shoppe nye klær når de gamle er for store. Nye klær er en fin og fortjent belønning. Ja en nøvendighet.

Må nok og handle litt etterhvert. Klarer å vente til jeg har nådd målet mitt. gleder meg til fine sommerklær... Før da SKAL jeg være i mål.

Timiane sa for siden:

StineH; vi begynte nesten samtidig og har gått ned ca like mye. Det er en god følelse å se hvordan kroppen forandrer seg. Det er først de siste ukene jeg har klart å se det selv.:D

Anarko sa for siden:

Jeg har nå satt meg et mål: 90 kg til februar. Så får vi se :D

StineH sa for siden:

Så gøy!
Jeg ser det ikke helt enda jeg.. Ser liksom at jeg har minket litt i omfang, men tror ikke jeg helt hadde ett realistisk syn på hvordan jeg så ut før..
Tror ikke jeg kommer til å se noen særlig forandring før jeg har gått ned 10 kg til.. Altså rundt 110 kg..
Når jeg kommer dithen, så er jeg nærme å være lettere enn jeg har vært på HVERTFALL 6 år.. Og det er sykt..
Jeg var rundt 115 når jeg konfirmerte meg... :/

Jeg husker at jeg først begynte å se det selv etter litt over 20 kg. Men som du sier StineH, jeg tror ikke at jeg hadde et helt realistisk bilde i hode av hvordan jeg så ut før jeg begynte.

Har laget enda flere mer eller mindre vellykkede forsøk på lavkarbojulekaker. Nå tror jeg at jeg bare gir opp og klarer meg uten julekaker. Men vaniljefudgen er veldig god da. Laget på nytt i dag, men den skilte seg. Smaker like godt uansett, men ser ikke så fin ut, så jeg må nok spise den opp selv og så heller lage mer.

Gleder meg veldig til å ta av bandasjene i morgen. Og gruer meg litt samtidig.

HeleneV sa for siden:

Ble ikke noe veiing på meg i dag, for jeg forsov meg litt og fikk det litt travelt på morran... :o Men men, fri i morra -så da er det på vekta.

Men dere; jeg er ikke så veldig inne på ketosestixen enda så jeg har et spm:

Ketosestixen viser hele tiden ketoner, men varierer på hvor mye utstag det er (Fra 2+ til 4+). Jeg tenker at så lenge det er utslag på ketoner er jeg jo i ketose og det skjer en lipolyse i kroppen. Altså ketose er ketose....? Er da utslaget på ketoner på stixen kun et speilbilde av hvor rask vektnedgang/lipolyse jeg oppnår? Har jeg forstått det rett? :rolleyes:

Evt. hvilke erfaringer har dere med ketosestix'en ifht utslag/tempo på vektnedgang?

senorita sa for siden:

Det er noen som er i ketose og ikke går ned noe, og det er også dem som ikke er i ketose og går ned.. Så det betyr nødvendigvis ikke at man går ned selv om man er i ketose..

Timiane sa for siden:

Slik jeg har forstått det er det nok at du har utslag. Om den er lys eller mørk avhenger av hvor mye du drikker.
Jeg måler kun på kvelden ( hvis jeg er litt usikker) ca 2 timer etter siste måltid.

Når det gjelde vektnedgang går det veldig i rykk og napp. gikk tilogmed opp i vekt(Og jeg har ikke spist de på meg). Over tid har jeg vektnedgang- DET ER DET SOM TELLER:D

Jeg skiver ned vektnedgangen hver mandag, så får jeg bedre oversikt og det er motiverende og se det er forandringer selv om det ikke føles slik.

HeleneV sa for siden:

Tja, var egentlig det jeg trodde og tenkte også hvis jeg relaterer det til utdannelsen min...:o

Dette vet dere jo sikkert dere drevne lavkarbo-damer, men:
Ketonlegemer er nedbrytningsprodukter i fettsyrer hvor produksjonen er hovedsaklig styrt av insulin og glucagon, og når kroppen forbrenner ketonlegemer blir disse skilt ut i urinen. CNS forbrenner vanligvis bare glukose, men forbrenner ketonlegemer ved lav insulinaktivitet (lavt inntak av glucose). Ketoner skilles ut i urinen, mens aceton som ikke blir forbrent fører til acidose i blodet og skilles ut via urinen og lungene (--> acetonånde).

Så ketose blir liksom ketose uansett om den er lyserosa eller lilla tenker jeg ut i fra det da.... Men det er jo godt mulig at jeg tar feil og. :rolleyes: Tenkte at kanskje noen som har erfaring at den må gi "skikkelig utslag" på stix'en for at effekten skal være god ifht vekttap....? :)

HeleneV sa for siden:

Ahhhh.... Håpte det var litt mer rett frem enn som så, Carisma ;)
Fettforbrenning kan gi utslag på ketostixen, enten fordi man forbrenner kroppsfett -eller fordi man forbrenner fettet i maten..... Søren.:p

MEN: Var på vekta i dag og den viser 3,6kg mindre enn ved start for 2 uker siden! :D Det går ikke fort, men rett vei!

Timiane sa for siden:

Tålmodighet, tålmodighet. Lettere sagt enn gjort. Slik var det meg og i begynnelsen ca 5 mnd siden. Over tid går man ned i vekt. Vanlig med slike platå hvor alt står stille. Stå nemlig litt fast selv, vet jeg vil fortsette i riktig rettning.

Foressten nesten 4 kg på 2 uker er ikke ille:)

Nupsida sa for siden:

Idag kjøpte jeg meg årets juleantrekk. Er så utrolig fornøyd! Er leeenge siden jeg hr følt meg så fin :D Å når stemor så kjolen på meg, da kom tårene, så jeg tror jeg har gjort ett godt kjøp! :D

Nupsida sa for siden:

Nå har jeg tatt av meg 20 kg, WEEEE! :D

snartslank? sa for siden:

Gratulerer så masse!! du kan trygt skeie ut to dager i jula!!

Kjersti`en sa for siden:

GRATULERER! Du er kjempeflink!:)

Anarko sa for siden:

Gratulerer Nupsida! Jeg drømte at jeg hadde lagt på meg over 20 kg i natt. Det var litt skummelt det :P

Nupsida sa for siden:

Takk søte dere :)
Ja, det har jeg å drømt! våkna av at jeg lå å grein :P

sistegang sa for siden:

Gratulerer Nupsida! Er ikke det en fantastisk følelse? Du har mestra å legge om kostholdet, og fått belønning for det nå. Vær stolt av deg sjøl.

sistegang sa for siden:

I dag tok jeg meg i å løpe opp trappa på jobben. Det må være 15 år siden sist.:) Og jeg gjorde det bare fordi jeg klarte / kunne det. Det er gøy å blitt så "mye mindre feit" enn tidligere.

Nupsida sa for siden:

Nå har jeg begynt med oppkarbing til søndag den 19. får da skal jeg feire jul, og skal såise hva jeg vil den dagen. Men jeg skal si dere det er hardt! idag så lang har jeg spist en fedonskive med ost, en og en halv mandarin og en godmorgen yoghurt. Hodepinen er ENORM! Auue.. :(

Anarko sa for siden:

Oppkarbing? Jeg spiser lavkarbo som jeg pleier, men julaften er det pinnekjøtt med kålrabistappe og surkål. Jeg oppkarber meg ikke av den grunn :D

Nupsida sa for siden:

nei, men jeg skal spise alt jeg vil den dagen! Derfor oppkarbing ;) Vist ikke ender jeg opp med en skikkelig dårlig form! Å det vil jeg ikke ;)

Nupsida: Jeg er spent på om du kommer til å synes det er verd det. Fint om du holder oss oppdatert.

Jeg har forøvrig smakt en bit med eple i dag, og det var farlig godt. Men allikevel ikke sånn at jeg ser på det som noe problem å fortsette å holde meg unna sånt. Det er utfordringer innimellom, men jeg føler at det går mer og mer mot at dette blir en livsstil jeg kan leve med uten å måtte tenke noe særlig på det.

Nupsida sa for siden:

christine: I will ;)

HeleneV sa for siden:

Var hos legen i dag for å ta bl.pr ifbm oppstart av ketolysekuren. Ble egentlig positivt overraska over fastlegen min :) Han hadde erfaring med ketolysekuren og synes det var den som gav best resultat. Ikke hadde han registrert noen bieffekter når han hadde fulgt opp pasienter heller. Så fra hans side var det go-go! Han var mer positiv til ketolyse enn mye annet, fordi ketolyse kunne man "gjøre om til en livsstil" og sannsynligheten for å lykkes var større -nettopp fordi det ikke innebærer sult.

Xenical og Reductil hadde han egentlig sluttet med å skrive ut, for han så at det var for liten effekt av dem. Dessuten, som han sa, måtte man egentlig endre kosthold for at de skulle ha nevneverdig effekt -og da var det egentlig tull med disse tablettene som OGSÅ er dyre for pasienten.... :rolleyes:

Så i dag tok jeg alle de blodprøvene som er anbefalt i kelolysekur-boka, -uten at jeg måtte nevne det selv. Det han var klar på var at gluconeognesen var hard for levra, og derfor må den følges med. Selvfølgelig nyrene også når man lever på mye proteiner.

Så langt er jeg fornøyd! Det var godt å ikke måtte "kjempe" for å overbevise legen min. :o

HeleneV sa for siden:

Gratulerer Nupsida med minus 20kg!
Cristine76: Hvordan gikk operasjonen? -Synes å huske på en av de andre trådene at det var brystreduksjon, eller husker jeg feil?

HeleneV, høres ut som et kjempepositivt legebesøk. Har mye å si at man har en lege som er støttende altså. Det føler jeg at jeg også har heldigvis. Lykke til med å komme skikkelig i gang.

Jeg tok brystreduksjon forrige onsdag ja. Og det har gått kjempefint. Er veldig fornøyd med resultatet så langt og har overraskede lite vondt. Eneste minuset er at det er vanskelig å sove på rygg, og jeg får ikke lov til å sove på annen måte. Skal til kontroll hos legen i morgen kveld, så da er jeg veldig spent på hva han sier.

Nupsida sa for siden:

Jeg begynner å se kragebeina mine! Wee!

Carisma sa for siden:

Bestemora til ei veninne av meg sa en gang at når man så kragebeinet var man tynn nok. Så det var regelen vi levde etter hele videregående :D

Anarko sa for siden:

Nice kragebein Nupsida :D
Man er begynt å kunne se mine også :) Bare ikke fullt så godt enda. Men bare vent!

HeleneV sa for siden:

:_oy: Wow! Nice woman, Nupsida! Bra jobba! :klem:
10kg til altså...?

Nupsida sa for siden:

Takk søta! :D :klem:
Ja, er ennå mye igjen!

Nupsida sa for siden:

Er så morro når man ser hvordan fettet bare forsvinner overalt! :D

Nupsida sa for siden:

Vet det er ett dårlig fremgangsbilde med bukser å ulikt undertøy,men dere ser vell litt forskjell hvertfall? :D

Wow! Enorm forskjell! :D
Synes det er så flott at du tar tak i dette nå som du er så ung, i stedet for å gjøre som de fleste andre av oss har gjort og bare latt kiloene gro bedre og bedre fast gjennom tyveårene. Skikkelig respekt til deg!

sistegang sa for siden:

Dette er jeg helt enig i. Da har huden og mulighet til å trekke seg nok sammen igjen. Det gjør det ikke hos meg. Burde snart endre navn til "Skrukketrollet", men tror det er tatt allerede.:D

Zillah sa for siden:

Ja det er fole med rynker ein får rundt omkring etter kvart, og det heng og sleng. =sukk= Men det er det vel verdt trass alt.

Fin bh du har på etter-bildet, forresten, Nupsida. Skulle ønske eg hadde ein så fin ein. (Og puppar som passa inni den...)

Nupsida sa for siden:

Hehe, takk takk :) Er en helt vanlig H&M bh :P Skulle ønske mine pupper også passet!!

HeleneV sa for siden:

Alle de jeg kjenner (både privat og ifbm jobb) har i alle fall vært strålende fornøyd med å få små snasne ungpike-pupper etter en reduksjon :D

Sukk, tror jeg konkluderer med at Gud må være en mann.... Han vet ikke hva vi må lide for disse frem(bak)delene. Favorittsovestillingen min er på magen, men.... Får så innmari vondt i ryggen av å ligge lenge sånn...:o Enda da har jeg ikke de største puppene. Er vel en D, men det er pina meg stort nok! Ønsker meg en liten B.... :p

StineH sa for siden:

Jippiii!!
Jeg har uoffisielt gått ned 25 kg nå! :D
Superduper glad!

For de som har fulgt med i journalen min har kanskje lest at jeg siklet på en topp jeg fant når jeg var på julegavehandling...
Og HER er bildet av denne fantastiske toppen! :D

Zillah sa for siden:

Næh, den var artig! Skikkelig annerledes enn det eg har sett rundt omkring i butikkane no. Meir sånn... vår og sommer-topp. Ein slik trur eg at eg kunne tenke meg å ha om eg hadde sett fin ut i det, men er ikkje sikker på om det ville passa til meg :kadetgaar Trur fargane blir litt feil til meg, men passa godt til deg :)

StineH sa for siden:

Ikke sant den var fiiin?.. :D
Men det er som du sier at det er en sommertopp..
så kommer sikkert ikke til å bruke den noe særlig før til sommeren igjen, og da er det jo dumt å kjøpe den nå, og så går alt etter planen, og jeg går ned 30 kg til før sommeren, og så ser det bare ut som en ubrukt sekk på meg.. Vanskeeliiig!!

GLEDER meg dog til å gå på fest i dag med den nye Armani parfymen miiin.. :D

Anarko sa for siden:

Gratulerer med 20 kg nedgang! Det er kjempebra! Gratulerer også med ny topp, og ikke minst Armani-parfyme! Jeg elsker parfymer, og jeg mistenker svært sterkt at jeg får parfyme av kjæresten min til jul :D (Ed Hardy - Love Kills Slowly)

Nupsida sa for siden:

Da er min første totale utskeielses dagen over! :D

Zillah sa for siden:

"Hva føler du nå?"

Nupsida sa for siden:

Jeg er nokså fornøyd jeg! :P

Idag har jeg spist lyse rundstykker med brun ost, og nugatti (ikke på samme da:P)
Så har jeg spist julemiddag med ribbe, kålrabi, surkål, saus og tyttebær.

Etter det hadde vi sjokolade og karamellpudding med saus.

Har også kost meg med ostepop (min store kjærlighet), julekaker, sjokolade og brus :)

Formen er det ikke noe å si på! litt vond i hodet, men det kan komme av ei hard fyll igår.
Så blir det spennende å si hva vekter sier på tirsdag :P

Sanney sa for siden:

grrr. helvetes snø og briter som ikke kan håndtere snø. kansellert lørdag, rebooked til søndag morgen, tilbragte natta på en iskald gardermoen, bare for å få slengt i fjeset 5:30 på morran at heathrow er stengt og du kommer deg ikke til london på minst 3 dager, reis hjem.
rebooket til tirsdag, med kun 3 timer mellom flya og må bytte flyplass, men det skal gå så bra så.. vanligvis har man 5 timer på en sånn tur da bussturen alene tar 1.5 time...

så jeg har booka fly med ryanair og flybe imorra jeg, fra rygge. slipper å bytte flyplass til og med! virker som BA bare booker om til sas, da norwegian har flighter til gatwick imorra tidlig for bare 300 kr... så, håper jeg kommer meg avgårde imorra. har ikke kansellert tirsdagsflygingen sånn i tilfelle rottefelle...

og lavkarbo på gardermoen, tja, pølse uten brød var vel det beste jeg fant... så veldig lavkarbo ble det ikke i helga. men det driter jeg i akkurat nå. jeg vil treffe typen min for helvete -.-

Sanney sa for siden:

aldri så gæærnt at det ikke er godt for noe antar jeg... alt maset de siste to dagene gjorde at jeg har gått ned en kilo, og ny minstenotering. men fremdeles frustrert, så håper alt går bra idag.

Zillah sa for siden:

Kryssar fingrane for deg, Sanney!

Sanney sa for siden:

kom fram til slutt, selv om jeg matte tilbringe enda en natt pa flyplass. begynte a sta i ko klokka halv fire i natt, halv syv apnet de og halv atte var jeg booket om til neste fly. det ble noe forsinket, men na er jeg her, endelig.

senorita sa for siden:

Så spørs det bare om du kommer deg hjem ;D hehe.. Men nå får du i alle fall være hos han da :D

Anarko sa for siden:

Ønsker dere alle en flott jul! :)

vaskeklut sa for siden:

God jul ja, alle sammen :D Måtte dere spise fett og godt :D

Nupsida sa for siden:

Da var siste utskeielses dagen over. Deilig følelse på en måte :P Er godt med mat og alt det der, men merker det går hardt utover samvittigheten og magen (ser ut som jeg er gravid jo!!).

Kiro sa for siden:

I morgen hopper jeg tilbake på lavkarbo toget. Har kost meg, og spist altfor masse karbs de siste dagene, men orker ikke mer. Har bare vært to dager, men jeg savner lavkarbolivet, og viten om at jeg gjør noe riktig. Så i morgen er det back on track! :)

Anarko sa for siden:

Eneste utskeielsen min i julen har vært litt riskrem. Men brukte kunstig sukker oppå da. Så var ikke så aaalt for gale. Ja, må ikke glemme noen dadler også. Nå føler jeg for noe som ikke er så tungt i dagene fremover. Men hva??

God jul alle sammen!
Veiet meg i kveld og har ikke gått opp noe i julen. Herlig!
Har spist litt riskrem laget med stevia som søtning, og litt ferdigsurkål fordi jeg bare hadde nok hjemmelaget med til en middag. Men stort sett så har jeg holdt meg helt fint til lavkarbo uten noen utskeielser. Litt sukkerfri konfekt har det blitt, og deretter litt luft i magen, men det var det verd.

Nå er det litt hverdag igjen med jobb i morgen og tirsdag.

Etter nyttår har jeg bestemt meg for å begynne litt på pulver igjen for å ta av noen kilo til som jeg ikke visste på forhånd at jeg ville bli kvitt. Skal dog kombinere det med lavkarbo til lunsj, for jeg skal begynne i ny jobb og vil ikke begynne med å sette meg selv utenfor gjengen ved å ikke spise lunsj sammen med dem. Gruer meg litt til å skulle slanke meg igjen, men føler at det er det riktige å gjøre for å bli helt fornøyd og ikke bare nesten. Så nå får jeg kanskje endre signaturen igjen snart.

Nupsida sa for siden:

Jeg gikk på vekta idag med en skikkelig fæl følelse, for så for meg at jeg hvertfall måtte ha lgt på meg 5-6 kg, pluss 2 kg vann av mensen. Men, vekta viste 96,9, altså bare en og en halv kilo opp! det er sykt! jeg har virkelig ikke fulgt lavkarboprinsippene disse ukene. jaja, skal ikke klage! :) Nå skal det bli godt å begynne mitt "normale" kosthold igjen! :D

sistegang sa for siden:

Har ikke brydd meg om å følge ketolysekuren nå i jula. Så opp 1,3 kg denne uka er ikke ille syns jeg. Men i natt fikk jeg betale for det - kasta opp som bare det. Skikkelig forspist.

langaard sa for siden:

Auda:mad:

Anarko sa for siden:

Min mor har vært skikkelig dårlig i magen noen dager pga all maten med både karbohydrater og mye fett. Hun kastet opp noe voldsomt natt til søndag.
Jeg har spist mye lettere mat siste to dagene, så jeg føler meg ikke særlig oppblåst lenger :)

Nupsida sa for siden:

Så mye for den vektoppgangen altså! :P
Idag viste vekta 75,5 som er 100 gram over minstenotering.. Var sikkert bare noe vann fra mensen som enda hang igjen igår :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.