< Tilbake til oversikten

September-slankeren

soriamoria sa for siden:

Må vel komme i gang med trimminga. Jeg spiste nok noe i går som nesten dro meg ut av ketosen. Plutselig var det bare det minste utslaget p stixen. Har ikke fått mer utslag enn sjokkrosa. har ikke vært antydning til lilla. Må skjerpe meg skjønner jeg.
Tør ikke lage meg sjokoladekake jeg. Best å ikke ha noe i kjøleskapet som jeg kan spise litt av..
Fikk tips om noen osteboller. noen som har prøvd dem??

jeg er forresten av de som har slanket meg siden tenårene. Var da 63 kg og syntes jeg var tjukk.. Herregud hvor dum går det an å være:_prikk:
Har prøvd GR, Herbaife, Cambridge, Nutrilett mm.. Satser p åat ketolyse er kuren for oss alle her i tråden nå.

Fjasnissen sa for siden:

Soria.... det er vel ikke no mål i seg selv å få utslaget til å være så mørkt som mulig. Utslag er utslag. Ligger du midt på skalaen så er alt som det skal være (og blir den for mørk, så kan det tyde på at du ikke får i deg nok vann). :)

MaritR sa for siden:

Sticken bør igrunn ikke å være mørk. Jo mørkere jo mindre vann har du drukket og mindre går du ned. Så lenge du er rosa så er du i ketose. Den forteller ikke hva som skjer i kroppen

Strutta sa for siden:

Jeg er med!! Aldri deltatt i gruppeterapi, men detta skal bli gøy!
Gikk i knall lilla ketose etter 48 timer, og jeg er pinlig korrekt med mine 15 g om dagen. Deilig å være mett, spise normale posjoner sammen med familien og ikke måtte stå ved brødfjøla og hive inn noen skiver bare en halvtime etter middag.
Nå leter jeg fælt etter alternativer på frokost... litt smålei egg kjenner jeg, men bakte brød i morges så nå blir det smørbrød frokost litt fremover.
Hvordan ser deres morgenmåltid:o ut...?

Strutta sa for siden:

Er ny jeg vettu, men er så misunnelig på dette dere har under svarene deres. Jeg vil også vise stolt frem mine prestasjoner ettersom kiloene flyr av. Noen som kan ta på seg "fadderrollen" og geleide meg i dette forumet?:confused:

TrillTrall sa for siden:

Det går mye i egg da. :) Men også oppsies, LenaBeatrices tekaker eller solsikkebrød - det er godt det!
lchf-bloggen.blogspot.com/2010/01/solsikkebrd.html
Sist gang lagde jeg av en hel boks philadelphia og tok da 8 egg, ca. halvannen dl fløte, 280 g solsikkefrø og siden jeg ikke hadde fiberhusk tok jeg 2 barneskjeer glutenmel istedet, + salt og bakepulver i tilsvarende større mengde da. Passet akkurat i en liten langpanne. Strødde litt sesamfrø over - det er skikkelig godt! Pleier å spise det med smør på til suppe f.eks., eller med pålegg på.

Frokost kan også være supper, Ziggys tomatsuppe er genial!
pinkangel.blogg.no/1266662758_ziggys_tomatsuppe.html
Jeg lager en stor kjele og fryser ned i porsjonsesker i fryseren, tiner på 5 min i microen! :)

Raps sa for siden:

Hei

Er det mulig å slenge seg inn i denne gruppen eller?

Fikk boka i posten i dag, så regner ikke med å begynne ordentlig før om noen dager, må jo forberede meg litt :)

Jeg skal ned 20 kg, så dette blir veldig spennende!

Slanket meg 13 kg for 2 år siden, på lavkarbo, men fulgte ingen spesiell filosofi og har lagt på meg halvparten igjen, men nå er det på`n igjen med friskt mot!

Svalen sa for siden:

Hello godtfolk =)

Jeg leser at mange ønsker å bli flinkere til å trene/trimme og i det siste har jeg selv blitt en stor fan av å gå små turer.. alt fra 30 min, til 1,5 time alt etter forholdene (tid, vær osv.) HVORFOR? fordi jeg hører på Podcast mens jeg går ;) så det er mitt "hotte tips" til alle dere.. finn et radioprogram/podcast dere liker og last ned til mp3-spiller eller telefon. Når jeg går og hører på gamle RadioResepsjon-episoder, og ser på fine hus og hager så går tiden så raskt og turen er en nytelse.. det føles ikke ut som "burde-burde trim" =) Dessverre ser jeg muligens halv-gæærn ut når jeg går for meg selv og holder på å le meg skakk ihjæl :P

evt. kan man bruke gåturer til å snakke i telefonen med venner og familie. Ring Mamma, Bestemor eller ei gammel venninne - de blir alltid glad hvis man ringer bare for å prate litt ;)

Stay cool - stay keto :cool:

Fjasnissen sa for siden:

Raps.... velkommen skal du være. Her er det alltid mulig å slenge seg på.

Svalen.... godt tips det der. Savner Radioresepsjonen, så podcasts er en knallting. Sjøl sitter jeg ofte og flirer på T-banen (hvis jeg ikke har med bok) mens jeg ser på Big Bang Theory. Folk får tro hva de vil.

Så en oppdatering på Eksperiment Trening. Etter nesten to års pause hadde jeg trodd at kroppen min skulle være totalt vrak etter første økt på mandag. Ingen merkbar stølhet i ryggen i går, og knapt noe i dag. Kjører på igjen i dag med resten av overkroppen (bein er jeg forsiktig med grunnet tidligere betennelser i senefester).

MaritR sa for siden:

Har sittet her og fundert hihi.....og lurer faktisk på om jeg kanskje spiser litt lite salat :S Har kun salat til middagen ved siden av kjøttet men leser at noen har salat til både lunch og middag. Gått litt lei blomkål så derfor jeg har salat til middagen. Hva er det dere andre gjør?? Hvor ofte spiser dere salat??

MaritR sa for siden:

Nunu: Jeg har ikke hatt noen bivirkinger i det heletatt bortsett fra litt leggkramper:)

Ang frokost så varierer jeg litt. Har bakt meg knekkebrød som jeg har både til frokost og lunch. Eller så lager jeg meg en ost/skinkerull som jeg har til frokost. Kjempe godt. :):)

Kanutta7 sa for siden:

Hei! Slenger meg innpå her jeg også. Startet på ketolysekur mandag i denne uka, så jeg er helt fersk i akkurat denne type slanking. Men ikke når det gjelder slanking generelt, det har blitt noen runder opp gjennom årene :p

Begynte å ta meg sammen i midten av august når jeg fikk se bilder av meg etter årets ferie, her måtte noe gjøres! Har derfor gått ned noen kilo allerede på rett å slett å spise mindre ala GR - men er lei av å være konstant sulten så nå prøver jeg ketolyse ;) Dessuten vil jeg gjerne miste fett så raskt som mulig, spesielt rundt magen - og da skal jo denne måte å slanke seg på være ideell.

Var i ketose allerede på tirsdag i følge stixen, og har kost meg med mye godt syns jeg. Har aldri vært noe brødmenneske så det savner jeg ikke, elsker egg så det tror jeg ikke jeg blir lei av med det første ihvertfall. Egg kan jo varieres mye. Sjokolade og desserter er blitt min store last, det blir en utfordring for meg å holde meg unna.

Jeg har tenkt å gå ned ned 10-15 kg på denne dietten, og håper på et gj.snittlig vekttap på 1 kg de første ukene - blir spennende å se på mandag når jeg har holdt på en uke.

Er vel i grunnen mer opptatt av å miste cm enn vekt - komme inn i "normale størrelser" slik at utvalget i klær blir bedre. Nå blir det å kjøpe det man får på seg - man kan ikke velge og vrake akkurat. Jeg syns det er gøy med klær, så å komme inn i str. 42/44 er mitt mål med min høyde på 172 og ganske kraftig beinbygning. Hvor mange kilo jeg må ned for å få til det - ja det får jeg bare se etterhvert!

Flott at det fins en slik tråd der vi kan støtte og motivere hverandre!

Caramel sa for siden:

Jeg er med :) Har gått på kuren før med flotte resultater, men etter ett år med mye sofasliting og depresjoner, så har vekten sakte men sikkert krypet tilbake. Har kommet opp i 66 kilo nå og det er mye for min 160 cm lave kropp. Har vært på kuren siden mandag og er alt nede i 64 kilo, noe som er veldig overraskende, men helt sikkert kun vann. Har dessverre mistet matlysten, så jeg spiser nok altfor lite fett i forhold til hva som er ideelt. Er flink til å drikke vann og går masse turer. Håper på å veie rundt 55 kilo til en USA-tur i desember.

Svalen sa for siden:

Velkommen Kanutta7 og Caramel =)=)

Imorgen tidlig skal jeg veie meg igjen og jeg er mildt sagt veldig spent! Føler meg ikke særlig lettere enn forrige uke, heller tvert imot etter at jeg nå har gomlet i meg en pose Bacongull og drukket Pepsi Max til Linn Skåbers Hjerte til Hjerte ^^

I helga skal jeg på jentetur, og har baket lavkarbobrød som jeg skal ha med men jeg er rett for å sprekke uansett.. det er så vanskelig å "forsvare" en diett for venninner som er slanke og med god matlyst ^^ Heldigvis skal vi både på spinning og fjelltur i tillegg til fest på lørdag :)

Jeg ønsker alle en fin helg i ketose ;)

Kanutta7 sa for siden:

Ja, det er vanskelig å holde seg på den smale sti når en skal ut på tur. Sånn sett er det vanskelig med lavkarbo, en syns nesten ikke en kan proppe i seg kjøtt elelr fisk og la tilbehøret være. Det er liksom ikke god folkeskikk;)

Skal selv en del ut å reise i løpet av høsten, er spent på hvordan det skal gå. Tror det blir vanskelig å holde seg i ketose da. Men så lenge man ikke skeier fullstendig ut og klarer å hente seg inn igjen, så får det heller ta litt lengre tid å nå målet en har satt seg. Sånn tenker jeg ihvertfall.

Svalen sa for siden:

Ja, sant det.. selv om jeg muligens går ut av ketose så skeier jeg ut i aktiv helg så det blir nok ikke så ille ^^ Jeg prøver å spare penger til London-tur neste helg, og det hjelper på motivasjonen til å ikke kjøpe karbo i butikken.. da er det verre med det som blir påspandert :p

Veiing imårrest: - 0,9 kg denne uka. Ville se 67-tallet og det fikk jeg men er ikke hoppende glad merker jeg.. hadde ønsket meg over 1 kg.. jaja.. nedgang er fremgang =)=)

God helg alle sammen!!

Perunille sa for siden:

Hei alle sammen:)

Jeg hiver meg med i september-gjengen, jeg..

Har spist lavkarbo et par mnd nå, og har gått sakte men sikkert nedover...
Bestemte meg for å prøve ketolyse-kuren for å få litt fart på sakene;)

Kjøpte ketolyse-pakken, leste boken og satte i gang på mandag...
Kom i ketose allerede etter 2 døgn, og synes det hele har gått lekende lett så langt egentlig:cool:

I dag tok jeg en snik-veiing på vekten...og jeg trodde jeg skulle ramle av vekten da jeg fikk se 60- tallet igjen..:w00t:.Veide riktig nok 69.8, men du og du for en lykke å se det tallet igjen!!!
Målet mitter 62 kg. og det SKAL jeg klare!!:boxing:
Jeg vil ALDRI se 70 eller 80 tallet under mine føtter igjen!!!!

Aaaahh...for en herlig start på lørdagen!!!!:D

Gleder meg veldig til å bli kjent med dere og følge dere mot målet deres:blomster:

Ha en strålende helg folkens:klem:

MaLyng sa for siden:

Gratulerer med flott resultat! :D
Det er en herlig følelse når vekten tipper til det tallet du så gjerne har villet se så lenge :) Jeg snik-veide meg litt i dag jeg også, og jeg er fortsatt fornøyd med resultatet :) tålmodighet er en dyd!
Må mandag så tror jeg at jeg skal kjøpe meg ketolysestix, bare for å få det bekreftet om jeg virkelig er i ketose eller ikke.

Stå på!
Og ha en riktig god helg! :D

soriamoria sa for siden:

Krmt... jeg sprakk til gangs i helga! Var på jentefest fredag, hvor det ble servert hjemmelaget pizza.. ble 2 stk der.. i går ble det 2 brødskiver og likedan i dag... Måtte ta meg en sjokolade når jeg likevel sprakk, men hva oppdaget jeg da?? Jo da, den smakte jo ikke godt en gang.. Trenger ikke lengte etter det i hvert fall. Full skjerpings i morgen igjen.

Synes dere andre er råtøffe som holder ut! Men denne sprekken ga ikke mersmak så mulig den bare gjorde godt likevel da:o

Perunille: gratulerer med å se 69 tallet:)

&lt;insert_scary_name_here&gt; sa for siden:

Hei.
I morgen har jeg vært i gang med ketolyse i en uke, så jeg føler vel at jeg hører hjemme her inne. =)
Har snikveid meg litt de første dagene, bare for å kontrollere at jeg hvertfall ikke går opp, og det gjør jeg definitivt ikke!:D Har holdt meg unna de siste dagene, med et lite håp om å gå en gledelig overraskelse i morgen, på den offisielle veiedagen. Kom i ketose allerede 1. kvelden, det klager jeg ikke over.

Noen over her lurte på murring i ryggen - det har jeg og hatt. Nærmest en form for menssmerte, men jeg går på p-piller, så det kan nok ikke være det for min del. Og jeg drikker mer vann enn noensinne, så skjønner ikke helt at det kan være det heller...

Ugg, i dag kommer første store utfordringen - invitert ut på kinarestaurant, og det var ikke aktuelt å bytte til en annen type restaurant. Håper jeg finner noe jeg kan spise med god samvittighet, jeg har vært skikkelig fysen på sjokolade i dag, men har holdt meg unna. Så jeg skal jaggu ikke sprekke på å spise middag ;)

Og en ting til - det var noen som snakket om frokost. Jeg spiste egg og bacon en dag eller to til frokost, og fikk rett og slett helt avsmak mot det. Så de siste dagene har jeg spist (oste)knekkis med enten spekeskinke på, eller med brie og stangselleri/bittelitt valnøtter på. 100 g. agurk og 2 hardkokte egg ved siden av. Det funker bra for meg =) Kjapt er det og, knekkisene lager jeg kvelden før.

plingpling sa for siden:

Hei dere:)
Kan jeg slenge meg med? Har gått 1 uke på ketolyse i morgen. Har også nylig fullfort 2 uker på kur med kun proteiner og grønnsaker(psmf). Gått ned 8 kg på den. Veldig ensformig kost, så nå er det ketolyse for fult. Gikk også på ketolyse i beg av 2007, frem til jeg ble gravid med førstemann.
Ser at det har åpnet seg en større ketolyse verden. Finner mye oppskrifter og bra tips på nettet. SIst fulgte jeg bare boken.

Har fått samboeren min med på reset, gjør det litt lettere for meg også=)

Kort om meg: Kvinne, 32, samboer, 2 barn. Jente snart 3 år og gutt 6 mnd. Bor i Bergen=)

Start vekk 88kg, nå 80. Mål 60!!!!!

MaritR sa for siden:

Uff, sliter med søthunger i dag...er DEN dagen i mnd hvor jeg virkelig kunne trengt en sjokolade (eller noe annet søtt). Tråler igjennom forskjellige tråder her inne for å finne noe som kan tilfredstille søthungern...neon som har ett godt forslag??:rolleyes:

Perunille sa for siden:

Fant denne tidligere i dag::sikle: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32816

Har ikke prøvd den selv enda, da jeg ikke har kakao i hus:mad: men den skal prøves snarest.
Kom med tilbakemelding dersom noen av dere prøver:hungry:

MaritR sa for siden:

hihi Den fant jeg i stad også og måtte prøves...¨den VAR god(er ikke så glad i mørk sjokolade). Men den stagnerte søtsuge og jeg hadde litt bringebærsyltetøy ved siden av. Skal prøve med krem ved siden av neste gang for skal helt klart prøve den igjen.;)

Perunille sa for siden:

Så bra!!:heia:
Gleder meg til å prøve:sikle:

MaritR sa for siden:

nunu: been there, done that hihi...stå på...hell inn på masse vann - det pleier å hjelpe på meg iallefall når vekta stopper litt opp.
Prøvde å lage meg ketolyse vafler i går...smakte æsj...sjokoladekaka var mye bedre:p

Fjasnissen sa for siden:

Da er sprekkhelga unnagjort. Klarte å holde meg til ketogen mat, men hjemturen på søndag var et helvete. Ikke noen åpne steder i Utrecht, og på bensinstasjonene på veien var jo alt brødbasert. Første måltidet blei inntatt 2.5 time etter at jeg sto opp, og jeg kan love deg at det var et sant helvete å se alle McDonald og Burger King sjappene langs veien. Har aldri vært så sugen på en drittburger som jeg var i går. Heldigvis var kompisen min sterk for meg og nekta å stoppe ;)

Neste måltidet fikk jeg ikke i meg før jeg kom hjem i går kveld. Det var en hard dag, og garantert ikke sunn (grunnet lange perioder med sult).

Var i ketose i går kveld, og har bare gått opp 100 gram. Greit fornøyd med det med tanke på de mengdene vin jeg kasta i meg.

MaritR sa for siden:

Det er jo kjempe bra Fjasnissen...:) Flink har du vært :):)

Kanutta7 sa for siden:

Ja da er det ny uke og nye muligheter folkens! Jeg drakk et par glass hvitvin på lørdag kveld, men det gikk ikke så bra. Jeg kunne føle at jeg datt ut av ketosen. Vinen hadde vel for mye restsukker. Fredag tok jeg et glass rødvin, det gikk helt fint. Må finne ut av hvilke viner som er ketosevennlige.

Hadde vært så deilig å kunne ta seg litt vin noen helger, selv om det betyr at vekttapet går litt tregere.

Sjokoladesug har jeg stoppet med en Atkinsbar et par dager, ikke noe utslag på stixen. Tok en espresso på kafé og atkinsbar fungerte utmerket som brownie. :)
Skal prøve denne sjokoladeomeletten jeg også, og også lage meg rå sjokolade med sukrin etterhvert. Har både cocosa, kakaosmør og rå kakao i hus. Kjøper det på nett fra England, hos Gojiking, blir ikke så dyrt som hvis jeg skulle kjøpt det her hjemme.

Gikk da ganske bra med vekta til tross for utskeielsen din Fjasnisse. :cool:

Vel, lykke til med denne uka alle septmeberslankere! :heia:

Edurt sa for siden:

Første uke er gjennomført og jeg har gått ned 1,5 kg. Har nok skeiet litt mye ut i helgen.. Men denen uken skal jeg være ekstremt flink, for det er enkelt!!Jeg har ennå ikke kjøpt boken, er det slik at vi skal ikke spise frukt? noen som har gode tips til mellommåltid? Og hva med tyggis, kan vi tygge på det? Ser frem til en ny aktiv uke :)

Fjasnissen sa for siden:

Takk til både Kanutta7 og MaritR. Godt å høre andre si det også :)

Kan love dere at det å stå i kø og vente på boarding rett ved siden av en hylle med Toblerone er relativt tøff kost når man er veldig sulten :)

Så..... på'n igjen nå. Neste sprekk er ikke før midt i oktober. Da blir det tur til Edinburgh med gamle studiekamerater. Tror den kommer til å bli værre ;)

Fjasnissen sa for siden:

Heisann Edurt

Frukt inneholder for mye karber, og på ketolyse skal vi helst ikke ha frukt i dietten. Når det gjelder tyggis, så tror jeg ikke jeg har sett noen "trygge" merker. De fleste bruker enten Fribol drops (apoteket), pose med store IFA eller SB12 (tror jeg, fra apoteket) for å holde ånden i sjakk.... men altså ingen tyggis.

Mellommåltid? Ost og skinke rulla sammen? Jeg veit ikke jeg. Spiser liksom ikke 5 ganger om dagen, så jeg har ikke mellommåltider. Her har sikkert noen andre bra tips.

MaritR sa for siden:

Hvis du er sulten så lag deg osteknekk...jeg har sånne alltid med meg og de er kjempe gode...eller du kan ha grisesvor - må bare passe litt på der så du ikke får for mye salt i deg da de er ofte litt salte

Nakkinekki sa for siden:

Jeg slenger meg på her.
Bedre sent enn aldri...

Jeg er 38år (snart 39). Har 2 barn, 4 og snart 7 år.
Har alltid slitt med "lubben" kropp.
Etter andre barn, gikk jeg ned til 64kg og tok da en mageplastikk.
Hadde flott kropp i ca. 2 år, men så fikk jeg en spykisk knekk som gjorde at jeg la på meg 13 kg igjen.
Sliter nå med å gå disse ned igjen.
Har alt gått ned 4,5 kg med Noka dietten og masse trening, men nå har jeg lest mye her inne om Ketolysekuren og har bestemt meg for å gå på den.

Håper virkelig dette funker....:(

Edurt, såvidt meg bekjent kan man spise litt läkerol salvie, spurte ei som har gått på easylife-kurs og vært i ketose der, hun hadde fått lov til å spise dem, fordi noen få sånne (4-5 pr. dag) ikke gjorde utslag på ketosen.

Når jeg skal ha mellommåltider lager jeg osteknekkiser i mikroovnen, har på brie og litt stangselleri. Knallgodt! Kan også ha på litt valnøtter, men obs på karbohydratene!

dumidalia sa for siden:

Hei :) Jeg er 25 år, gift og mamma til en gutt. Har i høst begynt i jobb, etter endt utdanning i vår. Min historie

For 2,5 år siden gikk jeg ned 18 kg på ketolyse. Jeg vedlikeholdt vekten med høyere karboinntak og regelmessig trening. Så ble jeg gravid, supertrøtt og med bekkenløsning og dermed kom kiloene snikende. Jeg gikk lenge og tenkte "jamen, jeg har jo akkurat fått et barn, folk skjønner jo hvorfor jeg har mage". Så da prøvde jeg halvhjerta både med sunt kosthold og ketolyse, men motivasjonen svikta og jeg falt tilbake til gamle tralter.

Vel, nå er barnet 16 mnd og vekta er tilbake til starten for 2,5 år siden, og enda litt til..

Jeg begynte på nytt onsdag 15. september og da landet vekta på horrible 89,4 kg. Jeg er 160 cm og vil ned til maks 65 kg. Har ingen som helst tidsplan på vektnedgangen, men gleder meg stort til å merke helsefordelene som jeg vet kommer med lavkarbokosthold. Lurer på at jeg skal utfordre veiemanien min litt, og bestemme meg for veiedag annenhver uke.. Mer motiverende og mindre sensitivt for daglige endringer..

Det blir gøy å følge hverandre på veien nedover! Jeg har store planer om å nyte livet, spise god mat og kjenne at kroppen fungerer bedre for hver dag som går!

josse sa for siden:

Heia alle sammen.
Hiver meg med her, startet i dag på ketolyse.
Jeg er 39 år er gift og har to gutter.

Har de siste årene gått bare oppover i vekt, når jeg veide meg i dag stoppet vekta på 100,9 kg. Har som mål å gå ned til 65kg.

MaritR sa for siden:

Etter å ha prøvd forskjellige "brød" og knekkebrød varianter som jeg ikke har likt noe særlig, fant jeg tilslutt dette knekkebrødet her på formuet ett eller annet sted som jeg har både til frokost og lunch. Tenkte jeg skulle dele de med dere også hvis dere ikke har funnet denne alt da;)

200 gr Linfrø
50 gr sesamfrø
50 gr hasselnøtter
50 gr mandler
50 gr smør
1 dl fløte
6 egg
1 boks CC
2 ts kanel eller organo eller annet type krydder du liker
2 ts bakepulver
litt splenda (1/2 ts)

Knus frø og nøtter til "mel", ha i krydder og bakepulver.
Smelt smøret bland i fløta. Tilslutt tilsetter du egg og CC. Alt blandes godt til en slags grøt.
Fordel grøten utover 2 stekebrett og stekes i stekoven på 190 grader i 20 min.
Ta de ut og senk temperaturen i oven til 75 grader. Bruk en pizzakniv og del opp i knekkebrødstørrelser. Ha de over på rist og la de tørke i ca 3 timer med døren på gløtt.

Knall gode knekkebrød som jeg har blitt helt avhengig av og tilfredstiller mitt brødbehov. Hele røra innholder ca 23,7 g karbo. Jeg får 30 knekkebrød ut av røra så da blir det 0,79 g pr stk

bjorg sa for siden:

Hiver meg med selv om september snart er over. Jeg er 39 år, gift og har 3 barn. Har alltid vært litt"kraftig", men med et kilo i året de siste 20 årene har jeg nå bestemt meg for å ta tak. Har fått med meg gubben, og resten av familien syns det er greit å spise måltider med lite karbo. Startet søndag morgen, og har følt meg i super form etter at jeg kuttet karbohydratene. Er generelt litt skeptisk av natur, og har alltid tenkt at det er sundt norsk kosthold som er tingen. Nå har fløyta fått en annen lyd. Kjenner at lavkarbo er godt for helsen min. Den vonde skuldra er ikke så vond lenger, Kvisene på ryggen krymper, søtsuget er borte, og vekta viser ned nesten 3 kg på fire dager(vet at dette er en del vann). Tenker at jeg ikke skal være fanatisk i forhold til karbohydrater, men prøve å holde meg så lavt som jeg kan. Så får man heller bruke tiden til hjelp. Jeg har brukt 20 år på å få kiloene på så....

Kanutta7 sa for siden:

Jeg avbryter ketolysekuren i dag, det viser seg at det er medikamenter jeg må bruke i perioder som gjør at jeg ikke har vært i ketose de siste dagene.

Gikk plustelig opp et lys for meg - jeg var jo i ketose helt til jeg begynte med denne medisinen igjen. Da vet jeg ikke helt hva slags diett jeg skal følge for å få ned vekta. Lavkalori vet jeg funker, men jeg er så lei av å gå sulten til stadighet. Var derfor jeg fant ut at jeg skulle prøve ketolysekur.

Prøver generell lavkarbo en stund, med max 1500 kalorier. Vekta har gått opp noen hundre gram siden lørdag, det kan jo være naturlige variasjoner i kroppen, men uten ketose så fungerer det jo uansett ikke med fettrik kost så jeg må vel kutte ned på det.

Lykke til dere andre ihvertfall! :)

Perunille sa for siden:

Lykke til til deg også Kanutta7:)
Høres ut som en god plan med lavkarbo max 1500 kcal:D

Klem;)

Perunille sa for siden:

Velkommen i gjengen Nakkinekki, BAB, Bjorg og dumidalia:)
Gøy at vi er så mange:D
Nå skal det trenes, ha en super dag alle sammen;)

Svalen sa for siden:

Idag har vært en sorgens dag for ketose ^^ Imorges veide jeg meg og så at forrige helgs utskeielser og denne ukas mangel på trening har satt sine spor.. opp 0,2 kg fra forrige fredag. Det er ikke så alt for ille men det er kjedelig for det..

Som avslutning på skola og vel gjennomfør eksamen fikk vi servert vaffler på skolen idag og jeg "måtte" spise en.. Det verste var at den var ikke spesielt god heller :/ Trente ei skikkelig god økt etterpå men jeg mistenker at jeg ikke er i ketose lenger.. om jeg i det hele tatt har vært det denne uka (stix'en har vært svært lys :( ) I morgen er det stor fest og jeg har planer om å konsumere store mengder hvitvin, men har funnet en vanlig vin med kun 1 g karbo per 100g.. Trulli ett-eller-annet ;D

Neste uke har jeg ikke så mye eksamenslesing på agendaen og da skal jeg være flinkere å trene! =)

God helg alle sammen, og lykke til med å motstå helgens mange små fristelser ;)

MaritR sa for siden:

Ikke for å være ekkel her altså, men hvis du ikke er flink til å følge ketosekuren så vil jeg kanskje anbefalt deg at du gikk over til en annen lavkarbodiett. Følger du ikke ketosekuren ganske slavisk så mener jeg å ha lest ett eller annet sted at du faktisk kan legge på deg i steden :(

Annkrist sa for siden:

Hei, Jeg heter Ann Kristin. Er 37 år, gift og 2 barn. Har gått på ketolyse kur i 2 uker no og tatt av 6 kg :)
Det er utrolig beundringsverdig å se alle som tar av så mye :D Jeg er mektig imponert og håper jeg kan være i samme bås om 1 år. Jeg skal ned 60-70 kg så jeg har en lang vei å gå:(
Jeg er for ensidig i kosten så må begynne å bli litt kreativ i kosten. Ellers så kommer jeg nok til å bli smålei. Spiser ikke mye egg og er allerede lei blomkål :eek:
Men her er mange spennende oppskrifter, dere er utrolig flinke å dele. Blir inspirert av slik :)

MaritR sa for siden:

Lei blomkål jeg også....prøver å variere litt med å gratinere den i oven...ellers så har jeg en god posjon med salat ved siden av middagen.

Svalen sa for siden:

Jeg syns ikke du er ekkel i det hele tatt =) tar det som et godt råd, og det er mulig at pga. min "livsituasjon" så er ikke ketolyse den beste dietten for meg.. skal se på andre muligheter ;D

dumidalia sa for siden:

Jeg har glemt å veie meg.. Jeg tenkte at jeg skulle veie meg etter en uke for å se hvor mye som forsvant, men med denne hukommelsen.. Merker etter bare 9 dager at energinivået er et helt annet. Jeg sover ikke middag lenger! Og guttungen synes det er stor stas med en mamma som orker å leke og herje hele ettermiddagen.

Mannen er ikke på slankern.. Dermed blir det mye snop og brus på kveldstid, og det er til tider ikke så lett å holde fingrene unna.. Men jeg klarer det! Og jeg er stolt av meg selv, siden jeg er en big time sjokoladegris. I morgen er det klassefest og jeg har bestemt meg for å ikke skeie ut under noen omstendigheter. Den største utfordringen blir den ukentlige kafeturen på formiddagen.. :p

God helg, alle sammen!

MaritR sa for siden:

Har en mann som sitter å propper i seg snop på kvelden jeg også. Men utrolig nok så har jeg faktisk ikke lyst på. men jeg har alltid en pose med svor i skuffen "just in case". Blir søtsuget for stort er pepsi max redninga for meg iallefall,. så det kan bli noen glass i løpet av kvelden:rolleyes:

Fjasnissen sa for siden:

Det er merkelig hvordan suget etter ulovlige ting kommer og går. Har vært matlei de siste dagene, og har dermed måtte ta varianter som er lovlige, men som kunne inneholdt mer grønnsaker for å få i meg mat i det siste.

I går kveld hadde jeg ulovlighetssuget fra helvete (vil ikke nødvendigvis kalle det søtsug, men jeg hadde lyst på alt som ikke var lov - burger (med brød), pizza (med ordentlig bunn), sjokolade, øl, pasta - alt). Var i tillegg invitert til en kompis for å drikke øl og fjase, men endte med å takke nei, fordi det ville blitt for hardt å se andre drikke øl mens jeg drakk vann. Bedre i dag, og glad for at jeg blei hjemme. Stor IFA blei redninga - blei vel en 5-6 stykker av dem i går.

dumidalia sa for siden:

Hehe, ja her blir det både ett og tre glass cola zero på kveldene.. Jeg er ikke så begeistret for baconsvor, desverre.. :(
Klassefesten gikk over all forventning, vi spiste taco og det er jo ganske karbovennlig. Jeg spiste mest salat, men også en del kjøttdeig og selvsagt en dunge rømme :hearts:
Jeg håper at jeg en dag kommer så langt at sjokolade og potetgull ikke frister lenger, men akkurat nå skulle jeg ønske at det var fritt frem for alt.. Vi får håp det bi likar i mårra :D

MaritR sa for siden:

Kom ut av ketosen min i går kveld.:(..Vi var bedt i 40 årslag og jeg viste vi kom til å få gryterett..jaja tenkte jeg før jeg reiste...kan jo bare ta litt gryte og droppe risen men ta masse salat ved siden av i steden. Men hva oppdager jeg når vi skal spise - jo de har laget gryte med pasta i og salaten hadde de tilsatt masse ananas og mais:eek: OG mat måtte jeg ha (var skrubbsulten) så tok en liten posjon. Litt senere på kvelden så ble det servert kaker. Jeg var jo fortsatt sulten så jeg bevilget meg et lite bløtkakestykke, og summen av sumarum så kom jeg derfor ut av ketosen i går:(.
Da jeg sto opp i dagmorges bestemte jeg meg for å gå en skikkelig tur, så nå har jeg akkurat gått en times tur i skogen bak huset mitt. Det er rimelig bratt opp der så håper jeg har fått bruk opp de ekstra karbo jeg fikk i meg i går. Jeg er iallefall kjempe sliten her jeg sitter nå :)

hege70 sa for siden:

Hei, dere! Er helt ny karbojunkie :)
Fikk Frida i januar, har slutta å røyke, koser meg glugg ihjel og - vips - plutselig (!!!) var vekta oppe i 83,7 :confused:
Så her må noe gjøres! Nuh!
Har to venniner som går på ketolysekuren med supre resultater. Jeg har aldri slanka meg før, så dette blir spennende :eek:
Startet på lørdag med forberedelser, samboer og jeg har shoppa al mas i dag - merkelig å kjøpe h-melk og seterrømme, men blir sikkert vant til det!

dumidalia sa for siden:

Lykke til Hege70!

BAB: Jeg synes også det er vanskelig å avstå fra gode saker sammen med venner, men jeg har bestemt meg for at jeg synes det er enda vanskeligere å være overvektig.. Derfor drikker jeg cola zero og vann, og spiser meg god og mett på forhånd.

MaritR: det er jo lov å sprekke innimellom, håper du koste deg :D Og bra at du kom deg tilbake på riktig spor med en gang! applaus

Sjanten sa for siden:

Hei!

Jeg følte meg "hjemme" her blant likesinnede og blir med i fellesskapet. Jeg er ei blid jente på 34 med BMI på 45 etter å ha levd forbilledlig etter samtlige Grete Roede bøker og kostanbefalingene til Statens ernæringsråd.... Resultatet av nettopp dèt er til å miste humøret av. Men det tenkte jeg gi blaffen i - tenkte jeg skulle miste kiloene i stedet:p

Jeg har hatt en overgang og tilvenning til LCHF gjennom sommeren. Var hos Sofie Hexeberg for 10 dager siden og da gikk mitt endelige startskudd for ketogen kost. Jeg veide 118 kg da, og har ikke tenkt å veie meg før jeg skal tilbake 25.oktober for kontroll - men jeg kjenner godt at noe bra skjer i kroppen min! Og det tross lavt stoffskifte, PCOS og en kropp som har tviholdt på fettlagringen de siste årene.

Har ikke noe endelig mål, statistikkene sier at jeg skal veie 58 kg men med en muskelmasse som er like stor som det tallet i dag så er vel det neppe særlig realistisk:eek: For meg holder det at hormonene i kroppen kommer i balanse og at vekten beveger seg nedover så får det ta den tiden det tar å bli lett nok til at livet blir litt enklere. Lett nok til at det ikke er et ork å ta på sko, gjøre husarbeid, gå en god tur i skogen og ellers løpe trapper i stedet for å ta heisen på jobb. Sånne små, enkle ting som man ellers tar for gitt:)

Så - etter å ha lest bøker, artikler, dette forumet og diverse blogger føler jeg at jeg har fått gode "muskler" å kjempe med.

Lykke til alle andre som er i gang her:)

Sjanten sa for siden:

NuNu - har du prøvd "ostekjeks" som man lager i microen av Taffel eller Kavli ferdig skivet ost? Et godt alternativ for oss som vil ha noe å ha pålegg på.

Super oppskrift fra en enda suprere blogg:
lenabeatrice.net/lavkarbomat/brod/crispy-ostekjeks/

Og takk for hjertelig velkomst:o

Velkommen sjanten! =)

De ostekjeksene - kjempegode å ha slenge ostebiter i micro'n, gjerne i små trekanter, og så dyppe i first price-salsa. Krydr dem gjerne med salt/pepper, paprika eller lignende. God erstatning for tortillachips eller potetgull! =)

MaritR sa for siden:

Er så tørst om dagen enda jeg drikker 2-3 liter vann. Akkurat som hele halsen og ganen er uttørka....flere som har det slik??

Sjanten sa for siden:

MaritR - spiser du mat med en del salt? Bacon, oliven, flesk, spekemat, kryddersmør, marinader, baconcrisp, ....? Jeg merker selv forskjell på tørsten på dager da jeg har mer enn èn av disse matvarene på menyen... Har du hatt det sånn hele tiden eller bare nå?

Sjanten sa for siden:

NuNu - pannekakene til LenaBeatrice er også kjempegode til pålegg.

Glemte forresten å roppe HURRA! og gratulere deg med supert resultat på vekta. Og ingenting er vel hyggeligere enn at andre bemerker at de ser på utsiden akkurat hvor bra du føler deg på innsiden:D

MaritR sa for siden:

Nei spiser veldig lite mat med salt i...nærmeste er vel gulosten ;)
Har slik heletiden når jeg er i ketose...er helt avhengig å ha ei vannflaske med meg overalt da halsen er "sandpapir"

whynn sa for siden:

veel har jo rektig nok vært her en stund men hiver meg på her siden jeg har stara opp igjen nå i september, og allerede har raportert om de 2 første ukene på september veietråd ;)

så ja ;) Hei alle. blir morro og følge med..! selv har jeg gått i snart 3 uker på PSMF (kickstart) og skal over på ketolyse nå.. har ett mål om og treffe 80 kg føre jul. 6 kg igjen! :D og nå 70 føre sommer'n ;)

Perunille sa for siden:

Jeg tror jeg hadde ventet til neste uke med veiing...så får du kanskje en super opptur da:D

MaritR sa for siden:

Jeg hadde veid meg som vanlig....Jeg for min del går kun opp den dagen jeg får mensen...

Nakkinekki sa for siden:

Er i ketose, men går lite eller ingenting ned i vekt....:(.

Trener 6 av 7 dager i uka. (Totalt 1615 min. i sept.)
Kjenner jo at jeg er blitt mye fastere i fisken, men vil gå ned i vekt også!!!!

Får vel bare smøre meg med tålmodighet.:rolleyes:

dumidalia sa for siden:

Velkommen til de nye og lykke til :)

NuNu Fordelen med å begynne med trening nå er at du forbrenner mer fett, også når du ikke trener. Musklene veier mer enn fett, så du kan oppleve å stagnere eller gå litt opp, men det er bare positiv vektøkning. Derfor anbefales det å måle seg i tillegg til veiing. Slik kan du se at kroppen minker selv om kiloene står stille. I tillegg er det enkelt å si nå at du skal begynne en vakker dag.. Bedre å få inn en god vane allerede nå :)

Jeg veide meg i dag, etter 15 dager på ketolyse. Ned 6 kg! :stortsmil Superfornøyd med det, ja! Så da blir det superstolt-av-meg-selv-stoff-shopping på lørdag :D

Perunille sa for siden:

Gratulerer, BAB med flott nedgang:D
For ikke å snakke om deg, dumidalia: ned 6 kg på 2 uker!!!
IMPONERENDE:cool:

I moprgen lørdag kommer min første store utfordring...skal på fest!
men har funnet meg vin med lite karber, og satser på å ikke spise noe på festen...heller spise litt når jeg kommer hjem igjen.
Håper jeg klarer det:p
Er veldig spent på om jeg tåler alkoholen like bra som jeg pleier eller om jeg blir drita eller dårlig/fyllesyk:o
Rapport følger på søndag;)

Angående trening, så vil jeg anbefale å trene litt i hvert fall.
Om ikke annet gå en tur hver dag i litt tempo.
Jeg trener 5-6 dager i uken og merker det godt på buksa at den blir romsligere, selv om vekten ikke viser så stor nedgang.
Veldig lurt å måle centimeter!!
Og som dumidalia sier, lurt å få inn gode vaner med en gang, mens man er motivert til å gå ned i vekt:)
Man får jo uansett igjen for det.
Begynn i det små, alt hjelper;)

Ha en superfin helg alle sammen:cool:

Nakkinekki sa for siden:

Idag viste endelig vekten et nytt tall som jeg ikke har sett på en stund.

Veier nå 66,5 kg.
Har gått ned totalt 2,5 kg på 2 uker i ketose.

Så det virker som jeg endelig forbrenner mere fett enn nydannelse av muskler når jeg trener. Her skal det fortsettes å trene masse.

:D

*Thilie* sa for siden:

Så artig. Det er morsomt når det går nedover.

Jeg har begynt å trene nå, er i så utrolig dårlig form at jeg håper forbrenningen er større enn muskelbyggingen en god stund.

Sjanten sa for siden:

Æsj... Jeg sa jeg ikke skulle veie meg mellom mine to konsultasjoner hos Sofie Hexeberg, men i går kjøpte jeg badevekt igjen og veide meg i morges. Etter 2,5 uker på streng ketogen kost har vekta faktisk ikke rikket seg. Helt sprøtt, blei forbanna og irritert og litt snurt...:mad:

Jeg har 50 kg for mye og litt å ta av. Venter ikke mensen, har nettopp hatt. Drikker ikke lettbrus, bruker ikke brøderstatninger eller barer og får karbene fra grønnsaker, i snitt 10-15 per døgn. Fettprosenten i kosten min ligger på ideelle 75, karbene på 2-3% og resten protein.

Blæ for badevekta:mad:

arnakristin sa for siden:

Hei,
Ikke alle raser ned i vekt, dessverre… selv om det ser sånn ut når man leser her inne. Tenkte jeg bare skulle minne om at overgangen fra høykarbo til ketose er en krevende prosess for kroppen og noen kropper trenger opp til 4 uker før de oppnår optimal forbrenningsmodus. I tillegg vil jeg nevne at sykdom, skader, medisiner etc kan være bremseklosser. Du har sikkert hørt at stress kan være en partystopper og det gjelder ikke bare mentalt stress, jeg sliter bl.a. med kroniske smerter noe som er en stor stressfaktor for kroppen og jeg har heller aldri rast ned i vekt.
Legger ved denne, fin lesning når ting går litt i motbakke:
Dette er IKKE en sjamporeklame!

Sjanten sa for siden:

Du har helt rett arnakristin - en påminnelse er greit å få stadig vekk når alt ser ut til å gå i oppoverbakke.

Motivasjonen min forsvant ikke med vektresultatet, heldigvis. Til det er jeg altfor skadet av lavkalorikurer. Jeg er overbevist om at denne måten å leve på er optimalt for at jeg skal føle meg så vel som JEG kan. Jeg bare blei litt pissed for jeg ønsker jo å gå ned i vekt også.

Men pytt pytt. Kanskje neste uke:D

Fjasnissen sa for siden:

Jøss.... har denne tråden ramla helt ned til side 3?
Er vi virkelig så inaktive, Septemberfolk? Det virker jo ikke sånn på veietråden :)

Jaja.... i morra starter den andre "smell-helga" i løpet av kuren min. En liten gjenforeningshelg med gamle studiekamerater fra Edinburgh. Har vært planlagt fra før jeg begynte på kuren, så det får man bare klare.

Skal så klart prøve å spise så riktig som mulig, men med den gjengen der så blir det nok en del fyll og sikkert dertil raske måltider. Må nesten regne med å gå opp litt mer enn jeg slapp unna med på forrige smell. Skal forsøke å holde meg til vin, men en og annen øl er det mulig jeg unner meg.

Gleder meg til turen, men håper vektoppgangen ikke blir for høy. Etter denne smellen er det ingenting liknende planlagt før jeg har planlagt pause i desember, så det får gå sin gang :)

Sjanten sa for siden:

Vi får dytte litt på denne da:)

Du Fjasnissen - mange sier at når de er på storbyturer og sånt, så går de opp mindre enn de tror og frykter. Noen har en teori om at det at man er i mye bevegelse hjelper godt på å forbruke mye av de karbohydratene man måtte få i seg.

Jeg tipper du har lavkarbo litt innunder huden nå. Det gjør at man nok helt sikkert foretar riktigere valg til tross for sprekk - det hjelper selvsagt på om man som du faktisk har gått bra ned på forhånd og ikke har lyst å gi hele opplegget på båten i flere dager:p

Tror du greier deg helt fint jeg, kos deg uansett om du spiser og drikker slik eller sånn:D

Fjasnissen sa for siden:

Joda.... klart det kan gå bra. Gikk jo bra når jeg var i Nederland, selv om det da var halvannen dag jeg måtte passe på maten, og ikke litt over tre.

Nå skal det også sies at skotter er temmelig fæle på fast-food. Går du på en standard "burger-sjappe" der og bestiller en cheesburger (noe jeg så klart ikke har tenkt til å gjøre) så får du et stykke kjøttdeig med ost på, som de har bakt inn i "batter" (en deigrøre) og frityrstekt. De er også kjent for sin spesialitet "Deep Fried Snickers Bar". ;)

Skal nok klare å styre unna de værste fellene, men ser for meg at valgene kan bli få når man skjener rundt klokka 2 om natta :)

Og går det opp, så går det sikkert ned igjen etterpå.

fettnurket sa for siden:

Jeg har vært opptatt med å gå ned 9 kilo, så jeg har ikke hatt tid å være aktiv i denne tråden. fnise uhemmet :) :)

Fjasnissen sa for siden:

Wow.... bra jobba, Nurket :)

MaLyng sa for siden:

Sorry folkens! Jeg har vært opptatt med å gå ned 7 kg :D
Ikke fullt så mye på vel en mnd... men men...likevel. Det går rette veien :D

whynn sa for siden:

åssen går det med dere alle ?! har dere mye "sprekk dager" og åssen henter dere dere inn igjen?

jeg synes det er så lett og hive på en ekstra dag jeg, når jeg først har hatt en dag med fritt villt ;p

Fjasnissen sa for siden:

Jeg kjører på som om ingenting har skjedd etter en sprekk. Sprekkene mine er stort sett planlagt, og har hitils ikke vært grove, så jeg ser ingen grunn til å "ta en ekstra dag" eller spise annerledes enn jeg ellers ville gjort.

Okay, så var lunch litt vrient i dag. Hadde jo ikke noe i kjøleskapet når jeg kom hjem, og salaten fra Deli De Luca frista ikke så mye.... så jeg juksa bittelitt med en liten Skyr og skinke og ost som jeg rulla sammen.

whynn sa for siden:

mine sprekker er også bestandig planlagt så sånnsett er det greit.. :) men jeg tar det nok litt mere ut.. men kjenner det er veldig lett og ta en ekstra dag med sprekk når jeg først er igang på en måte. hehe..

men jeg er veldig fornøyd med nedgangen min da :) så virker ikke som det gjør no.. nå har jeg hatt pause i 4 dager pga ferietur.. men blir spennende og se om en ukes tid :)

whynn sa for siden:

så flink.. :)

jeg er helt avhengi av og ha noen sprekker altså.. så lenge jeg har forhonds bestemt meg for når den skal være, så klarer jeg og holde meg unna alt annet frem til den dagen hehe :)

Nakkinekki sa for siden:

Har vært forkjølet, så har ikke vært på PC'n noen dager.

Var flink i helga og sprakk ikke.
Var på bursdagselskap, men spiste kun kjøttpålegg og litt grønt+bitte litt kake.

Er fortsatt i Ketose.

Fryseren begynner å bli tom, så må ta en Harrytur til sverige i helgen.

Og ellers så har jeg målt meg rundt liv og hofte...totalt 10 cm borte fra liv og 4 cm fra hofte...7 kg ned og 7 kg igjen.

:D

dumidalia sa for siden:

Jeg er heller ikke så aktiv her inne, jeg blir veldig opphengt i mat og vekt hvis jeg er her for mye.. Derfor kjører jeg bare mitt løp og er innom og sjekker ståa innimellom :)
Jeg er imponert over resultatene våre! Vi skulle egentlig regnet sammen totalvekta ved start og hvor mye som forsvinner, kunne vært gøy å se hvor mye fett vi ble kvitt til sammen :p

whynn sa for siden:

til alle dere som er lei egg og ikke finner på no te frokost..!

jeg kjøpte hele Linfrø (0 karbo) hadde dette i en kopp med litt vann og salt så det blei en slags "grøt" trykket det ut på bakepapir med en gaffel og inn i stekeovnen i 3 min 200 grader.. kjøles på rist og Vips du har knekkebrød :):)

vet om noen som bruker egg isteden for vann men jeg likte vann best. smaker ikke sånn fatastisk men du har noe og legge pålegget på :) ost og majones er min favoritt på denne :)

kan vist også bruke micro.. :)

fettnurket sa for siden:

Start 01.09: - 0 kilo
Veiedag 24.10: - 10 kilo

:D :D :D ANDRE DELMÅÅÅÅÅL NÅDD!!!!

dumidalia sa for siden:

Gratulerer fettnurket!!

Hvordan går det med dere andre september-startere? Her var det virkelig stille for tiden. Har alle falt av underveis?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.