< Tilbake til oversikten

Easy Life høst 09

-Lilletrille- sa for siden:

God kvelden folkens:) Da var det søndag igjen, og en ny helg unnagjort. Jeg har kost meg med middag hver dag siden torsdag, og det føles kjempegodt å spise igjen. Jeg spiser veldig sunt og kun ett måltid, men er ikke i ketose lenger, så er utroolig spent på vekta onsdag. Det jeg stusser litt over, er hvor forskjellig oppfølging og råd vi får avhengig av hvilken kursplass vi er på. Jeg tenkte egentlig å fortsatt holde meg i ketose en stund etter at jeg begynte med mix-fasen, men det ville ikke min kursleder anbefale. Hun er veldig på at vi skal følge boka til punkt og prikke fordi hun har sett så mye rart, når folk begynner å eksperimentere med andre ting, altså pulver og mat OG ketose, sier hun. Dvs, at vekta stagnerer osv. Leser jo her at flere av dere er anbefalt det. Samt ser jeg også at noen av dere har vært gjennom fysiske tester ved oppstart. Heller ikke det har vi noenting av. Kun fokus på trening og oppsett av program. Men ikke misforstå, jeg er kjempefornøyd med min kursleder!! Hun er veldig real, og har vært gjennom dette med overvekt selv, så hun vet hva vi gjennomgår. Men jeg synes bare det er veldig rart at samme kurset skal være såpass forskjellig fra plass til plass... :confused: Nå er det bare 3 dager igjen til veiing, og jeg er såå spent...må prøve å få puttet inn en treningsøkt eller to til den tid.. Håper dere alle har det fint:)

agurken sa for siden:

Hei alle easylifere!
Da var en ny veiedag for meg unnagjort, og det var faktisk med et resultat jeg er veldig fornøyd med! 1,7 kg ned, jippi:)
Denne uka har jeg spist et par-tre måltider tilsammen i tillegg til shakene, noe som har føltes veldig bra. Deilig å kjenne smaken av god mat igjen, og jeg har lagt vekt på at den skal være lavkarbo. Det sier kurslederen min at vi bør fortsette med helt til vi er i mål og vel så det. Og det tror jeg skal gå bra, lærer så mye bra av dere andre her inne.
Hvordan står det til med dere da??:)

[RIGHT] [/RIGHT]
Hei hei:) Da har jeg vært på atter en kurskveld, og vekta går stadig nedover!! Har spist mat denne uka, derfor veeeeldig spent på resultatet... Men fettmassen har gått ned med 1,3 kilo!!:p Kjempehappy jeg! Total nedgang bare 0,6 kilo da, men det er vel pga væsken som har kommet på igjen. Nei dette var virkelig motiverende, nå er det bare å prøve å planlegge dagene litt, så jeg spiser riktig. Juhuu:D Hvordan går det med dere andre da? Klem:)

lexi sa for siden:

Hei
Jeg begynte på Easy life i begynnelsen av oktober og har nå redusert vekten med 12 kilo.Har begynt med ett måltid nå etter vel fire uker med bare pulver.Alt har gått veldig lett for meg.:)

lexi sa for siden:

Jeg sliter litt med å finne ut hva jeg skal spise til middag nå som jeg bare spiser ett måltid om dagen.Noen som har tips til meg?

agurken sa for siden:

Hei Lexi!
Grattis med utrolig bra resultat, du har jo virkelig rast ned på kort tid:)
Har du fått noen føringer fra kursleder ang. hva slags mat du bør spise? Lavkarbo eller tallerkenmodell f.eks?

Thilda sa for siden:

Veide meg på mandag og da hadde jeg gått ned 2,2 kg. Forøyd med det. Så totalt på 2 uker har jeg gått ned 5,7 kg. :)

Trille71 sa for siden:

Så flinke dere er alle sammen. Ny kurskveld her også. Jeg har gått ned 1 kg og kanonfornøyd. Jeg har ikke vært flink denne uken. Har trent for lite og skeiet ut med vin, i tillegg til at jeg har spist MYE mat. Er nå på 5 måltider pr uke. (to stk shaker) . Det er faktisk ikke mindre enn utrolig at jeg har gått ned i vekt.

OG NÅ HAR JEG NÅDD MITT FØRSTE MÅL: 10 kg før jul!!!! Happy happy:D.

Så skal jeg ned 5 til. Men de tar jeg litt på langs. Nå er det julebord 4 helger på rad så da vet jeg at det blir utskeielser både med mat og vin. Så planen videre er å holde vekten til over jul og for deretter å gå ned 5 kg til.

lexi sa for siden:

Skal spise etter tallerkenmodellen,men kan jeg spise creme fresh,fløte og majones osv?Laget en alldeles nydelig kyllingform som jeg fant her.Der var det creme fresh og smøreost oppi og smelta ost på toppen.Litt usikker på om det var lurt???:o

musikkdama25 sa for siden:

forrige uke på xtravaganza så hadde jeg gått ned 600 gram, men 1 kg ned i fett da.

denne uken har det gått fryktelig dårlig, er rett og slett psykisk sliten, er mye på skolen, så måtte jeg rette på 2 mappeopgaver så er livredd for ikke å gå opp til eksamen, har gått litt turer da, men ikke turt å trene noe hardt når jeg har vært så langt nede, det går heldigvis bedre nå da, veiedag på mandag

agurken sa for siden:

Hvis du følger tallerkenmodellen spiser du sikkert litt karbohydrater også? Da tror jeg egentlig du bør holde deg unna så mye fett... Men spør kurslederen din, de kan nok gi deg bedre svar:)

Trille71 sa for siden:

Veiedag. Ingen nedgang denne uken. Helt ok, da det var fest både forrige fredag og lørdag. Slik blir de neste tre helgene også. Så nå gjelder det bare å holde meg her jeg er til over nyttår.

I dag hadde vi butikkrunde på kurset. Vi gikk igjennom matvare hyllene og fikk eksempler på gode og dårlige matvarer. Egentlig ikke så mye nytt å lære, men muligens nyttig for noen av deltagerne.

Dagens lærdom:
Frokostblandinger skal ha: mindre enn 10 sukkerarter pr 100 gram og mer enn 10g fiber pr 100g.

De fleste knekkebrød er bra, men bør ha mer enn 10g fiber pr 100g. Tips Finn Crisp Multigrain (runde) har 19,5 g fiber pr 100g.

Pålegg (alle varianter) skal ikke ha mer enn 6g fett pr 100g.

Middag: Kyllingfilet, karbonadedeig, biff, svinefilet og koteletter (der fettet kan skjæres av).

Youghurt som heter dobbelt 0 (tror jeg) er helt ok.

(Jeg fulgte ikke så godt med i melkehyllene da jeg bruker lite slike produkter. Men typisk å gå for de lettere variantene. Skummet melk, Kesam (ikke rømme), etc.

En del av disse matvarene skal vi ikke innta før vi er der vi skal være på vekten, men dette er jo lærdom vi skal ta med oss i det lange løp. Selv skal jeg f.eks ikke spise brødmat inkl knekkebrød på en stund, men spiser et par av de Multigrain runde til frokost likevel... med kalkunskinke eller Cottage cheese på. :-)

Trening

Formen begynner forøvrig å bli veldig bra. Er lett på foten og kan løpe langt uten å bli sliten. Løp faktisk hele 10 km på tredemølle i dag. Det var kjedelig, men ble ikke veldig utslitt. Er kanonfornøyd med dette, da jeg bare for 2 mnd siden nesten ikke klarte å jogge meg igjennom 3 km engang.

Håper det står bra til med dere andre.

agurken sa for siden:

Hm, nå fikk jeg meg en liten overraskelse... Jeg har tydeligvis falt ut av ketosen, stixen ga ikke utslag. Har ikke spist annet enn pulveret og litt ost og litt egg, og skjønner egentlig ikke hvorfor... Har jo vært flink egentlig!
Kan det ha noe med at jeg også har spist noen läkerol tro? Noen som vet?

Kitt sa for siden:

Kan være Läkerolen, men tror ikke det.
Noen, som meg, får ikke utslag, eller veldig svakt, i dagene før mens. Om du i tillegg har drukket mye, vil det jo rett og slett ikke syns!

Eller stiksene kan være gamle eller ikke oppbevart riktig!:eek:

Og hvordan var nå dette, man får ikke utslag om man er gravid. En slags omvendt gravitest!:p

Om du vet at du har gjort alt riktig, stol på deg selv og ikke på stiksen!:heia:

agurken sa for siden:

Takk for svar, Kitt! Jeg tok en tur på trening, og en ny måling nå nettopp. Da viste stixen ganske mørk farge plutselig! Merkelig, det kan være stixen som er blitt dårlige ja.
Men jeg pustet litt lettet ut nå, og stoler på at jeg gjør alt riktig og stadig er i ketose;)
Og gravid, det vet jeg garantert at jeg ikke er, har "sluttet" med aktiviteter som kan føre til det. Hihi:)

Kitt sa for siden:

Du skal kun måle med stiksen om kvelden, minst to timer etter siste måltid!;) Det er bare da du kan stole 100% på resultatet!

Om du fikk mørkt utslag etter trening, skyldes nok det at du da var litt dehydrert. Fort gjort å ikke drikke nok mens man trener!:o

Charlott sa for siden:

Du får en mest korrekt måling om du tester minst 2 timer etter siste måltid, bare for å ha tatt med det også :)

Charlott sa for siden:

Kitt og jeg er i allefall enige om den saken :p

Kitt sa for siden:

:ja::ja::ja:
Er da enige om det meste, vi!:klem:

agurken sa for siden:

Ja, jeg vet egentlig at man skal teste på kvelden etter siste måltid. Men i dag gjorde jeg det litt tidligere da, med det resultat at jeg ble redd for at ketosen hadde sviktet meg. Nå lar jeg stix være stix i noen dager, og fortsetter i det gode spor. Det er vel det riktigste jeg gjør:)
Har forøvrig nå gått med mensen i 3 uker og 1 dag, dette har kanskje en innvirkning på ketosen også? Skjønner virkelig ingenting, hormonene mine må ha løpt løpsk. Var hos legen og sjekket, dvs. hun sjekket ikke noe som helst, men sa at dette var normalt og kunne skje innimellom. Det har bare aldri skjedd meg før, og jeg mistenker at legen min ikke kan så mye om dette med ketose. Og hun er skeptisk til easylife også, så så veldig mye hjelp er det ikke å hente der tror jeg. Satser bare på at dette har med hormoner å gjøre, og at mensen snart blir borte...

Kitt sa for siden:

Ketosen skal på sikt få orden på hormonene, men før det skjer opplever mange at mensen oppfører seg en smule underlig!:eek:
Så legen din tar i hvert fall ikke feil!
Om hun i det hele tatt visste at kunne ha med ketolyse å gjøre, se, det vet vi jo ikke!;)

agurken sa for siden:

Tar tydeligvis litt tid med hormonene mine da, for nå har jeg vært i ketose i 10 uker. Men legen hadde ikke mye peiling på dette, selv om hun konstaterte at livmora mi sannsybligvis ikke skjønner så mye i denne prossessen. Bare det normaliserer seg etterhvert blir jeg fornøyd. Går jo på p-piller, som "pre-ketose" ikke ga meg mensen i det hele tatt. Så dette var nytt for meg, var egentlig fornøyd uten jeg da;)

frifuggel sa for siden:

Såvidt jeg husker av pensumet mitt, så lagres de kvinnelige hormonene i fett, sånn at sålenge vi forbrenner fett blir det frigjort mer enn kroppen er "vant til".. Når du går over på kost som bremser denne effekten, vil du nok rimelig kjapt være tilbake til din gamle syklus, eller mangel på sådan :)

agurken sa for siden:

Aha... Nyttig å vite! Da satser vi på at det stemmer, så får jeg leve med mine villstyrige hormoner en stund til;)

agurken sa for siden:

Heihei:) Har fått et tilbud på kursstedet mitt om et foredrag i ernæringsterapi. Det er en som heter Jens Veierstad som skal holde foredraget, har noen hørt om han? Er det lavkarbo han er opptatt av tro? Hadde i så fall vært veldig interessant å hørt på han! Jeg trenger å lære litt mer, selv om informasjon om lavkarbo-kosthold langsomt begynner å synke inn her i gården:)

Heihei folkens:) Da har jeg vært på ny veiing, 2 uker siden sist, men gått ned 1,3 i fettkilo, så er superfornøyd!! Har på den tiden tilogmed vært på julebord og drukket og spist, så er kjempefornøyd:D Det viser jo faktisk at det er rom for utskeielser også når vi er tilbake til "normalt" kosthold. Eller, skal jeg si tilbake i hverdagen heller. Kostholdet skal vi vel helst endre endel på livstid:p Hvordan går det med dere andre? Ny motivasjonsinnsprøytning her, det er sikkert. Klemmer:)

Carisma sa for siden:

I følge denne linken jeg fant på google har han vært med på å bearbeide en av de beste lavkarbobøkene som finnes: www.lillemaane.no/katalog/bedre_uten_brod.html
Så jeg vil tro han er det ja. :ja:
Hvor og når er foredraget?

agurken sa for siden:

Høres bra, gleder meg veldig til å høre på han! Foredraget er i morgen i Kristiansand. Får håpe det kommer en del og hører på, da jeg meldte meg på var det bare 1 påmeldt fra før. Synd, hvis han er så bra!
Jeg kan komme tilbake med referat, hvis noen har lyst til å høre hva han sa:)

agurken sa for siden:

Ny veiedag, 1 kg i minus:) Men fettprosenten har stått helt stille denne uka, gitt. Jaja, det får ta den tida det tar. Nå har jeg bare 5-6 kg igjen, begynner jammen å se målet skinne der i horisonten. Føles veldig bra, og jeg har det bedre enn jeg har hatt det på lenge!
Har tatt bilder av meg selv i undertøy gjennom denne prossessen, først ved oppstart, og deretter hver måned. Har holdt på i 3 mnd nå. Det er faktisk veldig motiverende og ikke minst gøy å se hvor forandret man er blitt. (Ganske sjokkerende å se hvor stor jeg var også forsåvidt!!) Bildene er forøvrig til meeeeget privat bruk, men dette kan virkelig anbefales:)
Hm, nok selvskryt! Hvordan går det med resten av easylife-gjengen da? Håper dere nyter livet og en sunn livsstil alle sammen!

P.S. Foredraget med Veiersted var veldig bra, kan absolutt anbefales til de som får mulighet til å høre på han!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.