< Tilbake til oversikten

Novemberskravletråden til 30+

christine76 sa for siden:

:klem: Anarko

Og da føles det veldig rart å komme med gode nyheter, men det gjør jeg allikevel. Har vært hos legen i dag og fått godkjent brystreduksjon på statens regning. Så nå blir det forhåpentligvis slutt på vond rygg og nakke. Og farvel til store lave pupper og hei til mindre pupper lenger oppe på kroppen. Skal operere alt om to uker, så jeg har litt panikk også. Hva er en bra BH-størrelse å ende opp på?

Anarko sa for siden:

Takk for klemmer.

Christine: det spørs vel litt hva du har nå? Du er jo blitt tynn og fin du, så 75 c eller noe?

Ikke 75.. Bruker faktisk 70, og den siste BHen jeg kjøpte var i 65 H. Men ja, tenker at en c-cup sikkert blir det riktige å sikte mot. Men han kunne ikke garantere at det ble akkurat den cupen jeg ønsket. Og om jeg ønsker meg en C så er det ikke noen krise med en liten D eller stor B heller tenker jeg.

Anarko sa for siden:

Jøss, 70. Det har jeg lyst til å bruke en dag også :) Eller 75 i alle fall. Har aldri vært under 80. Og er 85 nå. Men C er fint uansett :)

Ja, fatter fremdeles ikke at jeg faktisk har kommet så langt. Nå skal det sies at rett under puppene er det definitivt smaleste på meg da. Magen som kommer under er skikkelig kvapsete. Men klarer ikke helt å skjønne at jeg faktisk har gått ned 40 kg på 3/4 år. Tror på en måte det er mye sant i at om man slanker seg for fort så klarer ikke hodet å følge med på forandringen. Men jeg er sikker på at det kommer etter med tiden.

Tenkte litt på det i går. Lurer på hvor lang tid det kommer til å gå før jeg eventuelt slutter å ubevisst kategorisere alle mennesker jeg ser som tykkere enn meg eller tynnere enn meg. For jeg tror ikke at personer som ikke har slitt med vektproblemer gjør det.

Anarko sa for siden:

Jeg merker jeg gjør det samme. Altså kategoriserer, og lurer ikke minst. Jeg gikk jo ned nesten 40 kg på cellegift i fjor, og det er sant som du sier, hodet henger ikke med. Siden det ikke var noen sunn måte å gå ned på så gikk jeg jo opp igjen 20 kg. Men på vei ned igjen på en sunn og normal måte nå.

Nupsida sa for siden:

18 kg bortevekk! :D

Nupsida sa for siden:

Er skikkelig stappmett nå! Og har vært det i en time ca :P en veldig uvant følelse, for pleier bare spise litt, så blir jeg kvalm. Men, nå ble jeg ikke kvalm så ble visst litt mye, men er en rar følese :P

StineH sa for siden:

Jeg kjenner igjen dette med å kategorisere mennesker.. Det er ingen positiv hobby for min del.. Da jeg er veldig flink til å bare tenke, mindre enn meg, mindre enn meg, mindre enn meg, mindre enn meg - Faen, han var diger da mindre enn meg han og.. Osv... =/
Gleeder meg til å komme meg vekk fra denne vekten jeg står på nå. Alt hviler på meg, så jeg må bare ta meg skikkelig sammen og spise min vei vekk, og under 120 kg...

Og ja, jeg mååå bare dele nyheten med dere!! Jeg har begynt å ri fast! Tre dager i uka! =D

Anarko sa for siden:

Kjempebra med en slik hobby Stine!

Jeg tror de fleste kategoriserer. Det har ganske enkelt med vårt dårlige selvbilde å gjøre, og å da finne noen som ser "verre" ut.. Men vit at dere er da pene fordi om dere er større enn gjennomsnittet. Den personligheten dere viser her på forumet, som skinner gjennom sider på sider med skrift, er slående bra! Så bra at jeg har åpnet meg fullstendig for dere, og delt ting jeg ikke føler jeg kan dele med andre! Man er mer enn tallet på vekta skrev en smart dame til meg her inne, og hun har rett!

God søndag! Jeg skal ha kjøtt og kål i form, og mange episoder med House M.D. :)

sistegang sa for siden:

Jeg så 8 tallet først i dag. Det er kjempelenge siden. Nå er jeg kun 19 kg unna bunad. Mer enn to tredeler av "jobben" er gjort (-45 av 65 kg):). Muligens at 70 kg er for optimistisk sluttmål, har ikke veid det siden jeg var 18 år, men da har jeg en normal BMI.

litago35 sa for siden:

Hurra! Har vippet over på 70tallet såvidt!!!HEEERLIG:)(har ikke vært der siden før jeg ble gravid for 3 år siden) har gått ned 11kg siden jeg begynte på lavkarbolivet i sept, og jeg har diabetes, har også redusert insulinmengden m ca 40%! 15kg igjen til bunaden passer og ytterligere 5-7kg så er jeg superduperfin!!!Hehe! Riktig god adventstid lavkarbofolket:)

TrillTrall sa for siden:

Jeg ønsker meg en b-cup jeg, er lei av ikke å kunne kjøpe bh'er til en billig penge på H&M og alle andre steder. Men ok, har Reimers i nærheten og Thriumph koster ikke all verden i 75E heller, ikke for alle modeller i alle fall.

TrillTrall sa for siden:

Så herlig!!!! Dette har du jo venta på lenge! Toppers! :klem:

Synes det er så utrolig kjekt å lese om dere som stadig når nye delmål eller bryter vektgrenser. Flott at dere deler gleden med oss.

Og StineH, har du drevet med riding mye før? Jeg gikk på et kurs for et par år siden og syntes det var kjempeskummelt men også veldig gøy. Har ikke fortsatt noe mer da, tiden strekker bare ikke til. Men nå vet jeg at jeg ikke er helt grønn om muligheten skulle by seg til å ta en ridetur.

Ja, med størrelse 70H nå så kjenner jeg absolutt til fortvilelsen ved å ikke kunne handle i vanlige butikker. Var i London forrige helg og skulle kjøpe meg en stroppeløs BH til bruk på julebordet. Og der er det jammen litt av et utvalg altså. I relativt rimelige priser også (var på Debenhams). Hadde lyst til å shoppe masse. Men det hadde jo vært veldig teit i og med at jeg kun kunne brukt dem et par uker. Ille nok å kjøpe en BH for den korte tiden. Men ja, gleder meg til å kunne gå berserk på de rimeligere kjedebutikkene og kjøpe undertøy. Har bestemt meg for å be om C-cup. Han sa at han ikke kunne garantere noe spesifikt, og om han sikter på C så blir ikke B eller D krise heller.

Det jeg derimot har begynt å bekymre meg litt for er magen. Den er ganske slapp og hengete kan man si, etter å ha gått ned 40 kg på litt over et halvt år. Men det har liksom ikke vært noen krise, siden puppene uansett er så store. Men etter operasjonen kommer sikkert magen til å stikke lenger ut enn puppene. Så da kommer jeg sikkert til å bli supermisfornøyd med den. Får virkelig håpe at tiden og rikelig med fuktighetskrem kommer til å hjelpe litt på det fremover altså. Tenk så kjekt det hadde vært om man bare kunne gå ned i vekt og så ble kroppen som når man var tenåring igjen..

Jeg har tøffet meg og lagt inn avatarbilde!

StineH sa for siden:

Ridd i maaaange år før vekten satte en stopper for det.. :(
Begynte vel å ri når jeg var 3 år.. Så gikk jeg på ridekurs til jeg var 12.. Deretter var det egen å drive på med... 3 år siden jeg kunne ri aktivt.. =/

Du ser Nyyyydeliiiig ut på avataren din btw!!

Anarko sa for siden:

Gratulerer med nedgang og nådde mål! :)

Kjæresten min har bedt meg sette opp en liste over hva jeg ønsker meg til jul. Så langt (etter en halvtime) har jeg bare skrevet ned to ting... Tips?

vaskeklut sa for siden:

Hmmm. Vel, jeg ønsker meg følgende da:
Tegnebrett til pc-en
Ullundertøy (i L denne gangen, ikke med en haug X-er foran :D )
Multivitaminer av et spesielt merke
Stretch-laken
Gavekort på ymse butikker

Merker at lista mi bærer preg av at jeg er student :o

Anarko sa for siden:

Jeg har funnet en ting til da, neglefil! Så dette er lista så langt:

Ed Hardy - Love kills slowly
Kul/fin (gjerne begge deler) t-skjorte
Neglefil

Skal si gutten får mye å velge i :P

Jeg tar tran, har ørten stretchlaken, hva er tegnebrett til pc? Ullundertøy kjøpte jeg meg for et par uker siden. Eventuelt kanskje en sånn kondomdrakt som skal være bra for holde varmen.

vaskeklut sa for siden:

Tegnebrett er en plate og en "penn" som simulerer musepekeren. Man bruker penna på brettet likt man ville brukt en mus, men det er så myyyye enklere å holde på i f.eks photoshop med. Her kan du se :)

StineH sa for siden:

Jeg aaaner ikke hva jeg ønsker meg til jul..
Går for det meste i penger tror jeg..

Skulle jeg laget liste ville den sett omtrent sånn ut :

• Bergans dunjakke <3
  • Penger
  • Sorel Joan of arctic sko.. (De er bare NYDELIGE!!)

Ellers kunne jeg tenkt meg masse nye klær, men det er liksom ingen vits da jeg har planer om å gå ned ytterlige 50 kg det neste året.. dobbelsukk

Forhåpentligvis får jeg dunjakken, for jeg merker at 21 kg er borte, jeg er nemlig blitt en frysepinne!!...

Sanney sa for siden:

jeg har ikke gått ned mye, men jeg fryser mye mere nå ja. og svetter ikke like lett og mye heldigvis!

har ønsket meg tanita-vekt til jul, som jeg vet jeg får. men har fått streng beskjed om å ikke si hvem den var fra til familie og venner, er liksom toppen av ufinhet å gi sin overvektige kjæreste en badevekt :D (men jeg vil ha den altså, så jeg er bare glad jeg)

ellos skrev mail idag om at klærne mine var sent, da spørs det når de kommer om det passer eller ikke...

StineH sa for siden:

Jeg synes nesten det er litt trist..
Har ALLTID vært den som kunne gå i t-skjorte selv om det var minusgrader ute...
Nå må jeg virkelig pakke meg inn bare jeg tenker på å stikke nesa ut døra..
Tenk hvordan det blir NESTE vinter, om jeg når målet mitt, som er å ligge på ca 80 kg noe som vil si - 60 kg... :O

vaskeklut sa for siden:

Damn... Det kan jo forklare hvorfor jeg fryser som en tulling i år i forhold til sist vinter med samme temp o_O

Carisma sa for siden:

For meg er det motsatt. Jeg er mye varmere nå enn da jeg veide nesten 20 kg mer. Men det er fordi kroppen min endelig har begynt å virke, og fått igang sirkulasjonen. Pluss at jeg ble veldig mye varmere da jeg slutta å røyke... :rolleyes:

Anarko sa for siden:

For meg har det å gjøre med klær. Jeg har egentlig aldri vært den som kan gå med t-skjorte i 10 minus. Men er det litt kaldt, som i 9-10 plussgrader, så kan jeg gå med t-skjorte, pleide i alle fall å kunne det. Nå, siden mye av jobben min foregår ute, så kler jeg meg veldig godt, men merker at når det er slik som i dag med -8 og luftfuktigheten er som den er (den har jo en del å si) så fryser jeg lett.

Jeg fryser også MYE lettere nå enn før. Er nesten så jeg savner spekket mitt litt i denne kulden.. Men bare nesten...

Nupsida sa for siden:

JEg føler meg skikkelig feit for tiden..

Anarko sa for siden:

Men Nupsida, du har jo gått ned kjempemye da! Fokuser på det :)
But know the feeling. Slik er det vel bare av og til. Bare vent, så får du en periode med bedre selvtillit :)

StineH sa for siden:

Jeg må, må, må, må, mååååå bare dele med dere!!
Nålen har endeliiig pekt nedover igjen og jeg veier nå 122,3 kg! :D Trodde ikke det gikk ann å være glad for å veie så mye, men det er jeg altså!

Total vektnedgang er 22,3 kg og jeg svever! :D

Anarko sa for siden:

Gratulerer StineH! :)

Sanney sa for siden:

så jeg har bestilt kjole på ellos i en størrelse mindre enn det jeg bruker... og den er for stor! sitter jeg viser jeg halve brystkassa :p
i tillegg er bunnfargen svart og ikke mørkegrå som det så ut på bildet... må vel sende den tilbake da, det blir visst bukse og topp på julebordet i år igjen :p

Zillah sa for siden:

Hehehe Sanney, vel det er jo fint at det er den veien det var feil, da :D
Du blir sikkert flott i bukse og topp også.

Ikkje så heldig eg, gidder ikkje shoppe noko meire nytt i år trur eg. Har ikkje råd til det heller, forøvrig. Handla meg ei fin svart kåpejakke forleden og vart litt skuffa over at eg måtte ha ein større storleik enn forventa. Flott jakke men... nei ingen kjole no før jul, får finne noko gamalt frå skapet. Er no ikkje bare rask der inne, heldigvis.

Har prøvd meg på julekaker i dag. Karamellkaker fra boken bakeglede uten sukker. Og kakene smaker BARE sukrin. De er jo forsåvidt gode, men ikke julekakegod, og definitivt ikke noe som frister til å spise mye av. Litt skuffet. Men jeg gir ikke opp og skal prøve andre oppskrifter etter hvert. Hvis jeg ender opp med en eller to brukbare sorter så er det bra.

Nupsida sa for siden:

Prøvde en dongerivest (en sånn som bare går over puppene) og prøvde først i størrelse 44, som er den jeg pleier å bruke, men den ble aaaalt for stor! Så jeg tok 42, som da også var for stor. Så tok jeg størrelse 40, å den passet perfekt! Ble så overrasket :D Og dette er en plass der størrelsene er relativt små. Det var dagens høydepunkt, hihi :)

senorita sa for siden:

Så da hjalp det litt på gårsdagens følelse håper jeg :D 40.. og du føler deg feit!! :) du altså ;)

Nupsida sa for siden:

Det hjalp veldig ja :) å idag viste vekta litt ned og :)
Hihihi

HeleneV sa for siden:

Å så mange flinke damer!!!
Jeg begynte for dager siden på ketolysekuren. Gått ned 2,1 kg! :-) Det er SÅ motiverende når jeg ALDRI har greid å gå ned noe spesielt! Men så var det jaggu litt å ta av da.... 117kg, men nå på 114,9. Gledelig start, men kvier meg litt til jul, for MIN svigermor blir liksom litt fornærmet hvis jeg ikke smaker på kakene hennes... Så synes jeg det er vanskelig å si til andre at jeg prøver å slanke meg. Det er den derre "taper-følelsen" hvis det går på snørra jeg ikke har så lyst på.... :-/
Hva/ hvordan sier dere det til deres familie/venner når dere slanker dere??? Synes det er vanskelig akkurat dette jeg, det er så "personlig".

senorita sa for siden:

vel når man er 117 kg så burde dem jo kanskje skjønne at du prøver det, og burde respektere det.. Jeg har sagt fra til alle i min slekt at jeg gjør det.. svigers og alt.. :D Alle syns det er bare flott , jeg har nå holdt på 2 mnd og gått ned 12 kg.. :)

Du går ikke på snørra!! Du klarer dette!!

Carisma sa for siden:

Helene: Jeg sier at jeg ikke tåler hvetemel så godt lenger. SOm jo faktisk er sant. Også smaker jeg kanskje på en halv kake. Og dytter resten rundt på tallerkenen. :o

HeleneV sa for siden:

Takk, Senorita :-) Jeg går inn for det med nebb og klør. Wow, 12 kilo er masse! Gratulerer!
Jo, alle skjønner vel at ingen dame vil være så tung. Mannen min tippet vekt i går: 85kg.... himle Så jeg har mye "skjult vekt". Det ser jeg jo selv og, det er bare måten vekta er fordelt -som både er til min fordel og ulempe. Fordelen sier seg selv, ulempen er jo at jeg ikke blir tatt på alvor at jeg virkelig vil NED i vekt. Ikke for å klage på svigers, men det er så vanskelig å skulle si noe til henne (ei lita nett dame på knapt 160 som aldri har sett 60-tallet på vekta -men som bestandig klager over den lille valken som hun greier å få tak i hvis hun drar hardt nok i den....) For henne er det "bare å spise knekkebrød" i et par uker, liksom. Og på treningssenteret "er det mange feite mennesker som virkelig trenger å være der".... Da blir man litt distansert i å skulle være åpen til henne med den innstillingen hun har... (Hun har skuffet meg mange ganger, ja)
Carisma: Det er jo en slags sannhet det med hvetemel... ;-) -Ikke dum den. Kanskje en grei en til svigers, og heller være åpen til foreldrene mine... :-)

senorita sa for siden:

Ja jeg er nok heldig med svigersene mine :P Var dem som fikk meg til å gå på et lavkarbo-foredrag så.. :) Og svigerfar var med så.. :D

ja jeg la ut bilde i bildetråden og det virket ikke som om folk der mente jeg trengte å gå ned 20 kg til men jeg veier jo 93 ca og bør nok gå ned mer enda ja.. hehe, så kanskje dem er litt mer skjult på meg også, men vekta lyver ikke..

jeg har igrunn gjort fint lite for å gå ned 12 kg også. Ikke trent en halvtime engang, hehe.. så klarer LATE meg det, så klarer alle det, inkl deg :)

Carisma sa for siden:

Si at hvetemel og stivelse gjør deg dårlig i magen, og gjør at du samler mye vann :ja:

Menneh, er det ikke desember nå? Hvorfor er vi fortsatt i novemberskravletråden? :confused:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.