< Tilbake til oversikten

Belønninger som motivasjon?

Queen of Wands sa for siden:

Har lest litt i forskjellige tråder om hva folk vil gjøre når de er ferdig slanket. Noen mener det å være slank er belønning nok i seg selv, og det er det selvsagt noe i, men hva med belønninger underveis? Tror faktisk en del av grunnen til at jeg er overvektig er at jeg ikke bryr meg nok om meg selv. Jeg kler meg i billige "midlertidige" klær. Jeg kjøper billige sko. Jeg går sjelden til frisøren. Kan det ikke være en god idé å markere runde tall (f.eks) med å belønne seg selv med noe som viser at "you deserve it"(som reklamen sier)? Ikke alle overvektige har en følelse av mindreverd selvsagt, men tror det kan være en god del av problemet mitt. Noen som gir seg selv belønninger? Hva i så fall? OG: Hvordan funker det?

Photobscura sa for siden:

Det tror jeg det er mange som gjør her inne, og det er jo bare stas! Typ ett delmål nådd -spa, et annet -ny jakke, enda ett -en tur til frisøren etc. Har du anledning, så kjør på!
Jeg hadde lovet meg selv å tatovere en sleeve (heldekkende) på overarmen når jeg når målet mitt, men det tror jeg ikke er økonomisk gjennomførbart :o.

loone sa for siden:

Jeg blir veldig motivert av delmål og belønninger. Belønner meg selv for hver 5 kg jeg går ned, synes det blir for lenge å vente på 10 kg!
Sist var det en tur til London, nå skal jeg straks på spa og neste (som blir det nest siste:D) blir å gå til hudterapaut og få skikk på strekkmerkene!
Når jeg når mitt endelige mål blir det å reise til syden for første gang i mitt liv!:D

Jeg belønner også meg selv hvis jeg når treningsforutsetningen min for måneden. Jeg nådde den ikke i mai, men klarte det i juni, så da ble det pulsklokke og hvis jeg når den i juli blir det nye joggesko:)

Hvis du har mulighet til å belønne deg selv så bør du virkelig gjøre det! Det å annerkjenner sin egen suksess bidrar jo også til at man klarer å se seg selv i et nytt og bedre lys:D

Zillah sa for siden:

enig

Ja, det er noe slikt jeg håper på! Akkurat nå har jeg litt vanskelig for å komme på ting å belønne meg selv med, er jo ikke så vant til det... Neste delmål er omtrent 2 kg unna, så nå haseter det å komme på noe. ;) Klær er utelukket så tidlig i prosessen syns jeg. Takk for innspill :)

Tropika sa for siden:

Når jeg kommer så langt at jeg får begynt, så vil jeg belønne meg selv når jeg når delmål..

Men helt i enden venter denne:

Og mannen i mitt liv...

Og hvis jeg endre mening og smak, så kanskje noe alà denne:

Carisma sa for siden:

Klær er vel aldri utelukket! :D

Tropika, skjønner at slikt kan være motiverende! Kjempefine kjoler! Dessverre er jeg alt gift. ;)

Hmm, sist jeg var i et prøverom - måtte jo ha meg ny joggebukse da de to jeg bruker var slitt hull i :eek: - da var det ikke så ille faktisk. Lurer på om de har skiftet pærer på HM? Men, veldig ofte er det GRUSOMT å prøve klær, dessuten er jeg en av dem med "kvinnelig" fasong, dvs. hoftene og rompa er ganske så digre, men ting blir løst i livet. Slik var det jo også da jeg var normalvektig, vanskelig med klær. Ellers har jeg gravd fram alle mønstrene mine og noen stoffer så jeg lurte på å sy meg noen topper, selv om jeg EGENTLIG ikke har tid. Tror egentlig shopping krever litt trening, og det har jeg lite av. MEN mulig det er noe jeg burde prøve å bli flinkere til? Uansett trenger jeg virkelig en garderobeoppgradering.

loone sa for siden:

Hva med manikyr og pedikyr? Det er jo kjempelekkert og blir ikke hengende i klesskapet om noen uker fordi de ikke passer lengre:)

Ja! Eller spa, massasje, langweekend i en europeisk by, etc etc. :)

Karolinee sa for siden:

Eg kjøpte meg ny jakke på minus 10 kg! mangla bare nokken kilo til no på minus 20 og då skal eg belønne meg med ett eller anna, men veit ikkje ka enda!:)

Fofa sa for siden:

Hva med sko, da? Der finner jo man alltid noe som passer :-) Mye lekkert å finne på skofronten. Nå har jo til og med de fleste salg.

Shooterr sa for siden:

Har nettopp bestemt meg for at jeg når målvekten, som jeg tipper er ca. 90 kg (dvs 10kg unna), så skal jeg spandere på meg en råstilig dress fra Moods of Norway :cool:

Pearl sa for siden:

Jeg tror jeg går for denne. Helst Barcelona. :)

Langweekend for hver 5 kg hadde vært noe ja. :D Dessverre har jeg litt dårlig tid for tiden, så vet ikke hvor mye reising jeg kan få til. Men til jul er det mulig jeg får tid, for da er jeg ferdig med utdannelsen min. :) sko ser jeg stadig vekk på, men er nok litt kresen, og litt for glad i å ha det komfortabelt, dessuten er beina mine feite også... Dvs, små og brede og vanskelige å presse ned i smale sko. Ønsker meg noen fine tresko, har sett noen som koster rundt tusenlappen. Har ikke funnet noen butikk i nærheten som har dem ennå, Calou heter de, men faktisk er det flere dyre andre svenske tresko som ligner også, men hvor selger de dem?? Må jo prøve først jeg som har så rare føtter.:p

Nå står det faktisk at de har dem på skobutikken like borti høgget for meg her, MEN jeg kikka innom for to dager siden og så ikke noe av det så... Vet ikke om butikkoversikten på Calous sider er helt til å stole på.

Fofa sa for siden:

Så kule ut de der, Queen of Wands. Jeg så noe lignende på Bianco denne uka. De var på halv pris, så det er kanskje begrenset utvalg av størrelser. Jeg bruker st 40-41, og de str er som regel igjen, så jeg er heldig å finner masse i min str på salg!!
En weekendtur for hvert 5.kilo hadde vært noe...men der sier nok økonomien min stopp:-(

Takk for tipset! Da spørs det om jeg må tvinge meg til en tur på storsenteret, er ikke så veldig glad i "Europas største" eller hva de nå er, men de skoene har jeg lyst på!

Ha vært på leting etter sko! Fant en av de svenske merkene på Sandvika Storsenter, men bare i lyse pastellfarger. Beige med hvite prikker er ikke helt meg... Nå har jeg fått en liste over forhandlere, så da tar jeg meg snart en ny runde. MEN faktisk var flere av dem for "trange", dvs. for lave over vristen, så det er ikke alle modellene jeg kan bruke. :(

Trulte67 sa for siden:

Tips: Prøv KappAhl eller Zizzi istedet for H&M.

Mange av Kappahls klær i store størrelser syns jeg er fæle, men det hender jeg stikker innom der også. Jeg har en slags motvilje mot å gå i butikker som er KUN for feitiser, det er det Zizzi er, er det ikke? En grense jeg ikke har villet krysse om du skjønner... Og forhåpentlig vil det snart være uaktuelt pga. at jeg ikke trenger "spesialklær" lenger.

Smugspiser sa for siden:

Noen tips til hva en med meget dårlig økonomi kan belønne seg med da??
Jeg lever på et meget stramt budsjett...

Trulte67 sa for siden:

Tidligere hadde Zizzi ihvertfall ganske små str, men jeg vet ikke om de har endret på det og fjernet de små str.
Jeg er motsatt av deg, jeg trives best i butikker/avdelinger hvor det er masse klær som er for store til meg istedet for små....:p

Carisma sa for siden:

Forsåvidt, men i motsetning til de fleste spesialbutikker har de helt ok utseende klær til en overkommelig pris :ja: Fra str 42 og oppover.

Kanutten sa for siden:

:eek: Og jeg som eeelsker Zizzi for der kan jeg kjøpe klær i størrelse S istedet for XL som jeg må i andre butikker? Zizzi her nordpå er deff klær ment KUN for store damer, ala meg :ja:

Kanutten sa for siden:

:ja:

Kanutten sa for siden:

:eek: :mad: Feitiser???? Hallo!! NÅ ble jeg fornærma! Jeg er formfull og jeg er flott! Også sambo elsker kroppen min og jeg handler ofte på Zizzi! Jeg synes de har mye sprekt der... :ja:

Hehe, ikke meninga å fornærme noen her, jeg er selv en av målgruppa deres. Ja, det kan godt hende de har fine klær, men jeg er slik at jeg har kjøpt minst mulig klær fordi jeg ikke har villet slå meg til ro med vekta mi. I en eller annen tråd her (som dere sikkert ikke husker, ikke jeg heller ;)), nevnte jeg vel at jeg gikk opp 15 kg på et år (fra ca april i fjor til april i år) pga. diverse belastninger, og var overvektig fra før også da... Det å være for tung har aldri føltes som noe jeg ville fortsette med om dere skjønner... Hadde jeg vært overvektig og fornøyd skal dere ikke se bort fra at jeg hadde kjøpt klær, både på Zizzi og andre steder. :) Syns det er veldig bra at folk steller bra med seg selv, selv om jeg ikke er så flink til det. Det er planen å bli flink til det, håper. I dag har jeg stelt neglene mine og dekorert meg med neglelakk for første gang på flere måneder, ikke verst bare det! :p

Ja, det glemte jeg... Det å gå på butikker som spesialiserer seg på overvektige hadde for meg vært å akseptere min tilstand på en måte. At jeg er (og skal fortsette å være) overvektig. Det er bare slik jeg tenker, kanskje ikke helt logisk men men. Jeg syns selvsagt at det er bra at det finnes spreke klær i alle slags størrelser. :) Håper dere skjønner...

Carisma sa for siden:

Det er en velkjent sak at positivitet drar positivitet. Når man gjør hyggelige ting for seg selv, eller føler seg tilpass, vil kroppen slippe stresset, noe som igjen gjør det lettere å gå ned i vekt. Dessuten SER man mye slankere ut når man trives, selv om man veier akkurat det samme.. :o

Jeg skjønner deg faktisk veldig godt! Jeg synes også det er flott at det finnes fine klær i alle størrelser, men jeg har sverget på at jeg aldri mer skal kjøpe et plagg som er større enn 42/L, uansett. Nå er jeg stort sett en 40/M, men det er bare et (teit?!) prinsipp. Jeg ville heller ikke akseptere at jeg var så stor at jeg ikke kunne handle andre steder enn XLNT og BiB, men det måtte jeg stort sett om jeg skulle ha basisklær. (Men jeg aksepterte faktisk at det var tilstanden akkurat da, ikke at det skulle være sånn). Dit vil jeg aldri igjen :o. Men, og dette er et stort poeng, da snakker jeg bare for meg selv. Dette er viktig for meg :).

Helt enig med deg! Det er jo derfor jeg vil prøve å belønne meg selv også, bare synd jeg har så sære ønsker! Finner ingen sko jeg liker bortsett fra noen jeg har sett på nettet, og når det kommer til stykket så passer de kanskje heller ikke... :p Men jeg SKAL skjerpe meg med utsendeet, det er nok veldig viktig tror jeg.

Oops forrige post var svar til Carisma, skulle nok sitert henne. Photoobscura, da tenker vi nok nøyaktig likt angående dette, som jeg skulle sagt det selv. :)

Jeg skjønte det ;).
Men, det har vært viktig for meg å prøve å se bra ut og pynte meg hele veien, altså. Det er en god ting, nettopp fordi det får en til å føle seg bra, uansett størrelse. Heldigvis er jeg velsignet med gode omsyingsevner, og er en sucker for 2. hand og loppis. Mye spennende man kan mekke da, uten å måtte henge seg opp i størrelser i så stor grad (samt at størrelsene var litt rausere for 30-40 år siden ;)).

Finner du ting på second hand altså? Da jeg bodde i Oslo (tilbake i det forrige årtusen) sysn jeg stort sett bare de fine kjolene var i størrelse 34 og slikt, vanskelig å sy om da. ;) MEN jeg fant da noe... Gøy med unike klesplagg ja. :ja:

Cherry sa for siden:

Kjøper KUN klær på vero moda, bik bok, Lene V og sånne plasser nå. Ikkeno mer cubus og lindex :p

Det er i grunn litt diverse, men jeg har sydd ut en del kjoler. Kjørte skikkelig polyesterkjolehippiestil da jeg var midt i tjueårene, og da jeg stort sett gikk i kooorte kjoler (pene slanke bein har jeg alltid hatt, uansett vekt, viktig å vise fram det man har :p), så kunne jeg ta stoff fra lengdene og sy kjolene ut. Jeg så nok ut som en slags Mama Cass, men det fikk nå være :cool:.

Skjønner. ;) Da er du nok litt flinkere til å sy enn meg. :)

sistegang sa for siden:

Når (ikke hvis :)) jeg runder 0,1 tonn skal jeg kjøpe meg en 10" minidatamaskin. Ikke at trenger jeg den, men jeg har så lyst på en sånn. Klær er ikke riktig belønning for meg, uansett hva jeg har på meg, så ser jeg ikke bra ut.Derfor er jeg nøye med hår og sminke. Sjøl om jeg er feit, skal jeg ikke se ustelt ut.

Ja, det kan jo også være et alternativ. Imidlertid tror jeg at jeg trenger å lære meg å kjøpe klær før jeg når målvekta mi. Tror kanskje det kan bli vanskelig å plutselig begynne å kle seg skikkelig når jeg blir 63 kg...

Da fant jeg sko! Hurra! Skulle egentlig vente til jeg var 95 kg (900 gr til), men når de plutselig var der så... jeg måtte bare slå til! Kjøpte meg nye solbriller, strømper, T-skjorte OG neglebåndskrem også da. Skikkelig skjemme bort seg selv dag ble det i dag... Sitter her med ansiktsmaske, og etterpå skal jeg fjerne litt hår og hva ellers det er som trengs. Tror skoene ga meg et skikkelig push i riktig retning. :D På bildet har jeg selvfølgelig joggebukse... Ikke det lekreste, men men...

Kjempesøte! Så bra at du fikk shoppet litt :).
Jeg har selv kjøpt to nye søttitallskjoler på UFF i dag. Har sydd om den ene nå og har den på meg, den er tomatrød og jeg har matchende leppestift og neglelakk, og eneste grunnen til belønning er at jeg har bursdag. :p. Ellers har jeg jo gått ned omtrent 23 kg til sammen, da, og ikke belønnet meg selv for det før.

Pynting er bra! :heia:Når det gjelder shopping fikke jeg opplevelsen av at det liksom gikk av seg selv når jeg først fikk kjøpt de skoa... Sko som glidemiddel... ;)

Takk :) Var litt i tvil om det med lakk da, men hvis jeg skulle ha svarte måtte jeg ta det. Har jo hatt svarte lakksko før, og de holdt seg fine de. Det skal jo være kvalitet dette her, satser på det. Det slår i alle fall de fake crocsene mine. ;)

Fofa sa for siden:

Huff...jeg shopper altfor mye!! Selv om jeg ikke har mye å belønnes for om dagen...
Grattis med dagen, Photo!!:)

Cherry sa for siden:

Skulle kjøpe meg nye sko MED STILETT, men dustebutikkene hadde ingen lukka sko med høye hæler som ikke var størrelse 40 og over:p

Hilsen 36, 5 i sko!

Kanutten sa for siden:

Skoa er knallflotte!! Bortsett ifra at jeg får angst av slikesløyfer... :o Ville ha bytta ut skolissene jeg.. :ja: Men skoene var råknall!!

Martef sa for siden:

Jeg har ikke noe belønningsystem enda, synes det er belønning i seg selv bare det å kunne se seg i speilet og være litt mer fornøyd enn det man var måneden før! :)

Kanutten sa for siden:

Elsker loppiser og 2. handiser jeg også! :heia: Du skulle bare visst hvor mange par sko, vesker, topper etc etc jeg kjøper der! Og jeg finner mye fint som også er eksklusivt; jeg tror damer med myyye penger som kjøper klær ofte gir bort masse klær til 2. hand for å lette sin egen samvittighet for å kjøpe nytt. Jeg har feks kjøpt to par støvletter som knapt viste at de var brukte. De kosta over 2000 kr ny/par og jeg betalte knappe 50 kr for begge para, og det var moderne stilige støvler! :heia:

Carisma sa for siden:

Jeg er imponert over dere som klarer å handle sånt... Spesiellt etter jeg slutta å røyka så brekker jeg meg av lukta på sanne plasser, det lukter gamlehjem! :eek:

Kanutten sa for siden:

:lol: Neida, eller kanskje det henger wunderbaum overalt i butikken??

Da skal det ikke mye til for å imponere deg, Carisma :p. Gjenbruk rocker! :_punk:

Carisma sa for siden:

Hehe, jeg gjenbruker jo nesten ikke mine egne klær engang.... :p

Tunrida sa for siden:

Photo: Kan ikke du komme med noen deilige 2.hand shops som er verdt å besøke? :D

NP! Først: Styr unna Fretex Unica på Grünerløkka. De har både dårlig utvalg og noen priser som virkelig ikke er særlig ... kledelige når det kommer til veldedighet. Jeg har sett underkjoler i polyester til fire hundre spenn. Galskap! (Men det kan være verdt å kikke gjennom skattekista deres, forsåvidt). Dra heller på den på St. Hanshaugen. Der kan man gjøre kupp til en veldig lav pris. Jeg kjøpte en ubrukt nydelig rød velourkjole der for 20 kr, f.eks.
To av mine absolutte favoritter er Dianas Salonger i Markveien, og Veloria, også i Markveien, men de flytter straks til Thorvald Meyers gt. Begge disse butikkene er vidunderlige; både utvalget og de som jobber der. Jeg vet at de på Dianas drar til NYC og Paris flere ganger i året for å kjøpe vintageklær og stæsj, og de har stor stolthet i jobben sin! Robot i Markveien, og Trabant i Markveien og Torggata er etter min mening litt oppskrytte, men de kan veksle litt, de har ikke bare 2. hand, men litt import fra USA i tillegg. Men noen ganger er prisene deres bare helt drøye. Men man kan gjøre kupp!
En av de festligste 2. hand-butikkene jeg vet om er Et Dukkehjem i Markveien (det skjer i Markveien, altså :p). Det er kun åpent på mandager og torsdager fra tolv, eller noe, og drives av to snodige gamle damer som kjøper opp dødsbo, og tror at alt er antikt bare det er norskt :p. Det er et salig rot der hos dem, og er man støvallergiker bør man holde seg unna. Men her kan man finne de utroligste kupp! Jeg kjøpte et par blodrøde gardiner i ekte fløyel til hundre kroner lengda, f.eks!
Ellers er Uff i Storgata et av de stedene jeg definitvt har funnet mest gøyale kjoler, og de er helt greie på pris, selv om jeg ikke alltid forstår hva som ligger bak noen av de litt mer pricy greiene. Men den litt mer ufancy søsterbutikken deres i Storgata kan by på en del positive overraskelser.
Ellers er det jo mye loppiser på våren og sommeren, men man kan også finne mye morsomt på de faste markedene, som Søndagsmarkedet på Blå, på søndager (d'oh :p), markedet på Birkelunden på lørdager, og markedet under Vaterlandsbrua som også er på lørdager.

Have fun :D

Carisma sa for siden:

Er det ikke en 2.hand-sjappe på Majorstua som sies å ha mye designerklær og vesker også? Mener å ha hørt at de i tillegg har eget stativ for store størrelser.

Supre tips! Dette skal jeg sjekke ut om noen kilo! :D

Du tenker på Tonica i Bogstadveien? Jeg har vært innom der, men det er sjelden jeg har spenn til å kjøpe veldholdte Chanel-drakter :p. Men verdt en kikk, forsåvidt :).

Jeg kom på en til! I Brugata, ganske godt gjemt bort blant godtekiosker og tjuekronersmarkeder og what not, så ligger det en liten bruktbutikk med klær, smykker og vesker av alle slag. Jeg tror den heter Gatsby, eller noe?! Men utvalget er mildt sakt eklektisk! Gøy bare å gå inn for å se! Prisene varierer veldig, hva jeg husker.

Bare hyggelig! Merker jeg blir litt ivrig. Det er nok på tide å tippe litt lotto!

Tunrida sa for siden:

Tusen tusen takk Photo ;) Blir litt dyrt å kjøpe "vintage" kjoler på manillusion liksom.. Så greit å ha andre alternativ :p

Karissima sa for siden:

Har en venninne som ofte tar turen til Fretex og leverer klær som hun aldri har brukt :eek: Tror ikke egentlig at hun har så mye penger men handler mye på impuls for siden å angre.

Licota: Belønning på forhånd er sikkert ikke dumt! Noen ganger må man bare slå til. :)

Carisma sa for siden:

Jøss, er den åpen noengang altså? Jeg har gått forbi der en del antall ganger mens jeg har bodd i området, og jeg har enda ikke sett den åpen :rolleyes: De har noen smykker der jeg faktisk kunne vært villig til å overkomme fobien min for sånne butikker for å sjekke ut :D

KarMa40 sa for siden:

Jobben har noe jubileum og vi skal overnatte på spa-hotell. Lørdagen har man tid for seg selv og jeg har tenkt å feste lite fredagen, legge meg tidlig og bli stelt og pleid lørdagen (felles aktivitet, um, kanskje litt lunsj hvis ingen puster fylleånde på meg).

Juhuu! her kommer jeg og plastkortet mitt!!

Jeg har altså ikke vekt hjemme, det blir jeg litt koko av. Men jeg har endelig en bh som er for stor! Ha-ha, stikk den der den kom fra, dobbel-F!!

Jeg aner ærlig talt, ikke. Det er minst ett år siden jeg var innom der sist, men jeg tror de har ting stående ute, typ prøvedukker og stativer når de er åpne. Jeg holder meg langt unna sånne snadderbutikker når jeg har dårlig råd, noe jeg har hatt en goood stund nå :cool:. Ja! Overkom frykten! Bli en del av den vidunderlige verden av fashion vise økologi :D

mariana sa for siden:

jeg skal kjøpe meg speilreflekskamera når jeg har 20 minus! skal ned 30-40 kg tenker jeg, så halvveis trenger en bra premie, så kjøper jeg ekstrautstyr når alt er vekk ;)

Kamera er en kjempegod idé! Må snart ha nytt jeg også, irriterer meg grønn over de dårlige bildene og minimale tekniske finessene på mitt GAMLE digitalkamera! Men jeg tror ikke jeg kan vente med belønninger til jeg har nok penger til noe slikt...

Pearl sa for siden:

Jeg lurer på om jeg skal kjøpe en Tanitavekt for å markere for meg selv at det er når en er ferdigslanket at jobben begynner. Jeg har sett en på Lindberg sin nettbutikk som ser fin ut. :)

Licota sa for siden:

En av mine motivasjoner nå er at jeg har to vintage-kjoler i skapet som passer perfekt om jeg mister 5 kg til. :D Forhåpentligvis da. En i ren ull og en i ullblanding. Jeg må få tak i underkjole.

mallilen sa for siden:

Gulrot nr 1: Kunne kjøpe klær i andre avdelinger enn den for "store damer". Og dermed kanskje se ut som folk også. Telt og gardiner hører faktisk ikke hjemme på en kvinnekropp, samme pokker hvor fet man måtte være! (her snakk om kjedebutikker som ikke koster allverden, altså!)

Gulrot nr 2: Melde meg på ridekurs igjen og kunne ri på spaghettibenhestene (typ fullblodser og den greia der) uten å ha dårlig samvittighet i en uke etterpå, og lure på om det var min feil at dyret ble avlivet kort tid etter at jeg hadde ridd på det ;) I denne gulrota ligger også et sprangkurs, så jeg kanskje tør og vil hoppe igjen når vekta går såpass ned at jeg begynner få igjen trua på at det er forsvarlig å gjøre :p

Gulrot nr 3: Ri mer skikkelig på min egen hest igjen, ikke bare lunte forsiktig rundt og ha dårlig samvittighet for at jeg er så tung! (for all del, dyret er frisk og sprek og ser ikke ut til å plages på noe vis, men et gnager meg likevel..)

Ååå jeg elsker hester. Har ikke ridd siden jeg var tenåring dog, og har aldri lært... Vet ikke om det finnes ridekurs for voksne jeg? Kunne jeg godt tenkt meg. Har faktisk en slektning med ridesenter noen mil unna, men har ikke helt troa på at jeg har noen sjangs der... Nå høres det ut som jeg hermer etter alle her i tråden, men jeg er faktisk en fan både av fotografering, gjenbruk, og hester - helt sant! :o

Vet du hva, det holder ikke for meg altså. Det går jo så sakte, og man venner seg til hvordan man ser ut. De samme klærne bruker jeg også, men jeg har mer plass i dem selvsagt. :) Snart runder jeg 95 (har veid 95 komma noe utrolig lenge nå!) og da skal jeg unne meg et eller annet. Tror kanskje en genser eller bluse er det jeg trenger mest... Mulig jeg bare drar på senteret og ser hva jeg finner også da.

mallilen sa for siden:

Ridekurs for voksne finnes på de aller fleste rideskoler og sentre, det er bare å spørre dem ;)

Jeg for min del "gidder" jo ikke ri sammen en gjeng med skvatrehøner på 13, så det må være for voksne skal det komme noe godt utav det :)

Jeg er dritredd for hester, så da er du ikke lik meg på det området i alle fall :p.

Så bra, det visste jeg ikke. Det er et ridesenter like ved her jeg bor, men lurer litt på om det bare er seriøse konkurranseryttere som trener der. Det skal sjekkes. :)

TrillTrall sa for siden:

:ja: Visst finnes det! Jeg gikk voksen-kurs sammen med en herlig gjeng en kveld i uka i flere år! Vi dro på turer og holdt små konkurranser og hadde det kjempegøy sammen. :) Dessverre gikk gruppa i oppløsning av flere grunner, men det er år jeg ser tilbake på med stor glede. :) Men nå setter hoftene (hadde bekkenløsning for 10 år siden) en stopper for noe særlig ridning dessverre. :hylgrine: Men kaaaaanskje om jeg hadde en veldig smal og veldig lettridd islandshest... :hest:

Hester er fiiiine da. :) Ikke gøy når de biter, det er sant. Stelte en sånn en gang, det måtte være noen som passet hesten mens jeg skyfla møkk, ellers kom den til å bite meg. Den var ikke sint, bare skikkelig sær og bortskjemt eller noe sånt, evt. rar i hodet... Det finnes vemmelige hester også, men det fleste er jo absolutt til å omgås. :)

Åh, jeg synes hester er fine, altså. Jeg har bare en lammende fobi for dem :o.

ninagronn sa for siden:

Nå har jeg nådd mitt første delmål, som var -15 kg, og belønningen er nytt kjøleskap, må bare spare sammen nok penger, har nemlig tenkt å kjøpe kjølehjørne.

Borghild sa for siden:

Så flott delmål da - gratulere.:):)

Hevingen sa for siden:

Gratulerer med nådd delmål! Høres herlig ut med kjølehjørne, så du får vente i spenning mens du sparer penger.

grotingeling sa for siden:

Gratulere med oppnådd delmål :heia:
Fantastisk belønning må jeg si - drømmer meg vekker her et øyeblikk..... :lol:

Gratulerer, Ninagronn! :heia:
Jeg får også nytt kjøleskap, men jeg skal bytte med naboen, som har et mye større et med fryseboks nederst, og hun vil ha mitt kjipe lille med fryseboks øverst. Go figure :p.

mallilen sa for siden:

Haha, gubben har faktisk vært og kjøpt seg sin motivasjon idag: Ny bil, som er i trangeste laget for ei diger ræv og stor mage. Så han må gå ned en hel del for å kunne få skikkelig kjøreglede :lol:

Hehe, litt mer stortromme enn det jeg driver med da... I dag dro jeg og belønna meg selv for både å runde 95 kg om minus 10 kg. :) Veldig gøy at det skjedde på en og samme dag! Hadde regna med at det skulle være minst en uke mellom de to målene. Neste mål er nitti kg, det føles laaangt unna. Ja, og så er det 5 kg til 14. oktober, det kommer jo først selvsagt. :) Så da shoppa jeg bluse og genser. Blusen er i størelse 42 (!), men det har nok med fasongen, og så er kanskje størrelsene på Cubus litt store kanskje? Genseren er litt "teltaktig", men stram i ermene og over puppene (se bildet under - nei, det er ikke meg :p) . Fargene er foresten lilla og grå, noe jeg er veldig fornøyd med, da jeg veldig ofte ender opp med svart... Neste gang kan det hende jeg våger meg til å prøve bukser!:eek:

[CENTER]
Liker sånt jeg da...
Ikke bare fordi jeg vil skjule kroppen ;)[/CENTER]

TrillTrall sa for siden:

Muuuulig jeg har tungt for det, men henger ikke de to tingene sammen?! Altså at du har nådd 95 kg og har gått ned 10 kg? Om du hadde gått ned 8 kg så hadde du jo ikke nådd 95 kg? :confused:

Nei, hvorfor skulle de henge sammen? Startvekta var 104.7, så 94.7 = 10 kilo nedgang. Veide i dag 94.6, så da passerte jeg 10 kg OG 95 kg. I går veide jeg 95.1 kg. Men du har rett i at 8 kg ikke hadde gjort at jeg hadde nådd noen av målene. Har jeg forklart meg nå?

Rin sa for siden:

Jeg hadde egentlig ikke tenkt over noe konkret som belønning på veien... men nå har jeg endt med å stå stille i godt og vel et halvt år på vekta, så kanskje litt ytterligere motivasjon kunne være til hjelp. Jeg tror jeg skal til London en tur i november/desember, og da hadde det vært veldig gøy å gå og shoppe hvis jeg rundet -20 (må gå ned to kilo) eller oppnådde minus fem til første vinternatt, i mellomtiden. :p

I London er det jo veldig mye å velge i da! Sist jeg var i London var shopping ikke aktuelt, men jeg vet hvilke butikker jeg hadde dratt tilbake til. :)

Carisma sa for siden:

Jeg forstår ikke denne greia med å ikke shoppe om man ikke er slank? :confused: Man har jo minst like mye bruk for klær da, ikke minst for å føle seg litt bedre.

Jeg har bestemt meg for å freshe opp tatoveringa mi når jeg runder 20 kg... Og kanskje ta en til ved neste 20 (hvis det skjer før jeg er 80 liksom...:rolleyes:)

Kanutten sa for siden:

Enig!! Jeg vil gjerne se sprek ut uansett vektklasse!! :heia:

HVIS jeg går ned i vekt (jeg sier HVIS fordi at jeg er mest opptatt av å føle meg fysisk/psykisk vel; vekta er av sekundær betydning) så skal jeg begynne hoppe på trampoline igjen!! :heia: Eller ta på meg dykkerdrakten som nå er altfor trang..:o og teste den igjen..

Carisma, for min del har jeg vært vant til å sette meg selv sist. Det kan jo også være knytta til det å ikke ta godt nok vare på seg selv. Helt fra jeg var liten fikk jeg alltid inntrykk av at jeg ikke fortjente pene ting, så jeg er nok litt damaged ja... Greia med å belønne seg selv er jo et forsøk på å sette litt mer pris på seg selv. Det er jo supert at du og flere med deg ikke har det slik! :)

Kanutten sa for siden:

Jeg har det også på den måten... egentlig.. Først alle andre og SÅ meg selv!

Jeg merker det mest når det er snakk om mat.. Jeg venter alltid med å spise til alle har spist. Er det mer igjen spiser jeg av restene, er det IKKE mer igjen lager jeg meg noe annet, kjapt og lett.

Er indoktrinert med det at menn og barn skal spise seg mette FØR husfruen skal det. :o

Carisma sa for siden:

Det var nettop slikt som fikk meg til å bestemme meg for at de som mente det skulle ikke få diktere livet mitt :D

Det er bra. :) Men hos meg sitter dette litt mer fast. Må nok jobbe mye med det.

sistegang sa for siden:

Jeg syns at belønning hjelper meg. Når jeg får lyst på noe ulovlig, tenker jeg på belønninga, og da klarer jeg å stå i mot. For lysta etter godteri er psykisk hos meg, så jeg trenger hjelp.
Så nå er mini PC innkjøpt, den skulle jeg kjøpe ved -30 kg. Det er ikke det at jeg hadde behov for den, jeg bare hadde lyst på en sånn. Det satt litt langt inne å kjøpe den. Men gemalen var helt enig at jeg skulle unne meg den.
Om 20 kg til skal jeg kjøpe iPod touch.
Penga til dette er de jeg ikke har kjøpt godteri for.:rolleyes:

Sistegang: Som du sier, du spurte deg selv om du hadde behov for den, tror det er mange som ikke tar den innfallsvinkelen. ;) Det å kjøpe ting bare fordi man har lyst på det sitter langt inne, og jeg vet ikke om det nødvendigvis er idealet heller... Men i alle fall tenke på seg selv slik man tenker på en venn eller et familemedlem og ikke noen som er mindre verd, det er målet.

Dessuten tror jeg dette også går på ting som ikke koster penger, f.eks. at man (jeg) finner seg i ting på egne vegne som man ville protestert mot hvis det gjaldt en venn. Det er kanskje enda vanskeligere å endre på enn innkjøpsvaner...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.