Lillevoff sa for siden:
Er det flere som startet i september her inne?
Mannen (29) og jeg (26) startet på tirsdag. Enn så lenge har jeg ikke merket stort til negative bieffekter, annet enn at jeg flyr på do hele tiden. :rolleyes:
Lillevoff sa for siden:
Er det flere som startet i september her inne?
Mannen (29) og jeg (26) startet på tirsdag. Enn så lenge har jeg ikke merket stort til negative bieffekter, annet enn at jeg flyr på do hele tiden. :rolleyes:
Svirre sa for siden:
Jeg startet også på tirsdag og er fryktelig kvalm.
Lillevoff sa for siden:
Uff, det høres ikke noe bra ut Svirre!
Hva spiser du?
Jannicke sa for siden:
Hei jenter.
Startet tirsdag vi også, min mann og jeg :)
Inge bivirkninger ennå.......men flyr også på do støtt, oppe 2 gangr i natt.....Gjesp.
Og jeg sliter med å få i meg bortimot 3 liter vann....gubben også....
Lillevoff sa for siden:
Hei Jannicke, fint at vi blir flere her! :)
Vannet går seg vel kanskje til etterhvert. Jeg prøver å drikke et stort glass vann før hvert måltid. Hjelper litt på metthetsfølelsen også.
Jannicke sa for siden:
Ja, drikker att sånt stort 0,4dl glass før måltid....det hjelper godt.
Tok en sånn ketosestix i sta...hmmm fikk utslag, nr 10. Nest svakeste.
Er det på en måte en indikasjon på at jeg ikke er flink nok, eller er det virkelig slik at utslag er utslag åkkesom?
-Og dersom det er slik, hvorfor har man da en skala og gå ut fra......?
Har lyst å gå på vekta også i morra..... Men vet ikke om jeg tørr...hehe....
Svirre sa for siden:
Jeg forsøker å holde meg under 20 karber til dagen. Har spist en del omelett av egg, ost, bacon og champion og løk og en del tunfisksalat av tunfisk, egg, majones, og selleri. Ellers grønnsaker, kylling, salat og lapper av cottage-cheese, egg og ost.
Jeg har en mistanke om at det er overgangen fra kaloritelling og mager mat med grønnsaker og frukt, til fettrik mat som er utfordringen for magen. Jeg spurte i en annen tråd her, og fikk beskjed om at mange opplevde kvalme i starten men at det går over. Så jeg gir det noen dager.
Lillevoff sa for siden:
Svirre: krysser fingrene for at det bedrer seg snart!
Jeg spiser ikke så mye egg ennå, er redd for å gå inmari lei fort, så jeg prøver å variere. Går hovedsakelig i grønt (brokkoli, purre, sopp, avokado, salat, spinat, asparges) og kylling/tunfisk, i tillegg til fløte i kaffen (uuæææh!) og cf/fløte til sauser.
Åja, og høvla meg en tynn flis meierismør bare for å teste... ;) Var faktisk ikke så ille.
Det jeg VET hjelper mot kvalme er "sea bands". Du får de på apoteket, og det er en hundrelapp vel anvendt! Jeg har brukt mine både mot reisesyke og generell uggenhet. De lindret til og med den miserable kvalmen da jeg fikk omgangssyke! (Som gjorde at jeg i det minste fikk sovet litt).
Kanskje verdt et forsøk?
Makronelle sa for siden:
Hei hei
Jeg bestillte "full pakke" ketolysekuren idag på nettet, så begynner forhåpentligvis veldig snart. Satt å titta på videokurset nå også ble hele sida borte for meg og jeg klarer ikke å komme inn på det igjen. Lurer på om det er noe med sida eller serveren dems? Har noen av dere samme problemet med å komme inn på ketolyse.no nå ikveld??
Lillevoff sa for siden:
Nå er jeg ikke akkurat veldig erfaren her ennå, men i Ketolyse-boka mener jeg at det sto at utslag er utslag uansett. Styrken på utslaget varierer også med hvor konsentrert urinen er.
Uansett, grattis :)
arnakristin sa for siden:
Hei,
Ketosestix
For best resultat så tester man om kvelden minst to timer etter siste måltid.
Husk: utslag er utslag – Har man utslag uansett hvor svak rosa farge så er man i ketose.
Mørk farge utslag derimot kan være en indikasjon på at man ikke drikker nok vann.
Kvalme – ubehag - hodepine
Mange opplever dette ved overgang på lavkarbo, de aller fleste blir bedre i løpet av noen dager mens hos andre varer det i 2-3 uker. Kroppen trenger litt tid på å venne seg av men høykarbokjøret – nesten som avrusning.
Jannicke sa for siden:
Flott, da er jeg iallefall "i ketose" eller hva man kaller det.
men, nå har jeg lest boka litt stykkevis og delt, skumlest enkelte deler, lest nøye på noe, og ikke rukket andre deler............
.......men dette med 15 karber dagen, for meg og 20 for gubben.......... det var minst 15 og 20??
Men er det en øvre grense lissom? Ikke over 20 og 25 eller noe?
Eller er det sån 15 og 20 pluss-minus............
Blir greit å få ting mer "inn i fingene"
15 og 20 kh er minimum, men ikke veldig mye mer for å være sikre på å være i ketose. Når det er sagt så er noen faktisk i ketose ved inntak av 40 kh og mer, dette er veldig individuelt og noe man kan eksperimentere med etter hvert.
Vannmann sa for siden:
Hei, mannen min og jeg startet også på tirsdag. Jeg har stort sett vært kvalm siden vi begynte, men regner med at det er pga de relativt store endringene i kostholdet. Håper på en bedre fortsettelse...
Svirre sa for siden:
Jeg begynner å bli bedre, så det er nok en tilvenningssak.
Lillevoff sa for siden:
Fikk kjøpt både tabletter og ketostix på Meny i dag (av alle ting). Fikk utslag så det holdt på lille dustepinnen (seriøst, jeg liker IKKE å tisse på ting... enten det er i glass eller sånne pinner).
Tror også at kroppen min rett og slett er veldig takknemlig for at jeg har kutta ut karbohydratene. Jeg føler meg i hvert fall bedre enn på lenge! Dette er GØY!
Kjøpte også Cocosa med smak i dag. Fy *** så dyrt for et halvlitersglass :S Men tenkte å ta en og annen skje når jeg føler jeg ikke har fått i meg nok fett.
Svirre: Fint å høre at du føler deg bedre!
Jannicke sa for siden:
Men dere, dette med å få i seg nok fett..... hvordan holder dere rede på det??
Huff, her i huset har vi bare regnet karber vi..............
Regner dere ut fettet dere spiser, hvor mange gram osv??
Carisma sa for siden:
Det er lurt å holde rede på både protein og fett i tillegg til karbene. Energien skal jo komme fra de forskjellige fordelt ut fra en formel.
Du kan bruke f.eks diett.no eller mat på data fra matportalen.no og legge inn hva du spiser i løpet av dagen. Da får du opp alle tallene.
thegjers sa for siden:
Jeg begynte også på tirsdag. Flyger på do jeg også, og har tapt mellom 1 og 2 kg... Ingen negative effekter her. Synes kuren er genial, og føler meg allerede kvikkere.
Lillevoff sa for siden:
Jeg må bare inrømme at vi ikke teller ting... Det er ikke så enkelt å veie ting når man lager lunsj på jobb osv. Jeg regner sånn ca. i hodet, men enn så lenge spiser vi ikke ting med spesielt mye karbo heller.
Jannicke sa for siden:
:eek:
Huff da.... nå har jeg ikke fått lest boka heeelt 100%, og dette har jeg ikke fått med meg. Vi trodde i grunnen at så lenge vi spiser "normal" kost, som kjøtt-fisk-ful, og blomkål, brokkoli, og andre lovlige grønnsaker, og brukte egg og bacon, og fløte, og smør, og holdt oss laaaaaaaaaangt unna mel, ris, poteter, gulerøtter, snop, sjokolade, og andre ting med mye karber, så var vi "safe"................
Hvordan regner dere andre proteiner og fett??
Og en anna ting, hvordan i alle dager vet jeg hvor mange/mye protein jg skal ha i løpet av en dag på ketolyse??
Og hvor mange gram fett, og hva slags fett??
klompenmio sa for siden:
Hei
Jeg sitter med samme følelse som deg. Er dette vanskelig eller er det bare meg???
Mange foreslår å følge oppskriftene i boka, men oppskriftene her inne er jo mye bedre.
Er det greit å bruke dem? HAr bare brukt Gerd sine, og hun er jo på ketolyse.
En annen ting jeg syns er litt vanskelig, er mengdene. Jeg er storspist. Kan spise mye, og det er jo ikke udelt positivt å dutte innpå med fett. Eller hva?
Vet ikke om jeg har gått noe ned denne ene uka jeg har gått på kuren, for jeg hadde to uker på cambridge før jeg begynte på ketolyse, og jeg veier det samme som når jeg sluttet på cambridge. I tillegg har jeg fått mensen
Jeg kunne så veldig gjerne tenkt meg at folk som opplever vektnedgang, legger ut hva de spiser i løpet av noen dager, og mengder.
Ha ei flott helg alle sammen!
Lillevoff sa for siden:
Jeg kommer til å veie meg neste tirsdag igjen. Har hatt tanta på besøk, så jeg vet ikke helt hvordan det har hatt innvirkning på vekta.
Mannfolket har gått ned to kilo alt, men regner med dette er vannvekt.
Jeg tror jeg spiser litt for lite egentlig. I dag har jeg vært veldig svimmel, frem til jeg fikk hivi i meg noe mat igjen. Men samtidig finnes jeg ikke sulten. Mystisk!
Har hatt en kjip episode med bilen i dag også, måtte hentes av NAF (ren teknisk svikt, vi har ikke vært borti noe/noen) og brått røyk alle Sverigeplanene i morgen. Jaja.
Handlet inn røkelaks til frokost i morgen. NAM! Men merker dette går utover lommeboka.. :S
Jannicke sa for siden:
Ja, det hadde vert greit om vi kunne legge inn hva vi spiste iløpet av en dag, og mengdene.
Jeg ramler også inn på gerd sine bilde-oppskrifter.....himmelsk gryte og ostelasagne er foreløbige vinnere her.....
Selv har jeg de siste 2 dagene følt at jeg ike har matlyst, eller iallegfall at jeg blir fortere mett.
Jeg har altid spist 2 brødskiver hjemmelaget vanlig grovbrød, og 1 glass pepsi max til frokost (Jaaaaaa da jeg vet det er uhørt....men......huff.....).
Og nå etter vi begynte på kuren har frokosten alle dagene bestått av ; 2 egg, en dæsj fløte, og enten salami eller kokt skinke klippet i biter. ( kokt skinke og salami blir brukt forde vi må jo bruke opp pålegget vi hadde i skapet lissom....
Og så noen skiver ost.
Men både i går og i dag var halve nok for meg..
0,4 dl vann med pillen før jeg spiste, og 1 glass pepsi max mens jeg spiste........ble nesten kvalm og uvell.
Vel, har gått ned iallefall, 116,0 i dag. 117,6 på mandag.
Men, kanskje en tilfeldighet??
Mannen har gått ned fra 91 til 88,5.
Men vi har ikke trimmet vi da....:o VEEET vi burde, men.....
LILLEVOFF: Trasig med bilen da....skjikelig kjipt.
Det merkes at dette går ut obver lommeboka ja..... :(
Hadde aldrig før tengt over hvor dyyyrt det er med kremfløte.......:rolleyes:
Rav81 sa for siden:
Hei.
Jeg skal begynne førstkommende mandag og er både spendt og forvirret.
Det virker så enkelt, men jeg har en følelse av at det ikke kommer til å bli det.
Krysser fingrene
Jannicke sa for siden:
Hei på deg Rav81.
Syntes det så mye lettere ut enn det var jeg også!!!
Men det virker no som om det gjør godt iallefall!!
Rav81 sa for siden:
Jannicke.
Jeg tviler ikke på at det gjør godt. Det virker som om alle her er fornøyde.
Syns bare det er litt vanskelig å vite hvor jeg skal begynne :confused:
En del av meg tenker det er lurt å bare kjøre på med kjøtt/fisk og grønnsaker til alle måltid, men da går jeg vel konk etter bare noen uker.....blir vel dyrt i lengden.
Men men, har jeg bestemt meg så har jeg det. Får kjøre på ;)
Carisma sa for siden:
Det finnes mange tråder her inne om hvordan gjøre kuren mest mulig økonomisk. Søk på f.eks student, eller dyrt.... :rolleyes: Forsøvrig, sett opp et regnestykke på pengene man sparer på å ikke kjøpe ferdigmat, goderi og brus... Man kommer som regel mye hedigere ut.
Lillevoff sa for siden:
Gårsdagens mat følger.
Frokost: To stekte egg og tre skiver bacon
Lunsj: Ost (St. Paulin, Brie med hvitløk og sopp)
Middag: Biff med fløtegratinert sopp og purre, to asparges og ost på toppen
Kvelds: Mozzarella og cherrytomat
Tror egentlig det ble litt i minste laget. Ser ut til at jeg bør ha "litt" karber til hvert måltid for at jeg ikke skal bli svimmel.
klompenmio sa for siden:
Gårsdagens måltider:
Frokost: 3 lapper,( oopsierull) med smør, skinkesteik og majones
Lunsj: Tunfiksalat med blandet salat og creme fresh
Middag: Kjøttdeigform med squash, løk tomat og hakkede tomater gratinert med ost. Og gode dasjer creme fresh.
Dessert: Bringebærmousse,laget av heistad
og kremfløte.
Mellommåltid-Noen kraftige ostebiter
Når jeg tissa på pinnen viste den ikke noe utslag. Ikke vet jeg hva jeg har gjort galt.
Noen her inne som har noen tanker?
klompenmio sa for siden:
Nå var det plutselig utslag gitt
Jannicke sa for siden:
Jeg sliter litt med å komme opp på nok kh jeg. I går var jeg bare på 7 å noe....
Hmm.
I dag har vi hatt selskap her, derfor har det blitt litt kake. Men, det er lavkarbo kaker da. Gerds ostekake ble misslykket, men den ble god p smak, og det var ikke store biten igjen når gjestene gikk!!!!!!!!!!!
Men kjapt dagens mat her: F:omelett av 2 egg 2 skive salami+en følteskvett. L= 2 kokte egg. M=kyllingfilet, brokkoli/blomkålmos og kinakål. Pluss 3 stk sjokoladedelice og 2 små stykker gerds ostekake.
Totalt karb for meg i dag er 15,06.
Men hadde det ikke vert for kakene, sjoko-delice 2kh ganger 3, og osktekake 1,8 ganger 2, så hadde jeg ligget lavt igjen....
Hmmm, ikke lett å få i seg nok. Men jeg har skjønt at det var ikke noen krise om det ikke er 15gr kh.
Mannen har spist relativt likt med meg og har kommet på 16,7 gr kh....
Og nå sitter jeg har og skal planlegge litt ukens måltider, og skrive handleliste. For jeg føler jeg har flydd på butikken og handlet hver dag hele uka.
Og så må jeg bare få si det. Den sjokolade delicen er vanvittig god.....
Lillevoff sa for siden:
I dag har jeg vært EFFEKTIV. Helt sykt hvor mye jeg har fått gjort, i forhold til hva jeg vanligvis ville ha gjort.
Vasket vinduer, ryddet hele kåken, ryddet bokhyller (ble tre poser til loppis!), rydden katastrofeområdetpulten min, sortert cdene (av en eller annen grunn må jeg alltid "nøste" opp.. HAHA!), sortert favorittoppskriftene mine og alle de løse oppskriftheftene - klippet ut favoritter og satt inn i samleperm.
Nå sitter jeg og MP3'iserer rundt 10 cder sånn at jeg kan fylle på mp3-spilleren med ny mat.
Hva i all verden? På en "normal" søndag før ville jeg kanskje gjort en av delene.. o_O
Rav81 sa for siden:
Min første famlende dag.
Frokost og lunsj var en liten skål med hodesalat,reker,litt ost,egg med rømme/hvitløksmajones dressing.
Ble ingen middag i dag, men til kvelds stekte jeg en del osteskiver med salami/kyllingpålegg og hadde litt smøreost. Det var mye fett her,men muligens lite proteiner og karbo??
Sliter med å regne ut. Vet det sikker er feil, men prøver å ta det litt på "gefylen". Jeg orker rett og slett ikke drive med veiing og slikt.
Forslag til en enkel dagsmeny i morgen?
Jeg har kyllingfilet,brokkoli,fløte,paprika,bacon,egg,ost og rømme.....tror alt dette skal kunne gå.
På jobb spiser jeg alltid blandet salat og en halv avocado med rekesalat. Må kutte ut maisen og brødet til lunsjen,men det går jo fint :)
angelinajolie sa for siden:
Hei:)
Jeg har begynt i dag, og gleder meg til resultater:)
Spennendes:) Lykke til. Prøver å få med mannen min også, men han begynner nok når han ser mine resultater;)
Rav81 sa for siden:
Angelinajolie.
Skal Brad også begynne? fnis ;)
Jeg begynte også i dag. Er ikke helt up to date, men håper på at det skal gå rette veien.
Lykke til :)
RuneKommune sa for siden:
Hei alle sammen.
Jeg begynte siste dagen i august, men slenger meg med her.
Nå har jeg gått på kuren i en uke og føler at ting begynner å gå seg litt til, mine erfaringer frem til nå er:
Tilvenning
De første dagene var jeg utrolig mye på do, svettet veldig mye, var litt svimmel og følte at munnen var belagt av fett. Etter 4 dager begynte alt å bli bedre.
Kroppen
-Jeg merker flere forandringer, det første er ånden, den er dårlig. Vademecum spray er kjøpt inn og gjør forhåpentlivis susen.
-Kroppslukten har og forandret seg, min kjære synes jeg lukter fiskekaker og egg.
-Jeg blir lett irritert.
-Jeg kan gå veldig lenge mellom måltidene, kvelds tror jeg at jeg bare kan kutte.
Mat
I begynnelsen gikke det mye i egg og bacon osv osv.. men har vel landet på et kosthold som ser slik ut:
Frokost: 2 skiver soyabrød, 1 egg, 50 g laks (tilsammen ca 3kH) evt stekt egg og bacon eller ostesmørbrød av soyabrød. Spiser sjelden grønnskaer til frokost.
Lunsj: Salat. Alltid hjertesalat eller rukkola, alltid grønn paprika. Varierer mellom agurk, skinke, bacon, revet ost, kokte egg og kylling på resten.
Middag er veldig forskjellig. Kjøtt eller fisk med rikelig grønnsaker til (blomkål og brokkoli blir det litt for ofte) Taco på lørdag var veldig greit! Har også forsøkt meg på pizza.
Mellommåltid blir som regel paranøtter, disse stiller sulten veldig greit.
Jeg drikker stort sett vann eller farris, og 2 kopper kaffe om dagen.
Jeg dokumenterer alt jeg spiser i en notatbok og teller kH
Trening
Jeg er i utgangspunktet svært aktiv. Trente ikke de 4-5 første dagene (treningsfri etter birken) men har trillet barnevogn 1/2 - 2 timer hver dag. Fredag løp jeg og jeg trodde jeg skulle dø! Kroppen var som en jojo og pulsen sto overhodet ikke i samsvar med belastningen til tider, en halvtime ut i økta følte jeg dog at kroppen hadde gått seg litt til. Løsrdag og søndag har jeg løpt kortere turer og det kjennes helt ok ut i sone 1-2, men føler meg som en traktor når jeg forsøker å gi på litt.
Vekta
Det bør nevnes at jeg på ingen måte er nå overvektig, men bare litt rund. Jeg må jobbe med meg selv året rundt for ikke å gå opp til tross for at jeg sykler 1-5 ganger i uken. Jeg var lei av dette, og satt meg som mål å ta av 8-10 kg før jeg starter på et nytt, fast kosthold med mindre karbo.
Startvekta var på 78,5 kg. Jeg er 179 høy (mann). Jeg har fulgt litt med, men skal veie meg "offisielt" en gang pr uke. Altså i morgen tidlig. Har smugtittet litt og ligger rundt 76,5. Ned 2 kg altså, men dette er jo bare vann og glykogen stort sett.
Hvor godt dette fungerer får jeg vel se om en uke igjen.
Jeg ønsker alle andre nybegynnere lykke til!
Rune
Viclin sa for siden:
Jeg ville spist mer grønnsaker. Sleng inn en salat til lunsj med f.eks. kylling, egg og reker, ost og skinke etc. Da får du fort opp karbene.
Cille sa for siden:
Hei alle sammen.
Æ bynte idag på ketolysekurn og e faktisk vældi klar for den. Kjenne at det e myyyye å sætte sæ inn i. Så æ e no å smugtitte på dåkker å får litt tips og råd. :) Slit litt med regning av alt æ ska ta inn i løpet av en dag. Må læse litt nærmar i boka. Spiste 2 stekte egg og 5 skiver bacon til frokost. Men ka dåkker bruke å steike i? Æ hadde bare vanlig melange. Å æ e enda mætt. Må vel lage mæ no lunsj :) Bare en liiiiten tur på butikken først!
Ha en super dag folkens :)
~Rosa Skydått~ sa for siden:
Jeg er en september starter, og håper å være skikkelig i gang til neste mandag! (Må samle inn alt jeg trenger først, og det kan ta litt tid)
Har gått på KK tidligere og det gikk veldig fint. Her er noen bilder fra den gang da, og en liten presentasjonstråd...
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=28019
ned10kg:) sa for siden:
Bestilte boka i går og er snart klar til å starte. både samboer og meg :)
Carisma sa for siden:
Hovedsaklig trenger du råvarer som kjøtt, egg, kylling, ekte smør, og grønnsaker som vokser over jorda. I tillegg er det greit med motivasjon :D
mer skal det ikke til for å komme i gang :ja:
Nei, men jeg mangler ketolysestix, og så må jeg sjekke hvordan "melet" jeg har igjen fra i fjor ligger an!!! (må ha brød)...
[url="http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=28019"][/url]
Jannicke sa for siden:
Hei, og god mandag jenter!!!
Ønsker alle nye velkommen.
Jo mer aktive vi er her inne, jo mer trivelig blir det å "henge" her :D
VICLIN; ja, du sier noe der, mer grønnsaker, og noe alatgreier til lunch, det er herved notert....:D
Jeg har veiedag på mandag.
Og resultat etter 1 uke på kur er ned 2 kg.
Håper dere alle får en strålnede dag.
store ifa sa for siden:
heisan eg håpe d er plass te meg her.. begynnte i dag etter pause siden juni;) tok av 20 kilo fra januar te juni... har nå lagt på meg 4,8kilo, men er med godt mot...
Rav81 sa for siden:
Dagens meny.
Frokost: 2 speilegg og 3 skiver bacon stekt i meierismør.
Lunsj:Salat med rødløk,agurk,kylling og fetaost + en halv avocado m/rekesalat.
Middag: 1 Kyllingfilet surret i bacon og en god sleiv brokkoli og blomkål-form med fløte og ost.
Usikker på om dette er bra, men prøver meg frem og prøver så godt jeg kan å telle litt.
Jannicke sa for siden:
Ja, så var det menyen ja....
Frokost: 2 speilegg + 4 skiver bacon
Lunch: Kyllingsalat med stekte kyllingfiletbiter, kinakål, raspet ost, 2 egg, paprika, og 14 gr partydressing.
Middag: Indrefilet i fløtesaus, med brokkoli og blomkål.
Kvelds: 40 gram bacongull:o
Innimellom: totalt 25 gr paranøtter.
Margrethe sa for siden:
Jeg startet i kveld. Fant ut at nå var det nok - så selv om jeg har spist mac'n cheese (elending matutvalg på skolekantinen) til lunch, så er det jo ikke vits å vente lengre enn nødvendig?
Nå har jeg ostepletter i ovnen, fårikål ala USA på komfyren og har spist rømmesurret bacon og sopp til middag/kvelds.
Morgendagens meny er tenkt som følger:
Frokost: Ostepletter med philadelphia
Lunch: Salat med blåmuggsost og avocado, kanskje også biffstrimler om jeg gidder steke kjøtt
Middag: Fårikål
Vekt har jeg ikke, men klær som er trange har jeg :)
Charlott sa for siden:
Hiver meg med her jeg også, er èn uke i dag siden jeg startet. Vekt har jeg ikke, men som Margrethe har jeg trange klær å bruke som mål ;)
Har mange kilo jeg kunne vært foruten, men får jeg på meg buksa jeg så vidt kunne bruke for 3 år siden vil det være et utmerket mål ;P
En sånn ca frokost her kan være skagensalat i en 1/4 paprika, noen skjeer fleskepølse med en agurkbit, omelett med egg, fløte, baconbiter, tomat, purre osv.
Lunch; egg&bacon, omelett, laks med rømme og dill, tunfisk med majones og noen sitrondråper, 1/2 avacado med reker osv. Har alltid en hel plommetomat ved siden av.
Middag, feks strimlet kylling, kinakål og paprika som surres i kokosmelk og karri.
Eller stekt kjøtt/kjøttdeig med brokkoli/blomkål spm gratineres med masse ost.
Synes det er helt utrolig hvor mye god mat man kan lage !
Sliter fortsatt med matlysten, er myye kvalm enda og har en diare som er helt utrolig.
Turene ut av huset må times og tilrettelegges.....
Gleder meg til å være ferdig med den delen ;)
Siden jeg har som mål å legge om kostholdet for bestandig har jeg ikke brydd meg noe om å kjøpe inn hverken vekt eller stix. Tror det bare lager unødvendig stress :)
Jeg brukte ikke 3 mnd på å legge på meg kiloene og skjønner at det kan tid å få de av seg. Hovedmålet er å få en bedre helse :)
Lillevoff sa for siden:
Veiing i dag:
Ned 1,3 siden forrige tirsdag.
Mannen har gått ned 4 kg!
Rav81 sa for siden:
I dag har jeg slitt mye med matlyst.
Til frokost spiste jeg 2 Oopsie-roll med Creme Cherie og meierismør + 1 avocado med ferdigkjøpt rekesalat
Lunsj var en håndfull isbergsalat,noen agurkbiter,litt rødløk,2 skeier Apetina fetaost og en halv avocado med rekesalat. Lunsjen dekket maks en halv middagstallerk (liten sådan).
Til middag spiste jeg en liten øse av hjemmelaget fiskegryte med sei,reker,fløte,paprika,sopp og purreløk.
Jeg tenker at jeg burde spist noe da jeg sikker ikke har fått i meg tilstrekkelig av hverken dett, protein eller karbo, men aner ikke hva. En del av meg er uggen og kvalm mens en annen del kunne tenkt seg å spist smeltet ost med masse fett :grøss:
Lillevoff sa for siden:
Frokost i dag var for meg en tomat. Forsov meg (første gang noen sinne, tror jeg). Tomat var det eneste jeg kunne nappe med meg i farta. Prioriterte å få på trynet fremfor å spise gitt... ;)
BitTorres sa for siden:
Jeg er en forholdsvis slank mann, 40 år, som startet helt i slutten av august, ikke på grunn av vekt, men på grunn av at jeg har lyst til å leve et friskt liv uten diabetes, kreft, allergier, hjerte og kar sykdom osv.
Bi effekter? Ja, alle som en. Jeg har vært svimmel, hatt hjertebank, svetter mye mer (er varmere), ekstremt vondt i musklene, spesielt i lårenes forside, og verk i leddene. Hodet fungerte også dårlig, det var som om jeg ikke klarte å tenke klart. Var også veldig sliten, og litt kvalm til tider. Nå skal det legges til at jeg er en ganske så strikt LCHF, og karboene her kan telles på 1 hånd. Nåvel, iblant 2. Min kost baserer seg på fett. Deretter hiver vi på litt protein, og kanskje en grønnsak, om jeg får lyst. Maten min består av mye fett, siden jeg løper halvmaraton, og trenger derfor mye energi. Ja, det går an å løpe på fett, men kroppen trenger tid til å trene opp fettforbrenningen, og det er IKKE så morsomt å gjøre det, men når det er gjort.....du kan løpe, og løpe, og løpe. Fett er garantert bedre en karbo når det gjelder uholdenhetsidretter. Jeg er forøvrig 182 høy, veide 85 kilo, og vekta sto bom stille, har gjort i et år nå, selv om jeg løper mange mil i uka. skifta over til Lavkarbo i August, og strikt LCHF rundt den 30.8.
Vekta raste fra 84.7 til drøye 80 kilo på denne uka. Og denne uka har jeg heller ikke løpt.
Frokost i dag var dårlig, 3 egg, en teskje med smør. Lunch var 400 gram kylling, stekt i 100 gram smør, plus en håndfull wok og krydder uten sukker. Mellomåltid var rundt en hekto med blåmuggost, 42 % fett, og kvelds var 400 gram kjøttdeig, stekt i 100 gram smør, 2 dl med cremefraiche og en dose med taco saus, uten sukker.
En ganske kjedelig matdag, med andre ord, mest på grunn av dårlig tid. Pleier å inneholde mye mer fisk, bacon, fløte og sopp nå på høsten, men brakkeliv denne uka får ta skylda for det :)
BitTorres sa for siden:
Hei Jannicke.
Min erfaring er å rett å slett "drite"i (ikke på) ketostixen. De gir utslag på hvor mye ketoner du har i URINEN. Du kan drikke lite og få skikkelig mørkt lilla utslag, eller drikke som en kamel, og da får du ikke utslag i det hele tatt.
Jeg vet ikke hva du spiser, hva slags filosofi du har, men jeg fikk en veldig aha opplevelse etter et LCHF seminar i Sverige, da jeg forstod at hvis vi ikke får energi fra karbo, hvordan skal vi da få energi? Fett, vi må spise fett så det monner. I bøtter og spann, for å si det sånn :) Jo mer fett jeg åt, jo mer rant den forbannede kulen på magen av.
Men, som sagt, det er min erfaring..
BitTorres sa for siden:
Det tror ikke jeg du skal. Svimmelheten er normal når kroppen din driver med sukkeravgiftning. Jeg hadde hele symptomregisteret ca en uke, med både hjertebank, svetting, svimmel, kvalme, smerter i muskler og ledd. Men det går over når "gifta" er ute. Husk at kroppen din trenger ikke karbo, de den trenger, lager den av fett og protein. Jeg synes din diett ser helt topp ut ;)
Jannicke sa for siden:
:p Er det ikke "litt" ergelig når gubben går ned mer??
Det synes jeg..... (på en sånn der godhjerta måte da altså....?
Jannicke sa for siden:
Dagens mat:
Frokost: 2 egg og 3 skiver bacon.
Lunch: eggeomelet, med fløte, paprika, bacon, salami, løk, ost, og peperonismøreost.
Middag: Himmelsk gryte (Greds oppskrift) og salat.
I kveld: 4 osteknekkiser, og 30 gr paranøtter.
En del glass pepsimax blir det her hos meg. Drikker greit med vann nå.
Fikk mensen i dag. Så der er forklaringen på det labre humøret i det siste....hehe.....
Ingertuppa sa for siden:
heisann:) jeg startet for 13 dager siden så jeg er jo nesten inne i september:) har veiedag på onsdag så er spent på om det har skjedd no mere eller om det er stillstand.. håper vi kan hjelpe hverandre og støtte hverandre når det er tunge tider:)
masse klemmer fra nystartet ketolysejente:)
Lillevoff sa for siden:
Hehe, Jeg er jo innstilt på det, så.. :rolleyes:
Jannicke sa for siden:
:D God kveld jenter
Ja hvordan har det gått med dere i dag?
Her har det gått relativt greit.
Men føler nok at det blir litt mye fløte her i gården.....
Og for lite trim....Ble ikke trim i dag, og dagens unnskyldning er; Mensen, med alt hva det medfører :høh:
Ja så var det dagens mat da. Tragisk lite inspirerende dette, men....
F= Omelett av 2 egg, fløte, og salami
L= Laks og eggerøre
M= Kyllingsnadder, med salat, og fløtegratinert brokkolo og blomkål.
Snaks: 30 gr paranøtter
Og totalt karbinntak er i skrivende stund 12.
vel, det var en liten stemningsrapport herrifra.
HVrdan er det med dere andre septemberjenter??
Lillevoff sa for siden:
Gårsdagens matinntak:
Frokost: En skive laks og en ostebit (jeg klarte nesten ikke å få ned det engang)
Lunsj: Salat med tunfisk, feta og olje over
Middag: Nada
Kvelds: Et par skive snadderbacon og litt kjøttdeig.
Snacks: Et par håndfuller baconcrisp
Jeg gikk ikke inn for å spise lite i går, men hadde rett og slett ikke lyst på mat. Dessuten måtte vi få grunna verandaen, og planen var egentlig å lage middag etterpå. Det ble såpass sent at det ble kvelds isteden, og da spiser jeg uansett ikke spesielt mye.
Men må si at det er deilig med denne dietten, at man ikke blir skrubbsulten. Det var ikke noe problem å male i flere timer uten mat. Veldig praktisk.
NinaOp sa for siden:
Hei hei!
Jeg er igang med min runde to med Ketolyse, gjorde ett halvhjertet forsøk på en runde to i sommer som tryna skikkelig..:o
Jeg startet opp igjen på mandag og holder nå på med sukkeravvenning..Jeg er en sjokoholiker av rang og når jeg gikk på ketolyse i vinter\vår, hadde jeg en skikkelig ubehagelig start. Svettet, svimmel, kraftløs uggen, you name it! Foreløplig ser det ut til å gå bra!
Det beste trikset mot kvalme (selv om det virker umulig) er å spise mer.. De gangene jeg har følt meg kvalm, har det hjulpet veldig å lage en grøt med fløte, Time smør og litt( en teskje) Johannesbrødkjernemel. Smaker akkurat som fløyelsgrøt og gir masse fett.
Ellers ser en vanlig dag omtrent slik ut:
F:1: Brie skjært i biter, mengde etter hvor sulten jeg er.
2: Evnt halv boks cottage cheese med seterrømme, litt kanel
L: 1:Halv Ruccola salat (pose fra butikken) litt rød paprika, en neve agurk,litt vårløk e.l. fetaost, halv pakke kjøttdeig stekt i tine smør godt krydret. Litt oljedressing.
2: tre egg stekt i tine smør, pakken med bacon
M: 1: kjøttdeigform med brokkoli, løk, minimais, sopp, fløte, ost. STeker kjøttdeigen, smelter inn fetaost i kjøttet, heller over fløte og krydrer etter smak. Grønnsakene legges i bunn i en form, kjøttet med sausen legges over, masse ost, gratineres i ovnen.:hungry:
2: Koteletter kokt brokolli, stekt sopp i smør med litt løk før det sures i fløte
K: Sjelden jeg spiser noe, kanskje noen osteskiver, litt ostechips e.l.
Jeg sliter litt med å få imeg nok vann, det gjorde jeg sist gang også. Men jeg har en flaske stående på pulten min, da går det lettere.
Lykke til videre alle sammen!:heia::_punk:
susip3ws sa for siden:
Hei jenter å gutter:D
E e ei jente på 20 som skal starte i september, skal bestille ikveld så får e håpe e får bynnt så fort som mulig:D Har 10-15 kg for mye på kroppen å gleda me til dei blir vekke:p Håpe e e velkommen her:D
Ingertuppa sa for siden:
hva er det du må vente på?? bare å starte:) gik i en uke jeg uten boka.. bare leste litt innimellom her på nett.. hadde tenkt å vente til jeg hadde fått tak i boka, men fant ut at det var min unnskyldning til å utsette.. så jeg hoppa i det.:)
masse lykke til:)
NinaOp sa for siden:
Velkommen hit!:heia:
Jeg begynte på kuren uten å ha boken, men mange vil gjerne lese seg litt opp på forhånd og det er lurt. Da vet man sikkert hva som er anbefalt og ikke, samt at man får litt mer forståelse for hva som skjer i kroppen.
Hvis du velger å starte opp før du får boken, vil jeg anbefale deg å titte pp oppskriftene her inne, da får du masse inspirasjon. Konsetrer deg om ren mat og gode råvarer.
Lykke til!
Bien sa for siden:
Heisann!
Jeg er helt ny her på forumet :) Jeg begynte på Atkins dietten på lørdag 5.september, og føler at jeg har kommet godt i gang. Første gangen jeg prøver lavkarbo, så jeg er spent på hvordan det går. Skal veie meg på lørdag, og da får vi se om det har hjulpet. Jeg har vel aldri vært på noen diett før, som gjør at jeg føler meg god og mett og tilfreds. Håper det fortsetter :jupp:
:klem:
Bien
Hvorfor bare "god kveld jenter" Jannicke? Er ikke vi gutter velkommen?
Rav81 sa for siden:
Ååååh....har så lyst på et glass hvitvin,men det er 36,40 g sukker per liter.
Er ikke det veldig mye??
Jannicke sa for siden:
:o
Jooooooooooooooooooooooooo
Sorry gutter, er så vant til at det bare er jenter på de foraene jeg bevandrer på nett..... :o
Tiligi meg?? Plis......:blomster:
Så klart dere gutta er like velkomne som noen av oss jenter....
Tar dennne til etterretning og sier
GOD KVELD MINE DAMER OG HERRER
Hehe, det ble litt bedre nå, det er heilt sant!! Takk for påminnelsen RuneKomune!! :D
Vel, her i gården har jeg i dag kommet opp på 11,8 karber.
F= 2 egg og 2 baconskiver
L= 1/2 grillet kylling og 100 gr kinakål, med 15 gr partydressing.
M= 2 hjemmelagde løvbiffer, 100 gr kinakål, og fløtegratinert brokkolig og blomkålgrateng.
Innimellom: totalt 40 gr paranøtter.
Spent på stix`n i kveld siden jeg spiste en svele i går og gikk på trynet ut av ketose :(
sgt.Pepper sa for siden:
HEi alle, kjekt å se at det er stort engasjement her :)
Jeg startet på Ketolyse torsdag 3.september.
Er vant med å spise mye og gdet gjorde meg litt skeptisk i starten. Men jeg lot det stå til, og ganske uplanlagt må jeg si. Har hatt en del venner som har gått/går på ketolyse så jeg har snappet med meg en del. Er offshore nå, og på nattskift, så det er vel egentlig alle forutsetninger for å mislykkes...:rolleyes:
Jeg har spist til frokost (det blir altså middagsmat siden det er kl 18:00):
1/2 tallerken salat med rømmedressing eller olje/feta + rent kjøtt eller fisk og som oftest et kokt egg + 1-2 glass vann.
mellommat kl 21:
4 skiver ost + majones:eek: ,jaja sykt...
Lunch kl 00:00
1/2 tallerken salat med olje el. dressing+ kjøtt eller fisk eller ost+pålegg av kjøtt eller fisk.+ vann eller et LITE glass PepsiMax.
Mellommat 03:00
som klokken 21
Kvelds/Middag kl 07:00:blinke:
Egg eller speilegg+omelett+ 3-5 skiver bacon+ av og til en karbonade eller pølse. + en del agurk og tomat
Ellers drikker jeg både vann og kaffe og te innimellom.
Det hadde vært supert om noen med peiling kunne sagt litt om dette, gikk faktisk ned fra 115,1 til 112,5 kilo første uka (7 dager), men nå etter 9 dager stod jeg på 112,7 uten at jeg har endret noe. Vet at det høres hysterisk ut, og jeg skal egentlig ikke veie meg før torsdag igjen. Men jeg lurer på om jeg kanskje får i meg lite fett (hvor snålt høres ikke det ut)?
OG så lurer jeg på om spørsmålstegnet skal stå før eller etter den forrrige parantesen?:veitikke:
Har troen på dette, trener også jevnlig, men ikke så mye som de første dagene, fytti H... da ble jeg dårlig..
Takknemlig for råd ang "menyen min"
Lykke til alle Septemberstartere!!
Selvfølgelig er du tilgitt Jannicke ;)
sandza sa for siden:
hei alle sammen:)
jeg begynte på kk 1 september og har gått fra fra 109,5 til 105,1 på to uker.. kjempefornøyd:D håper det forsetter sånn..
jeg har gått på kk 1 gang før for ett år siden men sluttet etter 3 måneder hadde da bare tatt av 6 kilo,men 14 cm rundt magen så burde vel egentlig være fornøyd:kadetgaar
denne gangen ser det ut til å gå mye bedre og jeg er fast bestemt på å klare det..
lykke til... sammen er vi sterke:)
Jannicke sa for siden:
:klem:
Dagens mat:
F= Omelett av 2 egg, 50 gr fløte, 11 gr løk, 11 gr paprika, 2 salami.
L= 1/2 grillet kyling, 100 gr kinakål, 30 gr partydressing
M= 1/4 ostelasagne, 100 gr kinakål.
LØRDAGSKOS: 2,5 posjoner sjokolademosse.
Over 2 liter vann, 5 glass pepsi max,
Tja..........totalen ble 16,8 karber sånn ca.....
susip3ws sa for siden:
No har jeg fått boka å lest endel sia jeg fikk den idag tidlig: ) jer er ganske motivert egentli, men når jeg tenker på middagene så blir jeg veldi umotivert får jeg sjønner ikkje en dritt av det:confused: Jeg er så redd får å spise får masse karbohydrata uten å vite det. Jeg tror at e gjør de større en det egentli er:s Hadde SÅÅ lyst å lage lasagnen men så vet ikkje jeg kor masse av formen jeg kan spise så de blir riktig me karbs:/
Nokken som kan hjelpe meg?:o
Det er ikke vanskelig det er bare uvant a skulle regne kh. Du må alltid husk å lese varedeklarasjonen på matvarer du har tenkt å kjøpe, du finner kjapt ut hva du ikke kan bruke. Du kan også sjekke næringsinnholdet i varer på [url="http://www.matvareguiden.no."]www.matvareguiden.no.[/URL] Hold deg langt unna mel, sukker, poteter, ris og pasta. Bruk grønnsaker som vokser over jorda samt løk. En annen tommelfingerregel er å ikke bruke ingredienser som har et kh innhold over 5 g.
Til å begynne med er det lurt å veie alle ingredienser som inneholder kh som du skal ha i retten. Dette kan virke litt uvant i begynnelsen dette kommer du fort inne i, mange noterer ned det de bruker mest og henger en oversikt på kjøleskapet.
Mener å huske at total kh verdien er regnet ut på de rettene som står i bok.
jhelenh sa for siden:
etter 2,5 månedspause, hiver jeg meg på ketosedietten igjen:) gikk ned 15 kilo fra februar til juni og er klar for 10 kilo til før jul:)
Jannicke sa for siden:
[CENTER]Hiv og hoy gutter og jenter !!
Ja hvordan går det med dere?
Her går det sånn opp og ned.
Fått i meg 14,8 karbohydrater i dag.
Og det er vel ok.
I morra er det 2 uker siden jeg begynte. Og jeg har gått ned omlag 3,5 kilo.
Jeg har jo gått ned før også, men aldrig 3,5 på to uker.
Så dette er jo bra.
Men jeg sliter med trening jeg da.
Er ikke flink i det hele tatt.
Satt på ergometer sykkelen i dag, 15 minutt. Da er jeg så gele i beina at herlighet.
Vel, jeg må begynne ett sted, og trene meg opp.
Trener dere mye?
Hvor mange karber ligger dere på for dag?
Jeg har ligget slik de siste 2 ukene:
Antall karber pr dag:
[LEFT]17,5
15,7
12,6
10,0
7,8
15,6
13,5
11,9
12,1
50-60
11,8
16,8
14,8
Hmmm, ligger gjevnt under 15. Håper det ikke er noe veldig negativt.
[/LEFT]
[/CENTER]
MarieSt sa for siden:
Hei.
Ønsker å poste en Finn.no-kode hvis noen er interessert i å kjøpe startpakken til ketolyse. Saken er den at jeg ikke kan starte på dietten som planlagt og vil heller at noen andre skal få nytte av kuren, istedet for at alt bare blir kastet:(
Finn-kode:18994229
Rav81 sa for siden:
Er litt forvirret;
Jeg trodde at det var bare sammensetningen av mat som gjaldt + det å holde seg under 15 karber, men nå hører jeg at du skal ha så og så mye protein per dag.
Hvor mye protein og fett skal en ha per dag??
@ Jannicke: Ja jeg trener en hel del i alle fall. Triller tur med barneogn 1-3 timer pr dag og trener løping eller sykling 1-2t 4-5 ganger pr uke. Hvis du synes det er fælt å sitte å trå kan du heller ta med deg mp3 spilleren og gå i 45min? Jeg synes det å gå seg en tur en fin terapi også.
2 uker på kuren og var spent på vekta.
79,5kg startvekt
76,9kg 1uke
75,2kg 2uke
1,7kg minus denne uken! Jippi.
Jannicke sa for siden:
Jo, er så enig, fin terapi også, men jeg sliter med smerter i beina, og har vansker for å gå særlig langt og fort. Jg kan spasere, men da blir det ikke mye trim....
-Derfor ergometersykkel....
Men når beina mine blir bedre, da skal jeg gå mer. Gikk mye før.
Venter på å komme inn til ortoped for å se på beina mine, selv tror jeg det bare er belastningen av den enorme kroppen min......nermere ethundrede og tyve kilo tung kropp MÅÅÅÅ jo ødelegge de stakkars små beina......
Huff.
Vel i dag har vi vert 2 uker på ketolyse, og resultat så langt:
Jeg: Startvekt 117,6, og nå etter 2 uker: 114,0 = minus 3,6 kg
Mannen: Startvekt: 91, og nå etter 2 uker: 86,5 = minus 4,5 kg
Slank2B sa for siden:
Heisann folkens
prøvde ketolysekuren første gang i 2007 og gikk ned 16 kg. gikk deretter over på grete roede kosthold og kom meg ned i 25 kg minus. så har det gått trått, men har holdt vekten på ca 20 kg minus. nå er jeg klar for å kvitte meg med enda flere kilo og satser i første omgang på 3 mnd ketolyse frem mot jul, så får jeg vurdere da om jeg fortsetter litt til.
ser det er mange her som får fine resultater og det er skikkelig motiverende! synes også det er flott at folk skriver litt om hva de spiser slik at man kan snappe opp tips. i forrige ketose-runde kjørte jeg meg litt fast, denne gangen må jeg være mye flinkere å variere og improvisere.
noen spm: er det sånn at man trekker kostfiber fra karbohydratmengden på næringsinnholdslista? hvordan lager dere sånn nederst på innleggene deres (eks sitat, mål, nedgang osv)?
Lillevoff sa for siden:
I går var vi på harrytur og kjøpte masse, masse mørbrad og bankekjøtt. NAM!
Kjørte på med biff og fløtestuede kantareller i dag. Det var ganske så lekker middag, gitt.
Sliter egentlig litt med maten om dagen fordi både jeg og mannen har fått tak i noen dumme basiller. Vanskelig å få noe ned i det hele tatt når magen egentlig ikke vil ha. Men hjelper med biff da :P
Slank2B sa for siden:
Da har jeg bestemt meg for start på lørdag. skal på 3 dagers friluftstur med klassen onsdag til fredag så derfor har jeg utsatt litt. men merker jeg er veldig gira nå og utålmodig etter å komme i gang.
Vannmann sa for siden:
Da er det gått to uker siden start og vekta har gått ned den, faktisk mer i uke to enn i uke en, i motstening til det de fleste advarer mot.... Har gått ned 3,4 kg og det er jeg fornøyd med, ettersom jeg har hatt et skadet bein og ikke har kunnet gått de anbefalte turene, kom meg ikke ut på ordentlig tur før på søndag. Så nå er jeg klar for å fortsette og få gått turer også.
Slank2B sa for siden:
3,4 kg er jo kjempebra vannmann! tenker det var deilig å se den nedgangen!! ;)
Vannmann sa for siden:
Jepp, det var kjempedeilig, var bare litt trøtt når jeg veide meg til morgenen i dag, så det tok litt tid å forstå hvor mye det egentlig var. Så er det litt kjipt også, siden mannen min har gått ned 5,2 kg på samme tiden...
Jannicke sa for siden:
Slik her i huset også.
Jeg ned 3,6, mannen ned 4,5...........BITTELITT :rolleyes: uretferdig.
Ingertuppa sa for siden:
huff jeg tror min kur har stoppet helt opp.. er spent på veiedagen imorra om det har skjedd noe.l havna på kjøret(les:personalfest) pålørdag.. og ramla ut av ketose.. kom inn igjen på mandag.. så da får vi se om jeg har lagt på meg etter helgas utskeielser...
Lillevoff sa for siden:
Som tickeren min nå viser, har jeg gått ned fire kilo nå! o_O
Det virker som om kroppen min trengte en uke på å innstille seg på det nye kostholdet, men nå ser det ut til at det går rette veien.
Mannen er ned 6 kg nå. Ganske så imponerende, syns nå jeg. Man ser det veldig godt på han også, det forsvinner på magen.
NinaOp sa for siden:
Første gangen min på Ketolyse, raste jeg ned i vekt fra første uke, og merker nå at det går litt tregere. Jeg har heller ikke så mye som skal bort nå, så de kg sitter nok godt tenker jeg. Jeg har uansett ikke travelt, så det får gå i det tempoet det vil:)
Forøvrig må jeg kjøpe meg en ny vekt, den billige skitet jeg kjøpte på Claes Ohlson viser jo forskjellig vekt avhengig av hvordan jeg står på vekten:eek: Trodde jeg hadde gått ned 5 kg på en uke jeg og tenkte at dette kunne da hverken være sunt eller riktig. Så flytta jeg litt på en fot og vips så hadde jeg ikke gått ned så mye nei..
Det ble litt problemer med å starte sist uke, så jeg drøyet det til denne mandagen i stedet. Sjekket vekta i sted og jeg er allerede på minus en kilo, så det går den rette veien. Meget fornøyd. Har også fått vite at mamma og pappa tilfeldigvis startet samtidig som meg (og mamma lusker rundt her inne en plass), så det er jo motiverende og spennende.
snartsnelle sa for siden:
Hei hei!
Ja, da var jeg i gang:D
Har begynnt på det før men ikke lenge nok til å gått ned så mye.
Gikk tre uker her før sommeren, både jeg og mannen. Jeg gikk med 3 kg og mannen 8 kg. Og han er ikke en gange overvektig:mad: (Han skeia ut med pizza 3 ganger og ikke jeg, mistet litt motet da)Men denne gangen går det:DJepp
Startdag: 17 sep
Annema01 sa for siden:
heia! jeg startet for 2 uker sia og har vært i ketose (ca 50) . jeg følger ikke menyen i boka slavisk,men holder meg under 15 kh pr dag. jeg går ikke ned i vekt ,kan det være at man ikke følger menyen slavis i boka?? Noen som har erfaring el følger dere menyen ? klem
[color=#000000][/color]
[color=#000000][/color]
Ikke sikker på hva du mener med (ca 50), dersom det er resultatet på stiksen så har det ingen betydning. Får du utslag så er du i ketose, enten så er man i ketose ellers så er man ikke. Stort utsag (mørk farge) kan bare være en indikasjon på at man drikker for lite vann.
Jeg har aldri fulgt menyen i boka, bare modifisert det jeg spiste tidligere samt funnet inspirasjon her inne på forumet. Gikk ned ca 10 kg på 4 måneder og har nå stått stille i 1 år og har minst like mye som må av, så ketose er ikke ensbetydende med vektnedgang.
Hvor mye og hvor fort kiloene går av avhenger av mange faktorer som hvor mye man skal ned.
En av de vanligste nybegynnerfeilene er for lite vann og for lite fett. Dersom du lurer på om det du spiser er ok eller ikke så må du legge ut hva du spiser og hvor mye du spiser i løpet av en normal dag.
Vannmann sa for siden:
Hei. Jeg følger ikke oppskriftene i boka, har en del kryssallergier som jeg må ta hensyn til, likevel går både mannen min og jeg ned.
Sisyphus sa for siden:
Startet ca. 1 september og har gått ned 10 kg :eek: Har et godt stykke igjen, dog.
Jannicke sa for siden:
Heisann folkens..............
Hvordan er det med fysisk akrivitet, trimmer dere?
Hos meg blir det lite trim..........kanskje jeg hadde gått nned mer og eller fortere da?
Hmmm
NinaOp sa for siden:
Jeg trener litt. Litt på senter pluss at jeg har en stor hund som jeg går mye tur med. Ca en times gange hver ettermiddag, pluss 30 min på kvelden. I helgene mer. Det hjelper mest sannsynlig på vektnedgangen, jeg har uansett følt meg mye bedre denne gangen på ketolyse når jeg har økt trim-mengden. Har ikke blitt kvalm og sliten slik jeg gjorde i vår.Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.