< Tilbake til oversikten

Pizza med sprø bunn!

Yonah sa for siden:

Jeg havnet på den store filmkanalen på internett og fant oppskrift på pizza:
www.youtube.com/watch?v=4LdU2WZ8iAE

Oppskrifta er slik:

2 egg
1ss fløte
1/2ts bakepulver
1/2cup ( 1cup=2.25dl) revet ost
litt salt
1ss olje
2ss bakemiks( her brukte jeg 15g sojamjøl og en liten ss fiberhusk)

Rør sammen, spre ut på bakepapir og stek i ca 10min på 225g, eller til bunnen blir sprø og brun.

Sleng på ditt favorittfyll og stek til sprø ost

Bakemiks hadde jeg ikke, men brukte sojamjøl( 15g) og fiberhusk( ei lita ss) og sitter nå og spiser ekte pizza med SPRØ bunn! Det ble jo noen karber, 4g i bunnen og litt løk på toppen, sikkert 2g der og litt rømmedressing og osten på.. Regner 7g karber, men akkurat nå er det verdt det. Uansett, 4 g karber i bunnen til en pers.

Nå er jeg stappa mett og har spist alt annet enn en bit, når orker jeg ikke mere..

grotingeling sa for siden:

Wow - den så jo både enkel og god ut :sikle: Skal skrive ned oppskrift og framgangsmåte og prøve når jeg kan spise ost igjen :p

Zhadra sa for siden:

Jeg gav opp pizzaforsøkene for noen uker siden, men denne tror jeg jammen jeg skal prøve! Det såg skikkelig godt ut :)

Yonah sa for siden:

Egentlig gitt opp jeg og, for omelett med pizzaf*ll er ikke pizza, spiser heller omelett til frokost og ostelasagne til middag..

Zhadra sa for siden:

Nettopp :ja:

Liv sa for siden:

Åh...kan en av dere skrive oppskriften her, for jeg har ikke lyd på denne hersens Pc en min, så jeg hører ikke hva ho sier....:o

For jeg har bakemix, tralala....

Yonah sa for siden:

Såklart du skal få den vennen:klem:
Oppskrifta er slik:

2 egg
1ss fløte
1/2ts bakepulver
1/2cup ( 1cup=2.25dl) revet ost
litt salt
1ss olje
2ss bakemiks( her brukte jeg 15g sojamjøl og en liten ss fiberhusk)

Rør sammen, spre ut på bakepapir og stek i ca 10min på 225g

Sleng på ditt favorittf*ll og stek til sprø ost

Liv sa for siden:

Å takk, min kjære venn!!:p:)

Den skal testes så fort som mulig!!

Krøllerellerei sa for siden:

Åh.. hva er bakemix? Hvor kjøper man det?

Yonah sa for siden:

Aner ikke, jeg har ikke slik i hus..

Krøllerellerei sa for siden:

fnise
Den er grei!

Borealis sa for siden:

Hm..dette må prøves.....tror jeg.....

Hvor mange karbohydrater blir dette med soyamel?
Og er det no annet en kan bruke istedet, mon tro?

LenaBeatrice sa for siden:

Skal testes, garantert!!!
tusen takk :-)

Yonah sa for siden:

Jeg brukte 15g, og da ble det 3 g karber.

Torkil sa for siden:

Hei
Prøvde denne. Den er bedre enn oppskriften på ketolyse sin bakemiks, så den kommer til å erstatte oppskriften på pizzabunn på boksen ved neste oppstrykk.
Nam nam, så god og så tett på ekte pizzabunn som det går ann å komme.

Vennlig Hilsen
Torkil

Yonah sa for siden:

Så artig å høre. Jeg brukte en blanding av parmesan og norvegia i bunnen, hva brukte du?

Yonah sa for siden:

Spørs om jeg bør bestille meg slik bakemiks da... Finnes ikke noe slik her i Tr*sil...

Torkil sa for siden:

Hei
Det er jo ikke første gang lavkarbo.no har medført endringer hos ketolyse!
Jeg brukte Tine sin pizzaost. Kan tenke meg at parmesan gir en skarpere smak, noe jeg liker - Mat som smaker.
Jeg blev mett av halve pizzaen, så lunsjen i morgen er ordnet.

MVH
Torkil:)

Elinengelen sa for siden:

Sjekk på meny.:D

må en ha fiberhusk sammen med soyamel? har nemlig soyamel, men ikke fiberhusk.

Celine sa for siden:

tror ikke det.
Jeg lager en bunn som er nesten lik som denne men uten fiberhusk, fløte og ost.

Yonah sa for siden:

Jeg har jo ikke prøvd uten... Fiberhusk gav litt tggemotstand, men mulig en liten ss kli gir samme smaken?
Prøv uten om du vil, bakemiks har vel ikke så m
e grovt i seg kan jeg tro.

frøken sa for siden:

Hvor stor pizza får man av denne bunnen?

Yonah sa for siden:

Kommer an på hvor me du klarer å skvise den ut, jeg flte nesten pizzapanna fra isbilen, dobler man porsjonen f*ller man nok denne helt og får en stor rund.

Trenger hjelp fort. min deig blir flytende. Er det riktig da????

Jeg fant ut av det. titta på youtube videoen:D

Yonah sa for siden:

Og stek den lenge nok før du slenger på f*llet, ellers blir den ikke sprø!

Da ble det pizza i går kveld. jeg ble litt skuffa, syns den smakte litt omelett, men jeg er stapp forkjøla så smaksløkene mine er litt på bærtur....
Mannen min gafla i seg over halve pizzaen (jeg lagde dobbel porsjon) og jeg spiste litt. det var 2 stykker igjen, som jeg la i kjøleskapet. Så da ungene sto opp, ville de ha pizza.De syns den var kjempegod. min 15 åring lurte på om vi ikke kunne ha sånn på Lørdag.og om vi ikke kunne begynne å lage sånn istedetfor vanlig pizza. og jeg som trodde jeg måtte begynne å lage 2 pizzaer, når vi skal ha pizza.:D

Yonah sa for siden:

Da stekte du den ikke lenge nok før du hadde på f*llet, jeg gjorde det i går også, og da ble den ikke like sprø. Stek den så den er sprø oppå først. Mitt første forsøk ble en knasende pizza!

ok. var litt redd for at den skulle bli for stekt....

Eva M sa for siden:

Tusen takk til deg Imse, dette var kjempegod pizza:). Jeg lagde dobbel posjon og fylte hele langpannen. Denne pizzaen skal jeg lage igjen.:stortsmil:stortsmil

Carisma sa for siden:

Nettopp fortært en med biff, løk og fersk basilikum, ruccola med rømme ved siden av. Helt nydelig!

dævven.... du vet å friste...stønn.....

Iset sa for siden:

Har noen prøvd den med ketolyse bakemix da? Er det egentlig det samme som den greia i videoen?

Carisma sa for siden:

Jeg brukte bakemix. Var fint det. Tok en snau ss fiberhusk i tillegg for sikkerhets skyld.. :rolleyes:

Iset sa for siden:

Tror jeg skal kjøpe bakemix i morgen. Jeg utstår ikke soyamel.

Fishi2009 sa for siden:

Prøver denne nå, men har visst doblet mengden ost... Så ikke at det var 1/2 cup... Jaja, håper det blir godt, iallefall ;)

God helg, alle sammen!!

Skippy sa for siden:

Jeg lagde denne med 2 ss proteinpulver og en liten ss fiberhusk, funka bra. Skal ha til middag igjen i dag. Skal prøvelage flate rundstykker av den i tillegg, det må da gå tror jeg.

Liv sa for siden:

Åh...min ble ikke sprø!
Skjønner nå at jeg stekte den ikke lenge nok:o

Jaja...den var god for det, kanskje neste gang!

Gabben sa for siden:

Jeg har nå lagd denne og den var veldig god. Jeg hadde på pizzasaus, ost, bifftrimler, litt rødløk og tomat. Den så så utrolig god ut når jeg stekte den.

JEg hadde litt bearnaisesaus på den når jeg spiste den. Bare bitte litt, men det gjorde susen. Jeg brukte flaskebearnaise (kjøpt i sverige) med kun 2 karber per 100 gram. Det var UTROLIG godt. En av de beste pizzaene jeg har smakt.

På lørdag blir det slik pizza her hjemme, selvsagt med litt bearnaisesaus som tilbehør. Blir å drømme om dette måltidet, så godt var det.

Aishe sa for siden:

men blir det 4 karbo av den bunnen...høres liksom mye ut :)
om man bruker 2 ss soyamel i stedet for mix'en da???
skal lages i dag uansett ;)

Yonah sa for siden:

Karboinnholdet i mix vet jeg ikke noe om, men nå kjøpte jeg nytt sojamel og på den pakka sto det bare 3g karber pr 100. På den gamle sto det over 20g..
Det blir ikke mange karber med sojamel og helt sikkert ikke med bakemiksen heller.

Babyblue sa for siden:

Prøvde den idag og den blei skikkelig sprø og god smak, men hva bruker dere som saus? Brukte pizzadressing på etter at den var ferdig, men var fortsatt litt tørr.

Yonah sa for siden:

Jeg bruker rømmedressing med hvitløk, grasløk, sitronsaft el.l. i...

Margrethe sa for siden:

Er det noen som jeg om jeg kan bruke glutenmel fremfor sojamel?

Aishe sa for siden:

ja pizza saus ja! var noe som manglet mens jeg fylte på med fyll...så jeg brukte litt taco salsa.

ble litt god da.... (ikke bruk folie isteden for bakepapir ;) ) dynket den med rømmedressing en ts tandoori masala i rømmen, så jeg vetikke helt om deigen ble særlig god (brukte soyamel). men en blir nok laget igjen og igjen...ellllsker pizza! (og pannekaker.. ..)

mona42 sa for siden:

Hei...det var en super oppskrift. Har nettopp laget den til meg og min sønn..Han er 12 og synes det så rart ut, men ville jo smake. Jeg laget hans med norvegia og tomatsaus, peperoni, mais og mer ost...han spiste 3/4 før han sa den var egentlig ikke såå veldig god hehe Han hadde noen sjokoladerosiner som venta på han og..
Min laga jeg med sveitserost og en bit parmegian...nam.. Jeg hadde en sånn skaldeman kjøttkake med purre og hvitløk som jeg skar i biter på den ene halvdelen og ett lite kyllingbryst i skiver på den andre halvdelen. Oppå der la jeg hakka sopp og så ett lag med jarlsberg/norvegia/sveitser....Det var nyyyydelig.. Hadde litt issalat og agurk ved siden..Jeg spiste nesten halve og ble veldig mett...Det er nesten for mye mat på en gang..
Kunne jo legge inn min enkle og gode tomatsaus her da:
1 bx knuste tomater
1 gl. tomatpure + 1 glass vann (riste ut av tomatpureglasset)
salt og pepper
1 ss tørket oregano
1 dl god olivenolje

Jeg hadde det i hurtigmixer og smurte ett tynt lag på pizzaen
Oppevares på norgesglass i kjøleskap i lange tider hos meg..

Nei, nå er det snart Jakten på kjærligheten... ha en fin kveld..

Hilsen meg som står stille eller går litt opp og er litt utolmodig, men finner inspirasjon her til å fortsette..

Furine sa for siden:

Denne skal testast ut. Min kjære som også prøver å leve litt lavkarbo no (diabetikar) fekk totalt pizzaangst sist veke, så då måtte eg til å lage pizza, men med "vanleg" botn, altså laga av grovmjøl, og heilt tynn tynn botn. Eg ser på vekta mi denne veka at den pizzaen ikkje akkurat hjalp ;) Så denne skal testast ut, også på han! Ser spennande ut! No må eg berre sjå om eg kan finne ein butikk her nede som har soyamjøl...

Bixen sa for siden:

Den ble sprø, men min fikk en litt svidd bismak, så jeg stekte den nok litt for lenge... Takk for oppskrift!:)

~Rosa Skydått~ sa for siden:

denne var veldig god. Har laget den en gang for tre uker siden og jeg skal lage den igjen i dag!

somaya sa for siden:

Kan jeg bruke soyaprotein istedet for soyamel? Og hvis ikke , hvor får man kjøpt soyamel?

Soline sa for siden:

Jeg laga denne for første gang i går kveld, og det blir garantert ikke den siste. Mitt første forsøk både på lavkarbo-pizza og med å bruke bakemix, så nå ser jeg lyst på det :-)
Mannen og jeg var proppmette etter halve pizzaen, så gleder meg til resten i kveld...

Øystein sa for siden:

Jeg lurer på om det går bra å sløyfe eller bytte ut kremfløten med noe annet? CF feks.. Sliter litt med å ha fløte i hus, den bare pisker seg til krem hele tiden :o

Carisma sa for siden:

Ja, den løper etter vispa? :lol:
Tror ikke det gjør noe, rapporter gjerne etterpå :ja:

Øystein sa for siden:

Turte ikke å gamble med lørdagskosen så kremfløten havnet i handlevogna istad :uskyldig:

Bixen sa for siden:

Nå har jeg laget denne flere ganger, og fy søren for en god bunn!! Tusen takk for denne geniale oppskriften, Imse!! :D
I går prøvde jeg den med Tine 4 oster, den ferdigrevete, og det var v e l d i g godt!

Øystein sa for siden:

Dette ble en knall suksess!! Takk for oppskriften!
Måtte ta et bilde :) Litt mer ost neste gang (i morra :rolleyes:) så er det perfekt.

Renatek sa for siden:

Hmmm, ser akkurat ut som den vi åt her igår ;) Kjempedeilig var den!!!

Yonah sa for siden:

Såklart, dreme fraiche er jo bare syrna fløte;) Går sikkert bra med vann også kan jeg tenke meg!

Yonah sa for siden:

Hva slags oster er det i den blandingen? Vi kjøper nemlig aldri ferdig revet...

Bixen sa for siden:

Pleier aldri å kjøpe det jeg heller, men bare Norvegia ble litt tamt synes jeg.

Det er Jarlsberg, Mozarella, Norvegia og Cheddar i denne pakken.

Soline sa for siden:

Noen som har prøvd å ferdigsteke flere bunner og ha på lur i fryseren? Ikke at det er mye jobb å lage den når du trenger den heller da men...

Orkide sa for siden:

Hei Imse
Tusen takk for denne gode pizza bunnen. Til og med eldstemann sa ja til at jeg kunne fortsette å lage denne når vi skal ha pizza, og det sier ikke så reint lite:)

Orkide sa for siden:

Poenget er jo at det skal være sprø, og det spørs om den blir det når den er fryst.
Jeg vet ikke, men bare tenker høyt:)

Liv sa for siden:

UGH!!!!
Den såg jo bare digg ut, Øystein!!:p

Øystein sa for siden:

Takk! Det var den og!

Har en ny en i ovnen nå :)

Jabba sa for siden:

Denne pizzabunnen er kjempegod - til og med etter en omgang i fryseboksen. Denne skal jeg lage flere av. Jeg doblet oppskriften og laget en stor pizza slik at jeg har for flere måltider.......

Carisma sa for siden:

Dette har blitt min faste fredagsfavoritt :D
I dag blir det med biff (takk til Kiwi for God Helg-tilbudene) og blåmuggost, med frisk ruccola ved siden av! :sikle:

Tàri sa for siden:

Tusen takk for oppskrifta her :)
den skal utprøves i løpet av uka!

christine88 sa for siden:

åååå denne var helt fantastisk! Smaker ikke egg... Tusen takk :D

Linda Kristin sa for siden:

Takker for en flott oppskrift. Prøvde den i går og tok restene idag. Nydelig.

Mvh Linda

Sulphur sa for siden:

Jeg kan ikke finne noe negativt med denne pizzaen. Beste jeg har prøvd hittil. Så bra du la den inn her, Imse.

Trolljenta sa for siden:

Min ble ikke sprø, men den ble nå god alikavel.. Skal prøve å bruke en litt større form neste gang så den blir litt tynnere å se om det hjelper..

Carisma sa for siden:

Form?
Bare smør den utover bakepapir, da blir den finest stekt :ja:

Trolljenta sa for siden:

Ja, hun på videoen brukte pizzafat og hadde olje utover fatet, så da gjorde jeg det også

Øystein sa for siden:

Steker du bunnen lenge nok da? Den skal bli litt brun

Chess79 sa for siden:

Hurra..denne oppskriften skal jeg prøve:w00t:
[color=teal][/color]
Er det noe jeg savner så er det pizza..så ble så glad da jeg fant denne tråden. Takk for at du deler den med oss:D

sirine sa for siden:

Hei hvor får jg kjøpt sojamjøl?
mjøl er mel ikke sant?

Flertall sa for siden:

Et par spørsmål før jeg prøver denne ut selv ;)

Kan jeg bruke glutenmel eller johannesbrødkjernemel istedetfor fiberhusk? Funker det å smøre den utover i en langpanne (vil den fortsatt holde seg der den skal) eller er kakeform et triks?

På bildet så den helt super ut :D

Flertall sa for siden:

Må le litt av meg selv, spm om form var jo allerede besvart her, og bakemiks har jeg så jeg trenger vel ikke fiberhusk da!

Yonah sa for siden:

Mjøl=mel ja;) Jeg skriver det fordi det er tillatt i bokmål og det er slik jeg uttaler det;)
Sojamjøl fås kjøpt på de fleste store dagligvarer, som meny og mega.

Jeg har ikke prøvd, jeg brukte altså kun fiberhusk for å få litt tyggemotstand, kan sikkert slenge i litt kli og, det gjorde jeg i går da jeg bake med ketolyse-bakemiks.

Flertall sa for siden:

Takk for tips :) Har ennå ikke testet oppskriften men kan tenke meg at det gjerne blir litt "skumgummi" med bare bakemiks. Kanskje vi snakker lørdagspizza ;)

Benzo sa for siden:

Dette er absolutt den beste lavkarbopizzaen! Et lite tips, bruk litt sterk ost som manchego eller gruyere i bunnen, det tar bort all smak av egg og soya. Jeg heller også pizzasaus over med en gang bunnen kommer ut av ovnen, da trekker sausen seg ned i deigen og smaker himmelsk. Topping med rødløk, soltørket tomat og serranoskinke, anbefales. :nam:

camryn sa for siden:

dytte
Dette lurer eg og på.

sirine sa for siden:

Skal deigen først stekes før det fylles med fyll oppå????

Furine sa for siden:

Definitivt, JA!!

Fumle sa for siden:

Jeg syns den ikke var noe god når jeg smakte den jeg, men gubben slukte den mer eller mindre :P

MEN: Den var kjempegod dagen etter og når jeg spiste den kald ^^,

raskall sa for siden:

Takk takk takk takk takk takk takk takk!!!!

Jeg begynte på lavkarbo (følger ikke noe spesifikt annet enn å spise så lite karbo som mulig) for litt over to uker siden. Har tatt av 5 kilo, sluttet med insulin og føler meg mye bedre.

Men min store sorg har vært at jeg har måttet gi opp pizza. Men denne var jo fullverdig pizza og vel så det. Jeg måtte kjempe med nebb og klør for å holde kona unna også.

Takk, takk, takk.. Livet er verdt å leve igjen: Jeg kan fortsette å spise pizza!

raskall sa for siden:

I dag prøver jeg å lage hamburgerbrød av denne oppskriften. :) Bør bli bra.

Karin sa for siden:

Jeg har gjort så mange mislykkete forsøk på å finne en pizzabunn som funker, at jeg rett og slett hadde gitt opp! Men jeg valgte likevel å prøve denne - og gjett om jeg er glad for det! Den var snaddergod - og veldig lik "ordentlig" pizza. Nå blir det ofte pizza her i huset - dette har jeg lengtet etter i over 5 og et halvt år!:)

anneca sa for siden:

Må man bruke bakemixen eller kan jeg bruke soyaprotein? Jeg har ikke bakemix akkurat nå....

Licota sa for siden:

Denne skal testes ut i kveld. :)

timich sa for siden:

Jippi, skal testes i kveld:D

timich sa for siden:

Jeg har forresten heller ikke bakemiks, men har soyamel med 16g kH pr 100g... Men om jeg bare bruker 15 g som i oppskriften så blir det bare 2,4 karber, jeg tror det skal gå greit hvis jeg bare kutter ut løken:) Er det forresten noen som har prøvd denne med mandelmel? Ser for meg at det smaker enda bedre enn soyamel, og det har bare 8g kH per 100g (så det ville bare blitt 1,2 i denne oppskriften)...

SusieBlues sa for siden:

Laget denne i går og den var veldig god! Takk for oppskrift!

Smiley123 sa for siden:

Kjøper inn ketolysebakemix kunn til ære for denne pizzaen, den ser så god ut:) nam nam. Skal bli artig å prøve.

Frk.Sofie sa for siden:

Vi har spist pizza i kveld og den var veldig god og hadde flott sprø bunn. Takk for oppskrift..her er et bilde av pizza'n vår..

Lykkelig sa for siden:

Denne skal jeg jammen vurdere å lage.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.