Carisma sa for siden:
Jeg trente styrke på tirsdag... og vekta gikk opp 700g :rolleyes::p
Men seriøst, trening hjelper meg til å holde fokus, og få overskudd. Mest det, men det er jo det viktigste syns jeg
Carisma sa for siden:
Jeg trente styrke på tirsdag... og vekta gikk opp 700g :rolleyes::p
Men seriøst, trening hjelper meg til å holde fokus, og få overskudd. Mest det, men det er jo det viktigste syns jeg
Jannicke sa for siden:
Carisma og NinaOp, så flinke dere er da.....
Jeg må ta meg sammen.............
Annema01 sa for siden:
Heia ! Takk for svaret! ja det fargekoden på stiken jeg mente. Jeg syns selv jeg spisebra med Jeg spiser (hvis jeg spiser frokost) 1-2 kjempetynne ketolysebrød skiver med smør og ost. lunsj en ca 20-30 stk mandler, middag fisk (helst laks 2 små filer) masse brokkoli og blomkål og rømme. el rent kjøtt m evnt.samme tilbehør. Dette er det jeg spiser nå , men ser jo at det e mange variasjonsmuligheter her . Til kvelds ;hvis jeg er sulten spiser jeg litt ost el kokt egg (ca 2 stk). Har fremdeles litt søthunger,men prøver å holde meg borte fra søtningstoffer. med hilsen en liten (stor) forvirra håperpååblislankdame:))))
RuneKommune sa for siden:
Kanskje du kunne forsøkt å få i deg litt meg grønnsaker utover brokkoli og blomkål til middag annema? Salat til lunsj? Litt stekte grønnsaker til kjøttet ved middag? Grønnsaksuppe? Mousakka?
malinsol sa for siden:
jeg tenkte også at jeg skulle starte nå i september, men har ikke fått satt meg inn i dette, og skjønner det heller ikke ! ;) hehe .. :(
Jannicke sa for siden:
"Ofesiell" veiedag på meg i dag, 113,8. dvs nd 200 gr siden forige mandag.....
Meeeeeen, onsdag i forige uke var jeg 113,6..... :(
Så da er det jo litt opp da..... sukk......
Jeg sliter litt, men prøver henge med som best jeg kan.
Skal ned å sykle på ergometersykkelen min nå!!!:D
Ha en strålende dag videre boys and girls!!
mona42 sa for siden:
Hei:)
Jeg starter i disse dager.Holder på å sette meg inn i det..
Lykke til:)
~Rosa Skydått~ sa for siden:
2 kilo ned siden sist mandag! meg er meget glad
Lillebille sa for siden:
Mannen min og jeg startet 10. sept. Han er den av oss som trenger å gå ned mest, og han er kjempemotivert. Han har så langt gått ned nesten tre kilo, fra 117,7 til 115. Jeg har gått ned fra rundt 73 til 71,2 kg på disse 12 dagene.
Lillebille sa for siden:
Sliter litt med motivasjonen, har fått avsky for brokkoli.....:p
Han jeg bor sammen med har gått ned til 114,2, og bra er det...:)
Imali sa for siden:
Sniker meg inn her, jeg også. Etter litt virring frem og tilbake fordi jeg ikke har vært sikker på hvilken diett jeg vil legge meg til, så har jeg endelig bestemt meg for ketolyse :) Har bestilt boken og sånn, så da venter jeg spent på at den kommer i posten, og i mellomtiden fortsetter jeg med lavkarbo opplegget mitt. Blir spennendes å lese boken tenker jeg :D
Kin sa for siden:
Jeg startet for en uke og en dag siden. Har det kjempeflott nå, men det er litt slitsomt i starten syns jeg - kjenner på melkesyre i beina og sover middag etter jobb :)
Jeg veier meg ikke. Men - den buksa jeg har på meg i dag var.. ikke trang, men satt inntil forrige helg. I dag henger den på lårene og begynner å falle ned på hoftene - sånn at jeg føler den er slapp og at jeg ikke føler meg helt vel i den. Utover det kan jeg ikke si hvor mye jeg har tatt av - men litt er det da.
Jeg har spist følgende.
Frokost hopper jeg ofte over, eller jeg tillater meg (noe svært ulovlig) en 0.0 yoghurt. Jeg har gjort det på ketose tidligere også, og hvis jeg holder meg til den så går det veldig greit. Videre spiser jeg salat til lunch nesten hver dag, eller jeg har med meg halv omelett eller noe slik. Til middag har jeg spist litt forskjellig. Jeg har hatt pannekaker (2 egg og en halv dl fløte til to kaker) med rømme på - jeg har spist ostekake med bunn av paranøtter. Jeg har laget kjøttdeig hvor jeg steiker den, blander i litt pulver til viltsaus (strør over for å få smak) og fyller på med fløte og rømme, brokkoli, blomkål, rødløk, vårløk og ørlite amerikansk blanding (forsiktig med den gr erter, mais og gulrøtter) - tar det i en ildfastform etter steking og setter i ovnen med ost over. Veldig godt :)
Ellers har jeg spist hamburgere (de man kjøper frosset i frysedisken, rå) Kappet dem opp i biter, tilsatt en stor spiseskje med Tikka Masala (glass) og igjen fyllt på med rømme og fløte for å få saus, det blir nok smak. Tilsatt diverse grønnsaker - hatt det to dager. Så har jeg hatt kyllingbryst som jeg har delt i biter, stekt og laget fløtesaus med sopp. Jeg bruker også en del fisk (mest laks) som jeg steker og spiser sammen med masse helrømme som jeg blander meg agurk og tomat. Er jeg ekstra sulten tar jeg to kyllingbryst eller biter med fisk etc.
Men yoghurten kan egentlig ikke anbefales da den inneholder litt karbohydrater, tror det er 6 eller 9. Jeg har likevel gjort det både nå og tidligere når jeg har gått på ketose. Er ekstra forsiktig de første dagene så prøver jeg. Og til nå har det alltid gått bra.
Så - ja, det er hva jeg har spist. Og det funker. Jeg har også juksa litt når jeg har fått dumme kick - da kjøpte jeg freia sin 70% sjokolade og spiste en rute sammen med kaffe - deilig. (har gjort det kun to ganger) Når jeg skal kose meg ellers har jeg ofte expressokaffe med fløtevisp oppå - jeg har litt natrena i den for å gjøre den søt. Og jeg spiser en del paranøtter - sa jeg det?
Når du er i ketose er fett ganske viktig - du kan få mindre vektnedgang om du ikke spiser nok fett.
Kin sa for siden:
Jeg leste litt lenger nede at du spiser ketosebrød. Jeg vet ikke om det har noe å si for deg. Men selv har jeg opplevd at når jeg spiser det så tar jeg av mindre. Så jeg holder meg borte fra "kornvarer" - noen ganger må jeg bare ha noe brødlignende og lager vafler eller noe, som jo ikke smaker særlig (ikke de det er oppskrift til på boksen i hvert fall) men det tilfredsstiller liksom behovet på en måte. Så er jeg over det. :) Spiser du nok fett? Hvis du skal spare på noe så er det IKKE på fettet, for å si det sånn :)
Lillevoff sa for siden:
Hmprf. Bare 200 gram ned på meg.
Mistenker at jeg ikke har drukket nok eller fått i meg nok fett denne uka. Vi prøver igjen...
Ingertuppa sa for siden:
jeg sliter skikkelig om dagen.. har ikke hat nedgang på 2 uker.. heller litt opp.. å jeg tror det er for at jeg spiser for lite fett..
men hva spser dere som er fett??
trenger konkrete svar, hva er fett liksom?? tror ikke jeg har forstått dette..
kan jo ikke bare spise bacon heller....
arrrg.. holdt på i 4 uker idag... :mad::confused::confused::confused::(
Charlott sa for siden:
For å være sikker på at jeg får i meg nok fett har jeg kjøpt cocosa på helsekosten. Tar feks en skje med det i kaffe/te eller bare spiser det rett fra skjea. Eller jeg steker sopp med masse meierismør, kjøttdeig med ekstra smør osv. En god olje over salaten er også en god og grei løsning :) Masse ost i omeletten eller som gratinering til både kjøtt og grønnsaker.
Litt kremfløte eller seterrømme trekker også opp fettprosenten.
Ikke bare bare å skulle vri om på gamle fordommer som sier at fett er fy-fy :p
snartsnelle sa for siden:
Ja, da har jeg gått på ketolyse i en uke, og som dere ser på signaturen: Ned 2,8 kg første uka:D Det gir motivasjon!!
Synes det går veldig greit, jeg veier ikke maten. Spiser det som passer, men spiser veldig lite karb. Heller noen dager over til skallemanndietten.
Jeg lagde DEEEEEILIG konfekt til hegen:
-150 gr Cocosa (med kokkosmaken)
-150 gr mørk sjokolade fra sukkerfritt (2 g karb pr 100 g)
-50 gram pekanøtter (6 g karb pr 100 g) (kan sløyfes)
Denne konfekten er skikkelig drøy, og holder til hele uka tror jeg:p
Jeg spiser ikke snadder i uka, prøver å holde det til helgekos selv om man har "lov" hele uka.
Jannicke sa for siden:
Jaja, da er det mandag og "offesiell" veiedag her i huset.
Resultatet er som følger.
Etter 4 uker på ketolyse:
Han: Minus 5,8 kg
Meg: Minus 5,0 kg.
Og selv med vektøking her for litt siden så er jeg relativt fornøyd.
Nei egentlgi er jeg kjempefornøyd da.....:)
Lillebille sa for siden:
Synes det er veldig bra!! :)
For en del år tilbake gikk jeg ned 24 kg, men brukte 2 år på det. Det er én kilo i måneden det...;) Det er viktig å ikke gå ned for fort og ikke miste motet om det går litt opp og litt ned underveis. Husk at de overflødige kiloene kom på over lang tid.
Vannmann sa for siden:
Denne uka har vekta ligge "stand by", men det bryr meg ikke. Har trent mye muskler og har gått med i cm i stedet. Har gått ned 4,8 kg på 4 uker, så jeg er fornøyd!
Babyblue sa for siden:
Hei, alle sammen!
Jeg starta 1.september med å bestille mat fra spisdegslank.no. Etter 4 uker begynte jeg å bli litt matlei og trengte litt variasjon og plutselig fant jeg dere! Så moro! Regelen på spisdegslank er at man skal spise maks 25 gram karbo, og kun 1 glass vin per dag. Bestiller fortsatt brød, atkinssjokolade og noen ferdiretter, men lager mer og mer selv.
Frokost: brødskive med en halv kalkunpølse og ost.
Lunsj: protein-shake
Middag: entrecot med babymais, asparges, champignon og bernaise. 0,2 liter lavkarbo-øl til maten. (glemte brokkolien)
Sliter litt med å få i meg 4 måltider om dagen, men men.
Jannicke sa for siden:
Hei og hå septembervenner.
Hvordan går det med dere?
Jeg har veiedag i morra, og tror ikke jeg har gått ned noe særlig denne uka. Desverre.
Jeg har jo som mål å veie 100 ca 1 januar. Meeeen, jeg føler at en snøball har større sjangs i helvete enn hva jeg har til å greie det.....
Men, jeg prøver, gruer meg til veiinga i morra da. Det må jeg ærlig innrømme!!
Hvordan er vektnedgangen deres???
Hva spiser dere?
Her er det egentlig liten variasjon, vi har en 8-10 ting som går på runde lissom.........ALT FOR LITE FLINK til å variere.....
Carisma sa for siden:
Bruk oppskriftsformuet aktivt :ja: Jeg har aldri spist så variert som etter jeg begynte med lavkarbo :D
Lillebille sa for siden:
Hei til deg også!
Vær ved godt mot, selv om det i perioder ikke går så så fort som du måtte ønske! ;)
Mannen min skal ned fra 117,7 kg og sliter med motivasjonen. Men vi står på!
For å ta mannen min først:
Han har gått litt ned, så opp, og så litt ned igjen siden vi startet for litt over tre uker siden. Han sliter med en dårlig hofte som nok må skiftes ut snart, og det er jo ikke akkurat så motiverende med tanke på trening og store smerter. Men han har tross alt gått ned litt over tre kilo på disse ukene, og jeg synes det er veldig bra. Han elsker fett, og alt synlig fett på kjøtt går ned på høykant, han tar det jeg ikke klarer også. Men han er veldig glad i brokkoli og alt av grønnsaker, så jeg tror vi har et ganske balansert kosthold på den måten.
Så status for ham er – 3,1 kilo.
Jeg skal bare ned noen få kilo, fra rundt 73 til 65-66. Min vekt har har gått ned med omtrent det samme som hans, litt over 3 kilo. Veide 70,3 imorges. Litt ”urettferdig” siden han har så mye mer og ta av….så jeg hadde virkelig ønsket at han hadde tatt av det dobbelte av meg, minst!!!
Vi har spist:
Middag, noen eksempler:
Reker, ferske (eller frosne, på Kiwi koster de rundt kr. 20,- pr kilo) med masse urter (dill, løpstikke etc), agurk, majones, lavkarbobrød med meierismør. En liten dæsj sitron. Åhh, så godt!!!
Makrell rullet i pisket egg, stekt i meierismør, salt og pepper, tilsatt litt rømme rett før servering. Agurksalat med eddik og olje (og litt salt og sukrin). Bare må ha majones på toppen av denne mens jeg spiser. Blomkål, brokkoli etc som tilbehør.
Ovnsbakt laks med meierismør og urter, salt og pepper. Agurksalat (med majones) og grønnsaker (blomkål og brokkoli).
Kjøttdeig i alle fasonger:
Kjøttkaker med løk og grønnsakstilbehør.
Taco (av kjøttdeig) med egenkomponert tacokrydder, rømme og tacosaus, tomater, agurk, salat, paprika, løk, reven ost etc.
Kjøttgryte med løk, hvitløk, purre, løpstikke, oregano, basilikum, paprika, chilli, litt tomatpure og fløte. Tilbehør: blomkål og brokkoli.
Frokost har stort sett bestått av egg og bacon i mange fasonger, bløtkokt egg, hardkokt egg, eggerøre med fløte og masse gressløk eller hvitløksgress, eller omelett med skinke eller bacon, purre, ost på toppen. Løpstikke hører med uansett!
Makrell i tomat med majones.
Bare noen få eksempler…;)
Jeg tviholder på én skive hjemmebakt brød med meierismør hver morgen, mens mannen min tar en eller to lavkarboskiver (med meierismør).
Jannicke sa for siden:
Hei jenter og gutter,
ikke mye aktivitet hr inne om dagen. Men det betyr vel bare at vi har andre og kanskje mer fornuftige ting å ta oss til....hehehe....
Vel, her er det veiedag i morra, og etter en omelett til frokost, rester av gårsdagens ostelasange til lunch/middag, og så vafler til kaffen i barnetv tida ( Dog vafler jeg fant oppskrift på her inne, og såm var nydelige, og ca 1 karb pr plate.), så sitter jeg her og trøkker inn en skål med bacongull...........:(:o:mad:
Såååå, veiedagen i morra blir nok bare nedtur.....huff.....
Burde nok hift ut vafler og bacongull, og kommet meg på ergometersykkelen i steden ja....
Veide meg i dag, og var da 111,2, det betyr jo at målet om 1 kg i uka ikke er nådd...... Men jeg har jo veiedag i MORRA, så dagens tall "teller" ikke....
Noen dager blir det bare tull med kosten her i huset. Som i går.
En omelett til frokost. Den vanlige, 2 egg, 1 desj fløte, litt paprika, og krydder og ost.
Derretter var vi i byen og handlet og mye frem og tilbake, og så direkte til svigermor i bursdag. Der ble vi møtt av lunch. De hadde dekket på med "vanlig" brød og pålegg, men også salat, og en laks. Så vi fikk da i oss litt laks, og salat. Men det ble ikke spesielt mye, det var en liten laks, og mange til bors..... Så var det jo kaker og is, men vi drakk bare kaffe.... (sukk, hadde sååå lyst på is).
Kom hjem og laget ostelasagne, og det var dagens mat....
Og lissom bare tull i dag også.
Omelett til frokost kl 09, så ikke noe før 14:30,(forde vi var ute da varmet vi opp restene etter ostelasagnen i går, og siden har vi ikke spist egentlig, jo de få vaffel-platene ved barnetv da, og så har jeg spist sikkert 70 gr bacongull nå....
Føler meg IKKE NOE FLINK, snarere tvert imot, føler meg særdeles lite flink!!!!!
Jeg målte ikke ca akkurat når jeg begynte på kuren, desverre, men jeg har i uuuuuukesvis ligget på 122 cm runt midjen. Går hvist ikke inn heller....:(
Nåvel, i morgen er en ny dag. Prøve å spise bedre i morra.
Ha en fin uke alle septembervenner.....
Lillebille sa for siden:
Med meg er det sånn at buksene henger og slenger litt mer enn før, så jeg går ned i legger og lår. Merker også at armene har fått bedre plass inne i klærne. Rundt midjen og i ansiktet er det stillstand, og det er jo akkurat de stedene jeg har lyst til å gå ned da!
Det begynner nesten å se litt pussig ut, tynne armer og ben med stor mage og et rundt ansikt…:p
[color=#000000][/color]
Håper det går seg til etterhvert..:)
[color=#000000][/color]
[color=#000000][/color]
Jannicke sa for siden:
Åh, skulle ønske det kunne vises på meg også. Men nei, ikke noe vises her.
Men det er vel ikke annet å vente, så enormt svær jeg er, så må det nok mer enn 6 kg til før det vises.
Men, jeg er no iallefall i gang da.
Kjip tur på vekta i dag......bare ned noen få hundre gram denne uka, men venter mens en av dagene, og liker å skylde på det....:o
Ned fra 111,8 til 111,4 på en uke.... Vel, det er NED vaffal.
Hvordan er resultatene hos dere andre?
stinemarie sa for siden:
Hei :)
Kan jeg også være med her?
Jeg begynte den 14. september og har til nå gått ned 5,5 kg :)
Babyblue sa for siden:
Her er det helt motsatt. Blitt smalere i ansikt, midje og bryst, men er breiest rundt armer, rumpe og lår, og der er det ingen endring.
Ellers bestod dagens innkjøp av kjøttdeig, buffalo wings, spanske kjøttboller, aioli, iste og spekeskinke.
Har et spørsmål angående sjokolademelk. Hvis jeg kombinerer soyamelk (muligens med en dasj fløte) og nesquick sjokoladepulver (78,8 karbohydrater hvorav 40,2 er sukkerarter) blir karboinnholdet per glass ca 4-5 karbo eller ca 8-9?
Carisma sa for siden:
Det kommer an på hvor mye nesquick du har oppi og hva den veier. Hvis 2 spiseskjeer veier ca 20g blir det 15g karbohydrater bare av nesquik! Jeg ville brukt bakekakao i stedet, evt med søtning i tillegg.
Vannmann sa for siden:
Da har det gått 6 uker og vekta har gått ned 7,3 kg. Mer enn 1 kg i uka er jeg veldig fornøyd med, selv om jeg kunne nok gjort en litt bedre innsats med trening innimellom. Problemet nå er at det begynner å bli lite klær i klesskapet som passer....
Lillevoff sa for siden:
Vekta mi har variert 1 kg frem og tilbake de siste tre ukene, så jeg stoler ikke helt på hva som er reelt akkurat nå. Begynner så smått å bli frustrert. Er det for lite fett? (vi spiser mindre fett nå enn til å begynne med) Er det for mye meieriprodukter? (Men spiser mindre fløte/rømme/ost nå enn de første fire ukene) Er det kroppen som henter seg inn?
Er på -6 kg siden start nå hvis jeg teller den laveste vekten jeg måler i løpet av uka. Mannen er faktisk ned 10,3kg og er selvsagt veldig fornøyd med det.
Opplever det dog ikke som demotiverende, da vi trives så godt med maten og effektene nå.
Babyblue sa for siden:
Beregna mengde til et glass er 11 gram. Men lurer fælt på dette med "hvorav sukkerarter". Virker som om noen kun bruker denne for å måle karbo. Vet det er visse typer karbo som ikke påvirker blodsukkeret og disse kan man trekke fra.
Carisma sa for siden:
Det er sukkeralkoholer. Karbohydratene i nesquick er nok av slaget som påvirker blodsukkeret.
Babyblue sa for siden:
Får nok gå for Da vinci sukkerfri sjokoladesirup da kanskje (0 karbo)
Jannicke sa for siden:
:( Bare minus 400 gr siste uke.
Kjenner skuffelsen svir.......
Har ikke tid til dette tullet, MÅ ned 1 kg pr uke jeg............
Pga prøverøring............
:(
Og hvordan går det med dere andre da?
Lillevoff sa for siden:
Av en eller annen grunn så løsna det plutselig hos meg denne uka. Ned en god del, så nå er jeg faktisk kun en kilo fra første delmål.
Ikke at jeg klager, er fint etter tre ukers tilnærmet stillstand.
Vannmann sa for siden:
Har vært en ganske stillestående uke for meg også, ned 0,6 kg den siste uka. Har vært småforkjølet og sliten og ikke klart å spise helt riktig... Håper på en oppsving til neste uke.
stinemarie sa for siden:
Hei. Jeg stod helt stille sist uke jeg; det er svært lite motiverende kjenner jeg. Men jeg har gått ned 200g igjen nå så håper det sklir av litt innen fredagen kommer :)
Lillebille sa for siden:
Her går det veldig opp og ned, men sammenligner jeg med for en uke siden er det ned 400 gr for meg, mens for mannen min er det litt opp..:eek:
Han har bare gått ned totalt litt over 2 kg på nesten 6 uker, fra litt over 117 til 115 idag...selvom han har vært flink og spist det han skal. Fett, protein og karbefordelingen ser grei ut også, jeg legger inn alt han spiser på "Mat på data". Han klarer simpelthen ikke å spise mer enn det han gjør. Hmmm....
Skjønner ikke dette, jeg. Jeg har faktisk gått ned mer enn ham, enda han har uendelig mye mer å ta av, og han er den som VIRKELIG trenger å gå ned i vekt...:confused:
Lillevoff sa for siden:
WHOo HOO! :D
Vekta viste endelig tosifret igjen! HURRA!
Lillebille sa for siden:
Kjempebra! :heia:
Lillebille sa for siden:
Jeg har totalt gått ned 3 kilo og er fornøyd med det, skal bare litt mer ned.
Men mannen min derimot, han står dønn fast på 115 kg (ned 2,7 kg totalt), vekten rikker seg ikke hverken opp eller ned..:o Vi startet 10. sept.
Charlott sa for siden:
Jeg har sannelig gått ned over 11 kg siden 1.september.... fryktelig gøy :) Spes med tanke på at jeg har slitt så mye med magen ;)
Jannicke sa for siden:
wooow, 11 kg.... Fy flate så bra!!!!!!!!!!
Her hos meg er det ikke så bra som 11, men det er minus 8,2.
[LEFT]Det er jo litt det.......er egentlig fornøydf jeg :D
[/LEFT]
Lillebille sa for siden:
Synes dere har ALL grunn til å være fornøyde, begge to!!:)
Vannmann sa for siden:
Har endelig gått ned 9,2 kg. Hadde trodd at denne uka ikke skulle bli bra pga familiemiddag på søndag, men det gikk greit. Begynner nå å nærme meg første delmål på 10 kg. Jippi! Kjempebra for dere som har klart mer!
Supera sa for siden:
Jeg begynte på dietten 27. september. Datoen ble valgt fordi jeg jobber turnus og da hadde jeg fri en uke, jobbet nattevakter i helga og så fri en uke til. Da hadde jeg to uker "fri" til å komme inn i dietten. Begynnelsen på dietten gikk veldig fint. Hadde helt utrolig vondt i hodet i to dager, og ble så dehydrert at leppene nesten sprakk. Men så var det ketose og fryd og gammen.
Startet med 60 kg overvekt fra BMI 25, men BMI blir feil på meg. Har alltid hatt mye muskler - til og med da jeg var normal. Hadde en BMI på 30 da jeg var 18 år, og jeg synes ikke jeg ser overvektig ut en gang på de bildene. La oss si 50 kg overvekt da.
Har vært på dietten litt over en måned nå og har gått ned 5 kg. Og da har jeg vært slapp med treningen... Det har blitt litt for mye jobb i det siste, så sliter med å finne overskudd til det. Gamle vaner som ligger igjen... Trening har aldri blitt høyt prioritert... Min plan er å kjøpe meg tredemølle og sette den foran TV'en. Tror det er veien å gå (no pun intended) for meg.
Jeg telte karbohydrater den første uka, men føler at jeg har kontroll på det uten å veie alt. Men det er meg da. Jeg tror jeg ligger på mellom 15 og 25g karbo til dagen. Prøver å få i meg 100g naturell cultura hver dag siden jeg har blitt litt forstoppet etter at jeg begynte på kuren. Ikke flink til å drikke vann heller, så prøver hardt å drikke nok vann også.
Jeg har ikke gått ut av ketose enda, til tross for at jeg har spist på restaurant, vært i utdrikningslag og en heldags shoppingtur. Jeg har mer energi og søtsuget er borte. Jeg lager god mat og spiser meg mett. Dette er ett kosthold jeg kan leve med! Vil tro at vennene mine er ganske leie av å snakke om mat... Det er jo nesten alt jeg tenker på nå. :P
Og det er forresten genialt med Wii Fit. Ikke bare er det gøy trening, men balance board fungerer også som vekt og den er nøyaktig på hektogrammet. Og så lagrer den vekta og BMI hver gang og lager graf.
Stikker og tar meg en økt på wii'en nå. :)
Babyblue sa for siden:
Bruker den som vekt jeg og, men ikke så mye trening. Begynner bare å le hver gang jeg prøver meg på rokkeringen... Null balanse har jeg visst og. Prøvd EA sports active? Vurderte den.
Supera sa for siden:
Jeg har også veldig dårlig balanse... Men den har blitt bedre av å trene med Wii Fit.
Jeg har Wii Fit og My Fitness Coach: Cardio Workout. Liker begge to. Har sett på EA Sports Active. Den ser grei ut. :) Jeg har lyst på dansetrening... Finnes det til Wii? Vent litt, jeg tror forresten at jeg har ett! All Star Cheerleader. Har faktisk ikke prøvd det enda... Må slutte å kjøpe så mange wii-spill... Men 140 kr inkludert frakt liksom... Men da vet jeg hva jeg skal gjøre senere i dag i alle fall.
Babyblue sa for siden:
Har ikke sett noen dansespill. Muligens det finnes sånne med dansematter. Veit ps2 hadde noen dansegreier til eyetoy.
Lillevoff sa for siden:
Da er jeg over på delmål 2 gitt :)
Moro!
Jannicke sa for siden:
Hei alle septembervenner............
Hvordag går det med dere?
Her i heimen er det "offesiell" veiedag i dag.
Ja jeg greier jo ikke å la være å veie meg HVER dag, men mandager er lissom den dagen "vekta teller"...........det er det som gjelder.....
Og dagens tall er: 108,0 :heia:
Juhuuuuu.......
Det betyr faktisk at jeg har gått fra 117,6 den 1 september, til 108,0 den 2 november.
Det er bra det.
Veldig bra!!
Hurra for meg!!
Lillevoff sa for siden:
Kjempebra Jannicke!
Hvordan går det med klærne dine nå? Jeg har INGENTING som sitter pent lenger. Alt er bare slaskete...
(psst.. har fire nesten nye bukser i str. 48-ish hvis noen er interessert... lurt å storhandle nye klær før påbegynt ketolysekur ja...)
Jannicke sa for siden:
Lillevoff: Heldige du da......som merker det på klærne.
Midjemålet mitt har bare krympet fra 128 til 122, så det er ikke lye slarke her nei....:confused:
Føler at bare tallet på vekta går ned. Alle kler er like dan.
Alle klærne sitter like stramt og stygt som før kuren :mad:
Men det MÅ da begynne å vises på meg også snart??
Men, når man er SÅÅÅ feit, som jeg, så skal det vel mer enn 9,6 kg til før det vises............
Carisma sa for siden:
Psst, kan du ikke se det positive i å ha gått ned nesten 10 kg på kort tid framfor å klage over at det ikke er mer? :o
Lillevoff sa for siden:
Tror nok andre ser det bedre enn deg selv, Jannicke. Jeg begynner å få en del kommentarer fra familie og sånt, men jeg ser det ikke helt selv. Merker at magen har krympa, men that's it.
Lillebille sa for siden:
Bra jobbet, Lillevoff og Jannicke!! :)
Her kryper vekten sakte, men sikkert nedover, både på mannen min og meg.
Mannen min har gått ned 4,5 kilo siden 10. september. Utgangspunktet var 117,7 og han så såvidt 112-tallet her om dagen før det gikk litt opp igjen….Inntak av Gerds ostekake i helgen har skylden, tror jeg…:D
Jeg er rimelig sikker på at han er insulinresistent. Han ble testet for to uker siden, men møter veldig liten forståelse for problemet på legekontoret. Vi får bare vite at alt er normalt, kun litt forhøyet kolestrol. Jeg føler nesten at de boikotter forsøkene på å finne ut av dette, skulle nesten tro de ønsker å holde det hemmelig?! :eek: Men når alt kommer til alt er det kanskje bedre å klare vektnedgangen uten drahjelp fra medisiner, selvom det går rimelig tregt? Tålmodighet, tålmodighet…
Selv har jeg bare et par-tre kilo før jeg er i mål, og har gått ned 5 kilo på samme tid. 68,4 kg veide jeg imorges! :) Hadde aldri trodd dette ville funke så bra da vi startet opp.
He, he…vi skulle bare ”prøve” dette et par uker og nå har det gått over 7 uker. Vi har INGEN planer om å slutte nå!
Jannicke sa for siden:
:eek: Les innlegget mitt litt leger opp her da, inlegg nr 153 eller hva det var...og ta en titt i dagens innlegg i dagboka mi........
Jeg JUBLER jo over 10 kg ned...................
Jeg bare påengterte at det er bare et faktum når man veier så mye som 117 kilo, at 10 kg i minus ikke vises så godt som om noen som feks gikk fra 80 til 70 ol......
For det merkes iallefall ikke på klær her hos meg, og magemålet har bare gått fra 128 til 122, og det er ikke myemed 6 cm inn når utgangspungtet er så stort.
Det var på ingen måte mens som en klage på at jeg ikke hadde gått ned mer, snarere en fastslåelse av faktum.
Beklager dersom det fremstod slik.
Men missforstå meg rett..........JEG ER KJEMPEGLAAAAD, superhappy...... :)
Carisma sa for siden:
Ja, jeg leste det, bare vet av egen erfaring at det er lett å glemme det når man begynner å se framover igjen... :o Og i stedet for å la den positive følelsen sitte i så graver man seg ned i stress og negative tankter igjen.
Vannmann sa for siden:
Jippi! Da er første delmål på 10 kg nådd! Jeg er også så "heldig" at ingen av buksene mine sitter ordentlig på lengre... Mannen min sendte meg ut for å kjøpe en ny bukse forrige uke, var lei av å se meg sagge her hjemme.
Lillevoff sa for siden:
Hurra! :D
Vannmann sa for siden:
Nok en uke har gått og i helgen hadde jeg min første planlagte sprekk, men vekta har likevel gått ned, heldigvis.
Jannicke sa for siden:
Ja, da er det opdateringstid igjen da.....
Veietid her i går.
Vel, da viste vekta 107,6.
Totalen er topp, minus 10 kilo på 10 uker...........
:ja:
Vannmann sa for siden:
Gratulerer! Det er jo kjempebra! Lykke til videre.
Lillevoff sa for siden:
Jeg hadde også total nedgang på 10kg i dag :)
Jannicke sa for siden:
Hei jenter og gutter!!!!!!!!
Ja, hvordan går det med dere?
Her har siste uke gitt minus 800 gr.
Så totalen er nå minus 10,8 kg.......... siden 1 september:D
Vannmann sa for siden:
Da var det veiedag igjen og det var en gledlig overraskelse! Nå har jeg gått ned 12,9 kg, det er ned 2,1 kg siden forrige uke! Jeg er snart i mål med delmål 2, nemlig å komme under 30 BMI.
Jannicke sa for siden:
Wooow...........så utrolig bra.
Noe spesielt som utløste over 2 kg ned foregående uke, eller er den lik andre uker mtp mat og trening?
Nyskjerrig.
Vannmann sa for siden:
Må si at jeg og lurer veldig på hva som skjedde, hadde migrene i tre dager og fikk ikke gått tur en gang. Kan heller ikke huske at jeg spiste noe anderledes heller, men husker ikke så mye fra de tre dagene...
Jannicke sa for siden:
Vel, da var det vel bare ett slik lite rykk da...... Merkelig....Men så bra!!
Vel her hos meg er det veie dag i dag, nok 1 kg ned siste uke.
Totalt ned 11,8 kg nå.
Min BMI har gått fra 41,7 til 37,5 :D
Fortsatt smellfeit, fortsatt sykelig overvektig, men dog.................:o
Vannmann sa for siden:
Bråstopp etter sist uke, ned 0,3 kg denne uken. Men, det er vel mer normalt, kan og ha sammenheng med at jeg "måtte" smake på en kransekakebit på mandag, jobber i bakeri og skulle ha inn en ny leverandør...
Jannicke sa for siden:
Halla gutter og jenter som startet i september............
Henger dere med enda, eller er det bare jeg , vannmann og lillevoff??
Hvordan går det med dere?
Går dere ned i vekt?
Trimmer dere masse?
Hvordan går det med mat og variasjon av denne?
Hvordan er det med søtt-godtteri behov?
Hvorfan fungerer livet på ketolyse??
Maser jeg nå, men jeg er bare nyskjerrig da....
Kan jo svare for min egen del da:
Det går veldig bra for min del, gjevnt og trutt nedover.
Trimmer skammelig lite, det må innrømmes....
Mat, og variasjon, tja, er nok ikke flink nok til å variere, blir lite fisk, mye pizzarull, himmelsk gryte, ostelasagne, kyllingvinger, osv til middag, omelett, laks og eggerøre kyllingsalat osv til lunch....
Og omelett til frokost.
SÅ jeg er nok veldig kjedelig, og ikke flink nok å variere....
Søtbehovet er der, jeg er sykelig glad i sjokolade.....
Men livet generelt på ketolyse fungerer greit. Men jeg gruer meg til jula...synes det er fælt med alle de deilige tingen jeg lissom ikke kan spise...... det står jo i tonnevis men deilige ting i butikkene nå, julemarsipan, jlesjokolade, julekaker, julebakst....sikle sikle sikle.........
Nåvel, I`m hanging in there......
Hva med dere?
Veiedag i dag:
Ned 1 kg denne uken :D
-Enda jeg cvar på julebord på fredag, og spiste pinnekjøtt, svineribbe, rødkål, kålrotstappe, dampetmorr, medisterkake, OG riskrem med rød saus.....
Å herlighet så godt det var!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lillebille sa for siden:
Joda, både mannen og jeg er fortsatt på ketolyse, og det går helt greit. Den store utfordringen denne helgen var å ha tre barnebarn på besøk og motstå pølser og potetmos. Jeg tok et par-tre spiseskjeer potetmos, MÅTTE bare ha :eek:, men var heldigvis fortsatt i ketose i etterkant…:)
Jeg er nå nede i 68,3 kg (i dag morges), og det er ned rundt 5 kilo, mens mannen min sliter med at han IKKE går ned. Hans startvekt 10. september var 117,7 kg og imorges veide han 113,8 kg. 4 kilo ned er ikke mye, men som jeg har sagt i en annen tråd er jeg overbevist om at han er insulinresistent, og da går det visstnok erfaringsmessig tregt…men sååå tregt da…:confused:
Kanskje han bør kutte alt av karber for en periode? Vi har forsøkt det motsatte, å skeie skikkelig ut én kveld. Det hjalp ikke’no, han gikk opp 2 kilo som han nå har brukt 3 uker på å gå ned igjen…så disse kiloene sitter hardt!!:(
Carisma sa for siden:
Det høres absolutt insulinresistent ut ja... :o
Rin sa for siden:
Jeg starta i September jeg også, med ketogen kost - det er vel sånn ca ketolyse i praksis. :) Har gått ned ti kilo nå, uten noen trimming - er forberedt på at de neste ti kan gå litt tregere, men jeg håper de er borte før juni :cool: (Deretter har jeg enda ti å ta av, egentlig, men de vil jeg ikke planlegge for ennå! Tenk å være "bare" ti kilo overvektig, liksom. :rolleyes:)
Men jeg følger med på tråden her jeg, moro å følge med på andre som startet omtrent samtidig!
Lillevoff sa for siden:
Jeg henger fortsatt med!
Selve vektnedgangen har sakket veldig ned hos meg, men er ikke så bekymret foreløpig, jeg lar kroppen justere seg litt. Minus over ti kilo er jo absolutt ikke noe å kimse av!
Mannen er forresten ikke til å kjenne igjen, med minus ca. 17 kg!!
Vannmann sa for siden:
Hei igjen. Dette blir mitt siste ketolyse innlegg. Nå har vi gått tre mnd på kuren og det hadde vi satt som mål når vi startet. Nå går vi over til generell lavkarbo og ser om vi tar en ny kur til våren. Vi har nådd mange delmål underveis og er fornøyde. Mannen min har gått ned 15,9 kg og jeg har gått ned 13,8 kg.
Så noen svar til deg Jannicke:
Ja vi har gått ned!
Vi går turer, gjerne 4-6 dager i uka og då går vi i ca 1 time. Prøver å gå 5-7 km pr tur. Eller er det litt svømming når det passer og litt lett trening hjemme.
Maten har vi selv følt at vi har variert bra på. Har i mange år måtte finne på ting selv, ettersom jeg er matallergiker, så dette var ikke noe større utfordring.
Har ikke hatt stort søtbehov, selv om det av og til setter inn når jeg ordner i godteri hyllene på jobb, hender man føler sikla samle seg da, men jeg har ennå ikke gitt etter....
Livet i ketose har vært helt greit, om en ser bort fra den første uka, den var tung. Blir rart å ikke skulle være i ketose lengre, men håper virkelig at vektnedgangen forsetter. Ønsker dere andre vidre lykke til.
Vannmann sa for siden:
Hei igjen. Da har jeg vært på lavkarbo i en uke og ute av ketose, samt at jeg i helga spiste akkurat hva jeg ville, likevel har jeg kun gått opp 100g. har dermed gode håp om å fortsette å gå ned, selv om jeg ikke er ketose. Gåturer hjelper!
Rin sa for siden:
...Flere september-startere som fortsatt henger med, eller? :) Hvordan går det med dere?
Jeg har vært i ketose siden jeg startet, jeg - selv med en juleperiode med litt mye mørk sjokolade og slaskete rutiner - akter ikke å gi meg ennå!
Charlott sa for siden:
Henger fortsatt med :D Nyter livet, lavkarbokosten og lar kiloene tusle i sitt eget tempo ;)
Lillevoff sa for siden:
Jeg henger med, jeg!
Tok meg pause fra jul til nyttår, men er igang igjen for fullt nå. Merker at det var veldig deilig å komme tilbake til lavkarbokostholdet igjen, kroppen var ikke veldig glad i karboene i jula.
Det verste var vel egentlig ikke julekakene, men linsegryta jeg lagde til middag. Ganske interessant, egentlig. Bønner og linser er kanskje det jeg savner mest, og jeg tenkte jeg skulle benytte anledningen når jeg allikevel var i pausemodus. Jada...
Lillebille sa for siden:
Mannen min og jeg er fortsatt med. I julen var det moderat med karber, så ingen av oss har gått noe opp. Tvert imot ser det ut til å ha løsnet littegrann for han jeg er gift med. Nå på nyåret har han gått ned litt og veide 111,8 kg imorges. Dvs ned 6 kg siden vi startet opp i september. Ikke egentlig imponerende på 4 mnd, men med tanke på at han er insulinresistent (jeg er helt sikker på det, altså!!:p), så er det bra, synes jeg.
Vannmann sa for siden:
Hei, er fortsatt lavkarbo og henger rundt her inne. Har nå gått ned 16,8 kg siden start og er kjempefornøyd!
eggis sa for siden:
Heisan, jeg er fortsatt med. litt utskeielse i jula, men føler jeg har god kontroll på kostholdet
-12,2 og er strålende fornøyd med det, skal ikke så mye lenger ned, par kilo så er jeg der, men får ikke panikk om jeg går opp en kilo, er der jeg skal være nå:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.