< Tilbake til oversikten

Man vet man går på ketolysekuren når ...

Meatscience sa for siden:

-man tar seg selv i å lete etter karbohydratinnholdet på sjampoflaska!

Det gjorde jeg nemlig da jeg skulle kjøpe ny sjampo i går. :wacko:

Flere punkter, anyone? Kan jo bli en festlig liste. :D

SunnhetMedSirrup sa for siden:

sluttet og skjøpe tankrem med søtstoff med høy GI :lol: :lol:

og jeg måtte jo finne ut ingrediensene.. :D

frøken sa for siden:

:lol:

luringen sa for siden:

..nar man drømmer om lavkarbomat

Carisma sa for siden:

Når man ser noen ta sæterrømme i kjøledisken og tenker Aha, lavkarber! :ja: :D

Anom sa for siden:

bondetuppa sa for siden:

:p hehe
...kollegaene hver dag lurer på hva godt en har i matpakka:) ikke lenger bare brødskiver nei.:hungry:

for og være open, så trur jeg jeg måtte 2 lavkarbere i hellas. de spiste som meg.

en god porsjon egg og bacon til frokost (bufé) , og alt av kjøtt til middag. bare rent kjøtt. mye.

:D drakk aldrig alkohol.

Cyan sa for siden:

Når man titter i andres handlevogner og blir sjokkert over å finne epler, pærer, lett majones, margarin, poteter og grovbrød

Lava sa for siden:

:lol: Ja! :lol:

LenaBeatrice sa for siden:

Man vet at man spiser lavkarbo når man i en alder av 38 år tenker på hvordan det skal gå da man havner på gamlehjemmet.....
Tenk om jeg ikke klarer å spise selv, tenk om jeg blir tvunget til å spise POTET!!

;)

Thilda sa for siden:

Hehehe :D

Men på den annen side, kanske man ikke havner på gamlehjemmet da man spiser lavkarbo.....:)

Tiki sa for siden:

Den var kjent. :p

Når man får panikk når mannen har laget middag og er redd for at han har brukt krydder med sukker i i maten.

Lillevoff sa for siden:

Når man har laget istand middag til seg selv og gjester, og plutselig innser at kanskje ikke alle setter pris på at maten er full av fløte/rømme/smør... ;)

Nicpins sa for siden:

Carisma sa for siden:

Det er meg revnende likegyldig. Mine gjester får spise min mat :ja: Litt ordentlig fett har ingen vondt av, og hjemmefra har jeg lært at festmat/gjestemat lages av ordentlige ingredienser. Dvs seterrømme, meierismør og ordentlig fløte. :D

Photobscura sa for siden:

... Når man automatisk himler med øynene når noen sier at de ikke kan spise så fet mat fordi de har høyt kolesterol og legen har sagt at da må de kutte ned på fettet :rulleøyne

Når man stadig vekk sier nei takk til mat med argumentet:

• Det er for lite fett....

dette ble jo en morsom tråd! :lol:

når man aldrig er sulten på byen,turer,jobb osv, og vennene dine tror du er en gal slanker som ikke spiser. :)

matitt sa for siden:

Hehe, kjenner meg igjen i den!
Men det kan også gå motsatt vei: "Hvordan klarer du å slanke deg så mye, du som spiser så mye nøtter og sjokolade??" (ristede mandler og 86 % )

ja! :lol:

Jabba sa for siden:

Når en tenker at "nå skal jeg skeie skikkelig ut" ..... og henter seg en gulrot fra kjøleskapet....

Carisma sa for siden:

Når man litt sjokkert plutselig oppdager at det er sjokoladehylle i butikken :eek: Man hadde helt glemt at den fantes :D

Furine sa for siden:

hehe det gjer eg nesten dagleg! Og dei ser sikkert mi handlekorg og tenker :eek:

Fishi2009 sa for siden:

:D Jeg ler meg ihjel! Likte spesielt den med sjampoflaska!

jannekristin sa for siden:

• når man får en stakkars dame i ferskdisken på butikken til å undersøke hva som finnes i de ulike kjøttkakene de selger...

jannekristin sa for siden:

Gjett om søsteren min himlet med øynene da :D

Når man nesten stemmer Venstre bare fordi Sponheim har lagt om til lavkarbokosthold!

Krizzi sa for siden:

jeg går å smiler og ler av denne. ja du er virkelig på ketolysekur :D
kjempe artig :D:D

bondetuppa sa for siden:

lol :-D

tuller du?! :D

Susi87 sa for siden:

Hahaha denne tråden er kjempe morsom...

eggis sa for siden:

Når man kjøper Imsdal Appelsinvann og oppdager at den innholder 2,9 KH, og dermed tømmer ut appelsinvannet og fyller på vanlig vann:)

Kanutten sa for siden:

.. man lurer på om karbene fra sambos fløtegratinertpotetform hopper over til forma mi med fløtegratinert brokkoli mens formene godgjør seg i ovnen..:eek: (MEEEGAtung setning...) :o

:D Det ble mye morsomt her ja, flott med så mange bidrag!

(Det jeg egentlig mener er at det er bra at det ikke bare er jeg som er "sprø"! :D )

Like_a_virgen sa for siden:

:D:D hhihihihihihi

Carisma sa for siden:

...man ikke blir andpusten på trening, men likevel ikke klarer å løfte beina :D Og svetter som en gris!

StineK sa for siden:

...ett glass vin har samme virkning som en flaske hadde tidligere :lol:

Kitt sa for siden:

Definitivt en stoooor fordel!:w00t:

littlemee sa for siden:

Man tar vare på bokser og glass i alle mulige fasonger, fordi de er så greie å pakke niste i. En til slater, en til nøtter, en til yoghurt... osv.

:)

Det kan diskuteres :rolleyes:

Når 11-åringen forteller heimkunnskapslærerinna at fett IKKE er farlig

ja. den «artikkelen» du skrev leste jeg faktisk i går også :)

i bloggen. kjempefin:)

men man kan kansje forvente at de lærer litt i naturfag? hm.

Areola sa for siden:

En liten vri:
...du vet du er medlem av lavkarbo.no når du skryter uhemmet av en av de nye oppskriftene noen har lagt ut, men med kommentarer som: "byttet ut kjøttet med fisk", "brukte karri istedet for basilikum" og "lagde det i form istedet for å steke i panna".
"Denne oppskriften skal jeg virkelig prøve igjen!"

Noen som kjenner seg igjen? :p

(I know I do!)

lulla1975 sa for siden:

Man bekymrer seg for om det er karber i te med fruktsmak..

Cyan sa for siden:

Man ber baristaen om å lage latten med helmelk i stedet for lettmelka de innførte for lenge siden.

... man gir en hissig finger til tv-reklamer for lettprodukter.

Gracella sa for siden:

...eller når man prøver å lage melkeskum av fløte...

Det ble espresso med kremtopp i stedet :)

Lillevoff sa for siden:

Denne er litt ufin, men... :

Man kjenner et veldig misjoneringsbehov når man ser andre overvektige på gata som spiser karbser.

Som om man var et annet scientologimedlem... Hihi!

Espresso med fløteskvett er forøvrig genialt. Det er "snopet" mitt om dagen. At jeg vibrerer rundt i sofaen får heller være.

Lava sa for siden:

Ja ikke sant! :lol: den der er jeg med på..
kan si til meg selv eller datter19:
Hun der kunne hatt lavkarboboken :lol:

Veggpryd sa for siden:

Hehe! :lol:

... når man tenker en bekymret tanke ved lunsjbordet på jobb, når man skuer utover lettmargarin, syltetøy og brødskiver.

kansje slem?:

jeg var på bufé og så en overvektig tar mye egg. da så jeg. deretter lasser en på med bacon. jeg begynner og stirre. spendene! en lavkarber? vedkommene tar store biter med ost. strålende! tenkte jeg. persjonen styrte mot smørbordet, jeg var faktisk spent! men han tok en liten pakke(20g?) smør. JAA! tenkte jeg. ville så mye snakke med han. . .

så tok han en brødskive...:confused::confused: «uhm, liksom?»

trodde jeg skulle få bli kjent med en lavkarber i hellas, jeg!:eek: men nei! :mad:

men når jeg besøker familie klager de over at jeg, klager over deres ekstra lett melk :) deretter angriperjeg margarinen :) resten er jo nesten openbart for dem.. :D

StineK sa for siden:

...man har gledet seg til en kontrollert sprekk i ferien for så å ikke gidde å spise opp pommes fritesen man hadde drømt om - den smaker jo alt for søtt! :lol:

Veggpryd sa for siden:

...når man har vurdert å dele ut brosjyrer ved kjøpesenteret eller til forbipasserende. :rolleyes:

... folk nekter å tro at du har fylt tredve :D:D:D

Når barnas venner begynner å snakke om fett i klasserommet og starter en hissig slankediskusjon i klassen:

• Man kan da ikke bli slank med fett!!!
  • Det må jo være noe gæli med kroppen hennes!! (sagt om meg)

Jabba sa for siden:

Når man klager over at ungene kun spiser poteter til middag.....

eggis sa for siden:

Når min sønn på 10 år, står i den lokale Kiwi butikken og roper høgt over til meg som står i den andre enden av butikken.
"Pappa denne kan du spise, den har 0 karbo", og absolutt samtlige handlende hører hva min sønner roper til meg:)

gammel er han? :)

Hehe, ti år vel, som han også skriver ;)

mette_er_mett :-) sa for siden:

Når man er på shopping og går forbi alle de koselige kafeene man gikk på før... fordi man vet at coop-kafeterian alltid har kjedelig salat uten skumle ingredienser på menyen...:rolleyes:

:lol: De barna er vel en gjennomsnittsforelders drøm! Utenforstående tror jo at vi lever i en "bizarro-world", hehe.

Gracella sa for siden:

Når man får en middagsinvitasjon og det første man tenker er at "Jeg tar med mat"
:D

ehm :lol:
:p da vet en det! :D

Når man går i butikken med et håp om å finne et produkt der det står
"Nå - med mer fett!"

Når man gang på gang kikker på de samme matvarene i butikken med håp om at det er blitt litt mindre karbo i dem siden forrige uke.....

når damen i nærbutikken min altid ser gretten ut når jeg kommer. et itt sån himmle med øynene.. "der kommer han som handler bilig og usunt" :lol:

legger godt merke til at hun faktisk sier hei til de som handler noe annet en bare firstprice kylling, firstprice ost,og billig soyamelk.. :D

Gracella sa for siden:

Haha, kjenner meg igjen der, ja! :)

~Rosa Skydått~ sa for siden:

Når venninna som frivillig er med på handletur, står og måper når hun ser ned i handlekurven...

"seriøst? Hva skal du med så mye egg?!!!":D

bondetuppa sa for siden:

Når man priser seg lykkelig for at en har 25 høns gående ute på tunet :p

Impulsiw sa for siden:

Man er lavkarber når man:
  • åpner kjøleskapet og til sin fortvilelse oppdager at det er tomt for bacon og det er kun ETT egg igjen :eek:

• Når man på jobben forgjeves leter i alle kjøleskap etter fløte i kaffen.

• Når man til sin fortvilelse oppdager at de er tom for seterrømme på butikken, kun lettrømme igjen.

• Når handlekurven din ser ut som handlekurven til en som prøver å gå OPP i vekt :lol:

Lisbeth Falling sa for siden:

Når man nærmest blir litt dårlig av å gå forbi hyllene med hvetemel, bakesaker og liknende i butikken! Og når man står i kassa for å betale og oppdager at kurven inneholder flere beger med kremfløte, seterrømme, setersmør og fete oster, et par blomkål, sellerirot, brokkoli og en stor pakke med rent kjøtt - og det beste av alt - det er jo slett ikke så dyrt!

Må ellers fortelle: Gubben og jeg var invitert på koselig lørdagskveld til et vennepar der vi fikk nydelig mat. Vi hadde bestemt oss for å spise det meste vi fikk servert. Det var nydelig stek med grønnsaker og stekte potetbåter, brun saus med brunost i (!), rødvin, fruktsalat (vanlig oppskåret frukt og frukt fra sukkerlake), pisket krem (uten sukker). Til kaffen var det marsipankake!

Gjett hva jeg ikke tok: Poteter! Ellers smakte jeg på alt! Tok godt for meg av grønnsakene (som var av de riktige), godt med kjøtt og ganske mye saus. Jeg drakk to glass rødvin, spiste moderate mengder av fruktdesserten. Spiste et lite stykke av marsipankaken, og småspiste litt av en nøtteskål som også hadde tørket frukt.

Gjett hvordan det gikk: Dagen etter hadde jeg gått ned 100 gram, og kan fortsette ufortrødent videre med mitt lavkarbokosthold!

~Rosa Skydått~ sa for siden:

Pokker også. Svigefar fikk en høne til 50 års dagen. Nå angrer jeg på at vi ikke sa ja til å ta den imot når han tilbød oss den:(:p

Carisma sa for siden:

-Når man blir litt svett av tanken på å gå tom for egg og fløte :rolleyes:

-Man blir litt snurt over å få servert kake eller is og syns folk er skikkelig lite hensynsfulle :snurt: :D

frifuggel sa for siden:

Vær glad for det, du.. EI høne hadde likevel vært aaaltfor lite, og du hadde bare blitt irritert over at du måtte veie de egga, sånn at du fikk riktig karbo-innhold, sett i forhold til de butikkjøpte du hadde måttet spe på med. Butikkjøpte er ferdig veide :)

frifuggel sa for siden:

:ja:

herlig!!:):)

Areola sa for siden:

...Når du blir litt irritert over at gubben skal ha med brød og lettmelk når man handler, for ellers kunne jo kanskje andre lavkarbere skjønt at du også var det om de tittet i handlevogna di....

Impulsiw sa for siden:

:lol: Den "hemmelige" orden av lavkarbere som kjenner hverandre på handlekurven :lol:

Nå har ikke jeg opplevd dette, men er det ikke ganske klassisk hvordan jenter/damer ute på date gjerne vil vise med alle midler at de ikke frotser i mat?
De besiller da en salat, spiser ikke smør osv....

Ser for meg en ganske morsom setting med en lavkarber på date:

• Og hva vil du ha fra menyen?
  • Mest mulig fett og så lite mager mat som mulig.....

jeg har 9 høns som legger egg:)

får minst 7 hver dag, opptil 12-13..

noen av eggene er over 120g, men gjennomsnitt 80g. :)

det blir billigere.. :)

frifuggel sa for siden:

Da begynner man å nærme seg et brukbart antall :)

Impulsiw sa for siden:

Ååååhh... ønsker meg høner :love: Men vi camper om sommeren..så det blir vanskelig..:nedfor:

Krøllerellerei sa for siden:

Hehe, konge!

Ja jeg ser det for meg, på campingtur med høner i bur:

• Spiser lavkarbo skjønner dere....

Da mangler bare grisebingen for å få bacon til eggene :D

Krøllerellerei sa for siden:

Da må vi lage egen ferietråd her inne! Med bilder!

Anom sa for siden:

..når du etter et par glass rødvin, og blir passe på en snurr, og finner ut at en mangler egg.
Må GÅ på butikken, og nesten tryner i ei fartsdump i mørket.

erfarte dette i går ;-)

frifuggel sa for siden:

:_ohmy::blinke::lol:

Impulsiw sa for siden:

Litt av et syn..vi har med 3 små hunder i bur nå..tenk om vi i tillegg hadde 5 høner i bur med :lol:

:lol::lol:

Lava sa for siden:

Stakar! :D

Carisma sa for siden:

-man har 10 tomme imsdalflasker lett tilgjengelig, og aldri forlater huset uten en full en :D

-man blir glad av å høre at ånden lukter grusomt :rolleyes:

Lotta67 sa for siden:

Når jeg er på jobbseminar i fase i på Eurodiett. På vei til seminaret, leser du i et blad at "5 om dagen" er bra, og på seminaret kan jeg verken spise melon, ananas, eple eller anne frukt som står og frister i hver pause...

Gracella sa for siden:

Haha, jeg var fyllesjuk (charming !!) på første daten med mannen min.... Jeg orket ikke mat og betillte salat og vann og satt stort sett bare og pirket i maten.
Lenge etterpå fortalte ham meg at han ble meeeeget betenkt over at jeg var en av disse damene som ikke spiste mat :D.

Jeg vil gjerne sitere the Cure: ''always take a big bite, it's such a gorgeous sight, to see you eat in the middle of the night'' :D
Tror de fleste, menn som kvinner, liker folk med matvett ;)

når du snakker med en sunn kvinne, og i pausen tar hun opp matboksen, altså et stort stykke brød uten smør(eller margarin) men salat og kalkunfileet.

jeg smiler og holder kjeft:) skal love deg det er vanskelig når de komenterer osteknekkisene dine med et tjukt lag av smør.. :lol:

frifuggel sa for siden:

Når man, for å være ekstra snill, ikke gir sin utkårede et kyss for å vekke han om morgenen... :o

Seigrobill sa for siden:

...når man vasker seg på hendene etter å ha børstet sammen noen brødsmuler på kjøkkenbenken.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.