< Tilbake til oversikten

Prøvere

#501

Cho sa for siden:

Frk.Marge: Hvordan gikk det med fryseforsøket, har du blitt en ruger nå?
Klara: Nå begynner du med spraystart?


#502

FrkMarge sa for siden:

Nei desverre ble jeg ikke det... Eggene overlevde ikke:(
Vi skal igang med nytt stimuleringsforsøk i august... blir en lang sommer dette... Jeg får bruke sommeren på å prøve å gå ned noen flere kg...kanskje det hjelper også:o


#503

Klara sa for siden:

Cho - Har sprayet i ca 4 uker, begynner å stikke på 17. mai, forhåpentligvis uttak og innsett om ca 2 uker. Har ikke helt trua, men det er noe å drive med :D

Frk. Marge - Så leit!


#504

Cho sa for siden:

Det var leit å høre:klem:


#505

Cho sa for siden:

Du må ha lykke til med stikkingen på 17mai og dere må ha lykke til med uttak og innsett om ca 2uker til.

Syns det er utrolig spennende å følge deg og dere andre:heia:


#506

Klara sa for siden:

Takk for det, Cho! :klem:

Hvordan går det hos deg, da?


#507

bligravid? sa for siden:

Noen som vet om øvre alder? For å få hjelp altså. Gynekologen sa ikke noe om det, bare at jeg skulle ta kontakt når jeg va nede på 90kilo.

Litt snart 30 krise..


#508

FrkMarge sa for siden:

Om du tenker på aldersgrensen for å få tilbud om IVF, så er den 38 år i det offentlige. Dvs at du må være inne i systemet før du fyller 38. Jeg rakk det med et nødskrik...:eek:

#509

bligravid? sa for siden:

Jepp det var det jeg tenkte på.

Takk!!! Da blir 30-årsdagen litt lettere. :D

Kan jo håpe på å bli gravid til da (om en mnd), men all erfaring sier at det er lite sannsynlig.


#510

bligravid? sa for siden:

Men bra for deg!!! Håper det sitter nå snart :)


#511

Klara sa for siden:

Det er jo spennende! Skjønner godt at det er frustrerende å vente på mens når den er uregelmessig!

Urk, det er en neste uke, og en uken etter der... :o


#512

Carisma sa for siden:

[quote=Cho;1348223 når mensen kommer, men det spørs når den kommer hos meg.[/quote]
Jeg har hatt veldig god erfaring med akupunktur/fotsoneterapi for å stabilisere ustabil mens.


#513

Cho sa for siden:

Takk for tips.


#514

Klara sa for siden:

Mm, har vært der selv! Akkurat som om den sniker seg unna når man vil at den skal komme! Har du prøvd å tempe? Mange som synes det er interessant, og man kan få en pekepinn på hva som skjer i kroppen. Jeg syntes det ble for mye styr, men... :smile:


#515

Kanutten sa for siden:

:klem: Jeg vil bare gi dere alle en liten klem og håper på det beste for dere alle som prøver!


#516

Klara sa for siden:

Så hyggelig, Kanutten! :klem: til deg også!


#517

bligravid? sa for siden:

Ikke frekt, vi er jo noe anonym :p

Nope, vi har ikke fått beskjed om at vi ikke kan bli gravid på egenhånd. Var ikke noe "feil" med oss. Så vi prøver på egenhånd så mye vi kan. Men noe hjelp fikk vi ikke tilbud om, med mindre jeg veiet 90kg...

Å på en måte så gir de litt mindre stress, selvprøvingen blir mer for gøy.. selv om jeg la på meg rett etter den beskjeden.. Ble litt å ta innover mye der og da.

Legen sa også at et lettere liv ville kunne hjelpe.. men sa ikke noe om pergotime. Noe jeg burde sjekke ut? Kan fastlege foreskrive det?

Vet ikke heller hva den hjelpen jeg kunne få bestod av.

Dette var jo fra gynekolog og ikke fastlegen. Fastlegen sente meg rett til spesialist i og med at jeg ikke har vært gravid en dag i mitt liv, med ulike partnere og ulik vekt..
Ut over det så er det vel ingenting annet å gjøre, enn som du sier, å ta en dag om gangen :) Stress er vel det siste jeg burde gjøre i alle fall!


#518

Cho sa for siden:

Jeg fikk pergotime av min gynekolog så jeg vet ikke om fastlege kan også skrive det ut.
Det går helt sikkert ann å undersøke neste gang du skal til fastlegen din.

Du må hvertfall ha lykke til med å bli gravid og det med å gå ned i vekt.
Så håper jeg vi begge to klarer det.


#519

bligravid? sa for siden:

Takk! Det håper jeg også!


#520

Klara sa for siden:

Fastlegen kan ikke skrive ut Pergo, må få det av gynekolog. Vet det gordi jeg nærmest forsøkte å true til meg Pergo fra forrige fastlege... Blir litt desperat til tider :lol:


#521

bligravid? sa for siden:

Hehe :D men man må av og til bli litt desperat, og vanskelig og dermed litt mer påståelig. Av og til det eneste som funker i helsevesnet (eller livet generelt :)).

Har nå googlet litt mer om pergotime, og så vidt jeg kan forstå så er det for å hjelpe med eggløsning. Har allerede gjort tester på det, og har veldig normal eggløsning. Kan også omtrent stille klokken etter menssyklusen min.. så er ikke der problemet ligger :confused::confused:

Så det var kanskje derfor det ikke kom opp i det hele tatt på gyn-timen.

Men da vet jeg det, ingen grunn til å mase på fastlegen ihvertfall :p


#522

Cho sa for siden:

Nå lærte jeg noe nytt!
Og man blir noen ganger veldig desperat til tider:ja: :lol:


#523

Klara sa for siden:

Bra dere forstår! :D

Bligravid? - Pergo er, som du sier, egentlig beregnet på de uten EL. Men det kan også sørge for flere egg og (tror jeg) at de blir ordentlig modne. Så selv om man har EL av seg selv er da teorien at man har større sjanse.


#524

bligravid? sa for siden:

Åki, greit å ha i bakhode. Skader jo ihvertfall ikke å ta det opp når anledningen en gang i fremtiden byr seg.!


#525

Mithila sa for siden:

Håpar det går fint for alle her! Me prøver foreløpig på den "gammeldagse" måten. Både spennande, men også litt sånn "åh- negativ test....igjen...og eg som føler alle mulige symptom..".


#526

Cho sa for siden:

Syns det er alltid greit å ha ting i bakhodet jeg, og det skader jo ikke å det opp når anledningen byr seg en gang i fremtiden hos dere.
Hos meg var det faktiskt gynekologen som foreslo at jeg burde begynne med pergo.

Men har mannen din fått sjekket sædcellene sine?


#527

Cho sa for siden:

Må ha lykke til:4klover:


#528

Mithila sa for siden:

Takk takk! :) og i likte måte!


#529

Cho sa for siden:

Takk for det!


#530

bligravid? sa for siden:

Jepp det har han. Ingen ting som skulle tilsi problemer der heller. Han er nok litt overvektig han også, men har langt fra like høy bmi som meg. Så hvor problemet ligger aner ikke jeg.

Vi får ta det som det kommer. Satser på at det ikke er alt for lenge igjen til jeg kan kontakte gyn. Går ihvertfall riktig vei :D


#531

bligravid? sa for siden:

Know the feeling

Å lykke til! Mye kan skje med nytt kosthold!!


#532

Bøtt sa for siden:

Da jeg brukte Pergo så sjekket jeg hos gynekologen hvor mange egg det var og planla "hanky panky" etter det:lol:Jeg hadde eggløsning men når jeg gikk til henne var det mer timet osv..

Jeg brukte 3 pergokurer men ble ikke gravid ,ble gravid da 2 mnd etter siste kur og da vi egentlig ikke stresset med det.Hadde nesten gitt oppp etter 3 år...

Masse lykke til alle dere som sliter:)Plutselig er det full klaff:)


#533

Cho sa for siden:

Sender deg en pm.


#534

Cho sa for siden:

Tok ikke du blodprøver også for å sjekke om du hadde eggløsning eller var det bare UL?

Takk for lykkeønsker.


#535

Bøtt sa for siden:

Nei jeg var på ul etter jeg hadde gått på kuren rundt fjortende dag tror jeg.Da kunne hun se om hvor mange eggposer som lå klar .Noe sånn i den dur:)Dette gjorde jeg ved hver pergokur.Veldig grei gyn tok ikke betaling for UL de gangene etter første sjekk :)


#536

Cho sa for siden:

Ok!
Hos meg ville gyn ta både ul og blodprøve hos meg.


#537

Bøtt sa for siden:

Ok :)

Håper det ordner seg :klem:


#538

Cho sa for siden:

Det håper jeg også.

:klem:


#539

Klara sa for siden:

Bra du får så bra oppfølging!

Noen får ikke UL engang, det synes jeg er skikkelig uansvarlig av gynekologen!


#540

Cho sa for siden:

Trodde alle måtte få UL jeg får sjekke om alt stemmte ang eggposer etc etc.
Men det er veldig bra at jeg får god oppfølging syns jeg.


#541

Klara sa for siden:

Først og fremst så er det jo mange som blir gravide på pergo!

Det er vel et begrenset antall pergokurer som er anbefalt, er det ikke tre kurer? Og hvis det ikke har noen effekt/har gitt resultater, så kan man vurdere IVF.

Jeg skjønner at du synes det er skremmende å tenke på! :klem: Men det er ikke så skummelt når man er i prosessen!


#542

Cho sa for siden:

Jeg vet det er mange som blir gravide på pergo så det kan være et håp for meg også.


#543

Klara sa for siden:

Så bra at legen din er flink til å informere!

Nei, viktig ikke å tenke for langt fram i tid, og på eventuelle problemer :ja:


#544

Cho sa for siden:

Ja, legen min er flink til å informere meg!

Ogja det er viktig å ikke tenke for langt fram i tid og på eventuelle probelemer som du sier.
Skal innrømme så har jeg sjekket hvor dyrt det er med IVF og slikt og det er ikke akkurat grattis for å si det slik.


#545

Cho sa for siden:

Litt dumt spørsmål fra meg, men spør for det!
Kan lavtstoffskifte være en av årsaken til at kvinner ikke blir gravide?


#546

FrkMarge sa for siden:

Ikke dumt i det helel tatt!!! Ja det kan være årsak til at man ikke blir gravid og det kan også være årsak til spontanaborter:( Det er kjempeviktig å ligge i øvre del av normalområdet om man forsøker å bli gravid.

#547

Cho sa for siden:

Takk for svar!
Og jeg visste ikke at det kunne være årsak til spontanaborter så nå lærte jeg noe nytt.
Jeg har ikke lavtstoffskifte det var mer et nysgjerrig spørsmål fra min side.


#548

FrkMarge sa for siden:

Det er mange som ikke vet dette, og mye av skylden må legene ta som bagatelliserer dette så voldsomt. :(
Man blir jo ikke trodd på at man ikke føler seg frisk så lenge blodprøvene er "innenfor normalområdet"... Selv føler jeg meg syk om jeg ikke ligger helt i øvre del eller over normalområdet. Det er ikke ok å ha følelsen av å brygge på influensa hele tiden og når man føler seg sånn er det vel heller ikke rart at kroppen fungerer for dårlig til å kunne bli gravid eller opprettholde et svangerskap?


#549

Cho sa for siden:

Utrolig kjedelig at du føler deg syk hele tiden og du sitter med den følelsen at du brygge på influensa hele tiden det var ikke noe kjekt å høre:nei:
Håper du blir bedre:klem:

Hvordan går det ellers med prøvingen?


#550

FrkMarge sa for siden:

Heldigvis har jeg en forståelig (iallefall hatt til nå, måtte nettopp bytte) fastlege som lar meg ligge høyt, så jeg har det ikke slik nå:o


#551

Cho sa for siden:

Skjønner!


#552

Lille M sa for siden:

Hei.
Tenkte å lure meg inn her en tur. Vi er prøver på 20 mnd. På vei til Ivf. (forsamtale i september.) Har prøvd det meste av andre hjelpe metoder. Men nå tenkte jeg at kansje lavkarbo kn hjelpe oss litt på vei. Vi vet hvor problemet ligger. Det er mannen som har litt lite svømmere. Men det skader jo ikke at jeg er i form. Vi har klart det før. Dette er et søsken forsøk.
Det jeg lurer litt på er hvilken diet dere går på? Har lest litt om denne "spis deg gravid" boken. Kiss dietten. Men kan ikke finne noe om den her inne. Jegh ar prøvd meg på lavkarbo før. Men følte det ble litt stress. Nå er motivasjonen litt bedre. Det eneste problemet er det snart er feire. :=0


#553

Bøtt sa for siden:

De fleste her inne holder seg nok til lavkarbo,siden dette er et lavkarboforum:)

Masse lykke til:)


#554

Klara sa for siden:

Kiss-dietten er ganske lik LCHF, hvis jeg ikke husker feil. Kostdoktorn skrev om den på bloggen sin. ;)


#555

Cho sa for siden:

Koselig å se deg igjen, Klara! Håper det går bedre med deg:klem:


#556

Klara sa for siden:

Takk :klem: Er i hvert fall hjemme fra sykehuset. Men ikke helt i form ennå.

Til dere som ikke vet: vi har gjennomgått et hemmelig ivf-forsøk, og jeg er så heldig å ha blitt gravid! Desverre fikk jeg hyperstimulering med på kjøpet, så har vært innlagt en uke på sykehus der de har tappet litervis med væske fra buken min. Det er fortsatt veldig tidlig, 5 uker i dag. Krysser fingrene for at dette går bra! :smile:


#557

milena sa for siden:

Skal ikke hoppe og sprette men bare krysse fingrene for dere!


#558

bligravid? sa for siden:

Krysser fingrene!


#559

Bøtt sa for siden:

Åh :love: det var kjekt å høre,nå ble jeg gald på dine veier her.

Ikke at du har vært lagt inn og blitt dårlig da men at du er gravid:heia:


#560

Klara sa for siden:

Takk for kryssing, jenter! :smile:

Bøtt - :klem:


#561

Cho sa for siden:

Krysser også fingrene for deg, Klara:klem:


#562

Klara sa for siden:

Tusen takk, Cho! :klem:


#563

Klara sa for siden:

Men høres jo ut som om kroppen har fått renset seg, og det lover godt for å komme inn i syklusen igjen!

Ikke helt tilbake til start. Du har jo funnet en flink gyn og fått lagt en slagplan. Når du ønsker å sette igang, så er det en mye enklere vei! Det er viktig at det føles riktig når man prøver, synes jeg, så hvis man trenger en ekstra tenkepause eller litt mer tid, så tar man seg den tiden :klem:


#564

Bøtt sa for siden:

Hver gang jeg starter med ketose så blør jeg vel i en 3-4 uker ...så det er ganske vanlig ..Men har lldri fått et klart svar på hvorfor.Er ikke kjekt å gå så lenge ...

Men uansett lykke til alle prøvere:klem:


#565

Klara sa for siden:

Cho - Så flott at hun er for lavkarbo! :smile:

Og ja, det er håp for oss også! :D


#566

StineH sa for siden:

Leste endel gjennom denne tråden, og er så imponert over ståpåvilje og motet deres!
Krysser fingre og tær for deg Klara, og håper det går den rette veien!

Jeg heier i alle fall på dere ^^,


#567

Klara sa for siden:

Tusen takk, StineH! :blomster:


#568

Elewyn sa for siden:

Jeg joiner dere snart her inne :) 16. August skal spiralen ut og da starter prøvingen på nummer 3. Vi har to herlige jenter fra før, født i 06 og 07, men nå ønsker vi oss en lillebror, eller lillesøster til jentene. Kjedelig at det tar så lang tid å få legetime når man først har bestemt seg, men det gir meg noen uker ekstra på ketolyse, og det er jo en fordel :)


#569

Cho sa for siden:

Velkommen skal du være! Alltid koselig med nye fjes her inne.

Masse lykke til med prøvingen når dere skal sette i gang og håper du blir gravid fort:klem:


#570

Klara sa for siden:

Velkommen, Elewyn :smile:


#571

Cho sa for siden:

Noen her inne som har vært gjennom en laparoskopi for å sjekke eggledere og sånn!?


#572

Klara sa for siden:

Jepp! Skal du? Bare å spørre hvis du lurer på noe. Gikk veldig greit!


#573

Cho sa for siden:

Jeg skal ikke hvertfall ikke enda, men jeg har lyst til å gjør det mye fordi jeg blør utrolig mye slik at jeg må skifte hvert 10min selv om jeg brukr både tampong (den største) og to nattbind har jeg klart å blødd det ut på løpet av 10min! Og har utrolig store smerter nederst i magen når jeg har mensen så store smerter føler jeg må besvime.
Derfor jeg ønsker å ta en lapraskopi for å sjekke om alt skal være slik det skal.
Er det fastlegen eller gynekologen man skal henvise til?


#574

Klara sa for siden:

Uff, det høres slitsomt ut! Har det alltid vært sånn?

Det vanlige er nok å starte hos fastlegen, der man ber om utredning av dysmenore/menoragi.

Men du har jo god kontakt med gyn, og hun virker fornuftig, så du kan jo ta det direkte med henne. Antageligvis hadde du blitt henvist til gyn først, som sjekker litt, og så til sykehuset.

Uansett blir du henvist til sykehuset for lap til slutt.


#575

Cho sa for siden:

Det har alltid vært slik fra jeg fikk mensen for alle første gang og jeg har alltid tenkt på at det var normalt, men etter å ha lest litt rundt omkring på nettet har jeg begynt å lure.
Hva er dysmenore/menoragi for noe?

Ogja gynekologen er ganske fornuftig og det stemmer det at jeg har god kontakt med henne.


#576

Klara sa for siden:

Da kan det være lurt å få det utredet, ja!

Dysmenore = smertefull menstruasjon
Menoragi = kraftfulle blødninger

Snakk med gyn om det, du! :smile:


#577

Cho sa for siden:

Takk for svar:blomster:


#578

emiliee sa for siden:

Jeg får snike meg inn her jeg også. Begynte med lavkarbo i april, og har foreløpig gått ned ca 13 kilo.
Vi hadde vårt første IVF-forsøk i juni som var mislykket. Skal ha neste forsøk i oktober.

Har vært igjennom mye, men barneønsket er der enda. Begynner å forberede oss på at det kanskje ikke vil gå i det hele tatt, men et skritt av gangen.

Mannen går også på lavkarbo, og han har gått ned 16-17 kilo.
Vekta mi har stoppet opp, men jeg tror at det kan være pga. stress. Kunne trengt en lang ferie på en øde strand!!


#579

Klara sa for siden:

Velkommen hit :blomster:

For oss gikk det på 2. IVF :smile:

Spennende med nytt forsøk!


#580

emiliee sa for siden:

Ja, det blir veldig spennende med et nytt forsøk. Ting gikk skeis første gang med feil hormondose, overstimulering og et fryktelig vondt uttak. Merker at jeg gruer meg veldig, men vi prøver ihvertfall én gang til :)


#581

Cho sa for siden:

Velkommen hit og lykke til med nytt forsøk:blomster:


#582

Klara sa for siden:

Høres ikke godt ut, men da har de helt sikkert kontroll denne gangen!


#583

Elewyn sa for siden:

Jeg tok ut spiralen i går, så nå kan jeg offisiellt kalle meg prøver. Jeg ble veldig fort gravid med de to barna vi har, men 5 år har gått siden sist gang, så det er ikke godt å si :)

Heier på dere andre prøvere, det blir spennende å følge med på dere fremover:heia:


#584

Cho sa for siden:

Grattis som prøver:heia:


#585

niisin sa for siden:

Oi, kanskje jeg egentlig kan putte meg selv inn her nå!?
Har sluttet på ppilla nå, siden mandag. Egentlig ikke fordi vi skal PRØVE å bli gravid, men fordi jeg har NULL sexlyst og vi tenker å se om det er pillene sin skyld. Gå til legen kanskje? hehe.. Men det ser ut til å funke. I går var jeg faktisk KÅT :eek::eek: Og tok initiativ!
Vi har snakket om at dette kan bety ny graviditet, men det er helt ok for oss. Vil ha to tette, greit å "bli ferdig med det" hehe ;)

Så blir spennende da, hvor lang tid dette tar!! Sist gang begynte vi å prøve i Mai 2010, men ble ikke gravid før Januar 2011..
Planen var egentlig å vente til etter jul nå, men skjer det så skjer det ;) er vi "heldige" tar det noen mnd før det klaffer!

Spent :) Gleder meg til å bli gravid igjen, selv om jeg egentlig ville hatt vekk JELLYBELLYEN!! Hadde ikke særlig fin gravidmage sist, hengemagen gjorde den ikke så fin kan du si :)

Hvordan er det med dere andre der ute? :)


#586

niisin sa for siden:

Første prøveperiode etter pilleslutt gikk ikke bra. Mensen kom, men har iallefall funnet ut at syklusen er på 29 dager, akkurat som før sv.skapet.
Nå har jeg IKM 1.november.. Hater å sveve i DPO land!! Grrr...
Tør ikke håpe på noe, så tester ikke før etter IKM...

Hvordan går det med dere andre??
Ser at Klara er gravid! :D Har lest hele tråden her nå, og har lest mye trist :( Mange SA'er :(


#587

Dolmina sa for siden:

Oi oi 2 nov. er jo ikke lenge til. Kjenner du på syptomene? :-)

Her har TR endelig dukket opp, det er 15 mnd siden p pille slutt. Og dette er det første TR besøket jeg har. (Hvis en ikke regner med 3 proverakurer) Jeg er såå fornøyd, sikkert på at det er lavkarboen som har fått dette til. Tørr jeg håpe på en EL denne mnd tro??

Tester dere etter el, evt. temper dere?


#588

Cho sa for siden:

Prøver å la være å kjenne etter syptomer, men det er ikke lett å la være også. Har noe typiske graviditetstegn, men tørr ikke å håpe.

Så bra at TR endelig har dukket opp hos deg og krysser fingrene for at du får EL.

Verken tester eller temper meg.


#589

Lavkarboforlivet sa for siden:

Å kjenne etter symptomer gjør meg iallefall helt gal i hodet:D
Håper det sitter snart da hos dere, her har jeg egentlig forsonet meg med at dette kommer til å ta tid. Har nesten innstilt meg på at vi ikke får det til selv, så ser egentlig bare frem mot neste time hos gyn om 4 mnd. ca.
Håper på å få prøve pergotime da, og se om det kan gjøre noe sus.


#590

niisin sa for siden:

Jeg klarte ikke la vær å teste jeg.

OG FIKK POSITIV TEST!
Så jeg er altså gravid! Hjelpes.. Sååå fort!
Har termin 12. Juli foreløpig.... Krysser fingrene for at dette går bra!!


#591

Cho sa for siden:

:heia:Grattis så masse med spiren i magen:heia:


#592

niisin sa for siden:

Tusen takk for det! Håper bare ikke det betyr ulykke at jeg har spredd lykken til så mange allerede!! :)


#593

Gekke83 sa for siden:

Ja, denne ferskingen. Vi har prøvd å bli gravide i 2 år nå, men det skjer fint lite.
Har ikke blitt utredet, og ikke brukt noen hjelpemidler.
Begynte på lavkarbo for 3 dager siden, ser det er mange som har heller med seg.


#594

Gekke83 sa for siden:

Ingen flere prøvere atm?


#595

Humla76 sa for siden:

Hei!!
Jeg og Gubben er prøvere :-)

Vi har startet så vidt med lavkarbo. Har bare holdt på i 14 dager nå, men ser dette er noe vi kan leve med.
Vi har hatt en runde med utreding, som viser at alt av prøver er normale. Men jeg har hatt egglederbetennelse tildigere, så jeg fikk tatt en lapraskopi operasjon, som viste at jeg har en tett eggleder. :-( Men det er jo sjangse for det.
Har hatt en pergorunde, som greide å få syklusen min på rett kjøl. Har heldigvis forsatt slik. Jeg skulle egenlig tatt en enkel runde til nå, men ser at det er ikke vits i det da vi skal på Vinstra festivalen akkurat da jeg har eggløsning. Det får bli i neste syklus.
Men jeg starter å stresse litt ang å bli gravid, da jeg er 37 og har ingen barn fra før. Jeg innser at det blir vel IV på oss, da vi har prøvd i 1 1/2 år med kun blendahvite tester.
Men problemet er jo at jeg vet at de har krav til IBM før en får det innvilget.
Så med mine 129kg er nok det aaalt for mye. Håper lavkarbo klarer å få meg ned ganske greit.


#596

Cho sa for siden:

Lykke til dere begge to:blomster:


#597

Gekke83 sa for siden:

Greit å vite at vi er flere! :)
Noe hell?
Vi har kun gått på Lavkarbo i tre uker, første eggløsning idag, har ikke særlig tro på at det klaffer på første forsøk. Men maten er god, og forsøkene er herlige! :D


#598

Gekke83 sa for siden:

Syklusen min er helt på bærtur!!
Fikk perioden min idag, 11 dager før ventet! Jeg føler meg snytt for det første, og jeg er superforvirret. Noen som har opplevd det samme?
Hvor lang tid tok det i så fall før syklusen stabiliserte seg?
:( :( :(


#599

Humla76 sa for siden:

Nå vet jeg ikke hva du har brukt som prevensjon før.. men om det er vanlige p-piller, så må du rekne med 3 mnd før syklusen er som den skal.

Men om den da ikke er slik som den har brukt å vært før du startet med prevensjonsmiddel, kan det hende at kroppen sliter med å få seg på rett kjøl.

Da ville jeg ha gått til legen for å få sjekket hormonnivåene dine. Kan hende legen vil sette deg på en pergotime kur for å få hormonene på rett kjøl.
Jeg gjorde det og da gikk sykusen min fra 38 dager til normale 28 dager.


#600

Gekke83 sa for siden:

Jeg har ikke brukt prevensjon på mange år, har alltid fått mens på den dagen jeg ventet den (28 dagers), men nå er den helt på bærtur! :stuart:


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.