grotingeling sa for siden:
Der! Februar :D
Der! Februar :D
Katteeier sa for siden:
Jepp!
Ny måned og nye muligheter for oss alle!
Lykke til, alle sammen! :goodluck:
Yonah sa for siden:
Ny måned og nye sjanser;)
Jeg har ikke sprukket altså;) Jeg åt et stykke gulrotkake på bursdagen til Dokka mi for 15dager siden, men det var planlagt;)
vekta ser ut til å gå i riktig retning, viste 100g ned fra forrige uke, men det kan være med, for jeg veide meg klokka 6 i morges, en god del timer tidligere enn jeg pleier og jeg vet det pleier å være litt mindre noen timer senere. Får se på vekta i morgen..
Vi har vært i byn( Elverum) og valgt ut sko hos ortopeden til Dokka vår, hun får spesialsko siden hun skal få ankelskinner fordi hun har feilstilte og myke ankler. Blir litt frem og tilbake med tilpassing da.
Ellers kjøpte jeg meg nye ski i dag, med fjellskisko og BC bindinger:D Gleder meg til å prøve de. Men nå har jeg hosta siden før helga og begynner å bli heftig lei av å være sjuk. Jeg har vel vært frisk 1 uke i januar, men det er helt normalt, men jeg blir så vannvittig lei av forkjølelser, tett nese og denne hosten som kom nå.. Jeg spiser jo halspastiler mange ganger om dagn:( I tillegg til hostesaft( uten sukker), men den kan jeg bare ta 3 ganger om dagn, så da blir det noen pastiller når det kiler som verst i halsen.
Lurer* sa for siden:
Uff, Imse høres ikke ut som formen er noe særlig. Håper hosten gir seg snart.
Jeg holder vekten i 0 denne uke også. Men også planlagt, vi feiret bursdagen til bestemor på lørdag. Men pølser til lunsj, pizza til middag og kaffe med kaker. Ikke vær dag man er i 82års dag! Men nå skal det gå noen uker uten utskeielse, snuppa har bursdag om 14dager. Men jeg lurer på om jeg skal prøve en lavkarbo kake i tillegg til "vanlige" kaker. Forslag?
Ønsker dere alle en fantastisk god mandagskveld:D
Var på Tupperware-party i går, og kjøpte bl.a noen nye drikkeflasker som virker veldig lovende. De er lyseblå med skrukork, kan vaskes i vaskemaskin og tar 1 liter væske - perfekt for meg på jobb og trening :D
Invisterte også i en ny kasserolle (har helt forelsket meg i kasserollene - fantastisk å koke all slags mat i), samt benyttet meg av mulighet til å kjøpe flere posjonsbokser for oppbevaring i kjøleskapet. De er så greie å oppbevare rester, pålegg, kokte egg, ferdig ternet ost, rømme osv i, og så slipper jeg at alt flyter i kjøleskapet -rent og ryddig, lett og finne det en skal ha. Nå må jeg bare vente en uke på at de kommer:_prikk:
Furine sa for siden:
Åh, har Tupperware slike ting også? Gøy! Det må eg sjekke ut om dei har på sjappa her. Er så heldig å ha ein bitteliten Tupperwarebutikk rett ved sidan av daglegvaresjappa, så det er veldig greit!
Har ikkje vore inne på denne tråden på lenge no ser eg. Eg har holdt på med lavkarbo som før, berre ikkje vore så veldig fokusert på vekt og vektnedgong må eg innrømme. Eg må berre ikkje fokusere for mykje på det, for då blir eg berre lei.
Håper du er betre no Imse, travelt med forkjølingar ein ikkje blir kvitt!
Her regnar det bra no, det ligg på rundt 0 grader og er ganske grått og trist. Er eigentleg litt klar for vår no!
Solange sa for siden:
Hei Furine, ser du bor i Belgia, det gjør jeg , i Waterloo :) De har en tupperwaresjappe på kjøpesenteret i Woluvedalen har jeg sett, men du er så heldig å ha en i nærheten? Skikkelig sludd-vær med vind i dag, men vi får vi temmelig sikkert tidligere vår enn i Norge uansett:D
Tupperware-butikk:confused: Trodde ikke det fantes faste utsalg, her på berget er det jo så og si kun hjemme-hos-salg (bortsett fra messer og enkelte stunts på kjøpesentrene) :rolleyes:
Kanskje jeg må mase meg til en sviptur innom Belgia hvis det blir Europa-rundt-ferie i år.....
Furine sa for siden:
Hei Solange! Jepp, bur i A'pen eg! Og der er butikken å finne i Grand Bazaar Shopping Center, på Groenplaats. Synes eg eigentleg er ganske greit, då kan du kjøpe når du vil sjølv vil eller treng.
Ja, eg håper på vår snart eg også, er lei av dette grå skitveret! I helga var det jo i det minste litt snø og sol, så då var det jo nydeleg. Men denne veka er det jo berre sorgen...
Eg har forresten bursdag i dag, hurra! 31 år, gitt.. :) Har fått tulipanar av ein kollega, kjempekoseleg!
vaskeklut sa for siden:
Hipp hipp hurra! Gratulerer med dagen! :D Håper du får en fin dag!
Elizabethcita sa for siden:
Gratulerer så masse med dagen!!
Nå har jeg nettopp vært på sykehuset, og det var faktisk ganske artig. Jeg var så trøtt og frossen i dag at jeg tok drosje utover, og drosjesjåføren prata og prata om at han skulle kutte ut pepsi max, sukker, boller osv, og at han til og med hadde begynt å sykle på trimsykkelen sin! Han var så stolt av livsstilsforandringene sine at jeg måtte nesten le litt :) Nesten som en liten guttunge vettu... ;)
Og så kom jeg på sykehuset da, og fikk komme inn nesten en halvtime før tida (joda, jeg er alltid veeeldig tidlig ute...). Skulle inn til ultralyd pga gallesteinsanfall jeg hadde for et par uker siden. Det var musikk i rommet, og han som undersøkte meg plystra og sang med for full guffe, og levde seg sånn inn i det at han glemte å si fra når jeg kunne puste igjen og sånn... Var hardt å ikke le da ja! Han fant ingen gallestein nå da, så da har den kommet seg ut av seg selv :) (Men så fikk jeg jo ikke ultralyd før nesten en uke etter at anfallet var ferdig heller da, så...)
Nå skal jeg se om nabokatten vil komme inn en tur, og så skal jeg prøve å skrive litt. Menigheten jeg går i skal ha årsmøte i morra, og jeg har sagt meg villig til å holde en innledning/andakt. Første gang siden jeg ble sykemeldt for to år siden at jeg gjør noe sånt, og jeg kjenner at jeg stresser litt med det... Håper det løsner, og at jeg ikke har glemt gamle kunster... Hahaha :p
Solange sa for siden:
Gratulerer med dagen! Jeg elsker tulipaner, og her bor vi jo nærme tulipanlandet og kan fråtse i nyyyyydelige tulipaner året rundt til en bra pris:) En annen ting som er bra med Belgia er at jeg har inntrykk av at lavkarbo er mer innarbeidet her, iallefall finnes det mye lavkarbo-mat å få kjøpt i vanlige butikker og egne utsalg for høyproteinprodukter som eurodiett. Synes det er lettere å spise lavkarbo også når det ikke bugner av ferske hveteboller overalt :D
Kitt sa for siden:
Furine sa for siden:
Takk alle saman! :) Kjekt med bursdag, sjølv om ein er vaksen!
Ja, Solange, det er så digg med tulipanar! 50 tulipanar til €10 er jo berre fantastisk! Eg brukar å kjøpe dei på markedet i A'pen vanlegvis, og då kan ein verkeleg seie "famnen full av blomar"!
Eg synes det er ganske OK å leve lavkarbo her ja. Kjempepositivt at dei har så mykje relativt billig kjøtmat etc, og har funne lavkarbo kylling/kalkunpølser på Delhaize! Dei er i tillegg kjempegode! Men eg synes faktisk ikkje det er SÅ mykje lavkarbo-retta ting her. Kanskje eg har leita på feil plass? Fiberhusk til dømes, har eg handla med meg frå Norge, det har eg ikkje funne her. Men har funne JBKM etc da, og her er jo gode, ferske produkt å finne overalt. Men helsekost har dei ikkje, dei har bio-sjapper, men ikkje LAVKARBO liksom. Mykje bio og lowfat ;) Men det er kanskje annleis i andre delar av Belgia moglegvis?
Gratulere med dagen
Solange sa for siden:
Da skal jeg ta meg en tur på Delhaize, pleier å handle på Carrefour. Nei, alt melrelatert er det dårlig utvalg i .Har funnet sojamel på biosjappa, men annet er vanskelig å finne. Spiser ikke brød for tida, så da går det...Vi har skandinaviske butikker i Waterloo, og der finner man av og til grovt mel, etc. Jeg tenkte mest på cereal gluco-produktene, i perioder spiser jeg syltetøy, skjokolade osv. av de. Søtet med sukkeralkoholer. Hvor har du funnet JBKM?
Furine sa for siden:
Likar best Delhaize sjølv. Næraste Carrefouren er lengt ute i Merksem, og den er DIGER, ein blir jo sliten av å gå ei runde i butikken jo! Elles er det jo GB i byen, men eg likar av ein eller annan grunn betre Delhaize. Kyllingpølsene er vakumpakka 2 og 2 (ser ut som vanlige, norske røykte kjøtpølser) og har typ mindre enn 0,5 karb per 100gr. Gode greier!
JBKM fann eg på ei biosjappe i sentrum av Antwerpen, ved Hopland. Om du vil ha adressa, let me know. Det fins sikkert andre plassar og.
Cereal Gluco produkt har eg ikkje brukt så mykje av enda. I sjokolade har det gått i 86% cote d'or, men den er det jo dessverre sukker i...
Ja, skikkeleg grovt mjøl kan ein berre gløyme å finne, det har eg gitt opp for lenge sidan! Eg lagar no i staden knekkebrød med berre frø, fiberhusk, salt, vatn og knuste neter.
Takkar for gratulasjonane forresten! Det vart ein fin dag :)
vaskeklut sa for siden:
Neter? :confused:
Lurer* sa for siden:
:lol: sikkert Nøtter :D
Furine sa for siden:
Sorry! :D Fleirtal av nòt! Nøtt - nøtter på bokmål ;)
vaskeklut sa for siden:
åååååh :D knis
Solange sa for siden:
Nynorskundervisninga i norske skoler er visst ikke så god allikevel:p Jeg trodde det var skrivefeil,jeg;)
Katteeier sa for siden:
I dag feirer jeg en måned på ketolysedietten, og ser at kroppen har mistet 6,8 kilo på denne tiden.
Jeg er bare superfornøyd!!!!
Har masse igjen jeg skal ned enda, men det er noe som heter at "godt begynt er halvveis fullendt". Så vi får se på det! :p
Er i alle fall i kjempeform og ved godt mot!
Hurra! :ja:
vaskeklut sa for siden:
Jeg og!! :confused: Og jeg har karakter 6 i nynorsk fra vgs... :forvirret:liste:
Solange sa for siden:
Et fantastisk, supert resultat! En skikkelig pang-start gir motivasjon lang vei fremover:) Gratulerer!
mokki sa for siden:
I morgen er det ukas veiing. Jeg vet jeg har gått ned, men hvor mye får morgendagen vise. Har vært rimlig flink denne uken. To dager på rad var vi ute og spiste, men da spiste jeg deilig suppe, så det var ikke noe videre karber i de tror jeg...
Mandag er det legetime igjen. Blir kjempespennede. Er spent på eurodietten. Vi drar så mye på besøk til familie og venner, og jeg har ikke lyst å fortelle hele verden at jeg går på dietten. Har bare fortalt min beste venninne og mamma om den (og mannen så klart). Så det blir spennende. men jeg bare må prøve. Og nå er rette tiden..
Furine sa for siden:
Hehe! Morsomt! Sjekk nynorskordlista på nett, det er faktisk rett! Er ikkje naturleg for meg å skrive "nøtter" ;)
moochie sa for siden:
Så flott!! Gratulerer :klem:
vaskeklut sa for siden:
hihi, neida, jeg tror deg! når jeg tenker meg om har jeg vel aldri hatt særlig bruk for ordet "nøtt" hverken i entall eller flertall når jeg har skrevet stiler.. :p men da har jeg lært enda en ny ting :D
Frk.Sofie sa for siden:
Første uken er over og i dag har jeg gått på vekten. Må si jeg er positivt overrasket :) jeg har tatt av 2,6 kilo og det er jeg veldig fornøyd med! Nå blir det spennende å se hva som skjer i uke 2.
mokki sa for siden:
Ned 1.6kg denne uken. så minus 2,3kg på de 2 første ukene. Håper at jeg i løpet av neste uke er i gang med eurodietten.
Fantastisk :heia:
Fantastisk :heia:
Lurer* sa for siden:
Wow ! så flinke der har vært Mokki, Frk. Sofie og Kateeier litt av en nedgang! Jeg gleder meg selv til å gå på vekten på mandag, tror jeg har klart å komme meg nedover igjen , etter to uker med så å si stillestpende (og ja det er pga høy karbomatskrape). Men jeg klager ikke.
Flere og flere kommer bort til meg på jobben, og kommenterer at jeg har gått ned i vekt. Det er ganske deilig å vite at de 22kg syns! Men det er litt morsomt, for de sier "man skal kanskje ikke kommentere venkten til noen, men eh eh eh det ser ut som du har gått ned en del i vekt". Jeg svarer alltid med at jeg vet jeg er stor og det er kjempe koslig at de ser at jeg jobber med å bli mindre. Og de kommentarene er alltid velkommene! For dagern blir jo bare SÅ mye bedre når noen kommentere at du har vært flink.
Nei, nå roper mannen fra soverommet, får løpe:D Han driver å monterer klesskap lykke vi få nytt klesskap i løpet av dagen, og som jeg gleder meg å flytte inn i det!
Snakkes sikkert seinere i kveld!
Blir det ikke litt trangt å bo et klesskap :confused::p:D
nomma sa for siden:
vaskeklut sa for siden:
Og jeg trodde det var vanlig å komme ut av skapet? Ikke å gå inn i det? :confused::confused:
Yonah sa for siden:
Jeg tryna i en bollepose i går på skitur i hyggelig lag og det bare ballet på seg med tortillas, cappucino, marspianbrød og spaghetti... Opp 1.5kg i forhold til tickeren og det merkes på fingre og ankler ja... Jeg får ta noen strenge dager og se om jeg klarer å få av vannet litt kjapt.
Lurer* sa for siden:
Haha!
Åh, jeg kunne fint ha bodd i dette skapet:lol: Nei,da jeg forstår hva dere sier, men der er helt himmelsk å få et skikkelig klesskap. Og det kjennes som man flytter inn i det når man soterer tøy og legger det på plass. (jeg er rar og syns orden i klesskapet er HERLIG, kan fint avslappe ved å rydde i skapene. Og når vi har hatt en dritt klesskap så blir jeg så glad når vi får orden på det:D)
God søndag, her blir det aking i hagen.
Klem
Lurer* sa for siden:
:klem:vi kan alle få slike dager. Det er bare så surt å se kiloene gå opp etterpå. Men veldig koslig der og da.
Yonah sa for siden:
Ja, ikke sant. Vi hadde det bare så koselig.Tøflet i vei en snau kilometer på tur med ungene stoppet og koste oss med boller og kaffe og ungene lekte. Og siden middag og kos resten av kvelden. Jeg får vel tøfle opp skiløypa på jordet her, så kanskej jeg får brukt opp noe av sukkeret og få vannet ut av kroppen.
mokki sa for siden:
Nå står 6 fantastiske lavkarbo skolebrød til kjøling her. fireåringen sirkelr rundt som en hai og kan ikke vente. det jeg har laget av lavkarbobakst (vafler og pannekaker og oopsier) har hun vært kjempeglad i, så tipper disse går ned på høykant også.....
Solange sa for siden:
Ha,ha, godt sagt! Ja, skikkelige boller tror jeg er og blir det som utfordrer meg mest.... Her jeg bor synes jeg ikke de har noe god gjærbakst, og det hjelper meg noe utrolig! Å komme hjem til Norge og se på de ferske bollene i enhver kiosk og bensinstasjon er tøfft.... nå er det fastelavenstid og tenåringen min etterlyste hjemmebakte boller. Føler meg slem når jeg sa nei til å bake, men jeg vet at det ville ført meg uti flere dagers fråtsing:eek:
:lol: Ja dette kan jeg levende se for meg; ut på ski, snuble og falle rett i en bollepose :lol: Men fullt forståelig at du trynet, jeg føler det som tortur å gå forbi et bakeri eller naboen når det er nybakte boller der :eek:
Fant du oppskrift på de skolebrødene her på forumet?
Hvis ikke, kan du legge ut oppskriften :sikle:?
vaskeklut sa for siden:
Ja, jeg vil også ha oppskrift på sånne skolebrød :eek: link gjerne til oppskriften om du fant den på forumet!
Ah, nå surrer det to nakkekoteletter med MASSE fett og fin marmorering i panna! Tenkte jeg skulle ha spinatstuing og pittelitt salat til. I stuingen lurer jeg såklart en del smør og fløte:D Deilige saker. Jeg har vært altfor "flink" til å skeie ut når folk har tilbydd boller og kake for tiden:mad: så nå gjør jeg en innsats! Har en planlagt utskeiing når en venninne kommer på besøk noen dager i mars, så får vel bare henge i her :D Hurra for fett! Mmmm. Vekta tør jeg ikke se på en gang, mistenker det er noen kilo opp.. Jaja, jeg er fortsatt på samme vekt i hodet mitt, dersom jeg ikke går på den og kjører skikkelig lchf den neste tida.. host :rolleyes: Er det fler som har det slik?
Kjenner jeg blir stressa av å gå på den der f*ens vekta altså.
Frk.Sofie sa for siden:
Siden jeg er ganske ny kan jeg ikke tenke på å skeie ut nei..det ville bety slutten for meg. :)
Nå skal jeg bake Oopsie brød til hamburgerne vi skal ha i kveld..har aldri bakt så mye jeg siden jeg begynte her for en uke siden..utrolig mye info og oppskrifter og bryne seg på ja..
Carisma sa for siden:
Kjipt Imse, men godt å se at dere er menneskelige dere andre også... :D
Her lukter det pinnekjøtt, litt usikker på om jeg gleder meg til middag eller ikke. Det smaker som regel bedre enn det lukter!
Nå skal jeg sette på rotmos av halvt om halvt sellerirot og kålrot, også tester jeg ut pavlovaen til Nannah og den står i ovnen for øyeblikket.
Katteeier sa for siden:
Dagen derpå... :rolleyes:
Var i superkoselig jentelag i går kveld, og snublet inn døra hjemme rundt klokka seks i morges.
Hadde lagt inn en såkalt kalkulert sprekk ;) for gårsdagen, og lider ikke av dårlig samvittighet i dag.
Fikk deilig tre retters middag som egentlig var helt karbovennlig. Spiste et lite stykke urtebrød ved siden av en deilig, kremet fiskesuppe, og så ble det EN sjokoladebit utpå kvelden. Rødvin, hvitvin og lavkarbo-øl....
Joda, det vil garantert vises på vekta i morra, men når man er sammen med gamle venninner på den årlige jentefesten.....da må man bare "ta seg fri" og leve litt! Vi er fem venninner fra før i tiden som bor spredd, så det er utrolig kos med denne årlige gatheringen!
I dag er det tilbake til hverdagen, og jeg håper sprekken min ikke gjør seg for store utslag....men det får vi se i morra! :cool:
Kitt sa for siden:
Lavkarboskolebrød!!!:sikle::sikle::sikle:
Takk for linken Kitt - dette skal prøves neste søndag som erstatning til fastelavensboller :p
Kitt sa for siden:
Bare hyggelig!:)
Ja, det var en god ide!
Er jo både morsdag, fastelaven og valentinsdag på en gang!:w00t:
Lurer* sa for siden:
Åh, jeg har sett på den MANGE ganger, men har ikke turt å prøve enda. Smakte de godt?
Yonah sa for siden:
Jeg har ikke prøvd den oppskrifta jeg heller. Men spørs om jeg må prøve, ellers blir det boletryning neste helg og.. For da skal vi til vennina mi igjen, og da er det både bursdag, fastelaven, valentine og morsdag på en gang... Jeg er egentlig ikke så glad i boller, det er det mest tullete.. Men de hjemmebakte bollene i går med marsipan i var kjempegode, for det var nesten ikke sukker i de og litt grovt mel.. Nei, her bør det bakes skolebrød lavakrbo ja.
Lurer* sa for siden:
Akkurat slik har vi det også på søndag! Så jeg skulle ha vist om det er verdt å prøve seg på "bollene" eller ikke. Ellers lager jeg kun gele til meg, og alt annet til de andre.
Dietta sa for siden:
Men det er jo 3 ting på en gang - og det går jo ikke :eek: (Sorry, kunne ikke dy meg for den der gitt.... he, he :p)
Kitt sa for siden:
:lol:
Da får vi luke bort morsdagen, for den blir aldri feiret her i huset uansett!:p
Dietta sa for siden:
Da lider vi under det samme problemet :D
Kitt sa for siden:
Gjør ikke meg noe! Syns uansett at vi burde hylles mer enn en dag i året!;)
Dietta sa for siden:
Det har du heeeelt rett i :) Men - så var det å få resten av familien til å forstå det da. Gode forslag mottas med takk ;)
Kitt sa for siden:
De glimter til her i huset, men kun en sjelden gang og aldri uten litt forsiktig påvirkning!;)
Dietta sa for siden:
Hm..... lurer på om stekepanne i bakhodet går under dette med forsiktig påvirkning :o
Kitt sa for siden:
Beklager, tviler sterkt på det!:rolleyes:
Men å spille på yngste barnets morskjærlighet, det er lov! Eller......:p
mokki sa for siden:
Bollene var kjempegode"!!
pheona sa for siden:
Jeg bare hiver meg innpå her og sier hallo! og god natt... nå skal jeg sove litt jeg også... kommer sterkere tilbake senere tenker jeg!
Frk.Sofie sa for siden:
I dag er det dag 11 på Ketolysekuren. Jeg vet ikke om dette kan stemme men iflg målebåndet mitt har jeg mistet ca 14 cm rundt livet :eek: kan ikke skjønne at det kan stemme jeg..hva tror dere? Noen som har slike erfaringer?
Jeg har veiedag på fredag og sist fredag gikk jeg ned 2,6 kilo og nå er jeg nesten sikker på at jeg har tatt 2 kilo til..gleder meg utrolig til å veie meg på fredag :o
Jeg kan heller ikke fatte at det er så utrolig lett (og deilig) å leve på lavkarbo..dette går virkelig bra og jeg føler meg mye bedre i kroppen (fibromyalgi) enn på veldig lenge..jeg har masse energi og klarer ikke sove min daglige middagslur lenger :eek:
Lurer* sa for siden:
Da får jeg forsøke dem denne uken da.
14cm!?! Det hørtes vilt ut! Har du merket det på buksene? Du burde jo da ikke klare å holde de gammle buksene dine oppe om 14cm stemmer! Men fantastisk flott om det stemmer!!!!
Yes, vekta er på vei ned igjen. Minus 1,2 kg:D , jeg liker slike uker! Og vis jeg klarer å komme meg igjennom søndagen nå med lavkarbo boller og gele så kanskje jeg er like fornøyd neste mandag også.
Har noen av dere prøvd en av kakene her inne? Hvem er best? Kjenner jeg ikke gidder å prøve og feile, vil vite at den jeg lager er god:)
Ha en flott mandag alle sammen
Frk.Sofie sa for siden:
Ja ikke sant..merker det på alle (strech) bukser ja..men de detter ikke av nei :D (Har en liten mistanke om at jeg ikke var så veldig nøye første gang jeg målte meg rundt livet, men hvis det er feil så har jeg ihvertfall gått ned 10 cm og det er jo bra)
Lykke til på fastelaven..
Lurer* sa for siden:
10cm er jo dritt bra!!
Nei, nå har du motivert meg. I kveld skal jeg ta med målebånde inn på badet:)
Yonah sa for siden:
Frk.Sofie, gratulerer med mange cm mistet:blomster:
Ellers har jeg veiedag i dag, men hoppet over veiingen pga sprekken på lørdag, fingrene er ganske hovne i dag, så det er nok temmelig mye vann i kroppen i dag og det gidder jeg ikke å veie... Satser på å være ned på det tickeren viser til neste mandag jeg..
Frk.Sofie sa for siden:
Tusen takk :) det er så utrolig deilig å være i gang..Enig det er ikke vits i å veie seg når en selv merker at det ikke er noen nedgang..bør ikke akkurat bekrefte det selv om en vet. Fant ut at fredag er en fin veiedag jeg i tilfelle sprekk..og de kommer som regel på helgen..ikke sant? Da har jeg 5 dager på å rette opp feilen igjen..:rolleyes:
Stå på neste uke er du der du skal :cool:
Frk.Sofie sa for siden:
He he så fint..nå ble jeg glad :) ..er så fersk her og finner masse motivasjon i trådene her..så det var moro at jeg kunne motivere noen også..stå på!!
Gratulere med endring i både cm og kg, dette er jo fantastisk. Og om det er 14 eller 10 cm, dette er uansett veldig veldig gode tall :D
Så bra at du trives med lavkarbo, og ikke minst at du merker effekten på fibromyalgien - samboeren melder om det samme (har satt ham på lavkarbo uten at han har merket det :p)
Dette var veldig oppmuntrende lesing Lurer - gratulere med ukas resultat :heia:
Frk.Sofie sa for siden:
Ha ha :) ..det han ikke vet har han ikke vondt av?
mokki sa for siden:
Da er jeg klar for eurodietten. Var på fedonklinikken igjen på mandag. legen var kjempefornøyd med nedgangen på ca 2,5kg på 2 uker. Og utfra den spesialvekten de hadde der var nesten 2kg rent fett og resten vann. hadde ikke mistet noe muskelmasse.
Nå skal jeg bare bestille mat så håper jeg å starte på mandag.
På søndag har jeg bestemt meg for å spise fastelavnsboller. det skal være en kontrollert sprekk.. Jeg klarer meg utrolig bra denne gangen og det er deilig!
Solange sa for siden:
Velkommen på eurodietten og lykke til! Finn deg produkter og grønnsaksretter du liker og greier å leve med, så kommer det til å gå kjempefint:) Etterhvert blir man dreven og prøver å bruke litt fantasi ift. krydder og kombinasjoner. Har selv gått ned 20 kg med denne dietten, så jeg vet det virker:D
Veldig bra dette Mokki, og signerer Solange ang. å finne et sett med produkter du liker og kan leve med - og krydder, ikke glem krydder :heia:
mokki sa for siden:
det ble minus 0,9kg denne uken. Så nå er 3,2kg borte de første 3 ukene. Måtte det bare fortsette slik....
Yonah sa for siden:
:blomster: Gratulerer med netsen en hel kilo denne uka! Det er jo kanonbra!
vaskeklut sa for siden:
Hallooooo? Er dere alle gått i oppløsning? Forsvunnet i snøen? Borte? :eek::forvirret:forstoikk
Er så uvant med snø her ute på vestlandskysten, at vi rett og slett har gått litt i hi -hihihihihi :p
Men nei da, jeg er i alle fall still going strong. Har den siste uka brutt 90kg-barieren, og er bare såååååå fornøyd med det. Merker at både godt humør og motivasjon strømmer på for fullt, og da kommer også overskuddet til å gjøre mer både hjemme, på jobb og ikke minst skrive litt mer på forumet. Ha en fantastisk dag alle sammen :visemuskl:lol:
mokki sa for siden:
Er her jeg. Prøver å holde meg litt opptatt akkurat nå. Startet på eurodiet i dag og var suten etter en time.. fnis... Nå er det snart lunsj.....
Er sååå spent på vekten på fredag. Helgas utskeielser gav nok sitt grufulle bidrag, men nå er det fokus, fokus.. Og jeg er supermotivert!!
Det er taktikken sin det - holde seg opptatt :p
Jeg hadde også følelsen av sult kort tid etter frokost i dag, men etter to glass vann så gikk den over gitt :rolleyes:. Kankje du bare er tørst??
Lykke til med lunchen, og så får du holde oss oppdatert på hvordan uka går.
vaskeklut sa for siden:
Hihi, tenkte det var noe sånn ja! :D
Gratulerer med å komme under 90kg!! Skikkelig bra jobba:eek: Jeg tror jeg har gått opp noen kilo, ble utskeiing på fredag med boller, muffins og potetgull:rolleyes: host jaggu bra det ikke er veiedag før på fredag!
Been there done that, potetgull - det er fali det!
Må si jeg har gjort meg noen slike erfaringer jeg også, og da er det godt en har noen dager å gå på til veiedag.
Sender over litt ekstra motivasjon jeg, kan jo være kjekt å ha :D:p
MOTIVASJON, MOTIVASJON, MOTIVASJON, MOTIVASJON, MOTIVASJON, ja også litt stahet kanskje......
vaskeklut sa for siden:
takk skal du ha, grotingeling! tror jeg trenger det :p
fyi, det var godt. VELDIG godt. :rolleyes: men potetgull er skikkelig skummelt. jeg klarer seriøst ikke slutte å spise det når jeg først er begynt! i tillegg sitter de kiloene fra potetgullet hardere enn andre utskeiingskiloer.. hmm. potetfa*n altså. jaja. brette opp armene ikke annet å gjøre enn å spise fett og proteiner :D
Lurer* sa for siden:
Heisann!
Jeg lever! Men har ikke mye tid til å sette meg ned forran pcen, fikk ikke veid meg i dag, så må inn å rapportere i morgen!
Jeg kom meg igjennom helgne uten å skeie ut stolt ,men jeg gleder emg til helgen...da har jeg bursdag og et blir høykarbo med mye rødvin svingstang
vossajinto sa for siden:
hei hei
Melder meg inn her eg:).. Trenger igjen å ha noen å dele litt med, det er litt for tungt å slite med det alene..
Er nå ei lita uke fra å komme hjem fra en 6ukers ferie.. Og når den lille uka er ferdig.. Da begynner eg på en strengere og mer selvdisiplinert livsforanding.. Siden det bare er tull å utsette begynnelsen til en merkedato eller til det passer bedre så begynner eg allerede her..
Hei Vossajinto - velkommen i gjengen :klem:
For meg er det legesjekk-dag i dag, og jeg er veldig spent på om veiingen hos legen gir like godt resultat som på vekta hjemme :rolleyes:. Bruker å ligge litt lavere i vekt der enn på min vekt, men det viktigste er ikke antall kg totalt - det viktigste er fett% og muskemasse. At vekten går ned trenger jo som kjent ikke bety at en blir kvitt fettet, så veiingen hjemme er bare en indikator på at jeg minker :p. Har ennå et godt stykke igjen til jeg er i mål, og da hjelper det jo hvis jeg kun minker i fettmasse...... vi får se - er noen timer igjen ennå :cool:
Solange sa for siden:
Lykke til med veiinga! Skulle gjerne ha veid meg på sånn vekt jeg også, det er jo sant som du sier at det er fettmassen som er det mest interessante her. Har en slags fett/vann vekt, men det er helt upålitlig... Vet du hva som er den ideelle fettprosenten i kroppen? Er det 25 %?
Takk - teller ned time for time....
I følge den informasjonen jeg har fått skal jeg ligge mellom 21-33%
Katteeier sa for siden:
Katteeieren er i "bakrus" etter tur til Skottland sist helg for å besøke kjæresten som jobber der borte for tiden.
Det ble nok ikke ketolysekurfokuset som var det primære, for å si det sånn! ;)
Men kom meg hjem og kunne konstatere at vekta var snill.
Har brukt et par dager på å komme i modus igjen, og da er det jo bare å håpe at det hjelper.
Problemet mitt nå er at jeg ikke har lyst på noenting av mat. Det er liksom ikke noe som frister, og derfor kan det bli lenge mellom måltidene, og ganske slapp matlaging. Spiser de riktige tingene, men orker ikke være super kreativ. Blir mye de samme greiene. Vann og grønt får jeg nok av, men det skorter heller på nok fett.
Jeg må skjerpe meg!!! :eek:
Det gikk jo bra jo
3 kg fett + 2 kg vann borte siden oppstart i fase 1, og alle musklene i behold
Skal imidlertid fortsette fase 1 i 3 uker til før jeg går over i fase 2, men det skal gå greit nå når jeg er så godt i gang.
Solange sa for siden:
FANTASTISK!!!
Da er det bare gøy å fortsette på fase 1, når du får så bra resultater!
Nyt følelsen
vaskeklut sa for siden:
Spis noen spiseskjeer med rapsolje/annen olje! Det bruker jeg gjøre når jeg vet jeg har fått i meg for lite fett:) :frosk:
mokki sa for siden:
så bra da! Spent på mine resultater. Snek meg på vekten i dag (veiedag i morgen) og stemmer denne farten så er jeg veldig spent på om det bare er fett som forsvinner her.... Jeg skal i utganspunktet gå på fase 1 i 1,5måned. Men kom jo litt sent i gang med dietten. Så er bare 4,5 uke fra start til jeg skal på kontroll igjen. Dagen etter kontrollen skal jeg en kosehelg til trondheim så da blir det ikke ren eurodiet (jeg skal ut og spise med mannen bl.a). Så jeg fortsetter nok med fase1 en stund etter at vi kommer hjem også.
mokki sa for siden:
Da var morgendagens lunsj gjort klar. Det blir kyllingsuppe med rå blomkål, reddiker og stangselleri. I morgen er det veiedag igjen. Kjempespent på hva denne første uken (egentlig bare 4 hele dager, startet på mandag, men har fast veiedag om fredagene) på eurodiet har gjort med kroppen.
mokki sa for siden:
tjohooo..
minus 2,1kg denne uken.
Kitt sa for siden:
Så bra! Grattis!:heia:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.