vaskeklut sa for siden:
Ny måned, nye muligheter!
Åh, jeg oppdaget akkurat hvor svak jeg er. Løfta sykkelen min ned i kjelleren, og jeg er helt gåen i armene :o jeg er en pingleklut :D
vaskeklut sa for siden:
Ny måned, nye muligheter!
Åh, jeg oppdaget akkurat hvor svak jeg er. Løfta sykkelen min ned i kjelleren, og jeg er helt gåen i armene :o jeg er en pingleklut :D
Nupsida sa for siden:
Nå har jeg snaaart gått ned 15 kilo! :D
christine76 sa for siden:
Jeg savner å gå ned i vekt. Det var mestringsfølelse i å gå nedover. Vet jo at det er bra å klare å holde vekten og sånn også, men det gir ikke samme følelsen altså. Og så har jeg vel erkjent at jeg bør gå ned noen kilo til, men jeg har ikke helt motivasjon for å gjøre noe med det. Jeg spiser jo alt lavkarbo, og er for det meste i ketose, selv om jeg går litt inn og ut. Og jeg trener ca to ganger i uken. Så det er liksom ikke så mye mer jeg kan gjøre uten at det skal bli masse styr med det, og det gidder jeg ikke akkurat nå altså.
Vel, fokusere på noe kjekkere. Det er fint vær ute og nydelige høstfarger. Og om under tre uker så skal jeg en langhelg til London og shoppe klær til den nye og mye mindre kroppen min :)
Anarko sa for siden:
Jeg lot være å veie meg i helgen. Har derimot bestemt meg for å veie meg neste gang jeg er i sogn :)
Nupsida sa for siden:
Når jeg har gått ned 15 kg, (700 gram igjen) Skal jeg feire med en skikkelig kebab har jeg bestemt meg for! (Uten brød å mais selfølgelig), Gleder meg :D
sistegang sa for siden:
Jeg sliter med motivasjonen for tida. I går blei det litt smågodt ( ca 10 biter) og ei hvetebolle. Jeg veit det er galt, og blir skuffa over meg sjøl. Skal jeg ikke legge på meg igjen, kan jeg aldri seinere i livet kjøpe smågodt uten om helt spesielle anledninger.
Du er ikke alene sistegang. Her var det riktignok fremdeles lavkarbo da, så med en sukkerfri sjokolade og en halv pose sukkerfri jelly beans så gjør det litt mer vondt i magen enn i samvittigheten. Er allikevel veldig misunnelige på alle dem her inne som visst ikke føler noe behov for snoping og søtsaker og småspising lenger etter at de begynte på lavkarbo. Jeg er IKKE en av dem.
Har spist litt bringebær med fløte til dessert etter lunsj i dag, men hører allikevel en atkinsbar som roper på meg nede fra kjøkkenskapet.
Zillah sa for siden:
Eg har no kjend meg skikkeleg unormal, eg, som ikkje har lyst på godis i det heile tatt. Verkeleg. Eg syns "alle" pratar om det, om å tenke på det, finne alternativ, kva dei har spist av det, og om å sprekke (litt eller mykje). Eg syns eg har vore heilt sær som ikkje har følt for det i det heile tatt. Klager ikkje eigentleg, det er jo frigjerande. MEN det de kan vise til som eg ikkje kan, er jo vektnedgang!!! Eg har 5 kilo på 5 månader eg, så så mykje har det hjelpt meg å ikkje snope :rolleyes:
Anarko sa for siden:
Jeg har ikke snopa. Men det er alltids andre ting jeg har lyst på, som skikkelig pizza og lasagne. Og kebab.
Men jeg holder meg unna :)
Helgen på sunnmøre ble litt utskeielser med litt sauser, og noe stroganoffgryterett. Men jeg tenker det kunne vært verre. Så jeg tar meg heller inn igjen denne uka :)
Skjønner veldig godt at det er frustrerende Zillah. Du går jo nedover, men skjønner godt at det føles langt igjen når det ikke går fortere enn det. Har dessverre ikke noen gode råd til deg da. Jeg går heller ikke ned i vekt med dette kostholdet, og har jo "jukset" når jeg gikk ned i vekt føler jeg nesten.
StineH sa for siden:
Jeg har noen dager der jeg har lyst på ALT!
Men som regel har jeg ikke lyst på noe annet enn det som er lov..
MEN så er vi jo bare to stk i huset, og mannen er jo også på lavkarbo, så alt som KAN spises som finnes i dette huset er lov.. Så da blir det vanskelig å sprekke....
Timiane sa for siden:
Jeg sliter med motivasjonen for tiden. Mye god mat jeg har lov å spise, men så skeier jeg ut, og det gjør meg bare frustrert og sint på meg selv.
Skal til psykolog i morgen... Hadde vært mere fornøyd om jeg hadde klart å holdt dietter og gjort noe som er bra for megselv...
Imorgen er en ny dag... mye muligheter..
brud2010 sa for siden:
Heihei! Jeg vil også være med her!:-) Kort historie: har tidligere gått ned 26 kg på ketolyse, men etter en sykdomsperiode så raste jeg opp igjen og la på meg 39 kg skremmende fort.... Så nå skal jeg altså ned 39 kg, og jeg gjør det ved å følge Lindberg/lavkarbo/mat med lav GI kombinert med trening. Dette skal for meg bli en fullstendig livsstilsendring - altså jeg skal alltid leve sånn. Om det så tar 2 år å komme meg ned til idealvekta, så er det helt greit. Men denne gangen skal jeg bli der. Jeg har holdt på i 2 og en halv uke, og begynner å merke de positive effektene av lavkarbo. Har gått ned 4,5 kg. Trener minst 4 ganger i uka, det føles helt fantastisk!! Lager fantastisk mye god mat, og er topp topp motivert og lykkelig over å ha begynt!!! Jeg trener såpass mye nå, at jeg har bestemt meg for at siden dette er en varig livsstilsendring - så er det helt ok å kose seg hvis jeg blir invitert bort en gang i ny og ne. Da skal jeg IKKE ha dårlig samvittighet, for det gjør det bare verre. Det var kort om meg og mine mål:-) Jeg vet ikke helt hva jeg kan forvente meg ang hvor raskt dette går osv, så jeg synes det er vanskelig å sette meg delmål. Tar gjerne i mot tips der:-) Kanskje lurt å sette seg delmål i antall cm....?!
Timiane sa for siden:
Jeg har langsiktige og kortsiktige mål. Begynte med månedsmål. Nå har jeg meldt meg på en tråd: gå sammen ned i vekt til jul.
Jeg går hos psykolog og får mange godt tips der. Det viktigste for meg er; å sette meg mål jeg kan klare, premiere meg selv og være stolt av det.
Lykke til brud2010:)
vaskeklut sa for siden:
Brud2010: Velkommen skal du være! Vi klarer disse kiloene sammen :)
Når det gjelder motivasjon, så bruker jeg å sette meg delmål. Jeg bruker å ha fem kilo i slengen, og så har jeg en haug klær i forskjellige størrelser som jeg prøver litt etter litt og som etter hvert passer og blir for store. :D
Hovedmotivasjonen min er faktisk ei bukse jeg har hengt på veggen! Da jeg virkelig bestemte meg for å begynne å gå ned i vekt tok jeg favorittbuksa fra de slanke dager og hengte den opp på veggen. Så får den henge der fram til jeg kan bruke den igjen ;) Det er en motivasjon, for jeg ser den jo hver eneste dag, mange mange ganger om dagen.
brud2010 sa for siden:
Takk for velkomsten, og gode råd til delmål! Har nok litt lett for å sette meg for store mål, også blir jeg utålmodig når det ikke går. I dag ble jeg skikkelig fysen på noe godt når jeg var ute..... hjelp... men jeg gikk innom en innvandrerbutikk og kjøpte linser, så nå skal jeg lage meg en deilig linsesuppe i stedet for. Saken er jo den at jeg faktisk er sulten, så hvis jeg får i meg noe sunt så slipper det søtsuget taket.
Nupsida sa for siden:
Denne pizzaen er noe av det beste jeg har smakt! Anbefaler alle å prøve denne! :D
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27866
Anarko sa for siden:
I går var jeg på kino (Trolljegerne; very good) og kjøpte meg bacon og krydret med popcornkrydderene og spiste med god samvittighet for jeg spurte han karen bak kassa om det var ekte bacon; og jadda, det var det. MEN etter kinoen så sier en kompis til meg at han er helt sikker på at det er laga av mais. Fikk lyst til å saksøke kinoen. Så det i går ble altså min første og ikke en gang vitende sprekk :/ Heldigvis var det ikke så mye og jeg delte med mine kinokamerater. Men likevel! Har "heldigvis" en stygg hoste for tiden så etter å ha stressa hjem igjen i regnet fikk jeg en hostebye og kastet opp noe. Det gjorde selvsagt min tidligere bulimiske samvittighet mye bedre. Jaja, stakk i det minste ikke fingrene i halsen eller noe sånt tull. Men merkelig at noe sånt skal få deg til å føle deg bedre, selv om det er pga du er dårlig osv.
I dag begynte jeg i ny jobb; og den virker så langt kjempespennende! Jeg belønnet meg selv med en solid kebabsalat som var intet annet enn nydelig! De fleste lavkarboere ville vært veldig fornøyd med den, mye mye kjøtt og litt salat og en fet dressing oppå.
grotingeling sa for siden:
Dag 4 i november allerede gitt - hvor blir dagene av ????
HEI, har noen sett hvor det ble av de siste 4 dagene???:confused:
Så langt har november vært en liten nedtur.
Har sikkert mye å gjøre med at den siste uka i oktober tok helt nuven fra meg pga mye overtid, men også fordi jeg har gått opp 1kg siden veiedagen på lørdag og fordi denne uka så langt har vært nesten like hektisk som forrige uke :mad:
Normalt så bryr jeg meg ikke noe særlig om hva vekta viser i løpet av uka, men nå merker jeg at det faktisk påvirker humøret mitt :(
Ja vel, det er vann fra siste tante-besøk, ja vel så sitter det fast pga alt stresset forrige og denne uke - men nå er det nok, og jeg må anmode dette vannet om å forlate meg umiddelbart!!!!
Måtte bare få ut litt frustrasjon :rolleyes:
Mannen sa for siden:
Får vel skravle litt jeg også tenker jeg.
Er jo relativt fersk i denne lavkarbo-verden, men må nok si meg overrasket og motivert over hvor greit det faktisk går :) For første gang på flere mnd (og som det normalt sett går vinter og vår mellom) så snekret jeg meg en frokost, varm sågar. Og for første gang på mange år også matpakke. Det kjennes lettvindt ut, og etter 4 dager på lchf og dag 2 i ketose så virker kroppen faktisk ganske så pigg og "lett". Gleder meg til å fortsette på dette.
Ha en fin dag :)
Kolve sa for siden:
En liten hemmelighet er at det blir enda lettere framover :-D
Anarko sa for siden:
Lavkarbo er tingen :D I kveld skal vi kose oss med en kebabsalat. Blir sikkert en wraps eller to på kjæresten min, men jeg skal kun ha salat og kjøtt :)
Spich sa for siden:
Er ganske fersk på både forumet her og lavkarbo generelt, men må si meg veldig enig med Mannen!
Jeg er på dag 5 med lavkarbo, og merker stor forskjell allerede! Mer energi, sover bedre, mer utvilt om morgenen, ikke oppblåst i magen og full av vann i kroppen! Og det er tydelig at blodsukkeret mitt er mye mer stabilisert, tidligere var jeg skrubbsulten før lunsj på jobben, og hev i meg en stooor salat og ble stappmett, for så å bli sulten igjen etter et par timer. Jeg var kanskje ikke egentlig sulten, men da fløy vel blodsukkeret opp (eller er det ned?) igjen....
Nå er jeg mett lenge etter frokost, til og med når det er tid for lunsj, og jeg ender opp med å bare spise 1/3 del av det jeg spiste før under lunsj.
Nå ikveld lagde jeg lasagne etter en oppskrift jeg fant her inne, og det var jo knallgodt!! :)
Mannen sa for siden:
er syk med omgangssyke, så da er det ikke lite lett. har måtte ty til kjeks for å binde magen, men er klar for fortsettelse av lavkarbostilen :)
Spich sa for siden:
Jeg har laget pizza i kveld, med pizzabunn oppskrift jeg har funnet her inne, og det var knallgodt, akkurat like god som en "vanlig" pizza! Lurer på om det blir fast lørdagsmat :D
Nupsida sa for siden:
Jeg har seriøst bare levd på pizza den sist uka :O:O
Hihi, men det er jo sååå godt!
Spich sa for siden:
Ja, jeg ble virkelig overrasket, var ganske skeptisk når jeg lagde den bunnen.
Jeg hadde ikke bakepapir da, så jeg måtte legge den rett på panna. Hadde godt med olje på, men den satt likevel fast så jeg måtte skrape den av. Får kjøpe bakepapir før neste, så går det vel bedre :)
Hmm.. Har vært litt skeptisk til om pizzaerstatninger kunne være bra, men ser ut til at jeg må forsøke det. Nå har vi ingen middag planlagt til i dag, så kanskje om det ikke er noen pussige ingredienser som vi ikke har i huset.
Nå er det vinter i Bergen igjen. Tror jeg må ut og gå en tur i snøen litt senere. Men først må jeg roe magen litt, for jeg drakk litt for mye kaffe til frokost.
Bake nytt brød må jeg også gjøre i dag. Hadde jeg bare husket hvilken oppskrift her inne jeg brukte sist så hadde det vært greit. (har tatt noen måneder å spise det opp, jeg spiser ikke mye brød akkurat)
sistegang sa for siden:
Vi bruker oppskrifta "mitt aller beste brød".
sistegang sa for siden:
Velkommen til dere nye. Det er koselig å lese deres innlegg. Hjelper til med å finne gleden jeg hadde i begynnelsen igjen. For selv om resultatet mitt har vært strålende, har jeg gått litt lei. Og når jeg da tenker at sånn skal jeg leve resten av livet, blir jeg litt motløs akkurat nå for tida. Men jeg gir meg ikke.
Spich sa for siden:
Takk :)
Du ser at du skal leve med dette kostholdet resten av livet, må du det da? Skal man ikke innføre mer karbohydrater og mindre fett når man har nådd vekten min vil ha?
Jeg tror neppe jeg klarer å spise sånn resten av livet ihvertfall, noe karbohydrater må jeg nok ha. Men jeg er innstilt på dette kostholdet fram til jeg har gått ned det jeg vil. :)
Mannen sa for siden:
...back on track :D
Mye bedre idag, men merker at jeg har fått litt leddsmerter(?). Har ikke vært helt flink med vitaminer, men får hive i meg noen nå i kveld. Fikk gått meg en liten tur på en halvtimes tid, merker at kroppen er sånn halvveis i ketose(var i ketose, men siden jeg måtte ty til kjeks og drikke med litt carbs i for å få noe i kroppen) og derfor ikke orket den normale løypen jeg har gått. Er en litt bratt bakke som jeg idag måtte gi tapt i, som normalt går helt greit.
Men det kommer seg vel ;)
sistegang sa for siden:
Jo noen karber må innføres, men jeg må leve på lavkarbo tror jeg ellers vil jeg nok legge fort på meg igjen.
Kiro sa for siden:
Jeg har vært i familiebesøk i kveld, og skeiet virkelig ut med rabarbragrøt, brownies og kake. Selv om jeg var forberedt, og unnet meg selv denne dagen, så angrer jeg nå. Gruer meg til å gå på vekten i morgen. =(
Nupsida sa for siden:
Gaaad.. sliter skikkelig med motivasjonen nå får tiden.. har så lyst å bare ta en fridag!!
Heaven sa for siden:
Har snart nådd mitt første mål! Lurer på hvor mange kg ned neste mål skal være. Noen forslag?
Anarko sa for siden:
Har hatt en herlig helg! Snart er det arbeidsuke igjen, og jeg ser faktisk frem til det :) Har nettopp gaflet innpå med litt mer fausamør (middagsrester) og skal se film med min kjære :)
Håper dere har hatt en strålende helg folkens!
Anarko sa for siden:
Har forøvrig fått i meg så mye koffein i dag at jeg vurderer å gå i gang med å vaske badet... har allerede ryddet der og på kjøkkenet. Pluss vasket to maskiner med klær som jeg har hengt opp. 1 sukkerfri redbull og en del pepsi max gjør visst susen!
Heaven sa for siden:
Fausasmør? Hva er det for noe?
Anarko sa for siden:
Fausamør er også kjent som svinemør. Kongegod kjøttpølse! Minner meg om jul :)
Mankell sa for siden:
Kommer litt an på hvor mange kilo du veier nå, hvor mange du skal ned og på hvor lang tid. Bare du vet best hva som er mulig for deg.
Ser at ditt første delmål er 18 kg. Mitt første er bare 10 kg pluss 5 til til jul.
Uansett hva du velger så ønsker jeg deg lykke til videre. Du har vært veldig flink.
Nupsida sa for siden:
Da har jeg kommet halveis :D
Mankell sa for siden:
Kjempebra. Så flink du er!!
Nupsida sa for siden:
Takk takk : D
vaskeklut sa for siden:
Jeg er så lei av alt som heter pensum!! Åååh. grave seg ned
Anarko sa for siden:
Flink! :D
Sanney sa for siden:
ut på tur "buskerud rundt" igårkveld. kjenner at halsen blir mer og mer sår og hoven, huepine deluxe, øra tetter seg og gjør vondt og det sprenger til og med i overkjeven. bli sjuk er det jeg ønsker allermest akkurat nå, right...
og jeg har vært dårlig 3 ganger i år allerede, så jeg må vel karre meg på jobb.. klarer knapt svelge flytende føde/drikke, så jeg kan ikke ta smertestillende heller... jippi
Var på Kinsarvik og handlet i går. Kjøpte lavkarbopasta, yogi-te og atkinsbarer (noe de var nesten utsolgt for) og så kjøpte jeg to plater med sjokolade. Den ene var 100% kakao, og den andre var tilsvarende, bare med litt carob i. Og fy så vondt det smakte. Burde jo egentlig tenkt meg det når de er blottet for søtstoff. Men de blir ikke kastet, de er sikkert et utmerket utgangspunkt til å smelte sammen med litt cocosa, søtning og fløte og så blir det god sjokolade. Hvis det blir en suksess så kan jeg kanskje kjøpe sånt sjokoladesett neste gang jeg er der.
I kveld skal jeg på klubb for andre gang i mitt liv. Føler meg veldig voksen og etablert da. Men vi fant ut at vi traff hverandre alt for skjelden, så da prøver vi klubb-konseptet og ser om det hjelper. Blir kjekt å være med venninner, men det trigger også "hva skal jeg gjøre med hendene"-problematikken. Jeg har senebetennelse så jeg kan ikke strikke, og jeg regner ikke med å få servert noe snop som jeg kan spise. Så hva gjør jeg da med hendene mine mens vi sitter og prater?
Zillah sa for siden:
Slappar av, eventuelt held rund ein behageleg varm tekopp?
I syklubben vår er det berre nokre få som faktisk gjer handarbeid. Enkelte av oss har med eit strikketøy i ei veske som eventuelt vert tatt opp og vist fram, men vi gjer faktisk veldig lite med det, lol!
Dei andre snaskar kanskje litt av det som måtte stå på bordet, men eg har faktisk ikkje noko problem med å site og kose meg berre med tekoppen utan "noko attåt". Treng ikkje ha noko mellom hendene, skravla går mellom oss likevel, den!
:syklubb:
Koseleg med klubb, da! Vår klubb møtes altfor sjeldan.
Tror greien for meg skyldes litt at jeg alltid har strikket mye. Jeg pleide å strikke på bussen til og med før senebetennelsen kom. Så jeg er virkelig ikke vant til å sitte med hendene i ro. Men regner med at det går greit altså.
Zillah sa for siden:
Ah, ja da forstår eg. Eg har derimot aldri vore noko strikkedame. Klarer ikkje å strikke og gjere andre ting samstundes, eg. Det blir for avansert multitasking - kan ikkje slappe av m strikketøy og tv, til dømes, for eg må følge med og sjå på kvar maske så det ikkje går galt.
vaskeklut sa for siden:
Jeg skal snart på sykehuset for å få tatt gastroskopi jeg.. Kjenner jeg gruer meg ja! Iiih.. :(
:klem: Vaskeklut. Du har min fulle sympati, det er ekkelt altså!
Nupsida sa for siden:
Har kost meg med en kebab(uten brød å mais da selvfølgelig) idag, DET var lenge siden ja!
vaskeklut sa for siden:
Tusen takk! Det var ufint mens det sto på, men jeg hadde heldigvis fått både vival og spray i gapet. Og en snill sykepleier som strøk meg på ryggen da jeg brakk meg som verst. Det gikk jo greit, var ikke lengre enn 5-10 minutter heldigvis. Dog, jeg kan vel ikke akkurat tenke meg å gjenta det HVER torsdag :p Så nå sitter jeg igjen med sår hals og en stemme som kan utkonkurrere Bjarne Brøndbo :D Men skal bli godt å finne ut hva dette #"¤#% greiene i magen min er for noe.
Anarko sa for siden:
Hatt en fin helg folkens?
Jeg har storkost meg i dag på fridagen min. Fått men en ny lavkarbo venn. Hun sitter i kassa på butikken faktisk, og ved ren tilfeldighet så fant jeg ut at hun var lavkarbo, og omvendt. Ellers har det vært god mat og avslapping.
Nupsida sa for siden:
Hatt det kjempekos! :D
Var på meny for førstegang som lavkarber, å herremin de hadde mye morro der! :D
Zillah sa for siden:
Har hatt ei SUPERFLOTT HELG, rett og slett!! Fredagskvelden tilbragte eg saman med veninnene mine i litt forsinka fødselsdagsselskap (ikkje for meg, men veninna som fylte år dagen etter meg), svært hyggelig. Med litt vin og "bobler", og tungespissen i noko sterkt noko. Og blei servert mat eg kunne ete, så eg hadde ikkje trengt å lage middag heime ein time før. Haha. Overnatta hos ei av veninnene - har vel ikkje hendt heller det at eg har overnatta borte utan ungar. Også ei hyggelig forandring i kvardagen!
Min kjære bror m familie var på besøk frå tigerstaden, så eg og minstemor og svigerinna mi og hennar lille var på badeland på laurdag og kosa oss og plaska, før snuppa og eg overnatta hos foreldra mine. Og dei to små jentene hadde det så kjekt saman heile helga :stortsmil
Må no vel vere omtrent den beste helga i dette tusenåret. Og bonusen er at eg har kome lenger ned i vekt enn eg har vore i det same tidsrommet, og enda litt til :w00t:
Sanney sa for siden:
jeg var dårlig onsdag og torsdag, helt grei fredag og lørdag, ble dårlig igjen igår og er ikke bedre idag.. kan knapt drikke eller spise, svelge gjør kjempevondt og munnen har seff slått på turbo'n på spyttproduksjonen.. en forjævelig slutt på helga. og begynnelse på uka. heldigvis har jeg uansett legetime onsdag om dette skulle vare..
Har hatt en fin helg med vennebesøk og familiebesøk og diverse aktiviteter. Men nå skal det bli godt med litt hverdager igjen. Var planleggingsdag på fredag så vi har litt overdose av egne barn akkurat nå. Misforstå meg rett, jeg er veldig glad for at vi får vært mer med ungene når det er helg, jeg blir bare så lei av å leke. Godt når de får lekt fra seg i barnehagen litt.
Var på middagsbesøk hos mamma i går, og hun hadde lagd gratinert blomkål til tilbehør for meg og mannen sin del. Det varmet veldig, for hun har vært veldig kritisk til dietten vår.
Nupsida sa for siden:
Var å kjøpte min første dongeribukse på 3 år idag! Å den kostet bare 49. kr!! :D
Satt som støpt, og jeg fikk jo faktisk former! <3
senorita sa for siden:
oj så fin du var!! herlighet du har da ingenting på bmi 30+ tråden å gjøre vel.. du ser da helt normalvektig ut :O :O hehe :) Flink og fin!! :)
Nupsida sa for siden:
hihi, takk takk :) Men, nei, hadde bmi på 34-35 når jeg begynte.. så langt ifra normalvektig :S Er bare buksene som gjør underverker ;)
Så fin du var Nupsida!
Og ja, du så slank ut i den buksen. Er det ikke deilig? Jeg har nylig begynt å bruke dongeribukser for første gang på mange år.
MyJuly sa for siden:
Kjempefin, Nupsida! Må være kjempedeilig :D
Gleder meg til jeg kommer meg så langt ned i vekt også, men har noen kilo å gå jammen meg ;)
Uansett veldig motiverende å se og høre hvordan det går med dere andre :ja:
MyJuly sa for siden:
Måtte forresten finne frem belte til buksa mi i dag, ikke dumt det heller :D
vaskeklut sa for siden:
whoaw! så bra håper jeg at jeg og blir seende ut :D
christine76: så noen bilder av deg (det var deg, tror jeg?) i en annen tråd, du ser jo smashings ut du og :D
Anarko sa for siden:
Dritstilig Nupsida! Jeg har en dongeritights fra cubus som jeg går med av og til. Men det er jo ikke så bra som det der! Hvor får man jeans til 49 kroner?
Nupsida sa for siden:
Kjøpte dem på cubus;)
Nupsida sa for siden:
HAr gått igjennom klesskapet mitt, å masse ting som passer nå!: D år siden sist, hihi
Snellen sa for siden:
Jeg trodde 30+ stod for dem som har 30 kg eller mer å gå ned jeg. Men er det BMI, så får jeg lete etter en som ligger en del høyere. Finnes den?:confused:
Nupsida sa for siden:
Dette er for kilo ;) eller tar jeg feil nå?
Nupsida sa for siden:
Jo, er for kilo! Dette sto på toppen:
Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.
Men, det finnes en for bmi over 30 og da ;)
Snellen sa for siden:
Good. Da legger jeg meg inn i denne skravletråden. :D
Takk!
Anarko sa for siden:
Jeg har en venninne som går på eurodiet, og i dag fikk jeg for første gang smake proteinpasta! Det var litt digg med pasta igjen, det skal sies. Men med tanke på at jeg hadde bacon i ostesaus og asparges attåt også, så hadde det egentlig vært minst like godt å kutte pastaen. Et stort steg for meg å innse at pasta bare er magefyll. :heia:
buzy bee sa for siden:
Nå har jeg hatt en ufrivillig pause på noen uker, men jeg har i hvert fall ikke gått noe opp i løpet av disse ukene. Startet på ny frisk på mandag, og veide meg i går -1 kg, og veide meg i dag - enda 1 kg! :) Men regner ikke med at det skal gå slik framover. Det er nok mye vann som forsvinner de første dagene. Og jeg pleier ikke å veie meg mer enn en gang i uka altså, det var bare så spennende å se.:)
Jeg får prøve å endre thickersen min nå da, husker jo ikke hvordan jeg gjorde det.:o:)
Nupsida sa for siden:
Da var 16 kg borte :D
grotingeling sa for siden:
Grattis Nupsida - godt jobba :heia:
vaskeklut sa for siden:
Nå lurer jeg veldig.. Er det bare jeg som ikke legger merke til alt julesnopet i hyllene? Jeg ble helt forundra her en dag jeg sto ansikt til ansikt med julesnopet. Ikke hadde jeg lyst på heller :D
Zillah sa for siden:
Hæ? Har det kommet julesnop? Nei det har eg faktisk ikkje lagt merke til.
Eg såg at det var adventskalendrar m sjokolade i, i går, det er det einaste. Men logisk sett så er det vel å forvente, når det er såpass seint på året.
Kiro sa for siden:
Det verste er egentlig at det begynte å dukke opp i starten av oktober. :O
Nupsida sa for siden:
Er jule ting overalt jo! Pepperkaker, julebrus, julegodteri, alt mulig, og det frister ikke en plass! :D
Anarko sa for siden:
Jeg sliter ikke noe særlig med snopet i butikkene. Men jeg kommer i stemning av alle nissene osv :D Gleder meg kjempemye til å pynte i leiligheten neste søndag :)
TrillTrall sa for siden:
Var på en forestilling med eksen i går og jeg hadde ikke engang tenkt i de baner at man "må" ha med seg noe å putte i munnen. Han troppet opp med en pose julemarsipan og jeg spiste noen biter, men det smakte ikke så godt som det pleide... Like greit. :)
Jeg er ikke +30 da, men håper det er greit at jeg sniker meg inn her litt allikevel...
MyJuly sa for siden:
Kjempedeilig å bare kunne gå rett forbi godterihyllene uten å bli det minste fristet :ja:
Vanligvis er jeg veldig ivrig etter marsipan når den kommer, for noen uker siden stoppet jeg liksom opp ved marsipanen av gammel vane, men sto der å så på også skjønte jeg egentlig ikke hvorfor jeg sto der, plukket den ikke en gang opp :D
Laget meg den vaniljefudgen som det er oppskrift på her på forumet, syns nesten den var for søt og jeg, har tatt en bit eller to noen av dagene etter jeg laget den, men ikke noe problem å vite at de står i kjøleskapet. I "gamle" dager hadde alt blitt borte med en gang...
Mankell sa for siden:
Jeg sliter med marsipanen. Jeg ELSKER marsipan og syns det er kjempevanskelig å gå forbi. Den nesten "roper" på meg. :(
vaskeklut sa for siden:
Da foreslår jeg at du lager egen marsipan jeg! Her er en tråd om marsipan :)[url="http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=36930&highlight=marsipan"][/url]
surina sa for siden:
Hei, har ikke vært her inne på flere måneder.. Jeg begynte på lavkarbo 1 jan i år Er sykemeldt pga utbrenthet. Levde på lavkarbo i 3 mnd men gikk ikke ned ett gram. Kroppen min var helt utslitt. Er nå blitt noe bedre, og har begynt å trim gruppe. Er veldig sliten etter treningene, men det går bedre. Jeg valgte derfor å begynne på lavkarbo kosthold igjen for snart 3 uker siden. Gikk ned 3 kg første uka, og har tatt av 2,4 kg den neste uka, og vet at jeg har i allefall tatt av 2 kg denne uka som snart er over... Det er så deilig å se at det endelig går litt nedover. Da jeg ble syk la jeg på meg myyyyye....Men jeg hadde en del kilo jeg sleit med før jeg ble syk også... Jeg vil ned ca 40 kg ... Har forferdelig lyst på pinnekjøtt... Men må jeg virkelig spise blomkål mos til den? kan jeg ikke unne meg litt kålrabistappe ved siden av?om jeg nå bare spiser la oss si 2 litt store spiseskjeer med kålrabistappe... hvor mye karbo blir det? noen som vet? Ellers kan jeg si at jeg er sikkelig motivert for dette kostholdet... og ser i grunnen ikke mørkt på å kutte ut søtsakene.. Ikke en gang i jula.. Må bare finne andre ting å kose meg med... Hvorfor er vi mennesekser slik at når vi tenker kos, så er det å satppe i kjeften??? Nei, kos må bli synonymt med andre ting.... feks, brodere, lese en bok, male ....
vaskeklut sa for siden:
Surina: Det er ingen her inne som vil si at du MÅ noe som helst. Hva du velger er faktisk helt opp til deg selv ;) Nå vet jeg ikke hvor mye karbo det er i den kålrabien, men du kan jo veie to skjeer med mos og regne ut? Ta også med det du evt har i av potet, fløte eller rømme. Jeg kan forresten anta at to litt store spiseskjeer er rundt hundre gram... Og så må du huske på at den glykemiske indeksen på rotfrukter skyter i været når den blir kokt...
Og kosen, den har jeg slutta å forbinde med mat for lenge siden. Det er herlig det! Gled deg til du kommer dit :D
Anarko sa for siden:
Jeg kutter ut poteter til pinnekjøttet. Så spiser jeg den mest lavkarbo surkålen jeg finner (8,2 pr 100 gram) og så har jeg kålrabistappe. Når jeg moser kålrabien så bruker jeg stortsett bare smør, salt og pepper. I enkelte tilfeller tilsetter jeg litt fløte, men bare litt. Jeg spiser 100 gram uten dårlig samvittighet, og på julaften skal jeg kose meg, og spise så mye jeg vil, jeg kutter tross alt poteten, snopet osv. Jeg har også hørt om at man kan ha litt brokkoli i kålrabistappen for å få mindre karber. Det har jeg ikke prøvd, men stiller meg som vanlig litt skeptisk til kødding med ting jeg syns er veldig godt fra før av.
surina sa for siden:
Jeg fikk ett tips av ei som er utdannet kokk, som har levd på lavkarbo ei stund, at jeg skulle lage blomkålmos, og så tilsette kålrabistappe i den. Testa det i dag, da vi skulle smake på pinnekjøttet... Det ble slettes ikke dumt. savnet ingenting når jeg spiste... aner ikke hvor mye karbo jeg har inntatt, men når neste måltid kommer er det jo bare å fortsette med å være flink og spise det som jeg vet er greit :) Greit å ikke la ting gå helt til hodet da :) Brukte 1 hel blomkål, og kansje 3 gode ss (med topp) med kålrabistappe, og spiste godt under halvparten av det. lurer på om det går greit å fryse det? så har jeg resten til julaften...
Nupsida sa for siden:
Jeg tar helfigurs bilder hver måned, å nå var dagen kommet. Føler selv at jeg ikke har forandra jeg særlig den siste måneden, men ser nå på bildene at jeg tok feil! :O
Magen har forandra seg kjempe mye, å låra har å krympa :D
Anarko sa for siden:
Kjempebra Nupsida! Jeg merker selv at jeg har gått ned litt nå. Det gjør seg for selvtilliten :)
vaskeklut sa for siden:
Sukk, hva lager man til "kaffekos" når det kommer høykarbere? Melkeprodukter og sjokolade er utelukka, da jeg ikke kan spise det...
sistegang sa for siden:
I kveld har jeg "tryna" noe skrekkelig. Pizza, druer og kjeks - så nå sitter jeg her mett og egentlig småkvalm. Andre sprekk siden 7 april. Tror noe av grunnen var at jeg har ikke gått ned sist uke sjøl om jeg har vært flink til å spise riktig. Bare å ta seg sammen igjen - og har jeg nådd et platå kan jeg jo ikke gi opp for det. Må jo bare holde ut til vekta går nedover igjen.
Nupsida sa for siden:
Igår skeia jeg ut litt.. klarte ikke få i meg noe mat, var så utrolig kvalm! :S Så da ble det en del peanøtter og ett par pølser..
lurer på å gå over til fedon, trur ikke kroppen trivdes lengre på ketolyse :/
Jeg har vært i London i helgen og frem til i går kveld. Fått shoppet litt, men ikke så mye som jeg hadde tenkt, så jeg har fremdeles desperat bruk for ny vinterjakke, en ny bukse og noen gensre. Ingenting fra i fjor passer..
Har også spist utrolig mye god mat. Det er mer komplisert å spise lavkarbo på reise, spesielt småmåltider i farten, ettersom det meste sånt er basert på brød i en eller annen form. Men hvis man bare bruker fantasien litt så går det bra. De selger porsjonspakker med ost i utrolig mange flere varianter enn her hjemme. På markeder er det alltid boder som selger mat som utmerket godt kan nytes uten nudler eller ris, og man blir jo ikke like ofte sulten som ellers heller. Og middager på restaurant fungerer jo alltid bra omtrent. Vi har spist brasiliansk, libanesisk, spansk, meksikansk og indisk mat, som alt sammen fungerte fint på lavkarbo når vi bare unngikk brød og lefser og sånt. Nå skal det sies at ingen av oss var i ketose da, så lite karbo spiste vi ikke. Jeg gjør aldri det, og mannen skal i ketose igjen nå.
Og så har jeg shoppet med meg stor emengder sukkerfri sjokolade og konfekt hjem igjen. Herlig mye større utvalg enn her hjemme. Så nå skal jeg kose meg med konfekt i julen (og vondt i magen)
Anarko sa for siden:
En god venn av meg ble funnet død i leiligheten sin i dag tidlig. Jeg er lei meg. Skal på jobb om en time og lurer på hvordan dette vil gå...
Zillah sa for siden:
Det var veldig trist å høyre, Anarko. Trøsteklem til deg.
:klem:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.