Lykkelig sa for siden:
Kjempegod! Og rask å lage, det er kjempevesentlig for meg i allefall.
Men oppskrifta er litt liten for to i allefall. Men mannen åt og åt, jeg fikk derfor ikke så mye...
Lykkelig sa for siden:
Kjempegod! Og rask å lage, det er kjempevesentlig for meg i allefall.
Men oppskrifta er litt liten for to i allefall. Men mannen åt og åt, jeg fikk derfor ikke så mye...
Anarko sa for siden:
Jeg lurer på om man kan erstatte bakemiksen med f.eks. fibramel/fiberhusk eller jbk? Eventuelt: får man bakemiks på helsekost eller MÅ man bestille fra nettet?
rariteten sa for siden:
Dette var ikke noe godt! Selv om bunnen fikk stekt i godt over et kvarter, så var det ikke sjans at den skulle holde seg "sprø" når fyllet kom på. Den ble gjennomtrekt og vassen, smakte som gammel omelett med fyll på .
Var kvalmende som bare det.
Tjohei sa for siden:
Lurer jeg også på.. JBK?? Kruskakli??
Er det ingen som vet?:confused:
Yonah sa for siden:
Dersom du leser oppskrifta så ser du at jeg IKKE brukte bakmiks;)
Tjohei sa for siden:
Ja det ser jeg jo, trodde kanskje det var noen som hadde prøvd med f.eks JBK...
så da ser det ut til at det blir meg som må prøve det da ;)
Bøtt sa for siden:
Åh herregud for en digg pizza den er faktisk bedre enn vanlig pizza jo!!:heia:Har laget denne 2 ganger nå men har brukt kruskalkli istedefor fiberhusk..Takk for fantastisk oppskrift:D
knh sa for siden:
Har akkurat laget denne nå, og den var kjempe god :D Bunnen var kjempe sprø og god! Denne skal jeg absolutt lage mer av:) Men synes det var litt vanskelig å fordele "deigen" jevnt. Noen som har noen tips;)?
only39 sa for siden:
ER PÅ TYNN IS HER NÅ, men har noen feks prøvd å ta olje få fingrene, hånda først? Kanskje den ikke klistrer seg så lett til hånda da, om det kan være problemet? ...
Som sagt, jeg er på tynn is..
Denne skal jeg lage også!! I morgen! :) Har nemlig kjøttdeig som jeg stekte i dag med deilig smak sammen med litt løk, så da er middagen min klar for imorgen! Gleder meg!
grotingeling sa for siden:
Du er absolutt ikke på tynn is, denne metoden bruker jeg på flere av oppskriftene her inne - bl.a denne pizzabunnen og Nannahs knekkebrød :)
Tino sa for siden:
Jeg bruker 1 ss kruskakli og 1 ss fiberhusk isteden for bakemiks, og så har jeg litt pizzakrydder i.
Jeg lar røren tykne litt før jeg smører den utover med slikkepott.
Kjempegod synes jeg. Egner seg fint til å fryse også, og rask å lage :)
knh sa for siden:
Tusen takk, skal prøve det neste gang ;)
Noen her som har prøvd å bruke denne pizzabunnoppskriften som lapper/brøderstatning? Den smakte jo kjempe godt som pizzabunn, så bør vel kanskje fungere bra med pålegg på også? :)
sirimor sa for siden:
Oi oi!! Denne må prøves. Takk for oppskrift!
only39 sa for siden:
Og nå står det en godsak i ovnen! Lagde dobbel røre og hadde i en "halv"-langpanne, stekte i 15min og har nå kjøttdeigen jeg lagde i går over.. med ost.. mmm !
Nå har jeg jo så store forventninger at det nesten er litt skummelt, skuffelsen kan jo bli stor.. :D
only39 sa for siden:
og store forventninger kan jo ofte gi skuffelser.. men:
Denne var ganske god,antakelig har jeg stekt den litt for lenge og jeg syns vel at bunnen ble litt vel omelettaktig.. får kjøpe bakemiks, for nå brukte jeg soyaprotein... og ikke noe krydder i bunnen så det har vel sitt å si.
Tok litt CF og litt salsa oppå pizza'n (hadde jo kun kjøttdeig og littebitt løk oppå som var krydret med pepper). Det var godt med salsa-cf'n på!
.. kommer til å lage den igjen tror jeg..men med noe annet enn soyaprotein og ikke steke den sååå lenge.. :)
Bøtt sa for siden:
Jeg bruker soyprotein når jeg lager denne å den blir knallgod:DSmaker ikke noe egg av den jeg har laget da men jeg har kruskalkli istede for fiberhusk.
Har også brukt denne når jeg har hatt reker ,så har jeg hatt denne under som brød...mmm kjempegodt:)
knh sa for siden:
Så bra :D Da skal jeg prøve å lage "frokostlapper" av denne :D Jeg brukte spielberger soyamel og fiberhusk. Det blei kjempe godt, og smakte aboslutt ikke omelett :)
Samboeren har vært litt skeptisk til de "brøderstatningene" jeg har laget (noen av dem har jo vokst litt i munnen:P), og han var da naturlig nok også veldig skeptisk til pizza uten ekte bunn. Men han tok med seg noen pizzabiter til lunsj i går, og da fikk jeg beskjed om at den pizzaen var kjempe god, og at jeg måtte lage den igjen :D
Pandaguri sa for siden:
Denne ble skikkelig god :)
Jeg doblet oppskrifta, og synes det ble litt mye smak av fiberhusk, så neste gang blir det litt mindre av det. Stekte også bunnen noe lenger enn det som sto i oppskrifta, forsikret meg om at den var sprø før jeg tok på fyllet.
Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle finne en lavkarbo-pizzabunn jeg likte, men denne var skikkelig bra :)
tinde sa for siden:
Har prøvd denne idag, tusen takk for super oppskrift på kjempegod pizzabunn:)
Nupsida sa for siden:
Jeg har dette soyamelet: www.helseogkost.no/var/shop/storage/images/nye_produkter/soya_mel_glutenfritt/30074-2-nor-NO/soya_mel_glutenfritt_medium.jpg
Kan jeg bruke det istedenfor bakemix?
knh sa for siden:
Det går helt sikkert fint å bruke:) men pass på karbene! 16 g per 100.... Men så bruker man jo ikke så veldig store mengder av det da...
Spielberger sojamel har kun 3 gram:)
Nupsida sa for siden:
Denne var fantastisk! <3
LilleMill sa for siden:
Gir dobbel røre en bunn på størrelse med en stor langpanne? Jeg har sånne pizzapanner, så kunne jo lagd to slike da kanskje. En til samboeren, og en til meg :)
Jeg har både soyaprotein og soyamel, men er usikker på hvilken av dem jeg skal satse på å bruke. Veldig skeptisk til soyamel så jeg har ikke turt å bruke det hittil.
knh sa for siden:
Dobbel røre er perfekt til en langpanne :)
Hvilken type sojamel har du? Jeg bruker spielberger med 3 g karbo per 100, og den funker kjempe fint :) Har aldri prøvd noen andre merker, for har hørt at det er mange som smaker ekkelt:P
Jeg bruker denne oppskriften til nesten alt! Den er jo perfekt som pizzabunn! Men lager også lapper av dem, og ved å la dem steke lenger blir det nesten knekkebrød;) I går brukte jeg denne oppskriften som paibunn:) Det funka fint det, men neste gang tenkte jeg å prøve kun å bruke ett egg og ha oppi mere smør:)
LilleMill sa for siden:
Jeg har også spielberger med 3 g karbo. Da skal vi ha denne pizzaen i kveld :)
knh sa for siden:
Det skal jeg også :D Skal ha vors her, så lager en vanlig høykarbo pizza,og en med den bunnen her ;) Tipper de andre kommer til å synes denne er minst like god :)
LilleMill sa for siden:
Jeg stekte bunnen først i 15 min, da begynte den å bli ganske brun. Den ble ikke akkurat sprø, men fast oppå. Jeg stekte den ca 25 min med fyllet på, men tror ikke den blir sprø :( Men sikkert god for det. Skal skjære den opp straks.
nellie sa for siden:
Jeg brukte mandelmel isteden for bakemiks..
Smakte helt okei!:)
Ble ikke sprø da.. Selvom jeg stekte den i pizzaovnen.
MeanMachine sa for siden:
Jeg burde vel ha lukta omelettlunta lang vei da jeg så hovedingrediensene; egg, ost og fløte. Men jeg testet allikevel. Resultat: Pizzaomelett og et hus som stinker omelett flere timer etter fortært mat. Jo det smakte vel kanskje greit nok til omelett å være, men det var jo ikke det jeg skulle spise.
HVETEMEL, JEG SAVNER DEG!
Det værste av alt er at jeg egentlig elsker egg. Enn så lenge...
knh sa for siden:
jeg stekte bunnen min litt for hardt i går, men den ble veldig sprø og god, bortsett fra et hjørne som ble litt svidd:P
For å være sikker på at den skal bli sprø passer jeg på å steke den sprø før jeg har på fyllet :) Men i går hadde jeg litt høy varme, og glemte den noen mimutter for lenge:P
Synes faktisk ikke den smaker omelett i det hele tatt... Noen ganger har jeg redusert mengden til 3 egg (på en dobbelporsjon) og hatt oppi litt rømme eller creme fraishe.
Tidl. medlem sa for siden:
Kan denne lages en stund før den skal stekes med fyllet på?
Altså lage bunnen klar, legge ungene, og så steke med fyll?
Den blir ikke ødelagt av det?
Skal lage denne ikveld, gleder meg! :D
Yonah sa for siden:
Jeg har latt den bli kald, synes ikke det gjorde noe før jeg hev på fyllet og stekte ferdig.. Husker ikke hvorfor jeg måtte dele opp matlagingen slik, men sikkert noe med noen barn:lol:
Tidl. medlem sa for siden:
He, he! ;)
Jeg holder på å lage den nå, midt i kveldstellet på ungene, så da blir det litt oppstykket!
MakkaPakka sa for siden:
Vi skal prøve denne nå i kveld.. Samboeren er litt skeptisk, men JEG håper på at dette er en revolusjon på pizzafronten ;)
MakkaPakka sa for siden:
Smakte litt for mye omelett, men pizzaen kom bort!
Skal prøve med ett egg mindre neste gang, og med litt smakstilsetning. Det blir nok bra.
Fredrikke07 sa for siden:
Syntes det var knall-godt jeg:p!
Gravid og svært sulten som jeg er (og fått helt oppheng i alt spiselig), lurer jeg på hvor mye av denne pizzan man kan slenge i seg pr. dag. Spiser ett måltid meg f.eks. karbonade og grønnsaker til middag, to proteinshake i løpet av dagen, en yoplait til frokost, cottage cheese og mandler til kvelds, men har altså lyst på denne pizza
n i tide og utide. Eller noe annet for den saks skyld, men tenker litt på fettmengden...
myrtle sa for siden:
Dette var en kjempegod pizzabunn, mye bedre enn omelett-pizzabunnene jeg har prøvd før!! Tusen takk:) Stekte den lengre enn 10 min for at den skulle bli sprø da, men tredobla oppskriften for langpanne, så den sto vel en 25 min hvertfall- før jeg la på fyllet. Dette skal gjentas:)
Nupsida sa for siden:
Elsker denne <3
Imorgen blir det tacopizza :D
arkine sa for siden:
denne ble god ,men tror nesten gang at jeg vil ta litt krydder i selve røra
Marte83 sa for siden:
hvor for man kjøpt bakemix andre steder en på nettet
Carisma sa for siden:
Sjekk forhandleroversikten på ketolyse.no
Marte83 sa for siden:
lagde denne i dag <3 den var veldig god.. men det datt oppi en smule mer kruiskakli en det som skulle oppi gitt :P men den var veldig god.. ble bare litt tørr når den ble kald pga all kruiskaklien.. men som sakt.. knall oppskrift :D
Øystein sa for siden:
Hadde nesten glemt denne pizzaen jeg! Er over et år siden sist.
Nå vet jeg hva jeg skal ha til forkost i morgen :)
TrineG sa for siden:
Kan jeg bruke fibrex tro ? Jeg kjenner ikke produktet så godt,har akkurat funnet det på nettet, og jeg ble veldig glad ,da det er glutenfritt :)
Men denne MÅ prøves, høres Utrolig god ut :D
Øystein sa for siden:
Jeg fant bilde av 2009 utgaven min :)
Mellon sa for siden:
Denne skal testes til middag i dag. Blir nok tacovariant da jeg er blitt hekta på taco. Har lagt bunnen alt, og den virker god den. Skal ha kjøttdeig, minimais, ost og ostechips av babybel ost oppå- blitt litt hekta på de
Augustbruden sa for siden:
nå har jeg ikke soyamel, fiberhusk eller bakemiks i hus.
Kan jeg bruke kruskalki istedet??? skal lage pizza nå you see......
swimzy sa for siden:
Jeg har kun det i huset, så skal prøve meg på med dette imorgen:D
TrillTrall sa for siden:
Jeg hadde selvfølgelig ikke alt som skulle i bunnen, men brukte seterrømme istedet for fløte og 1 ss fiberhusk + 1 ss kruskakli istedet for bakemix og det gikk helt fint. Bunnen ble ikke veldig sprø, men jeg vil gjerne ha litt myk bunn på pizzaen min. Skulle hatt på litt mer saus for av og til smakte det litt mye egg, men stort sett var den kjempegod! :sikle:
Spiste halve nå og tar resten til frokost eller lunsj i morra tenker jeg. :D
Denne skal inn i oppskriftsboka! :ja:
Lissi80 sa for siden:
Åååå, dette var snadder :) Fulgte oppskriften og bunnen ble helt perfekt. ikke helt sprø, men den knaset nok i kntene for min del :) Oppå hadde jeg tomatsaus for pizza etter inspirasjon fra lilalife, ost, kjøttdeig, bacon og tomat. Krydret med oregano til slutt. Smakte akkurat som vanlig pizza etter min mening :) Fikk 4 stk passe store biter og spiste opp alt.. Nam Nam, dette sksl efinitivt gjentas ganske snart igjen :)
Nero sa for siden:
Lagde denne i går og ble veldig fornøyd!
Smaken var god, synes ikke den smakte egg i det hele tatt. Ble ikke så sprø som jeg trodde, men det gjorde ingenting. Klarte å forspise meg en smule, gitt :o
Det er den tredje type lavkarbo-pizza jeg har prøvd meg på, Beste hittil og jeg kommer til å bake den igjen...veldig snart :D
swimzy sa for siden:
Nå kose vi oss med denne pizzaen, ble godt og sambo syntes ikke det smakte så store forskjell på vanlig pizzabunn og denne, så da blir det denne fremover:)
pullido sa for siden:
Denne er akkurat fortært, lagde dobbel dose og brukte fiberhusk og lit johannesbrødkjernemel samt en dasj med kruskakli istedet for bakepulveret.
Skulle dratt ut deigen mer enn jeg gjorde, men den så så tynn ut når jeg hadde tatt
den utover at jeg ville gjøre den tynnere, kunne dratt den ut 1/4 til iaf.
Den ble utolig god, helt i toppen av de oppskriftene jeg har forsøkt!
siljeand sa for siden:
Lagde denne i dag, men klarte ikke å spre bunnen over hele formen, så jeg lagde dobbel røre. Bunnen ble ganske høy og ikke sprø. Den hadde litt konsistens som omelett, men smakte pizzabunn. Kommer nok til å lage denne flere ganger, og kanskje prøve med litt krydder i :)
Karissima sa for siden:
Ja dette er jo nesten som vanlig pizza. Neste gang dobler jeg røren :ja:
Alynna sa for siden:
Har laget denne 2 ganger nå - den første hadde en fæl konsistens, som svamp, eller tørr/gammel omelett, den neste ble crispy og smakte deilig.
Av og til er det utrolig vanskelig å lese gjennom 20 oppskrifter og tilbakemeldinger som spriker i alle retninger. Dessuten er jeg drittlei omelett, og liker heller ikke lukten av brunet ost (klarer ikke ostechipsene som så mange her inne liker)
Tenkte jeg derfor skulle dele med dere, hva som kan gå galt med denne.
Det ene er at man må smøre den TYNT utover. Tynnere enn du tror. Det andre er at posisjonen i ovnen har masse å si. Det tredje går på hvor mye væske fyllet har.
Første gangen tenkte jeg at dette ble nok til en porsjon, etter å ha kikket på røra, og brukte en normal 24 cm kakespringform i teflon for å holde røra på plass. Jeg brukte litt fiberhusk + ketolyse bakemiks istedet for soyamel, resten etter oppskriften. Jeg satte røra midt i ovnen siden det tross alt er mere en kakedeig enn en meldeig. Den ble brun oppå og kladdete under, og jeg fikk den knapt ut av teflonformen. Ikke bruk bakeplater eller former som hindrer fuktighet i å fordampe, eller varmen i å nå frem på undersiden! Det ble skikkelig soggy, og samtidig vokste maten i munnen.
Siste gangen stekte jeg den på en lav rille, og selv om kantene så litt brune ut, så ble den jevnt stekt. Jeg byttet ut en ts fiberhusk (som egentlig lukter sopp) med en ts kruskakli. Jeg tror den ble mindre svampete av dette. Det aller viktigste, var likevel at jeg brukte bakepapir, som jeg helte noen spiseskjeer olje over, og smurte godt inn. Når jeg dro røra utover hang den ikke fast i papiret, men gled på en hinne av olje, om dere skjønner. Når du synes det ser tynt nok ut, så dra den enda litt mer ut. Og enda littt til! Husk å tilsette bakepulveret helt til slutt. Om bakepulveret får være lenge i røra går futten ut av det.
Ellers anbefaler jeg å tilsette masse, masse fyll uten å bry seg om fettet fra osten, kjøttet, osv, siden det er dette som gjør pizzaen god, og som gjør måltidet sunnere for oss lav-karboere :)
Jeg hadde på hvitløks- og urtemarinerte biffstrimler, paprika, tomat, løk og et lass med jarlsberg og parmesan. Hadde litt oregano i bunnen siden jeg synes ketolyse bakemiks lukter veldig som - sånne kjeks med vanilje/sitronfyll?
Andregangs steking med fyllet tok jeg på en høyere rille, siden jeg forhåndsstekte fyllet i en stekepanne, for å drive ut fuktighet. Da trenger man ikke mange minuttene for å få en ferdig pizza. Dette er faktisk helt essensielt. Jeg laget svært konsentrert tomatsaus med pure, istedet for tomater på boks, med høy konsentrasjon av gode smaker som urter, løk og hvitløk. Dette varmet jeg med litt olivenolje i en kjele. Jeg brukte kanskje en tiendedel av det jeg ville brukt på en normal pizza, men det ga like mye smak, selv om det var litt mer jobb å dra sausen utover. Sausen var ikke god å smake på ren, men den fungerte utrolig bra dratt tynt utover.
Til slutt lagde jeg en deilig "rømmedressing" av creme fraiche, knust hvitløk, litt splenda, salt, eddik og urter.
Dette blir en fast gjenganger på middagsbordet!
Imp sa for siden:
TUSEN takk for herlig oppskrift Imse! Den beste av pizzaoppskriftene jeg har prøvd her hittil. Lagde dobbel oppskrift, smurte ut på bakepapir på bakeplate, det ble nok til nesten ei hel plate og dermed nok til minst fire lunsjer til meg på jobben.
Foksy sa for siden:
Gleder meg til å prøve denne! :sikle:
Tone-G sa for siden:
Denne bunnen var faktisk god! Jeg stekte opp to bunner igår, og la den ene i fryseren.. Fylte pizzan med deilig pizzafyll og stekte den i 8-9 minutter.. Deilig og mettende! :ja:
Supera sa for siden:
Denne her er fantastisk god! Faren min som er en kresen høykarbomann syntes at pizzaen min med denne bunnen var den beste pizzaen han hadde smakt! Og jeg synes den var nydelig jeg også! Og de andre som smakte også. :ja: :snill:
Eirorinon sa for siden:
Denne skal jeg prøve nå :) Spent siden jeg er ny på lavkarbo :)
trønderjente29 sa for siden:
Herlig tips! Denne står i ovnen nå :D
Eirorinon sa for siden:
Farsken, bunnen min ble myk =\
Eirorinon sa for siden:
Må vel steike enda lenger neste gang. Stekte på 200 grader i ca 11 minutter. Hun som har laget en lignende oppskrift - bare til flere - skreiv at hun satte ovnen på 200 grader og at bunnen var ferdig etter 8 minutter. :O
trønderjente29 sa for siden:
bunnen min tok 10 min på 225 grader på rist med bakepapir. så stekte jeg med fyllet på, på nest øverste rille i 5 min. det ble perfekt! :D
manebane sa for siden:
Trodde jeg hadde bakemix, men det viste seg at jeg har kjøpt BakePro!!!
Er det derfor jeg ikke syns denne bunnen ble så god?
Tror jeg må prøve med skikkelig bakemix for denne var så kjapp å hive sammen:)
Yonah sa for siden:
Bare å bruke kokosmel, mandelmel eller malte mandler, går så fint atte.
Nordmørsloppa sa for siden:
Denne ble ordentlig god ved å erstatte noe av osten med parmesan :D Brukte mandelmel og den smakte herlig!
manebane sa for siden:
Da får vi prøve med kokos- eller mandelmel neste gang! :)
Supera sa for siden:
Jeg prøver å bruke minst mulig soya, så jeg har ikke bakemix. Jeg pleier å bruke proteinpulver i denne oppskriften, og synes at det smaker godt.
Dietta sa for siden:
Dette ble middagen i dag :)
Dobbel porsjon til langpanne, og brukte 7 g mandelmel og 13 g sesammel. Det funket helt fint :D
Spinnerette sa for siden:
Lagde denne i dag, med kokosmel (brukte kanskje litt i overkant, deigen ble litt kornete før jeg spedde ut med vann). Stekte den nok litt for lenge, men den ble helt ok! Ikke eggete eller svampete, heller litt på den tørre siden. Gikk fint å spise med hendene. Flott erstatning!
Tetra sa for siden:
Jeg lagde denne under sterk tvil. MEN den blei bra! Den smakte ikke egg og var ikke svampete! Jeg brukte bakepro,kokosmel og litt kruskakli. Hadde også oppi litt tørkete urter. Denne lager vi igjen her :)
Takk for oppskrift-tips
Marella77 sa for siden:
Jeg vurderer å bruke denne oppskriften i dag... Er det noen som har prøvd pizzaoppskriften som står på bakemiks-boksen fra Ketolyse.no? Og som har prøvd denne oppskriften her? Lurer på hvem som er best? Noen som vet det?
Maxie10 sa for siden:
Lagde denne i dag, brukte Atkins-mel. Den ble veldig god!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.