Håper det er flere konkurransemennesker der ute, for da kan kanskje dette bli en supermotiverende tråd:)
Konkurransen er for alle på ketolyse, skaldeman, egenkomponerte eller andre dietter hvor man skal ligge lavt på karbs. Det er om å gjøre å gå flest mulig dager uten å gå over den karbgrensa man har satt for seg selv. Det er med andre ord om å gjøre å ikke sprekke!!
Dann og vann (eller hver dag om man vil:)) går man inn på tråden og skriver hvor mange dager man har klart. Sprekker man må man starte på null igjen.
Premien for den som klarer seg lengst er en deilig, slank, fantastisk kropp som alle andre kan misunne;). Og selvfølgelig gleden av å være best:p.
Gikk på en sprekk på søndag, etter 34 dager "på matta". Til mitt "forsvar" var det ikke en sprekk fordi jeg "hadde så lyst på", og lot godis være godis.
Så flott tråd. Jeg signer inn.
Mitt mål er 10-12 g karbo pr dag. Skal skrifte om jeg ikke holder det.
Har skeia ut med litt for mye bær så blodsukkeret er litt for høyt igjen. :rodme: Dette trengte jeg. Fin tråd Unaturligslank.:)
Jeg har vært 21 dager på Atkins, og lagt under 20 karbs, stort sett lagt mellom 8 og 15 karbs. Ikke sprukket ennå. Synes det er så mye fantastisk mat vi kan spise uten å legge på oss :)) HERLIG (prøver å ikke tenke på all snopen/søtsakene vi må holde oss borte fra (min største last!!!!)
Veldig konkurranse menneske, så dette er en gulrot :))
Denne uken er det festival for min del, masse ting som skjer og lite tid til å spise og langt mindre planlegge hva man skal spise..samt altfor mye alkohol..så denne uken er satt av til alt mulig fjas..forventer å gå opp et par kilo denne uka, men mandag 30 er jeg med for fullt. Da skal de neste 9 kiloene av som neste delmål! Ingen unnskyldninger og ingen utskeielser! Lykke til alle sammen! Motiverende å lese om dere som greier det, og neste uke skal jeg også :D
Jeg ligger på 20 karb om dagen for å fortsatt väre i ketose (rosa). 15 august var jeg over grensen. Er inne på 9. dagen på rad uten sprekk. Får se hvordan det går på lördag, da er det festival. Bra å väre med her for da kanskje jeg kan holde meg under 20g på lördag også. :visemuskl
Hei alle.
Regner vi tilbake til forrige sprekk, eller starter vi på nytt fra "trådens" start?
Med sprekk mener jeg at vi spiste flere karber enn planlagt. Eks 10-12 for min del.:confused::p
Da er det 3 dager med karber under 12 g. Var i Sverige med noen venninner i formiddag og de fråtset i kaker og is. Men jammen gikk det fint, tok kaffe med fløte da.
Blodsukkeret har gått litt ned igjen.
Lykke til alle sammen - jeg er også med for å vinne. :D
Så flink du er!! :):):) Ikke alltid like lett når alle rundt en fråtser i godsaker, men vi får nok mere glede ut av det vi driver med enn de får av alt det de dytter i seg:cool:
Hei! Jeg vil være med! Regner fra min "sprekk" jeg hadde 16. august. Sprekken bestod av to hattingrundstykker som jeg hadde mistolket på pakkingen. Falt heldigvis ikke ut av ketosen. Atså, det er 8 dager siden.
Min eneste last for tiden er IFA Fruits, men har enda ikke "jarva" hele pakken (inneholder totalt 15 karbs hvilket også er min maksgrense).
Vi skal vel klare det hele gjengen!
Unaturligslank; når du går fordi det som frister; tenk på yndlingsketosematen din. Mitt triks er varme, fete baconskiver :P
En gang jeg slanket meg for lenge siden pleide jeg å synge en strofe av "walk on by" inni meg når jeg gikk forbi godtehyllene, skal gjenopplive den vanen og:p
Nå på dag 4! =)
Skriver nå mest inn for å motivere meg selv. Spesiellt fordi dette er den uka i mnd da jeg syns det er spessiellt vanskelig å holde meg i skinnet. :P
Jeg er med!
Hadde en planlagt pause for lørdag for 2 uker siden men annet enn det har jeg vært i konstant ketose i 6 uker!:D
Jeg reiser til Kreta om en måned og da skal jeg kose meg med bla. is osv. men jeg skal prøve så godt det lar seg gjøre å holde lavkarbo. :)
Ha ha så rart å lese. For det gjør jeg fremdeles fra tid til annen. Det hender det kommer ut med høy lyd også. :p Har aldri innrømmet det før, men det hjelper.:D
Har klart meg bra i dag også - 9g karber. Det ble dag 4.
I dag er 5. dag og karboinntaket har vært som det skal.
Er kjempefornøyd med at blodsukkeret mitt nå i kveld ble målt til 4,3. Uten medisin - jippi.:D
Må bare lære meg til å holde meg rundt de 10-12 grammene da. :rolleyes:
12 dager.... men det er i morgen som er den store testen. Bruker ikke sprekke med total sprekk. Jeg har 20 karber om dagen (ligger på 9-15 på hverdagene og 20 på helgene), sprekk bruker å havne på 25-30 karber. Teller alt, har en egen app i telefonen :) kjempe bra for da vet jeg alltid hvor mange karber jeg har igjen.
I morgen er det festival. Får droppe törr hvitvin, ikke fordi den har så mange karber, men med vin i kroppen, slinker mange fler karber ned enn uten vin, viljestyrken blir liksom ikke så sterk.....har lyst på vin i morgen.....
Carb Master.
Den er amerikansk så mange av produktene må man lete etter, men jeg bruker appen 'Livsmedeldatabasen`(bor i Sverige) om det er matvarer jeg ikke finner eller er usikker på om stemmer med karbo inneholdet. Litt dumt at man ikke kan putte karber direkte, löser det med å legge til matvare med ca samme mengd karb. Men det kule er at man kan se på kalenderen alle grönne dager da man har holdt seg under karbogrensen, og der man har gått over blir det rödt.
Fyller også in hvor mye vann jeg drikker, bra for av og til (för) husket jeg ikke hvor mye vann jeg hadde drukket. Nå krysser jeg av vannmengden ettersom jeg drikker.
Jeg hadde den först, likte den. Det jeg liker best med Carb Maste den kan passord-skyddes. Det synes jeg er godt når ungene og deres kompiser vil låne telefonen å spille.
På Low Carb DA var grafen på statistikken bedre.
Liker at man på¨Carb Master kan legge in notater når man legger in vekten. Bra å kunne leggge in hvorfor man har ökning eller nedgang som skiller seg ut fra annet. Eller også kan man legge in trening i notaten.
Jeg er så stolt over at jeg ikke sprakk idag!! :D Er på tur i sverige, og for å komme der, tok vi "svenskebåten", og der var det jo selfølgelig MASSE MASSE GODT! Jeg var av den typen som handlet kilovis med snop når jeg var på slike taxfree steder.. Å denne gangen gikk jeg rundt å siklet på alt, "den har jeg lyst, åå, den er jo såå god, å nam! DENNE VIL JEG HA!" men, kunne jo ikke kjøpe slike ting for jeg var på kur, så kjøpte med meg ett par bokser med cola zero og noen sukkerfrie karameller. Var godt fornøyd med det :) Resten av familien derimot de hamstret jo inn med godteri og har kost seg med det idag, å jeg tok ikke EN bit! Flinke meg :)
Uff.. lurer på om jeg har sprukket idag med rundt 2 -3 karber for meget... :(
Håper bare det ikke ødelegger for ketosen!
Men men, imårgen er ny uke, og ny start :)
Særlig for de som følger ketolyse bør det vel spesifiseres at man ikke skal gå under grensen heller (15g). Det er jo ikke om å gjøre å spise færrest mulig karber, men de riktige karbene.
For meg funker det ikke å sette fokus på det man vil unngå. Hold hodet okupert med andre ting og ikke gå på butikken sulten, så legger man ikke merke til hyllene engang. Jeg ble for en stund siden stående i kø ved siden av sjokoladehylla og oppdaget at jeg ikke hadde sett på hylla på et halv år... enset ikke at den var der engang! :rolleyes:
Å begynne å nynne om tingen vil virke helt motsatt, og bli det eneste jeg tenker på. I tillegg til at å høre sangen tilfeldig vil gi et enormt sug etter tingene...
Jeg blir i godt humør av det jeg. Jeg "synger" en gla-sang variant:).
Også føler jeg meg sterk og flink. Føler ikke at det blir noe mer fokus, jeg stopper jo ikke opp og ser. Går som regel alltid kjapt gjennom butikken og i kassa uansett. Også handler jeg aldri i rushen, så jeg blir aldri stående i kø ved godterihylla. Men vi er alle ulike, og man må finne en metode som fungerer for en selv:)
Hei! :smile: Hiver meg på her jeg og!
Hadde vært flink en uke nå, men hadde så sinnsykt søtsug at jeg gikk amoki godteriet til unga i går...og i dag spiser jeg sjokolade.:blinke:
Så en konkurranse er tingen for meg nå merker jeg...
Jeg har lavkarbo-godteri som hvisker navnet mitt, men jeg skal ikke fore monsteret!
Blir bare verre for meg selv i morgen. Nå skal jeg istedet lage meg noen deilige kyllingvinger og så er det natta her og.
Idag er det Mandag 30 august og jeg er igang igjen etter en ukes festival som har inneholdt både grisete hamburgere, pizza, sjokolader og baguetter..akk o ve. Kjenner at det har skjedd heftig mye med kroppen denne uka, men har ikke turt å gå på vekta idag. Vil komme meg tilbake på dietten og kjenne endringene før jeg går på den.
Den ene dagen på festival spiste vi kylling i curry med ris til...den risen var helt forferdlig, har ikke følt meg så fryktelig på lenge! Det går helt fint med cheeseburgere med masse dressing, men den lilleklumpen med ris ødela hele greia. Usj!
Startet dagen med 4 skiver bacon, 3 stekte egg og ca 10 tynne skiver agurk! En, to, tre, GO!
Super tråd!! Jeg skal holde meg under 15 karber.. og har ikke hatt en sprekk på.. hmm... 14 dager? Men, på fredag blir det en sprekk. Det vet jeg. (har bursdag.. og skal spise det jeg savner mest: frukt!!). Men slenger meg med her, så kommer jeg tilbake og konkurrerer over neste helg. ;)
Hadde planer om å vere med her eg også, men i dag "sprakk" eg med eit 1/2 grønt eple, så eg får vere med frå i morgon av. Trur ikkje nødvendigvis at eg gjekk over karbogrensa mi på 15 karber, er det då definert som ein sprekk? Eg teller ikkje, men har det i fingrane kva eg kan ete og ikkje. Eg åt ca. 2,5 karber til frokost, vel 5-6 karber til lunsj, rundt 3-4 karber til middag og ingenting til kvelds. Inneheld 1/2 eple meir enn 2,5 karber??
Sjokolade er kjempe sprekk for meg. Det har eg ikkje ete sida.... eeee.... 14 juli trur eg. Men såg på matvaretabellen og det er sprekk. Eple inneheld 10 gram karbo pr 100 gram og 1/2 eple trur eg kanskje veg meir enn 100 gram. Jaja, blir med frå i morga eg da :)
Lykke til alle konkurransedeltakarar, for frå i morgon skal eg slå dokke alle sammen :p ;)
Hvis det halve eplet ditt veide over 100 g så var det digert! Jeg veide nemlig et eple her om dagen, tok bort kjernehuset og veide resten, et normaltstort eple veide da ca. 150 g. Så et halvt eple var vel rundt 70-80 g.
IFA er farlig, den i eske. PASS OPP!!
Enda i ketose, således ingen sprekk. Har ikke anelse på antall dager, det får bli morgendagens lekse.
Flinke piker her inne!! :)
Se på linken jeg satt inn til deg (og alle andre interesserte) på skravletråden (eller var det veietråden..?). Uansett, i følge den tråden jeg la inn link til er ikke den i pose bra heller.
Gah! dagens meny: 4 stekte egg, 5 skiver bacon, en tomat og 10 agurkskiver til frokost....2 stk benfri kotelett med salat, stekt sopp, løk og paprika til middag med litt tzatziki...etter middag ble jeg fysen og spiste en kald kotelett fra middagen...litt etterpå ble jeg enda mer fysen og skar opp en halv agurk i strimler som jeg knasket på..og nå er jeg fortsatt drithypp på NOE! var ikke slik igår..kommer druesukkeret fra forrige uke for sent? Seriøst, jeg er tre minutter fra å løpe bort på rimi å raide sjokoladehyllene..hjeeeeeeeeeeelp!
Kavli skivet ost med jalapeno, bacon eller lignende. Smelt i micro eller ovn. Blir litt tyggemotstand eller sprø avhengig av hvor lenge du varmer den. Super snack!
Evtuelt litt maarud baconsvor eller bacongull er greit.
Jeg gomler hjemmelagede små kjøttboller, men det tar litt tid å lage...
Har du kremfløte og kunstig søtning i huset, kan det hjelpe å piske litt krem. Ta en osteskive med litt paprika til - det døyver også lysten på noe søtt.
Dette har reddet meg mange ganger.
Fikk også tips om å piske eggedosis med kunstig søtning i. Håper du finner en løsning - og da mener jeg ikke Rimi. :)
Lykke til.
Har kavliskiver i ovnen mens jeg steker kyllingkjøttdeig med sopp, løk og paprika og i kjelen ved siden av har jeg laget bretagne kyllingsaus på smør, vann og sæterrømme..fettbombe, namnam! takk for kjappe og motiverende svar!
Jeg er på dag 3 i ketose. Er en mandagsstarter som så mange andre her, og jeg er heeeelt ny på denne dietten, selv om jeg har lest meg veldig opp både på internett og i bøker. I tillegg har jeg satt meg litt inn i dette kostholdet med tanke på en venninnes barn som var epileptiker.
Jeg husker vi lærte om ketose på skolen (sykepleierskolen), og jeg måtte bare utbryte: men da virker sånne lavkarbokurer da? Ernæringsfysiologen forsøkte å snakke det bort, men det hang i hodet mitt. Når jeg en gang er klar til å slanke meg (har ikke vært motivert grunnet sykdom), så blir det ketose. Og nå er jeg i gang. Med piller og bok fra ketolyse.no.
I dag har jeg stekt ziggylapper. De ble kanskje litt omelettlike, men det tåler jeg. Hvertfall av og til. Skal forsøke meg på brød i morgen.
Kvelds i dag ble to ziggylapper med masse masse brie, og det var hysterisk godt. Vurderer en til ...
Nå har jeg hatt en 5-dagers sprekk med omtrent bare godteri som næringskilde alle fem dagene:p Det er den lengste sprekken jeg har hatt siden april, så er egentlig bare glad til for at den ikke ble lengre!
Tenkte at det passet seg bra å bli med på konkurransen fra idag idag av. Dette er dag 1 uten sprekk:D
Dag 3 på superstreng psmf-kost UTEN en eneste liten sprekk! Nå har jeg gått ned de 1,5 kiloene som kom på under godteriraidet mitt og er snart ved minstenotering igjen:D
Lenge leve korte perioder på strenge kurer! Imorgen er det "oppfettingsdag" (istedenfor oppkarbingsdag) så da blir det ikke sprekk fra ketose i det heletatt:D
Setter fart på vektnedgangen, går ned et par kilo eller mer på en ukes tid:)
Spiser rent kjøtt og grønnsaker samt noen meieriprodukter. Veeeldig ensformet kost, men følger det ikke mange dagene av gangen og det gir kjemperesultater:)
Har skrevet masse om det på bloggen min, så er bare å gå inn å titte der, har link i signaturen:)
Kjempebra blogg, Loone :) leser i spenning da jeg spiser tydeligvis ganske likt det du gjør om dagen men trodde det var helt feil :) low carb OG low fat, det kan jo ikke funke tenkte jeg da. Motiverende lesning. utrolig bra bilder! Du er flink.
Haha, så køddent!!! :cool:
Jeg holdt seriøst på å stupe nedi smågodthylla på ICA i dag, men jeg klarte å gå forbi å bort til varmdisken i stedet. Ble liksom ikke det samme å fråtse i kyllinglår når jeg hadde sååååå lyst på smågodt, men uansett er jeg STOLT!!!
I dag er min 19. dag uten sprekk i min lille Ketolyse-verden, og flere skal det bli! :D
Samboeren kom hjem med yndlingspotetgullet mitt ikveld:D
Så da blir det ny fresh start imorgen. Fikk kjørt innpå resten av sjokoladen og dropsene også, så nå er leiligheten robbet for fristelser:p
Har man først skeiet ut èn gang så baller det seg fort på med flere merker jeg!:O
Flinke dere som har kommer dere gjennom helgen uten å skeie ut!:heia:
Jeg kom meg helskinnet til fredag, på dag 5...så var det grillfest på jobben til mannen, og alt gikk bra helt til noen satte karamellpudding med krem rett foran meg...min posjon, liksom...
...så da ble det sjokolade i går...men i dag har jeg vært flink igjen, så her er dag 1!:visemuskl
MEN gjorde en kjempetabbe. Begynte nesten å gråte da jeg oppdaget det. Kjøpte halvannen liter Pepsi Max på søndag. Skulle kose meg. Syntes ting var rart. Fikk høy puls, belegg på tennene. Løfta opp flaska: iiik. Pepsi!! Vanlig Pepsi!!! Hadde drukket masse. Halv liter sikkert. Helte ut resten i vasken og tok meg et glass vann. Jeg kjenner jo ikk pepsiflaskene... Er cocadrikker, jeg. :(
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.