Jeg vil gjerne være med. Er ny i foumet (er fulgt med og lest litt de siste 2 mnd). Har redusert kropsvekta med 23% siste 3 år, mye vha trening men også lite karbo og proteiner. Har ikke benyttet mye fett før nå når jeg følger ketolyse. Holder på med siste innspurten.
Er egentlig ikke så fokusert på vekt lenger men mer på livvidden. Det sitter fortsatt ett godt fettlag rundt livet som er vanskelig å bli kvitt. Jeg har hund så jeg går tur ver dag og trener på Spenst 3 ganger pr uke.
Setter som mål 1800 min i september (ca 1 tme hver dag). Blir spennende å følge dere.
Spennende å få være med på dette. Setter meg som mål med 1800 minutter. Det for en si er greit for en 50 åring
Skal kjøpe meg pulsklokke også for å få litt mer opplysninger om form osv
Jeg har da funnet ut at jeg er gravid! :heia:
Så tviler på det blir så innmari mye aktivitet de første ukene... Men hunden og mannen holder meg jo gående!
Fikk luftet meg en liten halvtime i går ettermiddag og har lagt om løypa fra bussholdeplassen og opp på jobb - går en lengre vei som resulterer i slakere bakke og litt lengre vei. Skal jo tross alt være i bevegelse minst 30 min nå om dagen.
Torsdag: 1 time rask gange til et møte. Faktisk ny pers på strekningen, tidligere har jeg ligget på 65-70 min! :D Ble litt svett, men ikke spesielt sliten, kanskje jeg omsider har funnet igjen litt fysisk overskudd etter å ha gått over på lavkarbo? :ja:
Jeg hiver meg med her jeg også. Har begynt på treningsstudio og regner med litt mer regelmessig trim nå enn tidligere. Så jeg setter meg mål på 800. Vil sette et mål som er mulig å nå.
september: 15 min elipsemaskin, 5 min styrke og 10 min romaskin= 30
september: 10 min elipse og 60 min puls og styrke på treningssenteret.
Hva menes med trening? Må man bli svett? Andpusten? Eller teller turene i skogen med barna også? Får så sjelden sjansen til å trene på kvelden (i hvertfall på treningsstudio), så det blir bare fredager når jeg har fri fra jobb og barn + en kveld i uka. Det blir ikke mange timene, men er jo aktiv med barna når de ikke er i bhg...
Men jeg blir med på utfordingen med beskjedne 800 min, dog det er faktisk ganske mye ifht hva jeg tror jeg får til. Får klinke til med noen peseturer i skauen på kveldstid :D
Gratulerer :D:D Håper du får et flott svangerskap!
Fredag: 40 min plenklipp med klipper'n som fortsatt må dyttes manuelt. :eek: Men den plenen jeg før brukte 1 time på bruker jeg nå 40 min. Så det går fremover. :)
sept.: 45 min spinning, 30 min styrke og 30 min tur med hunden
4 sept.: 90 min meget rask gange (delvis jogging) med hund
5 sept.: 2 timer noe roligre gange - min mann var med . Søndagstur med hund. Regner med 90 min effektiv trening.
6 septemmer: 75 min Spinning på Spenst og 50 min tur med hunden.
Tok i skikkelig, med pulstopp på 94%. Var litt spent på hvordan det skulle gå med så hardtrimm siden jeg er i ketose, men det gikk helt fint. Litt sliten i dag - skal kun ta en rolig gåtur med hunden. stikksen gå mørke lilla utslag på tross av at jeg drakk mye vann. Er litt usikker på hvor hardt man bør trene. Jeg er vant til å trene hardt da det hjelper godt på astmaen. Får ikke så lett lungebetennelse da. Har veldig hard astma - benytter forstøver og masse medisiner som ikke er heldig for vekta. Trening er noe av det som hjelper - spesielt å få opp pulsen.
Enda en gåtur gitt! Ble 50 min denne gangen, på heler!
Det må da telles litt ekstra vil jeg tro!
Note to self: Heler er ikke tursko:p Må begynne å ha med meg skiftepar i vesken så jeg kan bruke joggesko til forelesning!
267/500 :D
sept.: 30 min tur med hund og 55 min joggetur (delvis med hund). Måtte parkere hunden etter 30 min., da var han sliten og lei. Han løp bare i beina mine eller etter meg, og måtte nesten dras. Han er ikke noe glad i å løpe fort for lenge. Når dattera skal ha han med hender det han går og hjemmer seg - hun løper noe fortere enn meg.
Fjelltur i Rondane i helga på ca en time - og noen korte turer med hunden samt litt lengre rute fra bussen om morran og opp på kontoret.
Er så sabla trøtt om dagen pga graviditeten, så det er ikke så mye jeg orker... Men litt bevegelse blir det nå!
40 min gåtur idag, det var fryyysent det!! Nå skal vinterklærne ut av skapet!
Men nå er det i alle fall blitt 307/500 hittil, kanskje jeg når det denne gangen!:D
Div. gange til og fra hytta + noe jobbing der i helga.
I kveld var jeg ute og gikk litt "powerwalk" og etter ca.40 min /4,5 km opplevde jeg noe helt merkelig - plutselig gikk beina helt av seg selv! Det føltes som de levde aldeles sitt eget liv og overkroppen hang bare på som en annen blindpassasjer! Det varte i rundt 100 m kanskje. Er det dette dere snakker om når dere sier at dere hr fått så mye mer energi på lavkarbo og at beina bare går og går av seg selv? Det føltes litt snodig. :)
Gikk over Bessegen på søndag. 26 år siden sist. Har alltid drømt om å gjøre det igjenn, men pga sykdom, unger osv så tok det litt tid før det ble realisert. Vi hadde flott vær, mye sol og bare litt regn. Neste sommer skal det bli flere turer i Jotunheimen. Emeste negative er at jeg har spist karbo i 4 dager og sjokolade. Har hatt besøk og turte dessuten ikke å ta en så slitsom tur i ketose. Var usikker på hvordan det hadde vært for kroppen. Noen som har erfaring?
1170 min trening så langt i september
11.sep. Setter opp 30 min for alt husarbeidet og løping i trapper med klesvask.
12. sep 90 min med gressklipperen. Har ikke klippet gress siden sommer ferien så jeg måtte gå to ganger over.
Idag ble det 40 min gåtur igjen:)
Nesten krabbetur den ene veien, for var så utrolig trøtt til morgenen idag:O Men godt å starte dagen i bevegelse!
447/500:D
Kom plutselig på at jeg har en gammel treningsvideo fra Grethe Rode. Det programmet tok 30 minutter. Blei skikkelig varm og sliten.
Så 30 min trening i dag 14/9.
30 min trimsykkel + 10 min rockering. Trodde jeg skulle krepere i lårene de første minuttene på sykkelen (en stund siden sist ja...), men etter 2-3 min løsnet det og det gikk veldig greit! :) Men lårene skrek da jeg gikk av sykkelen! :lol: Tøyde godt ut før dusj og nå kjennes det helt fint.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.