Da er sommeren godt i gang de fleste steder, men kan jo være greit å få trent/trimma litt i sommer også :)
Jeg går for 900 minutter med trening, treningssenteret har mindre timer nå på sommeren og hvis været holder seg sånn hele sommeren blir det neppe altfor mange turer i skog og mark (Ja her regner det) :)
Jeg klarte endelig målet for juni - med god margin, etter å ha mislyktes både april og mai. Prøver meg på juli også, selv om jeg skal reise bort halve måneden, og sannsynligvis ikke får trent noe særlig. Håper det kan bli noen turer, om ikke annet! :)
Ja no blir det reise-bort-på-ferie-tid... så eg trur eg begynner litt forsiktig her i juli. 500 min - det er ikkje mykje, men eg veit av erfaring frå dit vi skal, det blir neppe fantastisk mykje aktivitet :nei:
Tenker dog at det er betre å i det minste ha eit lite mål enn ingenting i det heile tatt.
Blir med jeg også! Sier 900 minutter jeg, som trådstarter. Satser på at det skal bli bra, er første gang jeg er med på noen treningsutfordring eller lignende - kjempebra konsept :)
Jeg får kanskje prøve å hive meg inn her. Har ikke gjort dette før, så det blir spennende å se hva jeg får til. Jeg tror jeg legger meg på 600 minutter denne gangen. Går det ikke, så går det ikke.
Prøvde i juni men det gikk dårlig. Når ungene har skolefri og mannen jobber skift er det ikke det samme som vanlige hverdager. Og la ungene gå på selvstyr for at jeg skal trene er uaktuelt. Så jeg legger listen lavt og sier 750 minutter.
Så gjenstår det å se om det er gjennomførbart. :ja:
Jeg er med!:)
Klarte ikke maitreningen, men 1000 min i juni gikk i boks med god margin:D
Går for 1200 minutter denne gangen!:D Samboern har ikke ferie, så skal nok klare å nå målet mitt:D
Idag har det blitt 2,5 timers skogstur med fadderbarnet mitt:)
I dag:
Formiddag = 45 min stavgang + hunden
Ettermiddag = 1 1/2 t agilitytrening med den samme hunden :D. Måtte avbryte da, for knotten var helt j---lig.
Hva skal man telle med da...? Har vært på hytta i helga og beiset og det var hard jobbing faktisk! I tillegg til å gå til og fra bil/hytte og å tusle og hente vann (med 10-12 kg på ryggen tilbake) så blir det masse trim det vel? :)
Er på "høgget" om dagen, og siden det bare blir kos og festligheter i helgen så vil jg ha et godt grunnlag i forkant.
45 min elipse (svettis) 145/750 :)
Haha, noen som har gått x antall minutter med skritteller? Jeg endte med å gå 8000 skritt i går, over en del timer på diverse kjøpesentre og møbelforretninger, og for meg som mest pleier å sitte på rumpa så var dette TUNGT. Men litt usikker på hva det kan telles som i minutter.. Noen forslag? Har skikkelig gangsperre i dag, så jeg kjenner definitivt at det skal få telles med på treningsdelen ;)
EDIT:
Har vært ute og gått i finværet i dag, 25+25 minutter i moderat fart (tur/retur sentrum) ga ca 5200 skritt. Da setter jeg gårdagens 8000 shoppeskritt til 30 minutter, så vet jeg at jeg i alle fall ikke har "jukset" meg til ekstra treningsminutter (hadde vært litt upraktisk å jukse i en utfordring med seg selv, kan man si.. ;) )
hehe Beiset hytte forrige helg og logget 10 timers hardt arbeide + 1 time på å gå til og fra hytta og å hente vann i bekken (bar da 10-12 kg på ryggen tilbake). Så jeg har ikke trent så mye, men vært i aktivitet jeg ikke driver med til daglig ellers. :)
I går - skulle vært tur til og fra barnehagen, men bomma på snarvegen gjennom skogen og endte opp med 15 minutters klatring i steden :flau:
I dag 60 min på treningssenteret, sykkel/styrke/gange
Hoi, høres ut som trening godt som noe det! Skjønner at det er hytte man skal få seg, så blir det fart i treningen ;D
Nåja, har vært ganske flink å holde meg i gang i dag jeg også:
50+30+30 (tur/retur sentrum i moderat gange, mage/rygg-time, gåtur hjem til en venninne)
Skal vi se :
Tirsdagen: 45 gåtur med hesten (ulendt terreng), 45 min med hunden i løpet av hele dagen. Så det blir 90 min
Onsdagen: Gåtur med hunden (klatretur) 60 min
Torsdagen: Gåtur med hunden 65 min (hvorav 10 min jogg :O )
Fredagen: Sålangt 35 min tur med hunden. (må ha en langtur til idag..)
250/1000
at jeg jobber i butikk og flyr frem og tilbake i hele 5-6 timer tilsammen om dagen (regner ikke dette på toppen..)
Har litt lyst til å være med her jeg!
Skal jo ikke overrive og si at jeg trener i den forstand, men sykler litt, går turer og noen ganger svetter foran Nintendo Wii.
Målet mitt ut Juli blir da 500 minutter.
Igår gikk jeg og datteren min tur på ca 40 minutter
Idag svømte jeg i 20 minutter og gikk tur i 20 minutter
Nok en real arbeidsøkt på hytta! Har slept ca. 4 TONN torv på snøskuffe i løpet av 3 dager! Har tydeligvis kommet over sure-lår-kneika og gikk som en duracellkanin! :D Kjenner det i armene selvfølgelig, men ble ikke særlig sliten, ikke annet enn at jeg ble tørst og måtte sørge for jevnlig vannpåfyll da.
Ser ut til at det ikke går helt etter planen denne måneden - har vært syk i noen dager nå, og til helgen reiser jeg bort sammen med kjæresten i to uker. Forutser lett at det ikke blir mye trening disse to ukene, og da kommer jeg ikke engang halvveis i planen min, var vel litt optimistisk.. :/
7 - sju - timers fjelltur i dag, med over 1000 meters stigning. Kaller det god trening, jeg ... :) Teller 200 minutter, aner ikke hvor mye av turen som var effektiv gange, men det var hvertfall mer enn det :)
Skikkelig herlig step/styrke time i dag, 60min. Kjennes ut som kroppen stort sett har fått omstilt seg til fettenegi nå. Nå er det bare generell kondisjon/form heving som må til ;)
puh Enda mere beising på hytta + legging av isolasjon (klatring opp og ned av gardintrapper og stiger) og gange til og fra og henting av vann i bekken...
I dag har jeg også ligget på knærne og luket i blomsterbedet, var på høy tid ettersom vi ikke har gjort det enda i år.... host Og jeg er langt fra ferdig gitt...
Hatt en deilig lang dag ute på tur. Fra vi starta på runden til vi kom tilbake gikk det 3.5 timar, men eg gløymde å sjekke pausene undervegs. Så eg drar tida ned til 2 timar, det blir i alle fall ikkje overrapportering ;)
Da er jeg ferdig med ferie...gikk opp litt i begynnelsen (2,5kg) grunnet noen velfortjente utskeielser, men avsluttet ferien med mange turer i skog og mark.... så når jeg endeligen sto på vekta igjen viste den det samme som innen ferien :D...
Totalt frem til nå i Juli har jeg 240 min sykkel og 540min raske gåturer.
Målet er fortsatt 1200min/mån.
Onsdag (idag). Hadde planer om å klippe hele plenen. Men jeg lyver ikke om jeg sier jeg fikk over 20 kleggebitt. Au.
Et sted bet de ikke og det var rundt høyre ankel. Kjøpte et "armbånd" av plast innsatt med noe guffe. Det virket. Så nå er det ut å kjøpe fler.
Hiver meg med jeg og. Kanskje det er det som skal motivere meg til å trimme litt etter jobben. Må vel melde meg inn på 3t igjen og ikke være støttemedlem...ellers så sykler jeg og går turer.(ikke hver dag) Blir veldig motivert når jeg ser hvor flinke dere er:o
Torsdag har vært en aktiv dag. Fri i hele dag og brukt dagen ute.
Morgentur med staver 45 min.
2 timers skogstur i ettermiddag + 1/2 times rotur i kveld.
2060/2000
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.