< Tilbake til oversikten

Augustskravletråd for 30+

vaskeklut sa for siden:

Du er blitt utsatt for sukkerterror! Sniksukkerisert! :eek::eek:

grotingeling sa for siden:

Akkurat, det var rette betegnelse - sukkerterror.
Sikkert utført av de som ser på oss som noen tullinger.
Hvor kan jeg anmelde dette????
Æ bare spørr!!!!
løper på do igjen

Anarko sa for siden:

Må vise dere denne, som skremte meg litt:

lenabeatrice.net/overvekt-og-slanking/carblovers-diet/

En frøken med en fantastisk blogg og mye gode oppskrifter, som har gått en lang vei og nesten nådd sitt mål :) Inspirerende. Pluss at hun snakker om mye annet også :)

Sukkerterrorisering? Makan, skulle tatt den ene og slått den andre med.

Du har funnet bloggen til hun som kaller seg Dreamy :D her på forumet - Lena Beatrice som hun jo heter.
Vi er nok mange som også følger hennes egen blogg, for hun har en mengde herlige oppskrifter :sikle:

Ja jeg er ikke akkurat happy kan du si.... men nå sitter jeg og momser morrpølse
Satser på at litt fett og proteiner skal avverge en potensiell migrene - dessuten forebygge morgendagens søtsug.
Det skal bli noen tøffe dager, for nå må jeg avsukrifiseres igjen :sint:

Anarko sa for siden:

Jeg husker min avsukrifisering (festlig ord)... det var noen harde dager, men absolutt verdt det :)

Så det er Dreamy sin blogg altså? Syns den dama er tøff. Er innom jevnlig.

Jepp og jepp :D

So far so good ;)
Ingen hodepine men fortsatt litt søtsug da jeg våknet i morges.....
Men nå har jeg inntatt en relativ fet frokost, og forhåpentligvis vil det medvirke til en rask retrett til den fete vei :p

Anarko sa for siden:

Goodie goodie :) jeg har inntatt egg- og skinkefrokost med sukkerfri ketchup på. Jaggu glad det finnes sukkerfri ketchup, for jeg trenger ketchup i mitt liv.

Til middag blir det kylling, bacon og champignon i ildfast form med en blanding av kremfløte, egg og ost over. Brokkoli attåt. En fin belønnelse etter at vi har vasket leiligheten :) Stefar kommer på besøk i morgen og da må det være shinet føler jeg.

Linuz sa for siden:

Og jeg skal ha entrecote med smelta brie! Mmmmmmm... god middag!

Dagen har gått over all forventning, ingen hodepine og søtsuget har så og si gitt seg helt - skjønner ingenting jeg :_oy:
Har fått i meg masse vann og litt funlight, men kun spist frokost og middag - begge med masse fett.
Og sammen med egenaktivisering i form av huskvask, har jeg altså kommet meg helskinnet gjennom dagen.
Tror nok det var oppskriften som skulle til, noe jeg definitivt finner utav i morgen.
Nå er det faktisk snart natta for min del, morgendagen blir kjempestressdag - så det gjelder å sove godt i natt :rolleyes:

Anarko sa for siden:

Dagen din virker veldig lik min :) Husvask og sånt her også og bare frokost og middag.

christine76 sa for siden:

Hvorfor skal det bety så mye for andre hva jeg spiser?
Vi skal til Berlin i helgen og feire svigers sitt sølvbryllup. Og for et par dager siden kom svigermor og spurte om det var noe jeg kunne spise av desserter. Sånn med tanke på valg og bestilling av spisested og sånn. Jeg svarte at nei, jeg kommer ikke på noe på restaurant som jeg kan spise til dessert (kom ikke på ostetallerken før dagen etter). Men passet på å si at jeg ikke syntes at det gjorde noe at de spiste dessert og ikke meg. Hun tok det forsåvidt bra, men så litt brydd ut. Og så begynte mannen min å skyte inn at han hadde tenkt at han kan spise litt dessert siden det er en spesiell anledning og det burde jo jeg kunne også (han følger strengere lavkarbo enn meg til daglig og er i ketose).

Jeg har ikke tenkt å gi fullstendig beng i kostholdet og spise en sukkerbombe av en dessert bare for at de skal føle seg bedre. Er jo forsåvidt flott at de tenker på det, ville vært litt kjipt om de valgte en restaurant med bare pizza og pasta, men ut over det så skjønner jeg ikke at det kan være viktig om jeg spiser dessert eller bare tar en kopp kaffe mens de spiser.

Anarko sa for siden:

Har i dag funnet ut at fiskepinner egentlig smaker lite godt. Ja, jeg vet det er lite karbo med fiskepinner, men når de var stekte så pirket jeg av alt av panering utenpå, hadde på smør og sukkerfri ketchup.... hadde smakt bedre med bare smør med ketchup på tror jeg. Dagen før lønning det her, så er litt trangt om jeg ikke ville begynne på den planlagte middagen med kjøttdeig i ketchupsaus og brokkoli.

Jeg var på jobbintervju i dag. Jeg var kjempenervøs, og jeg er litt redd det viste litt for godt. Jeg er i alle fall rimelig sikker på at om jeg ikke får jobben så er det pga det. Er fremdeles nervøs egentlig. Merkelige greier.

vaskeklut sa for siden:

Jeg lager mine egne fiskepinner jeg. Fiskefileter,finknust baconcrip, egg, salt og pepper ;) Visp sammen egget, dypp filetene i egg og så i baconet, krydre med salt og pepper og steik. :) Smaker helt fortreffelig! (Og jeg mener det er flust av mel i fiskepinnedeigen, er det ikke :eek:?!)

malleleo sa for siden:

SØTSUG:( åh, vi har jo så masse med sukker i her også i og med at jeg har en del til baking(kokesjokolade, marshmellows, sjokolademousse++) og etter den karbofesten i helgen da jeg var bortreist har jeg enormt med sug i dag.. har såå lyst til å dra på butikken og kjøpe noe lovlig:rolleyes: eller så må jeg finne motivasjon og holde ut sånn at jeg kan lage meg kveldsmat..

Anarko sa for siden:

Er sikkert noe mel i fiskepinnedeigen også ja :( men jeg var sååå sulten og har mensen attpåtil så matlysten har vært fullstendig mongo. De fiskepinnene jeg spiste hadde 17 gr kh pr 100 gr. Og når jeg tar vekk paneringen må det jo minke betraktelig mener jeg da?

Popp sa for siden:

Har oppnådd 70kgs grensen :WoW:
Men er hardt angrepet av sukkermonsteret. Og sliter med å holde meg unna det søte.... Den startet sitt angrep i helgen da vi var på hytta. Vet ikke om det er fordi på hytta har vi alltid kost oss ekstra med sjokolade, nugatti og annen deilig mat. Mulig kroppen min kjente seg igjen for mitt forsvar var ikke sterk nok mot sukkermonsteret. 7 måltider både fredag, lørdag og søndag som inkluderte 2 sjokoladebarer! Nei, dette gidder jeg ikke å være med på. Hmmm....ble visst 2 barer idag også. HUffda!

Å nei Popp - ikke du også???
Sukkermonsteret tok meg på lørdag - tryna i brød med nugatti jeg :nei::wacko:
Og dårlig sa du? Fikk skikkelig mageknipe og kvalme som varte i flere timer!

Popp sa for siden:

:klem: "fight, we shall" (Yoda uttrykk fra Star Wars - gutta mine har helt dilla). Det er bare å dra opp ermene og få på arbeidshanskene, dette skal vi klare å komme oss gjennom. :nikker:

Passer bra med litt force nå ja :D, og klart vi skal kjempe - finnes jo egentlig ikke andre alternativer gjør det vel? :p
Kanskje dette bare var en wake up call?
Jeg velger å tro det, for hele innstillingen min er nå mye bedre.
Startet dagen med rømmegrøt og spekemat til frokost :sikle:, og har tatt ut kjøttkaker i fløtesaus til middag.
Lunch blir Nannah-knekkebrød med smør, ost og salami (fortsatt litt unntaksstilstand på jobb)
Alt ligger altså tilrett for en skikkelig fet tirsdag :lol:

sistegang sa for siden:

Er så heldig at det er kun gemalen og jeg i huset. Og det huset er renska for alt som vi ikke kan spise. Så sukkermonstrene må bare gå forbi vårt hus. Vi er heldige.;)

Anarko sa for siden:

Jeg merket søtsug rett før og akkurat den første og andre dagen av mensen. Men så ga det seg. Nå er jeg plutselig ikke sulten i hele tatt og mer humørsyk :P men koste meg med svinekjøttdeig med fløtetomatsaus og fløtegratinert brokkoli i dag.

sistegang sa for siden:

Var på yogakurs i går - skikkelig støl i dag. Blei svett og varm, av bare å tøye på muskler. Gleder meg til neste gang.

sarasirene sa for siden:

haha... ser at det ikke bare er meg som holder på å tørne pga dette sukkemonsteret... Men!!! jeg har klart å motstå til nå og SKAL klare å motstå til det gir seg ... men lett er det ikke...

Skal nemlig ha mensen og da blir jeg alltid desperat etter sjokolade... Så nå har jeg laget dette i håp om at dette skal redde meg...

I tillegg blir jeg bare ikke mett i dag... Kunne spist og spist... men har nå klart å holde meg til måltidene da... Jeg blir alltid sulten når det er sånn rett før mensen... :( irriterende altså

Sanney sa for siden:

hm, jeg tåler visst ikke maltitol alikevel.. igår gikk det bra, idag måtte jeg fly på do.. eller var det noe annet jeg har spist idag.... men jeg har ikke spist noe idag jeg ikke har spist før o.o;

Maltitol er for mange bokstavlig talt noe dritt! :D
Jeg har lagt merke til at min toleranse minker, og nå skal det snart ingenting til før magen starter opp romlingen - og da er det kort tid til do-løpingen starter....
Nei - nå har jeg sluttet, og lager heller noe fra denne siden - yummy :sikle:

Sanney sa for siden:

bare synd at jeg liker verken kokos eller bringebær no særlig.. ei heller bacongull. jaja, får tvinge meg selv til å slutte tror jeg :p er jo ikke no kos i det når man flyr på do etterpå!

men ellers har jeg spist denne sjokoladen flere ganger før uten å reagere. ikke ofte, i og med at den ikke finnes på menybutikken her i området...

Gerrard sa for siden:

Veiedag idag...ned 4 kilo på 2 uker. Greit det?:cool:

Men sliter litt med maten nå. Har grei fordeling av kalorier på fett,protein og karber, men er redd for at kalori inntaket blir for lite. Ligger på 1500 til 1700 pr. dag. Er det fare for at kroppen kommer på "sparebluss" da?
Ketolysekuren sier at en skal spise når en blir sulten, men når en ikke føler sult så må kroppen gå på sparebluss etter hvert?

Dag 3 og 4 var slitsomme, men etter det har det gått greit...helt fram til i dag. Vondt i hue og mage, akkurat som kroppen IKKE vil ha fett...noen som ha opplevd det samme?

vaskeklut sa for siden:

du kan lage kaffekos for tøffinger f.eks uten kokossmak altså ;) jeg smelter kokosolje uten smak og tilsetter kakao og evt litt søtning og eller fløte. og så lar jeg greia stivne :)

Sanney sa for siden:

da må jeg traske inn til byen og finne kokosolje da. vi er så heldige å ha en helsekost butikk på senteret og en innvandrersjappe her i byen :p

sistegang sa for siden:

Jeg har noen beger med gele lagd av fun-lightsaft og gelatin i kjøleskapet. Litt fløte over det når jeg vil kose meg litt.

Sanney sa for siden:

blir ingen kokosolje denne uka ser det ut til, jeg må jobbe overtid imorra.. og jeg bor utafor byen, så innvandrersjappa rekker jeg ikke. jaja, har kjøleskapet og frysern full av digg, sulter ikke:)

vaskeklut sa for siden:

Jeg får ikke muffinstopp av den ene buksa mi lengre!!! :w00t:

Linuz sa for siden:

vaskeklut: yaiyyyyyy!!!!!!!!!

Her kom matlysten tilbake med et smell! Etter 3 tulledager med lite mat, småspising mm.... men heldigvis ingen store karbosprekker da.
I dag har jeg hatt i meg (inkl. panering på kyllingnuggets) 1 POSE bacongull! Pluss osteknekke med bacon, eggerøre av 1 egg, bacon og soyafløte, 8 hjemmelagede kyllingnuggets med seterrømmedipp.... 0 grønnsaker - fy meg! Masse fett.....
Og nå har jeg en lavkarbosjokoladekake i ovnen!
Himmel og hav - hvordan skal dette gå? Veiedag om 2 dager....

vaskeklut sa for siden:

Du har jo spist minimalt med karbo i dag da ;) Jeg tror nok denne dagen er helt fin jeg :D

Og ja, yaiyyyy!! :D

Popp sa for siden:

:argh: Sukkermonsteret ga seg ikke, og nå lever jeg i troen at det er mensen som årsaken til inntaket. Nå når jeg kjenner fienden, så vet jeg hvilke forsvarsvåpen jeg har: Vann, Gå seg en tur, se på en god film, etc. IKKE MER EKSTRA BARER!!! :(

Gerrard: 4 kg ned er ja, takk enda mer :D Flink du har vært :heia:
vaskelklut: muffinstopp? Ja, da har jeg hørt et nytt utrykk :humre:

Anarko sa for siden:

På torsdag lagde jeg fløtepannekaker og osterundstykker. NYDELIG! Fløtepannekakene hadde bare 13 karber på hele røra og jeg og modern klarte nesten halvparten hver. Så var det rømme og bacon. Lavkarbo er jammen meg herlig :)

sarasirene sa for siden:

Det er så jilt å treffe folk man ikke har sett på en liten stund... og når de sier "du må ha tatt av deg siden sist" og jeg kan si "JAAAAAAA" er jo ekstra jilt :) både i går og i dag har jeg fått høre det og det gir en jammen et kick til å fortsette og :) selv om jeg er fryktelig sjesken om dagen og venter på besøk av tante rød hvilken dag som helst her ;)

Linuz sa for siden:

Jeg er ca. en halvkilo opp, skylder på M :mad:.... i dag har jeg vært ganske flink da; 6 hjemmelagede kyllingnuggets med majonesdipp til frokost/lunch, litt agurk, et lite stykke lavkarbosjokokake og nå har jeg spist 3 skiver lavkarbobrød med reker i majones, brie og fleskepølse + litt paprika.

Har dundrende hodepine... for lite kh? For lite vann?

Kult å få kommentarer da sarasirene! Satser på at det snart er meg!

Sanney sa for siden:

har begynt å få kommentarer jeg og :) og idag har jeg kjøpt blomkål, skal lage jukseris.. og jeg liker ikke blomkål :p

vaskeklut sa for siden:

Ha i smør og krydder! :D

Popp: jaa, det er sånn når magen presses opp av buksa, sånn at man får en "fin" bul/bilring rett over linningen :D

Popp sa for siden:

Kjenner til de, ja. Lovehandles, kaller en engelsk venninne av meg de. Morsomme navn for de ekstra kiloene. :D

sarasirene sa for siden:

vet du... Det har vi akkurat spist og det var jo kjempegodt :) men vi er glad i blomkål vi da ;) Lagde hjemmelaget soppsaus og grillet noe kjøttgreier til og nå er jeg STAPPMETT

Carisma sa for siden:

Lovehandles er vel de som blir på ryggen liksom? Som man kan holde i når man danser... eller sånt. :rolleyes: Muffinstopp er nok mer over hele, eller hvertfall foran.

Sanney sa for siden:

jeg skal spise italiensk krydret laks idag, imorgen blir det kyllingnuggets, kanskje jeg prøver meg på "risen" da :p

Carisma sa for siden:

Jeg syns blomkålris er best med saus på. Bare for seg selv kan den bli litt tørr, eller i værste fal bitter om blomkålen ikke er blodfersk...

Sanney sa for siden:

wow, så mye bedre seterrømme er i forhold til vanlig rømme! syns rømme blir for surt, men seterrømme var jo ikke surt i det hele tatt! og nå er jeg stappmett... siste laksebiten får gå i kjøleskapet inntil videre :p

Etter en august med vanvittig mye stress og ingen endring av vekta, men heldigvis har de siste dagene med nedtrapping av stresset og myyyye søvn ført til at en del vann har forlatt meg.
Ligger fortsatt 1kg+ over minstenotering, men har et håp om at ting nå snur til min fordel.

Nå ser jeg fram til å gå over i september og høsten, for jeg er et skikkelig høst-menneske;
Sitte inne og fyre i peisen, tusle en tur i regnet, lukte på skogen, hente fram håndarbeid, lese, arrangere fårikål-slag .

Ikke det at jeg ikke liker sommeren altså, men den kan ofte bli stressende pga alt en skal gjøre når det er sol og varmt
Og ikke minst kan det bli mange skuffelser, fordi det som i sommer ikke har vært særlig mange "sommerdager".
Sånn sett så har årets sommer vært helt ok for min del, for jeg tåler ikke mye sol og varme.
Gleder meg

Anarko sa for siden:

Jeg er så glad! Fikk også beskjed i går om at jeg har gått ned, av både mor og stefar :cool: Noe som gir meg ekstra motivasjon og ikke minst glede :D

I dag skal jeg bake osterundstykker og lage kjøttboller. Begynner i ny jobb i morgen og skal ha med meg god niste hele uka :) :heia:

Sanney sa for siden:

skjønner ikke dette jeg, er helt nede på 106.4, ned 600 gr på et par dager.. og jeg som har skeia ut med ostepopp i helga oO
skal ikke klage altså :p

sistegang sa for siden:

Det er så koselig å lese denne tråden.
Jeg er stortsett flink til å motstå fristelser, men nå har jeg putta i meg en hel pose med Läkerol xtreme (datterea har vondt i halsen) uten at jeg har fått det med meg (har sett på film). Så nå er det rydda klar bane til do - dit løper jeg titt og ofte nå. At jeg aldri lærer.

Anarko sa for siden:

Dette er min favorittråd også :)
Ombestemte meg angående kjøttbollene og lager kjøttbrød i stedet. Hadde i både fetaost, bacon, cherrytomater og 1 rødløk, pluss mye persille, fetaostolje og pepper. Det blir en god lunsj i flere dager fremover tipper jeg :)

Sanney sa for siden:

hjemmelagde kyllingnuggets var godt! men jeg hadde litt lite pannering, så de siste to ble uten :p jeg gadd bare ikke smashe mer bacongull...

sistegang sa for siden:

I dag er jeg halveis til der jeg ønsker å ende. Lurer på hvor lenge jeg kan fortsette å gå ned i det tempoet jeg nå har. Artig å se tickeren hvor det er tatt av mer enn det er igjen.;)

Popp sa for siden:

WoW, så flink du har vært "sistegang"! :heia:
Grotingeling: Stress ned!!!! Det høres mye hyggeligere ut med tur i skogen og strikking. Blir det får-i-kål lag på det nye spisebordet mitt tro?

Idag er det knallvær her hos meg, og jeg burde heller vært ute på sjøen enn å sitte på jobben - skal jobbe overtid i tillegg.. :(. Bare 2 dager igjen av August, og så er det ny skravlemnd. Kanskje jeg skal sette meg noen mål for neste mnd.? :rolleyes:

Sanney sa for siden:

der kom det vannet jeg burde hatt igår morges ja :p jaja, ny uke, nye fristelser å holde seg unna :D ellers må jeg støvsuge etter at alle møbler er dratt frem for å sette gulvlistene på plass, og imorgen skal gangen tapeseres. blir kanskje ferdig her før jeg har bodd her ett år? :p

Anarko sa for siden:

Første dag i ny jobb! Sunn lavkarboniste, kjekke folk og mye gøy!

Catalina79 sa for siden:

Sistegang: Gratulerer med en kjempejobb!! :D :heia:

Anarko: Flott at det gikk bra på nyejobben. :) Hva slags jobb har du?

Har ikke fått tid til å være her på noen dager, men henger med enda og prøver å lese meg opp. Dere er jo en herlig gjeng alle sammen. :)

Anarko sa for siden:

Jeg jobber med presentasjon og salg av websider til bedrifter :) Er kjekt! Er faktisk pausene jeg syns er kjedeligst så langt, og det sier jo litt :P

Helt enig med Catalina79 i at dere er en herlig gjeng :D

Orkidee1 sa for siden:

heia :-)
Håper det er greit at jeg hiver meg med her, i siste liten...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.