Jeg skal ta min første avfaring i morgen, har farga håret mitt rødt i årevis, men er egentlig lys/mellomblond. Håret mitt vokser utrolig fort, og jeg er skikkelig lei av ettervekst, noe som også medfører at jeg må bla opp over 600 kr for farging hos frisør i måneden for at det skal se ok ut, så jeg skal avfarge det trinnvis over noen måneder. Håret mitt er tynt, men ganske sunt og sterkt, men jeg vil uansett ta alle forhåndsregler som er mulig.
Frisøren har jo sikkert noen tips, men om det er noen som har erfaring med produkter som er gode å bruke etter en avfarging/bleking? Det tar jo en del på håret, og jeg har hørt om folk som får gummistrikkaktig hår, men at det kan rettes en del opp i med en god hårkur/maske. Har bl.a fått tips om Kerestase Resistance, men den er skrekkelig dyr!
Setter pris på alle tips. Hilsen en ivrig blondine to be :D
Redken sine hårkurer er vel blandt de beste på markedet, men de er jo ikke akkurat superbillig de heller. Men det kan hende du kan finne det på smart club eller Europris, de selger produktene rimelig (selv om de har vært i et par feider med distributøren pga det).
Selv sverger jeg til Tigi-produkter. Dumb blond funker både som balsam og kur, men veit ikke hvordan den er etter avfarging. Veit bare at jeg ville skygget unne KMS og nikita-kejden sine egne produkter :rolleyes:
Takk for tips! Snille priser der, men kanskje jeg like godt kan slenge meg på Ikea bussen og gå på Smart Club? Kanskje greit å ringe først og høre hva de har.
Var mye å velge mellom der inne på lookfantastic, og jeg har virkelig ikke peiling. Har jo ikke hatt store behovet for kuring og sånn, så det har alltid vært tilfeldig hva jeg har brukt, ofte bruker jeg bare balsam.
Når jeg drev med bleking av håret en periode brukte jeg gjerne ei grønn krukke med hårkur som jeg kunne få tak på på velassorterte butikker (dvs litt mer enn den lokale prixen ;)) men det står helt stille på hva den het... Eneste hårprodukt i grønn farge jeg kommer på nå er Fruktis, men det var det absolutt ikke :cool: Uansett, ei grønn krukke med hårkur, gjorde underverker på mitt hår...
Ellers har jeg søkt litt på nettet om koksfett, og det skal også være fint å kure håret i! Bare et tips om noe du kanskje allerede har hjemme ;)
Du har ikke Nisim sin oil free conditioner? Om du lar den ligge i over natta fungerer den på samme måte som hårkur.
En skikkelig hårkur må du uansett forvente å bla opp minst 200 kroner for. Jeg har alltid sverget til Niktia sine egenproduserte kurer, helt til jeg prøvde Kerastase sin hårkur. Riktignok prøvde jeg salongkuren til kerastase, og jeg har siden forgjeves prøvd å få kerastase norge til å sende meg ett eksemplar ;)
Men jeg skjønner ikke - avfarge i flere omganger?:confused:
Jeg avfarga mitt en gang jeg hadde farga det knallsort og det ikke gikk ut. Trengte bare en avfarging.
Frisøren min mener at det sikkert må to eller tre avfarginger til, kanskje det er annerledes når det er rødt?
Eller kanskje hun bare vil være ekstra forsiktig?
Hvor lyst fikk du det på en avfarging?
Gjorde et forsøk hjemme og bleka en lokk fra nakken med den sterkeste blonderinga jeg fant i butikken, i full tid, og den ble sånn lys orange.
Jeg satser sånn ca på denne fargen, som er ganske tett opp til min egen :) (I tillegg til at Katee Sachoff på bildet i følge mange er min tvilling skilt ved fødselen, sånn at det er greit å se at jeg kler den. Hehe).
Jeg har Nisim-balsamen, ja! Står ingenting på den at den er oljefri ... Hmmm ...
200 spenn er jo kurant nok, men den fra Kerestase kosta vel omtrent 400 kr.
Frisøren har nok peiling, og mer peiling enn oss vanlige folk. Jeg var kullsvart på hodet og tok en avfarging og ble blond av det. I utgangspunktet er jeg brunette (cappucino 4.3 hermer etter Mona Grudt i reklamen) så jeg måtte farge det etterpå :P. Men det er helt sikkert noe med rødfarge. Som regel når man prøver å lysne rødt så blir det jo sånn der gulrotfarge, hehe.
Ja, jeg må vel leve med å være gulrot en stund, det er det frisøren også har gjort meg oppmerksom på, men hun skal legge inn en minikolerasjon sånn at fargen i det minste blir jevn. Og så har jeg jo farget det i mange år, og med henna :o. Nå er det over et halvt år siden jeg farget det selv sist, og det funka i hvertfall med hjemmeblekinga, da jeg var redd for at hennaen kanskje ikke ville gi etter. Men den slutter vel å "virke" etterhvert den også.
Veldig spent på i morgen :spent:
Bestill Joico K-Pak eller Redken Extreme hårkur på Lookfantastic. Redken All Soft tilfører fuktighet om håret ditt trenger det. Disse tre er de aller beste jeg har brukt, både på meg selv og da jeg jobbet som frisør.
Er dette proteinkurer? Har hørt at det er det viktigste når håret er bleket, fordi skjellene er åpne og "tømt" for proteiner eller noe tilsvarende. Men ettersom jeg skal avfarge i morgen, så trenger jeg vel noe ganske umiddelbart? Eller? Kanskje frisøren kan sette i en kur for meg, eller mulig det til og med er standard, hva vet jeg :p
Frisøren tilbyr nok å kure det, men det må du muligens betale ekstra for da.
Vi lærte på frisørskolen av en produktspesialist fra Redken at Extreme var proteinkur, men det er mange mange år siden. Jeg antar at det fortsatt er proteinkur i alle fall. :)
Selv bruker jeg bare All Soft siden håret mitt er så tørt pga hypothyreosen.
Joico K-Pak er proteinkur. Det finnes også fuktkur i samme serien, og de kan fint brukes sammen., Dvs først proteinkuren, og så fuktkuren etter at proteinkuren er utskylt.
Mener å ha lest at Joico K-Pak er kåret til beste hårkur flere år på rad (av bransjen).
Joico tørket fullstendig ut håret mitt... har ikke forsøkt kuren, men shampo og balsamen dro ut all fukt, og det ble som tørt høy (så sånn ut også :rolleyes:)
Men hva med body shop? De har jo en del natulige ting, du kan jo gå innom de og høre hva tingene deres er?
Det er mange år siden, noe jeg fikk dytta på av frisøren.
De senere åra har jeg som sagt sverget til Tigi. Superstar-produktene her helt fantastiske! :D
Ja man må bruke protein kur i håret etter avfarging. Det finnes mange forskjellige, Redken CAT, Joico, mange er gode. Har du proteinmangel i håret og tilfører fuktighet i stedet, får du enda svakere hår enn du hadde i utgangspunktet. I motsatt tilfelle, hvis du tilfører proteiner når du egentlig trenger fukt, føles håret tørt og stivt, som Carisma nevner. '
Nå er jeg ikke helt objektiv, iogmed at jeg jobber som selger av en hårpleieserie som heter KIS. Den er ny i Norge, og finnes ikke i mange salonger enda. Men systemet der er iallefall fabelaktig!!
Spør frisøren om råd, da får du ett produkt som er anbefalt til deg og ditt hårs behov. Det hjelper lite hva som har funket på andre, da man ikke kan vite hva slags behov andres hår har.En god kur koster mellom 200 og 500 avhengig av merke. Men profesjonelle produkter er drøye og varer lenge.
Forøvrig.. Avfarging kan gjøres på en behandling så fremt frisøren har tid. man har metoder for å skåne håret mest mulig mens man holder på. ( Ja er utdannet frisør:))
Ja, det sa frisøren min også. Og hun sa klart i fra om at jeg måtte kjøpe en PROTEIN-kur, og ikke fukt-kur. Nå har jeg en tendes til fett hår også.
Heldigvis er frisøren godt kjent med håret mitt, og jeg stoler hundre prosent på henne, hun er veldig anerkjent her på Løkka i alle fall ;).
Fikk også anbefalt Redken Cat, og skal ta en telefon til Smart Club for å høre om de har den der, ettersom de har ganske reduserte priser. Ellers fikk jeg med meg en prøvepose gratis med en proteinkur fra Matrix som jeg kan bruke i to omganger.
Ikke i mitt tilfelle, det turte hun rett og slett ikke, av den enkle grunn at jeg har farget håret mitt med henna i mange år. Det er ca et halvt år siden sist jeg gjorde det nå, før jeg begynte å gå til frisør og bare ta etterveksten med vanlig farge. Henna er ikke så bra for håret mitt, det sliter overhodet ikke, men tynner det ut. Nå skal det bli deilig å slippe å farge etterveksten hele tiden.
Foreløbig ble jeg fifty fifty platina og flytevestorange :p. Hun satte inn en minikolerasjon sånn at fargen ble ganske jevn. Jeg må si jeg stoppa trafikken litt på vei hjem, haha. Eller så er det kanskje bare litt innbildning ettersom man blir litt ekstra selvbevisst etter en så stor forandring. Fra ganske mørkt rødt hår til dette: (Og det kan jeg leve med en måneds tid til neste avfarging. Det er litt jevnere enn på bildet, er vel lyset fra vinduet som gjør at det ser ut som det er litt ujevne farger).
Ah ja..henna ja.. det er forbanna slit å få ut igjen!!
Man blir kjempeopptatt av seg selv når man gjør store forandringer. Jeg klipte meg nylig helt kort og gjør søren meg ikke annet enn å dille med det håret:D Men det er morro med forandringer!
problemet er ikke å avfarge håret. resulatet blir grusomt uansett. - å jeg tror oppriktig at det kan være like bra å gjøre det en gang, la det sitte på så lenge du tøt dvs til håret er i en lys nok nyanse. du har rødt hår, å dte er i utgangspunktet det vanskeligste å avfarge/farge.
så mitt tips er: (utelukkende basert på egne erfaringer med avfarging hjemme, å minimalt med kjemitimer på skolen) - avfarg håret. la håret hvile i et par dager - sov med hårkur... å ikke tilfør mer farge før det hvertfall har gått 48 timer. siden håret nå er i grenseland oransje/gult å vanlig blondfarge vil gjøre håret vesentlig gulere i nyansen - må man velde en blondfarge med aske nyanser. da får du vekk det gule,s amtidig hvis du finner riktig blanding blond/aske vil resulate kunne bli veldig bra med en gang. det finen sikke tvil om at avfarging sliter på håret... å det tar tid! gir du opp, kan du jo bare farge det mørke brunt...
Hehe, du ser ut akkurat slik jeg gjorde når jeg avfarget håret mitt også. :lol: Etter to dager synes jeg i grunnen det ble litt kult med en slik gulrotfarge. Ingen andre som hadde det liksom. :p Du kledde både fargen og frisyren! :hearts:
Hehe, om du leser hele tråden så ser du at jeg alt har gjort min første avfarging ;), og med bilde av det foreløbige resultatet.
Jeg er veeeeldig redd for håret mitt, så jeg gjør det hos frisør.
Hun farget det sånn at alt ble like utvaska flytevestorange som det nederste av håret, og om noen uker skal jeg ta avfarging nummer to.
Blir det lyst nok da, så skal hun legge i noen ekstra striper (ikke striper forsåvidt, men sånn at det øverste "laget" med hår blir lysere, og farge det i lys askefarge, som er min ca naturlige, vet ikke om jeg linket til det i hovedinnlegget, men noe sånt:
Aldri i verden om jeg gjør det hjemme :p.
Det med å sove med hårkur var lurt. Jeg har fått streng beskjed om å verken vaske eller gre håret på to dager, og så fikk jeg med meg en pose med en hårkur som rekker til to omganger som jeg skal bruke i morgen. Da skal jeg jammen meg gå med det hele dagen, eventuelt sove med det :)
Om det fortsatt er gultoner i håret etter dette så skal jeg kjøpe sølvshampoo.
Haha, takk for det. Jeg må jo si jeg synes det er litt kårny, men det er greit, er jo bare for en kort periode ;)
Morsomt at du sier det med Claire Danes, for jeg ble kalt Angela på videregående, da jeg også hadde hennahår, ca til skuldrene :)
Nå går det i retning Starbuck, som jeg alt blir sammenligna med. Haha.
Hihi, takk for det! Joda, er jo litt artig, men jeg tror jeg hadde blitt lei om jeg skulle gått sånn lenge :p. Men jeg har sett verre ut, har i hin tid både hatt grønt og blått hår, orange også for den saks skyld!
En av grunnene til at jeg avfarger håret er jo at jeg er skikkelig lei ettervekst, for håret mitt vokser utrolig fort, så det skal bli en lettelse å bli blond igjen!
Ikke minst, selv om dette blir kostende noen tusenlapper så sparer jeg mye penger på sikt, med den hastigheten håret mitt vokser i burde jeg ideellt sett farge etterveksten hver 4. uke, og det blir ganske dyrt i lengde. Å farge håret hjemme er jeg ferdig med.
PS: Frisyren har jeg hatt siden tidlig i sommer, da jeg bet i det sure eplet og lot frisøren få lov til å klippe av femten cm med tynne pistrer. Først nå er jeg vant til det, men så er det vel også sikkert seks sju cm lengre nå :p
Åh, jeg har sett den opp igjen et par ganger, og jeg blir helt satt ut -med ett er jeg femten år og klein og frustrert igjen, og forelska i Jordan Catalano, så klart :love:
Nydelige serien, altså, som fortalte sannheten om hvordan kidsa var. Og fine fine nittitallet!
Ja, jeg også elsker den. Nå er det Melrose Place som står på tapetet. Jeg elsker å se opp igjen 90-tallet, men MP fenger ikke like mys som tidligere. Det gjorde derimot My so-called life. Den skal helt klart introduseres for barna mine.
MP vet jeg ikke noe om, men så vokste jeg opp med tre kanaler; NRK, SVT1 og 2.
Har sett noen episoder av MP som voksen, men det lite identifieringspotensiale ute og går :p.
My so called life kunne jeg virkelig leve meg inn i :)
MP kom jeg aldri inn i heller, men det var stort da jeg flytte på hybelhus og vi endelig hadde tilgang til Beverly Hills! Skikkelig sermoni med hele huset hver tirsdag (eller var det torsdag?) :D
Men jeg snakka med noen om det her om dagen, hva het den serien som gikk etter My so called life? Med Corky og becky, og han broren til rob love som liksom hadde HIV?
Ja det var fast rutine å skynde seg hjem fra skolen, hive innpå middag, se de to, slutten ble ofte sett mens jeg knyttet fotballskoene og bare akkurat ble ferdig til bilen jeg skulle sitte på med til trening kom og hentet :rolleyes: Og sånn gikk nu dagan liksom.... :lol:
Syns det ble stilig med oransje også jeg! :D Hadde omtrent den fargen våren 2001, så veldig bra ut når jeg ellers kledde meg i knall rosa gensere og selebukse! :D
Mens jeg nå mere BARE går i svart! Er vel ikke akkurat så fargerik fra før, men jeg tok på meg favorittjakka mi, en hettejakke i velour som er koboltblå, altså mørk men sykt intens farge. Og jeg holdt på å dø når jeg så meg i speilet! Det var farger som helt vilt prøvde å slå hverandre i hjel!
Så, de ukene inntil jeg får avfarga resten så blir det nok svart svart svart! Men det er 80 prosent av klesskapet mitt.
Nå går vel ikke jeg av veien for å se "gæren" eller "sprek" ut :p, så jeg er i grunn glad for at orange-fargen bare er midlertidig, selv om jeg overlever helt greit. Men jeg innser jo at jeg ikke kommer til å beholde helt den mørk og mystisk-looken min med mitt naturlige lyse hår, så da må det nok mer sminke til :lol:
Men, sånn ellers. Kan man kure håret sitt for mye?
Gamle-frisøren min ble uvenner med leverandøren sin etter at jeg tipset han om hvor blillig ting var på lookfantastic i forhold til i salonger... Da fikk han endelig noe å slå i bordet med til grossistene :D
Hvis man bestiller hårprodukter (eller andre produkter forsåvidt) på feelunique.com får man det jevnt over enda en del billigere. Og stor fordel: Frakt er inkludert i prisen!
Eneste ulempe jeg har funnet er at feelunique ikke sender spraybokser i posten, som hårspray f eks. Det gjør lookfantastic.
EN BLOND PHOTO???? Hehe, du er en av de heldige som kler både mørkt og lyst du da. Blir artig å se deg lys.( ser deg jo forsovidt lys på bilde) Tør ikke tenke på hvordan min hårfarve har blitt etter hårfarving i 16 år, :lol: Men nå er jeg naturlig veldig mørk da
Hoho, ja, kan du tenke deg? Har ikke vært blond på tretten år, men nå vokser håret mitt i rasertempo, og over halvparten av håret mitt var bare farga etterveksten på, da jeg slutta med henna og begynte å farge håret hos frisør i mai :)
Nå ler jeg fortsatt litt av meg selv hver gang jeg ser meg i speilet, hehe. Men jeg er nok ikke helt blond til treffet, skal ikke avfarge igjen før i oktober antar jeg!
Skulle gjerne vært naturlig mørk jeg, men heldgivs må man ikke kle seg i rosa joggedress, bruke spraytan, gå i gullsko og ha en bag full av små hunder når man er blond :p
Kommer nok til å fortsatt være hun svartkledde med litt for mye sminke :p
Hahaha, herregud, stakkars katt!
Jeg har faktisk et tannblekesett som jeg har brukt litt av liggende, i tillegg til at jeg fikk skikkelig lyst på en pudderfarget kjole her om dagen, så faenskapet har alt begynt :p
Det kan jeg som er frisør svare på:)
Blå og lilla shampoo er det samme, den kan også hete silver shampoo. Vet at Loreal sin er god, også System Professional har en som heter Silver ett-ellr-annet, den er kjempebra!
Har bare prøvd Loreal sin, og den reagerer jeg på... Håret ble ok, men hårbunnen derimot :eek: så jeg overlever på antiallergishampo og vet ikke om jeg tør prøve flere... Hårkur går ann så lenge jeg ikke har den helt til bunns, men shampo må jo i hårbunnen og jeg reagerer mer på det enn hårkur og balsam!
Hmm ... Har aldri reagert negativt på shampoo, ikke en gang på den billigste skiten ...
Men det har skjedd noen sprø, men bra ting med håret mitt. F.eks har jeg fått fall! Jeg har ganske pinnrakt hår vanligvis, om jeg får fall, så er det fordi håret ligger mot en genserkant eller skuldrene mine, liksom. Men nå, masse fall! Hurra!
Det blir faktisk fortsatt fett, men det synes ikke :D Og så kjennes det tykkere også, faktisk. Men håret svulmer jo litt opp når det blekes.
Må bare legge til det tipset jeg fikk av frisøren min da jeg skulle avfarge mitt røde hår; ha i olivenolje og sov med det over natten. Billig og veldig bra hårkur. Bare pass på at du har god tid til å dusje dagen etter, for håret blir veldig fett av oljen og det trengs mer enn en shamponering for å få det ut. :)
Jøss, olivenolje! Interessant. Men hva gjør det med håret? Det er ikke så tørt nemlig, og frisøren min sa at jeg ikke måtte bruke fuktkur, det kunne bli uheldig, bare proteinkur ...
Nå begynner håret mitt å lysne en del, ikke så veldig gulerot lenger, mer sånn skikkelig gullblondt, med litt mer orange tupper. Greit egentlig, lo jo hver gang jeg så meg i speilet :p
Jeg leter og leter etter et sted på Lookfantastic der jeg kan se hvor langt ordren min har kommet, men finner ikke.
Jeg bestilte den tiende, og håper den kommer snart! Vil kuuuuure håret :p
Ah, ok. Men det er fortsatt innenfor de antall dager de sier at den skal være sendt, og da har jeg ikke trukket fra helg, så jeg tror ikke jeg behøver å gå så drastisk til verks ;). Tenkte det var et sporingsnummer, sånn at jeg kunne sjekke selv, bare.
Ah, ok. Men jeg stresser ikke. Tenker jeg alltids kan gå innom en frisørshappe og smiske til meg en prøve på en proteinkur, eller no. Skulle liksom gjerne helst ha kura håret mitt i dag ;).
Det tok fire dager før du fikk pakke derfra, Carisma?
Ja, rundt 4 dager. Bortsett fra de 2 gangene jeg sneik meg til å bestille over tollverdien, da ble selvføglig stoppa :D Tok litt over en uke da inkl tollen.
Oliven olje har null effekt i håret, annet enn at det blir fett..
For at noe skal kunne ha en pleiende effekt i dybden i håret, må det ha en molekylærvekt på mellom 150 og 300. (størrelsen på molekylet) Vegetabilske proteiner har en molekylærvekt på ca 100 000... Dvs ingenting trekker inn i håret, legger seg bare utenpå.
Du vil kanskje oppnå en kosmetisk effekt, fordi skjell-laget på håret trekker til seg fettet i oljen, men det virker ikke pleiende på ett kjemisk "herpet" hår.No offence Photo!:suss: Alt hår som avfarges, herpes litt.
Proteinhårkur er det eneste som duger,og aller helst Keratinkur. Tilfører du fuktighet, vil håret svekkes ytterligere. Blir som med sement, vann er fukt og sement er protein. Tilfører du for mye vann i blandingen som egentlig mangler sement blir det bare suppe.
Om det gav noen mening..:o
None taken ;). Poenget mitt var vel mer det at jeg var overrasket, for jeg var redd det skulle se ut og føles som høy, om du skjønner ;).
Venter fortsatt på min Redken Cat fra Lookfantastic, som enda ikke har kommet i posten, jeg er litt utålmodig, har vært innom tre frisører og fiska etter prøver, men alle var tomme, og jeg hadde tre kg kattesand i ene hånda, og orka rett og slett ikke å lete mer :p.
Jeg er jo litt redd for å gjøre noe feil, for det du sier om fukt stemmer jo overens med hva frisøren min sa, så jeg tør nesten ikke å vaske håret mitt uten å kure det nå, mens det fortsatt er så nybleka ... :o
Jeg er ingen ekspert, så NinaOp har sikkert rett i at olivenolje kanskje likevel ikke er tingen i denne sammenheng. ;) Men jeg har som sagt brukt det innimellom, og syntes håret ser veldig sunt og fint ut etterpå. Og det er jo kjekt. :)
Ja, da har jeg tatt avfarging nummer to! Nå tror jeg at det holder, blondfargen er tilnærmet perfekt, noen runder med sølvshampoo, bare!
Det ble fortsatt litt gul/oransje i tuppene, så frisøren klarte etter mye om og men å overtale meg til å klippe lugg :eek:! Er fortsatt i tilvenningsmodus her, og det første jeg gjorde etter frisørtimen var å løpe på Bar Boca hvor venninna mi jobber og shotte to kruttsterke champagnecocktails :lol:
Jeg fikk masse skryt for kuringa mi forresten, frisøren sa at hun kunne se at jeg hadde tatt det hele på alvor, og at håret mitt både så og føltes veldig bra ut til å ha vært gjennom en sånn tøff behandling som avfarging faktisk er.
Tusen takk!!! Nå ble jeg glad! :klem:
Er fortsatt litt skvetten for speilbildet. Selv om jeg har vært ganske lys en stund, så har det vært guloransje, og det er ikke en farge som er kjempeflatterende for det bleke fjeset mitt, så jeg følte jeg kom litt 'hjem' med denne fargen, da jeg fra naturens side er en ganske kjølig blondine ;)
Slenger meg på. Du blei jo den rypa... :)
Synes sveisen og fargen kledde deg, men skjønner at du bruker litt tid på å bli kjent med speilbildet ditt etter å ha vært rødtopp i mange år :D
Jeg døpte om tråden til ''Den store hårtråden'', så kan alle som har hårspørsmål stille dem her :)
I den ånd, så spør jeg i vei;
Er det fortsatt en fordel å vaske håret sjeldent når det er nylig behandlet? Jeg prøver å vaske det så sjeldent som mulig, og kurer det nå hver gang ettersom det er såpass nybleka, men vet ikke om jeg heller burde vaske det oftere, sånn at jeg også får kura det oftere.
Og, kan noen anbefale et virkelig bra varmebeskyttende hårpreparat? (Gjerne noe som kan bestilles fra lookfantastic, ettersom det er så billig :D). Kunne også gjerne tenkt meg en anbefalning på noe som jeg kan ha i tuppene som gjør at håret samles litt og blir litt tyngre på en måte. Bruker sebastian crude clay, som forøvrig er genial, men den holder ikke så lenge til akkurat det formålet.
Og spørsmål nummer tre: Hvor lenge bør jeg vente med å farge håret nå? Glemte å spørre frisøren om det, for hun satte bare i en minikolerasjon, ettersom håret er så porøst nå som det er nyavfarga, og utfallet med permanent farge er litt usikkert. Jeg antar at når minikolerasjonen går ut, så blir håret mitt fifty fifty hvitt og gult :o
Det er lurt å ikke vaske håret for ofte, for det blir veldig tørt av det. Det gjelder når håret ikke er nyfarget også. Jeg har ekstremt tørt hår, og ville blitt seende ut som en trollunge på hodet hvis jeg hadde vasket håret hver dag, slik mange gjør. Derfor bevarer jeg også min fine røde hårfarge lenger og jeg trenger stort sett ikke ta ny farge før 4-5 uker etter forrige farging. Hvor ofte du vil vaske håret, er opp til deg, men det blir jo ikke skittent på en dag...det mister kanskje fasong, og da holder det bare med en rask skyll uten shampo så er det klart for ny styling...
Minicolorasjon: Mener å huske at den varer en 15-20 vask...alt etter hva slags farge du har under og hvor mørk den fargen du bruker er.
Tror du vil merke det når håret begynner å miste glansen...da er det fremdeles farge der, men någet svakere vil jeg tro. Meeen når det er sagt...så har du nå ganske lyst hår, ikke sant, og bunnfargen din er litt mørkere? Hvis det er slik, kan det hende du kan drøye litt ekstra, for en mørk ettervekst på et lyst hår er ikke så sjenerende, og vil også gjøre at håret virker fyldigere...
Takk! Jeg har normalt sett hår som blir veldig fort fett, og pleide å vaske håret mitt annenhver dag før, og, klart jeg vet ikke hvordan det blir nå med blekinga, men håret mitt er følgelig også veldig blankt, speilblankt, faktisk, og det har det alltid vært (antagelig den eneste fordelen med å ha en fet hårtype :rolleyes:).
Men takk for svar! Jeg skal nok fortsette å vaske det sjeldent (for meg er sjeldent hver tredje dag, liksom :p, så kanskje enda sjeldnere enn det). Håret mitt er på bedringens vei, men jeg kjenner bedre nå at det er bleka enn forrige gang, altså, så fasongen bekymrer meg ikke så mye for. Jeg har det satt opp uansett ettersom det står til alle kanter :p (Oppklipt og porøst, liksom :o).
Jeg skal uansett innom frisøren min i dag, så håper hun kan svare meg på et par spørsmål.
Bra! Og nå huska jeg hvem som hadde anbefalt den, og jeg trenger straks ny proteinkur (frisøren min sier at jeg bør kure håret nå fram til jul, hver gang jeg vasker det faktisk -bra jeg er mye hjemme, da :p), så da er den bestilt! Redken Cat har også vært super, men gøy med noe nytt også. Og håret mitt har en tendens til å bli mett på produkter etter en stund.
Hvordan er konistensen på Joico, forresten? Jeg må si jeg ble forvirret da Cat kom i sprayform! Og enn om den har gjort undeverker for håret mitt, så føler jeg meg liiiitt klønete med en sprayflaske i dusjen når hendene vine er våte og alt glipper :o. Har fått dreisen på det nå, da. Men sleit litt i starten, gitt!
Den er vanlig kremete. Cat'en er litt plundrete sånn sett, ja. Kan egentlig ikke huske den var i spray da vi brukte den på frisørskolen for 9 år siden. Men den var i alle fall i spray da jeg kjøpte den for få år siden.
Takk takk! Jeg må si jeg trives som blondine :D
Jeg kler meg fortsatt i svart og går i alt for korte skjørt, hehe, men likevel så sier folk at jeg nå bare ser snill ut, og ikke det minste skummel. Tiden med isprinsessestempelet er kanskje forbi :p
Nå begynner jeg snart å bli tom for shampoo og balsam her! Er det noen som kan anbefale meg noe bra for blondt hår? Gjerne som kan kjøpes fra lookfantastic, jeg har jo som vanlig ikke så god råd, hehe. Men shampoo og balsam må man jo ha!
Og, forresten! Joico K-pac er absolutt helt fantastisk! Lukter godt gjør den, altså, enn om det nesten kan blir litt kvalmende når man sitter med den i timesvis :p
Nå er vel hele meg litt utenfor topic i denne tråden, men jeg har merket noe helt sprøtt... Jeg har siden begynnelsen av 20-årene vært nesten helt grå i håret på sidene, men nå dukker det jammen opp flere mørke hår?!? Ikke fulldekkende mørkt hår ennå, men ser ut til å være mørkere ved røttene og noen hår er helt mørke hele veien. Festlig :)
Du er da ikke utenfor topic, i og med at dette er en hårtråd ;).
Skjedde dette etter kostholdsomlegging, eller? I tilfelle er det en bieffekt jeg ikke har hørt om før! Jeg merker uansett at håret mitt er noe bedre på lavkarbo, enn om jeg mistet en del i starten og etter et stort vekttap, så er jeg nærmere det tykke håret jeg hadde tidlig i tjueåra nå enn noensinne. Åtte år som veggis gjorde ikke mye bra for hårprakten for å si det sånn :o
Ja, skjedde etter ca en mnd i ketose. Blir spennende å se om det vedvarer. Selv har jeg ikke no prob med "sølvfarge" (som frisøren insisiterer på å kalle grått hår), men hadde jo vært kult om den normale mørke fargen dukket opp igjen.
Spennende! Og, så klart man må farge språket litt til sin egen selvfølelses fordel, det heter ikke gråhåret, det heter distingvert, akkurat som det ikke heter tynt, men fint hår :D
Jepp, Tigi Bedhead sin Dumb Blonde. Den er veldig bra, og ikke minst drøy! I tillegg inneholder balsamen protein, så man kan bruke den som kur innimellom også (f.eks sove med den).
Finnes i mindre, mer normale flasker også altså :D
Takk! Tror også jeg har blitt anbefalt denne før. Men attan at det ikke skal finnes den balsamen i 400 ml også, da! Den twin-pakka velter jo momsgrensa med drøyt tretti kr :(. Så på Strawberynet også, men der hadde de ikke balsamen i det hele tatt ...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.