< Tilbake til oversikten

Prøvere

#201

dakota sa for siden:

Hvis du har vært hos gyn har nok papirene blitt sendt videre til klinikken ja. Det KAN hjelpe å ringe og mase littegranne for å få litt fortgang ;) Du skal ikke være redd for smerten ved uttaket. Det er klart det er vondt, men ikke verre enn at vi damer klarer det! For meg kjentes det ut som veldig sterke menssmerter eller kramper, men jeg vet at det oppleves ulikt for alle. Jeg har hørt om flere som sier at de ikke syntes det var spesielt vondt. Du får smertestillende og avslappende. innsettingen kjenner du ingenting til, DET kan jeg garantere :D Uansett - det er verdt ALT!! Lykke til!

Og takk for lykkeønsker fra dere andre også, jeg skal nok holde dere oppdatert! :4klover:


#202

Carisma sa for siden:

Fødselen vil nok uansett bli verre.. :D


#203

Bøtt sa for siden:

Ja jeg har født før jeg, så ingenting er nok verre enn det, men dette er liksom en annen ting.Litt annerledes når enn må gjennom dette for å bli gravid ,ikke morsomt i det hele tatt:nei:.!
Så smertene skal nok gå greit men er ikke kjekt å gå gjennom dette for å bli gravid:nei:


#204

Bøtt sa for siden:

Takk:love:

Ja det er nok verdt det og smerte takler jeg :)Men litt skummelt når enn ikke vet så mye om det :ja:Så ser frem til å bli innkalt.

Spennede:)


#205

Harmoni sa for siden:

Hei:)
Først av alt vil jeg bare si Lykke til til alle sammen, blir veldig spennende å følge dere:)

Vi har vært gravide en gang som endte i en dødfødsel for 3 år siden. Siden dengang har vi prøvd å prøvd og ingenting skjedd. Vi har vært inne til prøverør, ett uttak 2 innsettinger og et avbrutt. Har gått ned 12 kg med lavkarbo siden jul og skal ned enda 6 før vi skal inn igjen til høsten, regner med det blir i august :)

Prøver masse alternativt, maca, hvetegress healing osv, alt for å få kroppen i balanse. kanskje lettlurt men uansett verdt å prøve i venten på en liten prins eller prinsesse:)

Ha en flott dag

  • Harmoni -

#206

dakota sa for siden:

Hei!
Kjekt at det er andre prøverørere er :) Ønsker deg lykke til videre i prosessen! Og jeg er enig med deg - man prøver alt for å lykkes og så lenge det ikke skader, er det jo bare å kjøre på med maca og healing og hva det skal være :p


#207

Catwoman sa for siden:

Åååh, jeg er så spent på alles vegne her!
Sønnen min er 9 år nå og skulle ifølge alle leger aldri vært født...
Har historikk med masse cyster, svulst og graviditeter utenfor livmor. Men jammen ble det ikke ett lite under på meg også!
Flere enn han ble det ikke, men kjenner at det "skrangler" i eggstokka når jeg leser her ;) Ønsker alle sammen lykke til :suss::heia:


#208

Bøtt sa for siden:

Så flott cattwomen:heia:
Takk for det:klem:


#209

Bøtt sa for siden:

Hvordan går det med deg dakota?
Og dere andre her inne noe nytt:)


#210

Klara sa for siden:

Ikke noe nytt fra meg i hvert fall. Driver og venter på at mensen skal komme :( Bare negative tester, og den sedvanlige "mensenfølelsen". IKM i dag.

Hva med deg, Bøtt?

Og dere andre? Jeg er også spent på å høre nytt fra dere!


#211

Bøtt sa for siden:

Uff ja kjenner den følelsen...tester på tester...så kommer mensen.Nei ingenting nytt her ,venter på brev fra sykehuset jeg hvis gyn.har sendt videre papirene mine da.Det tror jeg hun har gjort så venter i spenning.


#212

Klara sa for siden:

Vet du ikke om hun har gjort det? Ring og hør på tirsdag!
Spennende, da! Men husk at det kan ta en stund før de hører fra seg.


#213

Bøtt sa for siden:

Ja alt tar tid:D


#214

Klara sa for siden:

Kjedelig med uregeligmessig syklus!

Jeg fikk god hjelp av å bruke fertilityfriend.com, gratis program som analyserer syklusen din, og holder styr på alt sammen.

Anbefales egentlig til alle, men spesielt de med ustabil syklus!


#215

Cho sa for siden:

Takk for tipset:klem:


#216

Klara sa for siden:

Bare hyggelig, Rufus.

Jeg begynte å bruke den da vi startet prøvingen, så jeg har nå ca 2,5 år med data :geip: Hadde med utskrifter da vi var på IVF-klinikken, ganske praktisk :stortsmil

I perioder har jeg også betalt noen dollar for VIP-versjonen. Det koster ikke så mye, og gir flere muligheter. Dersom det er noen her som temper, så er programmet gull verdt!


#217

dakota sa for siden:

En liten oppdatering fra vest: lørdag (altså en uke etter innsetting) fikk jeg blødninger så kraftige som jeg aldri har hatt de før, og de er like sterke enda. Men fortsatte å ta medisiner som vanlig og ringte klinikken idag. De synes det er rart og uvanlig med så kraftige blødninger nå og mener at det KAN være noe blodoppsamling eller noe annet som forårsaker blødningene. (Det er jo bare 3 uker siden forrige mens). Med andre ord mener de at det fremdeles er håp og vil jeg skal fortsette medikament-regime frem til testen på fredag. Jeg for min del føler meg helt nøytral, merkelig nok. Kjenner jeg veldig nøye etter og er helt ærlig med meg selv, er jeg verken optimist eller negativ. Det er like bra, så blir det ikke den største nedturen hvis testen er negativ på fredag. :ja:


#218

dakota sa for siden:

Ny oppdatering: har testet negativt idag. Jeg trodde jeg var forberedt, men fikk meg likevel en liten knekk da det hardt og brutalt sto "ikke gravid" på testen :( Knekken ble ikke mindre da klinikken sa at de har stengt i juli og at vi dermed må vente til august/september før neste forsøk. Jada, jeg vet det ikke er lenge til og tiden går fort og alt det der, var bare så innstilt på å komme igang nå. Dessuten er jeg jo fylt til randen av hormoner akkurat nå, så jeg antar jeg ser litt lysere på det meste nå når jeg har sluttet med piller og herket er ute av kroppen min igjen :D


#219

Bøtt sa for siden:

Uff da Dakota det var veldig trist, hadde håpet på at det var positivt hos dere nå ....uffameg ,skal vist ikke være enkelt.Sender deg masse gode tanker:klem::suss:


#220

Klara sa for siden:

Det var leit å høre, Dakota!

Men jeg mener at det ikke er over før det er over. Kjennes kroppen som vanlig før mensen?

Vi venter også til aug/sep pga sommerferien, det føles evig lenge til!


#221

dakota sa for siden:

Takk for det :)

Siden jeg har hatt kraftige blødninger en ukes tid nå, er vel det et tydelig nok tegn, tenker jeg. Mensen skal jeg jo ikke ha før neste uke, men syklusen min er så rotete pga medisineringen nå at det ikke er godt å si når det kommer :) Merker ingenting på kroppen nå, bortsett fra litt ømme bryster. Kan ha med medisinene å gjøre. Pleier ikke å ha det i forb med mensen.

Vi får nok bare smøre oss med tålamod og heller nyte sommeren :)


#222

Carisma sa for siden:

Er testen 100% sikker da? Jeg testet negativt noen uker etter jeg tydeligvis var blitt gravert.... :rolleyes:


#223

Klara sa for siden:

(Jeg måtte telle litt) Er det ikke bare 12 dager siden innsett? Kan jo være for tidlig å teste. :ja:


#224

dakota sa for siden:

Hehe, den er vel ikke HELT 100% sikker nei :D

Skulle med rett testet imorgen, da er det 14 dager siden. Men orket ikke vente lenger... Jeg er klar over at en dag til eller fra kan spille en rolle. Så inntil videre oppfører jeg meg som om jeg er gravid, og tar en ny test imorgen. Har nettopp bestemt meg for det og det føles riktig. Men spl på klinikken var jo ikke spesielt optimist siden jeg har blødd så lenge... Men tester igjen imorgen så får vi se :)


#225

Klara sa for siden:

Skjønner godt at du ikke orket å vente lenger, altså!
Det kan jo være at en av to ikke klarte seg, og at det er årsaken til blødningen. Og har hørt at egg noen ganger fester seg litt senere enn vanlig, når det er assistert befruktning. Derfor mener jeg det ikke er over før det er over :smile:

Krysser fingrene for testen i morgen!


#226

dakota sa for siden:

Etter å ha fulgt magefølelsen min OG blitt inspirert av dere, testet jeg meg imorges. Og gjett hva det sto??!! GRAVID!!!!! Jo, det er helt sant! Gubben og jeg sto på badet og snufset og tørket tårer og kikke igjen og igjen på pinnen kl 0530 imorges :lol::lol: Det ble ikke mye søvn etterpå, vi var jo helt oppspilte :D Så nå sitter jeg her og er GRAVID! Det er ikke til å tro at vi skal være så heldige IGJEN! For en dag - for en helg - for en uke - FOR NOEN MÅNEDER dette blir :stortsmil:w00t:

Håper dere alle følger mitt eksempel snarest :klem:



#228

Klara sa for siden:

Fantastisk, Dakota! Hurra hurra!
:lol:

Og da må jeg jo røpe at jeg også er GRAVID! Fikk en svak strek i går, og tydeligere i dag! Ukeindikatoren sa 1-2 (3-4) uker, mens FertilityFriend sier 5 uker :roert: :spent: :meditere: (en del følelser på gang her...)

Vi har blitt gravide helt på egenhånd, takket være lavkarbo :love:

Skriver under på oppfordringen din, Dakota!


#229

Bøtt sa for siden:

Åh i helv...er det mulig:heia:

Gratulerer til deg også Klara det er jo fantastisk:heia:

Så deilig det må være:heia:


#230

Klara sa for siden:

Tusen takk, Bøtt! Det må være våren og lyset som har gjort oss mer fruktbare :lol:

Så da håper jeg det gjelder for deg også!

Det er helt vidunderlig! Jeg glemte det i en halvtime nå, kom på det igjen og gliste som en tulling :geip:


#231

Carisma sa for siden:

Fem uker siden, da var det vel fullmåne omtrent? ;) Tror månen påvirker mer enn vi vet jeg.


#232

Bøtt sa for siden:

Herlig :heia:


#233

Klara sa for siden:

Det kan godt hende, Carisma! I hvert fall flere enn vanlig som ble gravide på prøverlistene på mammanett :smile:


#234

Carisma sa for siden:

Jeg er overbevist om at min sykehus runde denne uka er påvirket av fullmånen, for det hele begynte jo onsdag kveld :rolleyes:


#235

Klara sa for siden:

Oj, hva har skjedd?



#237

Klara sa for siden:

Oj, det hørtes dramatisk ut, men bra at det så bra ut!

Måtte lete litt etter vennesøknadsknappen, tror jeg har fått sendt avgårde en slik en :smile:


#238

dakota sa for siden:

Takk alle sammen og gratulerer Klara!!! Fantastisk - heldige oss :p

Jeg lever i en boble idag, har gått rundt med testen i lommen :o i hele dag og tatt den frem og kikket med jevne mellomrom. Det er akkurat som om jeg må dobbelsjekke at jeg ikke har lest feil, at jeg ikke har oversett et "IKKE" foran "GRAVID" :D

Skal bli spennende å følge dere alle sammen :)


#239

Klara sa for siden:

Tusen takk! Ja, heldige oss!

Hi hi, skjønner veldig godt hva du mener! Har sett på testene igjen og igjen, og jeg blir like glad hver gang :roert:


#240

Imp sa for siden:

GRATULERER Klara, Dakota og dere andre som har klart det. Fantastisk!! Ingen vet bedre enn oss som har strevd med å bli gravide, hvor fantastisk det er å teste positivt. Jeg husker jeg testet, klar blå strek, men jeg klarte pinadø ikke å se den. Er det heeelt sikkert da? Nei..den er da litt svak? Det er sikkert bare tull. Dro på legekontoret med urinprøve, og joda, gravid...fantastisk, uvirkelig følelse.

Kos dere med månedene fremover og redebygging. Og så oppfordrer jeg til å starte gravidtråder hvor dere skriver om hvor lett (og bra) det er å spise lavkarbo under graviditeten. ;)


#241

Klara sa for siden:

Du er vel skjønn, Imp!
Det var faktisk din signartur som motiverte meg til å virkelig satse på lavkarbo, da jeg snek rundt her uten bruker, for du hadde to helt klare bevis på at lavkarbo funker mot PCOS! Så tusen, tusen takk for det :blomster:

Det føles ganske så uvirkelig nå, og så er jeg litt stressa fordi jeg synes strekene var så svake... Men som de sier: En strek er en strek! :lol:

Når jeg får summet meg skal jeg oppdatere bloggen min, og skal fortsette å skrive om lavkarbo og PCOS. Men nå også svangerskap!


#242

dakota sa for siden:

Du inspirerer både her og på et annet forum jeg kjenner deg fra ;) Takk for det!

Jeg lurer på hvordan det blir med lavkarbo fremover. Ikke det at jeg har planer om å kaste meg over karbene fordi jeg er gravid, men jeg går jo ikke ned noe særlig i vekt selv om jeg spiser lite karber og mye fett. Er spent på hvordan vektøkningen blir fremover. :rolleyes:


#243

Imp sa for siden:

Hihi, så gøy da. Er du dakota der også?

Jeg gikk opp de obligatoriske 12 kiloene sist, selv om jeg spiste lavkarbo. MEN da var jeg ikke kjempestreng, jeg ga vekk livsstilen når vi var borte på besøk. og vi er i perioder mye borte, 1-2 ganger i uka. Da kan det bli mye hvis man spiser både middag og dessert feks.
Optimalt sett burde jeg jo ha gått ned istedet. Var 81 kg i utgangspunktet og gikk opp til 93. Men de gikk fort av igjen etterpå.


#244

Carisma sa for siden:

Jeg har gått opp 16 kg nå (vært oppe i 17,5, men gikk litt ned igjen). Men mye vann da.... Har forsøkt å leve fedosnk, men var veldig mye kvalm første halvdel så det gikk så som så.


#245

Cho sa for siden:

Gratulerer så masse Dakota og Klara med spiren i magen deres:blomster:


#246

Klara sa for siden:

Tusen takk, Rufus :klem:


#247

dakota sa for siden:

Takketakk :D


#248

Harmoni sa for siden:

Gratulerer dere som er gravide, for et mirakel. Fortsatt klare syn på at lavkarbo er bra for kroppen:=)

Dere som skal inn på prøverør i aug/sept, hvor får dere behandling?


#249

Klara sa for siden:

Tusen takk, Harmoni!

Lavkarbo :love:


#250

Cho sa for siden:

Bare koselig det:klem:


#251

Cho sa for siden:

Bare hyggelig det:blomster:


#252

Harmoni sa for siden:

Mangler 5 kg til August, de SKAL av. BASTAAAA

trener dere mye i tillegg til lavkarbo?


#253

dakota sa for siden:

Jeg trene ikke, men går turer i skogenmed hundene mine. Regner ikke med det blir de store fysiske utskeielsene de neste 9 mnd :D


#254

Klara sa for siden:

Da er jeg nok desverre tilbake som prøver.

Gleden ente i SA i går :(


#255

Bøtt sa for siden:

Uff da Klara det var synd ....:(:(:(god :klem: fra meg...


#256

Cho sa for siden:

Huff Klara det var veldig trist å høre:(
Stor :klem: fra meg.


#257

Klara sa for siden:

Takk for klemmer! :klem: Vi prøver igjen, og håper at det går bra neste gang!


#258

Cho sa for siden:

Lykke til med prøvingen igjen:heia:
Håper du fort blir gravid igjen:klem:


#259

Klara sa for siden:

Takk, det håper jeg også! :klem:


#260

dakota sa for siden:

Huff, så trist :( Håper det går bra med deg og at dere får det til neste gang :klem::goodluck:


#261

Tonje85 sa for siden:

Hei. Kan jeg få lov til å slenge meg på her?

Jeg er ei jente på 26 år som bor i Oslo og har prøvd lavkarbo flere ganger før og gått ned, men gått alt opp igjen hver gang jeg har sprukket. Tenkte nå å prøve en gang med lavkarbo lite, altså kutte ned på poteter, pasta, ris og sukker. Så får vi se hvordan det går. Jeg burde i alle fall kvitte meg med 10 kilo som her kommet på de siste årene.

Jeg vet ikke helt om jeg kvalifiserer til å kalles en prøver. Jeg sluttet på p-piller rundt juletider og vi hadde tenkt å begynne å prøve nå etter sommeren, men så skal samboeren min studere et år til, så da kommer vi ikke til å begynne å prøve skikkelig før om et år kanskje, men tenker sånn at dersom det skjer så skjer det. Jeg håper virkelig at det bare skjer, for min store frykt er at vi skal begynne å prøve og ikke få det til. Tenker derfor at jeg må prøve å gå ned litt for å være så godt rustet for å bli gravid som det går an.

Hva spiser dere i løpet av en dag? skulle så gjerne blitt litt inspirert.


#262

Bøtt sa for siden:

Velkommen Tonje 85 :heia:

Herregud jeg er også blitt gravid !!!
En uke for sein mens her tok test for en uke siden men den var negativ tok i dag og den var positiv!


#263

dakota sa for siden:

Bøtt!! Gratulerer så mye!!! :lol::lol:


#264

dakota sa for siden:

Velkommen til oss, her kan du så klart får være :D

Min dagsmeny kan se omtrent slik ut:
Frokost: bacon + egg + litt revet ost + majones
Lunsj: middagsrester
Middag: tomatsuppe med egg, en klatt rømme, parmesan, og noen lavkarbopølsebiter
Snacks: baconchips, noen ruller med ost og røkelaks, cottage cheese med kanel og en ørliten dæsj syltetøy :o, lavkarbomuffins, atkinsbar.

Jeg ligger et sted mellom 20 og 50 karber pr dag og er egentlig fornøyd med det nå når jeg er gravid :D


#265

Carisma sa for siden:

Det kan være lurt å begynne med å se på hvorfor du har sprukket tidligere. Stress? Dårlig planlegging? Sosialt press? Trøst?
Så er du mye bedre forberedt til ny runde.


#266

Catwoman sa for siden:

Gratulerer kjære Bøtt!! Nå er jeg virkelig glad på dine vegne her :love: Krysser alt som krysses kan for at dette går bra :suss::heia:


#267

Bøtt sa for siden:

Tusen takk dere:love:
Jeg er så glad,bare alt går bra nå fremover så :heia:Har ventet så lenge på dette:love:


#268

Tonje85 sa for siden:

Trøst er det bestandig. Er en helt forferdelig trøstespiser. Det er mye derfor jeg trenger å gå ned noen kilo nå. Ellers har jeg syntes det har vært veldig vanskelig å ikke kunne spise forskjellige ting og har tenkt at jeg kan spise alt, bare jeg ikke spiser så mye av det. Men sånn funker det ikke desverre.

Jeg har nok også vært alt for streng med meg selv når det gjelder hva jeg har kunnet spise, noe som har gjort at jeg tenker på mat absolutt hele tiden og prøver å finne erstatninger for det jeg har lyst på. Denne gangen skal jeg prøve å ikke vær fullt så streng, og heller ta tiden til hjelp. Den gangen jeg gikk ned masse med lavkarbo var jeg ikke streng i det hele tatt, kuttet bare ut potetgull, brus, sukker, potet, og til en viss grad pasta og ris. Jeg spiste fullkornsbrød og knekkebrød og sånn.


#269

Catwoman sa for siden:

Blir jo helt "verpesjuk" her ;) Min gutt er jo ett lite under, og det ble aldri flere barn på meg. Nå håper jeg det blir noen "barnebarn" snart! Älsklings døtre er jo voksne :p
Gleder meg til å følge deg videre Bøtt! Du har virkelig en spennende tid foran deg :suss:


#270

Nutta sa for siden:

Hei :) da titter jg innom jeg også. Vi har akkurat nærmet oss sluttfasen i utredningen. Jg har PCOS og sliter med å få eggløsning som følger av det. I tilleg har jeg vært veldig overvektig, men jg nærmer meg sakte men sikkert målet :) I August (fikk time idag) så skal mannen igjennom en biopsi i bitestikkelen fordi det er påvist null svømmere på begge prøvene. Finner de noe levende der, så setter vi igang med prøverør -altså ICSI :) Vi er utrolig spente, men samtidig så er det veldig skummelt.

Så nå er vi begge innstilt på lavkarbo hele sommeren og høsten, å se om vi kommer oss enda mer ned i vekt. vil jo være så sunn som mulig når vi skal prøve å bli foreldre :D


#271

Netti1985 sa for siden:

Jeg å slenger meg på her! Jeg skal begyne på pergo time neste gang jeg får mensen, alltså juni.. Er ganske så spent på om det fungerer på oss.. Håper det skjer et mirakel innen di 3 måndnene vi skal prøve di.Fungerer ikke di så skal jeg videre til haugesund å sjekke om egglederne er tette.. Er dem det blir det prøverørs:mad: gruer meg.... men får håpe på det beste..

Går på lavkarbo og har gjort det siden 30 mai, å har gått ned 3 kg. Går sagte men sikkert ned, men er gla jeg bare går ned...


#272

dakota sa for siden:

Velkommen, Nutta og Netti1985! Håper å få se at dere også lykkes :4klover::4klover::goodluck:


#273

Nutta sa for siden:

takk :D


#274

Cho sa for siden:

Velkommen så masse Nutta og Netti1985!


#275

Klara sa for siden:

Bøtt, så fantastisk!!!

Gratulerer så mye :heia: Nå ble jeg skikkelig glad!
Masse lykke til med svangerskapet :klem:


#276

Oktober sa for siden:

Hei, dere :)
Jeg er ny her men prøver og prøver ;)
Er i gang med prøverrørsbehandling for søsken. Tenkte lavkarbo kunne få meg litt ned i vekt og redusere pcos-symptomer så neste forsøk lettere kan lykkes. Blir så inpirert av å lese om dere som merker forskjell og som faktisk blir gravide!


#277

Cho sa for siden:

Velkommen og masse lykke til:blomster:


#278

dakota sa for siden:

Velkommen! Her er vi flere med kompetanse på prøverør, så er det noe du lurer på eller vil dele er det bare å kjøre på! :D


#279

Bøtt sa for siden:

Tusen takk Klara:)

Fikk innkallese til samtale ang prøverør dagen etter jeg tok testen.merkelig hvordan det fungerer du.:DDenne mnd har vi slappet helt av,og da skjedde det:heia:Så slapp vi det,bare alt går bra,vi måtte ha ventet til oktober.

Lykke til du også Klara:klem:


#280

Klara sa for siden:

Så bra at dere slapp å vente helt til oktober, da! :ja:

Pga av SA'en må vi vente til august, men det er helt greit nå. Jeg har også et håp om å få det til på egenhånd, men kommer ikke til å prøve veldig lenge :smile:

:klem:


#281

Cho sa for siden:

Håper dere lykkes i august og at dere klarer det på egenhånd:klem:


#282

dakota sa for siden:

Da må jeg dessverre fjerne tickeren min og gruppen for en stund. Var på UL idag og fikk bekreftet det jeg fryktet, jeg er ikke gravid. Har hatt en SA et sted på veien, aner ikke når. Men vi prøver igjen til høsten, imellomtiden ønsker jeg dere andre lykke til videre og håper å komme sterkt tilbake til høsten!


#283

Klara sa for siden:

Så leit å høre, Dakota! :klem:


#284

Cho sa for siden:

Det var sikkelig leit å høre, Dakota:klem:


#285

fremtid sa for siden:

hiver meg på her...Jeg har holdt på med lavkarbo i 2 mnd og også vært prøvere i 2 mnd. Tok ut spiralen samtidig med oppstart av lavkarbo..Mensen kom for 2 dager siden og har nå hatt mensen 2 ganger etter at spiralen ble tatt ut, håper vi klarer det til neste eggløsning...Han har ingen barn, jeg har 2 fra tidligere forhold, Jente på snart 5 år og gutt på 7 år. Kryss fingerer og tær for oss...Vi vil, vi vil, håper vi får det til.


#286

Bøtt sa for siden:

Uff uff uff ,dette var skikkelig leit å høre dakota:(Uff det må være helt forferdelig ,sender deg mange gode tanker og håper dere lykkes til høsten:klem::klem::klem:


#287

dakota sa for siden:

Tusen takk, alle sammen. Det går egentlig bra nå. Men det er klart at selv om jeg hadde på følelsen å ikke være gravid, var det hardt å se den tomme livmoren min på skjermen. Men nå bare håper jeg mensen kommer kjapt slik at jeg kan starte på medisiner ved mens nr 2, i august, og så innsetting igjen. Vi får bare stå på og det må dere andre også! God sommer :D


#288

Bøtt sa for siden:

God sommer til deg også dakota:klem:


#289

Maika sa for siden:

Hei jenter. Har vært innom her og lest en del. Fant ut det var på tide jeg sa noen ord også. Vi er også prøvere, har mistet 2 ganger nå, og 2 gangen jeg mistet var jeg hos en privat gynekolog. Da begynte ting å skje gitt. Han sa jeg har PCOS og insulinsesistanse og mener det er derfor jeg mistet. Han har satt meg på 500mg x 4 metformin og jeg har nå vært gjennom 2 pergo kurer. I går satte vi en eggløsningssprøyte så nå krysser vi fingre og hopper i høyet og koser oss. Jeg lever på generell lav karbo. dvs jeg teller ikke. Vekten går veldig sakte men den går da rette veien så jeg klager ikke. Min kjære lever også på lavkarbo men han spiser av og til litt høykarbo også da han har en svært god forbrenning.


#290

Bøtt sa for siden:

Hei Maika :)

Velkommen hit og masse lykke til:klem:


#291

Cho sa for siden:

Velkommen til oss Maika og masse lykke til:heia:


#292

Noenkiloformye sa for siden:

Hei hei :)
Jeg har nylig begynt med lavkarbo igjen, og er prøver. Ønsker å f"finne noen å snakke med", så da slenger jeg meg like godt på denne tråden :)
Har vært prøver i 2 år neste måned. Ustabile sykluser etter p-piller, og stress,gjorde at jeg ikke ble gravid før godt over 1 år var gått. Mistet da 6 uker på vei. 2 måneder etter var jeg gravid igjen, men måtte ta abort i uke 15 fordi babyen var for syk til å overleve. Svangerskap er for meg en meget negativ ting. Kvalme som ikke slapp taket og redsel for å miste er det jeg forbinder med svangerskap. Nå håper jeg at et lavkarbo kosthold vil hjelpe meg til å møte svangerskap med et mye bedre utgangspunkt.

Så, hei hei til dere her inne :)


#293

Klara sa for siden:

Hei, og velkommen til oss!

Så leit å høre at du har hatt en så tung prøverprosess! Får håpe lavkarbo kan hjelpe på de ustabile syklusene, og at neste svangerskap går som det skal.


#294

dakota sa for siden:

Velkommen! Her finnes kompetanse på litt av hvert innen temaet så du må bare bruke oss for det vi er verdt hvis det kan hjelpe :) lykke til videre!


#295

Bøtt sa for siden:

Velkommen hit og masse lykke til Noenkiloformye:)

Uff det var en fæl prøveperiode dere hadde hatt :klem:


#296

Femella sa for siden:

Her vil jeg og være med!
Vi har prøvd i 1 1/2 år nå, uten å lykkes. Har 2 gutter fra før på 3 og 5 år, har ikke vært hos legen enda... men det er vel neste skritt. Starter med ketolyse nå. Har også en stressende hverdag med småbarn, jobb og tidsklemme... så vi har besluttet at jeg slutter jobben, kanskje det også kan være en positiv faktor.
Selv om det kan innebære at mannen min ikke får pappa-permisjon ... men det er en annen debatt...


#297

Bøtt sa for siden:

Velkommen hit Femella:)

Lykke til med prøvingen:)


#298

Cho sa for siden:

Velkommen hit og masse lykke til:heia:

Huff så fæl prøveperiode dere hadde hatt:klem:


#299

Cho sa for siden:

Velkommen så masse og lykke til:klem:


#300

Noenkiloformye sa for siden:

Takk takk :)
Er mye å lære seg her. Forbereder meg på å lage brøderstatninger, for jeg er grundig lei av egg nå ^^
Merker at jeg sliter litt med dietten nå, for jeg er satt ut av trening pga en skade. Det føles bedre å være på diett når jeg kan være aktiv samtidig. Men får jo god tid til å trene bekkenmusklene i alle fall :)


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.