Nå mener jeg ikke vekten på kroppen men vekten på gulvet:DDen som står å roper på oss når vi står opp om morgenen ,kanskje midt på dagen noen ganger om kvelden.Den som skal vite om hvor mange gram vi har gått ned fra i går til idag osv. Ps(Jeg har ikke klikket er bare overtrøtt):D
Fra spøk til revolver:
Ser mange her inne er som meg og går på vekten hver dag ,noen veier seg opptil flere ganger pr dag.Så da tenkte jeg at fra i morgen skal jeg få samboeren min til å gjemme vekk vekta ,og jeg SKAL ikke veie meg før det er gått en måned!!
Noen som blir med på denne utfordringen?
Da blir siste veiing 30sept. Neste veiing.30okt. Begynner du etter denne dato er det uansett bare å slenge seg på:)
He he, alt for opptatt. Men jeg røyker ikke lenger, jeg har selvfølgelig kuttet ut det daglige godterimisbruket, og jeg har sannelig vært flink til å moderere shoppingen også. Så vektfikseringen skal jeg tillate meg, selv om jeg føler meg latterlig når jeg veier meg to, tre ganger i løpet av en dag.
Jeg har ikke hatt en vekt i huset på tolv år, jeg veier meg ca. hver 14 dag/en gang i måneden i svømmehallen. Men nå har det sneket seg inn en vekt i form av Wii Fit Plus, og den er litt for høylydt om dagen! Ettersom jeg er i en eksperimenteringsfase med kosthold vil jeg gjerne titte på den en gang i uka, men deretter er jeg gjerne med på utfordringen! :)
Jeg er nok en av dem ja..heihei! Har planer om å legge vekta i skapet under all skittentøyet...så må jeg sette igang å vaske klær før jeg får gjøre noe som helst :) win-win.
Jeg har blitt helt forskudd og er hysterisk fordi vekta har stått stille og vipper opp og ned på samme sted..
Jep.. Skal be min bedre halvdel gjemme vekta en mnd. Jeg tar den. Trur seriøst at jeg trenger å slippe ned skuldrene litt og bare spise det som jeg jo vet er riktig.. :)
Hei hei folkens så kjekt at dere vil være med!:spent:
Jeg er drittlei den veiinga, har stått stille en stund jeg også så tror dette bare blir positivt:)
Så det blir spennende da om en mnd og se hvor mye vi har gått ned og om vi klarer å holde oss:D
Å om noen starter i dag eller de nærmeste dagene er det jo bare å slenge seg på.
Jeg veier meg av prinsipp ikke. Jeg har tung beinbygning og endel muskler. Det gjør at jeg veier mer enn det det ser ut som . JEg synes det blir demotiverende og veie seg da..:cool: Så lenge jeg selv er fornøyd og føler meg vel så er det likegyldig hva vekten sier. ;)
Aaaaaltfor opptatt! Som du sier, morgen, middag, kveld. Før toalett, etter toalett, før trening, etter trening, hver bidige dag!! Blir jo nesten humørsyk av det, så nå får den stå i fred. Både hjemme og på treninssenteret. Bortsett fra på mandager.... Så helt i fred fikk den ikke være likevel, gitt.
jeg var nok for opptatt av vekten mens jeg slanket meg, men nå er jeg mest opptatt av kroppen min, om klærne sitter strammere. jeg har begynt vektstabilisering nå og føler at jeg er nødt til å veie meg en gang i uka for å følge med at jeg ikke legger på meg, men nå som jeg har nådd målet mitt er ikke vekten så viktig lenger (så lenge den ikke går opp):)
Var helt kokko :_oy: i begynnelsen - men har fått et avslappet forhold til den nå. Jeg går til legen regelmessig og blir beordret på vekt der og så lenge han er fornøyd er jeg fornøyd. LOL
Orker ikke nedturene med mens. Ikke noe morsomt å få oppsving på vektkurven...:nedfor: ..nei da lar jeg heller være å bestige den der...
Oi, skummelt. Tror jeg slenger meg på jeg kanskje... Vanskelig da, har brukt vetka som motivasjon, men har det egentlig noe betydning, så lenge jeg føler meg vel...
Men jeg jukser litt da, for selv om jeg har gått på vekta disse dagene, så tror jeg ikke jeg klarer å holde meg lenger enn til den 30 oktober. Skal legge vekta i skapet, for da er det så mye arbeid å få dratt den frem, at jeg nok ikke gidder veie, er jo så lett når den står under benken.
Haha ..så flott wevi!!:Dnei jeg vet heller ikke hvor den er ,har sagt til samboeren at jeg ikke skal ha den igjen før 30 okt.
Kjekt at du blir med Mellon :)
På vekt-avvenning hihi:heia:
Jeg lurer litt på å veie meg, men ikke før i morgen tidlig. Litt pga at jeg tester litt nye ting, og har spist helt anderledes denne uka, litt greit å sjekke om det funker liksom...
Tror heller jeg må henge meg på denne når jeg har litt mer kontroll over hva jeg spiser og hvordan det fungerer på kroppen min.
Selfølgelig er det greit å følge med på vekten vist du er usikker på om du legger på deg eller tar av.Men for min del skal jeg holde meg til 30 okt.men nå er jeg ganske sikker på at jeg spiser rett da siden det er min andre runde med ketolyse.Det er faktisk deilig å ikke være opptatt av vekten akkurat nå ,tenker ikke så mye på det heller lenger.
Har vist vendt meg litt av:DMen lykke til iallefall:)
Jeg sliter med å finne rett balanse, særlig med tanke på at jeg ammer. Hadde hvet lettere med ketogen kost egentlig ser jeg, for da hadde jeg holdt meg helt unna alt som minner om karber. Men nå må jeg nesten spise noe for å finne en balanse, om dere forstår. Men jeg kunne virkelig tenkt meg å holdt med unna vekta en mnd altså, min blir passe bortkastet om jeg ikke tar av 1 gram fordi jeg gjør noe feil.
Føler som sagt jeg sliter litt, er jo ikke bare meg jeg spiser for, så helt frihet har jeg ikke
Etter å ha veid meg to ganger daglig i flere uker nå, har jeg endelig klart å innse at denne vanen må elimineres bort.
Jeg veier meg nå kun på morgenen hvis jeg har vært på toalettet. Det sier seg selv; det blir et par ganger i uken :P Håper ikke det gjør noe med veiedagene mine, som er mandag, men det får uansett våge seg!
off det hadde jeg aldri greid, jeg veger meg så og si ca hver gang jeg er på do en stund. jeg får helt panikk når den er tomm for bateri eller flyttet : o
hehe meeeen hadde jeg mista den på et ''mystisk'' vis hadde jeg da vurdert og ikke veie meg på en stund også derreter gjøre det :D
15 Dager igjen til veiedag:D,noen andre som har klart å holde seg.
Tenker at det viktigste med denne tråden var at vi kunne tenke litt over dette here med å ikke bli for hysterisk opptatt av vekten da.Så uansett om en ikke klarer å holde seg en mnd så er det greit å tenke på å ikke gjøre det for ofte.
Men uansett jeg skal klare det, venter i spenning.Merker at buksene er blitt større og beltet er noen hakk lenger inn...så tror nok jeg har gått ned litt til ja.
hehe!! Passer på å planlegge en skikkelig sprekkedag den 30 okt, så jeg må veie på morgenen den dagen. ;) Skal ha halloweenfest hjemme å tenkte å spise litt godis, men ikke risen til gryta osv. Har ikke hatt karbodag siden bursdagen min den 6 august
6 dager igjen til veiedag ...det nærmer seg hadde meg en sprekk i helga var på hotell der ble det inntak av alt for mye karbs.Håper det ikke har alt for mye å si for vekta:(
Men er påan igjen i morgen med ketolyse kosthold og trening,.
Veiedagen nærmer seg.Det er 30 okt.men jeg har bestemt meg for å veie meg i morgen tidlig altså en dag før...
Wevi hvordan går det med deg har du holdt deg unna vekta?
Hahaha ja jeg synes jeg har vært flink..:)
Ja kommer nok til å annonsere veiinga her på forumet i mogen:D
Håper bare jeg ikke blir skuffet..men kjennes ut som jeg har gått mer ned da.
Det var det som var problemet mitt at jeg veide meg hver dag ble litt llettere besatt av vekta.Så da bestemte jeg meg for å holde meg unna en mnd..Håper å klare en gang i uka nå fremover .
Hurra Wevi:heia:Herlighet jeg har gått ned 2 kilo jeg også.
Jeg hadde meg en kraftig sprekk sist helg så det har nok stoppet litt opp.
Hadde håpet på mer nedgang da men vi må si oss fornøyd:)
Gratulerer med vektnedgang wevi!!
takk i like måte! :) Nå pakker jeg vekk vekta igjen og skal veie med 1 Desember. Har planlagt en aldri så liten sprekk den her helga, så vi får se om jeg får henta det inn igjen..
Jeg har bett gubben legge bort vekta i en mnd til. Har ikke hatt det så godt med meg selv på lange tider når manien ble borte. Å så gikk jeg jo ned allikevel. :)
Blir du også med snorkfrøken da en mnd til??
Jeg gikk på vekta i dag å nå viste den 3 kilo ned denne mnnd,så jeg får mannen i huset til å gjemme den vekk i dag.Så da blir det ny mnd.det har vært deilig å slippe være så besatt av den vekta asså:)
Kan jeg joine? Jeg er nemlig avhengig deluxe:o Men jeg kommer til å veie meg den 24 nov, rett og slett fordi jeg er med på en "konkurranse" på en blogg:p
Ok da må jeg inn her å melde at fra og med i morgen drar jeg frem vekta igjen.Jeg er litt slakk for tiden og da fikk jeg for meg at jeg skulle slutte å røyke så i går røyka jeg ikke og heller ikke i dag:)
Så da tar jeg frem vekta igjen for jeg vil følle litt med nå framover hvis jeg klarer dette med røykinga da ,så er det greit å passe på at jeg ikke legger på meg med røykeslutten.
Jeg kommer tilbake i morgen iallefall og skriver inn hva jeg har gått ned til nå da.
Tror det er lurt Butten, selv følte jeg også for å veie meg hver dag i starten, rett og slett for å holde litt kontroll. Nå jobber jeg med å kun veie meg fredag, og det er tøft, for jeg er utrolig nysjerrig på vekta, håper i det minste den er lavere enn sist uke, om så bare 100 gram
Ja da var jeg gått ned 1 kilo, så da har jeg gått ned tilsammen 9 kilo siden 16 sept.Det må jeg si meg fornøyd med da:)
Har spist veldig lite i det siste liten matlyst så jeg tror nok det går litt senere da når en ikke får i seg nok fett å sånn.'
Men da skal jeg følge litt med på vekten framover ,dette blir min 3 dag røykfri:)Så satser jeg på at røykeslutten ikke betyr at jeg går opp i vekt istedefor ned...'Lykke til videre da jenter ...stikker nok innom her å oppdaterer vekta:Dog ser hvordan det går med dere:)
vel med tidligerer erfaringer med røykeslutt , så tror jeg at det er best å slutte tvert ,første gang jeg sluttet varte det i 7 år ,,jada er teit
røkte i to år før neste forsøk
neste gangene ble det en fem seks uker ,med en røyk i ny og ned ,tengte jo at det gikk bra ,men plutselig forsvant motivasonen igjen ,å røyker nå som en skorstein,å det har jeg vel gjort i et parr år nå minst,, sukk,
så jeg tror at det opprettholder røykesuget med en i ny og ned ,
men for all del mange som klarer det også da , noen røyker bare på fest,, skulle ønske det var meg
Jepp jepp kjenner meg igjen der ja.Holdt meg vekke i 2 år fra røyken begynte igjen,sluttet et par mnd påan igjen;)
Jaja hvis jeg blir gravid så slutter jeg på flekken , det gjorde jeg sist,så jeg satser på at det skjer snart:p
Hei alle!
Ser at denne tråden ikke er blitt skrevet noe på på en stund.
Men den er veldig aktuell for meg, i hvert fall! Jeg hadde bestemt meg for å la være med å veie meg da jeg begynte på ketolyse for litt over tre uker siden.... tror du jeg klarte det?? Neida, jeg var ned i kjelleren og hentet fram vekten her for en uke siden fordi jeg holdt på å døøøø av nysgjerrighet. Noe som har ført til at jeg nå veier meg hver dag, og er mer eller mindre frustrert. Forrige fredag var vekten 82 kg, og onsdag denne uken var den 83,9..... enda jeg har vært sååå flink.
Så nå har jeg gått i meg selv, og studert kosten nøye, og prøver å la vær å gå på vekten. Ikke lett når en først har begynt. Noen som er i samme båt?
Jeg innser jo at jeg hadde vært mer tjent med å sette vekten bort og bare kjenne etter på klærene og føle på kroppen hvordan det går. Jeg føler meg jo mye mer opplagt i kroppen på lavkarbo, så det er vel kanskje der fokuset mitt bør ligge. Men er så utålmodig etter å nå målene mine...
Noen som har det som meg???
Hei hei ...her er vekten satt vekk igjen til over nytt år ..Blir for mye veiing her også men når vi hadde 1 mnd pause fra veiinga i tråden her ble jeg litt bedre etterpå ja ,ikke så opptatt over å veie meg hele tiden.Så vist du klarer så sett den vekk,evt få noen til å sette den vekk for deg slik at du ikke finner den.
Så skal du se at det blir enklere etter hvert å bare føle på kroppen når du tar av og ikke være så opptatt av tallene på vekta:)
Hehe, ba min kjære om å gjemme den der vekten... han flirte godt og spurte om eg va blitt sprø... hvilket jeg med visse modifikasjoner kan bekrefte :D
Skal en strabasiøs tur på loftet for å hente siste julepynten i morgen, så tar med meg vekte opp, og legger den der til julepynten skal på plass igjen! Da klarer jeg kanskje å holde meg unna:o
Blir så slitsomt i lengden når vekten skal bestemme om jeg skal ha en god eller dårlig dag....
Jeg ser ikke problemet med å veie seg hver dag. Så lenge man klarer å tenke rasjonelt, that is. Vekta gir meg ALDRI en dårlig dag. Den gir meg gode dager hvis jeg har ny minstenotering. :snill: Det er jo greit å vite hva som gjør utslag på kroppen sin. De som har en fast veiedag hver uke eller noe kan jo være uheldig på akkurat den dagen og da føler man seg hvertfall dårlig. Man har vært flink så lenge, og så har man gått opp x kilo. Nei, da er det bedre å veie seg hver dag og få med seg opp- og nedgangene.
Så flink du er aeryth, som greier å veie deg hver dag og ikke la det påvirke humøret ditt:eek:Det er godt gjort. Jeg har vært nødt å være streng å gå over til en dag i uken, for jeg lar absolutt vekten bestemme humøret mitt-sad but true:oKlart på en nedgangsdag er jeg da strålende fornøyd!
Det blir jo mest riktig å veie seg en gang pr uke,samme tid på dagen /helst morgen.Med like mye klær hver gang.Det tar jo fort en uke før en merker vektnedgang på vekta å da.
Kan da umulig være noe som er mer riktig enn noe annet når det gjelder når man skal veie seg?
Jeg veier nesten hver dag, men har en "veiedag" i uka. Ble litt inspirert av denne tråden. Er litt for nytt for meg enda, dette, men når jeg kommer litt på stell med denne kosten, så tror jeg at jeg må prøve en mnd jeg også. Men det krever litt mental forberedelse kjenner jeg :)
Om man velger å veie seg hver morgen med like mye klær, eller hver uke om morgenen på samme dag med like mye klær er det samme, men man kan være uheldig på veiedagen hvis man ikke veier seg hver dag. Så jeg vil nå si at det er "mest riktig" å veie seg hver dag. Men jeg skjønner at ikke alle klarer å se så treig nedgang fra veiing til veiing.
Hvor ofte en veier seg er vel opp til hver enkelt da,men det er enklere å veie seg en gang i uka.Da ser en jo hvor mye vektnedgang det er hver uke da.Kan jo variere litt fra dag til dag,med vann i kroppen osv.Derfor er det jo mest riktig en gang i uka.Er man uheldig med veiedagen,kan det skyldes hormoner , vann osv.Neste uke kan jo vekta ha gått ned.Kan vel ikke være uheldig med veie dagen hver uke.
Nei, selvfølgelig er man ikke uheldig med veiedagen hver uke. Men når man har vært flink en hel uke, og så plutselig har man en uheldig dag å veie seg på, da er det ganske demotiverende kontra veie seg hver dag og se hvordan det svinger opp og ned ofte. Du snakker om hva som blir mest riktig, og å måle hver dag er jo det som er riktigst. Selvfølgelig blir det mer riktig av å måle hver gang man kan med samme forutsetninger (hver morgen) enn å måle 1/7 av gangene. Og har du hørt om gjennomsnitt? Det er enda enklere å veie seg en gang i måneden, eller en gang i året. Det betyr ikke at det blir riktigere.
Mulig det ikke blir mere riktig,men ihvertfall enklere syns jeg da.Syns en blir for mye opphengt i vekta hvis en veier seg hver dag.Blir hvertfall nedtur for meg om jeg går opp 200 g en dag ned 100 gr neste dag og så opp 100 gr neste osv ,det er jo det som ofte skjer når en veier seg for ofte,venter man en uke vil en mere stabilt se hva vekt tapet er.På kurs blir en også anbefalt veiing 1 gang pr. uke.En mnd og år er vel vel lenge,men har man klart å vente en mnd har jo det vært bra.Men hvis du syns en gang pr.dag er riktig for deg så kjør på da vel.
Jeg har vært innlagt på sykehuset 5 dager nå, haha og jeg er så avhengig at jeg måtte få dem til å finne en badevekt til meg så jeg kunne veie meg på morgenen.. De må ha trodd jeg er gal.. :D Skulle ikke tro det var det viktigste når man er innlagt på sykehus men.. ;D Må jo ha kontroll da og.. :> Og heldigvis gikk jeg ned.. for jeg spiste ikke den kjipe høykarbomaten deres..
Kan ikke begripe at dere faktisk diskuterer når det er mest RIKTIG å veie seg. Finnes da ingen fasit på det. Overhode.
Men det er en del forutsetninger som er viktig å ha på plass før man går på vekta daglig, ukentlig, månedlig eller årlig:
Det må skje om morgenen, før frokost.
Gå på toalettet og utfør om mulig begge deler.
Fjern alt kroppshår
Ta en dusj. Bruk gjerne hampvott e.l for å fjerne død hud.
Ikke bruk leave-in balsam.
Ikke bruk hårprodukter som skum, paste eller annet som du legger til kroppsvekten.
Fjern alle spor av sminke og neglelakk
Rens huden nøye
Fjern alle former for peircing eller lignende
Puss tennene - husk tanntråd
Rens ørene
Rens neglene - klipp dem
Ja ser her var det jo skjedd en del :DDiskusjoner til de grader ser jeg..hihi
Meninga med denne tråden var jo ikke at man skulle si når det var riktig og veie seg da:D
Det er bare slik at en del av oss kan bli nærmere besatt av vekten og det øddelegger litt på motivasjonen.Så da hjelper det gjerne at vi lager en slags avtale om å holde oss litt borte fra vekten ,slik som i denne tråden her.Slik at vi kan fokusere på hvordan vi føler oss og hvordan klærne sitter:)Og heller veie oss litt sjeldnere,men selvsagt dette er opp y
til hver enkelt hva som er best,riktig for dem.
God Jul:D
Jeg har vært veldig stille fordi jeg ikke har holdt meg til avtalen, fy meg!!!
Men nå skal jeg ikke veie meg før januar grøss og gru
Prøver med nytt mot:D
Takk! :D
Det var dette jeg ville fram til da jeg skrev innlegget- vi får prøve å misforstå hverandre rett her inne:)
Vekten parkert, og prøver meg på èn gang i uken.
;)
:lol: Det var ikke det det var snakk om. :geip: Jeg pirket på at det var snakk om at det ble påstått at lavere veiehyppighet ble riktigere. Når man snakker om hva som er best for hver enkelt, så er det en annen sak. Men hva som blir riktigst er jo å veie seg hver dag med så like forutsetninger som mulig.
Det er jo du som påstår å pirker på hver minste ting som blir skrevet,og du tar alt så bokstavlig og alvorlig at det er helt rart.Er en så uheldig å ordlegger seg litt feil,ja da er du snar til å påpeke det,og kalle alle andre påståelig!Det var du som sa det riktige var å veie seg en gang pr dag,jeg gav meg på at jeg sa det var riktig 1 gang pr. uke.Men det fikk du kanskje ikke med deg??Men veie seg må en vel gjøre når en selv føler for det,om det er 1 gang i uka eller hver dag.Nå skal jeg PÅPEKE at det riktige for MEG er å veie meg 1 gang i uken!!IKKE nødvendigvis for ALLE ANDRE!!Det var det jeg mente første gangen jeg skrev det ,men ordla meg litt feil.
Jeg kommenterte diskusjonen vår. Hvem var det som først påstod noe om hva som ble mest riktig? Da blir det jo rett å si at du kom med en påstand som jeg måtte pirke på. Men påståelig har jeg ikke kalt deg her? Å komme med en påstand og å være påståelig er to forskjellige ting. Selvfølgelig skal en få gjøre det som man føler seg mest vel med, men det er ikke det samme som å påstå at noe er riktigst. Neste gang kan du jo spesifisere at det er "riktigst FOR MEG". Det skal jeg ikke pirke på. :geip:
Er du 100% SIKKER på at det er riktig å veie seg hver dag da?Har du dokumentasjon på det da?Du påstår jo at det er riktigst.Mulig du har rett i det,men jeg mente å gi et godt råd ,om at å veie seg 1 gang i uka kan være bra.Jeg mente aldri å skape en diskusjon om hva som er helt riktig.Den var det jo du som startet.Fordi du henger deg så utrolig opp i hvordan ting blir skrevet.
Vekteksempel for to uker:
Mandag 78,9 kg
Tirsdag 79,2 kg
Onsdag 79,8 kg
Torsdag 78,6 kg
Fredag 79,3 kg
Lørdag 80,0 kg
Søndag 78,9 kg
Mandag 79,0 kg
Tirsdag 77,6 kg
Onsdag 79,2 kg
Torsdag 79,7 kg
Fredag 78,4 kg
Lørdag 77,9 kg
Søndag 78,9 kg
Hvis veiedagen er på:
Mandag: +0,1
Tirsdag: -1,6
Onsdag: -0,6
Torsdag: +1,1
Fredag: -0,9
Lørdag: -2,1
Søndag: 0,0
Mens egentlig har man gått ned 0,6 kg på en uke.
Jeg skjønner poenget med at folk blir lei av å se så liten forandring fra dag til dag, men uten å veie seg hver dag lærer man ikke svingningene like godt å kjenne. Da er det kjipt å være flink en hel uke for så å ha gått opp 2kg. Hvis man da er av dem som veier seg sjeldent fordi man får en dårlig dag når man ikke har gått ned, så får man da en dårlig uke?
Å si at "1 gang i uka kan være bra" er jeg enig i. Det er langt fra det samme som å si at det er riktigst, som var din første formulering.
Og sorry at jeg henger meg opp i at andre påstår usanne ting. :geip: Selv om det strengt tatt er bil nr to i en kø som lager køen (fordi før bil nr to kommer er det bare den treige bilen alene og én bil er ingen kø), så betyr ikke det at det ikke er den første bilen som er årsaken til køen. Hvis jeg påstår at alle høykarbofolk er dumme og det blir debatt av det - hvem startet debatten? Jeg eller den første som svarte meg?
Ups.. fortsetter denne diskusjonen asså??
Kanskje dere kan lage en ny tråd for når det er riktig å veie seg:confused:...
Denne tråden handler ikke om det.Den skal være motivasjon for oss som ikke vil veie oss hver dag.Så Kanskje vi kan komme på rett spor her igjen...er dere snille...
Jeg har ikke vekt hjemme og har ikke hatt det på ca 20 år. Ikke fordi jeg hever meg over denslags, men fordi jeg hadde en periode i tenårene hvor jeg veide meg oftere og oftere. Ikke at jeg lot være å spise, men det tok seriøst mye tid og krefter å veie seg flere ganger om dagen...
Hadde jeg ikke vært så glad i mat, kunne jeg blitt både det ene og det andre. Løsningen jeg valgte var å aldri veie meg og heller kjenne på olabukse-linningen. Da har jeg gått fra str 27 til 32 på 20 år.
Og det kunne vært mye verre og ikke minst kunne det gått på samme måten OG jeg kunne vært ulykkelig og misfornøyd i tillegg.
Team Ikke-veie-seg!! (annet enn i smug på badet hjemme hus svigers en gang i halvåret og tenke at denne er sikkert feil...)
Ingenting er som kjent idiotsikkert når idiotene er paranoide i tillegg
Der jeg kommer fra har vi et ordtak som sier at "det skal to til for å danse tango".
Og nå blir vel jeg beskyldt for å fyre oppunder. Det er ikke meningen - jeg prøver bare å si at slike diskusjoner ikke er nyttige for noen her inne, og at vi alle kan forsøke å ta ansvar for at ikke diskusjonene "sklir ut".:rolleyes:
Forhåpentligvis avsluttes diskusjonen med dette :)
:) Jeg har vært veldig flink og ikke veid meg. Skulle veie meg 1 desember, men da virka ikke vekta. Tenkte at det var dårlig med batteri og somla med å få kjøpt nye, men i går så prøvde jeg på nytt, med nye batterier og må bare innse at jeg må kjøpe ny. Kanskje jeg har tatt knekken på den. ;)
Men nå henger mange bukser veldig slapt rundt livet, så jeg begynner å bli desperat etter å få veid meg! :D Gleder meg til det nå. :) Skal prøve å være litt obs på vekta i jula trur jeg, siden jeg tenkte å ta litt poteter og sjokkis fra julaften til 2 juledag. :) Så i dag blir det badevekthandling i tillegg til de siste julegavene.
Jeg veier meg mange ganger hver dag. Men jeg ser egentlig ikke så mye på vekta, jeg ser på vannstanden i kroppen. Vekta varierer med 2-4 kilo hver dag så jeg vil derfor gjerne følge med hva det er som trigger vannøkningen.
Det er akkurat det jeg mener ,diskusjonen sklir ut når hun analyserer hver minste ting jeg skriver.Er enig i at man må være to for å danse tango,og at begge kan ha skyld i ting,men når hun skal diskutere alt som blir skrevet ,kan det fort oppstå slike diskusjoner som er utenfor tema.Jeg skrev jo at jeg mener det er riktigst å veie seg 1 gang hver uke.Da mente jeg ikke for alle,men meg selv og de som er enige i det,.Det ble da missforstått i at jeg mente det var det eneste riktige for alle og diskusjonen var i gang.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.